Remodelació d'estacions de metro
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de metro
Està en espera de la remodelació de l'estació de Sants.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Encara més remodelació? I què li han de fer més? Un Viàlia (centre comercial) o algo per l'estil?
No hi havia estat des d'abans del sarau de l'AVE. Em direu nostàlgic, però trobo en falta els panells mecànics.
La de temps que em passava embobat mirant-me'ls fent temps amb la família per agafar l'autocar cap al poble, però d'això fa uns deu anyets...
No hi havia estat des d'abans del sarau de l'AVE. Em direu nostàlgic, però trobo en falta els panells mecànics.
La de temps que em passava embobat mirant-me'ls fent temps amb la família per agafar l'autocar cap al poble, però d'això fa uns deu anyets...
Panells mecànics
Jo també!albe6 wrote:Em direu nostàlgic, però trobo en falta els panells mecànics.
Quin canvi a Fondo!
Avui he agafat el metro fins a Fondo L1, que fins ahir estava fora de servei, i renoi, quin canvi després de les obres! Abans, quan el tren canviava de via abans d'arribar a l'estació, feia molt de soroll i els cotxes es movien molt, i ara, finíssim!!!!
Re: Quin canvi a Fondo!
Se suposa que han fet aquestes obres per alguna cosa, no?metring wrote:Avui he agafat el metro fins a Fondo L1, que fins ahir estava fora de servei, i renoi, quin canvi després de les obres! Abans, quan el tren canviava de via abans d'arribar a l'estació, feia molt de soroll i els cotxes es movien molt, i ara, finíssim!!!!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Y digo yo. respecto a la reforma de Virrei Amat, ya que la tienen patas arriba...
Es mucho pedir que le hagan una conexión DIRECTA con la l4, ya que la tienen al lado y sólo se gastarían un poco más en picar piedra y poner cuatro azulejos? De momento con conectar dos trozos de pasillo a la L5 y usar los vestíbulos y accesos ya existentes van que se matan... El acceso sería casi a nivel, un par de ascensorcitos y a correr. Tendríamos un enlace L5-L4 RÁPIDO, Eficaz y adaptado a PMR. Por lo menos sería más factible que adaptar Maragall y Verdaguer, que con los pedazo de intercambiadores que tienen, la de millones que hará falta para remodelar todo eso...
Por pedir que no quede
Es mucho pedir que le hagan una conexión DIRECTA con la l4, ya que la tienen al lado y sólo se gastarían un poco más en picar piedra y poner cuatro azulejos? De momento con conectar dos trozos de pasillo a la L5 y usar los vestíbulos y accesos ya existentes van que se matan... El acceso sería casi a nivel, un par de ascensorcitos y a correr. Tendríamos un enlace L5-L4 RÁPIDO, Eficaz y adaptado a PMR. Por lo menos sería más factible que adaptar Maragall y Verdaguer, que con los pedazo de intercambiadores que tienen, la de millones que hará falta para remodelar todo eso...
Por pedir que no quede
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Remodelació d'estacions de metro
Llevan años diciendo que no se hará, pero hubo un tiempo en que se lo plantearon. Lo explica en http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... at#p121089França451 wrote:Y digo yo. respecto a la reforma de Virrei Amat, ya que la tienen patas arriba...
Es mucho pedir que le hagan una conexión DIRECTA con la l4, ya que la tienen al lado y sólo se gastarían un poco más en picar piedra y poner cuatro azulejos? De momento con conectar dos trozos de pasillo a la L5 y usar los vestíbulos y accesos ya existentes van que se matan... El acceso sería casi a nivel, un par de ascensorcitos y a correr. Tendríamos un enlace L5-L4 RÁPIDO, Eficaz y adaptado a PMR. Por lo menos sería más factible que adaptar Maragall y Verdaguer, que con los pedazo de intercambiadores que tienen, la de millones que hará falta para remodelar todo eso...
Por pedir que no quede
Re: Remodelació d'estacions de metro
Avui he anat al web del despatx d'arquitectura Sanchez Piulachs, al meu entendre, autors de les millors remodelacions d'estacions de Metro que s'han fet en els últims anys. He trobat el projecte de remodelació de l'estació de Catalunya de la L3 i em sembla intuir rajola blanca (tipus GMB) a la bòveda de l'estació, algú em pot ajudar a descifrar la incògnita si us plau? Hem de tenir el compte que aquest despatx d'arquitectura té certa simpàtia per aquesta rajola, aplicada per exemple, ens els vestíbuls i passadissos de Badal o Collblanc.
http://www.sanchezpiulachs.com/es/page. ... =353&img=0
http://www.sanchezpiulachs.com/es/page. ... =353&img=0
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Si, son voltes de rajola i mao. Un sistema constructiu català "volta catalana"
També es així l'estació d'Espanya de la línia 1 (vermella).
