Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Trias quiere colonizar el puerto
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... uerto.html
La ronda Litoral s'ampliarà amb un vial a tocar del port
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -port.html
L'Ajuntament de Barcelona vol fer un nou barri Blau@Ictinea al port. Una de les obres previstes és remodelar el cinturó litoral al seu pas pel Morrot, desmuntant les vies ferroviàries de l'antiga terminal.
Creiem que pot ser una bona idea aprofitar les obres per fer un túnel ferroviari abans de fer el nou vial i la urbanització del nou barri. La proposta seria fer un túnel que comuniqués el ramal de Zona Franca de la L9/10, fins Drassanes, on connectaria amb la L3, o podria plantejar-se l'allargament fins a la L4 de Barceloneta. Tenint en compte la proximitat del mar, seria molt costós fer aquestes obres amb tuneladora i s'haurien de fer gairebé segurament a l'aire lliure. Per tant, no tindria sentit fer l'obra del nou vial i del nou barri, i després tornar-los a aixecar per fer els túnels. La nova connexió, a més, permetria acostar el centre a l'aeroport, estalviant totes les giragonses de les L9/10 i L1, i també donaria servei a les terminals de creuers, on desembarquen milions de persones a l'any.
El precedent el tenim a la Via Laietana, on van fer el túnel de metro... abans que a Barcelona hi hagués metro, perquè algú va ser una mica previsor.
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... uerto.html
La ronda Litoral s'ampliarà amb un vial a tocar del port
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... -port.html
L'Ajuntament de Barcelona vol fer un nou barri Blau@Ictinea al port. Una de les obres previstes és remodelar el cinturó litoral al seu pas pel Morrot, desmuntant les vies ferroviàries de l'antiga terminal.
Creiem que pot ser una bona idea aprofitar les obres per fer un túnel ferroviari abans de fer el nou vial i la urbanització del nou barri. La proposta seria fer un túnel que comuniqués el ramal de Zona Franca de la L9/10, fins Drassanes, on connectaria amb la L3, o podria plantejar-se l'allargament fins a la L4 de Barceloneta. Tenint en compte la proximitat del mar, seria molt costós fer aquestes obres amb tuneladora i s'haurien de fer gairebé segurament a l'aire lliure. Per tant, no tindria sentit fer l'obra del nou vial i del nou barri, i després tornar-los a aixecar per fer els túnels. La nova connexió, a més, permetria acostar el centre a l'aeroport, estalviant totes les giragonses de les L9/10 i L1, i també donaria servei a les terminals de creuers, on desembarquen milions de persones a l'any.
El precedent el tenim a la Via Laietana, on van fer el túnel de metro... abans que a Barcelona hi hagués metro, perquè algú va ser una mica previsor.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Referència
Per a la informació de la comunitat foraire, al fil sobre l'oblit del Museu de la Mobilitat també s'ha parlat de les opcions de futur d'aquest projecte, perquè us hi aneu inspirant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Oriolix, l'alcalde va dir que el que faria arribar és el tramvia des de Ciutadella. La teva proposta està genial però crec que no estem per tirar coets, i tampoc està malament el tramvia per la costa. Jo no li veig prou potencial a Blau@Ictínea per fer un transport d'altíssima capacitat, pensa que és un espai estret, entre mar i muntanya, que serà més o menys com el 22@. A l'altre fil jo ja deia de fer un museu de la mobilitat a l'estació del morrot, té bones connexions.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
D'acord que ara no està el forn per a panets , però el que proposo és que d'aquí a 10 anys, quan facin les obres -carregar-se les vies del Morrot, refer la ronda, urbanitzar el nou barri- que aprofitin per fer-hi uns túnels ferroviaris, i després ja veurem com els posem en servei. La idea és que fer-los durant les obres sempre serà molt més barat i menys molest que fer-los després.Lluita1714 wrote:Oriolix, l'alcalde va dir que el que faria arribar és el tramvia des de Ciutadella. La teva proposta està genial però crec que no estem per tirar coets, i tampoc està malament el tramvia per la costa. Jo no li veig prou potencial a Blau@Ictínea per fer un transport d'altíssima capacitat, pensa que és un espai estret, entre mar i muntanya, que serà més o menys com el 22@.
