Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Per Sagrada Família???
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ia-1660765
Trias vol que la connexió dels tramvies passi per la Sagrada Família
Recoder veu difícil sufragar l'obra i el regidor assumeix que podria no fer-se en aquest mandat
L'alcalde advoca davant el Govern per la ruta del carrer de Provença, que uneix el temple i la Pedrera
Dissabte, 14 de abril del 2012
XABIER BARRENA
BARCELONA
Xavier Trias va desfullar ahir la margarida. Entre els dos traçats proposats per la Generalitat per enllaçar les dues actuals xarxes del tramvia, per la Gran Via o bé travessant l'Eixample pel carrer de Provença, l'alcalde va afirmar que preferia la segona. I tal com va avançar EL PERIÓDICO fa unes setmanes, el recorregut del carrer de Provença inclou el seu pas per davant de la Sagrada Família i un gir complicat pel carrer de Cartagena fins a desembocar a la mateixa plaça de les Glòries. El recorregut escollit per Trias és el més pròxim a l'avinguda Diagonal, sense trepitjar-la només per travessar-la, i, a més, crea una espècie de llançadora entre les dues principals icones d'Antoni Gaudí, la Pedrera, al passeig de Gràcia, i el temple, entre els carrers de Marina i Sardenya. Un atractiu turístic més: entrada als dos edificis i bitllets al tramvia en un paquet oferta. No es pot passar per alt, ni que sigui només com una menció, la tremenda ironia del destí, tenint en compte la manera com va morir l'arquitecte reusenc.
L'ajuntament, segons va dir l'alcalde després d'una conferència al Cercle d'Economia, es va reunir ahir mateix amb la Conselleria de Territori a la qual va demanar que estudiï el cost d'unir les xarxes del Trambaix i el Trambesòs per Provença. «És inútil fer més passos sense tenir el projecte», va explicar Trias. Aquesta ruta va des de la plaça de Francesc Macià per Urgell fins a Provença, via que no deixa fins a Cartagena. Allà segueix en direcció al mar fins a arribar a la mateixa plaça de les Glòries.
EL 'COLZE' DE GRAN VIA / Si l'opció desitjada té dos girs a 90 graus
-tota una dificultat tècnica-, l'altra opció només en té un, el colze que forma el mateix carrer d'Urgell
i la Gran Via. En aquesta opció la dificultat màxima consisteix no tant a fer passar el tramvia per la Gran Via als voltants de Glòries, que sí que sembla possible, com evitar que el conjunt de vies i de rampes de sortida del túnel viari de la plaça formin una barrera poc agradable per als veïns.
No és l'únic motiu pel qual el traçat de la Gran Via perd punts: a més és redundant amb alguns trams de la L-1 i L-2 del metro i amb una de les futures línies de Retbus, la malla reticular d'autobusos que, en principi, s'ha de posar en marxa a la tardor vinent.
Per cert, a la pregunta sobre què escolliria, si només pogués quedar-se amb un, entre el Retbus i el tramvia, l'alcalde va escollir la malla d'autobusos. ¿Per alguna raó de mobilitat? No. «És més barat». Benvinguts a la Barcelona del 2012.
Per cert, aquells que s'enganxin tard al culebró de la unió dels tramvies potser en trobaran a faltar una tercera. La més òbvia. Enllaçar per l'avinguda Diagonal. Aquesta opció és anatema per a Trias, que no vol ni acostar-se on va caure Jordi Hereu amb la seva famosa consulta sobre la reforma de l'avinguda. PSC i ICV-EUiA defensen la ruta encara avui.
Això sí, no obstant, per qüestions tècniques, tampoc l'evita del tot. La cruïlla de Provença amb la Diagonal, i el sistema semafòric actual que ordena el trànsit del carrer de Girona, a més de les dues que es creuen, promet emocions fortes.
FER NÚMEROS / I és que, conscient que els recursos per construir el nou tram no els posarà l'ajuntament, Trias va deixar clar que, per tant, no domina els temps del projecte. Per aquesta raó, no va descartar que la posada en servei del tram es porti a terme en el pròxim mandat municipal. «S'hauran de fer números per veure les decisions», va sentenciar l'alcalde.
El que sí que sembla que ha fet els números és el conseller de Territori, Lluís Recoder, que va xifrar entre 18 i 23 els milions de l'aportació anual a la concessionària (que faria l'obra). Cosa que el va portar a dir ahir que feia el pla «molt difícil de realitzar», sobretot per la dràstica caiguda de l'aportació de l'Estat a l'Autoritat del Transport Metropolità.
