Només es desviaran via Mataró els trens de Llarga distància. Els rodalies i els regionals es transbordaran per carretera entre Mollet i Granollers. Els trens en sentit Sant Celoni, Figueres i Portbou esperaran a l'autobús a Granollers i sortiran mitja hora més tard del seu horari habitual. En sentit Barcelona, però, no esperaran als autobusos.Guigui wrote:Segons s'informa aquí, els regionals i LD seran desviats per la costa. I, pel que sembla, el tall entre Mollet i Montmeló seria total.
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Dubte: les estacions de Premià de Mar i Pineda de Mar estan en obres. Les obres estan en curs, o paralitzades?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Les de Premià van avançant. Estan col·locant escales mecàniques (sembla) per la banda de direcció BCN... i per l'altra refermant murs i resant perquè no s'inundi a les primeres pluges
En aquest poble, potser s'haurien d'haver replantejat més a fons les obres, tenint en compte que ja gairebé no hi ha platja i que l'estació té el mar a tocar (amb cada aiguat s'inunda l'estació i el pas subterrani)
En aquest poble, potser s'haurien d'haver replantejat més a fons les obres, tenint en compte que ja gairebé no hi ha platja i que l'estació té el mar a tocar (amb cada aiguat s'inunda l'estació i el pas subterrani)
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Hola a tothom
No sabia d'aquests problemes, tot i que no costa gaire veure'ls a venir.
Fa temps vaig llegir que s'estava "dibuixant" una línia nova per substituir la R1 i que pasi per darrera els municipis. Entre Vilassar de Mar i Vilassar de Dalt, per entendre'ns.
Abarcaria més territori i potser, somiar es gratuït, quatre vies fins Mataró i doble via fins al final....
No sabia d'aquests problemes, tot i que no costa gaire veure'ls a venir.
Fa temps vaig llegir que s'estava "dibuixant" una línia nova per substituir la R1 i que pasi per darrera els municipis. Entre Vilassar de Mar i Vilassar de Dalt, per entendre'ns.
Abarcaria més territori i potser, somiar es gratuït, quatre vies fins Mataró i doble via fins al final....
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Tu ho has dit: somiar és gratis.gatvell wrote:Hola a tothom
No sabia d'aquests problemes, tot i que no costa gaire veure'ls a venir.
Fa temps vaig llegir que s'estava "dibuixant" una línia nova per substituir la R1 i que pasi per darrera els municipis. Entre Vilassar de Mar i Vilassar de Dalt, per entendre'ns.
Abarcaria més territori i potser, somiar es gratuït, quatre vies fins Mataró i doble via fins al final....
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Dubto molt que es pogués fer una nova línia raonablement aprop del mar per la part montanya dels pobles sense carregar-se la meitat dels pobles. Els primers que no volen perdre el tren pel centre dels pobles (aprop del mar) son els mateixos Ajuntaments així que o es queda el tren on està (el més raonable) o es passa sota tots els pobles amb tuneladora (amb un cost de mils de milions segurament totalment inviable). Soterrar per la traça actual segurament seria més barat (a un cost astronòmic de totes formes) i a més d´hauria de soterrar o donar una solució per la N-II. Quedaria segurament molt bé una façana marítima sense cotxes ni trens però tot això queda molt i molt lluny de les nostres possibilitats actuals i les dels propers......30 anys mínim?. Hi ha mil prioritats abans d´aquesta..... i si us plau, que no facin NI UNA estació més la línia que els trens ja triguen una eternitat...gatvell wrote:Hola a tothom
No sabia d'aquests problemes, tot i que no costa gaire veure'ls a venir.
Fa temps vaig llegir que s'estava "dibuixant" una línia nova per substituir la R1 i que pasi per darrera els municipis. Entre Vilassar de Mar i Vilassar de Dalt, per entendre'ns.
