Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Efecte radioactiu
Aquesta nomenclatura sembla l'inventari d'un arsenal nuclear. Fa por.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Donat que de moment es manté la vaga denominació "nova xarxa de bus", podríem proposar l'afortunat neologisme "AutorBus" com a nom comercial definitiu.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Autorbus
Bus d'autor? Com cuina d'autor? Aleshores, també hi haurà bus tradicional, bus de mercat, bus de fusió, nouveau bus...?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
No sé què hi pinta el guió entre lletra i número, per altra banda jo hauria numerat les línies horitzontals a l'inrevés: com més gran el número més amunt queda, sent l'hipotètic H-0 la línia de mar (o potser haurem de dir-li H-0 a les golondrines?)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
H2O
H-01 per a les que van pel port, H-02 per les que van fins al Fòrum. Ara, ja posats (i col·locats per la marejant sopa de lletres), les anomenava H2O, amb variacions sobre el tema.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Jo he viscut la implantació del sistema de transport reticular REDBUs, a Xile, que es diu TransSantiago.
Allí, tot funciona diferent i anat molt malament, més que res, perque les empreses que fan el servei van boicotejar l'estat i que la gent no acceptava els canvis; tot i que en el paper el sistema es simplement boníssim.
Ara es comença a fer a Barcelona, es molt diferent, però ve a ser el mateix.
Que les línies horitzontals s'anomenin H-xx, les verticals V-xx i les diagonals D-xx, es tan senzill i evident que més d'un es queixarà pel fet que es tant senzill.
No recordo haver pujat mai a un bus a Barcelona, em moc només amb metro i a peu i sempre he anat a llocs propers del metro o tren, però trobo que aixó facilitarà molt les coses, no només a la gent de la ciutat, sino als de fora que hi anem tot sovint.
Si la línia H-00 comença pel la part baixa de la ciutat, el Port, o comença per la parlt alta, muntanya, no crec que sigui res greu. Ni les verticals.
Però admeto que la senzillesa es espectacular. Espero que s'acompleixin els terminis de temps entre estacions i que no s'hagi de fer un canvi radical en el transport urbà. (Ja se que s'han de canviar gairebé totes les parades, es lògic); però això de semàfors, fer un corredor per la Gran Via, etc... esperem que no sigui un excés.
Allí, tot funciona diferent i anat molt malament, més que res, perque les empreses que fan el servei van boicotejar l'estat i que la gent no acceptava els canvis; tot i que en el paper el sistema es simplement boníssim.
Ara es comença a fer a Barcelona, es molt diferent, però ve a ser el mateix.
Que les línies horitzontals s'anomenin H-xx, les verticals V-xx i les diagonals D-xx, es tan senzill i evident que més d'un es queixarà pel fet que es tant senzill.
No recordo haver pujat mai a un bus a Barcelona, em moc només amb metro i a peu i sempre he anat a llocs propers del metro o tren, però trobo que aixó facilitarà molt les coses, no només a la gent de la ciutat, sino als de fora que hi anem tot sovint.
Si la línia H-00 comença pel la part baixa de la ciutat, el Port, o comença per la parlt alta, muntanya, no crec que sigui res greu. Ni les verticals.
Però admeto que la senzillesa es espectacular. Espero que s'acompleixin els terminis de temps entre estacions i que no s'hagi de fer un canvi radical en el transport urbà. (Ja se que s'han de canviar gairebé totes les parades, es lògic); però això de semàfors, fer un corredor per la Gran Via, etc... esperem que no sigui un excés.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
http://www.el3.cat/noticies/noticia.php?p=5161
28/06/2012
Diversitat d’opinions sobre l’efecte de la nova xarxa d’autobusos a Sants-Montjuïc
La xarxa ortogonal d'autobusos que començarà a posar-se en marxa en una primera fase a partir de l'octubre es va presentar el passat dilluns a les entitats del districte de Sants-Montjuïc. Francesc Jiménez, gerent del Districte, explica que es tracta d'una "racionalització de les línies". Un clar exemple és el de les línies que en alguns trams tenen el mateix trajecte passaran a unificar-se i formar part de la mateixa línia, cosa que segons el gerent "millora molt el temps d'espera i la freqüència" ja que dos autobusos que fan el mateix recorregut no tenen les freqüències coordinades, mentre que si formen part de la mateixa, si. "En essència els recorreguts que ja existien s'optimitzen i en alguns casos fins i tot es reforcen", resumeix Jiménez, que assegura que no es perden línies.
No ho veu igual el Josep Espín, president Federació d'Associacions, Entitats i Comissions d'Hostafrancs, que considera que es perdran alguns dels autobusos del carrer de Sants i Creu Coberta, com per exemple el 30 que deixarà de passar entre plaça Espanya i plaça de Sants. "No se suprimeix l'autobús sinó el trajecte", puntualitza. Però per ell, el més greu és que es perd "la connectivitat que feia amb l'estació de Sants i el CAP de Numància". A Hostafrancs també afectarà directament el 57, el 157 i el 50 també canviaran el seu recorregut. Espín no creu que aquests canvis siguin positius i a més, desconfia que el servei sigui realment més ràpid tal i com es va dir: "Tot el que sigui perdre línies que ja estaven en funcionament crec que sortirem perdent", diu. Considera que la implementació serà complicada, especialment per la gent gran que són els que més l'utilitzen: "Estic segur que d'entrada hem perdut, tant pel que fa a les línies com pel que fa a la connectivitat", sentencia Espín. A més, en la reunió també es va exposar que per ara no es recuperaran els serveis que s'han suprimit per les retallades com són el 91 i el 115 en diumenges i festius.
Més optimista, tot i que amb reserves, es mostra Josep Guzmán, president de la Coordinadora d'Entitats del Poble-sec: "Una cosa és el projecte, que no ens sembla dolent, però després falta saber quan estigui implementat com acabarà", diu. Considera que en conjunt millora l'actual xarxa, però sempre vist sobre el paper, i insisteix en que caldrà avaluar-ho un cop es posi en marxa. Francesc Jiménez comparteix la idea que caldrà avaluar en cada moment la posada en marxa del nou sistema i que precisament per això no han fixat uns calendaris per la implementació de les següents fases. "S'aniran fent progressivament en funció del resultat", comenta el gerent.
28/06/2012
Diversitat d’opinions sobre l’efecte de la nova xarxa d’autobusos a Sants-Montjuïc
La xarxa ortogonal d'autobusos que començarà a posar-se en marxa en una primera fase a partir de l'octubre es va presentar el passat dilluns a les entitats del districte de Sants-Montjuïc. Francesc Jiménez, gerent del Districte, explica que es tracta d'una "racionalització de les línies". Un clar exemple és el de les línies que en alguns trams tenen el mateix trajecte passaran a unificar-se i formar part de la mateixa línia, cosa que segons el gerent "millora molt el temps d'espera i la freqüència" ja que dos autobusos que fan el mateix recorregut no tenen les freqüències coordinades, mentre que si formen part de la mateixa, si. "En essència els recorreguts que ja existien s'optimitzen i en alguns casos fins i tot es reforcen", resumeix Jiménez, que assegura que no es perden línies.
No ho veu igual el Josep Espín, president Federació d'Associacions, Entitats i Comissions d'Hostafrancs, que considera que es perdran alguns dels autobusos del carrer de Sants i Creu Coberta, com per exemple el 30 que deixarà de passar entre plaça Espanya i plaça de Sants. "No se suprimeix l'autobús sinó el trajecte", puntualitza. Però per ell, el més greu és que es perd "la connectivitat que feia amb l'estació de Sants i el CAP de Numància". A Hostafrancs també afectarà directament el 57, el 157 i el 50 també canviaran el seu recorregut. Espín no creu que aquests canvis siguin positius i a més, desconfia que el servei sigui realment més ràpid tal i com es va dir: "Tot el que sigui perdre línies que ja estaven en funcionament crec que sortirem perdent", diu. Considera que la implementació serà complicada, especialment per la gent gran que són els que més l'utilitzen: "Estic segur que d'entrada hem perdut, tant pel que fa a les línies com pel que fa a la connectivitat", sentencia Espín. A més, en la reunió també es va exposar que per ara no es recuperaran els serveis que s'han suprimit per les retallades com són el 91 i el 115 en diumenges i festius.
Més optimista, tot i que amb reserves, es mostra Josep Guzmán, president de la Coordinadora d'Entitats del Poble-sec: "Una cosa és el projecte, que no ens sembla dolent, però després falta saber quan estigui implementat com acabarà", diu. Considera que en conjunt millora l'actual xarxa, però sempre vist sobre el paper, i insisteix en que caldrà avaluar-ho un cop es posi en marxa. Francesc Jiménez comparteix la idea que caldrà avaluar en cada moment la posada en marxa del nou sistema i que precisament per això no han fixat uns calendaris per la implementació de les següents fases. "S'aniran fent progressivament en funció del resultat", comenta el gerent.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Als voltans de l'Avinguda Paral.lel, l'ajuntament ha penjat cartells on anuncia el inminent inici de las obras de remodelació entre Drassanes i Pl. Espanya per adecuar el carrer a la nova xarxa de bus. Posa que el estacionament no es veurá afectat.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
No sé dónde vi en un plano donde salían las líneas desglosadas una a una, que no se conectaba Bac de Roda con La Sagrera. Quizás era una red más antigua, o lo vi mal pero me pareció que antes de la Meridiana una de las horizontales giraba y otra que iba por Sagrera bajaba a la Meridiana. Ahora parece que hay horizontales que cubren este trayecto, y espero que lo mantengan porque como se carguen el trazado de la actual 71 de Horta a Poblenou, vamos listos...
