http://www.ara.cat/economia/transport-c ... 28707.html
Els fabricants de cotxes demanen canvis normatius per estalviar 500 milions l'any en logística
La patronal espanyola, Anfac, ha reclamat trens i camions més llargs per transportar els vehicles abaratint la logística, que suposa el 10% del cost de fabricació d'un cotxe
EFE
Barcelona | Actualitzada el 06/06/2012 12:49
L'Associació Nacional de Fabricants d'Automòbils (Anfac) ha demanat al govern espanyol canvis en la normativa per poder transportar els vehicles acabats en trens i camions més llargs, de manera que s'abarateixin els costos logístics i s'aconsegueixi un estalvi d'uns 500 milions d'euros cada any en la indústria.
Segons ha explicat aquest dimecres el vicepresident executiu d'Anfac, Mario Armero, els costos logístics suposen el 10% del cost de fabricació d'un vehicle, per tant, són un eix estratègic on actuar per afavorir la competitivitat dels que es fabriquen a Espanya.
El responsable de logística de la patronal i president de Ford a Espanya, José Manuel Machado, ha calculat que l'estalvi de 500 milions s'aconseguiria reduint el cost de transport del 10% actual al 8,5% del cost total de producció.
En concret, l'estalvi que suposaria poder comptar amb trens de 500 metres en lloc dels 300 actuals arribaria als cent milions d'euros, mentre que se n'aconseguirien 20 més amb camions de fins a 25 metres (ara són de 17 metres).
Els representants d'Anfac, que han recordat que fa deu anys que reclamen que puguin circular per les carreteres camions més llargs i per la xarxa ferroviària trens també més extensos, han llançat les seves propostes en conferència de premsa en el marc de la celebració a Barcelona del Saló Internacional de la Logística (SIL).
Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
Hi estic d'acord, és només un canvi de normativa, sense que impliqui un cost per a l'administració, que serveix per potenciar part de la indústria. No estaria malament veure trens de 500 metres... no sé a vosaltres però a mi em posa. XD
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
Trens més llargs sí (caldria fer adaptacions puntuals), però estic en contra dels camions de 25 metres, la xarxa viària europea no està pensada per a vehicles d'aquest tipus.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
Jo també estic a favor de fer trens més llargs, tnat per comoditat dels fabricants com dels transportistes i perque no, de nosaltres.
L'altre dia era a l'estació d'FGC, Martorell Central, esperant l'R5 i van passar simultàniament un tren, direcció Manresa, buit de potassa (els vagons baixos oberts) i camí al Port un de carregat de cotxes, si no recordo malament 5 o 6 vagons d'uns 62 o 65m cada ú.
Respecte als camcions, Sagrerenc, si que està adaptat els eixos viaris a camions llargs. JO havia treballat en una empresa de prefabricats de formigó i vaig fer vigues de 40m que de Catalunya anàven a Madrid per la N-II, quan encara no estava desdoblada. A més son remolcs que els eixos posteriors son articulats i giren gairebé tant bé com un camió normal.
També hi afegiria que s'hauria d'afavorir al màxim el transport ferroviari i deixar el camió per fer el transport de proximitat.
L'altre dia era a l'estació d'FGC, Martorell Central, esperant l'R5 i van passar simultàniament un tren, direcció Manresa, buit de potassa (els vagons baixos oberts) i camí al Port un de carregat de cotxes, si no recordo malament 5 o 6 vagons d'uns 62 o 65m cada ú.
Respecte als camcions, Sagrerenc, si que està adaptat els eixos viaris a camions llargs. JO havia treballat en una empresa de prefabricats de formigó i vaig fer vigues de 40m que de Catalunya anàven a Madrid per la N-II, quan encara no estava desdoblada. A més son remolcs que els eixos posteriors son articulats i giren gairebé tant bé com un camió normal.
També hi afegiria que s'hauria d'afavorir al màxim el transport ferroviari i deixar el camió per fer el transport de proximitat.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
Gatvell, aquests que dius són vehicles especials, si no m'equivoco, custodiats, protegits i a una velocitat limitada. Crec que amb camions llargs es refereixen a trens de carretera, que jo trobo que sí que poden circular per segons quines vies de comunicació, la majoria, no necessiten més que autopistes i polígons.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
Tens raó Lluita1714. Sortien custodiats pels mossos fins a Aragó i d'allí amb la Guardia Civil. La categoria es, o era, de vehicle excepcional, per això la policia. Però bé, jo ho deia de que per vehicles llargs es pot, que no hi ha un impediment de la via de comunicació i més de Martorell al Port de Barcelona o Zona Franca.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
De fet, imaginant camions de tres remolcs o més, a l'estil americà, i trens de mig quilòmetre, tot plegat per A2, AP-7, FGC, la línia de Rodalies o per la LAV... és que més val que tregui el mocador per no embrutar el parquet de baves.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Fabricants de cotxes demanen trens i camions més llargs
Oi tant, Lluita 1714.
REfilem, trens d'FGC de 500m carregats de cotxes i d'eix variable per anar per vies de RENFE.
Clar que amb 500m gairebé que la locomotora passa per Martorell-Central i l'últim vagó encara creua Martorell-enllaç...
REfilem, trens d'FGC de 500m carregats de cotxes i d'eix variable per anar per vies de RENFE.
Clar que amb 500m gairebé que la locomotora passa per Martorell-Central i l'últim vagó encara creua Martorell-enllaç...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga