A les autopistes catalanes... jo no pago
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
http://www.ara.cat/premium/cronica/Dego ... 31207.html
CAMPANYA REIVINDICATIVA
Unes 200 persones ja s'han negat a pagar la tarifa de l'autopista en una acció que no suposa delicte penal
Degoteig d'insubmisos als peatges
Una forma de protesta guanya força a les autopistes catalanes: conductors que es neguen a pagar els peatges. La iniciativa s'ha estès per les xarxes socials i els juristes no hi veuen conseqüències penals.
R. TUGAS / A. BALANZÀ BARCELONA. | Actualitzada el 24/04/2012 00:00
Com amb altres protestes de caràcter catalanista, les xarxes socials han donat corda a una protesta originàriament puntual en forma d'impagament de peatges que ja té certa organització i suports polítics. L'originalitat de la insubmissió provoca, a més, que les conseqüències legals siguin dubtoses.
Com va començar la insubmissió als peatges?
Un vídeo al YouTube va encendre la campanya. Durant un minut, el conductor Josep Casadellà va mostrar a finals de març com es negava a pagar un peatge de l'AP-7 com a "acte de desobediència civil" contra el greuge que suposa l'allargament de la concessió catalana enfront del rescat de les autopistes de Madrid, una crítica carregada d'arguments adjunts al vídeo. En poc temps 60.000 persones van visionar els pocs problemes que va tenir per seguir amb el seu trajecte, moltes van mostrar-li suport a les xarxes socials i algunes van imitar la protesta.
Quin seguiment té la campanya?
Des d'Abertis, que controla els principals operadors d'autopistes -inclosa l'AP-7-, comptabilitzen 200 conductors que s'han negat a pagar peatges. Afirmen que és una quantitat petita en relació a les desenes de milers de cotxes que cada dia sí que ho fan. Tanmateix, l'èxit a les xarxes socials és molt més gran. Hi ajuda la successió de vídeos penjats o que alguns dels protagonistes són polítics, com el líder de la CUP de Girona, Jordi Navarro, o el secretari general de SI, Uriel Bertran, el partit del qual impulsarà una campanya per no pagar peatges. Els seus diputats ja han tornat el Teletac al Parlament. Els promotors de les accions han convocat impagaments massius de peatges per a l'1 i el 20 de maig i preparen xapes i adhesius propis.
¿És il·legal negar-se a pagar un peatge?
És difícil sentenciar sobre la legalitat de l'acció, ja que no hi ha jurisprudència. Els seus impulsors, que han publicat una guia d'actuació, asseguren que no és cap infracció perquè el Reglament General de Circulació no ho descriu així. Les concessionàries al·leguen, però, que es produeix un incompliment de contracte en negar-se a abonar una tarifa coneguda en entrar a la via i, en cada cas, prenen les dades del vehicle, reclamen el pagament del servei per via administrativa i presenten una denúncia als Mossos d'Esquadra. Els juristes consultats per l'ARA no veuen delicte penal en l'acció, tot i que per via civil sí que es podria reclamar la tarifa del peatge.
¿I és delicte la retenció d'un cotxe insubmís?
Bertran ha denunciat Abertis per no aixecar-li la barrera del peatge i haver-li impedit avançar. Els acusa de detenció il·legal. L'empleat del peatge no té dret a demanar la identificació del conductor i s'ha de limitar a apuntar la matrícula. Un cop fet això, ha d'aixecar la barrera. En cas contrari, els impulsors de la campanya aconsellen trucar als Mossos. Els juristes consultats veuen difícil que això es pugui considerar una detenció il·legal però sí que es podria considerar una "realització arbitrària del propi dret" o, el que és el mateix, una retenció forçosa per cobrar uns diners que cal reclamar per via administrativa. Fins que no arribi la primera sentència, però, no quedarà clar. Igual que el fet de si és punible engegar el cotxe amb el semàfor del peatge en vermell encara que s'hagi aixecat la barrera i, per tant, per als insubmisos és preferible demanar que es canviï al verd. De fet, Interior reconeix que encara no té un protocol d'actuació per als Mossos que hagin d'actuar i que ho analitzaran si la protesta s'estén.
Quins han estat els antecedents de protesta?
Al marge de les accions d'insubmisos antipeatge, amb un front molt actiu al Maresme, la primera campanya organitzada es remunta al 2 de febrer del 1999, quan Esquerra Republicana va començar a distribuir faixes amb el lema "Catalunya lliure de peatges". CiU també va maniobrar per eliminar el peatge de la B-30 o abaratir el peatge de Mollet. Però la millor frase política va ser d'Alfonso Guerra: "Les autopistes de peatge són de dretes: les autovies les fem els d'esquerres".