Trias vol que la connexió dels tramvies passi per la Sagrada Família
Recoder veu difícil sufragar l'obra i el regidor assumeix que podria no fer-se en aquest mandat
L'alcalde advoca davant el Govern per la ruta del carrer de Provença, que uneix el temple i la Pedrera
Dissabte, 14 de abril del 2012
XABIER BARRENA
BARCELONA
Xavier Trias va desfullar ahir la margarida. Entre els dos traçats proposats per la Generalitat per enllaçar les dues actuals xarxes del tramvia, per la Gran Via o bé travessant l'Eixample pel carrer de Provença, l'alcalde va afirmar que preferia la segona. I tal com va avançar EL PERIÓDICO fa unes setmanes, el recorregut del carrer de Provença inclou el seu pas per davant de la Sagrada Família i un gir complicat pel carrer de Cartagena fins a desembocar a la mateixa plaça de les Glòries. El recorregut escollit per Trias és el més pròxim a l'avinguda Diagonal, sense trepitjar-la només per travessar-la, i, a més, crea una espècie de llançadora entre les dues principals icones d'Antoni Gaudí, la Pedrera, al passeig de Gràcia, i el temple, entre els carrers de Marina i Sardenya. Un atractiu turístic més: entrada als dos edificis i bitllets al tramvia en un paquet oferta. No es pot passar per alt, ni que sigui només com una menció, la tremenda ironia del destí, tenint en compte la manera com va morir l'arquitecte reusenc.
L'ajuntament, segons va dir l'alcalde després d'una conferència al Cercle d'Economia, es va reunir ahir mateix amb la Conselleria de Territori a la qual va demanar que estudiï el cost d'unir les xarxes del Trambaix i el Trambesòs per Provença. «És inútil fer més passos sense tenir el projecte», va explicar Trias. Aquesta ruta va des de la plaça de Francesc Macià per Urgell fins a Provença, via que no deixa fins a Cartagena. Allà segueix en direcció al mar fins a arribar a la mateixa plaça de les Glòries.
EL 'COLZE' DE GRAN VIA / Si l'opció desitjada té dos girs a 90 graus
-tota una dificultat tècnica-, l'altra opció només en té un, el colze que forma el mateix carrer d'Urgell
i la Gran Via. En aquesta opció la dificultat màxima consisteix no tant a fer passar el tramvia per la Gran Via als voltants de Glòries, que sí que sembla possible, com evitar que el conjunt de vies i de rampes de sortida del túnel viari de la plaça formin una barrera poc agradable per als veïns.
No és l'únic motiu pel qual el traçat de la Gran Via perd punts: a més és redundant amb alguns trams de la L-1 i L-2 del metro i amb una de les futures línies de Retbus, la malla reticular d'autobusos que, en principi, s'ha de posar en marxa a la tardor vinent.
Per cert, a la pregunta sobre què escolliria, si només pogués quedar-se amb un, entre el Retbus i el tramvia, l'alcalde va escollir la malla d'autobusos. ¿Per alguna raó de mobilitat? No. «És més barat». Benvinguts a la Barcelona del 2012.
Per cert, aquells que s'enganxin tard al culebró de la unió dels tramvies potser en trobaran a faltar una tercera. La més òbvia. Enllaçar per l'avinguda Diagonal. Aquesta opció és anatema per a Trias, que no vol ni acostar-se on va caure Jordi Hereu amb la seva famosa consulta sobre la reforma de l'avinguda. PSC i ICV-EUiA defensen la ruta encara avui.
Això sí, no obstant, per qüestions tècniques, tampoc l'evita del tot. La cruïlla de Provença amb la Diagonal, i el sistema semafòric actual que ordena el trànsit del carrer de Girona, a més de les dues que es creuen, promet emocions fortes.
FER NÚMEROS / I és que, conscient que els recursos per construir el nou tram no els posarà l'ajuntament, Trias va deixar clar que, per tant, no domina els temps del projecte. Per aquesta raó, no va descartar que la posada en servei del tram es porti a terme en el pròxim mandat municipal. «S'hauran de fer números per veure les decisions», va sentenciar l'alcalde.
El que sí que sembla que ha fet els números és el conseller de Territori, Lluís Recoder, que va xifrar entre 18 i 23 els milions de l'aportació anual a la concessionària (que faria l'obra). Cosa que el va portar a dir ahir que feia el pla «molt difícil de realitzar», sobretot per la dràstica caiguda de l'aportació de l'Estat a l'Autoritat del Transport Metropolità.
Re: Tram = L5
De pas i ho dic en serio que posin el tram de la L5 a l'aire lliure en plan turisticJavi M wrote:Per fer aquest recorregut no cal ni que construeixin vies: que facin una rampa a Entença i a Sagrada Familia i que el Tram circuli per les de l'L5
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Tram = L5
sortrens wrote:De pas i ho dic en serio que posin el tram de la L5 a l'aire lliure en plan turistic
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Ara que semblava que ho deixaven de banda i no la cagarien, hi tornen? Vés que arriben a ser pesats.
Per fer això, que facin una línia per Passeig de Gràcia, per fer-la turística. Un tramvia sí que té una utilitat turística clara, és el seu avantatge davant un bus turístic poc atractiu i un metro sense vistes. Perquè? és maco, i aquesta és l'única excusa, no ens enganyem, que ens ha dut a fer el que tenim. El tramvia és més silenciós, més còmode, comfortable, més panoràmic, lleugerament més ràpid que el bus. Perfecte per al turisme, TRAMtour (Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia - Diagonal - Verdaguer - Sagrada Família). Circulacions normals integrades i vehicles turístics amb Audio-guia, cafeteria, pas lent davant punts de referència, i semi-descapotables, per un preu més alt.
