Seguiment del traspàs de Rodalies
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Doncs això, off topic i continuem!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
I ningú no va alçar la veu contra l'enorme despesa. Tothom festejava els 2500 euros per fill, en aquest país tothom tenia la seva feina i una d'extra, especulador immobiliari, i tothom sabia que la bombolla immobiliària petaria però a ningú se li va acudir que això, sumat a la crisi de les Subprimes ens portaria on ara som, no, tothom esperava que l'explosió de la bombolla només comportés una baixada del preu de l'habitatge i tothom, feliç, podria comprar-ne tres amb els diners que havia tret de vendre'n un. No, no eren els polítics: insisteixo, ells són allà perquè la ciutadania ho vol, ens agradi o no.Adolescent barceloní wrote:Lluita, pensa que, quan Espanya estava en l'apogeu haguéssim tots administrat bé els diners que teníem ara potser no estaríem així, crec. No?
(perdoneu l'off-topic)
I per tornar al tema:
Ningú va dir que les rodalies estaven malament, estaven, i punt, amb la mateixa extensió de la xarxa que feia un segle però a tothom li era ben igual, l'únic que importava era que soterressin les vies de tot el país, per pujar el valor de les vivendes més properes, però no va ser fins al 2006 (any 2 a.C. -abans de la crisi-), que tot deixà de funcionar, quan l'obsolescència de la xarxa va arribar de sobte i aleshores ja era massa tard per reaccionar, dos anys després, ja no quedarien diners per res més que no fos l'Alta Velocitat: que és allò que realment demanava la gent en temps de bonança, ja siguin de Barcelona, o de Conca.
I aquells temps, com li direm, els "Feliços anys noranta"? Per a tothom, els diners públics es feien en una impressora de la Moncloa.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
No puc estar més d´acord. Durant molts anys les Rodalies no li han importat a ningú. El senyor Conseller que ara tant s´indigna i li sembla tot intolerable, quan fa quatre dies era Alcalde no va deixar muntar la via auxiliar de l´estació de Sant Cugat, l´únic que l´importava era la queixa de tres veïns per no sé quins sorolls dels trens i si podia quedar-se amb els terrenys, molt millor.... i als trens que els donin... S´han llençat molt i molts diners de forma indecent, en AVE´s i en aeroports, en poliesportius i en Expo´s, en Fòrums i en línies 9 faraòniques,..... indecent i per desgràcia no ilegal segons sembla. A ningú li importava quina seria la rendibilitat de res, tot per quatre vots i sobretot no menys que el veí.... Ara toca pagar totes les obres inútils, no podrem mantenir la meitat d´elles (encara no hem començat a veure tancar infraestructures noves) i no tenim ni un euro per l´imprescindible. Però, em faig una pregunta: HEM APRÈS ALGUNA COSA REALMENT?. Això li podriem preguntar a qui encara defensa el AVE a Galicia (avui ja sabem que serà el més deficitari de tots), el soterrament de Montcada (l´Alcaldessa està indignada per que no s´ha començat encara), el soterrament de Girona (igual que a Montcada... indignació de l´Ajuntament), les rodalies de Girona (per anar no sé qui a no sé on)..... estic totalment SEGUR que si tornéssim als "feliços anys noranta" tornariem tots a fer les mateixes estupideses....... CONVENÇUT.Lluita1714 wrote:I ningú no va alçar la veu contra l'enorme despesa. Tothom festejava els 2500 euros per fill, en aquest país tothom tenia la seva feina i una d'extra, especulador immobiliari, i tothom sabia que la bombolla immobiliària petaria però a ningú se li va acudir que això, sumat a la crisi de les Subprimes ens portaria on ara som, no, tothom esperava que l'explosió de la bombolla només comportés una baixada del preu de l'habitatge i tothom, feliç, podria comprar-ne tres amb els diners que havia tret de vendre'n un. No, no eren els polítics: insisteixo, ells són allà perquè la ciutadania ho vol, ens agradi o no.Adolescent barceloní wrote:Lluita, pensa que, quan Espanya estava en l'apogeu haguéssim tots administrat bé els diners que teníem ara potser no estaríem així, crec. No?
