Conducció "agresiva" per reduir retards

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Conducció "agresiva" per reduir retards

Post by albert28 »

L'altre dia vaig a agafar el tren a Sant Feliu de llobregat i era un Civia 465 amb destinació Mataró. Mirant-me l'hora (ja que em sé més o menys quan passa el que em va millor) veia que ja trigava uns minuts tard. Suposu que per reduir el retard (que sortint de Molins crec que és prou retard amb 4-5 minuts, està al costat) arrenca més ràpid d'un de normal sense retard i al arribar a la següent parada em començo a aixecar cap la porta i veig que entra massa ràpid a l'estació. Veig passar de llarg l'edifici de viatgers i frena de cop. Obro la porta i al baixar a l'andana observo que si arribo a baixar per l'altra porta m'haura caigut a les pedres ja que estava fora de l'estació i havia una forta fumarada que sortia de les rodes. Vale que anava amb una mica de retard però aquesta manera de conduir no és massa agressiva? Menys mal que per l'altra porta de davant no va baixar ningú, si no algú prenia mal i l'alçada és considerable. No hauria d'haver retrocedit per a que la gent pogués baixar i pujar correctament?

Per cert, no podrien ficar a totes les estacions on hauria d'estacionar els Civia tant en totes les composicions en simple i en doble? Perquè depèn com li dongui al maquinista tens que córrer per l'andana de punta a punta i ara que fa molta calor és una tocada de nassos.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Conducció "agresiva" per reduir retards

Post by oriolp13 »

albert28 wrote:L'altre dia vaig a agafar el tren a Sant Feliu de llobregat i era un Civia 465 amb destinació Mataró. Mirant-me l'hora (ja que em sé més o menys quan passa el que em va millor) veia que ja trigava uns minuts tard. Suposu que per reduir el retard (que sortint de Molins crec que és prou retard amb 4-5 minuts, està al costat) arrenca més ràpid d'un de normal sense retard i al arribar a la següent parada em començo a aixecar cap la porta i veig que entra massa ràpid a l'estació. Veig passar de llarg l'edifici de viatgers i frena de cop. Obro la porta i al baixar a l'andana observo que si arribo a baixar per l'altra porta m'haura caigut a les pedres ja que estava fora de l'estació i havia una forta fumarada que sortia de les rodes. Vale que anava amb una mica de retard però aquesta manera de conduir no és massa agressiva? Menys mal que per l'altra porta de davant no va baixar ningú, si no algú prenia mal i l'alçada és considerable. No hauria d'haver retrocedit per a que la gent pogués baixar i pujar correctament?

Per cert, no podrien ficar a totes les estacions on hauria d'estacionar els Civia tant en totes les composicions en simple i en doble? Perquè depèn com li dongui al maquinista tens que córrer per l'andana de punta a punta i ara que fa molta calor és una tocada de nassos.
El RGC prohibeix explícitament recular a un tren sense la prèvia autorització del CTC.
Salutacions,

Oriol
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Conducció "agresiva" per reduir retards

Post by albert28 »

oriolp13 wrote:
albert28 wrote:L'altre dia vaig a agafar el tren a Sant Feliu de llobregat i era un Civia 465 amb destinació Mataró. Mirant-me l'hora (ja que em sé més o menys quan passa el que em va millor) veia que ja trigava uns minuts tard. Suposu que per reduir el retard (que sortint de Molins crec que és prou retard amb 4-5 minuts, està al costat) arrenca més ràpid d'un de normal sense retard i al arribar a la següent parada em començo a aixecar cap la porta i veig que entra massa ràpid a l'estació. Veig passar de llarg l'edifici de viatgers i frena de cop. Obro la porta i al baixar a l'andana observo que si arribo a baixar per l'altra porta m'haura caigut a les pedres ja que estava fora de l'estació i havia una forta fumarada que sortia de les rodes. Vale que anava amb una mica de retard però aquesta manera de conduir no és massa agressiva? Menys mal que per l'altra porta de davant no va baixar ningú, si no algú prenia mal i l'alçada és considerable. No hauria d'haver retrocedit per a que la gent pogués baixar i pujar correctament?

Per cert, no podrien ficar a totes les estacions on hauria d'estacionar els Civia tant en totes les composicions en simple i en doble? Perquè depèn com li dongui al maquinista tens que córrer per l'andana de punta a punta i ara que fa molta calor és una tocada de nassos.
El RGC prohibeix explícitament recular a un tren sense la prèvia autorització del CTC.
Si no poden recular sense autorització, i algú hagués ferit per haver caigut (imagina algú que no està atent i baixa) qui té la responsabilitat del fet?
MZA_1600
N7
N7
Posts: 500
Joined: Saturday 30/08/2008 13:22

Re: Conducció "agresiva" per reduir retards

Post by MZA_1600 »

com sempre hi ha llestos que baixen per la primera porta que troben, encara que hi hagi un precipici. Com que la gent és així, la responsabilitat en aquests casos sempre és de l'empresa, també per no aturar-se on s'havia d'aturar el tren.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”