Això no t'ho nego, però quan pel mig hi ha una serralada com la del Garraf (i per això també he posat l'exemple més exagerat de la Bonaigua), i més quan de Sitges al sud és camp obert, tot plegat deixa de tenir sentit.wefer wrote:Però no és el mateix que el lloc A sigui Barcelona, que aquest lloc sigui Cardedeu (per dir alguna cosa). En pobles mitjans o petits, els llocs de feina són molt limitats o gairebé inexistents, a l'igual que molts serveis i comerços, i al cap i a la fi això és la mobilitat obligada.
A les autopistes catalanes... jo no pago
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Seguim: racionalitat
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
No entiendo como se puede defender el pago de peajes. El mantenimiento por ejemplo de las autovias depende del Estado. Son totalmente gratuitas. para que sirve el impuesto de circulación de un coche ??? Por que no se hace un sistema de pago como en Suiza o Alemania como bien se decia en un comentario anterior. Es normal que se haya de pagar en el garraf casi 9 € por trayecto ?? Estas infraestructuras estan más que amortizadas. Es una sangria que una vez no duele pero durante 20 dias al mes ??? Sin ir más lejos el tramo de Sant Viçents de Montalt a Arenys de Mar que creo es de 900 mts es de PAGO. Exactamente igual que si vinieras de Vilassar o Mataró.
Saludos
Saludos
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Gratuït"
Ah, sí? Et penses que els diners per a construir i mantenir una autovia cauen del cel? Aquí rau el gran equívoc sobre el qual s'ha bastit aquest estat de nou-rics que ha sigut Espanya: muntar unes infraestructures de luxe (això sí, pensades per uns indocumentats d'una pobresa espiritual extrema) i ja veurem qui paga. I tinguem-ho ben clar: una autopista, com una línia d'alta velocitat o un aeroport intercontinental, és una infraestructura de luxe. I el luxe es paga, però el paga qui el fa servir, no tothom indiscriminadament.sagrering wrote:El mantenimiento por ejemplo de las autovias depende del Estado. Son totalmente gratuitas.
En resum, estic a favor dels peatges perquè descarreguen qui no es beneficia d'unes infraestructures que donen valor afegit. Però en aquest país, sembla que haguem oblidat el principi econòmic bàsic que el valor afegit és una cosa per la qual val la pena afluixar diners. Que hi ha autovies per on circula un cotxe cada minut? Doncs vol dir que no tenen valor afegit i, per tant, no s'haurien d'haver construït mai. I aquí tornem al principi: s'ha partit d'un criteri de rendibilitat socioeconòmica totalment equivocat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Davant d'aquest argument sempre surt el de... L'AP-7, per exemple, reporta riquesa al conjunt de la societat catalunya i/o espanyola... és tant de luxe o és una artèria bàsica i necessària?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Valor afegit
És de luxe per als centenars de milers de turistes que la utilitzen. I és un valor afegit (i, per tant, traslladable al preu del producte final) per als milers de camions que l'utilitzen com a via de transport. Però no pretendrem que l'hagi de pagar qui no la utilitzi, de la mateixa manera que és un escàndol que amb el nostre dèficit fiscal, ens dediquem a finançar autovies de tot tipus (excepte de pagament) escampades per les Espanyes (i també les Catalunyes, fetes majoritàriament perquè els camacus tinguin un accés ràpid a la 2a residència, o potser us pensàveu que la C-16 està feta principalment per a la gent del Berguedà i la Cerdanya?).
Si en països com Alemanya, Bèlgica i Holanda, les autopistes són totes de franc, és perquè són molt poblats i tenen una distribució molt igual de la població, de manera que tothom, en un moment o altre, en fa ús i, per tant, es justifica que se sufragui de les arques públiques. En canvi, a Espanya (i també a França), els desequilibris demogràfics són molt més grans.
