Autobusos de Lleida
Re: Autobusos de Lleida
Si l'Ajuntament tingués dos dits de front... hauria de canviar de concessionària. El punt clau en l'acord de concessió del 2002 era la construcció de la nova cotxera, i no han complert pas. Lo de la compra de nous cotxes no té cap mena de mèrit ja que el cost d'adquisició d'aquests va a càrrec de la Paeria. I per últim, el manteniment dels busos és absolutament pèssim (curiós que això sí que depèn de la butxaca de Sarbus).
Fan falta nous aires a Autobusos de Lleida.
Fan falta nous aires a Autobusos de Lleida.
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: Autobusos de Lleida
Per uns bons anys no es tornaran a fer comandes d'autobusos, vist que l'ajuntament no te ni un centim per gastar.
El manteniment dels autobusos es nefast, i aixo que ara en circulen menys autobusos. I pel tema de manteniment algu ha ha vist aquest dies que fan molts canvis d'autobusos perque es recalenten???.
I referent a les retallades he sentit que algun bus de la L7, L8, L12, L13 i la L18 podria suprimir-se... D'aquesta manera potser es poden treure autobusos de pis alt de sobre...
Per Lleida Gamón seria una bona empresa i a mes de terres Lleidatanes!!!
El manteniment dels autobusos es nefast, i aixo que ara en circulen menys autobusos. I pel tema de manteniment algu ha ha vist aquest dies que fan molts canvis d'autobusos perque es recalenten???.
I referent a les retallades he sentit que algun bus de la L7, L8, L12, L13 i la L18 podria suprimir-se... D'aquesta manera potser es poden treure autobusos de pis alt de sobre...
Per Lleida Gamón seria una bona empresa i a mes de terres Lleidatanes!!!
Re: Autobusos de Lleida
No seria més lògic convocar directament el concurs i rebre ofertes de noves empreses? A no ser que l'ajuntament li pugui exigir a Sarbus coses que a una nova concessionària no.
Re: Autobusos de Lleida
Un exemple clar del nefast manteniment és l'articulat 4056, que normalment anava a Agrònoms i ja fa dues setmanetes que no es mou de dins Lleida en servei a La Bordeta.
Pis alt? 4125 i 4126 adeu? Ja seria hora de treure aquests dos que no estan adaptats a PMR
De moment ja s'ha passat la tisora en 6 línies (1,4,12,13,18 i LP) i veurem el que segueix...
Ara, que no veuria amb mals ulls un canvi d'operadora (apostar per una de proximitat i no una del regne de Catalunya s'acaba a la Panadella)
En fi, estarem atents a noves notícies
Pis alt? 4125 i 4126 adeu? Ja seria hora de treure aquests dos que no estan adaptats a PMR
De moment ja s'ha passat la tisora en 6 línies (1,4,12,13,18 i LP) i veurem el que segueix...
Ara, que no veuria amb mals ulls un canvi d'operadora (apostar per una de proximitat i no una del regne de Catalunya s'acaba a la Panadella)
En fi, estarem atents a noves notícies
Re: Autobusos de Lleida
Què li demanaríeu a la nova concessionària? Per a mi el mínim seria:
- Fer un millor manteniment dels autobusos i substituir els que donen més problemes.
- Un nou web amb millor disseny i funcionalitat (calculadora de rutes, informació en temps real, etc).
- Instal·lar un sistema d'informació a l'usuari definitiu, instal·lar-lo a les principals parades i fer-ne un bon manteniment. Jo optaria per marquesines amb un panell LED incorporat al lateral.
- La construcció de la nova cotxera.
- Fer un millor manteniment dels autobusos i substituir els que donen més problemes.
- Un nou web amb millor disseny i funcionalitat (calculadora de rutes, informació en temps real, etc).
- Instal·lar un sistema d'informació a l'usuari definitiu, instal·lar-lo a les principals parades i fer-ne un bon manteniment. Jo optaria per marquesines amb un panell LED incorporat al lateral.
- La construcció de la nova cotxera.