CAMPANYA REIVINDICATIVA
Unes 200 persones ja s'han negat a pagar la tarifa de l'autopista en una acció que no suposa delicte penal
Degoteig d'insubmisos als peatges
Una forma de protesta guanya força a les autopistes catalanes: conductors que es neguen a pagar els peatges. La iniciativa s'ha estès per les xarxes socials i els juristes no hi veuen conseqüències penals.
R. TUGAS / A. BALANZÀ BARCELONA. | Actualitzada el 24/04/2012 00:00
Com amb altres protestes de caràcter catalanista, les xarxes socials han donat corda a una protesta originàriament puntual en forma d'impagament de peatges que ja té certa organització i suports polítics. L'originalitat de la insubmissió provoca, a més, que les conseqüències legals siguin dubtoses.
Com va començar la insubmissió als peatges?
Un vídeo al YouTube va encendre la campanya. Durant un minut, el conductor Josep Casadellà va mostrar a finals de març com es negava a pagar un peatge de l'AP-7 com a "acte de desobediència civil" contra el greuge que suposa l'allargament de la concessió catalana enfront del rescat de les autopistes de Madrid, una crítica carregada d'arguments adjunts al vídeo. En poc temps 60.000 persones van visionar els pocs problemes que va tenir per seguir amb el seu trajecte, moltes van mostrar-li suport a les xarxes socials i algunes van imitar la protesta.
Quin seguiment té la campanya?
Des d'Abertis, que controla els principals operadors d'autopistes -inclosa l'AP-7-, comptabilitzen 200 conductors que s'han negat a pagar peatges. Afirmen que és una quantitat petita en relació a les desenes de milers de cotxes que cada dia sí que ho fan. Tanmateix, l'èxit a les xarxes socials és molt més gran. Hi ajuda la successió de vídeos penjats o que alguns dels protagonistes són polítics, com el líder de la CUP de Girona, Jordi Navarro, o el secretari general de SI, Uriel Bertran, el partit del qual impulsarà una campanya per no pagar peatges. Els seus diputats ja han tornat el Teletac al Parlament. Els promotors de les accions han convocat impagaments massius de peatges per a l'1 i el 20 de maig i preparen xapes i adhesius propis.
¿És il·legal negar-se a pagar un peatge?
És difícil sentenciar sobre la legalitat de l'acció, ja que no hi ha jurisprudència. Els seus impulsors, que han publicat una guia d'actuació, asseguren que no és cap infracció perquè el Reglament General de Circulació no ho descriu així. Les concessionàries al·leguen, però, que es produeix un incompliment de contracte en negar-se a abonar una tarifa coneguda en entrar a la via i, en cada cas, prenen les dades del vehicle, reclamen el pagament del servei per via administrativa i presenten una denúncia als Mossos d'Esquadra. Els juristes consultats per l'ARA no veuen delicte penal en l'acció, tot i que per via civil sí que es podria reclamar la tarifa del peatge.
¿I és delicte la retenció d'un cotxe insubmís?
Bertran ha denunciat Abertis per no aixecar-li la barrera del peatge i haver-li impedit avançar. Els acusa de detenció il·legal. L'empleat del peatge no té dret a demanar la identificació del conductor i s'ha de limitar a apuntar la matrícula. Un cop fet això, ha d'aixecar la barrera. En cas contrari, els impulsors de la campanya aconsellen trucar als Mossos. Els juristes consultats veuen difícil que això es pugui considerar una detenció il·legal però sí que es podria considerar una "realització arbitrària del propi dret" o, el que és el mateix, una retenció forçosa per cobrar uns diners que cal reclamar per via administrativa. Fins que no arribi la primera sentència, però, no quedarà clar. Igual que el fet de si és punible engegar el cotxe amb el semàfor del peatge en vermell encara que s'hagi aixecat la barrera i, per tant, per als insubmisos és preferible demanar que es canviï al verd. De fet, Interior reconeix que encara no té un protocol d'actuació per als Mossos que hagin d'actuar i que ho analitzaran si la protesta s'estén.
Quins han estat els antecedents de protesta?
Al marge de les accions d'insubmisos antipeatge, amb un front molt actiu al Maresme, la primera campanya organitzada es remunta al 2 de febrer del 1999, quan Esquerra Republicana va començar a distribuir faixes amb el lema "Catalunya lliure de peatges". CiU també va maniobrar per eliminar el peatge de la B-30 o abaratir el peatge de Mollet. Però la millor frase política va ser d'Alfonso Guerra: "Les autopistes de peatge són de dretes: les autovies les fem els d'esquerres".
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Això és COMPLETAMENT FALS. Quan agafes una autopista de peatge ni en saps el preu, entre altres coses perquè el cost per kilòmetre sol ser totalment arbitrari i varia segons el tram, i perquè sovint, si arribes i ho preguntes, no tens alternativa per sortir-te'n i donar mitja volta, ja que l'únic lloc on ho pots saber és en les vies pagament manual però que sent d'entrada, ni tan sols.jaezcurra wrote:¿És il·legal negar-se a pagar un peatge?