Si en països com Alemanya, Bèlgica i Holanda, les autopistes són totes de franc, és perquè són molt poblats i tenen una distribució molt igual de la població, de manera que tothom, en un moment o altre, en fa ús i, per tant, es justifica que se sufragui de les arques públiques. En canvi, a Espanya (i també a França), els desequilibris demogràfics són molt més grans.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Valor afegit
+10Guigui wrote:És de luxe per als centenars de milers de turistes que la utilitzen. I és un valor afegit (i, per tant, traslladable al preu del producte final) per als milers de camions que l'utilitzen com a via de transport. Però no pretendrem que l'hagi de pagar qui no la utilitzi, de la mateixa manera que és un escàndol que amb el nostre dèficit fiscal, ens dediquem a finançar autovies de tot tipus (excepte de pagament) escampades per les Espanyes (i també les Catalunyes, fetes majoritàriament perquè els camacus tinguin un accés ràpid a la 2a residència, o potser us pensàveu que la C-16 està feta principalment per a la gent del Berguedà i la Cerdanya?).
Si en països com Alemanya, Bèlgica i Holanda, les autopistes són totes de franc, és perquè són molt poblats i tenen una distribució molt igual de la població, de manera que tothom, en un moment o altre, en fa ús i, per tant, es justifica que se sufragui de les arques públiques. En canvi, a Espanya (i també a França), els desequilibris demogràfics són molt més grans.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
França, un possible model
I, per cert, heu vist a França cap "autovia" de franc, excepte les circumval·lacions de les grans ciutats? I heu vist les alternatives a les autopistes de pagament? Doncs cap una cosa com aquesta hauríem de tirar aquí, i no distribuir caramelets d'infraestructures amb la regadora.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: França, un possible model
Totalment d'acord amb els teus comentaris anteriors, però voldria aclarir que a França hi ha algunes excepcions:Guigui wrote:I, per cert, heu vist a França cap "autovia" de franc, excepte les circumval·lacions de les grans ciutats? I heu vist les alternatives a les autopistes de pagament? Doncs cap una cosa com aquesta hauríem de tirar aquí, i no distribuir caramelets d'infraestructures amb la regadora.
- A la regió de la Bretanya no hi ha cap tram de peatge, a excepció de l'A84 Caen-Rennes oberta recentment. Per exemple, el triangle Rennes-Brest-Nantes és totalment gratuit. La llegenda diu que aquesta gratuïtat històrica prové del tractat d'unió de la Bretanya al Regne de França (segles XV-XVI), en què Anna de Bretanya va exigir que la circulació fos lliure al seu territori. En realitat, la raó d'aquesta gratuïtat és compensar l'aïllament geogràfic d'aquesta regió i el seu baix nivell de desenvolupament; de totes maneres són la regió i els departaments qui es fa càrrec d'aquestes autovies, i no l'administració central.
- Fora de la Bretanya, també hi ha algunes vies d'alta capacitat gratuïtes, com per exemple l'autovia N10 (eix París-País Basc, durant 400 km entre Poitiers i Saint-Geours-de-Maremne) i l'autopista A20 (eix París-Tolosa, 300 km entre Vierzon i Gignac).
Les carreteres que conserven la denominacio Nxx són autovies desdoblades i la velocitat màxima és 110 km/h, en canvi les autopistes es denominen Axx i s'hi pot circular a 130 km/h.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si no pago, què?
http://www.vilaweb.cat/noticia/4003595/ ... eatge.html
Dimecres 18.04.2012 06:00
Autor/s: Andreu G-Nandín i Josep Casulleras Nualart
Què pot passar, en cas de no pagar el peatge?
Els insubmisos dels peatges poden rebre una multa per l'import del tram d'autopista no pagat
La campanya #novullpagar, començada per Josep Casadellà, té, com més va, més ressò. Hi ha conductors que ja s'hi han sumat, i n'hi ha molts que compten fer-ho, però n'hi ha que dubten de les conseqüències legals d'aquesta acció. De moment, els cobradors del peatge prenen nota de la matrícula del cotxe, i els insubmisos s'exposen a una multa aproximadament equivalent a l'import que han deixat de pagar.