Per fer això, que facin una línia per Passeig de Gràcia, per fer-la turística. Un tramvia sí que té una utilitat turística clara, és el seu avantatge davant un bus turístic poc atractiu i un metro sense vistes. Perquè? és maco, i aquesta és l'única excusa, no ens enganyem, que ens ha dut a fer el que tenim. El tramvia és més silenciós, més còmode, comfortable, més panoràmic, lleugerament més ràpid que el bus. Perfecte per al turisme, TRAMtour (Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia - Diagonal - Verdaguer - Sagrada Família). Circulacions normals integrades i vehicles turístics amb Audio-guia, cafeteria, pas lent davant punts de referència, i semi-descapotables, per un preu més alt.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Lluita, tu més aviat vols fer el Bus Turístic en una via i amb estacions, com si fos un tramvia sense catenària, oi??Lluita1714 wrote:Ara que semblava que ho deixaven de banda i no la cagarien, hi tornen? Vés que arriben a ser pesats.
Per fer això, que facin una línia per Passeig de Gràcia, per fer-la turística. Un tramvia sí que té una utilitat turística clara, és el seu avantatge davant un bus turístic poc atractiu i un metro sense vistes. Perquè? és maco, i aquesta és l'única excusa, no ens enganyem, que ens ha dut a fer el que tenim. El tramvia és més silenciós, més còmode, comfortable, més panoràmic, lleugerament més ràpid que el bus. Perfecte per al turisme, TRAMtour (Plaça Catalunya - Passeig de Gràcia - Diagonal - Verdaguer - Sagrada Família). Circulacions normals integrades i vehicles turístics amb Audio-guia, cafeteria, pas lent davant punts de referència, i semi-descapotables, per un preu més alt.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sr. Trias: projecte, no dogma
És inútil fer més passos sense tenir un projecte. I un projecte fa més passos sense tenir inútils pel mig.«És inútil fer més passos sense tenir el projecte», va explicar Trias.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
hola
El proyecto del tranvia por Provenza parece mas un globo sonda, a ver que opina la gente.
No tiene sentido plantear un proyecto sin saber si circulara por Cartagena-dos de mayo,...., tambien implicaria que el tranvia no pueda circular en doble composicion 64 metros por lo complicado del trazado.
Puntos complicados de circulacion es el cruce entre Diagonal y Urgell, al menos que baje por Avenida Sarria, el cruce de Diagonal por Provenza, parte de calle que no existe, la estrechez de algunos tramos de provenza,.....
Analizando la informacion parece que tiene mas importancia la obra que el motivo por la que se hace, ya que explica que el coste de la obra lo pagaria el TRAM ( imagino FCC ) y despues la ATM y ajuntamiento deberian pagarselo.
Ese es el problema de donde sacan mas de 200 millones de Euros cuando se esta recortando en temas mas sensibles para el ciudadano como podrian ser sanidad y educacion.
Sobre la Red Ortogonal aun no se sabe como sera el diseño definitivo ya que el proyecto original es el del año 2004 y las necesidades en movilidad van variando un ejemplo en esa red no plantea ninguna linea que tenga final en el aeropuerto, la 7 por ejemplo era una suma con la 67 pero acabando en glorias os pongo el link de BCN ecologia que realizo el proyectoy podais valorar los recorridos, sistemas de paradas y lineas de Barri y convencionales que quedaran en Barcelona.
http://bcnecologia.net/ca/model-concept ... dautobusos
Saludos
El proyecto del tranvia por Provenza parece mas un globo sonda, a ver que opina la gente.
No tiene sentido plantear un proyecto sin saber si circulara por Cartagena-dos de mayo,...., tambien implicaria que el tranvia no pueda circular en doble composicion 64 metros por lo complicado del trazado.
Puntos complicados de circulacion es el cruce entre Diagonal y Urgell, al menos que baje por Avenida Sarria, el cruce de Diagonal por Provenza, parte de calle que no existe, la estrechez de algunos tramos de provenza,.....
Analizando la informacion parece que tiene mas importancia la obra que el motivo por la que se hace, ya que explica que el coste de la obra lo pagaria el TRAM ( imagino FCC ) y despues la ATM y ajuntamiento deberian pagarselo.
Ese es el problema de donde sacan mas de 200 millones de Euros cuando se esta recortando en temas mas sensibles para el ciudadano como podrian ser sanidad y educacion.
Sobre la Red Ortogonal aun no se sabe como sera el diseño definitivo ya que el proyecto original es el del año 2004 y las necesidades en movilidad van variando un ejemplo en esa red no plantea ninguna linea que tenga final en el aeropuerto, la 7 por ejemplo era una suma con la 67 pero acabando en glorias os pongo el link de BCN ecologia que realizo el proyectoy podais valorar los recorridos, sistemas de paradas y lineas de Barri y convencionales que quedaran en Barcelona.
http://bcnecologia.net/ca/model-concept ... dautobusos
Saludos
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Fer passar el tramvia per Provença no té massa cap ni peus ja que duplica al 100% el traçat de la L5 del metro.
