Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Història

Post by Adolescent barceloní »

I compareu La Sagrera! Com estava quan es va inaugurar, i com està ara!

Segons sé, la configuració és aquesta:

0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10

I en un futur la L4, que suposo que la construiran entre el túnel de Rodalies i el de la L9-L10

Compareu aquesta configuració amb com era aquesta estació als seus principis:

Principis: Renfe, a nivell de carrer

0. Nivell de carrer - Renfe

1954: L1 del metro

0. Nivell de carrer - Renfe
1. L1

1955: soterrament tren
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell

Inaugurament Línia 5
0. Nivell de carrer
1. L1 i Renfe, dos túnels al mateix nivell
2. L5

Reforma: rebaixament túnel Rodalies

0. Nivell de carrer
1. L1
2. L5
3. Rodalies

2005-2010: Construcció L9-L10
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Tuneladora i obres L9-L10

ACTUALITAT
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. no hi ha res
5. Doble túnel L9-L10

FUTUR
1. L1
2. L5
3. Rodalies
4. L4
5. Doblsón suposicions tot, no sé exactament què és cert i què no ho és.

A què em vinc a referir amb tota aquesta parafernàlia? Mireu com ha canviat tot! Poso per exemple La Sagrera, però moltes estacions tenen situacions semblants. És increïble com va canviant i com canvia i com canviarà tot. Si voleu exemples només fa falta que mireu les magnífiques fotografies d'aquest increïble fil. Per exemple, al centre de Barcelona, és increïble com ha canviat tot i el que tot és ara. Des del Gran Metro, l'FMB i totes aquestes companyies i aquells trens com el famós M1-M6-M8 històric de TMB que van treure l'altre dia, fins als trens automàtics sense conductor. És que, en "pocs" anys, és tot...

I moltes coses "històricoferrocarrils" les sé gràcies a aquest fòrum. En fi, tots vosaltres sou uns cracs. Gràcies per fer-nos entendre com era el metro i com era tot. Jo sóc simplement un jove aprenent.

Canviant de terç i tornant al tema, per exemple a La Sagrera el canvi és brutal.
metring wrote: ...aquell enutjós transbordament antic entre les línies de metro L1 i L5...
M'han dit que s'havia de caminar moltíssim, com ara.

L'altre dia vaig fer un trasbordament L1-L10, anava amb el meu germà i el meu pare, i vam estar-nos més de 5 minuts: pujar des de L1 fins a vestíbul principal, caminar bastant, escales mecàniques cap a baix fins a andana L5, escales mecàniques cap a dalt a un altre vestíbul, ascensor i per fi la L10. Això ara... I compareu aquesta parafernàlia amb com era tot quan hi havia aquell trasbordament L1-L5, que s'havia de caminar molt i tot allò...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Sobre la foto que havia publicat missatges abans:

Image

El que hi ha a l'esquerra, és la Hispano-Suiza? A la dreta, veig horts, la meva mare deia que l'avi tenia algun seu, si és el carrer Escòcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Ubicació?

Post by Guigui »

És l'estació de Renfe d'Arc de Triomf, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Ubicació?

Post by metring »

Guigui wrote:És l'estació de Renfe d'Arc de Triomf, oi?
Exacte.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Adolescent barceloní »

metring wrote:Aquesta l'havíeu vist?

http://trufanzine.foroactivo.com/t1183p ... riosas-wtf

Image
Una cosa: al final de la foto, al final de l'estació, pot ser que hi hagi llum i que el tren surti a la superfície?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Sortida del túnel

Post by Guigui »

Sí.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Imatges per a la història

Post by El LLOP »

aquesta foto ja la va fer servir el Bandero per un dels seus posts: http://redferroviariabcn.blogspot.com.e ... tro-1.html
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

De la biblioteca de Sallent:

http://biblioteca.sallententitats.cat/g ... spVEtPxQ1y

Image

Fons Julià Codina. El tren a l'Estació
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

No és aquell autobús...?