(perdoneu l'off-topic)
I per tornar al tema:
Ningú va dir que les rodalies estaven malament, estaven, i punt, amb la mateixa extensió de la xarxa que feia un segle però a tothom li era ben igual, l'únic que importava era que soterressin les vies de tot el país, per pujar el valor de les vivendes més properes, però no va ser fins al 2006 (any 2 a.C. -abans de la crisi-), que tot deixà de funcionar, quan l'obsolescència de la xarxa va arribar de sobte i aleshores ja era massa tard per reaccionar, dos anys després, ja no quedarien diners per res més que no fos l'Alta Velocitat: que és allò que realment demanava la gent en temps de bonança, ja siguin de Barcelona, o de Conca.
I aquells temps, com li direm, els "Feliços anys noranta"? Per a tothom, els diners públics es feien en una impressora de la Moncloa.
Millora de la seguretat a Rodalies
Ja era hora!
Rodalies de Catalunya posarà en marxa, a partir del proper mes de setembre, un pla per incrementar la vigilància en els trens i frenar els actes vandàlics que es produeixen en els combois i a les estacions, especialment durant els caps de setmana. Aquest pla, que suposarà una inversió d’1,9 milions d’euros, abordarà tant la inseguretat que poden patir els empleats que desenvolupen tasques d’inspecció i control de bitllets, com la percepció d’inseguretat que poden tenir els usuaris del servei.
Un altre dels objectius és disminuir els actes vandàlics que causen importants danys a l’interior i exterior del tren. Només l’any passat, el vandalisme va representar a Rodalies de Catalunya una despesa addicional de gairebé tres milions d’euros.
Les accions vandàliques més repetides són l’accionament sense justificar de les alarmes dels trens, el trencament de vidres i del mobiliari de l’interior dels combois o les alteracions d’ordre públic a causa de comportaments incívics o directament violents. El 48% d’aquests actes es concentren els caps de setmana, en horaris de nit i durant les primeres hores del matí.
Aquestes situacions no només tenen una repercussió econòmica, sinó que causen retards en la circulació dels trens. Concretament, un de cada cinc retards registrats (19%) són deguts a causes imputables directament a accions vandàliques.
Més informació a: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... f7b8a7.pdf
Rodalies de Catalunya posarà en marxa, a partir del proper mes de setembre, un pla per incrementar la vigilància en els trens i frenar els actes vandàlics que es produeixen en els combois i a les estacions, especialment durant els caps de setmana. Aquest pla, que suposarà una inversió d’1,9 milions d’euros, abordarà tant la inseguretat que poden patir els empleats que desenvolupen tasques d’inspecció i control de bitllets, com la percepció d’inseguretat que poden tenir els usuaris del servei.
Un altre dels objectius és disminuir els actes vandàlics que causen importants danys a l’interior i exterior del tren. Només l’any passat, el vandalisme va representar a Rodalies de Catalunya una despesa addicional de gairebé tres milions d’euros.
Les accions vandàliques més repetides són l’accionament sense justificar de les alarmes dels trens, el trencament de vidres i del mobiliari de l’interior dels combois o les alteracions d’ordre públic a causa de comportaments incívics o directament violents. El 48% d’aquests actes es concentren els caps de setmana, en horaris de nit i durant les primeres hores del matí.
Aquestes situacions no només tenen una repercussió econòmica, sinó que causen retards en la circulació dels trens. Concretament, un de cada cinc retards registrats (19%) són deguts a causes imputables directament a accions vandàliques.
Més informació a: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... f7b8a7.pdf
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pràctica per a la teoria
I jo ja començaria a elaborar un reglament que determini clarament les sancions a imposar als delinqüents atrapats, d'acord amb els danys causats. I si es declaren insolvents o no abonen la multa en un període determinat, que facin treballs socials durant un període equivalent establert per la llei, netejant trens i instal·lacions ferroviàries.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
la vigilància surt rentable
http://www.lavanguardia.com/vida/201205 ... renes.html
Rodalies invertirá 1,9 millones para reforzar la vigilancia en los trenes
La empresa ha revelado que uno de cada cinco casos de retraso de los trenes se produce por actos vandálicos y supone un gasto anual de casi tres millones de euros
Rodalies invertirá 1,9 millones para reforzar la vigilancia en los trenes
La empresa ha revelado que uno de cada cinco casos de retraso de los trenes se produce por actos vandálicos y supone un gasto anual de casi tres millones de euros
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Generalitat y Renfe abordarán el lunes el contrato de la gestión de Cercanías de Cataluña
El gobierno catalán tiene ya una propuesta de contrato-programa para Cercanías y Regionales
El presidente de Renfe, Julio Gómez Pomar, asistirá el próximo lunes, 4 de mayo, a la reunión del órgano mixto que se encarga del seguimiento del acuerdo entre la operadora ferroviaria y la Generalitat de Cataluña, que se hizo cargo de la gestión de los servicios de Cercanías (Rodalies) a partir del 1 de enero del año 2010.
Según informa la Agencia EFE, El consejero de Territorio y Sostenibilidad de la Generalitat de Cataluña, Lluis Recoder, ha avanzado hoy que el lunes prevé verse con el presidente de Renfe, Julio Gómez Pomar, para abordar la polémica sobre el contrato de servicios de Rodalies.
En una sesión informativa en la Comisión de Territorio y Sostenibilidad del parlamento catalán, Recoder ha precisado que esta semana estaba previsto que se reuniera el órgano mixto que se encarga del seguimiento del acuerdo por el cual la Generalitat se hizo cargo de Rodalies, pero que el encuentro se ha aplazado al lunes para que pudiera asistir el presidente de Renfe.
Contrato-programa 2011-2015
El gobierno catalán tiene lista una propuesta de contrato-programa para el servicio ferroviario de Rodalies y Regionales durante el período 2011-2015, que seguiría asumiendo Renfe con un coste de 143 millones de euros, pero supedita su firma a la modificación de la ley ferroviaria estatal.
La Generalitat busca introducir en la ley la posibilidad de elegir a otra compañía ferroviaria en el caso de no estar satisfecha con Renfe, algo que, a su juicio, serviría para forzar a esa compañía a prestar un servicio mejor e introduciría competencia.
La propuesta de contrato-programa de la Generalitat contempla nuevos instrumentos de control sobre la compañía operadora, que incluyen penalizaciones, sanciones y la posibilidad de rescindir total o parcialmente el servicio en las diversas líneas si hay un incumplimiento de obligaciones.
http://www.vialibre-ffe.com
El gobierno catalán tiene ya una propuesta de contrato-programa para Cercanías y Regionales
El presidente de Renfe, Julio Gómez Pomar, asistirá el próximo lunes, 4 de mayo, a la reunión del órgano mixto que se encarga del seguimiento del acuerdo entre la operadora ferroviaria y la Generalitat de Cataluña, que se hizo cargo de la gestión de los servicios de Cercanías (Rodalies) a partir del 1 de enero del año 2010.
Según informa la Agencia EFE, El consejero de Territorio y Sostenibilidad de la Generalitat de Cataluña, Lluis Recoder, ha avanzado hoy que el lunes prevé verse con el presidente de Renfe, Julio Gómez Pomar, para abordar la polémica sobre el contrato de servicios de Rodalies.
En una sesión informativa en la Comisión de Territorio y Sostenibilidad del parlamento catalán, Recoder ha precisado que esta semana estaba previsto que se reuniera el órgano mixto que se encarga del seguimiento del acuerdo por el cual la Generalitat se hizo cargo de Rodalies, pero que el encuentro se ha aplazado al lunes para que pudiera asistir el presidente de Renfe.
Contrato-programa 2011-2015
El gobierno catalán tiene lista una propuesta de contrato-programa para el servicio ferroviario de Rodalies y Regionales durante el período 2011-2015, que seguiría asumiendo Renfe con un coste de 143 millones de euros, pero supedita su firma a la modificación de la ley ferroviaria estatal.
La Generalitat busca introducir en la ley la posibilidad de elegir a otra compañía ferroviaria en el caso de no estar satisfecha con Renfe, algo que, a su juicio, serviría para forzar a esa compañía a prestar un servicio mejor e introduciría competencia.
La propuesta de contrato-programa de la Generalitat contempla nuevos instrumentos de control sobre la compañía operadora, que incluyen penalizaciones, sanciones y la posibilidad de rescindir total o parcialmente el servicio en las diversas líneas si hay un incumplimiento de obligaciones.
http://www.vialibre-ffe.com
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Voldrà dir 4 de juny.trensmat wrote:Julio Gómez Pomar, asistirá el próximo lunes, 4 de mayo
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... ector.html
La Generalitat veta al director de Rodalies propuesto por Renfe
El nombramiento de Miguel Pérez ha quedado suspendido así como el nuevo contrato programa
Seguir llegint a l'enllaç.