També tens raó que el potencial del nou barri B@I no és excessiu -60Ha i 2.000 habitatges-, però cal pensar també en els 2,6 milions de creueristes anuals que visiten Barcelona, que es beneficiarien d'una línia amb una o dues parades a la zona.
Més idees per a la proposta
- Fer aquest tram com a continuació de la L2 des de Sant Antoni. Així, en comptes de travessar Montjuïc com està previst, aniria per sota, connectant amb els ramals de L9 i L10.
- Podria tenir una parada a l'entrada del cementiri de Montjuïc. No motiva gaire el tema, però és una necessitat.
- Una idea de bomber (i que em perdonin els senyors de la mànega): un ascensor inclinat (digues-li funicular si vols) des del Morrot fins al Castell: seria un trajecte de 220m, superant un desnivell de 170m (pendent de 115%!). Aniria per l'exterior de la muntanya, panoràmic, etc.
- En una segona fase, la L10 que mor a Polígon Pratenc es podria estendre fins l'Aeroport, salvant els estanys de la Ricarda. Així quedaria una L2-L10 que enllaçaria Barcelona amb l'Aeroport gairebé en línia recta.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ramats organitzats
Els creueristes, oblida'ls. No són públic per a metro.Oriolix wrote:També tens raó que el potencial del nou barri B@I no és excessiu -60Ha i 2.000 habitatges-, però cal pensar també en els 2,6 milions de creueristes anuals que visiten Barcelona, que es beneficiarien d'una línia amb una o dues parades a la zona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Es podria dir que qui posa els noms als barris de Barcelona és un funcionari del Ministeri de l'Amor.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: Ramats organitzats
Jo no els descartaria. La major part dels creueristes són gent de classe mitjana que viuen en societats com la nostra, perfectament acostumats als transports públics. I la veritat és que quan estàs fora és molt més fàcil orientar-se en una xarxa de metro que agafant autobusos, sobre tot si tens poc temps. Dóna'ls una línia de metro per anar directament a la Sagrada Família, o una línia de metro que els traslladi directament de l'Aeroport a l'Estació Marítima, i ja veuràs si el fan servir.Guigui wrote:Els creueristes, oblida'ls. No són públic per a metro.Oriolix wrote:També tens raó que el potencial del nou barri B@I no és excessiu -60Ha i 2.000 habitatges-, però cal pensar també en els 2,6 milions de creueristes anuals que visiten Barcelona, que es beneficiarien d'una línia amb una o dues parades a la zona.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Seria bona idea, però no desde St. Antoni (per Poble Sec) sino desde Paral·lel, al sortir de l'estació començar una rampa per esquivar la L3 i sota Pl.Carbonera girar a la dreta i seguir pel Litoral.Oriolix wrote:Lluita1714 wrote: - Fer aquest tram com a continuació de la L2 des de Sant Antoni. Així, en comptes de travessar Montjuïc com està previst, aniria per sota, connectant amb els ramals de L9 i L10.
Suggereixo juntar tots els missatges que parlen sobre aquest nou barri, pero poder fer millor el seguiment i les propostes de mobilitat.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Aclarir que, aquest barri, se seguirà dient Morrot, Blau@Ictínea només és el projecte d'actuació urbana. El 22@ era el projecte, el barri és el Poblenou (i ara ja s'està recuperant el nom històric, per sort).
Això del túnel de metro... no crec que facin túnel, sincerament. Mira com va el projecte, ara descarten soterrar la ronda, massa car, la doblaran, però tot en superfície. Si mires el projecte de la Romda veuras que els nous quatre carrils estaran arran de terra. Entenent que fan el barri, el metro el farien de ben segur (i per les complicacions que presenta fer un túnel en aquesta zona) en un viaducte sobre els carrils inferiors, tot plegat quedaria molt cosmopolita, estètic, i barat, alhora que fàcil de connectar amb l'L10. De moment, però tramvia.
Jo, coincidint amb opinions exposades anteriorment, trobo que els creueristes, company, són de taxi. Però hi ha una forma d'explotar-los que sembla que a ningú se li ha acudit encara: busos turístics que els vagin a recollir, els facin la ruta convenient segons el temps disponible (2 hores de mitjana), i els tornin al vaixell. La idea, si voleu desenvolupar-la o dur-la a terme, us recomano un estudi de mercat, i us la regalo: jo no tinc diners per dur-la a terme .
Ah! comentar que una parada (de tramvia) al cementiri no és mala idea, cal promocionar-lo, es poden trobar preciositats dins aquest cementiri, grans escultors enginyers i arquitectes han donat vida a les pedres, en forma de mausoleus, i és una llàstima que poca gent ho sap, tot i que és un lloc tan recomanable de visitar com pot ser el Palau Reial de Pedralbes, o el Castell de Montjuïc.
De moment, crec jo, res de Metro, ni a llarg termini, i res de canviar els plans de l'L2 que s'anaven a fer bé però al no en queda res, ni diners ni ganes. No money, no party.
Això del túnel de metro... no crec que facin túnel, sincerament. Mira com va el projecte, ara descarten soterrar la ronda, massa car, la doblaran, però tot en superfície. Si mires el projecte de la Romda veuras que els nous quatre carrils estaran arran de terra. Entenent que fan el barri, el metro el farien de ben segur (i per les complicacions que presenta fer un túnel en aquesta zona) en un viaducte sobre els carrils inferiors, tot plegat quedaria molt cosmopolita, estètic, i barat, alhora que fàcil de connectar amb l'L10. De moment, però tramvia.
Jo, coincidint amb opinions exposades anteriorment, trobo que els creueristes, company, són de taxi. Però hi ha una forma d'explotar-los que sembla que a ningú se li ha acudit encara: busos turístics que els vagin a recollir, els facin la ruta convenient segons el temps disponible (2 hores de mitjana), i els tornin al vaixell. La idea, si voleu desenvolupar-la o dur-la a terme, us recomano un estudi de mercat, i us la regalo: jo no tinc diners per dur-la a terme .
Ah! comentar que una parada (de tramvia) al cementiri no és mala idea, cal promocionar-lo, es poden trobar preciositats dins aquest cementiri, grans escultors enginyers i arquitectes han donat vida a les pedres, en forma de mausoleus, i és una llàstima que poca gent ho sap, tot i que és un lloc tan recomanable de visitar com pot ser el Palau Reial de Pedralbes, o el Castell de Montjuïc.
De moment, crec jo, res de Metro, ni a llarg termini, i res de canviar els plans de l'L2 que s'anaven a fer bé però al no en queda res, ni diners ni ganes. No money, no party.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Oblideu-vos, ja es pot esborrar el tema i tot el que he escrit, ha durat poc. http://www.ara.cat/societat/Loposicio-v ... 31299.html
Només el PP aporta arguments, i lo d'Unitat per Barcelona és de les coses més tristes (per no dir paraules més concretes i menys educades) que han dit darrerament en política, només superat per ells mateixos.Ara.cat wrote:L'oposició veta el projecte Blau@Ictinea de Trias
PP, PSC i ICV-EUiA faran front comú en el plenari de Barcelona de divendres perquè l'equip de govern descarti el nou barri que preveia a la zona del Morrot
MARIA ORTEGA Barcelona | Actualitzada el 25/04/2012 19:05
Nou revés de l'oposició a l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias. En el plenari d'aquest divendres s'aprovarà, amb el suport de PSC i ICV-EUiA, una proposició del PP que demana que CiU descarti el projecte Blau@Ictinea, que preveu la construcció d'un nou barri a la zona del Morrot del port, i piroitzi les intervencions que ja tenen el planejament urbanístic aprovat. El Blau@Ictinea és el projecte electoral estrella de Trias que haurà d'entomar ara un nou revés dels grups de l'oposició. Després del rebuig a la reforma de la plaça de les Glòries presentada per l'equip d'Hàbitat Urbà i dels canvis forçats en el procés de desencallar el projecte de Can Batlló, a la Bordeta, l'alcalde suma ara un nou pal a les rodes.
