Peatge urbà a Barcelona
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Peatge urbà a Barcelona
http://www.ara.cat/societat/Part-taxist ... 31266.html
Part dels taxistes volen un peatge per accedir al centre de Barcelona
La Coordinadora Metropolitana del Taxi veu en el peatge solució pel dèficit del transport públic i per garantir el futur del taxi
ACN
Barcelona | Actualitzada el 25/04/2012 14:32
La Coordinadora Metropolitana del Taxi (CMT), coalició integrada per vuit entitats d'autònoms i empresaris del taxi i que, diuen, representa la meitat del sector, ha presentat a l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, una proposta per implementar un peatge de pagament pels conductors privats que vulguin accedir al centre de Barcelona, i del qual només estarien exempts els residents. L'entitat creu que és la solució per resoldre el dèficit del transport públic i també per garantir el futur del taxi. Estimen que la mesura suposaria un 30% més de demanda pel sector, i que no caldrien mesures ni de torns ni de baixada de tarifes. La proposta s'inclou al programa electoral de la CMT per a les properes eleccions del sector.
La CMT proposa que s'hagi de pagar per accedir al centre de la capital catalana, seguint el model que ja apliquen altres ciutats europees com Londres, Milà i Estocolm amb un sistema a l'estil 'Teletac' de les autopistes però sense barreres. Tot i que no proposen quina hauria de ser la seva tarifa, sí que han planificat una proposta de perímetre per al centre de la ciutat comprès pels carrers entre d'Entença i Marina i des de Travessera de Gràcia i Diagonal fins a Passeig de Colon i l'avinguda Paral·lel, segons ha explicat Josep Maria Goñi, responsable de comunicació de la CMT.
Segons l'estudi que han elaborat i ja han presentat aquest dilluns Trias, així com al director general de Transports de la Generalitat, la coordinadora estima que la mesura suposaria una disminució del 15% de la contaminació ambiental i acústica, i una disminució del 30% del nombre actual de vehicles que circulen diàriament pel centre de la ciutat. Calculen que augmentarà un 30% la demanda de taxis i que resoldria, ha vingut a dir Goñi, la difícil situació que viu actualment el sector "sense haver de fer torns ni abaixar tarifes". Fent referència a algunes de les mesures que s'han plantejat des de l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) per atenuar els efectes de la crisi i que, per exemple en el cas dels torns, s'aplica des d'aquesta primavera.
Indiquen, també, en la seva proposta, permetria augmentar la velocitat comercial dels autobusos i taxis a l'entorn d'un 20% i permetria remodelar la xarxa urbana de transport públic, reduint les flotes d'autobusos per oferir el mateix servei i aconseguint un transport urbà "més sostenible". I afegeixen també que la proposta permetria a l'Ajuntament engegar projectes de remodelació urbana de la ciutat com la reforma de la Diagonal o "fer una rambla al carrer Urgell des de la Ronda de Dalt fins a Francesc Macià".
Per tot plegat, ha explicat Goñi, la mesura seria àmpliament acceptada pels residents a la ciutat que "estarien encantats", ha dit, de reduir el trànsit "paràsit" de vehicles que venen de fora de la ciutat i de millorar en "qualitat de vida" amb la recuperació de nous espais de la ciutat.
Davant la possibilitat que la proposta no agradi a CiU, des de la CMT es reconeix que segurament serà així igual com que "a CiU no voldrà tampoc comprar un impost especial pels ciutadans per pagar el transport públic ni tornar a incrementar el preu del bitllet.". Però, ha afegit, "la realitat és la que és i el forat en el transport públic és de tal magnitud que cal prendre alguna decisió". I ha explicat també que des de l'entitat ha demanat ja una reunió amb tots els grups municipals a l'Ajuntament de Barcelona per explicar la seva proposta, tot assegurant que "més d'un" els ha donat ja el seu suport.
Eleccions al sector del taxi
Goñi ha donat a conèixer a la premsa la proposta en un acte per presentar la candiatura de la CMT de José Rayo a les eleccions al sector del taxi que l'Institut Metropolità del Taxi (IMET)ha convocat pel pròxim 3 de maig i en què s'elegiran els nous representants dels taxistes, tant dels autònoms com dels empresaris, davant l'Administració.