La Generalitat veta al director de Rodalies propuesto por Renfe
El nombramiento de Miguel Pérez ha quedado suspendido así como el nuevo contrato programa
Seguir llegint a l'enllaç.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Quina gràcia... Renfe es queixa de que la Generalitat veta el seu home per raons polítiques... i treure a Remacha i nombrar a Pérez, què és sinó??
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
De mica en mica, Renfe va dient adéu Catalunya ¡¡ ... i a les hores qui dirà hola..... SNCF ?trensmat wrote:Generalitat y Renfe abordarán el lunes el contrato de la gestión de Cercanías de Cataluña
El gobierno catalán tiene lista una propuesta de contrato-programa para el servicio ferroviario de Rodalies y Regionales durante el período 2011-2015, que seguiría asumiendo Renfe con un coste de 143 millones de euros, pero supedita su firma a la modificación de la ley ferroviaria estatal.
La Generalitat busca introducir en la ley la posibilidad de elegir a otra compañía ferroviaria en el caso de no estar satisfecha con Renfe, algo que, a su juicio, serviría para forzar a esa compañía a prestar un servicio mejor e introduciría competencia.
La propuesta de contrato-programa de la Generalitat contempla nuevos instrumentos de control sobre la compañía operadora, que incluyen penalizaciones, sanciones y la posibilidad de rescindir total o parcialmente el servicio en las diversas líneas si hay un incumplimiento de obligaciones.
http://www.vialibre-ffe.com
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Doncs, què voleu que us digui? Té raó
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... -cara.html
Recoder sobre Rodalies Renfe: "Tienen mucha cara"
El conseller señala que con el veto al nuevo director de Rodalies y al contrato programa "intentamos que se cumpla lo poco que se pactó"
Política | 05/06/2012 - 10:46h
Recoder sobre Rodalies Renfe: "Tienen mucha cara"
El conseller señala que con el veto al nuevo director de Rodalies y al contrato programa "intentamos que se cumpla lo poco que se pactó"
Política | 05/06/2012 - 10:46h
Perdoneu, però algú ho havia de dir!!
http://www.lamalla.cat/politica/article?id=1032358
Rull: "Només ens han deixat posar els adhesius de Rodalia als vagons"
El secretari d'Organització de Convergència demana a Foment que completi el traspàs de la gestió del servei amb els recursos necessaris perquè funcioni
FRANCESC ALGUACIL
El secretari d'Organització de Convergència, Josep Rull, qui durant els darrers anys ha dut les polítiques sobre infraestructures del partit, ha justificat el rebuig de la Generalitat amb l'Estat i la no signatura del contracte programa de Rodalies per la manca de competències efectives de l'autonomia. "La nostra competència és tant modesta que només ens han deixat posar els adhesius de Rodalia als vagons", ha il·lustrat amb un exemple la poca capacitat del Govern per gestionar el servei, malgrat el traspàs competencial signat fa només un parell d'anys.
CiU reclama tenir la capacitat per decidir i els diners per fer les coses. "I els incompliments són per les dues coses", ha justificat Rull la plantada. En una entrevista aquest dimarts a COMRàdio, el diputat ha recordat el canvi que hi va haver als Ferrocarrils de la Generalitat des del moment en què la Generalitat va assumir les competències tant del servei com de la gestió. "Demanem el mateix per a Renfe", ha dit.
Convergència ha reaccionat amb sorpresa a les exigències de PSC, ERC i ICV perquè el president Mas comparegui al Parlament i doni explicacions sobre el suposat finançament irregular de CDC a través de la seva fundació i la del Palau de la Música. "Ells van rebutjar la compareixença de Mas quan hi va haver la comissió d'investigació al Parlament", ha recordat, per apuntar "una actitud contradictòria" dels partits que formaven l'antic govern.
Rull ha recordat que l'informe policial que vincula CDC amb el cas Palau està en seu judicial. "Nosaltres estem al costat de la justícia i tenen les portes de la seu nacional de Convergència a la seva disposició i obertes de bat a bat", ha dit, per insistir en què els comptes del partit han estat "perfectament auditats" pel Tribunal de Comptes. El diputat ha mostrat la preocupació de CDC pel fet que aquest informe es filtri a la premsa abans que l'estudiï el jutge.
