Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... na-1154370
La lluita contra la pol·lució
Els cotxes 'verds' pagaran menys a tots els peatges d'accés a Barcelona
La mesura, inclosa en el pla de qualitat de l'aire, començarà a funcionar l'1 de gener a Vallvidrera
La Generalitat aplicarà descomptes del 20% a les barreres de les quatre entrades per autopista
Dilluns, 19 de setembre del 2011
CRISTINA BUESA
BARCELONA
qui contamina menys, paga menys. Sota aquesta premissa el Govern s'ha decidit a prendre mesures que millorin la nefasta qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana de Barcelona. Tenint en compte que el principal causant d'aquesta situació és el trànsit, els responsables de resoldre el problema han optat per premiar els que aportin el seu granet de sorra en forma de vehicle verd. O sigui, que aquells que accedeixin a la capital catalana per les vies de peatge C-16, C-33, C-32 Maresme i C-32 Garraf amb un d'aquests cotxes, que produeixen menys emissions, tindran un descompte del 20%.
No és la decisió estrella, perquè a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat fugen com gat escaldat de destacar una mesura davant d'una altra després de l'agre record de les zones a 80. No obstant, aquestes rebaixes a les barreres de les autopistes seran probablement la manera més palpable que tindran els ciutadans de saber si estan sent solidaris en la lluita contra la contaminació. A més a més, la seva aplicació serà gairebé immediata.
UNA TRENTENA DE NORMES / Les bonificacions per als vehicles als peatges és una de la trentena de mesures que estan incloses en el nou pla de qualitat de l'aire elaborat per la Generalitat, que es presentarà aquest dijous en un acte a Cosmocaixa. Tot just arribar al Palau de la Generalitat, CiU es va carregar d'un cop de ploma la limitació fixa de circular a 80 quilòmetres per hora als accessos a Barcelona. El mateix dia que donava els detalls sobre aquesta derogació també anunciava la redacció d'un altre pla, ja que entenia que el tripartit no havia desplegat les 73 accions que contemplava el seu full de ruta, que s'havia aprovat el 2007, i a més tots els esforços s'havien posat en els controvertits 80 quilòmetres per hora sense fer gaire cas d'altres aspectes.
Al març es va crear un consell d'experts que, juntament amb el comitè rector del pla, han dibuixat un nou escenari malgrat que hi ha certes iniciatives que s'han mantingut.
ENTRE 108 I 120 GRAMS DE CO2 / Segons els detalls del pla de qualitat de l'aire a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, les bonificacions seran efectives en aquells vehicles de gasoil que emetin menys de 108 grams de CO2 per quilòmetre. En el cas dels de gasolina, hauran d'emetre menys de 120 grams de CO2 per quilòmetre si es volen acollir a les rebaixes en el pagament dels seus trajectes per autopista. Això, a efectes pràctics, significa que uns 80 models dels que actualment es poden adquirir als concessionaris compliran aquest requisit.
Lògicament, els híbrids i els cotxes elèctrics entren en aquesta consideració. Els càlculs del departament que dirigeix el conseller Lluís Recoder estimen que al voltant d'un 8% de la flota de vehicles de l'àrea metropolitana entren dintre d'aquests paràmetres.
L'ALTA AMB LA MATRÍCULA / El primer lloc en què s'activaran aquestes rebaixes és al peatge dels túnels de Vallvidrera. A més a més, serà a partir de l'1 de gener perquè la tecnologia ja ha estat provada i funciona. Els usuaris que optin a aquesta rebaixa hauran d'accedir a la web de Tabasa, l'empresa pública que gestiona la infraestructura, i donar d'alta la seva matrícula, sempre tenint en compte les característiques del full tècnic del seu turisme. Una vegada aprovada la bonificació del 20% i vinculada a la manera de pagament Via-T, el conductor reduirà la marxa mentre un lector verifica el vehicle i que aquest coincideixi amb el telepeatge, i podrà passar.
Aquest descompte, a més, se sumarà a altres que ja s'apliquen en aquesta carretera, la C-16. Si es tracta d'un turisme que porta tres persones o més (cosa que es considera un VAO 3+), se sumarà al 20% de reducció de la tarifa que s'aplica des de fa uns quants mesos. Posteriorment aquesta tecnologia s'implantarà a la C-32 al Maresme (on ja s'ha arribat a un acord amb Abertis) i després a la C-33 a Mollet del Vallès i a la C-32 al Garraf .