Re: Autobusos de Lleida
Quin sistema preferiu per a la informació en temps real: pantalla, codi QR o ambdós?
I jo demanaria una revisió de les actuals freqüències. No sé si sóc jo o què, però em fa l'efecte que en algunes línies es podria apretar el temps de volta mantenint la mateixa flota.
I sobretot pujar la freqüència del bus al Parc Científic, sent que cada vegada hi va treballant més gent i el pàrquing de fora sempre està ple. Ara que no m'extranya amb la raquítica freqüència de 45 minuts i la parada ben lluny i sense res de sombra
(Per a qui no ho sàpiga, la parada és a la rotonda que connecta les pujades a Gardeny (la vella des de Cardenal Cisneros i la nova des del Camí de Gardeny)
I jo demanaria una revisió de les actuals freqüències. No sé si sóc jo o què, però em fa l'efecte que en algunes línies es podria apretar el temps de volta mantenint la mateixa flota.
I sobretot pujar la freqüència del bus al Parc Científic, sent que cada vegada hi va treballant més gent i el pàrquing de fora sempre està ple. Ara que no m'extranya amb la raquítica freqüència de 45 minuts i la parada ben lluny i sense res de sombra
(Per a qui no ho sàpiga, la parada és a la rotonda que connecta les pujades a Gardeny (la vella des de Cardenal Cisneros i la nova des del Camí de Gardeny)
Re: Autobusos de Lleida
A la L8 la durada d'una volta està establerta en 1 hora. La freqüencia de pas és de 20 minuts (excepte de 21:00 a 22:00 que és cada 10-15 minuts). Això demostra que durant el dia es podria fer la volta en 50-55 minuts, i augmentar la freqüencia de pas a 17-18 minuts (són 2 o 3 minuts que es guanyen amb el mateix número de cotxes).
És una llàstima que estigui tant mal gestionat el servei de bus urbà a Lleida. No sé quin dia s'ha de fer pública la decisió de l'Ajuntament, però espero que convoquin un nou concurs perquè Sarbus no ha aportat res especial.
És una llàstima que estigui tant mal gestionat el servei de bus urbà a Lleida. No sé quin dia s'ha de fer pública la decisió de l'Ajuntament, però espero que convoquin un nou concurs perquè Sarbus no ha aportat res especial.
Re: Autobusos de Lleida
Com comentava fa uns dies en un altre fil, per què els conductors paren sempre a quasi totes les parades encara que no hi hagi gent esperant ni ningú hagi polsat el botó d'avís? Si la norma fos que no paressin mai tret que algú hagués demanat la parada prèviament segurament milloraríem la freqüència de pas.
Re: Autobusos de Lleida
De fet, l'enganxina de darrere el conductor diu que la parada s'ha de demanar.
I jo m'he trobat els dos casos, i crec que opten per un o altre (parar o no parar a totes encara que no hi hagi ningú si no s'ha demanat) en funció de com duen la volta.
I jo m'he trobat els dos casos, i crec que opten per un o altre (parar o no parar a totes encara que no hi hagi ningú si no s'ha demanat) en funció de com duen la volta.
Re: Autobusos de Lleida
Això és del web del bus urbà de Sabadell, i sembla que tret de Lleida és la norma general arreu de les grans ciutats catalanes:
He cercat una mica i he trobat el reglament vigent del servei d'autobús a Lleida però només diu això al respecte:Cal esperar prop del pal de parada o de la marquesina de tal manera que el conductor percebi des de lluny que espera l'autobús, i fer-li un petit senyal amb la mà; per tal de no fer perdre temps als usuaris, l'autobús només s'atura a les parades que ha de pujar-hi o baixar-hi algú, i si no queda clar que espera l'autobús pot passar de llarg, o bé veure's obligat a frenar sobtadament amb perill de que es produeixi un accident.
[...]
Truqueu el timbre demanant parada amb suficient antelació per a que el conductor pugui maniobrar adequadament i apropar-se a la parada.