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... e-bus.html
Barcelona inicia les obres de la nova xarxa de bus
21/08/12 02:00 -
L'Ajuntament de Barcelona va començar ahir les obres a la Gran Via per poder encaixar-hi la nova xarxa d'autobusos de la ciutat, que es preveu que entri en servei de manera progressiva a partir del mes d'octubre. Entre les actuacions programades hi ha la reubicació dels contenidors d'escombraries que estan col·locats a la via i en una part dels carrers que la travessen, així com les places d'aparcament.
Barcelona inicia les obres de la nova xarxa de bus
21/08/12 02:00 -
L'Ajuntament de Barcelona va començar ahir les obres a la Gran Via per poder encaixar-hi la nova xarxa d'autobusos de la ciutat, que es preveu que entri en servei de manera progressiva a partir del mes d'octubre. Entre les actuacions programades hi ha la reubicació dels contenidors d'escombraries que estan col·locats a la via i en una part dels carrers que la travessen, així com les places d'aparcament.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Aquesta setmana, estan fent obres a la Meridiana entre Fabra i Puig i Escòcia, a on acaba el 74, però les estan fent a tots dos cantons, a un dels quals, hi ha una marquesina del 62 i d'altres, que en principi, no tenen a veure amb el Retbus. Són obres relacionades amb aquest?
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
No se si també te a veure amb la Retbus i la separació de parades. Han mogut la parada de Escocia que estaba entre Emili Roca i Santapau una cantonada mes abaix, ara es entre Santapau i Malgrat. Crec que l'objectiu es eliminar la parada de la plaça Garrigo i unificar les 2 parades del carrer Escocia en 1.metring wrote:Aquesta setmana, estan fent obres a la Meridiana entre Fabra i Puig i Escòcia, a on acaba el 74, però les estan fent a tots dos cantons, a un dels quals, hi ha una marquesina del 62 i d'altres, que en principi, no tenen a veure amb el Retbus. Són obres relacionades amb aquest?
També relacionat amb el Retbus aquesta setmana han pintat un carril bus a Numancia entre Diagonal y Travessera.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Això que dius d'Escocia té lògica, les parades es trobaven molt juntes, tot i que jo hauria suprimit la d'Emili Roca, a la plaça hi ha més gent. Potser també sí que tingui relació amb el Retbus, pel 74 que para allà. Ara bé, lo de la parada del 62, ara fora de servei per les obres al carril, quin sentit té?davida wrote:No se si també te a veure amb la Retbus i la separació de parades. Han mogut la parada de Escocia que estaba entre Emili Roca i Santapau una cantonada mes abaix, ara es entre Santapau i Malgrat. Crec que l'objectiu es eliminar la parada de la plaça Garrigo i unificar les 2 parades del carrer Escocia en 1.metring wrote:Aquesta setmana, estan fent obres a la Meridiana entre Fabra i Puig i Escòcia, a on acaba el 74, però les estan fent a tots dos cantons, a un dels quals, hi ha una marquesina del 62 i d'altres, que en principi, no tenen a veure amb el Retbus. Són obres relacionades amb aquest?
També relacionat amb el Retbus aquesta setmana han pintat un carril bus a Numancia entre Diagonal y Travessera.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Efectivament, tot està relacionat amb la implantació del Retbus, resposta del twitter de TMB:
Ara resulta que el Retbus anirà super-ràpid perquè eliminen parades, gran revolució, si senyor! Ens treuen parades properes, i encara hem d'estar contents! Espereu, que encara tancaran estacions de metro, per tal d'arribar abans a d'altres!
Ara resulta que el Retbus anirà super-ràpid perquè eliminen parades, gran revolució, si senyor! Ens treuen parades properes, i encara hem d'estar contents! Espereu, que encara tancaran estacions de metro, per tal d'arribar abans a d'altres!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nom
Queda clar que han deixat caure la denominació Retbus, passant-la a anomenar "nova xarxa de Bus" (provisional). Per tant, a falta de denominació oficial, proposo adoptar interinament l'acrònim Noxarbus.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Nom
I si s'estén entre els usuaris del fòrum, aniria directe a la WikiGuigui wrote:Queda clar que han deixat caure la denominació Retbus, passant-la a anomenar "nova xarxa de Bus" (provisional). Per tant, a falta de denominació oficial, proposo adoptar interinament l'acrònim Noxarbus.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
De moment, no tocaria el títol, esperant a que facin la promoció a bombo i plateret de la nova xarxa, i li donin nom definitiu.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Xarxa quadriculada a Barcelona (no Retbus)
Evidentment. Però a hores d'ara, queda clara una cosa: Retbus no es dirà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
A la Ronda Guinardó, al costat del parc de les Aigües han col·locat una marquesina normal (igualeta a la resta de la xarxa d'autobusos). Així que sembla que de parades amb autovenda de bitllets tampoc n'hi haurá.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Les noves parades encara falta per comprar, es diu que es concursarà al setembre. Pel tema de les màquines expendedores, vaig llegir que només hi aniran 4 en la primera fase, a Pl.Universitat, a Gran Via-Pg.Gràcia, a Pl.Prat de la Riba i a Pl.Espanya.