És difícil sentenciar sobre la legalitat de l'acció, ja que no hi ha jurisprudència. Els seus impulsors, que han publicat una guia d'actuació, asseguren que no és cap infracció perquè el Reglament General de Circulació no ho descriu així. Les concessionàries al·leguen, però, que es produeix un incompliment de contracte en negar-se a abonar una tarifa coneguda en entrar a la via i, en cada cas, prenen les dades del vehicle, reclamen el pagament del servei per via administrativa i presenten una denúncia als Mossos d'Esquadra. Els juristes consultats per l'ARA no veuen delicte penal en l'acció, tot i que per via civil sí que es podria reclamar la tarifa del peatge.
Així què, no sé qui també està fent les coses mal fetes, ja que l'única informació que es dóna és la de que s'ha de pagar, sovint, de manera que indueix a l'error, com és el cas de la M-12 a Madrid o la bifurcació B-23/AP-2 a Barcelona, on el símbol de peatge és gairebé testimonial i tot està posat per a que paguis si no vas 100% concentrat o coneixes bé la via.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Detall i qüestió de fons
Doncs ja em diran on donen a conèixer la tarifa en entrar en una via de peatge. I que no em diguin que figura en una llista de preus exposada aneu a saber on. L'únic que s'indica és si la via és de peatge, però en cap cas l'import, ni tan sols en els de tarifa fixa com la C-33.Les concessionàries al·leguen, però, que es produeix un incompliment de contracte en negar-se a abonar una tarifa coneguda en entrar a la via [...]
Dit això, continuo amb seriosos dubtes sobre l'encert moral d'aquesta insubmissió. Si bé és cert que els catalans que som usuaris de les autopistes paguem per dos conceptes (peatges a Catalunya i autovies de franc "de todos") en lloc d'un de sol de castellans, andalusos, extremenys, gallecs, etc., si volem fer reivindicacions polítiques, comencem per una altra banda: per exemple, la independència ras i curt.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Més de dos-cents conductors, segons Abertis, s'han negat a pagar -en pocs dies- els peatges de les autopistes com a mesura de protesta per l'elevat nombre de vies de pagament que hi ha a Catalunya. L'acció respon al seguiment d'una campanya iniciada a la xarxa. On més incidència ha tingut la protesta és a l'AP7 a les comarques gironines.
Josep Casadellà, amb el seu vídeo penjat a YouTube, va ser el primer a negar-se a pagar el peatge a l'AP-7. Més de 160.000 visites ja han estat testimoni del que ell mateix qualifica d'acte de desobediència civil. Després d'ell l'han seguit molts altres conductors, i la repercussió a les xarxes socials s'ha escampat com una taca d'oli.
Protesten contra el greuge que suposaria l'allargament de la concessió de les autopistes de peatge, sobretot a Catalunya i el País Valencià, per compensar la fallida de les autopistes radials de Madrid. No tots són conductors anònims. L'alcalde de Celrà, Dani Cornellà, també s'ha adherit a la campanya, que han batejat com a "no vull pagar", i aquest dissabte va decidir no fer-ho al peatge de la Roca.
Cornellà ha explicat que "ja s'ha amortitzat amb escreix durant aquests últims anys el que va costar fer l'obra i, fins i tot, a canvi, al llarg d'aquests anys se'ls ha anat ampliant la concessió".
La protesta ha servit per reobrir el debat sobre els peatges.
Andreu Esquius, consultor de Mobilitat i Transports, opina que "és molt difícil suprimir peatges financerament i a més a més no crec que sigui tècnicament adequat. El que sí que es pot fer és tendir cap a una homogeneïtzació de tarifes des del punt de vista territorial per alliberar els greuges comparatius entre territoris per tarifes diferents".
La protesta cada dia que passa guanya adeptes a les autopistes catalanes. La insubmissió, però segons Abertis, supera de poc les 200 persones, una xifra molt petita si es compara amb els milers de conductors que cada dia paguen algun peatge a Catalunya. En concret la concessionària ho xifra en un 0,001 per cent dels conductors.
El portaveu del govern, Francesc Homs, assegura que entén l'estat d'ànim que hi ha darrere el moviment ciutadà de protesta contra el pagament dels peatges.
"Com a govern hem de defensar el principi de legalitat. Dit això, nosaltres aquest tipus d'expressions entenem que reflecteixen un estat d'ànim d'una part molt significativa de la població del nostre país. Des del punt de vista de l'estat d'ànim, ens hi sentim molt propers."
Per la seva banda, Esquerra Republicana de Catalunya presentarà una proposta de resolució al Parlament per alliberar el peatge de l'autopista C-16 entre Sant Fruitós de Bages i Sant Vicenç de Castellet, a la comarca del Bages.
El president del grup, Joan Puigcercós, ha assegurat que aquesta demanda és necessària per als habitants del Bages, ja que aquesta comarca està més perjudicada que la resta. "Potser un cas d'escanyament con al Bages, potser difícilment el veuríem perquè és un escanyament que bàsicament t'obliga, en determinats trajectes, a pagar peatge". I ha afegit que "nosaltres creiem que això és possible si el govern es compromet a trobar una solució".
D'altra banda, Uriel Bertran, diputat de Solidaritat Catalana per la Independència, ha instat els diputats a prendre exemple del seu grup, i tornar el Teletac.
"Ens sembla que és una primera mesura d'ètica política retornar aquests Teletacs per part d'aquells partits polítics que vulguin plantejar la fi dels peatges al nostre país", ha dit.
El partit ha anunciat que oferirà assistència jurídica als conductors que se saltin els peatges.
324.cat
http://www.324.cat/noticia/1709112/cata ... s-peatges/
Josep Casadellà, amb el seu vídeo penjat a YouTube, va ser el primer a negar-se a pagar el peatge a l'AP-7. Més de 160.000 visites ja han estat testimoni del que ell mateix qualifica d'acte de desobediència civil. Després d'ell l'han seguit molts altres conductors, i la repercussió a les xarxes socials s'ha escampat com una taca d'oli.
Protesten contra el greuge que suposaria l'allargament de la concessió de les autopistes de peatge, sobretot a Catalunya i el País Valencià, per compensar la fallida de les autopistes radials de Madrid. No tots són conductors anònims. L'alcalde de Celrà, Dani Cornellà, també s'ha adherit a la campanya, que han batejat com a "no vull pagar", i aquest dissabte va decidir no fer-ho al peatge de la Roca.
Cornellà ha explicat que "ja s'ha amortitzat amb escreix durant aquests últims anys el que va costar fer l'obra i, fins i tot, a canvi, al llarg d'aquests anys se'ls ha anat ampliant la concessió".
La protesta ha servit per reobrir el debat sobre els peatges.
Andreu Esquius, consultor de Mobilitat i Transports, opina que "és molt difícil suprimir peatges financerament i a més a més no crec que sigui tècnicament adequat. El que sí que es pot fer és tendir cap a una homogeneïtzació de tarifes des del punt de vista territorial per alliberar els greuges comparatius entre territoris per tarifes diferents".
La protesta cada dia que passa guanya adeptes a les autopistes catalanes. La insubmissió, però segons Abertis, supera de poc les 200 persones, una xifra molt petita si es compara amb els milers de conductors que cada dia paguen algun peatge a Catalunya. En concret la concessionària ho xifra en un 0,001 per cent dels conductors.
El portaveu del govern, Francesc Homs, assegura que entén l'estat d'ànim que hi ha darrere el moviment ciutadà de protesta contra el pagament dels peatges.
"Com a govern hem de defensar el principi de legalitat. Dit això, nosaltres aquest tipus d'expressions entenem que reflecteixen un estat d'ànim d'una part molt significativa de la població del nostre país. Des del punt de vista de l'estat d'ànim, ens hi sentim molt propers."
Per la seva banda, Esquerra Republicana de Catalunya presentarà una proposta de resolució al Parlament per alliberar el peatge de l'autopista C-16 entre Sant Fruitós de Bages i Sant Vicenç de Castellet, a la comarca del Bages.
El president del grup, Joan Puigcercós, ha assegurat que aquesta demanda és necessària per als habitants del Bages, ja que aquesta comarca està més perjudicada que la resta. "Potser un cas d'escanyament con al Bages, potser difícilment el veuríem perquè és un escanyament que bàsicament t'obliga, en determinats trajectes, a pagar peatge". I ha afegit que "nosaltres creiem que això és possible si el govern es compromet a trobar una solució".
D'altra banda, Uriel Bertran, diputat de Solidaritat Catalana per la Independència, ha instat els diputats a prendre exemple del seu grup, i tornar el Teletac.
"Ens sembla que és una primera mesura d'ètica política retornar aquests Teletacs per part d'aquells partits polítics que vulguin plantejar la fi dels peatges al nostre país", ha dit.
El partit ha anunciat que oferirà assistència jurídica als conductors que se saltin els peatges.