Això, a no ser a no ser que representi un replantejament profund de tot el sistema d'autobusos que passen pel carrer Mallorca, sobretot les línies 33, 34, 43 i 44, que haurien de ser suprimides en el seu traçat central. Si aquesta és la idea, endavant, tot i que jo optaria per fer passar el tramvia per una d'aquestes vies:
Això, a no ser a no ser que representi un replantejament profund de tot el sistema d'autobusos que passen pel carrer Mallorca, sobretot les línies 33, 34, 43 i 44, que haurien de ser suprimides en el seu traçat central. Si aquesta és la idea, endavant, tot i que jo optaria per fer passar el tramvia per una d'aquestes vies:
- Aragó pels dos sentits: és molt ample i està molt mal servit pel transport públic. A més, mantenir les dues vies una al costat de l'altra evita problemes de talls en cas d'avaria.
- Aragó sentit Llobregat, València en sentit Besòs: variació de l'anterior, per no separar tant el servei de les zones per on passa actualment. No ens enganyem, al c/ València hi ha molt més moviment econòmic que al c/ Aragó passada la Diagonal
- València sentit Besòs, Mallorca en sentit Llobregat : l'avantatge és que passa per la zona que genera més demanda, i a més coincideix totalment amb les línies d'autobús actuals, per la qual cosa no generaria cap trauma.
- Diputació i Consell de Cent, ja sigui reservant un d'aquests dos carrers sencers pel tramvia, o fent circular el tramvia en un sentit diferent per a cadascun. Crec que seria la millor opció (sobretot Consell de Cent), perquè connectaria tota una zona que queda massa aïllada de la L5 (al nord) i la L1 (al sud). A més, són carrers amb un relatiu poc trànsit i permetria enllaçar amb un bon grapat de línies.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
A mi, sincerament, no em convenç cap idea. La meva proposta, segons Trias, té inconvenients. Per Provença no, que ja hi ha la L5. Per València i/o Aragó, com dieu algun de vosaltres, sembla una idea més factible, sempre i quan es racionalitzin les línies de bus que hi passen. Però el meu dubte és si cabran les estacions o què.
Un altre problema hi ha: per la Diagonal no és tant "complicat", però ficant el tramvia per l'Eixample pot arribar a ser un batibull de línies al plànol del metro. Com dieu, des que es va afegir el Tram al mapa del metro, s'ha anat convertint en la merdeta que és ara. No em direu que el mapa del metro d'ara no és una mica... no sé com dir-ho... Em vinc a referir a que el centre de Barcelona (el centre del plànol, vaja) està ja suficientment saturat. No sé com ho faran per dibuixar-ho.
Imagineu-vos el plànol del metro l'any 2020. Què, tramvies per l'Eixample (si es fa ), el batibull de la L9-L10, i tot això? A veure, ja buscaran un bon dissenyador gràfic per tal que editi els SVG * i "reordeni i racionalitzi" els plànols, que sinó... (tanco l'off-topic)
* SVG és el format del fitxer on es fan els plànols del metro. Els fan a l'Inkscape, l'Adobe o algun software de disseny gràfic i els passen a PDF per penjar-los al web i/o els imprimeixen per distribuir-los a les estacions. SVG vol dir Scalable Vector Graphics (Editor de gràfics escalables). Això ho sé perquè jo utilitzo i treballo sovint amb aquest tipus de fitxer quan tinc temps lliure.
Tornant al tema, què us semblaria si s'edités l'enquesta d'aquest fil i s'afegeixen més opcions, per globalitzar opinions més que res... )
Per una altra part us faig una pregunta: Quan coi creieu que s'uniran les dues xarxes?
P.D.: Avui he descobert com fer la lletra més gran o més petita
Un altre problema hi ha: per la Diagonal no és tant "complicat", però ficant el tramvia per l'Eixample pot arribar a ser un batibull de línies al plànol del metro. Com dieu, des que es va afegir el Tram al mapa del metro, s'ha anat convertint en la merdeta que és ara. No em direu que el mapa del metro d'ara no és una mica... no sé com dir-ho... Em vinc a referir a que el centre de Barcelona (el centre del plànol, vaja) està ja suficientment saturat. No sé com ho faran per dibuixar-ho.
Imagineu-vos el plànol del metro l'any 2020. Què, tramvies per l'Eixample (si es fa ), el batibull de la L9-L10, i tot això? A veure, ja buscaran un bon dissenyador gràfic per tal que editi els SVG * i "reordeni i racionalitzi" els plànols, que sinó... (tanco l'off-topic)
* SVG és el format del fitxer on es fan els plànols del metro. Els fan a l'Inkscape, l'Adobe o algun software de disseny gràfic i els passen a PDF per penjar-los al web i/o els imprimeixen per distribuir-los a les estacions. SVG vol dir Scalable Vector Graphics (Editor de gràfics escalables). Això ho sé perquè jo utilitzo i treballo sovint amb aquest tipus de fitxer quan tinc temps lliure.
Tornant al tema, què us semblaria si s'edités l'enquesta d'aquest fil i s'afegeixen més opcions, per globalitzar opinions més que res... )
Per una altra part us faig una pregunta: Quan coi creieu que s'uniran les dues xarxes?
P.D.: Avui he descobert com fer la lletra més gran o més petita
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Opto per la ultima opció! Em sembla genial, encara que en els temps que corren convindria una línia de Glòries a Francesc Macià, de caràcter RetBus, amb autobusos articulats o biarticulats, vaig fer un càlcul una vegada, i amb un temps de volta de 45 minuts aniria sobrada, per tant no suposaria un cost elevat en nº de vehicles.wefer wrote:Fer passar el tramvia per Provença no té massa cap ni peus ja que duplica al 100% el traçat de la L5 del metro.
Això, a no ser a no ser que representi un replantejament profund de tot el sistema d'autobusos que passen pel carrer Mallorca, sobretot les línies 33, 34, 43 i 44, que haurien de ser suprimides en el seu traçat central. Si aquesta és la idea, endavant, tot i que jo optaria per fer passar el tramvia per una d'aquestes vies:
- Aragó pels dos sentits: és molt ample i està molt mal servit pel transport públic. A més, mantenir les dues vies una al costat de l'altra evita problemes de talls en cas d'avaria.
- Aragó sentit Llobregat, València en sentit Besòs: variació de l'anterior, per no separar tant el servei de les zones per on passa actualment. No ens enganyem, al c/ València hi ha molt més moviment econòmic que al c/ Aragó passada la Diagonal
- València sentit Besòs, Mallorca en sentit Llobregat : l'avantatge és que passa per la zona que genera més demanda, i a més coincideix totalment amb les línies d'autobús actuals, per la qual cosa no generaria cap trauma.
- Diputació i Consell de Cent, ja sigui reservant un d'aquests dos carrers sencers pel tramvia, o fent circular el tramvia en un sentit diferent per a cadascun. Crec que seria la millor opció (sobretot Consell de Cent), perquè connectaria tota una zona que queda massa aïllada de la L5 (al nord) i la L1 (al sud). A més, són carrers amb un relatiu poc trànsit i permetria enllaçar amb un bon grapat de línies.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
I les estacions, on les posaríem? Ergo, ja cabrien? I, quantes parades serien, on les posarien, i tot això. M'enteneu tots, oi? Clar, crec que és l'únic problema...pau5321 wrote:Opto per la ultima opció! Em sembla genial, encara que en els temps que corren convindria una línia de Glòries a Francesc Macià, de caràcter RetBus, amb autobusos articulats o biarticulats, vaig fer un càlcul una vegada, i amb un temps de volta de 45 minuts aniria sobrada, per tant no suposaria un cost elevat en nº de vehicles.wefer wrote:Fer passar el tramvia per Provença no té massa cap ni peus ja que duplica al 100% el traçat de la L5 del metro.
Això, a no ser a no ser que representi un replantejament profund de tot el sistema d'autobusos que passen pel carrer Mallorca, sobretot les línies 33, 34, 43 i 44, que haurien de ser suprimides en el seu traçat central. Si aquesta és la idea, endavant, tot i que jo optaria per fer passar el tramvia per una d'aquestes vies:
- Aragó pels dos sentits: és molt ample i està molt mal servit pel transport públic. A més, mantenir les dues vies una al costat de l'altra evita problemes de talls en cas d'avaria.
- Aragó sentit Llobregat, València en sentit Besòs: variació de l'anterior, per no separar tant el servei de les zones per on passa actualment. No ens enganyem, al c/ València hi ha molt més moviment econòmic que al c/ Aragó passada la Diagonal
- València sentit Besòs, Mallorca en sentit Llobregat : l'avantatge és que passa per la zona que genera més demanda, i a més coincideix totalment amb les línies d'autobús actuals, per la qual cosa no generaria cap trauma.
- Diputació i Consell de Cent, ja sigui reservant un d'aquests dos carrers sencers pel tramvia, o fent circular el tramvia en un sentit diferent per a cadascun. Crec que seria la millor opció (sobretot Consell de Cent), perquè connectaria tota una zona que queda massa aïllada de la L5 (al nord) i la L1 (al sud). A més, són carrers amb un relatiu poc trànsit i permetria enllaçar amb un bon grapat de línies.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Distribució
Molt fàcil: les parades de Retbus, al carril central, on ara circulen els autobusos. I si sobra alguna línia de bus actual o n'hi posen alguna de barri, que vagin pel lateral.
Ara, sense prioritat semafòrica, ni tan sols cal que s'hi posin. I amb això, tornaríem a la suposada mare dels ous del tramvia per la Diagonal.
Ara, sense prioritat semafòrica, ni tan sols cal que s'hi posin. I amb això, tornaríem a la suposada mare dels ous del tramvia per la Diagonal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Tota la raó, Guigui.
La línia més curta per unir ambdós trams, es reseguint la Diagonal, per tant, la més econòmica.
Des del punt de vista de funcionament, no té revolts, car es tota una línia recta.
Des del punt de vista d'encreuaments, seran de l'estil del que ja hi ha a la Diagonal i no de creuar una cruïlla de dos carrers amb un gran revolt.
No ressegueix cap linia de metro i potser d'autobusos (no em conec la xarxa de bus de BCN), però segurament no passa res, o es podria revisar el recorregut si cal.
Parades del Tramvia? Les que calguin, ni més ni menys. Però una a l'alçada de la Sagrda Familia no faria mal (o sigi a l'alçada de Diagona i Marina); que caminar 300m no es la mort de ningú!! i de passada fas exercici i veus ciutat, i un bar....
Quan es farà? Quan vulguin. no hi ha diners per a rucades, però si es una inversió segura, es podria fer.
Au, fins ara
La línia més curta per unir ambdós trams, es reseguint la Diagonal, per tant, la més econòmica.
Des del punt de vista de funcionament, no té revolts, car es tota una línia recta.
Des del punt de vista d'encreuaments, seran de l'estil del que ja hi ha a la Diagonal i no de creuar una cruïlla de dos carrers amb un gran revolt.
No ressegueix cap linia de metro i potser d'autobusos (no em conec la xarxa de bus de BCN), però segurament no passa res, o es podria revisar el recorregut si cal.
Parades del Tramvia? Les que calguin, ni més ni menys. Però una a l'alçada de la Sagrda Familia no faria mal (o sigi a l'alçada de Diagona i Marina); que caminar 300m no es la mort de ningú!! i de passada fas exercici i veus ciutat, i un bar....
Quan es farà? Quan vulguin. no hi ha diners per a rucades, però si es una inversió segura, es podria fer.
Au, fins ara
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Parades
Francesc Macià, Muntaner, Balmes, Pg. de Gràcia, Casa de les Punxes, Verdaguer, Sicília, Lepant, Glòries. De crear una parada de referència per a la Sagrada Família en aquest traçat, me n'oblidaria. I des d'un punt de vista de la xarxa, tampoc pot ser aquest un criteri determinant.gatvell wrote:Parades del Tramvia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Les parades de tramvia es poden posar a qualsevol lloc.Adolescent barceloní wrote:I les estacions, on les posaríem? Ergo, ja cabrien?
- El traçat de doble via del tramvia ocupa 6 metres. Sumant-hi una andana central, arribem fins als 10,40 metres d'amplada. Si comptem dues andanes laterals, arribem fins al 12,05 metres d'amplada. Qualsevol carrer (normal) de l'Eixample fa 20 metres d'amplada, així que no hi ha cap mena de problema i fins i tot encara hi cabria un carril per a l'accés de vehicles a pàrquings i similars. (http://www.tramvia.org)
- Un tramvia fa 30 metres de llarg. Una doble composició de tramvies té una llargada d'uns 60 metres. Una illa de l'Eixample, entre cares exteriors, té una amplada d'un 110 metres, així que en aquest aspecte també anem sobrats. Fins i tot hi cabrien tramvies en triple composició. (http://es.wikipedia.org/wiki/Alstom_Citadis)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Configuració
O sigui, un carrer de l'Eixample amb un tramvia de pel mig seria:wefer wrote:El traçat de doble via del tramvia ocupa 6 metres. Sumant-hi una andana central, arribem fins als 10,40 metres d'amplada. Si comptem dues andanes laterals, arribem fins al 12,05 metres d'amplada. Qualsevol carrer (normal) de l'Eixample fa 20 metres d'amplada, així que no hi ha cap mena de problema i fins i tot encara hi cabria un carril per a l'accés de vehicles a pàrquings i similars.
4 metres vorera
12 metres infraestructura del tramvia
4 metres vorera
o
3 metres vorera
12 metres infraestructura del tramvia
2 metres carretera pels veïns
3 metres vorera
Sí, cabre hi cabria. Però hi ha diversos problemes:
- Les cruïlles, fàcilment solucionable: prioritat semafòrica pels tramvies, o que la velocitat del tramvia s'ajusti al temps que roman en verd el semàfor.
[*]L'estètica visual: és a dir, si posen jardins a les vies com a les avingudes millor[/list]
Però,ei!, no quedaria malament.
La superfície per on passen les vies hauran de ser de formigó a tot l'Eixample, perquè hi ha pàrquings i els cotxes han de creuar-se amb el tramvia (i resem perquè no aparquin malament... que sinó "apaga y ", que el trànsit sempre va a l' i ningú és
Però bé, tornant al tema, si fos el que s'encarrega del projecte i estigués veient aquest fil, m'explotaria el cap! No, ara en sèrio, podríem fer un projecte entre tots i manar-lo a l'Ajuntament... (des de l'Ajuntament passaran olímpicament i no faran ni cas però per provar...)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
Formigó no! Hi ha una cosa millor... LLAMBORDES! I direu "són caríssimes!", però sabeu que només s'ha de cavar qualsevol carrer per trobar-les totes, caldria veure quin carrer necessita un canvi d'asfalt, i aprofitar les obres per aixecar i treure llambordes originals de Barcelona. A més a més, es pot fer créixer gespa entre les llambordes, i, tot i que trepitgin els cotxes i vehicles comercials, no es faria malbé.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
http://www.lavanguardia.com/opinion/art ... monzo.html
OPINIÓN
Un sinsentido tras otro
¿Ahora tenemos que malgastar una porrada más de dinero en un artefacto como el tranvía?