També es així l'estació d'Espanya de la línia 1 (vermella).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra remodelació de Catalunya?
Però tornaran a remodelar l'estació de Catalunya? És clar que la connexió L1-L3 és de tot menys adaptada a PMR, però això no implica pas enrajolar-ho tot de nou...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Si mireu l'enllaç del despatx d'arquitectuara que he penjat, sembla com si la volta de la zona d'andanes hi hagués rajola blanca tipus GMB.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més adaptació i menys cosmètica
Hi ha coses molt més urgents a fer en aquella estació que un simple rentat de cara. Per exemple, arreglar el passadís de connexió, que per a PMR és un autèntic desastre. Ni tan sols entenc com té TMB la barra d'indicar Catalunya com a estació adaptada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de metro
En la edición de papel del "20 minutos" de hace unos días,comentaban que el grupo municipal del PP y asociaciones vecinales denunciaban la paralización de las obras de reforma de Virrei Amat desde hace meses...
¿ Alguien sabe del tema ?
¿ Alguien sabe del tema ?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Remodelació d'estacions de metro
Jo crec que algunes estacions, com la de Poblenou o Ciutadellella|Vila Olimpica L4, les han d'adaptar. Perquè a l'estiu a la temporada de platges es posa "a tope" o fer com a Selva de Mar dues entrades.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- TramviaBlau
- N6
- Posts: 238
- Joined: Friday 30/09/2005 8:55
Re: Remodelació d'estacions de metro
en xevi ha escrit
Doncs a mi em sembla la "reixa" que ells mateixos ja han utilitzat a les parets de les estacions del Carmel i el Coll-Teixonera, i que encara que em sembla dona un ambient una mica fred m´agrada molt per la netedat i anti-incivisme que proporciona.Si mireu l'enllaç del despatx d'arquitectuara que he penjat, sembla com si la volta de la zona d'andanes hi hagués rajola blanca tipus GMB.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Jo puc dir que avui he vist obrers, i que ja està muntada l'estructura de com a mínim un dels ascensors.sergi wrote:En la edición de papel del "20 minutos" de hace unos días,comentaban que el grupo municipal del PP y asociaciones vecinales denunciaban la paralización de las obras de reforma de Virrei Amat desde hace meses...
¿ Alguien sabe del tema ?
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Accessibilitat al metro
Darrera fase de les obres d'adaptació a persones amb mobilitat reduïda de l'estació de l'L5 de Virrei Amat
Les obres de millora i adaptació de l'estació de metro de l'L5 de Virrei Amat entren en l'última fase, després que en els últims dies s'han alliberat i asfaltat els espais fins ara ocupats dels carrers adjacents al passeig de Fabra i Puig, a l'avinguda de Borbó i al carrer del Doctor Pi i Molist. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 6 MEUR, consisteix en l'ampliació de l'estació actual, l'adaptació a les persones amb mobilitat reduïda i la construcció d'un nou accés des de la plaça de Virrei Amat.
Actualment, a l'interior de l'estació, ja està completat el gruix de l'obra:
* Ampliació del vestíbul costat Fabra i Puig
* Construcció dels espais per als nous ascensors i escales mecàniques
* Recreixement de les andanes i de formació del nou accés
* Execució de nova sortida d'emergència
* Eixamplament de les escales a les andanes
* Renovació dels accessos existents al vestíbul.
Així, a partir d'ara, els treballs se centraran en el condicionament i les instal·lacions de l'interior del vestíbul i en la urbanització de l'exterior, per tal de finalitzar tota l'actuació el març vinent.
Accessibilitat a tota la xarxa de metro
El Departament de Territori i Sostenibilitat està ultimant les obres de millora de l'accessibilitat de les estacions de metro de l'L4 de Bogatell i Llacuna i també treballa per adaptar les estacions de Zona Universitària (L3), Collblanc (L5) i Passeig de Gràcia (L3), en col·laboració amb ADIF.
