Us comunico que alguns autobusos (línia 93) del Consell General de l'Alta Garona arriben fins el punt fronterer només el dijous, així com els d'ALSA. No és possible en aquests moments fer cap enllaç lògic.
Potser sí que seria factible allargar algun servei fins la frontera del Servici Intèrn de transpòrt dera Val d'Aran i facilitar aquest enllaç.
Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Camina pel Parc i torna en Bus !
Abans a l'estiu hi havia Barcelona-Val d'Aran (crec que acababa a Eth Pont de Rei) pel port de la Bonaigua. Però ara mirant la web de l'ALSA veig que l'han tret. I [quan es va enfonsar el tunel de Vielha, al febrer de 2007, van posar servei alternatiu per la Bonaigua, deien que "si les condicions meteorològiques ho permetien" però es va poder fer cada dia (amb furgoneta de 14 places). Aqui es conserva la notícia: http://www.transportpublic.org/forum/in ... l&pid=4240
No hi ha dret que deixin 2 comarques veines incmunicades la major part de l'any. A Suïssa neva molt mes i els autobusos sempre circulen, amb cadenes o amb lo que sigui, pero circulen.
No hi ha dret que deixin 2 comarques veines incmunicades la major part de l'any. A Suïssa neva molt mes i els autobusos sempre circulen, amb cadenes o amb lo que sigui, pero circulen.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Camina pel Parc i torna en Bus !
El problema no crec que sigui dels busos; podria ser problema mentre no tinguéssin rodes d'hivern.
El problema és la pròpia Bonaigua, que amb les ferradures que hi ha (fer-la amb el 60 places "3 eixos" devia ser peculiar) i el fet que s'hi acumula molta neu i de seguida tanca. De fet, moltes vegades no n'hi ha prou amb pala llevaneus (pala que escup lateralment la neu) i hi ha una màquina rotatòria.
No sé si serà cert, però tinc un record de llegir que en alguna vegada s'han hagut d'utilitzar explosius per treure neu a la Bonaigua.
Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
El problema és la pròpia Bonaigua, que amb les ferradures que hi ha (fer-la amb el 60 places "3 eixos" devia ser peculiar) i el fet que s'hi acumula molta neu i de seguida tanca. De fet, moltes vegades no n'hi ha prou amb pala llevaneus (pala que escup lateralment la neu) i hi ha una màquina rotatòria.
No sé si serà cert, però tinc un record de llegir que en alguna vegada s'han hagut d'utilitzar explosius per treure neu a la Bonaigua.
Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Accessos a la Vall d'Aran pel sud
Si ja s'està desdoblant la carretera de Lleida a Vielha, ja es crea un accés potent a la Vall d'Aran des del sud. Si volen foradar la Bonaigua, que ho facin amb un túnel ferroviari. Sortirà més barat perquè no haurà de ser tan ample i no necessitarà sistemes de ventilació tan aparatosos.albe6 wrote:Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Camina pel Parc i torna en Bus !
Més d'un cop s'utilitzen explosius, però més que per la neu de la carretera en sí, per a dinamitar la neu de la muntanya i així evitar possibles allaus de neu cap a la carretera. És més, entre setmana a vegades està tancat després d'una gran nevada i més que per la acumulació en sí de neu (la llevaneus rotatòria escup i treu molta neu) és per el risc d'allaus, per el qual no s'arrisquen a obrir.albe6 wrote:El problema no crec que sigui dels busos; podria ser problema mentre no tinguéssin rodes d'hivern.
El problema és la pròpia Bonaigua, que amb les ferradures que hi ha (fer-la amb el 60 places "3 eixos" devia ser peculiar) i el fet que s'hi acumula molta neu i de seguida tanca. De fet, moltes vegades no n'hi ha prou amb pala llevaneus (pala que escup lateralment la neu) i hi ha una màquina rotatòria.
No sé si serà cert, però tinc un record de llegir que en alguna vegada s'han hagut d'utilitzar explosius per treure neu a la Bonaigua.