Artículos | 17/04/2012 - 00:00h QUIM MONZÓ
Lo del enlace de las dos redes de tranvías de Barcelona -el Trambaix y el Trambesòs- va camino de convertirse en una película de los Marx. El viernes el alcalde Trias dijo que la situación actual de crisis y recortes hace que tenga que aplazarse hasta que se den "las circunstancias económicas adecuadas". Pero, al cabo de unas horas, la información era otra: quizá no habría que aplazarlo. La cosa tiene castaña porque, antes del viernes, Trias -que a veces tiene ciertos comportamientos que se parecen cada vez más a los de Hereu- había dicho que se mostraba "entusiasta" ante la perspectiva de unir los tranvías. Para acabar de liarla, el sábado leíamos en la prensa que Trias decía que, "si los estudios lo aconsejan", retrasarán la unión de ambas redes, pero que, antes o después, se hará. Simultáneamente, el conseller de Territori, Lluís Recoder, veía "muy difícil" que se pueda hacer la "hipotética" unión de los dos ramales. Un caos, vaya.
Recuerdo que, cuando las autoridades barcelonesas decidieron rescatar al tranvía del sepulcro donde dignamente dormía el sueño de los justos, a los que escribimos que nos parecía una burrada nos dijeron de todo. Pero ¿qué sentido tenía ocupar kilómetros y kilómetros de calles con un medio de transporte que no permite compartir el espacio que invade? ¿Por qué recuperar del olvido un invento que comporta más problemas que el eficiente autobús? No hay nada que haga un tranvía que no pueda hacer un autobús, que, además, tiene más capacidad de maniobra. Finalmente inauguraron el Trambaix y después el Trambesòs y enseguida empezaron a presionar para unirlos, una presión que persevera incluso en estos momentos de penuria económica en que lo más digno que se podría hacer con esa idea sería guardarla en un cajón y olvidarla para siempre. Al alcalde Trias le recomendaría la lectura de La Contra del miércoles pasado, en este diario. Lluís Amiguet entrevistaba a Carlos Daganzo, catedrático de Transporte en la Universidad de Berkeley y doctor honoris causa por la Universitat Politècnica de Catalunya. Le preguntaba Amiguet: "¿Para qué sirve el tranvía en Barcelona?". Contestaba Daganzo: "El tranvía es menos eficiente que el autobús: es obvio que todo lo que hace el tranvía lo puede hacer el bus, pero no todo lo que hace el bus lo puede hacer el tranvía". Nueva pregunta de Amiguet: "Entonces, ¿qué ventaja tiene el tranvía?". Respuesta de Daganzo: "Sólo la estética o la tradición".
¿Por estética o por tradición, alcalde Trias, tenemos que malgastar una porrada más de dinero en un artefacto que no hace nada que no pueda hacer mejor -y de forma cien mil veces más barata- un autobús? ¿Algún día alguien nos explicará qué intereses reales ha habido, estas últimas décadas, tras el retorno del tranvía? Para los amantes de la nostalgia, con el Tramvia Blau bastaba y sobraba.
OPINIÓN
Un sinsentido tras otro
¿Ahora tenemos que malgastar una porrada más de dinero en un artefacto como el tranvía?
Artículos | 17/04/2012 - 00:00h QUIM MONZÓ
Lo del enlace de las dos redes de tranvías de Barcelona -el Trambaix y el Trambesòs- va camino de convertirse en una película de los Marx. El viernes el alcalde Trias dijo que la situación actual de crisis y recortes hace que tenga que aplazarse hasta que se den "las circunstancias económicas adecuadas". Pero, al cabo de unas horas, la información era otra: quizá no habría que aplazarlo. La cosa tiene castaña porque, antes del viernes, Trias -que a veces tiene ciertos comportamientos que se parecen cada vez más a los de Hereu- había dicho que se mostraba "entusiasta" ante la perspectiva de unir los tranvías. Para acabar de liarla, el sábado leíamos en la prensa que Trias decía que, "si los estudios lo aconsejan", retrasarán la unión de ambas redes, pero que, antes o después, se hará. Simultáneamente, el conseller de Territori, Lluís Recoder, veía "muy difícil" que se pueda hacer la "hipotética" unión de los dos ramales. Un caos, vaya.
Recuerdo que, cuando las autoridades barcelonesas decidieron rescatar al tranvía del sepulcro donde dignamente dormía el sueño de los justos, a los que escribimos que nos parecía una burrada nos dijeron de todo. Pero ¿qué sentido tenía ocupar kilómetros y kilómetros de calles con un medio de transporte que no permite compartir el espacio que invade? ¿Por qué recuperar del olvido un invento que comporta más problemas que el eficiente autobús? No hay nada que haga un tranvía que no pueda hacer un autobús, que, además, tiene más capacidad de maniobra. Finalmente inauguraron el Trambaix y después el Trambesòs y enseguida empezaron a presionar para unirlos, una presión que persevera incluso en estos momentos de penuria económica en que lo más digno que se podría hacer con esa idea sería guardarla en un cajón y olvidarla para siempre. Al alcalde Trias le recomendaría la lectura de La Contra del miércoles pasado, en este diario. Lluís Amiguet entrevistaba a Carlos Daganzo, catedrático de Transporte en la Universidad de Berkeley y doctor honoris causa por la Universitat Politècnica de Catalunya. Le preguntaba Amiguet: "¿Para qué sirve el tranvía en Barcelona?". Contestaba Daganzo: "El tranvía es menos eficiente que el autobús: es obvio que todo lo que hace el tranvía lo puede hacer el bus, pero no todo lo que hace el bus lo puede hacer el tranvía". Nueva pregunta de Amiguet: "Entonces, ¿qué ventaja tiene el tranvía?". Respuesta de Daganzo: "Sólo la estética o la tradición".