I si la multa no arriba?
Josep Casadellà no ha pagat, pel cap baix, en cinc ocasions, des de l'11 de setembre de l'any passat, quan va deixar de pagar tres vegades en un dia. Casadellà mai no ha rebut cap notificació de multa a casa, i la situació més violenta amb què s'ha trobat va ser dissabte al vespre, quan li van abaixar les barreres a banda i banda del cotxe, el van tenir retingut una estona i van avisar els mossos d'esquadra; els agents li van recomanar que pagués per evitar maldecaps, ell s'hi va negar, li van alçar la barrera i se'n va anar.
A una parella que va seguir el seu exemple (vídeo), la cobradora del peatge els va explicar què els podia passar. Aquesta és la conversa que van tenir:
—Bona tarda, no volem pagar.
—Que no voleu pagar?
—No.
—Doncs us ho explico. Us faré una denúncia amb el número de matrícula del cotxe, i us arribarà a casa.
—I què passa, amb aquesta denúncia?
—Doncs que, si no pagueu, cada vegada us enviaran més cartes, i al final us duran a judici.
La reclamació de la concessionària de l'autopista
Això del judici és summament improbable. Efectivament, l'empresa concessionària pot enviar notificacions al conductor reclamant-li el pagament. Si el conductor continua negant-se a pagar, la concessionària pot tramitar una denúncia per via civil. Si prosperava, l’usuari hauria de pagar la responsabilitat civil dels danys causats, si fa no fa l'import de tot el tram de l'autopista.
Els mossos no poden intervenir-hi, ni immobilitzar el vehicle, perquè no pagar el peatge no infringeix el reglament de circulació: el conductor s'atura davant la barrera o el semàfor vermell, informa que no vol pagar, s'identifica, li aixequen la barrera i se'n va.
En tot cas, l'usuari infringeix un contracte entre particulars, en aquest cas entre el conductor i la concessionària de l'autopista.
Ara, si la concessionària de l'autopista al·legués voluntat d'enganyar del conductor, es podria interpretar l'acció com una estafa i es tramitaria la denúncia per la via penal, no pas civil. I si l’import de l’estafa superés els quatre-cents euros es consideraria delicte. Una situació difícil, llevat que la insubmissió d’un conductor fos continuada.
Dimecres 18.04.2012 06:00
Autor/s: Andreu G-Nandín i Josep Casulleras Nualart
Què pot passar, en cas de no pagar el peatge?
Els insubmisos dels peatges poden rebre una multa per l'import del tram d'autopista no pagat
La campanya #novullpagar, començada per Josep Casadellà, té, com més va, més ressò. Hi ha conductors que ja s'hi han sumat, i n'hi ha molts que compten fer-ho, però n'hi ha que dubten de les conseqüències legals d'aquesta acció. De moment, els cobradors del peatge prenen nota de la matrícula del cotxe, i els insubmisos s'exposen a una multa aproximadament equivalent a l'import que han deixat de pagar.
I si la multa no arriba?
Josep Casadellà no ha pagat, pel cap baix, en cinc ocasions, des de l'11 de setembre de l'any passat, quan va deixar de pagar tres vegades en un dia. Casadellà mai no ha rebut cap notificació de multa a casa, i la situació més violenta amb què s'ha trobat va ser dissabte al vespre, quan li van abaixar les barreres a banda i banda del cotxe, el van tenir retingut una estona i van avisar els mossos d'esquadra; els agents li van recomanar que pagués per evitar maldecaps, ell s'hi va negar, li van alçar la barrera i se'n va anar.
A una parella que va seguir el seu exemple (vídeo), la cobradora del peatge els va explicar què els podia passar. Aquesta és la conversa que van tenir:
—Bona tarda, no volem pagar.