324.cat
http://www.324.cat/noticia/1709112/cata ... s-peatges/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Estrella_de_Galicia
- N6
- Posts: 288
- Joined: Thursday 02/02/2006 17:28
- Location: /dev/null
- Contact:
Re: Peatges a Catalunya
http://www.novullpagar.org/
novullpagar.org wrote:Perquè estem farts d'haver de pagar peatges. En tots aquests anys, polítics de diferents colors, CiU, PSC, etc. han fet la voluntat de mantenir els concessionaris a les autopistes perllongant per una excusa o una altra els plaços de cessió per una morterada més d'anys. Ja hi ha prou de veure'ns obligats a pagar sense vies alternatives.
No és just haver de pagar peatges per a fer les autopistes de Madrid, això és una discriminació a la qual cap de nosaltres estem disposats a que ens la facin. Ja n'hi ha prou, la única solució és la Independència de Catalunya i els estats com els Països Catalans que no estiguin disposats a viure aquesta discriminació dia a dia.
Pere Adell
Saludos
Pedro Aguilar
Pedro Aguilar
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Peatges a Catalunya
Però si els beneficis dels peatjes van a l'empresa concesionaria, no van a l'estat per fer autopistes a Madrid!No és just haver de pagar peatges per a fer les autopistes de Madrid
Re: Peatges a Catalunya
No està ben explicat. Les autovies gratuïtes es paguen amb els diners de tots, i si a Catalunya la majoria de les autopistes són de pagament, això vol dir que els catalans paguem doblement: les autopistes catalanes per on circulem, i les autopistes mesetàries a través dels impostos.RogerHernan95 wrote:Però si els beneficis dels peatjes van a l'empresa concesionaria, no van a l'estat per fer autopistes a Madrid!No és just haver de pagar peatges per a fer les autopistes de Madrid
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Peatges a Catalunya
I ara, si no ho he entès malament, ens allargaran els peatges d'aquí per poder «rescatar» les concessions que estan a punt de fer fallida, com les radials de Madrid, per exemple.
Com sempre, privatitzen beneficis i socialitzen pèrdues .
Salut !!
Com sempre, privatitzen beneficis i socialitzen pèrdues .
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
¿Ningu es pregunta perque als mitjans mes propers al govern es parla d'aixo i es noticia quan en altres circunstancies aixo ho "taparien"?
¿Tambe "promocionaran" el 15M?
¿Es un inesperat gir cap a la llibertat total?
RE-FLEXIONEM que hi ha (D'interesat") al darrere de tot aixo..
La Autopista de Mataró va ser construida al 1968 i si no recordo malament la concesio va ser per 30 o 40 anys...pero aish!!! la "entesa" ** entre poders ecónomics, empreses interesades i "PODRITSLITICS" van fer que sigui problable que l'home arribi abans a Mart que aquesta concesio reverteixi al estat.
La solucio absurda fer unes Autovies laterals destrossant el Maresme i a carrec del diner públic es de un rídicul total, quan la solucio es ven fàcil.
** "entesa" per ser fi i no barruer.
Aquests qui ens manen fan servir unes estrategies dignes de Mourinho.
¿Tambe "promocionaran" el 15M?
¿Es un inesperat gir cap a la llibertat total?
RE-FLEXIONEM que hi ha (D'interesat") al darrere de tot aixo..
La Autopista de Mataró va ser construida al 1968 i si no recordo malament la concesio va ser per 30 o 40 anys...pero aish!!! la "entesa" ** entre poders ecónomics, empreses interesades i "PODRITSLITICS" van fer que sigui problable que l'home arribi abans a Mart que aquesta concesio reverteixi al estat.
La solucio absurda fer unes Autovies laterals destrossant el Maresme i a carrec del diner públic es de un rídicul total, quan la solucio es ven fàcil.
** "entesa" per ser fi i no barruer.
Aquests qui ens manen fan servir unes estrategies dignes de Mourinho.
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Aviam si ho entenc, els mitjans afins fan difusió per aconseguir que.... es construeixin autovies? Els peatges hi siguin per sempre?faristol wrote:¿Ningu es pregunta perque als mitjans mes propers al govern es parla d'aixo i es noticia quan en altres circunstancies aixo ho "taparien"?
¿Tambe "promocionaran" el 15M?
¿Es un inesperat gir cap a la llibertat total?
Al meu entendre en fan difusió perquè és un escàndol. Mireu-vos aquest vídeo que queda bastant clar el perquè: http://www.youtube.com/watch?v=jvDc7GlU ... ture=share
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Be, es una bona explicació, pero jo ho deia per altres coses mes complexes o dificils de veure a la primera, ja que crec que darrera d'aixo hi han moltes mes coses.
¿El video esta be, pero aqui qui fa "caixa" a les Autopistes?
¿Es vol donar una imatge "d'inestabilitat" ineteresada?
Doncs jo crec que hi ha molt a dir>....Mes enllà del greuge de pagar....
¿El video esta be, pero aqui qui fa "caixa" a les Autopistes?
¿Es vol donar una imatge "d'inestabilitat" ineteresada?