Post by Adolescent barceloní »

Aquest autobús no és aquell que apareix al Ral·li d'Autobusos Clàssics, on el rètol diu F i P.IBIZA o alguna cosa així? O és el mateix, o s'hi assembla, o potser n'hi havia més...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Marcel Estadella
N6
N6
Posts: 311
Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
Location: Sabadell
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Marcel Estadella »

ES el mateix.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Attachments
pmaragall.jpg
pmaragall.jpg (113.06 KiB) Viewed 7139 times
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

:plas :plas Genuina. Es el Pº Maragall con la Plaza Maragall. Lo bloque de viviendas que se ven a la derecha de la imagen existen hoy en dia. Yo recuerdo de niño cuando el tranvia 20 daba la vuelta a la misma, que en el lado Besos habia un tio vivo. Hermosa fotografia. Gracias por compartirla.
User avatar
andres
N5
N5
Posts: 86
Joined: Thursday 04/12/2008 21:50
Location: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Re: Imatges per a la història

Post by andres »

Esta foto corresponde a principio de los años 50 ( ver los taxis dela izquierda ) ,y antes de que se hiciera
la vía direccin pza. ibiza,m quedando la curva en la que se ve el 1200, como buqle final del 37,
quizas cuando dices 20 te quieras referir al autobus cuando este fué alargado desde el Hosp de S. Pablo ya
que la linea 20 de tranvías tenia el final en Pza. Lesseps
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

Pues sera asi. Yo he conocido la Pza Maragall como final del 20 toda la vida. Lo que no recuerdo si el tranvia que llegaba era el 37 u otro. Recuerdo al lado este que comentaba del tio vivo que habia un carril excluisivo con vias de tranvia y pavimento adoquininado que usaban los autobuses para dar la vuelta y hacer espera y antes de la reforma de la plaza quedo inoperativo en parte por la ampliación de la linea.
Catinenc
N3
N3
Posts: 22
Joined: Sunday 23/11/2008 16:46

Re: Imatges per a la història

Post by Catinenc »

La Plaza Maragall siempre fue el terminal de la linea 20 de autobus anteriormente (letra I), cuyo final estaba en donde hoy esta la rampa de acceso a las obras de la linea 9 del metro y el principio unos metros más adelante ya en el lateral que da al paseo Maragall (enfrente de una tienda de colchones).

El tranvia que finalizaba era el 37 desde el 3/11/1946 hasta el 20/12/1965 que fue alargado el trayecto hasta la Plaza Virrei Amat.
El bucle también se utilizó hasta la desaparición de los tranvias, para acortar el recorrido de algun vehículo que llevaba demasiado retraso en las lineas 45, 46, 47, 49, 50 y 51.
User avatar
awe
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 14/05/2005 13:49
Location: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Imatges per a la història

Post by awe »

TALGO III a Puigcerdà:
UT440_132M wrote: Fue un tren de pruebas, pero sobretodo reivindicativo de los alcaldes de la zona, pero Renfe (para variar), puso mil y un impedimentos. Esta foto es de mediados de diciembre del 94, 17 años hace ya y no ha vuelto a circular el Talgo por el Transpirenaico.
I la física també va posar els seus impediments. La locomotora va començar a relliscar com una boja. La Renfe hi va contribuïr enviant a fer el viatge a una locomotora amb les sorreres buides. Compte: que això ho dic "d'oïdes", no de bona font.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by UT440_132M »

awe wrote: I la física també va posar els seus impediments. La locomotora va començar a relliscar com una boja. La Renfe hi va contribuïr enviant a fer el viatge a una locomotora amb les sorreres buides. Compte: que això ho dic "d'oïdes", no de bona font.
Cert, jo també l'he escoltada aquesta història. I pot molt ben ser certa.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

D'aquesta web, http://fisonomiesdecurses.blogspot.com.es/ , les fotografies 4, 12 i 24 són transportils. Sabeu d'on pot ser la 4?
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”