—Que no voleu pagar?
—No.
—Doncs us ho explico. Us faré una denúncia amb el número de matrícula del cotxe, i us arribarà a casa.
—I què passa, amb aquesta denúncia?
—Doncs que, si no pagueu, cada vegada us enviaran més cartes, i al final us duran a judici.
La reclamació de la concessionària de l'autopista
Això del judici és summament improbable. Efectivament, l'empresa concessionària pot enviar notificacions al conductor reclamant-li el pagament. Si el conductor continua negant-se a pagar, la concessionària pot tramitar una denúncia per via civil. Si prosperava, l’usuari hauria de pagar la responsabilitat civil dels danys causats, si fa no fa l'import de tot el tram de l'autopista.
Els mossos no poden intervenir-hi, ni immobilitzar el vehicle, perquè no pagar el peatge no infringeix el reglament de circulació: el conductor s'atura davant la barrera o el semàfor vermell, informa que no vol pagar, s'identifica, li aixequen la barrera i se'n va.
En tot cas, l'usuari infringeix un contracte entre particulars, en aquest cas entre el conductor i la concessionària de l'autopista.
Ara, si la concessionària de l'autopista al·legués voluntat d'enganyar del conductor, es podria interpretar l'acció com una estafa i es tramitaria la denúncia per la via penal, no pas civil. I si l’import de l’estafa superés els quatre-cents euros es consideraria delicte. Una situació difícil, llevat que la insubmissió d’un conductor fos continuada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Alguns dirien que és bo que no multin aquesta gent amb les sancions que realment haurien de rebre, jo el que opino és que la llei a Espanya, Catalunya inclosa, és tan dèbil... que per aquesta raó tenim tant de frau, vandalisme i corrupció, en tots els sentits.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Valor afegit
[quote="Guigui"]És de luxe per als centenars de milers de turistes que la utilitzen. I és un valor afegit (i, per tant, traslladable al preu del producte final) per als milers de camions que l'utilitzen com a via de transport. Però no pretendrem que l'hagi de pagar qui no la utilitzi, de la mateixa manera que és un escàndol que amb el nostre dèficit fiscal, ens dediquem a finançar autovies de tot tipus (excepte de pagament) escampades per les Espanyes (i també les Catalunyes, fetes majoritàriament perquè els camacus tinguin un accés ràpid a la 2a residència, o potser us pensàveu que la C-16 està feta principalment per a la gent del Berguedà i la Cerdanya?).[/
quote]
Si, els mateixos camacus que mitjançant consum i impostos de les seves segones residències paguen una bona part de les despeses dels habitants habituals d'aquestes comarques i que no generen despesa durant gran part de l'any que estan treballant a Camaculàndia.
Una cosa molt diferent són les autovies castellanes que passen durant centenars de quilòmetres per llocs deshabitats i on no hi va ningú.
A un radi de 100 kms de Barcelona hi viuen 6 milions de persones. Quan viuen a 100 kms d'Aranda de Duero? Quin sentit té una autovia de Salamanca a Zamora o de Valladolid a Soria si no hi circula ni Cristo? Aquestes són les autovies que s'han fet erròniament només per fer café para todos. Però les autopistes catalanes es paguen sobradament amb els impostos de circulació i d'hidrocarburs d'aquests 6 milions de persones que les utilizen.
quote]
Si, els mateixos camacus que mitjançant consum i impostos de les seves segones residències paguen una bona part de les despeses dels habitants habituals d'aquestes comarques i que no generen despesa durant gran part de l'any que estan treballant a Camaculàndia.
Una cosa molt diferent són les autovies castellanes que passen durant centenars de quilòmetres per llocs deshabitats i on no hi va ningú.