Abarcaria més territori i potser, somiar es gratuït, quatre vies fins Mataró i doble via fins al final....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Sobre el trasllat de la línia del Maresme, ja hi ha un fil obert.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument
Adif inicia la construcción del paso inferior peatonal de la estación de Arenys de Mar
• Las obras de mejora de la accesibilidad en la estación suponen una inversión de 2,5 millones de euros
Foto de la noticia12/04/2012. - Adif avanza en la ejecución de las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de Arenys de Mar, donde ya está construyendo el paso inferior peatonal. El proyecto, que cuenta con una inversión de 2.481.860 euros, llega así a su punto más significativo al ejecutar, a cielo abierto, el paso que permitirá la comunicación entre los andenes.
Además, la obra incluye la instalación de ascensores a los lados del paso inferior, la ampliación y reordenación de los andenes y mejoras en los aparcamientos. Todo ello con el objetivo de eliminar las barreras arquitectónicas y aumentar la calidad del servicio que se ofrece a los clientes del ferrocarril.
Estas obras se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.
Estas obras responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.
ANEXO:
Descripción de las actuaciones
La estación de Arenys de Mar está constituida por tres andenes que dan servicio a las cuatro vías existentes, que están conectadas entre sí a través de pasos a nivel. La vía situada en el lado mar no tiene circulación y se utiliza fundamentalmente para el estacionamiento de unidades de cercanías.
El paso inferior tendrá una longitud de 23 m, una anchura de 4 m y una altura de 2,7 m y comunicará todos los andenes bajo las vías. Se ejecutará a cielo abierto si bien las obras no afectarán a la circulación ya que la configuración de la estación permite distribuir la entrada y salida de trenes en las diferentes vías según las necesidades de cada momento.
También se ejecutarán muros pantalla de hormigón armado que servirán, a su vez, como muros de contención para las excavaciones de las escaleras y ascensores que acceden al paso inferior. Ello supondrá el desmontaje de un pórtico de la catenaria y su posterior reubicación.
Con motivo de las obras de construcción del paso, algunas vías quedarán en topera provisional si bien el tráfico ferroviario no se verá afectado por dichas modificaciones y los usuarios podrán hacer uso de las instalaciones con normalidad.
Para el acceso a los andenes, se instalarán en cada andén una escalera fija y un ascensor acristalado con capacidad para 8 personas.
Los trabajos también incluyen la eliminación de los pasos a nivel, mediante el recrecido de los andenes y el desmontaje de los enmaderados sobre las vías, así como la construcción de un paso de caucho antideslizante en el extremo lado Maçanet de los andenes para uso exclusivo de servicios de mantenimiento.
El nuevo paso inferior aumentará sustancialmente los niveles de seguridad para los viajeros, ya que su construcción permitirá la eliminación del paso a nivel peatonal que se utiliza actualmente para el tránsito entre andenes.
Actuaciones en los andenes
Para facilitar la operatividad de las instalaciones y el acceso a los trenes, se reestructurará completamente la zona de andenes. Se instalarán piezas de señalización de borde de andén, pavimento podotáctil para los usuarios con dificultades de visión y una franja de aproximación en la longitud de andén útil de 200 metros de longitud.
También se ampliará el andén principal del edificio de viajeros, hasta conseguir un ancho mínimo de 3 m a lo largo de toda su longitud, para lo que será necesario desplazar el vallado situado entre el andén y el aparcamiento y demoler el actual muro de contención, que será repuesto por otro tras las obras.
De igual modo, el proyecto contempla la instalación de un nuevo vallado por el lado mar de la estación, así como la reordenación de las paradas de taxi y de las plazas especiales para minusválidos en el aparcamiento de la estación.
Además, con el objetivo de facilitar el tránsito a las personas invidentes, se establecerán recorridos guiados desde el exterior del edificio hasta los puntos de embarque de escaleras y ascensores, para facilitar su orientación.
Finalmente, se realizarán trabajos complementarios, como instalaciones eléctricas para garantizar el suministro a los nuevos equipamientos, canalizaciones, drenajes, cerrajerías, elementos de fontanería, dispositivos de seguridad y protección contra incendios y preinstalación de equipamientos para elementos informativos (megafonía, paneles informativos, etc.), entre otros.