D'altra banda, el està en marxa la redacció de la totalitat dels projectes de les estacions de metro pendents d'adaptar a persones amb mobilitat reduïda. De moment, de les 139 estacions que integren la xarxa de metro de Barcelona, són accessibles a persones amb mobilitat reduïda un total de 116, la qual cosa suposa el 83%.
Font:
Sala de Premsa de la Generalitat de Catalunya a gencat.cat
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... lmetro.jsp
Les obres de millora i adaptació de l'estació de metro de l'L5 de Virrei Amat entren en l'última fase, després que en els últims dies s'han alliberat i asfaltat els espais fins ara ocupats dels carrers adjacents al passeig de Fabra i Puig, a l'avinguda de Borbó i al carrer del Doctor Pi i Molist. Aquesta actuació, que compta amb un pressupost de 6 MEUR, consisteix en l'ampliació de l'estació actual, l'adaptació a les persones amb mobilitat reduïda i la construcció d'un nou accés des de la plaça de Virrei Amat.
Actualment, a l'interior de l'estació, ja està completat el gruix de l'obra:
* Ampliació del vestíbul costat Fabra i Puig
* Construcció dels espais per als nous ascensors i escales mecàniques
* Recreixement de les andanes i de formació del nou accés
* Execució de nova sortida d'emergència
* Eixamplament de les escales a les andanes
* Renovació dels accessos existents al vestíbul.
Així, a partir d'ara, els treballs se centraran en el condicionament i les instal·lacions de l'interior del vestíbul i en la urbanització de l'exterior, per tal de finalitzar tota l'actuació el març vinent.
Accessibilitat a tota la xarxa de metro
El Departament de Territori i Sostenibilitat està ultimant les obres de millora de l'accessibilitat de les estacions de metro de l'L4 de Bogatell i Llacuna i també treballa per adaptar les estacions de Zona Universitària (L3), Collblanc (L5) i Passeig de Gràcia (L3), en col·laboració amb ADIF.
D'altra banda, el està en marxa la redacció de la totalitat dels projectes de les estacions de metro pendents d'adaptar a persones amb mobilitat reduïda. De moment, de les 139 estacions que integren la xarxa de metro de Barcelona, són accessibles a persones amb mobilitat reduïda un total de 116, la qual cosa suposa el 83%.
Font:
Sala de Premsa de la Generalitat de Catalunya a gencat.cat
http://www10.gencat.cat/gencat/AppJava/ ... lmetro.jsp
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Remodelació d'estacions de metro
Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
A més, a l'altre extrem hi ha una tanca amb material dins, no se si s'han dignat a arreglar les filtracions d'alguna maner amb això o hi ha previsió de reforma. (però la caixa deu estar buida).
En tot cas, a Montbau també hi ha una tanca amb material al fons de l'andana, però no hi ha cap novetat visible. (sense comptar que ja farà més de dues setmanes que ens van desmuntar l'escala mecànica de les escales de l'andana direcció Trinitat).
A més, a l'altre extrem hi ha una tanca amb material dins, no se si s'han dignat a arreglar les filtracions d'alguna maner amb això o hi ha previsió de reforma. (però la caixa deu estar buida).
En tot cas, a Montbau també hi ha una tanca amb material al fons de l'andana, però no hi ha cap novetat visible. (sense comptar que ja farà més de dues setmanes que ens van desmuntar l'escala mecànica de les escales de l'andana direcció Trinitat).
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
MouTV a Penitents?
A mi em fan la pinta d'instal·lar-hi pantalles d'aquella cosa que en diuen MouTV. No és precisament l'estació de la xarxa que proporcioni més públic, però tampoc seria la primera vegada que TMB es presta a coses estranyes d'aquest tipus.Miquel wrote:Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: MouTV a Penitents?
Jo també ho havia pensat, però com que hi ha 4 barres i no 2, dons m'és estrany. Com dius, Penitents no es que sigui un lloc força transitat, sobretot si la comparem amb Vallcarca, on no seria pas estrany.Guigui wrote:A mi em fan la pinta d'instal·lar-hi pantalles d'aquella cosa que en diuen MouTV. No és precisament l'estació de la xarxa que proporcioni més públic, però tampoc seria la primera vegada que TMB es presta a coses estranyes d'aquest tipus.Miquel wrote:Des de principis de setmana, no se ven be que fan ja que ho he vist des de el tren, però a Penitents han posat quatre pals de ferro entre les dues vies a la capçalera de l'estació al costat Zona Universitària.
En fi, aviam en els propers dies que fan.
El metro de Barcelona amb motoristes!