A un radi de 100 kms de Barcelona hi viuen 6 milions de persones. Quan viuen a 100 kms d'Aranda de Duero? Quin sentit té una autovia de Salamanca a Zamora o de Valladolid a Soria si no hi circula ni Cristo? Aquestes són les autovies que s'han fet erròniament només per fer café para todos. Però les autopistes catalanes es paguen sobradament amb els impostos de circulació i d'hidrocarburs d'aquests 6 milions de persones que les utilizen.
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
http://www.ara.cat/societat/exregidor-d ... 31584.html
Uriel Bertran i un exregidor d'Alella expliquen les seves experiències com a burladors de peatges
Són els dos primers polítics en afegir-se a la campanya ciutadana contra els peatges catalans. El diputat denuncia "retenció il·legal" i el d'Alella explica com es va aprofitar d'un "buit legal" per no pagar les multes per saltar-se peatge
ARA Barcelona | Actualitzada el 19/04/2012 12:05
El diputat de Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha explicat a través del seu Facebook la seva "experiència #novullpagar d'aquest matí" de dijous. Al peatge de Vilassar de Mar, assegura que li ha dit al cobrador de la cabina que no volia pagar. Llavors, aquest ha trucat al seu superior, que ha apuntat la seva matrícula i li ha pujat la barrera sense que el semàfor es posés de color verd.
El diputat independentista ha reclamat als treballadors del peatge que no volia infringir cap norma i que el posés de color verd. Davant la negativa del treballador, Bertran es nega a "cometre una infracció". Segons la seva versió del polític, en aquell moment, li han situat uns cons al darrere del vehicle per deixar-lo "retingut". En aquesta situació, l'afectat ha trucat als mossos per denunciar "retenció il·legal", cosa que ha motivat que Abertis posés el semàfor en verd.
En aquest sentit, Bertran ha recomanat als seus amics de Facebook que sempre demanin la llum verda i que denunciïn retenció il·legal si no els la posen.
El parlamentari català ha publicat al seu Twitter que a primera hora del matí d'aquest dijous ha retornat el Teletac que el Parlament entrega els diputats a l'inici de la legislatura perquè no vol pagar més peatges. D'aquesta manera, el polític independentista s'afegeix a la campanya #novullpagar, que està agrupant cada cop més conductors contra els peatges de Catalunya en comparació als d'altres zones de l'Estat.
No paga per un "buit legal"
L'exregidor d'ERC-La Garnatxa a l'Ajuntament d'Alella Àlex Asensio Ferrer explica al blog L'Embranzida alguns detalls sobre burlar peatges, una iniciativa que ha pres cos arran de les accions que va encetar Josep Casadellà, però que ell ja ha realitzat anteriorment.
Concretament, Asensio explica que hi ha tres modalitats per no pagar als peatges. La primera consisteix en fer el que fa Casadellà, arribar a la cabina de pagament manual i argumentar que no vols pagar. La tercera és la que posava en pràctica ell i que es pot fer servir només en "vies de telepagament i requereix una certa perícia".
Asensio, que va participar com a regidor en protestes contra els peatges -entre el 2003 i el 2011- i també abans de ser-ho -de la mà de Joves d'Alella Amb Ràbia (JAAR) i Xarxa Maresme- explica que després de passar sense pagar en diverses ocasions va rebre "una notificació del Servei Català de Trànsit (SCT) on es detallaven, fil per randa, la pràctica totalitat d'episodis que havia protagonitzat i es proposava una sanció de 57,14 euros per a cadascun d'ells".
Segons l'expedient sancionador instruït pel SCT, l'actuació del conductor infringia l'article 153 del Reglament General de Circulació, que és la de "prohibició de passar sense aturar-se".
Davant d'aquesta comunicació que li va fer l'autoritat pertinent, Asensio va contestar al SCT, va argumentar que en una via de telepagament "evidentment" que no s'havia aturat. Segons el seu testimoni, "les denúncies van quedar 'sense efecte'". Així, assegura que "ara com ara, hi ha un buit legal", tot i que no confia que aquesta escletxa pugui estar hàbil gaire temps més.