Adif inicia la construcción del paso inferior peatonal de la estación de Arenys de Mar
• Las obras de mejora de la accesibilidad en la estación suponen una inversión de 2,5 millones de euros
Foto de la noticia12/04/2012. - Adif avanza en la ejecución de las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de Arenys de Mar, donde ya está construyendo el paso inferior peatonal. El proyecto, que cuenta con una inversión de 2.481.860 euros, llega así a su punto más significativo al ejecutar, a cielo abierto, el paso que permitirá la comunicación entre los andenes.
Además, la obra incluye la instalación de ascensores a los lados del paso inferior, la ampliación y reordenación de los andenes y mejoras en los aparcamientos. Todo ello con el objetivo de eliminar las barreras arquitectónicas y aumentar la calidad del servicio que se ofrece a los clientes del ferrocarril.
Estas obras se enmarcan en el convenio firmado entre el Ministerio de Fomento, Adif y la SEITT (Sociedad Estatal de Infraestructuras del Transporte Terrestre) para la realización de actuaciones de mejora de la red ferroviaria de titularidad del Estado en Cataluña, en el que se incluye la ejecución de inversiones para la modernización de estaciones y actuaciones para la mejora de líneas.
Estas obras responden al compromiso del Ministerio de Fomento de realizar un plan global de inversiones para la mejora permanente de sus infraestructuras y estaciones de la red de cercanías de Barcelona, con el objetivo de ofrecer un servicio de mayores prestaciones de seguridad, accesibilidad y confort a sus clientes y a los ciudadanos.
ANEXO:
Descripción de las actuaciones
La estación de Arenys de Mar está constituida por tres andenes que dan servicio a las cuatro vías existentes, que están conectadas entre sí a través de pasos a nivel. La vía situada en el lado mar no tiene circulación y se utiliza fundamentalmente para el estacionamiento de unidades de cercanías.
El paso inferior tendrá una longitud de 23 m, una anchura de 4 m y una altura de 2,7 m y comunicará todos los andenes bajo las vías. Se ejecutará a cielo abierto si bien las obras no afectarán a la circulación ya que la configuración de la estación permite distribuir la entrada y salida de trenes en las diferentes vías según las necesidades de cada momento.
También se ejecutarán muros pantalla de hormigón armado que servirán, a su vez, como muros de contención para las excavaciones de las escaleras y ascensores que acceden al paso inferior. Ello supondrá el desmontaje de un pórtico de la catenaria y su posterior reubicación.
Con motivo de las obras de construcción del paso, algunas vías quedarán en topera provisional si bien el tráfico ferroviario no se verá afectado por dichas modificaciones y los usuarios podrán hacer uso de las instalaciones con normalidad.
Para el acceso a los andenes, se instalarán en cada andén una escalera fija y un ascensor acristalado con capacidad para 8 personas.
Los trabajos también incluyen la eliminación de los pasos a nivel, mediante el recrecido de los andenes y el desmontaje de los enmaderados sobre las vías, así como la construcción de un paso de caucho antideslizante en el extremo lado Maçanet de los andenes para uso exclusivo de servicios de mantenimiento.
El nuevo paso inferior aumentará sustancialmente los niveles de seguridad para los viajeros, ya que su construcción permitirá la eliminación del paso a nivel peatonal que se utiliza actualmente para el tránsito entre andenes.
Actuaciones en los andenes
Para facilitar la operatividad de las instalaciones y el acceso a los trenes, se reestructurará completamente la zona de andenes. Se instalarán piezas de señalización de borde de andén, pavimento podotáctil para los usuarios con dificultades de visión y una franja de aproximación en la longitud de andén útil de 200 metros de longitud.
También se ampliará el andén principal del edificio de viajeros, hasta conseguir un ancho mínimo de 3 m a lo largo de toda su longitud, para lo que será necesario desplazar el vallado situado entre el andén y el aparcamiento y demoler el actual muro de contención, que será repuesto por otro tras las obras.
De igual modo, el proyecto contempla la instalación de un nuevo vallado por el lado mar de la estación, así como la reordenación de las paradas de taxi y de las plazas especiales para minusválidos en el aparcamiento de la estación.
Además, con el objetivo de facilitar el tránsito a las personas invidentes, se establecerán recorridos guiados desde el exterior del edificio hasta los puntos de embarque de escaleras y ascensores, para facilitar su orientación.
Finalmente, se realizarán trabajos complementarios, como instalaciones eléctricas para garantizar el suministro a los nuevos equipamientos, canalizaciones, drenajes, cerrajerías, elementos de fontanería, dispositivos de seguridad y protección contra incendios y preinstalación de equipamientos para elementos informativos (megafonía, paneles informativos, etc.), entre otros.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ah, ok, ara entenc les tanques que hi havia a Arenys divendres de la setmana passada.
Una bona cosa, Arenys és una de les estacions on encara cal travessar les vies.
Una bona cosa, Arenys és una de les estacions on encara cal travessar les vies.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Avui he visitat l´estació de Palautordera.
Fa una miqueta de pena, l´edifici tot abandonat.
Almenys, això sí, té unes andanes en condicions, i un pas inferior, comparant amb estacions com L´Arboç o Viladecavalls, està millor en aquest aspecte.
Però només en aquest aspecte.
Com que l´edifici de viatgers està abandonat, no hi ha taquilles ni màquines expenedores, i fins i tot de la validadora que hi havia només en queda l´esquelet.
No s´hi pot comprar ni validar el bitllet, doncs.
Ja sé que ara no és el moment de reclamar reformes d´estacions degut a la crisi, però la veritat, aquesta estació la fa servir molta més gent de la que em pensava, la quantitat de viatgers que hi pugen/baixen es inferior a Llinars o Cardedeu, però no tan inferior com alguns es pensarien, i per la quantitat de passatgers que té, l´estació es mereixeria una restauració de l´edifici (no, demolicions no, ja n´hi ha hagut massa!) i que hi instaléssin una taquilla. Per comparar, diria que hi puja i baixa més gent que al Papiol, Castellbisbal o Rubí, estacions on sí que hi ha taquilla/bar.
Però és clar, al no haver-hi personal ni taquilla ni validadora, Renfe no crec que tingui manera de descobrir la xifra real de passatgers, perquè entre el frau (imagino que qui baixa a Palautordera demana bitllet cap a Llinars... ) i que quan he comprat el bitllet a Granollers-Centre el taquiller de Granollers m´ha fet billet des de Sant Celoni (tot i que li he dit "Palautordera-Martorell" ), doncs no sé quines dades pot tenir Renfe de xifres d´aquesta estació, però dubto que siguin les reals...
El pàrquing de l´estació de Palautordera estava pleníssim! La veritat és que no m´ho esperava, creia que seria La Granada o Lavern-Subirats "bis".
Fa una miqueta de pena, l´edifici tot abandonat.
Almenys, això sí, té unes andanes en condicions, i un pas inferior, comparant amb estacions com L´Arboç o Viladecavalls, està millor en aquest aspecte.
Però només en aquest aspecte.
Com que l´edifici de viatgers està abandonat, no hi ha taquilles ni màquines expenedores, i fins i tot de la validadora que hi havia només en queda l´esquelet.
No s´hi pot comprar ni validar el bitllet, doncs.
Ja sé que ara no és el moment de reclamar reformes d´estacions degut a la crisi, però la veritat, aquesta estació la fa servir molta més gent de la que em pensava, la quantitat de viatgers que hi pugen/baixen es inferior a Llinars o Cardedeu, però no tan inferior com alguns es pensarien, i per la quantitat de passatgers que té, l´estació es mereixeria una restauració de l´edifici (no, demolicions no, ja n´hi ha hagut massa!) i que hi instaléssin una taquilla. Per comparar, diria que hi puja i baixa més gent que al Papiol, Castellbisbal o Rubí, estacions on sí que hi ha taquilla/bar.
Però és clar, al no haver-hi personal ni taquilla ni validadora, Renfe no crec que tingui manera de descobrir la xifra real de passatgers, perquè entre el frau (imagino que qui baixa a Palautordera demana bitllet cap a Llinars... ) i que quan he comprat el bitllet a Granollers-Centre el taquiller de Granollers m´ha fet billet des de Sant Celoni (tot i que li he dit "Palautordera-Martorell" ), doncs no sé quines dades pot tenir Renfe de xifres d´aquesta estació, però dubto que siguin les reals...
El pàrquing de l´estació de Palautordera estava pleníssim! La veritat és que no m´ho esperava, creia que seria La Granada o Lavern-Subirats "bis".
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Força gent de Sant Celoni, agafa el tren a Palautordera per no haver de pagar bitllet.437.001 wrote:
El pàrquing de l´estació de Palautordera estava pleníssim! La veritat és que no m´ho esperava, creia que seria La Granada o Lavern-Subirats "bis".
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Això només val per a les estacions on no s´ha de validar a la sortida.PoLeTe124 wrote:Força gent de Sant Celoni, agafa el tren a Palautordera per no haver de pagar bitllet.437.001 wrote:
El pàrquing de l´estació de Palautordera estava pleníssim! La veritat és que no m´ho esperava, creia que seria La Granada o Lavern-Subirats "bis".
A Granollers-Centre o Sants, això no és vàlid.
-
- N7
- Posts: 458
- Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
- Facebook: pol.bielsa
- Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Sempre hi ha el típic graciós que surt darrera d'algú altre a l'hora de sortir de l'estació si no porta bitllet...437.001 wrote:Això només val per a les estacions on no s´ha de validar a la sortida.PoLeTe124 wrote:Força gent de Sant Celoni, agafa el tren a Palautordera per no haver de pagar bitllet.437.001 wrote:
El pàrquing de l´estació de Palautordera estava pleníssim! La veritat és que no m´ho esperava, creia que seria La Granada o Lavern-Subirats "bis".
A Granollers-Centre o Sants, això no és vàlid.
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Sembla que a Premià de Mar estan canviant les Reixes del perimetre, fan molt soroll amb les serres... de reixes n'hi haurà un munt, ara de bancs per seure, de moment no n'hi han posat cap !
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El millor de tot és que ara han tret el mur que separava l'estació de la platja, a Premià. Ideal! I aquests dies de pluja... Total, m'estic veient que inauguraran una moníssima estació amb unes moníssimes escales mecàniques plenes d'aigua (i ja veuem si oxidades, no sé de quin material les fan). O anirem a nedar dins l'estació.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Per fi una miqueta de sentit comú....
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/2480 ... eses_linia
Foment invertirà 670.000 euros a l’estació de les Franqueses de la línia de Vic
S’augmenta l’alçada de les andanes per facilitar l’accés als trens
L'estació de les Franqueses, a la línia de Vic
RAMON FERRANDIS
última actualització: 30-05-2012 (10:00)
El Ministeri de Foment, a través de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), invertirà 667.065 euros en l’estació de les Franqueses, situada a Corró d’Avall, per fer obres de millora en la mobilitat i en la seguretat de la zona de les andanes.
En concret, es renovarà el paviment, que augmentarà d’alçada fins a 68 centímetres sobre el carril amb l’objectiu de facilitar l’accés dels passatgers als trens de la línia R3, la de Vic i Puigcerdà.
A més, en les vies principals de pas s’incorporarà una franja amb relleu de 60 centímetres d’amplada, i una banda reflectora, que incrementarà la seguretat de les persones amb discapacitat visual. També s’instal·larà un sistema de facilita als maquinistes la visió completa de les andanes durant les operacions de pujada i baixada dels viatgers, amb càmeres i miralls. A més, es reubicaran els passos entre andanes i les rampes per a l’accés de persones amb discapacitat de mobilitat. També es construiran rampes al final de les andanes par facilitar el manteniment.
La reforma a l’estació de les Franqueses forma part d’un pla d’obres que també afecta les estacions de Sant Martí de Centelles (534.076 euros), que dóna servei a Aiguafreda; Balenyà-Els Hostalets (407.132 euros) i Balenyà-Tona-Seva (538.907 euros). En total, són més de dos milions d’euros en actuacions de millora de les andanes i altres elements d’aquestes quatre estacions de la línia del Nord.
SENSE NOVETATS DEL DESDOBLAMENT
Tot i les millores a les estacions, el Ministeri de Foment encara no s’ha pronunciat sobre les obres de desdoblament de la línia de Vic. El desdoblament està pendent de la redacció del projecte, que ha resoldre alguns punts com el pas per Montcada. Per a la Generalitat, cal temps perquè els nous responsables analitzin el projecte.
Tot i aixó,em sembla qué res de fer passos inferiors nous amb ascensors i marquesines noves,peró com a mínim s'n recorden una miqueta de l'estat de les estacions de l'R3.Qué també se'n recordin de les de l'R4 i la resta de l'R3.
Al web d'Adif també hi ha info,una mica més detallada:
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/2480 ... eses_linia
Foment invertirà 670.000 euros a l’estació de les Franqueses de la línia de Vic
S’augmenta l’alçada de les andanes per facilitar l’accés als trens
L'estació de les Franqueses, a la línia de Vic
RAMON FERRANDIS
última actualització: 30-05-2012 (10:00)
El Ministeri de Foment, a través de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif), invertirà 667.065 euros en l’estació de les Franqueses, situada a Corró d’Avall, per fer obres de millora en la mobilitat i en la seguretat de la zona de les andanes.
En concret, es renovarà el paviment, que augmentarà d’alçada fins a 68 centímetres sobre el carril amb l’objectiu de facilitar l’accés dels passatgers als trens de la línia R3, la de Vic i Puigcerdà.
A més, en les vies principals de pas s’incorporarà una franja amb relleu de 60 centímetres d’amplada, i una banda reflectora, que incrementarà la seguretat de les persones amb discapacitat visual. També s’instal·larà un sistema de facilita als maquinistes la visió completa de les andanes durant les operacions de pujada i baixada dels viatgers, amb càmeres i miralls. A més, es reubicaran els passos entre andanes i les rampes per a l’accés de persones amb discapacitat de mobilitat. També es construiran rampes al final de les andanes par facilitar el manteniment.
La reforma a l’estació de les Franqueses forma part d’un pla d’obres que també afecta les estacions de Sant Martí de Centelles (534.076 euros), que dóna servei a Aiguafreda; Balenyà-Els Hostalets (407.132 euros) i Balenyà-Tona-Seva (538.907 euros). En total, són més de dos milions d’euros en actuacions de millora de les andanes i altres elements d’aquestes quatre estacions de la línia del Nord.
SENSE NOVETATS DEL DESDOBLAMENT
Tot i les millores a les estacions, el Ministeri de Foment encara no s’ha pronunciat sobre les obres de desdoblament de la línia de Vic. El desdoblament està pendent de la redacció del projecte, que ha resoldre alguns punts com el pas per Montcada. Per a la Generalitat, cal temps perquè els nous responsables analitzin el projecte.
Tot i aixó,em sembla qué res de fer passos inferiors nous amb ascensors i marquesines noves,peró com a mínim s'n recorden una miqueta de l'estat de les estacions de l'R3.Qué també se'n recordin de les de l'R4 i la resta de l'R3.
Al web d'Adif també hi ha info,una mica més detallada:
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.lavanguardia.com/vida/201205 ... lunya.html
Concluyen las obras de mejora de las estaciones de El Clot Aragó y Plaça Catalunya
Incorporan escaleras mecánicas, ascensores y bandas luminosas en los andenes
Vida | 30/05/2012 - 13:22h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Adif ha terminado las obras de mejora de la accesibilidad en las estaciones de El Clot Aragó y Plaça Catalunya, que han supuesto una inversión de 2,3 millones y 493.000 euros, respectivamente, ha informado el Ministerio de Fomento en un comunicado.
Las obras en la estación de El Clot Aragó han consistido en la adaptación de los andenes para compatibilizarlos con los nuevos trenes que se están incorporando a la red, así como un nuevo pavimento, la adecuación de los accesos para personas con discapacidad y la instalación de una escalera mecánica y un ascensor en el vestíbulo.
En Plaça Catalunya se han prolongado los andenes, se ha colocado un nuevo pavimento y bandas luminosas de señalización para personas con discapacidad, y se ha instalado un ascensor de conexión entre la calle y el vestíbulo de la estación.
Concluyen las obras de mejora de las estaciones de El Clot Aragó y Plaça Catalunya
Incorporan escaleras mecánicas, ascensores y bandas luminosas en los andenes
Vida | 30/05/2012 - 13:22h
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Adif ha terminado las obras de mejora de la accesibilidad en las estaciones de El Clot Aragó y Plaça Catalunya, que han supuesto una inversión de 2,3 millones y 493.000 euros, respectivamente, ha informado el Ministerio de Fomento en un comunicado.
Las obras en la estación de El Clot Aragó han consistido en la adaptación de los andenes para compatibilizarlos con los nuevos trenes que se están incorporando a la red, así como un nuevo pavimento, la adecuación de los accesos para personas con discapacidad y la instalación de una escalera mecánica y un ascensor en el vestíbulo.
En Plaça Catalunya se han prolongado los andenes, se ha colocado un nuevo pavimento y bandas luminosas de señalización para personas con discapacidad, y se ha instalado un ascensor de conexión entre la calle y el vestíbulo de la estación.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Home, ja tocava una reforma d'estacions de Vic en avall, que fan fàstic, sobretot Balenyà i Hostalets, on el tren queda al mig del revolt peraltat fa que quedi segons com un bon desnivell amb l'andana. Amb això espero que se sol·lucioni el problema de quan van en doble, que moltes vegades la primera composició queda a la part baixa, o si el maquinista és una mica inexpert, deixa mitja composició fora de l'andana (verídic).Mako448 wrote: La reforma a l’estació de les Franqueses forma part d’un pla d’obres que també afecta les estacions de Sant Martí de Centelles (534.076 euros), que dóna servei a Aiguafreda; Balenyà-Els Hostalets (407.132 euros) i Balenyà-Tona-Seva (538.907 euros). En total, són més de dos milions d’euros en actuacions de millora de les andanes i altres elements d’aquestes quatre estacions de la línia del Nord.
Al web d'Adif també hi ha info,una mica més detallada:
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Per a quan es preveu dibuixar a les andanes a on tenen que estacionar els Civies, perquè en algunes estacions de la R4 on circula la R1 depèn com li doni al maquinista tens que córrer tota l'andana?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
En teoria hi ha un punt (1)pels Civies en quasi totes les estacions,peró com no estàn marcades,la majoria de maquinistes que porten 465 paren al punt 2.Tot i aixó,a vegades a estacions com Terrassa Est o Cerdanyola del Vallès alguns Civies en direcció Barcelona s'aturen en un punt intermig entre l'1 i el 2(adaptat a 447)que no està marcat(o pintat),que és el punt 1 pels Civia.També a Martorell he vist 465 per la via general direcció Barcelona aturant-se en un punt intermig entre l'un i dos.No se si m'explico.albert28 wrote:Per a quan es preveu dibuixar a les andanes a on tenen que estacionar els Civies, perquè en algunes estacions de la R4 on circula la R1 depèn com li doni al maquinista tens que córrer tota l'andana?