Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Estalvis

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/societat/metro-linia ... 32706.html

La línia 9 estalvia fins en el mínim detall

Les obres interiors de les estacions posen pintura en lloc de plaques metàl·liques, eliminen trams d'escales mecàniques i tanquen accessos per concentrar la inversió

ALBERT BALANZÀ
Barcelona | Actualitzada el 02/04/2012 01:43

El Govern va anunciar ara fa deu dies l'acord estratègic amb les constructores FCC i ACS, principals responsables del desplegament de la línia 9 de metro, per concentrar tota la inversió disponible i fer arribar en el termini màxim de dos anys la línia des de Zona Universitària a l'Aeroport del Prat. Les ordres de concentració de la inversió, però, han anat molt més enllà i han baixat als nivells més pràctics dels treballs que estan fent els operaris: per exemple, a Amadeu Torner s'han pintat parets on hi anava recobriment metàl·lic i a Gornal s'ha eliminat un dels quatre blocs d'escales a cadascuna de les cinc plantes.

Podeu trobar la informació completa a l'ARA PREMIUM.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Fotos tram I

Post by victorcasta »

Image
Estació Mercabarna. Font: Mercabarna.es

Image
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica

Image
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica

Image
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica

Image
Estació Fira 2. Font i fotos en alta qualitat: Premios Cerámica
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Realment, amb tanta "pijada", no m'estranya que el cost s'hagi disparat tant. Encara que ara només pintaran les parets, enlloc de posar plaques metàl·liques. Calia tanta història?
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

metring wrote:Realment, amb tanta "pijada", no m'estranya que el cost s'hagi disparat tant. Encara que ara només pintaran les parets, enlloc de posar plaques metàl·liques. Calia tanta història?
Calgués o no, a mi la decoració m´agrada.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by jaezcurra »

A mí este interiorismo me parece muy agradable y atractivo y, a lo mejor, no ha resultado tan caro.
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by mikado »

jaezcurra wrote:A mí este interiorismo me parece muy agradable y atractivo y, a lo mejor, no ha resultado tan caro.
Ja et dic jo que l'interiorisme de FIRA-PEDROSA ha estat prohibitiu , Parc Logísitic i Mercabarna ja van patir l'època de crisi en quant a interiorisme i són bastant austeres. Però l'anada d'olla de FIRA per adequar-la a l'entorn va ser de tamany descomunal.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

No només han estat caríssims els materials utilitzats per a fer-la sinó que la reposició de qualsevol d'aquestes rajoles també ho serà...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Uns sí, els altres no

Post by Guigui »

I és clar, no serà Fira de Barcelona qui assumeixi el cost d'aquesta animalada, quan han de fer-ho els organitzadors de determinats esdeveniments lúdics o esportius perquè TMB ni la Generalitat estan disposats a apoquinar 30.000 euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by gatvell »

Hola a tothom.

Si fèssim una estació de metro (o de tren, es igual) per quatre duros tots ens queixariem, i si és maca, també, massa cara.
En alguns llocs del metro de Madrid, les parets sol folrades amb planxes de ferro fets amb motlles de sorra, procés molt car. Crec que molt més que els enrajolats d'aquesta estació.

Ara bé, jo trobo una estació preciosa i el que encareix els terres, son les rajoles bicolor. Res més.
No se si cal una estació d'aquestes mides, però com que no hi entenc gaire, callo.

Pintar les estacions, es una idea pobre, tot i que ara per ara potser siqui l'única opció. Però amb espais soterrats i humitats, les pintures cauen. També vull deixar clar, que tot i que l'enrajolat sigui preciós, aquest refreda i molt l'ambient. Si voleu comprobar-ho, toqueu la rajola de casa vostra amb una ma i amb l'altre, toqueu la pared. Tenint en compte que tot es a la mateixa temperatura, tindreu la sensació de fredor en la rajola y no en el guix o paper de paret. Com que en aquests espais cal ventilar i sempre sol ser un problema l'excés de temperatura, penso que no serà un inconvenient.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

I el tema de les plaques metàl·liques a les parets, no és pitjor pel tema de l'electricitat estàtica?
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by gatvell »

Hola Metring.

Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by mikado »

gatvell wrote:Hola Metring.

Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Exacte, tots els elements estructurals que compossen les estacions , murs pantalla i lloses, tenen un cable perimetral terra i una cua o cable individual que arrenca a l'armat de les pantalles
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

mikado wrote:
gatvell wrote:Hola Metring.

Pot ser-ho si; però amb una toma de terra, queda arreglat. Grans quantitats d'elements metàl·lics provoquen camps electromagnètics o bé per inducció del camp magnètic de la Terra o de les instal·lacions existents a la vora, tothom es susceptible de sentir-ne els efectes, però hi ha molt poca gent que emmalalteix. SI no recordo malament la malaltia es uan hipersensibilització als camps electromagnètics.
Exacte, tots els elements estructurals que compossen les estacions , murs pantalla i lloses, tenen un cable perimetral terra i una cua o cable individual que arrenca a l'armat de les pantalles
Però per exemple, no es pot fer alguna cosa així als trens? Perquè m'he enrampat un munt de cops agafant-me a les barres, o anant a obrir la porta.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

metring wrote:Però per exemple, no es pot fer alguna cosa així als trens? Perquè m'he enrampat un munt de cops agafant-me a les barres, o anant a obrir la porta.
És que la metring és bona conductora.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

Això passa, perquè a vegades, especialment a l'estiu, la ventilació és dolenta: massa aire condicionat, i cap humidificador: quan l'humitat baixa del 50%, la gent es carrega més fàcilment. I pensar que, abans que hi hagués aire condicionat només calia una finestreta per on entrava tota la frescor dels vents del túnel.

També passa perquè som tan moderns i cosmopolites que les barres han de ser d'acer vist ben brillant, polit i maco.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by gatvell »

Es senzill evitar enrrampar-se en baixar del tren (o metro). Només cal estar agafat a una part metàl·lica i no deixar-la fins se a terra; d'aquesta manera hom no s'enrrampa en baixar. Per pujar al tren, hauries de "descarregar" la càrrrega estàtica del teu cos abans, un exemple, seient en una cadira (que no sigui de fusta) i aixecar-te agafat-hi a ella amb una mà.
Com diu en "Lluita17114" si l'humitat es baixa afavoreix la càrrega estàtica del cossos i objectes, però també els jerseis i altres peces típiques d'hivern.

Espero haver-te ajudat, Metring
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Avui he sentit per megafonia que els caps de setmana del 21-22 i 28-29, hi haurien obres per a l'estació de Sagrera-AV, i que afectarien a les línies L-9 i L-10, encara que no sé com.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

Al web diu això:
L9 i L10: actuacions en infraestructura per les obres del tren d'alta velocitat a la nova estació de La Sagrera els dies 21 i 22, i 28 i 29 d'abril. A la parada de metro Onze de Setembre la circulació de trens s’efectuarà per una única via, caldrà fer canvi de tren per continuar el trajecte.
Entenc que no es suprimeix el tram entre La Sagrara i Bon Pastor, però es fa canvi de tren a Onze de Setembre.
Suposo que per les obres una de les dues vies quedarà sense servei. I pel que sembla, el més divertit, es que cal canviar de tren, però no d'andana.

Si es així, aquest cap de setmana, ja tenim activitats per visitar, rampes amunt i avall, i a contravia :riure
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Exacte. Els tren arribaran per una via i caldrà esperar a la mateixa andana la llançadora fins a La Sagrera.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Ecomobisostrans »

I per fer això no seria millor que un de cada 2 trens segueixi a Sagrera i l'altre acabi a onze de setembre? P.ex. la L10 que vagi a Sagrera i la L9 ja que te l'enllaç de Fondo que sigui la que acabi a onze de setembre
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”