Uriel Bertran i un exregidor d'Alella expliquen les seves experiències com a burladors de peatges
Són els dos primers polítics en afegir-se a la campanya ciutadana contra els peatges catalans. El diputat denuncia "retenció il·legal" i el d'Alella explica com es va aprofitar d'un "buit legal" per no pagar les multes per saltar-se peatge
ARA Barcelona | Actualitzada el 19/04/2012 12:05
El diputat de Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha explicat a través del seu Facebook la seva "experiència #novullpagar d'aquest matí" de dijous. Al peatge de Vilassar de Mar, assegura que li ha dit al cobrador de la cabina que no volia pagar. Llavors, aquest ha trucat al seu superior, que ha apuntat la seva matrícula i li ha pujat la barrera sense que el semàfor es posés de color verd.
El diputat independentista ha reclamat als treballadors del peatge que no volia infringir cap norma i que el posés de color verd. Davant la negativa del treballador, Bertran es nega a "cometre una infracció". Segons la seva versió del polític, en aquell moment, li han situat uns cons al darrere del vehicle per deixar-lo "retingut". En aquesta situació, l'afectat ha trucat als mossos per denunciar "retenció il·legal", cosa que ha motivat que Abertis posés el semàfor en verd.
En aquest sentit, Bertran ha recomanat als seus amics de Facebook que sempre demanin la llum verda i que denunciïn retenció il·legal si no els la posen.
El parlamentari català ha publicat al seu Twitter que a primera hora del matí d'aquest dijous ha retornat el Teletac que el Parlament entrega els diputats a l'inici de la legislatura perquè no vol pagar més peatges. D'aquesta manera, el polític independentista s'afegeix a la campanya #novullpagar, que està agrupant cada cop més conductors contra els peatges de Catalunya en comparació als d'altres zones de l'Estat.
No paga per un "buit legal"
L'exregidor d'ERC-La Garnatxa a l'Ajuntament d'Alella Àlex Asensio Ferrer explica al blog L'Embranzida alguns detalls sobre burlar peatges, una iniciativa que ha pres cos arran de les accions que va encetar Josep Casadellà, però que ell ja ha realitzat anteriorment.
Concretament, Asensio explica que hi ha tres modalitats per no pagar als peatges. La primera consisteix en fer el que fa Casadellà, arribar a la cabina de pagament manual i argumentar que no vols pagar. La tercera és la que posava en pràctica ell i que es pot fer servir només en "vies de telepagament i requereix una certa perícia".
Asensio, que va participar com a regidor en protestes contra els peatges -entre el 2003 i el 2011- i també abans de ser-ho -de la mà de Joves d'Alella Amb Ràbia (JAAR) i Xarxa Maresme- explica que després de passar sense pagar en diverses ocasions va rebre "una notificació del Servei Català de Trànsit (SCT) on es detallaven, fil per randa, la pràctica totalitat d'episodis que havia protagonitzat i es proposava una sanció de 57,14 euros per a cadascun d'ells".
Segons l'expedient sancionador instruït pel SCT, l'actuació del conductor infringia l'article 153 del Reglament General de Circulació, que és la de "prohibició de passar sense aturar-se".