Això vindria a dir que el botó "Stop" a Lleida el tenim per a fer bonic o emprenyar el conductor, però a la pràctica si no el prems per a algunes parades és quasi segur que el bus no s'aturarà.Llevat d'indicació al contrari les parades seran obligatòries. En el cas que les parades siguin a demanda dels usuaris, aquest extrem constarà en el pal de parada.
https://www.paeria.es/arxius/ordenances/Document_91.pdf
Re: Autobusos de Lleida
Doncs l'altre dia un conductor de la 8 (Balàfia) va esbroncar una passatgera perquè anava a baixar sense donar-li al botó d'stop...
Per exemple els casos en que segur que s'ha de demanar, és en aquelles parades que cauen fora de la ciutat, en les altres, gairebé ni caldria, però jo personalment sempre ho faig.
Per exemple els casos en que segur que s'ha de demanar, és en aquelles parades que cauen fora de la ciutat, en les altres, gairebé ni caldria, però jo personalment sempre ho faig.
Re: Autobusos de Lleida
Està molt bé utilitzar el botó d'Stop. Si l'utilitzem més potser al final es canvia el reglament ja que estarà obsolet. Algunes vegades si no hi ha ningú a una parada i tothom està assegut a l'autobús, aquest frena una mica però no fa la parada en si. Això representa un estalvi de temps i de combustible que al llarg de l'any deu ser considerable.albe6 wrote:Doncs l'altre dia un conductor de la 8 (Balàfia) va esbroncar una passatgera perquè anava a baixar sense donar-li al botó d'stop...
Per exemple els casos en que segur que s'ha de demanar, és en aquelles parades que cauen fora de la ciutat, en les altres, gairebé ni caldria, però jo personalment sempre ho faig.
Re: Autobusos de Lleida
Ja som a meitat de mes i encara no se sap res del tema. No he llegit res a la premsa ni cap declaració per part de l'Ajuntament.El mes que ve l'ajuntament ha de decidir si convoca un nou concurs per a la gestió d'Autobusos de Lleida o bé concedeix 10 anys més a Sarbus.
Per posar un exemple (i salvant les distàncies) a Saragossa han de renovar la seva concessió d'autobusos a finals d'any però ja és un tema de debat públic entre partits polítics, treballadors, usuaris, etc.
Aquí l'únic que sé és que els de la CUP demanen la remunicipalització del servei i que els treballadors estan emprenyats (però ignoro el seu parer concret sobre la concessió).
M'ensumo que al final es limitaran a estendre la concessió a Sarbus i ni ens adonarem.
Re: Autobusos de Lleida
S'allarga el període per realitzar el canvi de la T-10 pels nous títols de transport públic
L'ATM i la Paeria perllonguen el termini fins al 30 de setembre perquè els usuaris bescanviïn de forma gratuïta l’antiga targeta T-10 municipal per pujar a l’autobús per les noves de l’ATM, fet que comporta un nou model integrat i que, principalment, afavoreix els usuaris més habituals del transport públic.
El nou de model de gestió en el transport públic de la ciutat de Lleida comporta la desaparició de la targeta T-10 municipal, que des del mes de febrer ja no es pot recarregar tot i que encara es podrà utilitzar fins al 30 de setembre. Així, doncs, els usuaris del transport públic podran triar la targeta de l'ATM que més s’avingui amb les seves necessitats (T-10 ATM, T10/30, T50/30 i TMes)
Aquest canvi permetrà potenciar l’usuari habitual amb tarifes adaptades al nombre de viatges que s'efectuï, d’aquesta manera el nou sistema incrementa la bonificació a l’usuari que més viatja. Fins al moment, s'han bescanviat prop de 20.000 targetes.
Les noves targetes es poden adquirir al l'Oficina d'Atenció al client d'ATM i Autobsusos de Lleida, ubicada a la Plaça d'Espanya cantonada Av. Madrid. També es podrà tenir informació a través dels serveis d’informació telefònica 010 (Paeria) i 900 10 68 48 (ATM).
Recordem que un cop fet el canvi la targeta es pot recarregar als 300 punts que formen la xarxa de recàrrega (estancs, quioscos, supermercats Plusfresc, centres d'atenció al client i a bord dels autobusos interurbans de Gamóm, Alsa, Lax, Marfina, Salvia i Autocars del Pla).
http://www.atmlleida.cat/noticies/153
L'ATM i la Paeria perllonguen el termini fins al 30 de setembre perquè els usuaris bescanviïn de forma gratuïta l’antiga targeta T-10 municipal per pujar a l’autobús per les noves de l’ATM, fet que comporta un nou model integrat i que, principalment, afavoreix els usuaris més habituals del transport públic.
El nou de model de gestió en el transport públic de la ciutat de Lleida comporta la desaparició de la targeta T-10 municipal, que des del mes de febrer ja no es pot recarregar tot i que encara es podrà utilitzar fins al 30 de setembre. Així, doncs, els usuaris del transport públic podran triar la targeta de l'ATM que més s’avingui amb les seves necessitats (T-10 ATM, T10/30, T50/30 i TMes)
Aquest canvi permetrà potenciar l’usuari habitual amb tarifes adaptades al nombre de viatges que s'efectuï, d’aquesta manera el nou sistema incrementa la bonificació a l’usuari que més viatja. Fins al moment, s'han bescanviat prop de 20.000 targetes.
Les noves targetes es poden adquirir al l'Oficina d'Atenció al client d'ATM i Autobsusos de Lleida, ubicada a la Plaça d'Espanya cantonada Av. Madrid. També es podrà tenir informació a través dels serveis d’informació telefònica 010 (Paeria) i 900 10 68 48 (ATM).
Recordem que un cop fet el canvi la targeta es pot recarregar als 300 punts que formen la xarxa de recàrrega (estancs, quioscos, supermercats Plusfresc, centres d'atenció al client i a bord dels autobusos interurbans de Gamóm, Alsa, Lax, Marfina, Salvia i Autocars del Pla).
http://www.atmlleida.cat/noticies/153
Re: Autobusos de Lleida
La Paeria habilitarà 300 metres de carril bus a Prat de la Riba
En el tram comprès entre els carrers Onofre Cerveró i Salmerón i forma part de la millora de la mobilitat a l’entorn del col·legi Lestonnac, en el marc del projecte Entorns Escolars Segurs, que comportarà la peatonalització del carrer Ensenyança i una reordenació de l’aparcament
L’alcaldessa accidental, Marta Camps, ha presentat aquest dijous les millores en la mobilitat que es duran a terme a l’entorn del col·legi Lestonnac, en el marc del projecte Entorns Escolars Segurs, entre les quals destaca l’habilitació de 300 metres de carril bus a l’avinguda Prat de la Riba, en concret entre els carrers Onofre Cerveró i Salmerón.
En aquest sentit, cal destacar que aquesta mesura està inclosa com a millora del transport públic en el Pla de Mobilitat Urbana i el Pacte Social per la Ciutadania. A més, s’instal·laran 2 semàfors de preferència per al transport públic en aquest nou tram de carril bus, que permetran estalviar temps en el recorregut per a les 7 línies que passen per aquest tram, com ja s’ha fet l’avinguda Madrid, per exemple.
Camps ha explicat que amb l’objectiu de pacificar el trànsit del voltant del centre escolar i potenciar el transport públic i els desplaçaments a peu, també s’ha previst la peatonalització del carrer Ensenyança, creant un espai per a vianants i bicicletes, en el qual no es permetrà la circulació del trànsit rodat, excepte per a l’estacionament de bicicletes. També, s’instal·laran bancs i aparcabicis en aquest espai.
D’altra banda, s’habilitaran noves zones de càrrega i descàrrega als carrers Pallars i Bisbe Galindo, a més de noves places d’estacionament de rotació en aquest últim carrer, que canviarà el sentit circulatori. A més, s’habilita un espai al carrer Bonaire per facilitar l’encotxament a l’entrada i sortida dels escolars.
L’Ajuntament de Lleida està duent a terme el projecte d'Entorns Escolars Segurs que beneficiarà 37 col·legis de la ciutat, per tal de dur a terme actuacions que incrementin la seguretat i l’accessibilitat als centres amb mesures que prioritzin la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic.
Nova informació a les parades del bus
Així mateix, l'alcaldessa accidental, Marta Camps, ha explicat que l’Ajuntament de Lleida ha millorat la informació a les parades sobre els autobusos urbans a partir de cartells que concentren en un únic element totes les dades de les diferents línies que passen per la parada. Es tracta d’una informació molt més aclaridora i entenedora per a l’usuari sobre tota l’oferta de línies que pot utilitzar en cada parada. De moment, aquests nous cartells s’instal·len a les parades de la primera corona.
La nova informació a les parades incorpora les destinacions més habituals i les línies que des de la mateixa parada o una parada propera s’hi dirigeixen. També, es poden trobar els esquemes de les línies que donen servei a la parada i a quines parades s’hi dirigeixen, indicant el temps de recorregut i, si s’escau, les línies amb les quals es pot fer transbordament. Properament, la Paeria incorporarà la informació del temps en un nou format més entenedor.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16001
En el tram comprès entre els carrers Onofre Cerveró i Salmerón i forma part de la millora de la mobilitat a l’entorn del col·legi Lestonnac, en el marc del projecte Entorns Escolars Segurs, que comportarà la peatonalització del carrer Ensenyança i una reordenació de l’aparcament
L’alcaldessa accidental, Marta Camps, ha presentat aquest dijous les millores en la mobilitat que es duran a terme a l’entorn del col·legi Lestonnac, en el marc del projecte Entorns Escolars Segurs, entre les quals destaca l’habilitació de 300 metres de carril bus a l’avinguda Prat de la Riba, en concret entre els carrers Onofre Cerveró i Salmerón.
En aquest sentit, cal destacar que aquesta mesura està inclosa com a millora del transport públic en el Pla de Mobilitat Urbana i el Pacte Social per la Ciutadania. A més, s’instal·laran 2 semàfors de preferència per al transport públic en aquest nou tram de carril bus, que permetran estalviar temps en el recorregut per a les 7 línies que passen per aquest tram, com ja s’ha fet l’avinguda Madrid, per exemple.
Camps ha explicat que amb l’objectiu de pacificar el trànsit del voltant del centre escolar i potenciar el transport públic i els desplaçaments a peu, també s’ha previst la peatonalització del carrer Ensenyança, creant un espai per a vianants i bicicletes, en el qual no es permetrà la circulació del trànsit rodat, excepte per a l’estacionament de bicicletes. També, s’instal·laran bancs i aparcabicis en aquest espai.
D’altra banda, s’habilitaran noves zones de càrrega i descàrrega als carrers Pallars i Bisbe Galindo, a més de noves places d’estacionament de rotació en aquest últim carrer, que canviarà el sentit circulatori. A més, s’habilita un espai al carrer Bonaire per facilitar l’encotxament a l’entrada i sortida dels escolars.
L’Ajuntament de Lleida està duent a terme el projecte d'Entorns Escolars Segurs que beneficiarà 37 col·legis de la ciutat, per tal de dur a terme actuacions que incrementin la seguretat i l’accessibilitat als centres amb mesures que prioritzin la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic.
Nova informació a les parades del bus
Així mateix, l'alcaldessa accidental, Marta Camps, ha explicat que l’Ajuntament de Lleida ha millorat la informació a les parades sobre els autobusos urbans a partir de cartells que concentren en un únic element totes les dades de les diferents línies que passen per la parada. Es tracta d’una informació molt més aclaridora i entenedora per a l’usuari sobre tota l’oferta de línies que pot utilitzar en cada parada. De moment, aquests nous cartells s’instal·len a les parades de la primera corona.
La nova informació a les parades incorpora les destinacions més habituals i les línies que des de la mateixa parada o una parada propera s’hi dirigeixen. També, es poden trobar els esquemes de les línies que donen servei a la parada i a quines parades s’hi dirigeixen, indicant el temps de recorregut i, si s’escau, les línies amb les quals es pot fer transbordament. Properament, la Paeria incorporarà la informació del temps en un nou format més entenedor.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16001
Re: Autobusos de Lleida
Unes 2.652 persones utilitzen el bus turístic des de la seva posada en marxa el 6 de juliol
Unes 2,652 persones han utilitzat el servei de bus turístic des de la seva posada en marxa el passat dia 6 de juliol, un servei que enguany té com a novetat l’entrada gratuïta al Castell de Gardeny per a tots els usuaris. El bus turístic s’ofereix tant a lleidatans per conèixer la seva ciutat d’una forma diferent i potencia l’estima envers la ciutat per tots els visitants que durant l’estiu es desplacin a la ciutat.
El recorregut del bus turístic s’inicia Palau de la Paeria, té 11 parades i des del mateix es pot accedir a visitar els principals monuments de la ciutat. La línia uneix els dos turons de la ciutat i fa accessible la visita als dos principals monuments de Lleida: la Seu Vella i el Centre d’Interpretació de l’orde del Temple de Gardeny, on l’entrada es gratuïta pels que pugin amb el bus.
El preu del bitllet és d’1’10 euros, bitllet ordinari, i també es pot utilitzar el servei amb la T-Nostra, T-Estudiants i ATM . Els horaris del bus turístic són a les 10h, a les 11h, a les 12h, a les 17h, a les 18h, a les 19h, a les 20h i les sortides nocturnes els divendres i dissabtes a les 21h i a les 22h.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16000
Unes 2,652 persones han utilitzat el servei de bus turístic des de la seva posada en marxa el passat dia 6 de juliol, un servei que enguany té com a novetat l’entrada gratuïta al Castell de Gardeny per a tots els usuaris. El bus turístic s’ofereix tant a lleidatans per conèixer la seva ciutat d’una forma diferent i potencia l’estima envers la ciutat per tots els visitants que durant l’estiu es desplacin a la ciutat.
El recorregut del bus turístic s’inicia Palau de la Paeria, té 11 parades i des del mateix es pot accedir a visitar els principals monuments de la ciutat. La línia uneix els dos turons de la ciutat i fa accessible la visita als dos principals monuments de Lleida: la Seu Vella i el Centre d’Interpretació de l’orde del Temple de Gardeny, on l’entrada es gratuïta pels que pugin amb el bus.
El preu del bitllet és d’1’10 euros, bitllet ordinari, i també es pot utilitzar el servei amb la T-Nostra, T-Estudiants i ATM . Els horaris del bus turístic són a les 10h, a les 11h, a les 12h, a les 17h, a les 18h, a les 19h, a les 20h i les sortides nocturnes els divendres i dissabtes a les 21h i a les 22h.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16000
Re: Autobusos de Lleida
Els usuaris del bus baixen un 4% per la crisi, la supressió de serveis i la pujada de tarifes
El nombre d'usuaris de l'autobús urbà va caure un 4 per cent durant el primer semestre del 2012, a causa de la crisi, la supressió de línies i la pujada de tarifes. Així ho va explicar el gerent d'Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, que va assenyalar que a la línia dels polígons la baixada encara ha sigut més important, d'un 8 per cent des del 2009. Fins al 2010, l'impacte de la crisi en el volum de viatgers del bus urbà a Lleida havia sigut nul i els passatgers havien anat augmentant any rere any en pràcticament totes les línies. La primera reducció en el nombre de viatgers va tindre lloc el 2011, quan hi va haver 123.000 viatgers menys (xifra que va representar una caiguda de l'1,6 per cent).
Com va explicar el gerent de l'empresa, l'augment del preu dels bitllets en plena crisi és un dels motius que expliquen el descens d'usuaris. L'any passat, les tarifes ja es van encarir una mitjana del 4,6 per cent, però en el cas dels bitllets senzills, l'augment va arribar al 10 per cent i en el de la T10 integrada, a un 36 per cent, tot i que l'augment pot ser menor si es compra una targeta amb més viatges. La pujada de l'IVA a partir de l'1 de setembre tornarà a encarir el preu dels bitllets. Les targetes més usades, la T10 i la T10/30, passaran a costar 15 cèntims més, i el preu del bitllet senzill també s'incrementarà, probablement un 4,5 per cent (5 cèntims), per evitar les monedes d'1 i 2 cèntims que s'utilitzarien si s'aplica l'increment del 2 per cent (suposaria un augment de 2,2 cèntims).
La reestructuració en el servei ha sigut un altre dels motius que expliquen la caiguda de passatgers. Després de la retallada aquest any del nombre de quilòmetres recorreguts, un 6% menys, Autobusos de Lleida ha reduït la freqüència entre setmana de la L1 i la L12. La companyia ja va anul·lar l'any passat el servei de les línies L4 Mariola, L12 Centre Històric, L13 Cappont i L18 Palau de Congressos-Rambla Mercè els dissabtes, i no descarta suprimir les línies L18 i la dels polígons si la Paeria segueix amb les retallades. El pressupost municipal del 2012 preveu, de fet, 150.000 euros menys per sufragar els costos de la companyia, que el 2012 tindrà un dèficit de 3,05 milions.
http://cat.lleida.com/actualitat/
El nombre d'usuaris de l'autobús urbà va caure un 4 per cent durant el primer semestre del 2012, a causa de la crisi, la supressió de línies i la pujada de tarifes. Així ho va explicar el gerent d'Autobusos de Lleida, Carles Soldevilla, que va assenyalar que a la línia dels polígons la baixada encara ha sigut més important, d'un 8 per cent des del 2009. Fins al 2010, l'impacte de la crisi en el volum de viatgers del bus urbà a Lleida havia sigut nul i els passatgers havien anat augmentant any rere any en pràcticament totes les línies. La primera reducció en el nombre de viatgers va tindre lloc el 2011, quan hi va haver 123.000 viatgers menys (xifra que va representar una caiguda de l'1,6 per cent).
Com va explicar el gerent de l'empresa, l'augment del preu dels bitllets en plena crisi és un dels motius que expliquen el descens d'usuaris. L'any passat, les tarifes ja es van encarir una mitjana del 4,6 per cent, però en el cas dels bitllets senzills, l'augment va arribar al 10 per cent i en el de la T10 integrada, a un 36 per cent, tot i que l'augment pot ser menor si es compra una targeta amb més viatges. La pujada de l'IVA a partir de l'1 de setembre tornarà a encarir el preu dels bitllets. Les targetes més usades, la T10 i la T10/30, passaran a costar 15 cèntims més, i el preu del bitllet senzill també s'incrementarà, probablement un 4,5 per cent (5 cèntims), per evitar les monedes d'1 i 2 cèntims que s'utilitzarien si s'aplica l'increment del 2 per cent (suposaria un augment de 2,2 cèntims).
La reestructuració en el servei ha sigut un altre dels motius que expliquen la caiguda de passatgers. Després de la retallada aquest any del nombre de quilòmetres recorreguts, un 6% menys, Autobusos de Lleida ha reduït la freqüència entre setmana de la L1 i la L12. La companyia ja va anul·lar l'any passat el servei de les línies L4 Mariola, L12 Centre Històric, L13 Cappont i L18 Palau de Congressos-Rambla Mercè els dissabtes, i no descarta suprimir les línies L18 i la dels polígons si la Paeria segueix amb les retallades. El pressupost municipal del 2012 preveu, de fet, 150.000 euros menys per sufragar els costos de la companyia, que el 2012 tindrà un dèficit de 3,05 milions.
http://cat.lleida.com/actualitat/
Re: Autobusos de Lleida
Avistament històric a la L8: A les 13:40 baixava de Gualda el 4059, suposo que per reforçar la capacitat de la línia per la hora de sortida dels nois i noies del Col·legi Sant Jordi i el Manel de Montsuar (ja era hora).
