Seguiment de les obres de la L9
-
- N4
- Posts: 72
- Joined: Thursday 28/04/2011 22:01
- Location: Vilafranca del Penedès
Re: Seguiment de les obres de la L9
Una cosa que em crida l'atenció es que segons la Generalitat l'estacio de Torrassa (l'Hospitalet) enllaçarà amb la L1 i Rodalies, la L1 val, pero rodalies? si finalment es fa la nova estació de torrassa no se com s'ho faran d'aqui al 2014 amb la lentitut que va tot encara no hi ha res de res. Algu sap alguna cosa d'aquest tema? l'estacio convencional de l'Hospitalet de Llobregat se suprimira?
Re: Seguiment de les obres de la L9
De moment TORRASSA serà L1-L9 i si m'apures Enllaç amb bus L12 / L16.
De l'estació de rodalies no se'n sap res, no s'ha mogut res i al pas que anem trigaran en moure res. I no, l'estació de L'HOSPITALET no es suprimirà ni de bon troç, és capçalera de 3 línies de Rodalies i una de Regionals.
De l'estació de rodalies no se'n sap res, no s'ha mogut res i al pas que anem trigaran en moure res. I no, l'estació de L'HOSPITALET no es suprimirà ni de bon troç, és capçalera de 3 línies de Rodalies i una de Regionals.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Seguiment de les obres de la L9
En teoria havien de fer l'intercanviador L1/L9 amb Rodalies a la Torrassa i soterrament de les estacions de Bellvitge i l'Hospitalet. Però aquest projecte data d'abans de la crísi, així que amb totes les retallades que s'estan fent lo més probable és que ho hagin aparcat fins que la situació econòmica millori. Jo només donaria prioritat a la L9; els soterraments poden esperar (o perfectament no fer-se).vilafranca wrote:Una cosa que em crida l'atenció es que segons la Generalitat l'estacio de Torrassa (l'Hospitalet) enllaçarà amb la L1 i Rodalies, la L1 val, pero rodalies? si finalment es fa la nova estació de torrassa no se com s'ho faran d'aqui al 2014 amb la lentitut que va tot encara no hi ha res de res. Algu sap alguna cosa d'aquest tema? l'estacio convencional de l'Hospitalet de Llobregat se suprimira?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Hablando de dar prioridad a la L-9...
¿ Alguien sabe si la tuneladora de la Zona Franca da señales de "vida" ?.
¿ Alguien sabe si la tuneladora de la Zona Franca da señales de "vida" ?.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Cap ni una. Y se rumorea que los bancos que financian las Concesionarias huyen "cames ajudeu-me"sergi wrote:Hablando de dar prioridad a la L-9...
¿ Alguien sabe si la tuneladora de la Zona Franca da señales de "vida" ?.
Las plantillas de obra están al mínimo y sólo se hace el mantenimiento de la máquina
Re: Seguiment de les obres de la L9
El otro día pasé por la Zona Franca y las obras en el viaducto han finalizado (a nivel estación), sólamente falta colocar Distribuidoras, validadoras, escaleras mecánicas, ascensores y puertas de andén, cosa que no haran hasta que se aproxime la fecha de apertura, ya que instalarlo ahora sería ridículo.
El cuanto a la tuneladora, no se mueve, ya que la cinta que extrae la tierra está parada...
Simplemente a esperar... Fecha horizonte 2014...
Salutacions!
El cuanto a la tuneladora, no se mueve, ya que la cinta que extrae la tierra está parada...
Simplemente a esperar... Fecha horizonte 2014...
Salutacions!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Quina estació serà, aquesta? Perquè a la Zona Franca n'hi haurà unes quantes...dvdhrd wrote:El otro día pasé por la Zona Franca y las obras en el viaducto han finalizado (a nivel estación), sólamente falta colocar Distribuidoras, validadoras, escaleras mecánicas, ascensores y puertas de andén, cosa que no haran hasta que se aproxime la fecha de apertura, ya que instalarlo ahora sería ridículo.
El cuanto a la tuneladora, no se mueve, ya que la cinta que extrae la tierra está parada...
Simplemente a esperar... Fecha horizonte 2014...
Salutacions!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Cal aquest sostre?
No podrem tenir mai una estació a l'aire lliure com deu mana?
No podrem tenir mai una estació a l'aire lliure com deu mana?
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres de la L9
Sumant les mampares de vidre... no, mai tindrem això, serà d'allò més semblant a Mercat Nou.Miquel wrote:Cal aquest sostre?
No podrem tenir mai una estació a l'aire lliure com deu mana?
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Aquesta estació es la última de totes del viaducte, la que està al costat de les cotxeres.
Nom oficial no el se, però l'últim que vaig llegir es que es diria "Zona Franca Ports d'Europa"
Salutacions!
Nom oficial no el se, però l'últim que vaig llegir es que es diria "Zona Franca Ports d'Europa"
Salutacions!
Re: Seguiment de les obres de la L9
Bon dia companys,
us porto unes fotos que vaig fer l'altre dia de l'estació intermodal del Prat de la L9, o com la volen anomenar ara "El Prat Estació".
Salutacions!
us porto unes fotos que vaig fer l'altre dia de l'estació intermodal del Prat de la L9, o com la volen anomenar ara "El Prat Estació".
Salutacions!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
L9 per dos costats
Carai, si la tenen quasi acabada! D'aquí a ben poc podríem veure metro per aquests indrets!dvdhrd wrote:Bon dia companys,
us porto unes fotos que vaig fer l'altre dia de l'estació intermodal del Prat de la L9, o com la volen anomenar ara "El Prat Estació".
Salutacions!
Com diria un nen petit: "quina il·lu!"
Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!
Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: L9 per dos costats
Ese tramo (GORNAL-AEROPORT) ya está ejecutado hace tiempo y está a la espera de su entrada en servicio. El problema viene en el tramo Bifurcació Gornal - Ildefons Cerdà en el que falta por ejecutar un pequeño tramo de túnel (800m) con tuneladora EPB. Este tramo es IMPRESCINDIBLE para dar servicio a este segmento de línea ya que comunica con cocheras y con la subestación eléctrica de Zona Franca. Es un ramal independiente del Ramal Aeroport pero imprescindible de cara a la explotación.Adolescent barceloní wrote: Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!
Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
En cuanto a que es un tramo ejecutado con excavación entre pantallas, no es del todo cierto. Desde Gornal a Fira sí que se realizó mediante este proceso constructivo pero desde FIRA hasta Aeroport se hizo con dos tuneladoras y túneles de 9m (aprox) que hizo UTE TUNEL AEROPORT (SACYR/SCRINSER/FCC/OHL/FERROVIAL/COPISA). Con la salvedad de el Pantalón - Salto de Carnero y conexión L2 en Parc Logísitc que se hizo con excavación tradicional entre pantallas.
Saludos
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: L9 per dos costats
¿Entonces el Ramal Aeroport es con tuneladora? ¡Ah, claro, la tuneladora de 9m de diámetro! Vale, pensaba que como en este tramo irán al mismo nivel las dos vías igual era "a cel obert".mikado wrote:Ese tramo (GORNAL-AEROPORT) ya está ejecutado hace tiempo y está a la espera de su entrada en servicio. El problema viene en el tramo Bifurcació Gornal - Ildefons Cerdà en el que falta por ejecutar un pequeño tramo de túnel (800m) con tuneladora EPB. Este tramo es IMPRESCINDIBLE para dar servicio a este segmento de línea ya que comunica con cocheras y con la subestación eléctrica de Zona Franca. Es un ramal independiente del Ramal Aeroport pero imprescindible de cara a la explotación.Adolescent barceloní wrote: Jo sabeu què faria? Com estan "mig parades", paralitzar el tram La Sagrera-Gornal i acabar totalment el tram Gornal-Aeroport T1 de la L9, que es fa amb excavació tradicional entre pantalles a cel obert i és més barat de construir. Llavors aquest tram s'inaugura, si fa falta com a L9-Sud o L9 igual a seques. Estalviaríem diners i esperaríem a que passi la crisi per fer el tronc comú central de la L9-L10. Si poguéssim, també es podria acabar el viaducte de la L10 i tenir metro a Zona Franca (es podria denominar temporalment L10-Sud), arribant també fins a Gornal. La resta, entre Gornal i La Sagrera, ja vindrà!
Què us semblaria aquest plantejament, fer primer el barat i d'aquí a uns anys fer el tros que quedi, seria millor?
En cuanto a que es un tramo ejecutado con excavación entre pantallas, no es del todo cierto. Desde Gornal a Fira sí que se realizó mediante este proceso constructivo pero desde FIRA hasta Aeroport se hizo con dos tuneladoras y túneles de 9m (aprox) que hizo UTE TUNEL AEROPORT (SACYR/SCRINSER/FCC/OHL/FERROVIAL/COPISA). Con la salvedad de el Pantalón - Salto de Carnero y conexión L2 en Parc Logísitc que se hizo con excavación tradicional entre pantallas.
Saludos
O sea, que está todo casi finalizado. Según dices, ¿qué falta, 800 metros con la tuneladora de 12m/diámetro?
Fotracaters i fotracateres, penseu que podríem veure la llum en els "ramals sud (ZF i Aeroport)" d'aquí a no res! Tinc entès que, si és veritat, el tram estarà operatiu el 2013 (quan? a saber...)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo sempre he llegit que el ramal d'Aeroport havia d'arribar a Zona Universitària, però a lo millor ho deixen a Gornal per tema de calés.
I també es deia que el tram de L-10 a Zona Franca, sense servei comercial, només per arribar a les cotxeres.
Veurem com ho acaben quadrant tot aquests politiquets de pa sucat amb oli...
I també es deia que el tram de L-10 a Zona Franca, sense servei comercial, només per arribar a les cotxeres.
Veurem com ho acaben quadrant tot aquests politiquets de pa sucat amb oli...
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Jo dic Gornal per dir "algu", que consti.albe6 wrote:Jo sempre he llegit que el ramal d'Aeroport havia d'arribar a Zona Universitària, però a lo millor ho deixen a Gornal per tema de calés.
I també es deia que el tram de L-10 a Zona Franca, sense servei comercial, només per arribar a les cotxeres.
Veurem com ho acaben quadrant tot aquests politiquets de pa sucat amb oli...
Això del ramal Zona Franca només per arribar a cotxeres... No sé, si està quasi acabat... només falta una mica per tunelar i ja, igual sí que entra en servei...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades... Potser és qüestió de material mòbil o...victorcasta wrote:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Les estacions subterrànies d'aquest ramal només tenen fet el pou, excepte Motors que ni això.Adolescent barceloní wrote:Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades... Potser és qüestió de material mòbil o...victorcasta wrote:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Seguiment de les obres de la L9
Perdó, lapsus meu, que se m'ha anat l'olla i no he comptat les subterrànies...victorcasta wrote:Les estacions subterrànies d'aquest ramal només tenen fet el pou, excepte Motors que ni això.Adolescent barceloní wrote:Opino que el ramal ZF podria obrir-se també el 2014, ja que les estacions estan quasi acabades... Potser és qüestió de material mòbil o...victorcasta wrote:El 2014 s'obrirà Zona Universitària - Aeroport, i el ramal de Zona Franca serà només de servei perquè els trens puguin arribar fins a tallers.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.