Doncs jo crec que hi ha molt a dir>....Mes enllà del greuge de pagar....
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
ara resulta que la caixa la controlen desde madrit?
ES PELIGROSO ASOMARSE
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una reflexió i una mobilització
Reflexió sobre el tema: http://www.vilaweb.cat/editorial/400641 ... poder.html
I cacau, tant muntat com programat: http://www.vilaweb.cat/noticia/4006723/ ... inari.html
I cacau, tant muntat com programat: http://www.vilaweb.cat/noticia/4006723/ ... inari.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Multa de 100 euros a qui no pagui
http://www.324.cat/noticia/1715692/cata ... a-campanya
Interior mou fitxa per frenar el #novullpagar i anuncia multes de 100 euros per qui secundi la campanya
Interior mou fitxa per frenar el #novullpagar i anuncia multes de 100 euros per qui secundi la campanya
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
I de sobte va aparèixer Puig, del sector més "radicalment catalanista" de CiU, i multarà als que protesten per un greuge històric amb la resta d'Espanya, en part culpa de la mateixa Generalitat. És veritat que no estic a favor de la campanya però la Generalitat no hauria de prendre aquestes mesures... perquè no esperem a veure com evoluciona?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
La gent que s'està afegint a la protesta deu haver llegit en més d'una web que no pagarà més que la tramitació de la denúncia civil, de manera que, tenint en compte el "carinyo" que s'ha guanyat Felip Puig, no m'estranyaria que aquest posicionament encara provoqués més adeptes.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
Compte, que això de no pagar peatges es podria extendre a altres comunitats autònomes (si és que algú més a part de nosaltres té peatges). Per una altra part, a la C-16 van haver d'obrir barreres l'altre dia per no "liar" un cacau de trànsit.
Qui no vulgui pagar peatges pot anar per un lloc que es diu "carretera secundària" (si n'hi ha). Per una altra part, que no pagui ningú i a veure si treuen els p**** peatges d'una vegada... I que Abertis tregui els diners d'un altre lloc...
Qui no vulgui pagar peatges pot anar per un lloc que es diu "carretera secundària" (si n'hi ha). Per una altra part, que no pagui ningú i a veure si treuen els p**** peatges d'una vegada... I que Abertis tregui els diners d'un altre lloc...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: A les autopistes catalanes... jo no pago
No s'entén la teva opinió, et contradius.Adolescent barceloní wrote:Qui no vulgui pagar peatges pot anar per un lloc que es diu "carretera secundària" (si n'hi ha). Per una altra part, que no pagui ningú i a veure si treuen els p**** peatges d'una vegada...
D'on, si es pot saber? Els peatges és el negoci de l'empresa.Adolescent barceloní wrote:I que Abertis tregui els diners d'un altre lloc...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Abertis no només té peatges
Qui vulgui arriscar-se, que no pagui el peatges com estan fent molts. Si algú no s'atreveix a fer-ho que vagi per la carretera secundària. O una cosa o una altra, el fet és no pagar peatges.Javi M wrote:No s'entén la teva opinió, et contradius.Adolescent barceloní wrote:Qui no vulgui pagar peatges pot anar per un lloc que es diu "carretera secundària" (si n'hi ha). Per una altra part, que no pagui ningú i a veure si treuen els p**** peatges d'una vegada...
A partir d'altres activitats. Abertis fa negoci a altres territoris a més dels peatges (mirar els articles en castellà i/o en català d'Abertis a la Viquipèdia: http://es.wikipedia.org/wiki/Abertis - http://ca.wikipedia.org/wiki/AbertisJavi M wrote:D'on, si es pot saber? Els peatges és el negoci de l'empresa.Adolescent barceloní wrote:I que Abertis tregui els diners d'un altre lloc...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Balanç de l'1 de maig
http://www.vilaweb.cat/noticia/4007552/ ... -gran.html
Dimecres 02.05.2012 06:00
El #novullpagar es fa gran
Resposta multitudinària a la convocatòria d'ahir en una quinzena de peatges · Abertis diu que 2.500 vehicles no havien pagat ahir a migdia
La campanya de protesta als peatges #novullpagar havia anat agafant més i més força aquests últims dies i ahir, amb la convocatòria multitudinària en una quinzena de peatges del país, va adquirir una dimensió encara més gran.
Poc abans de migdia milers de cotxes ja passaven sense pagar en alguns peatges, sobretot del Principat, però també del País Valencià. Abertis va parlar de 2.500 conductors que no havien pagat entre les sis del matí i les dues del migdia.
Hi hagué peatges, especialment als que es feien cues importants, en què els treballadors de les empreses concessionàries optaren per no apuntar matrícules i deixar passar els conductors que protestaven. La norma, tanmateix, era d'anotar les dades de cada cotxe. Abertis, propietària de la majoria de les autopistes, ha fet saber que faria servir aquestes dades per proposar multes contra els conductors.
