Deficiències al servei d'autobus de TMB
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Deficiències al servei d'autobus de TMB
He pensado que es más efectivo denunciar aquí las deficiencies de los autobuses de TMB que presentar una queja.
Doncs bé, tot va començar sobre las 13:15 a la línia 57, el bus 6341 no portava l'aire concicionat encès i de més a més com avui feia un dia estiuenc doncs feia molta calor. La resposta del conductor a les queixes dels usuaris va ser.... aixecar la trapa...
Sobre les 19:15, a la línia 6, el bus 1819 portava l'aire condicionat encès però no en surtia pas.... el motiu... no funcionava correctament.
Preu bitllet 2€
Bus pagat per les depeses pùbliques que financem tots... resum: viatge caloròs als busos de TMB.
Doncs bé, tot va començar sobre las 13:15 a la línia 57, el bus 6341 no portava l'aire concicionat encès i de més a més com avui feia un dia estiuenc doncs feia molta calor. La resposta del conductor a les queixes dels usuaris va ser.... aixecar la trapa...
Sobre les 19:15, a la línia 6, el bus 1819 portava l'aire condicionat encès però no en surtia pas.... el motiu... no funcionava correctament.
Preu bitllet 2€
Bus pagat per les depeses pùbliques que financem tots... resum: viatge caloròs als busos de TMB.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Re: Deficiències al servei d'autobus de TMB
Queixar-se a la pròpia TMB no crec que tinga sentit, ja que anirà (la queixa) a un calaix de sac i allà es quedarà.
Jo penso que les queixes haurien d'anar al regulador, és a dir, AMB , ATM o als de TiS.
I per assegurar-me que no quedi en els calaixos posaria la queixa corresponent al al Síndic/a de Barcelona (suposo que n'hi deu haver) o al Síndic de Greuges de Catalunya
Jo penso que les queixes haurien d'anar al regulador, és a dir, AMB , ATM o als de TiS.
I per assegurar-me que no quedi en els calaixos posaria la queixa corresponent al al Síndic/a de Barcelona (suposo que n'hi deu haver) o al Síndic de Greuges de Catalunya
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Contra l'aire condicionat
Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Contra l'aire condicionat
Estic d'acord amb els autobusos ja que poden tenir una ventilació natural. Però el metro no, un excés de calor al metro pot ser greu i provocar més d'un cop de calor a passatgers sensibles... la ventilació natural dels túnels s'ha perdut, i ja no hi ha finestres abatibles, coses de la vida moderna.Guigui wrote:Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Deficiències al servei d'autobus de TMB
Exemple paradigmàtic del raonament circular que impera en la societat de consum en la que ens hem convertit.
-Cal aire acondicionat perquè les finestres no es poden obrir.
-Cal aire acondicionat perquè les finestres no es poden obrir.
Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Re: Contra l'aire condicionat
+1Guigui wrote:Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.
I encara tenen la barra d'anomenar Intel·ligents els edificis totalment aïllats de l'exterior, amb doble cobertura de vidre i finestres no practicables.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Deficiències al servei d'autobus de TMB
El gustet que dona pujar a l'autobús en un dia de calor i que hi hagi l'aire posat...
A Tusgsal, jo tots els estius em trobo moltíssims busos sense l'aire posat.
A TMB, jo sempre veig una cosa: a l'hivern calefacció i allò sembla un forn, i a l'estiu aire condicionat a tota pastilla i allò sembla la Sibèria. És que ja cansa pujar al metro o en un autobús i que no hi hagi aire. Les finestres abatibles no solucionen molt en el cas dels busos més nous (en els més vells totes les finestres tenen a dalt una part abatible).
Si les empreses de transport públic no posen remei a la climatització dels autobusos, posem-hi remei nosaltres, el que dieu, queixant-se (confiant que mirin les queixes :sarcasme)
A Tusgsal, jo tots els estius em trobo moltíssims busos sense l'aire posat.
A TMB, jo sempre veig una cosa: a l'hivern calefacció i allò sembla un forn, i a l'estiu aire condicionat a tota pastilla i allò sembla la Sibèria. És que ja cansa pujar al metro o en un autobús i que no hi hagi aire. Les finestres abatibles no solucionen molt en el cas dels busos més nous (en els més vells totes les finestres tenen a dalt una part abatible).
Si les empreses de transport públic no posen remei a la climatització dels autobusos, posem-hi remei nosaltres, el que dieu, queixant-se (confiant que mirin les queixes :sarcasme)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Deficiències al servei d'autobus de TMB
Jo el que volia fer, era una denuncia pública per a que tothom lo poguès sapiguer, i com deies és molt probable que les queixes acabin dins del caixó, independement de que TMB ha de respondre sobre qualsevol queixa dels usuaris, encara que la resposta sigui un tall i un enganxar de un model pre-fixat.albe6 wrote:Queixar-se a la pròpia TMB no crec que tinga sentit, ja que anirà (la queixa) a un calaix de sac i allà es quedarà.
Jo penso que les queixes haurien d'anar al regulador, és a dir, AMB , ATM o als de TiS.
I per assegurar-me que no quedi en els calaixos posaria la queixa corresponent al al Síndic/a de Barcelona (suposo que n'hi deu haver) o al Síndic de Greuges de Catalunya
Lo del síndic, la idea és bona, però trigaria massa.
Me'n recordo de que quan era petit i anava en els 6038, el meu pare m'apropava per arribar cap a les finestres i així poguer airejar-me...Guigui wrote:Doncs personalment, saludo i molt que un autobús o metro no dugui l'aire condicionat. A l'època de les finestres practicables, ningú no es queixava, fins que ens va venir la dèria de nou-rics i tots vam cuitar a posar l'aparell, no fos cas que sembléssim pobres.
No crec que sigui un luxe de nou rics, simplement en un bus fa calor quan fora estem per sobra dels +/- 22 º c, i en Barcelona a més, fa humitat. lo qual provoca suor i en alguns casos també una pudor.
Com recordaras, quan era estiu i els 6038 anaven amb molts usuaris i amb les finestres obertes, la ventilació no era suficient i els afectats directes eran aquells que no es trobaven a prop de les finestres... a les hores tenim usuaris beneficiats i altres no, crec que l'aire condicionat és més just, reparteix mitjor l'aire.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Mitjor"
Exacte: "mitjor". Millor perquè el reparteix més o menys a tothom; pitjor perquè també reparteix refredats i mal de cap.res_publica wrote:crec que l'aire condicionat és més just, reparteix mitjor l'aire.
Per cert, podem continuar el debat sobre l'aire condicionat al transport públic en un fil creat a l'efecte: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=7997
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Deficiències al servei d'autobus de TMB
Quina sort he tingut avui ¡¡ He agafat el 3435 en la línia 10 i aquest bus portava la climatització natural, les 8 finestretes i la trapa obertes i dins hi havia un calor i a més la calfor de tots el que hi érem ... ausades molt agradable... no, era de juguera.
Sembla que fos personal, però TMB podria possar al carrer busos que tinguin aire condicionat disponible que no és agradable sortir del bus amb la esquena mullada.
Sembla que fos personal, però TMB podria possar al carrer busos que tinguin aire condicionat disponible que no és agradable sortir del bus amb la esquena mullada.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- res_publica
- N6
- Posts: 253
- Joined: Sunday 12/09/2010 16:49
- Location: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Re: Deficiències al servei d'autobus de TMB
Durante el verano, la línea 6, como otras líneas de autobús de la ciudad, siguen el horario de verano. En época estival baja la demanda de viajeros y por ende, el número de expediciones. La frecuencia habitual de la línea se sitúa en torno a los 15 minutos (minuto arriba y minuto abajo) como se indica en las paradas de autobús.
Sobre las 19 horas sito a la cabecera de Dr. Ferran, espero a que llegue el bus; no he tenido buena suerte y el anterior se me ha escapado. A los 5 minutos llega el que será mi medio de transporte a Poblenou. No hay que olvidarse de la tranquilidad de la línea en periodo estival, por este motivo, en la espera otros viajeros y yo, pudimos ver pasar: 2 buses de la 74, 2 buses de la 16 y 1 híbrido de la 34; mientras, el conductor tuvo tiempo de realizar 2 conferencias, ir al aseo portátil, saludar a los conductores de la 16, mirar que todos los elementos fijos del bus estuvieran como antes de levantarse del asiento y poner en marcha el autobús; eso sí, todo dentro del horario establecido.
El bus se pone en marcha, llega a Maria Cristina / Pedralbes Center y a mi sorpresa, empieza a subir un tropel de gente. ¡Qué raro¡, qué suba tanta gente (y no eran turistas, ni familias numerosas) si en principio baja el pasaje en esta época (versión TMB). Entonces pensé, ya está, como pasa muchas veces en la Diagonal, esperas 10 minutos sin ver pasar un autobús y de repente te encuentras el 7,67,78,6,33,34 de golpe (cosas que pasan en TMB ). Efectivamente el 6 iba delante del 33 y del 34.... pues toda la gente se subía al 6. Pasada la parada de Diagonal/Numancia, y viendo que el autobús empezaba a cargarse de viajeros, el conductor, avispado, le hizo un gesto al conductor del autobús que venía detrás y acto seguido, el 3460 de la 33 se puso en cabeza. Pensé entonces, problema solucionado.... pues no. Conclusión a la altura de Diagonal/Balmes, el conductor podría perfectamente haber dado la señal de bus lleno porque efectivamente el bus se encontraba pleno de gente; mientras en los buses turísticos de TMB y de Julià y compañía, la gente iba tan feliz sentada con la melena al viento.
Volviendo a las sardinas en lata, la mayoría de los viajeros se apearon a partir del giro de la calle Marina, además al ir detrás del 33 el bus de la 6 perdía tiempo, por ende la espera de 15 minutos se iba incrementando, a esto hay que sumarle "la operación salida" que se monta en Gran Vía a esa hora y que dificulta la movilidad del bus hasta que consigue entrar al carril bus.
Me he dado cuenta que con el paso del tiempo, Poblenou ha incrementado su aportación de viajeros a la 6. Empero la frecuencia de autobús sigue siendo la misma que hace 6 años, lo cual produce una mayor concentración de personas dentro de los buses. No sé como será el futuro del autobús en Barcelona, pero en este momento, la línea 6 necesita mejorar su frecuencia y ampliar su recorrido hacia la zona donde en su día estaba Can Girona para cubrir el aumento de población. Si esto se hace alguna vez, se daría la anécdota de unir patrono con la antigua factoría, aunque este nexo esté sólo en el recuerdo de quienes conocieron o aprendieron de la Historia de Barcelona.
Sobre las 19 horas sito a la cabecera de Dr. Ferran, espero a que llegue el bus; no he tenido buena suerte y el anterior se me ha escapado. A los 5 minutos llega el que será mi medio de transporte a Poblenou. No hay que olvidarse de la tranquilidad de la línea en periodo estival, por este motivo, en la espera otros viajeros y yo, pudimos ver pasar: 2 buses de la 74, 2 buses de la 16 y 1 híbrido de la 34; mientras, el conductor tuvo tiempo de realizar 2 conferencias, ir al aseo portátil, saludar a los conductores de la 16, mirar que todos los elementos fijos del bus estuvieran como antes de levantarse del asiento y poner en marcha el autobús; eso sí, todo dentro del horario establecido.
El bus se pone en marcha, llega a Maria Cristina / Pedralbes Center y a mi sorpresa, empieza a subir un tropel de gente. ¡Qué raro¡, qué suba tanta gente (y no eran turistas, ni familias numerosas) si en principio baja el pasaje en esta época (versión TMB). Entonces pensé, ya está, como pasa muchas veces en la Diagonal, esperas 10 minutos sin ver pasar un autobús y de repente te encuentras el 7,67,78,6,33,34 de golpe (cosas que pasan en TMB ). Efectivamente el 6 iba delante del 33 y del 34.... pues toda la gente se subía al 6. Pasada la parada de Diagonal/Numancia, y viendo que el autobús empezaba a cargarse de viajeros, el conductor, avispado, le hizo un gesto al conductor del autobús que venía detrás y acto seguido, el 3460 de la 33 se puso en cabeza. Pensé entonces, problema solucionado.... pues no. Conclusión a la altura de Diagonal/Balmes, el conductor podría perfectamente haber dado la señal de bus lleno porque efectivamente el bus se encontraba pleno de gente; mientras en los buses turísticos de TMB y de Julià y compañía, la gente iba tan feliz sentada con la melena al viento.
Volviendo a las sardinas en lata, la mayoría de los viajeros se apearon a partir del giro de la calle Marina, además al ir detrás del 33 el bus de la 6 perdía tiempo, por ende la espera de 15 minutos se iba incrementando, a esto hay que sumarle "la operación salida" que se monta en Gran Vía a esa hora y que dificulta la movilidad del bus hasta que consigue entrar al carril bus.
Me he dado cuenta que con el paso del tiempo, Poblenou ha incrementado su aportación de viajeros a la 6. Empero la frecuencia de autobús sigue siendo la misma que hace 6 años, lo cual produce una mayor concentración de personas dentro de los buses. No sé como será el futuro del autobús en Barcelona, pero en este momento, la línea 6 necesita mejorar su frecuencia y ampliar su recorrido hacia la zona donde en su día estaba Can Girona para cubrir el aumento de población. Si esto se hace alguna vez, se daría la anécdota de unir patrono con la antigua factoría, aunque este nexo esté sólo en el recuerdo de quienes conocieron o aprendieron de la Historia de Barcelona.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.