Aqui en teniu un parell de fotos: (demano disculpes si la qualitat no és massa bona, ja que estàn preses des de casa amb un Iphone)
Aqui en teniu un parell de fotos: (demano disculpes si la qualitat no és massa bona, ja que estàn preses des de casa amb un Iphone)
- Attachments
-
- L8-4059-2.JPG (113.02 KiB) Viewed 6474 times
-
- L8-4059-1.JPG (101.32 KiB) Viewed 6474 times
Re: Autobusos de Lleida
Avui hi ha assignat el 4057 a la L8.
El procés és el següent:
Al matí surten de cotxeres el 4138, 4141 i 4147 assignats a la L8. A les 13:00 es fa el canvi del 4147 pel Citaro articulat a la parada d'Estació d'Autobusos 1B. Un cop cobertes les hores punta de sortida dels instituts, a la tarda (no sé si a les 17:00 o les 18:00) s'efectua el canvi invers a la mateixa parada, osigui es substitueix el Citaro articulat pel 4147, que circularà fins acabar el servei a les 22:00.
Després no sé si l'articulat es re-incorpora a la seva linia original (L3 o L5) o ja torna a cotxeres... M'agradaria saber si algú de vosaltres por seguir el procés en aquestes línies.
Un altre dubte que tinc és... On para el 4056? Fa moltissim temps que no el veig!
El procés és el següent:
Al matí surten de cotxeres el 4138, 4141 i 4147 assignats a la L8. A les 13:00 es fa el canvi del 4147 pel Citaro articulat a la parada d'Estació d'Autobusos 1B. Un cop cobertes les hores punta de sortida dels instituts, a la tarda (no sé si a les 17:00 o les 18:00) s'efectua el canvi invers a la mateixa parada, osigui es substitueix el Citaro articulat pel 4147, que circularà fins acabar el servei a les 22:00.
Després no sé si l'articulat es re-incorpora a la seva linia original (L3 o L5) o ja torna a cotxeres... M'agradaria saber si algú de vosaltres por seguir el procés en aquestes línies.
Un altre dubte que tinc és... On para el 4056? Fa moltissim temps que no el veig!
Re: Autobusos de Lleida
El 4056 és l'articulat que normalment fa des d'inici de servei i fins com a màxim les 12 (a vegades l'han canviat a les 10 o a les 11) la L-14 (Agrònoms), se'n va a cotxera i cap allà a les 14.30 puja de reforç a la Caparrella (segons el conductor puja pel Pont de la Universitat i enfila Av. Madrid o va per la LL-11 fins a la rotonda amb Av. Madrid per enfilar cap a la Caparrella. A les 14.50 ja tornava a ser a Estació Autobusos 3 descarregant. Desconec si a la tarda el posaven a la 5.
I segons el dia també es rotava, és a dir, el 4056 a la 3 (Pardinyes) o a la 5 (Bordeta) i un dels citaros d'aquestes línies a fer el servei descrit anteriorment
Sempre he sentit que aquest (el 4056) està bastant tocadet mecànicament i, curiosament, és l'únic al qual he vist parat en diversos llocs de la ciutat esperant assistència; tot podria ser que l'hàgin donat de baixa i que passin amb els 4125 i 4126 (algun dia el substituien a la 14 amb uns cinc minuts entre ells)
I segons el dia també es rotava, és a dir, el 4056 a la 3 (Pardinyes) o a la 5 (Bordeta) i un dels citaros d'aquestes línies a fer el servei descrit anteriorment
Sempre he sentit que aquest (el 4056) està bastant tocadet mecànicament i, curiosament, és l'únic al qual he vist parat en diversos llocs de la ciutat esperant assistència; tot podria ser que l'hàgin donat de baixa i que passin amb els 4125 i 4126 (algun dia el substituien a la 14 amb uns cinc minuts entre ells)