És la primera vegada que es constitueix la Coordinadora Metropolitana del Taxi, que no estava representada com a tal fa 12 anys. La CMT està integrada per l'ABEAT i el Sindicat de Taxistes Autònoms de Barcelona -duess dels quatre entitats que fins ara han tingut més pes al sector-, juntament amb d'altres com la Federació Catalana del Taxi, l'Associació catalana d'Empresaris del Taxi, l'Associació Independent de Taxistes de Barcelona, l'Associació de Taxistes de Catalunya, l'escola Aula tècnica Taxi i l'Associació de Taxistes Pakistanesos de Catalunya.
Part dels taxistes volen un peatge per accedir al centre de Barcelona
La Coordinadora Metropolitana del Taxi veu en el peatge solució pel dèficit del transport públic i per garantir el futur del taxi
ACN
Barcelona | Actualitzada el 25/04/2012 14:32
La Coordinadora Metropolitana del Taxi (CMT), coalició integrada per vuit entitats d'autònoms i empresaris del taxi i que, diuen, representa la meitat del sector, ha presentat a l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, una proposta per implementar un peatge de pagament pels conductors privats que vulguin accedir al centre de Barcelona, i del qual només estarien exempts els residents. L'entitat creu que és la solució per resoldre el dèficit del transport públic i també per garantir el futur del taxi. Estimen que la mesura suposaria un 30% més de demanda pel sector, i que no caldrien mesures ni de torns ni de baixada de tarifes. La proposta s'inclou al programa electoral de la CMT per a les properes eleccions del sector.
La CMT proposa que s'hagi de pagar per accedir al centre de la capital catalana, seguint el model que ja apliquen altres ciutats europees com Londres, Milà i Estocolm amb un sistema a l'estil 'Teletac' de les autopistes però sense barreres. Tot i que no proposen quina hauria de ser la seva tarifa, sí que han planificat una proposta de perímetre per al centre de la ciutat comprès pels carrers entre d'Entença i Marina i des de Travessera de Gràcia i Diagonal fins a Passeig de Colon i l'avinguda Paral·lel, segons ha explicat Josep Maria Goñi, responsable de comunicació de la CMT.
Segons l'estudi que han elaborat i ja han presentat aquest dilluns Trias, així com al director general de Transports de la Generalitat, la coordinadora estima que la mesura suposaria una disminució del 15% de la contaminació ambiental i acústica, i una disminució del 30% del nombre actual de vehicles que circulen diàriament pel centre de la ciutat. Calculen que augmentarà un 30% la demanda de taxis i que resoldria, ha vingut a dir Goñi, la difícil situació que viu actualment el sector "sense haver de fer torns ni abaixar tarifes". Fent referència a algunes de les mesures que s'han plantejat des de l'Institut Metropolità del Taxi (IMT) per atenuar els efectes de la crisi i que, per exemple en el cas dels torns, s'aplica des d'aquesta primavera.
Indiquen, també, en la seva proposta, permetria augmentar la velocitat comercial dels autobusos i taxis a l'entorn d'un 20% i permetria remodelar la xarxa urbana de transport públic, reduint les flotes d'autobusos per oferir el mateix servei i aconseguint un transport urbà "més sostenible". I afegeixen també que la proposta permetria a l'Ajuntament engegar projectes de remodelació urbana de la ciutat com la reforma de la Diagonal o "fer una rambla al carrer Urgell des de la Ronda de Dalt fins a Francesc Macià".
Per tot plegat, ha explicat Goñi, la mesura seria àmpliament acceptada pels residents a la ciutat que "estarien encantats", ha dit, de reduir el trànsit "paràsit" de vehicles que venen de fora de la ciutat i de millorar en "qualitat de vida" amb la recuperació de nous espais de la ciutat.
Davant la possibilitat que la proposta no agradi a CiU, des de la CMT es reconeix que segurament serà així igual com que "a CiU no voldrà tampoc comprar un impost especial pels ciutadans per pagar el transport públic ni tornar a incrementar el preu del bitllet.". Però, ha afegit, "la realitat és la que és i el forat en el transport públic és de tal magnitud que cal prendre alguna decisió". I ha explicat també que des de l'entitat ha demanat ja una reunió amb tots els grups municipals a l'Ajuntament de Barcelona per explicar la seva proposta, tot assegurant que "més d'un" els ha donat ja el seu suport.
Eleccions al sector del taxi
Goñi ha donat a conèixer a la premsa la proposta en un acte per presentar la candiatura de la CMT de José Rayo a les eleccions al sector del taxi que l'Institut Metropolità del Taxi (IMET)ha convocat pel pròxim 3 de maig i en què s'elegiran els nous representants dels taxistes, tant dels autònoms com dels empresaris, davant l'Administració.
És la primera vegada que es constitueix la Coordinadora Metropolitana del Taxi, que no estava representada com a tal fa 12 anys. La CMT està integrada per l'ABEAT i el Sindicat de Taxistes Autònoms de Barcelona -duess dels quatre entitats que fins ara han tingut més pes al sector-, juntament amb d'altres com la Federació Catalana del Taxi, l'Associació catalana d'Empresaris del Taxi, l'Associació Independent de Taxistes de Barcelona, l'Associació de Taxistes de Catalunya, l'escola Aula tècnica Taxi i l'Associació de Taxistes Pakistanesos de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Peatge urbà a Barcelona
I el gremi de flequers demana prohibir fer pa al forn de casa, no els fot? Doncs jo els cobraria per cada minut que passin dins de l'àrea de pagament, més que no pas aquells vehicles que no tenen ànim de lucre.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- 593Dromedario
- N6
- Posts: 225
- Joined: Monday 21/04/2008 19:29
- Location: BCN Sant Andreu
Re: Peatge urbà a Barcelona
Els taxistes de l'AMB ja tenen un fantàstic aeroport fet a la seva mida, amb un accés per carretera molt ample, una senyalització a l'aeroport de "TAXI" enorme situada expressament perquè tothom l'agafi i un transport públic en condicions que no hi arribarà ni quan s'acabi la Sagrada Família. O sigui que tenen negoci i per dies, de manera que millor que callin una mica al respecte d'aquest peatge. Si s'ha de considerar fer el peatge urbà (del qual ja opinaré un altre dia) no crec que el motiu principal hagi de ser acontentar el gremi de taxistes.
Re: Peatge urbà a Barcelona
Què grans els taxistes. Què grans. Una altra cosa que podríen fer es demanar que es reconeguin legalment algunes maniobres que ells fan pel fet de creure que els taxistes poden, com ara senyalització lliure dels girs, avançaments per la dreta, desplaçament de més de dos carrils a gran velocitat i sense respectar les distàncies de seguretat, atribució del "caràcter orientatiu" dels samàfors i llibertat per ignorar el sentit de circulació de les vies entre determinades hores i el llarg etcètera que suposo que tots coneixeu.
I sí, ja sé que hi ha taxistes que no fan res d'això i que potser m'estaran llegint, però crec que tots entenem el que vull dir.
I sí, ja sé que hi ha taxistes que no fan res d'això i que potser m'estaran llegint, però crec que tots entenem el que vull dir.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Peatge urbà a Barcelona
Com a proposta interessada està molt bé. Fins i tot han sapigut inventar arguments que ho justifiquin. Pero en aquest mon hi ha d'haver vida per a tothom, no treure-la als uns per a regalar-la als altres amb pretesos arguments seriosos. Potser caldría parlar de com estan estructurades les empreses de taxi a l'estranger i de com saben treure-li rendibilitat, però això no encaixa amb el mon fragmentat dels autònoms i els 20MPta que pot valer el traspàs d'una llicència de taxi.
Pitjors solucions per a uns mals problemes.
Salutacions
Marcel
Pitjors solucions per a uns mals problemes.
Salutacions
Marcel
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Peatge urbà a Barcelona
En ciutat estan permesos.Busman wrote:avançaments per la dreta
Re: Peatge urbà a Barcelona
Ho sé, però per accedir a l'enllaç de la B22 des de la C31 perquè te'l passes, no.
I, malgrat que a ciutat es pugui, el que és segur és que no es pot fer ficant-se al carril bus/taxi i abandonant-lo tant bon punt t'avancen, tot trepitjant la línea contínua.
I, malgrat que a ciutat es pugui, el que és segur és que no es pot fer ficant-se al carril bus/taxi i abandonant-lo tant bon punt t'avancen, tot trepitjant la línea contínua.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Peatge urbà a Barcelona
a mi em semblaria perfecte que els de fora de barcelona haguessin de pagar per entrar, s'aprofiten de la infraestructura i ens col·lapsen la ciutat que paguem els de dins
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Peatge urbà a Barcelona
Jo voto més aviat perquè els cotxes de l'àrea metropolitana no puguin sortir d'aquesta sense pagar.Mortadel·lo wrote:a mi em semblaria perfecte que els de fora de barcelona haguessin de pagar per entrar, s'aprofiten de la infraestructura i ens col·lapsen la ciutat que paguem els de dins
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Re: Peatge urbà a Barcelona
em sembla que la proporció no acaba de ser la mateixa
de totes formes, si voleu posar peatge per entrar a hospitalet, a vallirana o a sant quirze, per mi cap problema
de totes formes, si voleu posar peatge per entrar a hospitalet, a vallirana o a sant quirze, per mi cap problema
ES PELIGROSO ASOMARSE
Re: Peatge urbà a Barcelona
Jo no sabia que las ciutats eran d'algu pensaba que eran de tots i com es diu a altres posts, per la mateixa regle de tres tindriem que pagar per entrar a qualsevol municipi que no fos el nostre, per tant tots a casa, imagineu el que costaria un viatge al pirineu sense anar mes llunyMortadel·lo wrote:a mi em semblaria perfecte que els de fora de barcelona haguessin de pagar per entrar, s'aprofiten de la infraestructura i ens col·lapsen la ciutat que paguem els de dins
Crec que segons quinas propostas no es tindrien ni que plantejar
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Peatge urbà a Barcelona
El que s'hauria de fer és cobrar per entrar en cotxe a Catalunya, que les nostres infraestructures les paguem nosaltres, així com fer un control d'entrada i sortida, per així poder aturar als vehicles multats, especialment d'Andorra... i molts ja sabreu perquè ho dic.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Peatge urbà a Barcelona
A veure si ho entenc: el que es proposa fer és fer un peatge urbà dins d'aquests límits. Però el peatge crec jo que funcionaria així:
Peatge amb una càmera que fotografiï les matrícules de davant i darrere de l'automòbil.
A final de mes, que arribi la factura.
Es podria fer pagar 1 € als "normals"
Si la matrícula és fotografiada 20 vegades doncs 20 euros.
Als veïns, quota anual, i als autobusos no gratis però quasi.
Però, val la pena?
Peatge amb una càmera que fotografiï les matrícules de davant i darrere de l'automòbil.
A final de mes, que arribi la factura.
Es podria fer pagar 1 € als "normals"
Si la matrícula és fotografiada 20 vegades doncs 20 euros.
Als veïns, quota anual, i als autobusos no gratis però quasi.
Però, val la pena?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Peatge urbà a Barcelona
"No gratis però quasi"? Com pot ser això? Els cobraries un sol cèntim als autobusos? I als helicòpters i vagons de metro també no?
Si ja em va semblar surrealista lo del peatge a Barcelona en benefici de taxistes, ja sentir això que has dit... "és que és es colmo"
Si ja em va semblar surrealista lo del peatge a Barcelona en benefici de taxistes, ja sentir això que has dit... "és que és es colmo"
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Peatge urbà a Barcelona
Ja paguem bastant el bitllet o la targeta, no? Doncs coi, dels diners que paguem per agafar l'autobús que una part sigui pel peatge.Lluita1714 wrote:"No gratis però quasi"? Com pot ser això? Els cobraries un sol cèntim als autobusos? I als helicòpters i vagons de metro també no?
Si ja em va semblar surrealista lo del peatge a Barcelona en benefici de taxistes, ja sentir això que has dit... "és que és es colmo"
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Peatge urbà a Barcelona
Si el peatge és públic i els busos són públics, per què treure hauriem de deixar de sufragar el dèficit d'explotació i pagar part d'un peatge que està posat per incentivar l'ús del transport públic???
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Peatge urbà a Barcelona
Jo ho trobo bé. Però ho faria a totes les ciutats o poblacions superiors a 50.000 habitants. Barcelona no es ni la primera ni la única ciutat de Catalunya amb problemes de circulació.
Faria una taxa que un s'ho pensés dos cops a entrar amb el seu vehicle a la ciutat (amb excepcions, es clar) i amb un servei públic substitutori ben parit.
Faria una taxa que un s'ho pensés dos cops a entrar amb el seu vehicle a la ciutat (amb excepcions, es clar) i amb un servei públic substitutori ben parit.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga