Canvi la la il·luminació als trens de TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Canvi la la il·luminació als trens de TMB

Post by wefer »

Acabo d'agafar un tren de la L1, concretament el que porta el remolc 4321 (fàcil de recordar :D ) i en el cotxe de cap, sentit Bellvitge, he vist un color de llum estrany. Quan he pogut, m'hi he acostat i efectivament tal com em temia, han canviat els fluorescents per barres de LEDs, que tenen la mateixa forma del fluorescent però una llum diferent.

Començo a estar una mica cansat de sentir que els LEDs il·luminen igual que les hal·lògenes o els fluorescents. No és veritat, fan menys llum i és evident, sigui per la potència o pel tipus de llum... però il·luminen menys de totes totes. El canvi segur que quant a consum és molt bo, però la impressió interior és molt pobre. Com ja he dit, fan menys llum que els fluorescents i, a més, la llum és encara més freda que la d'aquests, la qual cosa crea un ambient força trist.

Sí, ja sé que no anem al metro a divertir-nos (o sí?) i per tant el color de la llum potser no és gaire important, però la veritat és que mentre aquests LEDs no tinguin una mica més de potència, potser valdria més continuar utilitzant els fluorescents convencionals.

I ara unes preguntes per si algú les pot/vol respondre:
  • És un experiment, o s'està fent en tots els cotxes sistemàticament?
  • Entenc que aquest canvi suposa canviar tot el sistema d'il·luminació, ja que els LEDs funcionen de manera totalment diferent als fluorescents. És així?
pokeroms
N6
N6
Posts: 239
Joined: Sunday 15/05/2005 20:24
Location: <M> Ciutat Meridiana

Re: Canvi la la il·luminació als trens de TMB

Post by pokeroms »

wefer wrote:Acabo d'agafar un tren de la L1, concretament el que porta el remolc 4321 (fàcil de recordar :D ) i en el cotxe de cap, sentit Bellvitge, he vist un color de llum estrany. Quan he pogut, m'hi he acostat i efectivament tal com em temia, han canviat els fluorescents per barres de LEDs, que tenen la mateixa forma del fluorescent però una llum diferent.

Començo a estar una mica cansat de sentir que els LEDs il·luminen igual que les hal·lògenes o els fluorescents. No és veritat, fan menys llum i és evident, sigui per la potència o pel tipus de llum... però il·luminen menys de totes totes. El canvi segur que quant a consum és molt bo, però la impressió interior és molt pobre. Com ja he dit, fan menys llum que els fluorescents i, a més, la llum és encara més freda que la d'aquests, la qual cosa crea un ambient força trist.

Sí, ja sé que no anem al metro a divertir-nos (o sí?) i per tant el color de la llum potser no és gaire important, però la veritat és que mentre aquests LEDs no tinguin una mica més de potència, potser valdria més continuar utilitzant els fluorescents convencionals.

I ara unes preguntes per si algú les pot/vol respondre:
  • És un experiment, o s'està fent en tots els cotxes sistemàticament?
  • Entenc que aquest canvi suposa canviar tot el sistema d'il·luminació, ja que els LEDs funcionen de manera totalment diferent als fluorescents. És així?
Hola Wefer!!

Només et puc respondre a la primera pregunta!

Per experiència de la L11, a les tres composicions dels trens de la L11 fa mesos que van canviar els fluorescents per aquestes barreres de LED, i efectivament per el que estic veient havien fet l'experiment aquest als trens de la L11 i ara ho estan fent als de la L1.

Són més blanques, i efectivament, són més apagades i que donen menys vida quan l'agafes, però clar, si s'ha d'estalviar :D

Salutacions ;)
Vagis on vagis,
Gaudeix del trajecte ;)
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Compatibilitat

Post by Javi M »

wefer wrote:Entenc que aquest canvi suposa canviar tot el sistema d'il·luminació, ja que els LEDs funcionen de manera totalment diferent als fluorescents. És així?
Que jo sàpiga, la resposta és no.

Els "tubs" de LED's, tot i que el seu funcionament intern que no té res a veure amb unb tub fluorescent normal, tenen les mateixes mides i requereixen del mateix voltatge que els tubs antics, de manera que només cal treure el fluorescent i col·locar els LED's, havent retirat prèviament els cebadors, que ja no calen.

Si us plau, corregiu-me si vaig errat.

No estic segur de si cebador és una paraula correcta al Català.
User avatar
pcongre
N5
N5
Posts: 113
Joined: Tuesday 18/12/2007 19:06
Location: Barcelona & Stockholm

Re: Compatibilitat

Post by pcongre »

Javi M wrote:No estic segur de si cebador és una paraula correcta al Català.
Encebador (font: termcat.cat : )
Salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Gat_l-h
N4
N4
Posts: 58
Joined: Monday 25/09/2006 21:33
Location: L'Hospitalet centre del centre

Re: Compatibilitat

Post by Gat_l-h »

Javi M wrote:
wefer wrote:Entenc que aquest canvi suposa canviar tot el sistema d'il·luminació, ja que els LEDs funcionen de manera totalment diferent als fluorescents. És així?
Que jo sàpiga, la resposta és no.

Els "tubs" de LED's, tot i que el seu funcionament intern que no té res a veure amb unb tub fluorescent normal, tenen les mateixes mides i requereixen del mateix voltatge que els tubs antics, de manera que només cal treure el fluorescent i col·locar els LED's, havent retirat prèviament els cebadors, que ja no calen.

Si us plau, corregiu-me si vaig errat.

No estic segur de si cebador és una paraula correcta al Català.
No vas errat. A l'escala de casa meva vam fer el canvi, i va ser molt senzill, retiar els tubs vells, treure l'encebador i colocar els nous de leds. Encesa inmediata, sense soroll, no fan les típiques pampellugues quan s'encenen dels fluorescents, consumeixen poc i se suposa que duraran varis anys més.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”