¿Por estética o por tradición, alcalde Trias, tenemos que malgastar una porrada más de dinero en un artefacto que no hace nada que no pueda hacer mejor -y de forma cien mil veces más barata- un autobús? ¿Algún día alguien nos explicará qué intereses reales ha habido, estas últimas décadas, tras el retorno del tranvía? Para los amantes de la nostalgia, con el Tramvia Blau bastaba y sobraba.
Re: Unió de les dues xarxes de tramvia i reforma Diagonal
http://epreader.elperiodico.com/APPS_Ge ... 2&idioma=1
LA RODA
Tragèdia i farsa del tramvia
JOAQUIM COLL
Si per a Jordi Hereu el projecte d’unir el Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal va acabar en tragèdia política, l’afany de l’alcalde Xavier Trias per connectar els dos tramvies travessant l’interior de l’Eixample té tota la pinta de ser una farsa. Per començar, em pregunto: ¿per quina raó es desfulla ara la margarida d’un projecte que el mateix ajuntament precisa que no es podrà realitzar en aquest mandat mentre la Generalitat recorda insistentment que no hi ha diners? El més curiós del cas, repassant l’hemeroteca, és que fa només un any el conseller de Territori, Lluís Recoder, va declarar «prioritari» unir els dos tramvies. Va sorprendre, doncs, donant la raó a ICV-EUiA, formació que s’ha destacat per una defensa entusiasta de l’enllaç tramviari, fins i tot després de la fallida consulta popular, quan semblava que el projecte entrava en via morta. Doncs bé, poc temps després, Trias , ja elegit alcalde, va expressar el mateix desig i va demanar a la conselleria que ho estudiés, però amb una sola condició: que la unió no es fes per la Diagonal.
Per fortuna, els informes tècnics al final diuen, ni que sigui entre línies, el que salta a la vista quan un mira sense aclucalls el tram urbà de l’Eixample: que el pas del tramvia per la Diagonal és el traçat més lògic i que, a sobre, «és de mínima afectació i fàcil implantació». En canvi, les altres opcions presenten una infinitat de dificultats: girs de 90 graus, ocupació exclusiva de la calçada, redundància amb altres transports, incompatibilitat amb la resta de la circulació, etcètera. Trias , però, insisteix que prefereix qualsevol altra opció que la Diagonal. ¿Per què? Senzillament, perquè seria reconèixer que la seva fèrria oposició a la reforma d’aquesta avinguda, en la famosa consulta de fa gairebé dos anys, va ser oportunista. L’enllaç tramviari no es farà ara perquè hi ha altres prioritats evidents, però evitem, sisplau, que la història del tramvia es repeteixi dues vegades. Abans com a tragèdia i ara com a farsa.
LA RODA
Tragèdia i farsa del tramvia
JOAQUIM COLL
Si per a Jordi Hereu el projecte d’unir el Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal va acabar en tragèdia política, l’afany de l’alcalde Xavier Trias per connectar els dos tramvies travessant l’interior de l’Eixample té tota la pinta de ser una farsa. Per començar, em pregunto: ¿per quina raó es desfulla ara la margarida d’un projecte que el mateix ajuntament precisa que no es podrà realitzar en aquest mandat mentre la Generalitat recorda insistentment que no hi ha diners? El més curiós del cas, repassant l’hemeroteca, és que fa només un any el conseller de Territori, Lluís Recoder, va declarar «prioritari» unir els dos tramvies. Va sorprendre, doncs, donant la raó a ICV-EUiA, formació que s’ha destacat per una defensa entusiasta de l’enllaç tramviari, fins i tot després de la fallida consulta popular, quan semblava que el projecte entrava en via morta. Doncs bé, poc temps després, Trias , ja elegit alcalde, va expressar el mateix desig i va demanar a la conselleria que ho estudiés, però amb una sola condició: que la unió no es fes per la Diagonal.
Per fortuna, els informes tècnics al final diuen, ni que sigui entre línies, el que salta a la vista quan un mira sense aclucalls el tram urbà de l’Eixample: que el pas del tramvia per la Diagonal és el traçat més lògic i que, a sobre, «és de mínima afectació i fàcil implantació». En canvi, les altres opcions presenten una infinitat de dificultats: girs de 90 graus, ocupació exclusiva de la calçada, redundància amb altres transports, incompatibilitat amb la resta de la circulació, etcètera. Trias , però, insisteix que prefereix qualsevol altra opció que la Diagonal. ¿Per què? Senzillament, perquè seria reconèixer que la seva fèrria oposició a la reforma d’aquesta avinguda, en la famosa consulta de fa gairebé dos anys, va ser oportunista. L’enllaç tramviari no es farà ara perquè hi ha altres prioritats evidents, però evitem, sisplau, que la història del tramvia es repeteixi dues vegades. Abans com a tragèdia i ara com a farsa.