Rull: "Només ens han deixat posar els adhesius de Rodalia als vagons"
El secretari d'Organització de Convergència demana a Foment que completi el traspàs de la gestió del servei amb els recursos necessaris perquè funcioni
FRANCESC ALGUACIL
El secretari d'Organització de Convergència, Josep Rull, qui durant els darrers anys ha dut les polítiques sobre infraestructures del partit, ha justificat el rebuig de la Generalitat amb l'Estat i la no signatura del contracte programa de Rodalies per la manca de competències efectives de l'autonomia. "La nostra competència és tant modesta que només ens han deixat posar els adhesius de Rodalia als vagons", ha il·lustrat amb un exemple la poca capacitat del Govern per gestionar el servei, malgrat el traspàs competencial signat fa només un parell d'anys.
CiU reclama tenir la capacitat per decidir i els diners per fer les coses. "I els incompliments són per les dues coses", ha justificat Rull la plantada. En una entrevista aquest dimarts a COMRàdio, el diputat ha recordat el canvi que hi va haver als Ferrocarrils de la Generalitat des del moment en què la Generalitat va assumir les competències tant del servei com de la gestió. "Demanem el mateix per a Renfe", ha dit.
Convergència ha reaccionat amb sorpresa a les exigències de PSC, ERC i ICV perquè el president Mas comparegui al Parlament i doni explicacions sobre el suposat finançament irregular de CDC a través de la seva fundació i la del Palau de la Música. "Ells van rebutjar la compareixença de Mas quan hi va haver la comissió d'investigació al Parlament", ha recordat, per apuntar "una actitud contradictòria" dels partits que formaven l'antic govern.
Rull ha recordat que l'informe policial que vincula CDC amb el cas Palau està en seu judicial. "Nosaltres estem al costat de la justícia i tenen les portes de la seu nacional de Convergència a la seva disposició i obertes de bat a bat", ha dit, per insistir en què els comptes del partit han estat "perfectament auditats" pel Tribunal de Comptes. El diputat ha mostrat la preocupació de CDC pel fet que aquest informe es filtri a la premsa abans que l'estudiï el jutge.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Un traspàs que a mi hem cauria la cara de vergonya d'anomenar així i que la classe política en el passat ha alabat a "bombo y platillo". Totalment cert el que diu Rull.metring wrote:http://www.lamalla.cat/politica/article?id=1032358
Rull: "Només ens han deixat posar els adhesius de Rodalia als vagons"
Que ens traspassin vies, trens i estacions i llavors ja ho podrem anomenar així amb totes les lletres.
Edito: I que òbviament puguem decidir operador i es liberalitzi el transit de passatgers.
Salutacions des de Figueres.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-1887322
DESPRÉS DE LA REUNIÓ FALLIDA AMB LA GENERALITAT
Renfe nomena unilateralment un altre responsable de Rodalies
Miguel Pérez substitueix Miguel Ángel Remacha com a home fort de l'empresa a Catalunya
Dimecres, 6 de juny del 2012 - 22:00h. CRISTINA BUESA
Tan sols 48 hores després que l'òrgan mixt Generalitat-Renfe deixés en suspensió el nomenament del nou director de Rodalies, l'operadora ha aprofitat el seu comitè de direcció per aprovar unilateralment el càrrec. Li ha canviat el nom, això sí, però a efectes pràctics Miguel Pérez ja és l'home fort de l'empresa a Catalunya. I Miguel Ángel Remacha ha deixat els serveis de proximitat per ocupar una altra posició en l'organigrama que ja té gairebé a punt el president, Julio Gómez-Pomar.
Dilluns a la tarda va ser intens. A Renfe va caure molt malament que la Conselleria de Territori i Sostenibilitat no només es negués per enèsima vegada a firmar el contracte programa fins al 2015 sinó, sobretot, que bloquegés Miguel Pérez com a director. Home de confiança del PP, feia setmanes que sonava per ocupar-se del negociat, però resulta que el fet de tenir les competències traspassades deixa formalment aquesta potestat al Govern català. El conseller Lluís Recoder i el seu equip es van quadrar i van decidir suspendre la trobada mensual fins d'aquí unes setmanes.
No obstant, als despatxos del departament sospitaven que Renfe podia fer alguna cosa en el comitè de direcció d'aquest dimecres ja que, al capdavall, és la companyia la que té l'última paraula a l'hora d'elegir el candidat malgrat que formalment hagi de nomenar-lo la Generalitat. I així ha estat.
LES REIVINDICACIONS DE LA GENERALITAT
L'organització aprovada per Gómez-Pomar equipara Catalunya amb la resta de territoris i nomena Miguel Pérez com a gerent, de la mateixa manera que n'hi ha un altre a Madrid i altres al Nord, l'Est, el Sud o el Nord-est-Mediterrani (estadi de nova creació i àrea amb gran futur que ocuparà Félix Martín, fins ara en els serveis transversals), a més dels mercats transversals (on recol·loquen Remacha). Aquesta equiparació amb la resta de nuclis de viatgers era justament un dels assumptes que desagradava a la Generalitat, ja que creu que l'empresa hauria de tenir un tracte diferent amb Barcelona, ja que es tracta d'unes competències transferides. Però no ha estat així.
Queda per veure si aquest nomenament unilateral podreix encara més les ja difícils relacions entre el Govern català i l'operadora. Recoder ha insistit en incomptables ocasions que no signaran el contracte programa fins que Foment no accedeixi a canviar la llei ferroviària, que precisament serviria perquè la Generalitat elegís una altra companyia si vol. L'escàs compliment del Pla de Rodalies --amb un compliment del 6,9% d'execució dels 4.000 milions pressupostats-- és un altre dels motius de desavinences.
DESPRÉS DE LA REUNIÓ FALLIDA AMB LA GENERALITAT
Renfe nomena unilateralment un altre responsable de Rodalies
Miguel Pérez substitueix Miguel Ángel Remacha com a home fort de l'empresa a Catalunya
Dimecres, 6 de juny del 2012 - 22:00h. CRISTINA BUESA
Tan sols 48 hores després que l'òrgan mixt Generalitat-Renfe deixés en suspensió el nomenament del nou director de Rodalies, l'operadora ha aprofitat el seu comitè de direcció per aprovar unilateralment el càrrec. Li ha canviat el nom, això sí, però a efectes pràctics Miguel Pérez ja és l'home fort de l'empresa a Catalunya. I Miguel Ángel Remacha ha deixat els serveis de proximitat per ocupar una altra posició en l'organigrama que ja té gairebé a punt el president, Julio Gómez-Pomar.
Dilluns a la tarda va ser intens. A Renfe va caure molt malament que la Conselleria de Territori i Sostenibilitat no només es negués per enèsima vegada a firmar el contracte programa fins al 2015 sinó, sobretot, que bloquegés Miguel Pérez com a director. Home de confiança del PP, feia setmanes que sonava per ocupar-se del negociat, però resulta que el fet de tenir les competències traspassades deixa formalment aquesta potestat al Govern català. El conseller Lluís Recoder i el seu equip es van quadrar i van decidir suspendre la trobada mensual fins d'aquí unes setmanes.
No obstant, als despatxos del departament sospitaven que Renfe podia fer alguna cosa en el comitè de direcció d'aquest dimecres ja que, al capdavall, és la companyia la que té l'última paraula a l'hora d'elegir el candidat malgrat que formalment hagi de nomenar-lo la Generalitat. I així ha estat.
LES REIVINDICACIONS DE LA GENERALITAT
L'organització aprovada per Gómez-Pomar equipara Catalunya amb la resta de territoris i nomena Miguel Pérez com a gerent, de la mateixa manera que n'hi ha un altre a Madrid i altres al Nord, l'Est, el Sud o el Nord-est-Mediterrani (estadi de nova creació i àrea amb gran futur que ocuparà Félix Martín, fins ara en els serveis transversals), a més dels mercats transversals (on recol·loquen Remacha). Aquesta equiparació amb la resta de nuclis de viatgers era justament un dels assumptes que desagradava a la Generalitat, ja que creu que l'empresa hauria de tenir un tracte diferent amb Barcelona, ja que es tracta d'unes competències transferides. Però no ha estat així.
Queda per veure si aquest nomenament unilateral podreix encara més les ja difícils relacions entre el Govern català i l'operadora. Recoder ha insistit en incomptables ocasions que no signaran el contracte programa fins que Foment no accedeixi a canviar la llei ferroviària, que precisament serviria perquè la Generalitat elegís una altra companyia si vol. L'escàs compliment del Pla de Rodalies --amb un compliment del 6,9% d'execució dels 4.000 milions pressupostats-- és un altre dels motius de desavinences.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
TiS vol renegociar el traspàs sense tornar la competència
http://www.ara.cat/societat/Lluis_Recod ... 28650.html
Recoder posa sobre la taula reobrir el procés de traspàs de Rodalies amb l'Estat
El conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que la intenció del Govern "no és retornar la competència"
SARA GONZÁLEZ
Barcelona | Actualitzada el 07/06/2012 13:42
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha demanat un període de reflexió d'un mes per valorar la transferència de Rodalies i reobrir, “si s'escau”, el procés de traspàs que va firmar el tripartit amb el govern del PSOE. “La intenció del Govern no és retornar la competència”, ha aclarit el conseller, que ha subratllat que la Generalitat no firmarà el contracte de serveis perquè l'estat espanyol està incomplint amb tot el que es va acordar en el traspàs “mal fet” del 2009. El detonant de la reacció de Recoder ha sigut el nomenament, de manera unilateral, del gerent de Renfe.