Davant d'aquesta comunicació que li va fer l'autoritat pertinent, Asensio va contestar al SCT, va argumentar que en una via de telepagament "evidentment" que no s'havia aturat. Segons el seu testimoni, "les denúncies van quedar 'sense efecte'". Així, assegura que "ara com ara, hi ha un buit legal", tot i que no confia que aquesta escletxa pugui estar hàbil gaire temps més.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
És a dir, colar-se just al darrera d'un cotxe o moto que sí que hagi pagat; l'equivalent automobilístic del mecanisme prou conegut per colar-se al Metro entrant "enganxat" a algú que hagi validat el títol.jaezcurra wrote:Concretament, Asensio explica que hi ha tres modalitats per no pagar als peatges. La primera consisteix en fer el que fa Casadellà, arribar a la cabina de pagament manual i argumentar que no vols pagar. La tercera és la que posava en pràctica ell i que es pot fer servir només en "vies de telepagament i requereix una certa perícia".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Jo un cop em vaig negar a pagar. Al peatge de Martorell de l'AP-7 hi havia un control d'alcoholèmia dels mossos amb gairebé una hora de caravana. Quan vaig arribar al peatge els vaig dir que em negava a pagar i que ho reclamessin als Mossos, que jo pagava una via ràpida i no una via de carros. I em van obrir.Fran-Ikarus wrote:És a dir, colar-se just al darrera d'un cotxe o moto que sí que hagi pagat; l'equivalent automobilístic del mecanisme prou conegut per colar-se al Metro entrant "enganxat" a algú que hagi validat el títol.jaezcurra wrote:Concretament, Asensio explica que hi ha tres modalitats per no pagar als peatges. La primera consisteix en fer el que fa Casadellà, arribar a la cabina de pagament manual i argumentar que no vols pagar. La tercera és la que posava en pràctica ell i que es pot fer servir només en "vies de telepagament i requereix una certa perícia".
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Lo que comentais de pasar detras de otro coche es efectivo. Es más yo a veces lo he hecho. El problema es que aqui si que infringes el codigo de circulación ya que no respetas la distancia de seguridad y te pueden dar un buen palo ( siempre y cuando te pillen logicamente ). Habia otro comentario que decia el hecho de que se paga una via rapida.. Si tienes toda la razón, pero un control alcoholemia el embudo que provoca, no se puede considerar como falta imputable a la concesionaria y si en ese caso te levanto la barrera era por que a lo mejor el peajista no tenia ganas de discutir
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Y yo, tras más de 5 años como usuario diario del TeleTac, puedo agregar que el TeleTac puede fallar (a veces pasa), bajarse la barrera, frenar bastante bruscamente el coche de delante (el que paga), y golpearle el "gorrón" de detrás por no respetar la distancia de seguridad. Y eso sí que es un riesgo. Y si a mí me pasa, a lo mejor me vienen ganas de darle "un buen palo", pero bastante más literal que el insinuado, al "gorrón" que me ha golpeado el coche por quererse colar a mi costa.
Así que la calificación de "modalitat" que hace el tipo ése de Alella, sí que es para "darle un buen palo" a él.
Así que la calificación de "modalitat" que hace el tipo ése de Alella, sí que es para "darle un buen palo" a él.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Campanya de SI per l'1 de maig
http://www.ara.cat/politica/Solidaritat ... 31494.html
Solidaritat impulsa una campanya per no pagar els peatges l'1 de maig
La iniciativa coincidirà amb l'operació tornada d'un pont de quatre dies
ACN
Barcelona | Actualitzada el 21/04/2012 14:35
El Consell Nacional de Solidaritat per la Independència (SI) ha aprovat impulsar una campanya "activa" per instar els ciutadans a no pagar als peatges de diverses carreteres de Catalunya l'1 de Maig, coincidint amb l'operació tornada d'un pont de quatre dies. El portaveu de la formació, Alfons López Tena, ha explicat que impulsaran "una caravana general per tot el país" sota la campanya 'No vull pagar; Espanya ens roba' que començarà el dia del Treballador però que es mantindrà de manera "reiterada i continuada". Tot i que encara se n'han de perfilar detalls, el diputat de SI ha assegurat que Girona i Martorell seran punts destacats per protestar contra unes autopistes "amortitzades de fa anys".SI vol posar fi així a "l'escanyament" que "imposa Espanya en benefici de 'la Caixa' a les autopistes catalanes, unes carreteres que, per López Tena, estan "amortitzades de fa molts anys". Per ta de mobilitzar al màxim de ciutadans -tan de forma esporàdica com probablement en caravana de militants en algun punt-, ara SI engega una campanya per assessorar jurídicament qui vulgui negar-se a pagar els peatges.