Gran incidència a Vilassar
Un dels peatges més contestat fou el de l'autopista C-32, a Vilassar, on el Servei Català de Trànsit informà que hi havia cues de més d'un quilòmetre. De fet, aquest és el peatge més antic del país i fa ja més de quaranta anys que els usuaris el paguen. En aquest indret, el diputat de Solidaritat Catalana per la Independència (SI), Uriel Bertran, va repartir material de campanya i es declarà molt satisfet de la resposta dels catalans al primer #novullpagar popular. Bertran ha exigit a Abertis el desmantellament dels peatges, amortitzats per les concessionàries 'desenes de vegades'; al govern de CiU, que 'no cometi cap il·legalitat ni delicte de prevaricació i que anunciï que no farà cas de les amenaces d'Abertis de fer imposar multes il·legals', i al poble de Catalunya, 'que continuï la campanya des d'ara mateix fins a la fi dels peatges'.
Barreres aixecades a Girona i a Mollet
El peatge de Girona sud va optar per aixecar les barreres en vista de la multitudinària presència de cotxes que participaven en la mobilització del #novullpagar. En molts pocs minuts, després de les dotze, les caravanes de cotxes, alguns dels quals amb estelades i pancartes reivindicatives, van col·lapsar l'accés a l'autopista, moment en el qual la concessionària va decidir de tirar les barreres amunt. Al peatge de Mollet també es van haver d'obrir les barreres una estona, per l'allau de vehicles (vídeo).
Policia espanyola al peatge de Martorell
El peatge de la AP-7 a Martorell va ser un dels més col·lapsats a migdia, amb cues de més d'un quilòmetre. El peatge era vigilat per la policia espanyola fortament armada, fet que va sorprendre molts dels participants en la convocatòria.
La guàrdia civil deté conductors a Ulldecona
Uns quants conductors que seguien la campanya al peatge d'Ulldecona, a l'autopista AP-7, foren retinguts per la guàrdia civil. Joan Pla va denunciar que els cobradors no volien posar el semàfor en verd i que els agents de la guàrdia civil, que apuntaven la matrícula del cotxes que feien cua al peatge, els feien passar en vermell, de primer, i els retenien, després.
El regidor d'ERC d'Alcanar (Montsià), Manel Martí, va denunciar un altre incident amb la guàrdia civil al mateix peatge d'Alcanar-Ulldecona-Vinaròs. Segons que va explicar a VilaWeb, el seu vehicle fou retingut gairebé una hora i tots els ocupants foren identificats pels agents, que els van dir que rebrien una denúncia de la delegació de govern. Segons Martí, van ser moments de tensió: 'Ens han dit que els parléssem en espanyol i que, si fèiem cap foto o enregistrament, ens requisarien les càmeres'. Els agents també van multar per fer sonar el clàxon i per sortir del vehicle sense armilla reflectora.
SI, ERC i la CUP protesten
Entre els conductors hi havia càrrecs i representants tant de Solidaritat com d'Esquerra i de les CUP, com Uriel Bertan, Alfons López Tena (SI) i Anna Simó (ERC).
Prova de força
La campanya #novullpagar d'insubmissió als peatges s'havia imposat una autèntica prova de foc, la d'una acció multitudinària a migdia als peatges d'Algemesí (AP-7), Amposta-Deltebre (AP-7), Castelló (AP-7), Figueres sud (AP-7), Girona sud (AP-7), Manresa (C-16), Martorell (AP-7), Mollet (C-33), Reus (AP-7), Sagunt-València (AP-7), Terrassa-les Fonts (C-16), Túnels del Garraf (C-32), Ulldecona-Vinaròs (AP-7) i Vilassar (C-32). Espontàniament també es feren accions a peatges que no eren a la llista.
En una guia d'actuació els promotors proposaven als participants que, en arribant al peatge a migdia, passessin per la cabina de pagament manual i diguessin que no volien pagar.
Tot amb tot, alguns conductors van avisar al matí que hi havia cabines de pagament manual tancades en alguns peatges, però que es podia deixar de pagar als peatges automàtics prement el botó d'assistència. Vegeu uns vídeos sobre la manera de fer un #novullpagar en un peatge automàtic.
Dimecres 02.05.2012 06:00
El #novullpagar es fa gran
Resposta multitudinària a la convocatòria d'ahir en una quinzena de peatges · Abertis diu que 2.500 vehicles no havien pagat ahir a migdia
La campanya de protesta als peatges #novullpagar havia anat agafant més i més força aquests últims dies i ahir, amb la convocatòria multitudinària en una quinzena de peatges del país, va adquirir una dimensió encara més gran.
Poc abans de migdia milers de cotxes ja passaven sense pagar en alguns peatges, sobretot del Principat, però també del País Valencià. Abertis va parlar de 2.500 conductors que no havien pagat entre les sis del matí i les dues del migdia.
Hi hagué peatges, especialment als que es feien cues importants, en què els treballadors de les empreses concessionàries optaren per no apuntar matrícules i deixar passar els conductors que protestaven. La norma, tanmateix, era d'anotar les dades de cada cotxe. Abertis, propietària de la majoria de les autopistes, ha fet saber que faria servir aquestes dades per proposar multes contra els conductors.
Gran incidència a Vilassar
Un dels peatges més contestat fou el de l'autopista C-32, a Vilassar, on el Servei Català de Trànsit informà que hi havia cues de més d'un quilòmetre. De fet, aquest és el peatge més antic del país i fa ja més de quaranta anys que els usuaris el paguen. En aquest indret, el diputat de Solidaritat Catalana per la Independència (SI), Uriel Bertran, va repartir material de campanya i es declarà molt satisfet de la resposta dels catalans al primer #novullpagar popular. Bertran ha exigit a Abertis el desmantellament dels peatges, amortitzats per les concessionàries 'desenes de vegades'; al govern de CiU, que 'no cometi cap il·legalitat ni delicte de prevaricació i que anunciï que no farà cas de les amenaces d'Abertis de fer imposar multes il·legals', i al poble de Catalunya, 'que continuï la campanya des d'ara mateix fins a la fi dels peatges'.
Barreres aixecades a Girona i a Mollet
El peatge de Girona sud va optar per aixecar les barreres en vista de la multitudinària presència de cotxes que participaven en la mobilització del #novullpagar. En molts pocs minuts, després de les dotze, les caravanes de cotxes, alguns dels quals amb estelades i pancartes reivindicatives, van col·lapsar l'accés a l'autopista, moment en el qual la concessionària va decidir de tirar les barreres amunt. Al peatge de Mollet també es van haver d'obrir les barreres una estona, per l'allau de vehicles (vídeo).
Policia espanyola al peatge de Martorell
El peatge de la AP-7 a Martorell va ser un dels més col·lapsats a migdia, amb cues de més d'un quilòmetre. El peatge era vigilat per la policia espanyola fortament armada, fet que va sorprendre molts dels participants en la convocatòria.
La guàrdia civil deté conductors a Ulldecona
Uns quants conductors que seguien la campanya al peatge d'Ulldecona, a l'autopista AP-7, foren retinguts per la guàrdia civil. Joan Pla va denunciar que els cobradors no volien posar el semàfor en verd i que els agents de la guàrdia civil, que apuntaven la matrícula del cotxes que feien cua al peatge, els feien passar en vermell, de primer, i els retenien, després.
El regidor d'ERC d'Alcanar (Montsià), Manel Martí, va denunciar un altre incident amb la guàrdia civil al mateix peatge d'Alcanar-Ulldecona-Vinaròs. Segons que va explicar a VilaWeb, el seu vehicle fou retingut gairebé una hora i tots els ocupants foren identificats pels agents, que els van dir que rebrien una denúncia de la delegació de govern. Segons Martí, van ser moments de tensió: 'Ens han dit que els parléssem en espanyol i que, si fèiem cap foto o enregistrament, ens requisarien les càmeres'. Els agents també van multar per fer sonar el clàxon i per sortir del vehicle sense armilla reflectora.
SI, ERC i la CUP protesten
Entre els conductors hi havia càrrecs i representants tant de Solidaritat com d'Esquerra i de les CUP, com Uriel Bertan, Alfons López Tena (SI) i Anna Simó (ERC).
Prova de força
La campanya #novullpagar d'insubmissió als peatges s'havia imposat una autèntica prova de foc, la d'una acció multitudinària a migdia als peatges d'Algemesí (AP-7), Amposta-Deltebre (AP-7), Castelló (AP-7), Figueres sud (AP-7), Girona sud (AP-7), Manresa (C-16), Martorell (AP-7), Mollet (C-33), Reus (AP-7), Sagunt-València (AP-7), Terrassa-les Fonts (C-16), Túnels del Garraf (C-32), Ulldecona-Vinaròs (AP-7) i Vilassar (C-32). Espontàniament també es feren accions a peatges que no eren a la llista.
En una guia d'actuació els promotors proposaven als participants que, en arribant al peatge a migdia, passessin per la cabina de pagament manual i diguessin que no volien pagar.
Tot amb tot, alguns conductors van avisar al matí que hi havia cabines de pagament manual tancades en alguns peatges, però que es podia deixar de pagar als peatges automàtics prement el botó d'assistència. Vegeu uns vídeos sobre la manera de fer un #novullpagar en un peatge automàtic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.