El president del grup municipal del PP, Alberto Fernández Díaz, ha argumentat avui que el Blau@Ictinea no s'ajusta a les prioritats en època de crisi i demana, en la mateixa proposició que presentarà divendres, que la ciutat engegui un procés de revisió del planejament urbanístic del Front Marítim. El líder del PSC, Jordi Martí, al seu torn, ja ha anunciat el vot a favor dels socialistes a aquesta proposició i ha remarcat que el que necessita Barcelona ara és "menys pedra i més intel·ligència, menys Blau@Ictinea i més recerca i menys Las Vegas i més Boston. També el president del grup municipal d'ICV-EUiA ha avançat que divendres votaran a favor de descartar el projecte insígnia de Trias a la zona del Morrot.
Gomà ha criticat que aquest suposa un model d'urbanisme marítim que, econòmicament, "aposta pel luxe i, residencialment, per barris segregats". Per la seva banda, el líder d'Unitat per Barcelona-ERC, Jordi Portabella, ha mostrat el seu rebuig al projecte en sí, però ha afirmat que no es posarà al costat del PP.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Jo trobo ben lògic el text del PP. Cert que en època de crisi no es pot anant urbanitzan extensions per edificar. Tot i que si que cal fer els plans d'urbanisme per estar al dia de les necessitats d'un municipi a 10 anys vista o els que siguin.
Penso que es una animalada aquest pla. Sabem que Barcelona no té terreny per edificar, si no tenim en compte la Sagrera, el pati de vies d'Edf....
Els diferents batlles de la ciutat harien d'invertir més esforços en el que ja tenen, millorant la imatge, movilitat, qualitat del l'aire, restaurant edificis, etc; que no crear un barri cada 10 anys per 4 amics constructors.
I un altre tema, si es fa fora d'aquells espais al Port de Barcelona, on ho col·locarà aquest? Perquè més al sud ja no hi pot anar que té el riu i rera l'aeroport. I es crucial que el Port de Barcelona (com el de Tarragona i València) creixi tot el que pugui.
Penso que es una animalada aquest pla. Sabem que Barcelona no té terreny per edificar, si no tenim en compte la Sagrera, el pati de vies d'Edf....
Els diferents batlles de la ciutat harien d'invertir més esforços en el que ja tenen, millorant la imatge, movilitat, qualitat del l'aire, restaurant edificis, etc; que no crear un barri cada 10 anys per 4 amics constructors.
I un altre tema, si es fa fora d'aquells espais al Port de Barcelona, on ho col·locarà aquest? Perquè més al sud ja no hi pot anar que té el riu i rera l'aeroport. I es crucial que el Port de Barcelona (com el de Tarragona i València) creixi tot el que pugui.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Oxímoron !gatvell wrote:Jo trobo ben lògic el text del PP.
Per cert, ara potser sí que el faran...
El Govern de Trias no aparcarà el barri del port malgrat el rebuig del ple
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... le-1716961
En tot cas, quan el facin, si és que l'acaben fent, que incloguin els túnels ferroviaris en la planificació. Si no, després no hi cabran !
Re: Túnel ferroviari al Morrot i el nou barri Ictinea
Un article interessant sobre el Morrot al web del País:
Memòries d’un penya-segat
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/06/27/ ... 92423.html
Memòries d’un penya-segat
http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/06/27/ ... 92423.html