Les inversions de l'estat espanyol a la xarxa de Rodalies és, segons el conseller, “ridícula”, ja que només s'ha complert amb un 6,9% de la inversió de 4.000 milions d'euros que s'havia de fer abans del 2015 a la xarxa. Foment també està incomplint la modificació de la llei ferroviària perquè la Generalitat pugui triar operador. I, a més, el nomenament del gerent de Renfe s'ha fet sense que hi hagi hagut una proposta en l'organisme mixt. Per tot aquest conjunt de despropòsits, Recoder ha plantejat un període de reflexió per valorar si es torna a obrir el procés de traspàs de Rodalies.
El conseller ha aclarit que retornar la competència no és l'objectiu en cap cas. “No sabríem què tornar. No podem tornar ni els trens, ni les vies, ni el personal...”, ha dit Recoder irònicament per deixar clar que el traspàs de Rodalies que va firmar el tripartit és insuficient.
Recoder també ha subratllat que “no és cert” que l'estat no tingui recursos, sinó unes prioritats en què la xarxa de Rodalies de Barcelona no hi té lloc. “Algú ha confós l'alta velocitat amb el ferrocarril. De febrer a maig s'han licitat 2.160 milions d'euros per alta velocitat”, ha etzibat el conseller de Territori, que ha subratllat que l'interès de la Generalitat és que els 400.000 usuaris de la xarxa catalana tinguin un servei de qualitat “semblant” al que presten a Madrid. “L'exemple el tenen ben a prop”, ha dit.
Recoder posa sobre la taula reobrir el procés de traspàs de Rodalies amb l'Estat
El conseller de Territori i Sostenibilitat assegura que la intenció del Govern "no és retornar la competència"
SARA GONZÁLEZ
Barcelona | Actualitzada el 07/06/2012 13:42
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha demanat un període de reflexió d'un mes per valorar la transferència de Rodalies i reobrir, “si s'escau”, el procés de traspàs que va firmar el tripartit amb el govern del PSOE. “La intenció del Govern no és retornar la competència”, ha aclarit el conseller, que ha subratllat que la Generalitat no firmarà el contracte de serveis perquè l'estat espanyol està incomplint amb tot el que es va acordar en el traspàs “mal fet” del 2009. El detonant de la reacció de Recoder ha sigut el nomenament, de manera unilateral, del gerent de Renfe.
Les inversions de l'estat espanyol a la xarxa de Rodalies és, segons el conseller, “ridícula”, ja que només s'ha complert amb un 6,9% de la inversió de 4.000 milions d'euros que s'havia de fer abans del 2015 a la xarxa. Foment també està incomplint la modificació de la llei ferroviària perquè la Generalitat pugui triar operador. I, a més, el nomenament del gerent de Renfe s'ha fet sense que hi hagi hagut una proposta en l'organisme mixt. Per tot aquest conjunt de despropòsits, Recoder ha plantejat un període de reflexió per valorar si es torna a obrir el procés de traspàs de Rodalies.
El conseller ha aclarit que retornar la competència no és l'objectiu en cap cas. “No sabríem què tornar. No podem tornar ni els trens, ni les vies, ni el personal...”, ha dit Recoder irònicament per deixar clar que el traspàs de Rodalies que va firmar el tripartit és insuficient.
Recoder també ha subratllat que “no és cert” que l'estat no tingui recursos, sinó unes prioritats en què la xarxa de Rodalies de Barcelona no hi té lloc. “Algú ha confós l'alta velocitat amb el ferrocarril. De febrer a maig s'han licitat 2.160 milions d'euros per alta velocitat”, ha etzibat el conseller de Territori, que ha subratllat que l'interès de la Generalitat és que els 400.000 usuaris de la xarxa catalana tinguin un servei de qualitat “semblant” al que presten a Madrid. “L'exemple el tenen ben a prop”, ha dit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Jo al senyor Rull li diria quan diu això de que "només ha servit el traspàs per col.locar adhesius als vagons" que als trens de viatgers no hi ha vagons, son cotxes, son cotxes Sr. Rull. Si aquest és l´expert ferroviari ya podem començar a entendre més coses...
Sobre el discurs del Sr. Conseller... indignació per que l´Estat no es gasta els 4000 milions... aquest senyor no sap res de la situació actual?, li sona la paraula "intervenció"?, quants milions es gasta la Generalitat?. Aquest discurs és molt molt cansat..... i pitjor, no serveix per RES. Sobre el traspàs, indignació per que no es canvia la Llei per premetre el canvi d´Operador....... pura política barata. Ens intenten enganyar ja que està clar que el ferrocarril es liberalitzarà molt aviat (qui vol deu o vint trens d´alta velocitat baratets?) així que tota aquesta discusió és totalment falsa. Sobre el canvi d´operador no caldrà discutir res de res molt aviat, ni a Catalunya ni a Extremadura tampoc, per què qualsevol que tingui un tren podrà operar. La qüestió no és doncs que FGC pugui començar a operar (que és del que es tracta, mai la Generalitat ha volgut la liberalització de veritat) sino amb quins trens comença (la Generalitat no té un euro per comprar cap tren). El que vol el Sr. Conseller no és que es canvïi la Llei, el que vol és que li regalin els trens (sí, aquests tant intolerables que hi ha ara) quan es liberalitzi el servei.
Sobre el discurs del Sr. Conseller... indignació per que l´Estat no es gasta els 4000 milions... aquest senyor no sap res de la situació actual?, li sona la paraula "intervenció"?, quants milions es gasta la Generalitat?. Aquest discurs és molt molt cansat..... i pitjor, no serveix per RES. Sobre el traspàs, indignació per que no es canvia la Llei per premetre el canvi d´Operador....... pura política barata. Ens intenten enganyar ja que està clar que el ferrocarril es liberalitzarà molt aviat (qui vol deu o vint trens d´alta velocitat baratets?) així que tota aquesta discusió és totalment falsa. Sobre el canvi d´operador no caldrà discutir res de res molt aviat, ni a Catalunya ni a Extremadura tampoc, per què qualsevol que tingui un tren podrà operar. La qüestió no és doncs que FGC pugui començar a operar (que és del que es tracta, mai la Generalitat ha volgut la liberalització de veritat) sino amb quins trens comença (la Generalitat no té un euro per comprar cap tren). El que vol el Sr. Conseller no és que es canvïi la Llei, el que vol és que li regalin els trens (sí, aquests tant intolerables que hi ha ara) quan es liberalitzi el servei.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Un altre cop la discussió sobre 'cotxe' i 'vagó'? Ja es va deixar ben clar que són vàlides les dues paraules.
Deixa de criticar d'una vegada a l'actual govern català perquè van ser socialistes a Madrid (i a la Plaça Sant Jaume també) els que que es van COMPROMETRE a modificar la llei ferroviària estatal. No es tracta de política barata, es tracta de dur a terme un compromís ESCRIT el 2008.
I no, amb l'excusa de la intervenció, un no s'ha de callar per reclamar allò que li pertany. Que no hi ha diners? Permet-me que ho dubti, perquè bé que hi ha diners per dur l'alta velocitat a Galícia.
Deixa de criticar d'una vegada a l'actual govern català perquè van ser socialistes a Madrid (i a la Plaça Sant Jaume també) els que que es van COMPROMETRE a modificar la llei ferroviària estatal. No es tracta de política barata, es tracta de dur a terme un compromís ESCRIT el 2008.
I no, amb l'excusa de la intervenció, un no s'ha de callar per reclamar allò que li pertany. Que no hi ha diners? Permet-me que ho dubti, perquè bé que hi ha diners per dur l'alta velocitat a Galícia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Liberalització
La liberalització només afectarà el trànsit de llarga distància. Rodalia i regionals seguiran tirant de concessions. O sigui, la modificació de la Llei del Sector Ferroviari sí que importa.Toni wrote:Ens intenten enganyar ja que està clar que el ferrocarril es liberalitzarà molt aviat (qui vol deu o vint trens d´alta velocitat baratets?) així que tota aquesta discusió és totalment falsa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Quant es faci la lliberització de Trens de llarga distància no cabran tots a l'estació de Sants i haurà una sobredimensió bestial de trens.