Això em porta a dir que seria prioritari construïr el túnel, però sembla que als politiquets de fireta no els interessa gaire el Pirineu, més que per anar-hi a esquiar a l'hivern
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Accessos a la Vall d'Aran pel sud
El desdoblament (futura autovia A-14) arribarà fins a Sopeira, a partir d'allí, via ràpida d'un carril per sentit (com estava ara l'Eix Transversal amb senyalització en fons verd) per questions d'impacte ambiental.Guigui wrote: Si ja s'està desdoblant la carretera de Lleida a Vielha, ja es crea un accés potent a la Vall d'Aran des del sud. Si volen foradar la Bonaigua, que ho facin amb un túnel ferroviari. Sortirà més barat perquè no haurà de ser tan ample i no necessitarà sistemes de ventilació tan aparatosos.
El túnel ja fa uns anys que funciona i ja han arreglat el vell per a les mercaderies perilloses; l'únic que s'ha de fer en quant hi hagi ganes i calés al ministeri és arreglar i eixamplar la carretera des de la boca nord del túnel fins a Vielha, crear una variant per als que vagin direcció cap al fons de la vall i/o França i treure les curves de ferradura per a aquells que entrin a Vielha direcció Salardú, Vaquèira i la Bonaigua.
En quant a foradar la Bonaigua, no s'ha contemplat mai projecte ferroviari, la última idea era Andorra, però primer crec que abans d'ampliar s'hauria d'electrificar. Però la carretera ja fa temps que el territori la demana. No pot ser que per passar a Esterri des de Salardú si està tancada la volta siga per Vielha, baixar fins Pont de Suert i fer-se els ports de Viu de Llevata i el Cantó (deu n'hi do amb les ferradures); Pobla de Segur, Sort i pujar fins Esterri.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran
Projectes ferroviaris d'aquest estil, fer arribar el tren a la Vall d'Aran o Andorra, son interessants i poden ser rentables. Però s'haurien de fer a costa de limitar l'accés als vehicles rodats, tant cotxes com camions.
Així, es podria garantir un bon accés amb el tren, a part d'omplir-lo a costa de buidar la carretera, i tindre un entorn no tant massificat com resultarà de fer una bon carretera.
Així, es podria garantir un bon accés amb el tren, a part d'omplir-lo a costa de buidar la carretera, i tindre un entorn no tant massificat com resultarà de fer una bon carretera.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Connexions Arc-en-Ciel i ALSA a la Vall d'Aran
Conec alguns aranesos que acostumen a venir a Tolosa de tant en tant, ja sigui de compres, a fer turisme o, sobretot, per agafar un vol a l'aeroport de Toulouse-Blagnac. En cotxe Vielha-Tolosa es fa en menys de 2 hores (són 160 km igual que a Lleida, amb autopista durant 100 km). No seria descabellat posar algun autobús Vielha-Tolosa o almenys Vielha-Montréjeau (60 km) amb connexió amb la SNCF, ni que fos els caps de setmana. Fa 26 anys que estem a Europa però en matèria de transport públic les fronteres no han canviat.
Re: Accessos a la Vall d'Aran pel sud
Farà cosa d'un mes van començar a enxamplar una mica la carretera entre la boca nord del túnel i Vielha, bàsicament per tal de poder fer una mica "d'arcen" i baranes, i potser amb una mica de sort fins i tot reduïr alguna corbaalbe6 wrote: El túnel ja fa uns anys que funciona i ja han arreglat el vell per a les mercaderies perilloses; l'únic que s'ha de fer en quant hi hagi ganes i calés al ministeri és arreglar i eixamplar la carretera des de la boca nord del túnel fins a Vielha, crear una variant per als que vagin direcció cap al fons de la vall i/o França i treure les curves de ferradura per a aquells que entrin a Vielha direcció Salardú, Vaquèira i la Bonaigua.