La forma en què la Generalitat compensarà en les seves delmades arques públiques aquests descomptes serà repartint el cost entre la resta de vehicles. És a dir, que en la pujada anual dels peatges s'hi sumarà un percentatge per cobrir la partida dels cotxes verds.
La lluita contra la pol·lució
Els cotxes 'verds' pagaran menys a tots els peatges d'accés a Barcelona
La mesura, inclosa en el pla de qualitat de l'aire, començarà a funcionar l'1 de gener a Vallvidrera
La Generalitat aplicarà descomptes del 20% a les barreres de les quatre entrades per autopista
Dilluns, 19 de setembre del 2011
CRISTINA BUESA
BARCELONA
qui contamina menys, paga menys. Sota aquesta premissa el Govern s'ha decidit a prendre mesures que millorin la nefasta qualitat de l'aire de l'àrea metropolitana de Barcelona. Tenint en compte que el principal causant d'aquesta situació és el trànsit, els responsables de resoldre el problema han optat per premiar els que aportin el seu granet de sorra en forma de vehicle verd. O sigui, que aquells que accedeixin a la capital catalana per les vies de peatge C-16, C-33, C-32 Maresme i C-32 Garraf amb un d'aquests cotxes, que produeixen menys emissions, tindran un descompte del 20%.
No és la decisió estrella, perquè a la Conselleria de Territori i Sostenibilitat fugen com gat escaldat de destacar una mesura davant d'una altra després de l'agre record de les zones a 80. No obstant, aquestes rebaixes a les barreres de les autopistes seran probablement la manera més palpable que tindran els ciutadans de saber si estan sent solidaris en la lluita contra la contaminació. A més a més, la seva aplicació serà gairebé immediata.
UNA TRENTENA DE NORMES / Les bonificacions per als vehicles als peatges és una de la trentena de mesures que estan incloses en el nou pla de qualitat de l'aire elaborat per la Generalitat, que es presentarà aquest dijous en un acte a Cosmocaixa. Tot just arribar al Palau de la Generalitat, CiU es va carregar d'un cop de ploma la limitació fixa de circular a 80 quilòmetres per hora als accessos a Barcelona. El mateix dia que donava els detalls sobre aquesta derogació també anunciava la redacció d'un altre pla, ja que entenia que el tripartit no havia desplegat les 73 accions que contemplava el seu full de ruta, que s'havia aprovat el 2007, i a més tots els esforços s'havien posat en els controvertits 80 quilòmetres per hora sense fer gaire cas d'altres aspectes.
Al març es va crear un consell d'experts que, juntament amb el comitè rector del pla, han dibuixat un nou escenari malgrat que hi ha certes iniciatives que s'han mantingut.
ENTRE 108 I 120 GRAMS DE CO2 / Segons els detalls del pla de qualitat de l'aire a què ha tingut accés EL PERIÓDICO, les bonificacions seran efectives en aquells vehicles de gasoil que emetin menys de 108 grams de CO2 per quilòmetre. En el cas dels de gasolina, hauran d'emetre menys de 120 grams de CO2 per quilòmetre si es volen acollir a les rebaixes en el pagament dels seus trajectes per autopista. Això, a efectes pràctics, significa que uns 80 models dels que actualment es poden adquirir als concessionaris compliran aquest requisit.
Lògicament, els híbrids i els cotxes elèctrics entren en aquesta consideració. Els càlculs del departament que dirigeix el conseller Lluís Recoder estimen que al voltant d'un 8% de la flota de vehicles de l'àrea metropolitana entren dintre d'aquests paràmetres.
L'ALTA AMB LA MATRÍCULA / El primer lloc en què s'activaran aquestes rebaixes és al peatge dels túnels de Vallvidrera. A més a més, serà a partir de l'1 de gener perquè la tecnologia ja ha estat provada i funciona. Els usuaris que optin a aquesta rebaixa hauran d'accedir a la web de Tabasa, l'empresa pública que gestiona la infraestructura, i donar d'alta la seva matrícula, sempre tenint en compte les característiques del full tècnic del seu turisme. Una vegada aprovada la bonificació del 20% i vinculada a la manera de pagament Via-T, el conductor reduirà la marxa mentre un lector verifica el vehicle i que aquest coincideixi amb el telepeatge, i podrà passar.
Aquest descompte, a més, se sumarà a altres que ja s'apliquen en aquesta carretera, la C-16. Si es tracta d'un turisme que porta tres persones o més (cosa que es considera un VAO 3+), se sumarà al 20% de reducció de la tarifa que s'aplica des de fa uns quants mesos. Posteriorment aquesta tecnologia s'implantarà a la C-32 al Maresme (on ja s'ha arribat a un acord amb Abertis) i després a la C-33 a Mollet del Vallès i a la C-32 al Garraf .
La forma en què la Generalitat compensarà en les seves delmades arques públiques aquests descomptes serà repartint el cost entre la resta de vehicles. És a dir, que en la pujada anual dels peatges s'hi sumarà un percentatge per cobrir la partida dels cotxes verds.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Bonificació als peatges per VAO
El sistema de bonificació per als cotxes de baixes emissions encara no s'ha posat en marxa, però el dels VAO sí, des de començaments de febrer. De moment, amb un carril específic senyalitzat "3+", i un sistema manual, o "ocular", millor dit.
Als vehicles que no siguin VAO, ni de baixes emissions, se'ls aplica tanmateix una bonificació, a la sortida/entrada de Mollet (si la tenien "contractada") que redueix uns 0,50 € el preu del trajecte.
http://www.contrapunt.cat/noticia/16522 ... e-en-marxa
El descompte per a vehicles VAO al peatge en marxa
Els usuaris es podran beneficiar d'una rebaixa del 40% si el vehicle porta tres o més ocupants
Mollet del Vallès - Dimecres, 1.2.2012. 19:26 h
Des d'aquest dimecres els usuaris del peatge de la C-33 ja es poden beneficiar dels descomptes del 40% per Vehicles d'Alta Ocupació (VAO), és a dir, aquells que portin tres ocupants o més. En la primera jornada de funcionament del nou sistema, encara en fase provisional, han estat els treballadors dels peatges els encarregats de comprovar amb un cop d'ull el nombre d'ocupants dels vehicles.
Finalment, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha començat a aplicar la rebaixa a vehicles VAO dos mesos abans de la previsió anunciada inicialment.
Els usuaris que vulguin beneficiar-se d'aquest descompte en el preu del peatge hauran de passar per un carril específic per a vehicles d'alta ocupació que compta amb el logo 3+ on un treballador del peatge es dedicarà exclusivament a fer el recompte dels viatgers de cada vehicle, fins que no s'instal·li el sistema automatitzat que ja funciona als Túnels de Vallvidrera. Es tracta d'un sistema de càmeres que enregistren la imatge de l'interior dels vehicles, que posteriorment, són processades per un sistema informàtic que compta els ocupants.
La Generalitat preveu que fins al segon trimestre d'enguany no es pugui posar en funcionament el sistema automatitzat que comporta la creació dels carrils especials i la instal·lació de màquines i programari informàtic.
Als vehicles que no siguin VAO, ni de baixes emissions, se'ls aplica tanmateix una bonificació, a la sortida/entrada de Mollet (si la tenien "contractada") que redueix uns 0,50 € el preu del trajecte.
http://www.contrapunt.cat/noticia/16522 ... e-en-marxa
El descompte per a vehicles VAO al peatge en marxa
Els usuaris es podran beneficiar d'una rebaixa del 40% si el vehicle porta tres o més ocupants
Mollet del Vallès - Dimecres, 1.2.2012. 19:26 h
Des d'aquest dimecres els usuaris del peatge de la C-33 ja es poden beneficiar dels descomptes del 40% per Vehicles d'Alta Ocupació (VAO), és a dir, aquells que portin tres ocupants o més. En la primera jornada de funcionament del nou sistema, encara en fase provisional, han estat els treballadors dels peatges els encarregats de comprovar amb un cop d'ull el nombre d'ocupants dels vehicles.
Finalment, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha començat a aplicar la rebaixa a vehicles VAO dos mesos abans de la previsió anunciada inicialment.
Els usuaris que vulguin beneficiar-se d'aquest descompte en el preu del peatge hauran de passar per un carril específic per a vehicles d'alta ocupació que compta amb el logo 3+ on un treballador del peatge es dedicarà exclusivament a fer el recompte dels viatgers de cada vehicle, fins que no s'instal·li el sistema automatitzat que ja funciona als Túnels de Vallvidrera. Es tracta d'un sistema de càmeres que enregistren la imatge de l'interior dels vehicles, que posteriorment, són processades per un sistema informàtic que compta els ocupants.
La Generalitat preveu que fins al segon trimestre d'enguany no es pugui posar en funcionament el sistema automatitzat que comporta la creació dels carrils especials i la instal·lació de màquines i programari informàtic.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Bonificació als peatges per VAO
El que no diu la notícia, és que per beneficiar-se del descompte +3 també cal tenir el Via-T. Si no el tens, no hi ha descompte.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
Efectivament. De fet, per a beneficiar-se de qualsevol bonificació; abans, de la única que hi havia (que era total els dies laborables), i ara de les "parcials" (n'hi haurà tres de diferents, acumulables)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
Una mesura absurda i d'imatge, del que es tracta és de prendre mesures perquè la gent deixi el cotxe a casa.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
Fa uns dies ho vaig utilitzar als Túnels del Garraf, disposso del VIA T i anàvem 3 en el cotxe. Arribes i has de passar per la guixeta manual rotulada amb un 3+, on un senyor veu el passatge que hi ha i suposso que autoritza el VIA T. Fins aquí tot bé, cap problema. El problema bé, si no m'ho descompten d'aquí a uns dies, que ja m'han fet el càrrec al Compte relacionat amb el VIA T amb l'import normal sense bonificació. Llavors perque et fan passar pel 3+ si al final et descompten el mateix, i ara on reclames un cop passat els dies???
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
Les bonificacions sempre han anat així: primer el sistema t'ho suma, i després t'ho descompta (en el cas de les bonificacions "universals" del accés d'entrada/sortida cap a Mollet/C59, en base a la lectura es fa quan passes per sota del "pont" preparat a tal efecte). Si el sistema del "pont" falla, o se t'ha acabat la pila del ViaT just després d'haver passat pel peatge, o ja se t'havia acabat abans i l'empleat t'ha obert el peatge manualment... doncs res.
El sistema no acostumava a fallar gaire. Amb la intervenció manual hi ha un factor extra, però vaja, jo tampoc crec que els empleats "fallin" gaire, sobretot si el sistema del què disposin en aquella porta del peatge associa la seva obertura a la senyal permissiva donada per l'empleat, quan el peatge acaba de llegir justament el teu ViaT.
El sistema no acostumava a fallar gaire. Amb la intervenció manual hi ha un factor extra, però vaja, jo tampoc crec que els empleats "fallin" gaire, sobretot si el sistema del què disposin en aquella porta del peatge associa la seva obertura a la senyal permissiva donada per l'empleat, quan el peatge acaba de llegir justament el teu ViaT.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Si Madrid no paga, reducció de bonificacions
http://www.ara.cat/societat/Govern-plan ... 27132.html
El Govern es planteja reduir les bonificacions dels peatges a partir de l'1 de setembre
S'ajustaran a la baixa els descomptes per recurrència o alta ocupació si l'Estat no paga els 40 milions d'euros que deu a la Generalitat en matèria de peatges
ACN
Barcelona | Actualitzada el 02/07/2012 12:54
El Departament de Territori i Sostenibilitat està estudiant reduir a la baixa les bonificacions actuals en la tarifa dels peatges d'autopista, que preveuen un 30% de rebaixa per recurrència d'usuaris habituals i per als vehicles ecològics i del 40% per a vehicles d'alta ocupació.
El Govern aplicarà la mesura a partir de l'1 de setembre d'aquest any si l'Estat no paga a Catalunya els 40 milions d'euros que deu en matèria de peatges del 2011 i el 2012 i que la Generalitat no pot assumir. Així ho ha explicat aquest dilluns Damià Calvet, secretari de Territori i Mobilitat, en una reunió amb els alcaldes d'Alella (Maresme), Terrassa i Mollet del Vallès (Vallès Oriental).
Calvet ha destacat que la situació és difícil i que "posa en risc" l'actual sistema de bonificacions dels peatges. Malgrat que ha descartat rotundament que el Govern es plantegi un encariment dels peatges, sí que ha reconegut que no podrà ampliar les bonificacions tal com havia previst, i fins i tot acordat amb els municipis i les concessionàries, tot el contrari, hauran de reduir-les si l'Estat no eixuga el deute amb Catalunya abans de dos mesos.
En aquest sentit, ha recordat que el pagament per part de l'Estat en matèria de peatges és d'obligat compliment perquè així ho marca un reial decret. El fet que no pagui, ha afegit, situa a la Generalitat en una situació "molt compromesa" perquè el compromís amb les concessionàries és del Govern."La factura augmenta cada dia" i la Generalitat "no té diner per pagar", ha afegit, tot assegurant que l'actual equip de govern "no està disposat a fer la pilota més grossa".
1 de setembre, data límit
Amb tot, el número dos del Departament ha reconegut que si l'Estat no paga els 40 milions d'euros que deu la Generalitat haurà de rebaixar a partir de l'1 de setembre l'actual sistema de bonificacions que estableix un descompte del 30% de la tarifa del peatge per aquells usuaris que facin un número concret de viatges al mes i per als vehicles ecològics i del 40% per a vehicles d'alta ocupació que transportin tres o més persones al conjunt de l'àrea metropolitana.
El Govern es planteja reduir les bonificacions dels peatges a partir de l'1 de setembre
S'ajustaran a la baixa els descomptes per recurrència o alta ocupació si l'Estat no paga els 40 milions d'euros que deu a la Generalitat en matèria de peatges
ACN
Barcelona | Actualitzada el 02/07/2012 12:54
El Departament de Territori i Sostenibilitat està estudiant reduir a la baixa les bonificacions actuals en la tarifa dels peatges d'autopista, que preveuen un 30% de rebaixa per recurrència d'usuaris habituals i per als vehicles ecològics i del 40% per a vehicles d'alta ocupació.
El Govern aplicarà la mesura a partir de l'1 de setembre d'aquest any si l'Estat no paga a Catalunya els 40 milions d'euros que deu en matèria de peatges del 2011 i el 2012 i que la Generalitat no pot assumir. Així ho ha explicat aquest dilluns Damià Calvet, secretari de Territori i Mobilitat, en una reunió amb els alcaldes d'Alella (Maresme), Terrassa i Mollet del Vallès (Vallès Oriental).
Calvet ha destacat que la situació és difícil i que "posa en risc" l'actual sistema de bonificacions dels peatges. Malgrat que ha descartat rotundament que el Govern es plantegi un encariment dels peatges, sí que ha reconegut que no podrà ampliar les bonificacions tal com havia previst, i fins i tot acordat amb els municipis i les concessionàries, tot el contrari, hauran de reduir-les si l'Estat no eixuga el deute amb Catalunya abans de dos mesos.
En aquest sentit, ha recordat que el pagament per part de l'Estat en matèria de peatges és d'obligat compliment perquè així ho marca un reial decret. El fet que no pagui, ha afegit, situa a la Generalitat en una situació "molt compromesa" perquè el compromís amb les concessionàries és del Govern."La factura augmenta cada dia" i la Generalitat "no té diner per pagar", ha afegit, tot assegurant que l'actual equip de govern "no està disposat a fer la pilota més grossa".
1 de setembre, data límit
Amb tot, el número dos del Departament ha reconegut que si l'Estat no paga els 40 milions d'euros que deu la Generalitat haurà de rebaixar a partir de l'1 de setembre l'actual sistema de bonificacions que estableix un descompte del 30% de la tarifa del peatge per aquells usuaris que facin un número concret de viatges al mes i per als vehicles ecològics i del 40% per a vehicles d'alta ocupació que transportin tres o més persones al conjunt de l'àrea metropolitana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Si Madrid no paga, reducció de bonificacions
Visca la dialèctica. Si algú, per un tram determinat, pagava 0 € fins fa uns mesos, ara paga 0,89 € i potser d'aquí a poc pagarà 1,10 €, posem per cas, com que no és que l'hi hagin "encarit", sinó que l'hi han "reduït la bonificació", estarà content i satisfet.Guigui wrote:Malgrat que ha descartat rotundament que el Govern es plantegi un encariment dels peatges, sí que ha reconegut que no podrà ampliar les bonificacions tal com havia previst
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
No ho veig així. Qui està bonificat ha de ser conscient que gaudeix d'un preu bonificat. D'altra banda, realment existeix algú que compleixi els requisits per tenir un 100% de bonificació? Més quan algunes bonificacions només són de dilluns a divendres...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Bonificació als peatges per a cotxes menys contaminants
L'1% de la població que "pensa en global" potser sí.
El 99% de la població pensarà que li han encarit el peatge, i "encarir per reduïr bonificacions" penso que no deu consolar gaire. És més, als veïns de les zones a qui havien aplicat les bonificacions perquè semblava de justícia, probablement els semblarà més injust encara que un augment global dels preus.
El 99% de la població pensarà que li han encarit el peatge, i "encarir per reduïr bonificacions" penso que no deu consolar gaire. És més, als veïns de les zones a qui havien aplicat les bonificacions perquè semblava de justícia, probablement els semblarà més injust encara que un augment global dels preus.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan