Sí el tram de l'interior s'ha de fer soterrat,no se que és millor...UT447Barcelona wrote:Si que es pot fer, passant la via per l´interior dels pobles costencs.
Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes...jajajajajaja
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Estudi sobre el desdoblament... i esmenten Baricentro!
http://www.europapress.cat/economia/not ... 85610.html
Foment impulsa el desdoblament de via entre Arenys de Mar i Blanes i l'Intercanviador de Baricentro
BARCELONA, 14 Nov. (EUROPA PRESS)
El Ministeri de Foment ha licitat els estudis per al desdoblament de via en el tram Arenys de Mar-Blanes de la línia ferroviària Barcelona-Massanet (R1) i l'intercanviador de Baricentro de l'Àrea de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès.
Les dues actuacions estan incloses en el Pla de Rodalies (2008-2015) i suposen una inversió conjunta de més d'un milió d'euros: 708.000 euros per al desdoblament Arenys de Mar-Blanes, i 354.000 per a l'intercanviador de Baricentro.
L'objectiu és analitzar les alternatives per incrementar la capacitat actual del tram Arenys de Mar-Blanes --desdoblament a les zones que sigui possible i canvis de traçat--, mentre que amb l'intercanviador es vol facilitar el transbord entre les línies R4 (Sant Vicenç de Calders-Montcada-Manresa), R7 (Barcelona-Sant Andreu-Cerdanyola Universitat) i R8 (Martorell-Granollers Centre).
Foment impulsa el desdoblament de via entre Arenys de Mar i Blanes i l'Intercanviador de Baricentro
BARCELONA, 14 Nov. (EUROPA PRESS)
El Ministeri de Foment ha licitat els estudis per al desdoblament de via en el tram Arenys de Mar-Blanes de la línia ferroviària Barcelona-Massanet (R1) i l'intercanviador de Baricentro de l'Àrea de Cerdanyola del Vallès i Barberà del Vallès.
Les dues actuacions estan incloses en el Pla de Rodalies (2008-2015) i suposen una inversió conjunta de més d'un milió d'euros: 708.000 euros per al desdoblament Arenys de Mar-Blanes, i 354.000 per a l'intercanviador de Baricentro.
L'objectiu és analitzar les alternatives per incrementar la capacitat actual del tram Arenys de Mar-Blanes --desdoblament a les zones que sigui possible i canvis de traçat--, mentre que amb l'intercanviador es vol facilitar el transbord entre les línies R4 (Sant Vicenç de Calders-Montcada-Manresa), R7 (Barcelona-Sant Andreu-Cerdanyola Universitat) i R8 (Martorell-Granollers Centre).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Sobre aquesta notícia nomès dire una cosa:Aquest diumenge hi ha eleccions!
Re: Estudi sobre el desdoblament... i esmenten Baricentro!
La R4 a Baricentro? Quina mena de mapa ha consultat aquesta gent a l'hora de fer la propaganda elect... vull dir, la proposta?Ministeri de Foment wrote:amb l'intercanviador es vol facilitar el transbord entre les línies R4 (Sant Vicenç de Calders-Montcada-Manresa), R7 (Barcelona-Sant Andreu-Cerdanyola Universitat) i R8 (Martorell-Granollers Centre).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
No cal ser tan tiquismiquis...
- viscaelcat
- N6
- Posts: 258
- Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
- Location: Mataró
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Teniu raó, promeses i promeses. He de reconèixer que al principi m'ho he cregut.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
De tota manera, el tram de Malgrat a Maçanet-Massanes no comportaria massa problema duplicar la via. Altra cosa és a la façana marítima entre Arenys i Malgrat.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
He penjat al fil de "nou pla de Rodalies" la lamentable nota de premsa completa que m´han proporcionat els serveis secrets.
Molt, MOLT trist que enganyin així a la gent a cinc dies vista.
Es deuen creure que som rucs.
Molt, MOLT trist que enganyin així a la gent a cinc dies vista.
Es deuen creure que som rucs.
El que fa la desesperació!
M'estranya que no diguin que acabaran la L9 el cap de setmana, o que portaran l'AVE a l'aeroport.
En fi...
En fi...
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... tmana.html
Foment atura i recupera la doble via entre Arenys i Blanes en una setmana
El BOE d'ahir incloïa l'obertura d'ofertes per fer l'estudi mentre que el de divendres passat la descartava
Forma part del pla de rodalies 2008-2015
16/03/12 02:00 - mataró - Teresa Márquez
Només una setmana. Aquesta ha estat la vigència de la decisió presa pel Ministeri de Foment d'aturar l'estudi per desdoblar la via del tren de la línia de rodalies entre Arenys de Mar i Blanes que s'havia licitat el mes de novembre passat. Ahir, el BOE tornava a recollir l'obertura d'ofertes per contractar serveis per a la redacció de l'estudi que es farà efectiva, si res no canvia, el dia 23 d'aquest mes. La doble via entre les dues estacions era un dels projectes significatius –bàsic per a la zona nord de la comarca del Maresme– del pla de rodalies 2008-2015 presentat a so de bombo i platerets per l'anterior govern del PSOE. El projecte plantejava construir una segona via de circulació en un tram de vint-i-dos quilòmetres que creua fins a vuit estacions. Tot i això, i tal com va emfatitzar al seu moment el secretari d'estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, “allà on sigui possible”. La publicació en el BOE de divendres passat que Foment s'havia fet enrere en l'encàrrec de l'estudi va aixecar les primeres veus de crítica al Maresme i, en especial, en el grup del PSC, que entenia que s'afectaven de ple les futures infraestructures en el territori. De fet, avui hi havia convocada una roda de premsa presidida pel primer secretari dels socialistes del Maresme, Xavier Amor, i el diputat al Congrés i exdelegat del govern Joan Rangel per mostrar el rebuig a una decisió “que afecta de ple la mobilitat de l'alt Maresme i la zona sud de Girona”. Fonts socialistes de la comarca van confirmar que la informació apareguda ahir en el BOE els havia agafat per sorpresa. “Estem pendents de rebre una explicació i farem les preguntes pertinents en el Congrés per entendre aquest canvi d'actitud, que, d'altra banda, celebrem”, van puntualitzar les mateixes fonts.
Sorpresa semblant van manifestar fonts consultades de la delegació del govern, que van derivar al Ministeri de Foment l'explicació de la recuperació d'un projecte que divendres passat havia quedat damunt la taula.
LA XIFRA
22
quilòmetres
entre Arenys de Mar i Blanes entren dins l'estudi de desdoblament
de la via del tren.
Un territori dividit
El desdoblament de la via del tren entre Arenys de Mar i Blanes és un debat mai tancat a la comarca del Maresme que ha aixecat molts enfrontaments polítics i socials. Ajuntaments com ara Calella i Sant Pol, en mans convergents, s'hi oposen frontalment perquè consideren que plantejar una nova via en un espai considerat una “barrera” pels municipis és, com a mínim, una bogeria. Altres poblacions, com ara Malgrat i Pineda, veuen en el projecte una possibilitat real de millorar la circulació de trens en una línia amb greus mancances pel que fa a la freqüència de trens i al temps que triguen per arribar a Barcelona. Des del Consell Comarcal, on fins a l'actual mandat, s'anava al capdavant de les grans decisions de mobilitat del territori no s'ha comunicat cap posició.
Foment atura i recupera la doble via entre Arenys i Blanes en una setmana
El BOE d'ahir incloïa l'obertura d'ofertes per fer l'estudi mentre que el de divendres passat la descartava
Forma part del pla de rodalies 2008-2015
16/03/12 02:00 - mataró - Teresa Márquez
Només una setmana. Aquesta ha estat la vigència de la decisió presa pel Ministeri de Foment d'aturar l'estudi per desdoblar la via del tren de la línia de rodalies entre Arenys de Mar i Blanes que s'havia licitat el mes de novembre passat. Ahir, el BOE tornava a recollir l'obertura d'ofertes per contractar serveis per a la redacció de l'estudi que es farà efectiva, si res no canvia, el dia 23 d'aquest mes. La doble via entre les dues estacions era un dels projectes significatius –bàsic per a la zona nord de la comarca del Maresme– del pla de rodalies 2008-2015 presentat a so de bombo i platerets per l'anterior govern del PSOE. El projecte plantejava construir una segona via de circulació en un tram de vint-i-dos quilòmetres que creua fins a vuit estacions. Tot i això, i tal com va emfatitzar al seu moment el secretari d'estat de Planificació i Relacions Institucionals del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, “allà on sigui possible”. La publicació en el BOE de divendres passat que Foment s'havia fet enrere en l'encàrrec de l'estudi va aixecar les primeres veus de crítica al Maresme i, en especial, en el grup del PSC, que entenia que s'afectaven de ple les futures infraestructures en el territori. De fet, avui hi havia convocada una roda de premsa presidida pel primer secretari dels socialistes del Maresme, Xavier Amor, i el diputat al Congrés i exdelegat del govern Joan Rangel per mostrar el rebuig a una decisió “que afecta de ple la mobilitat de l'alt Maresme i la zona sud de Girona”. Fonts socialistes de la comarca van confirmar que la informació apareguda ahir en el BOE els havia agafat per sorpresa. “Estem pendents de rebre una explicació i farem les preguntes pertinents en el Congrés per entendre aquest canvi d'actitud, que, d'altra banda, celebrem”, van puntualitzar les mateixes fonts.
Sorpresa semblant van manifestar fonts consultades de la delegació del govern, que van derivar al Ministeri de Foment l'explicació de la recuperació d'un projecte que divendres passat havia quedat damunt la taula.
LA XIFRA
22
quilòmetres
entre Arenys de Mar i Blanes entren dins l'estudi de desdoblament
de la via del tren.
Un territori dividit
El desdoblament de la via del tren entre Arenys de Mar i Blanes és un debat mai tancat a la comarca del Maresme que ha aixecat molts enfrontaments polítics i socials. Ajuntaments com ara Calella i Sant Pol, en mans convergents, s'hi oposen frontalment perquè consideren que plantejar una nova via en un espai considerat una “barrera” pels municipis és, com a mínim, una bogeria. Altres poblacions, com ara Malgrat i Pineda, veuen en el projecte una possibilitat real de millorar la circulació de trens en una línia amb greus mancances pel que fa a la freqüència de trens i al temps que triguen per arribar a Barcelona. Des del Consell Comarcal, on fins a l'actual mandat, s'anava al capdavant de les grans decisions de mobilitat del territori no s'ha comunicat cap posició.
-
- N3
- Posts: 20
- Joined: Tuesday 27/09/2011 14:05
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Des de fa setmanes ja s'ha començat a desdoblar la via des de Pineda fins a Santa Susanna.
A veure quan triguen a acabar-la tota...
Joaquim_Link
A veure quan triguen a acabar-la tota...
Joaquim_Link
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Què dimonis vols dir?Joaquim_Link wrote:Des de fa setmanes ja s'ha començat a desdoblar la via des de Pineda fins a Santa Susanna.
A veure quan triguen a acabar-la tota...
Joaquim_Link
Però aquelles vies no són de les obres de l´estació de Pineda?
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Em penso que es refereix a un tram de via que va quedar afectada per grans onades i que han estat reparant i tal.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Entre Pineda i Santa Susanna, afectat per grans onades?yak-112 wrote:Em penso que es refereix a un tram de via que va quedar afectada per grans onades i que han estat reparant i tal.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Sí, cap a l'octubre-novembre del passat any. Es van emportar la platja i es veu que van a arribar fins les vies, aplicant així un limit temporal a 60km/h en un petit tram.437.001 wrote:Entre Pineda i Santa Susanna, afectat per grans onades?yak-112 wrote:Em penso que es refereix a un tram de via que va quedar afectada per grans onades i que han estat reparant i tal.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Deixeu-vos d'històries, el que s'està fent és reformar l'estació de Pineda, no hi ha cap projecte de desdoblament i aquell tram el mar està força lluny perquè l'hagin afectat les onades.
-
- N3
- Posts: 36
- Joined: Saturday 19/09/2009 17:56
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Per 15 km perquè no és pensa fins a MaÇanet i aixo que fer-la arribar fins a MaÇanet no és gaire complicat comparat amb el Tram Calella-St.Pol de Mar, no volen fer una linea de Rodalies Girona???, i en hores punta és necessitaria un tren cada 30 minuts fins a Maçanet.
Re: Doble via a la R1 entre Arenys i Blanes
Abans de pensar en un desdoblament entre Blanes i Maçanet-Massanes, caldria preguntar-se qui va ser l'il·luminat que va deixar Tordera en via única. Només amb una segona via a Tordera ja podríem posar bones freqüències en el tram Blanes-Maçanet.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Visió de futur
Algun senyor que es deuria creure que l'especulació immobiliària era el futur d'aquest país pels segles dels segles i el transport ferroviari, no. Doncs bé, passat pocs anys, de l'especulació immobiliària, ja no se'n sap res excepte un deute bilionari, mentre el transport ferroviari segueix existint.Sagrerenc wrote:Abans de pensar en un desdoblament entre Blanes i Maçanet-Massanes, caldria preguntar-se qui va ser l'il·luminat que va deixar Tordera en via única.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Visió de futur
En altres casos et donaria la raó, però és que a l'altra banda de l'estació de Tordera, on antigament hi havia les vies d'apartat, no hi ha res, no es pot construir ja que molt a prop passa un braç de la Tordera.Guigui wrote:Algun senyor que es deuria creure que l'especulació immobiliària era el futur d'aquest país pels segles dels segles i el transport ferroviari, no. Doncs bé, passat pocs anys, de l'especulació immobiliària, ja no se'n sap res excepte un deute bilionari, mentre el transport ferroviari segueix existint.Sagrerenc wrote:Abans de pensar en un desdoblament entre Blanes i Maçanet-Massanes, caldria preguntar-se qui va ser l'il·luminat que va deixar Tordera en via única.