López Tena ha demanat a aquells qui han titllat el diputat Uriel Bertran d'"oportunista", que ho siguin "també ells". "Que aprofitin l'oportunitat, és molt senzill" no pagar el peatge, els ha recordat el portaveu de SI. "Que es posin al costat del poble en contra de les grans empreses que escanyen els catalans i es posen al servei d'Espanya", ha sentenciat.
Solidaritat impulsa una campanya per no pagar els peatges l'1 de maig
La iniciativa coincidirà amb l'operació tornada d'un pont de quatre dies
ACN
Barcelona | Actualitzada el 21/04/2012 14:35
El Consell Nacional de Solidaritat per la Independència (SI) ha aprovat impulsar una campanya "activa" per instar els ciutadans a no pagar als peatges de diverses carreteres de Catalunya l'1 de Maig, coincidint amb l'operació tornada d'un pont de quatre dies. El portaveu de la formació, Alfons López Tena, ha explicat que impulsaran "una caravana general per tot el país" sota la campanya 'No vull pagar; Espanya ens roba' que començarà el dia del Treballador però que es mantindrà de manera "reiterada i continuada". Tot i que encara se n'han de perfilar detalls, el diputat de SI ha assegurat que Girona i Martorell seran punts destacats per protestar contra unes autopistes "amortitzades de fa anys".SI vol posar fi així a "l'escanyament" que "imposa Espanya en benefici de 'la Caixa' a les autopistes catalanes, unes carreteres que, per López Tena, estan "amortitzades de fa molts anys". Per ta de mobilitzar al màxim de ciutadans -tan de forma esporàdica com probablement en caravana de militants en algun punt-, ara SI engega una campanya per assessorar jurídicament qui vulgui negar-se a pagar els peatges.
López Tena ha demanat a aquells qui han titllat el diputat Uriel Bertran d'"oportunista", que ho siguin "també ells". "Que aprofitin l'oportunitat, és molt senzill" no pagar el peatge, els ha recordat el portaveu de SI. "Que es posin al costat del poble en contra de les grans empreses que escanyen els catalans i es posen al servei d'Espanya", ha sentenciat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Lamentable. Em desagrada que el meu partit promogui el frau. Així no porten enlloc.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Només li faltava a l'"operació retorn" del pont, amb les conegudes cues a certs peatges, la proposta de que alguns les empitjorin.
Perquè vull pensar que allò que proposen de fer és la "modalitat" de diàleg amb l'empleat del peatge a la via manual, que serà engorrosa però que, al cap i a la fi, sí que implica protesta, reinvindicació, etc. per molt que s'hi estigui a favor o en contra.
Si allò que "proposen" inclou la "modalitat" de "colar-se al darrera d'un altre cotxe que paga", però, em remeto a la meva resposta anterior, a banda de que colar-se ni és reinvindicatiu, ni demostra res més que això: que hom està disposat a colar-se.
Perquè vull pensar que allò que proposen de fer és la "modalitat" de diàleg amb l'empleat del peatge a la via manual, que serà engorrosa però que, al cap i a la fi, sí que implica protesta, reinvindicació, etc. per molt que s'hi estigui a favor o en contra.
Si allò que "proposen" inclou la "modalitat" de "colar-se al darrera d'un altre cotxe que paga", però, em remeto a la meva resposta anterior, a banda de que colar-se ni és reinvindicatiu, ni demostra res més que això: que hom està disposat a colar-se.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Hoy por curiosidad he preguntado a un peajista como llevan el tema de la protesta y que instrucciones tienes y el chaval muy educadamente me ha contestado que la gente les insulta a ellos ( cosa que no es normal ya que la protesta va referida al peaje y no al peajista ) y que tienen instrucciones de no discutir, apuntar la matricula del coche y abrirle paso sin más. Yo soy partidario de la protesta, pero respetemos a los trabajadores