Pixades fora de test als diaris
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
D'això... tornant al tema:
Aquest matí he sentit en un butlletí de notícies de RAC 105 com informaven de que l'estació de Flix havia quedat fora de servei en ambdós sentits perquè hi havia descarrilat un tren de mercaderies (un altre!!).
Fins aquí tot bé. No obstant, tot seguit la noia que donava la notícia ha afegit que el tren transportava carbó... per les locomotores!!!!
Aquest matí he sentit en un butlletí de notícies de RAC 105 com informaven de que l'estació de Flix havia quedat fora de servei en ambdós sentits perquè hi havia descarrilat un tren de mercaderies (un altre!!).
Fins aquí tot bé. No obstant, tot seguit la noia que donava la notícia ha afegit que el tren transportava carbó... per les locomotores!!!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- faristol
- N8
- Posts: 769
- Joined: Friday 05/01/2007 20:20
- Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.
UFFF!!! i aixo s'apren en uns quants anys a una facultat i amb una llicenciatura? ho sento per qui estudia periodisme, ja sabem que hi ha coses molt tecniques que no tothom te perque saber...pero els trens fa molt que no van amb carbó....wefer wrote: tot seguit la noia que donava la notícia ha afegit que el tren transportava carbó... per les locomotores!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Com ja he comentat en una altra banda d'aquest fòrum: els periodistes semblen tenir tanta idea de les coses com els polítics. Serà per això que escriuen tant sobre política?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Com que veig que van publicar la carta el dia 2 de febrer, la copio aquí:
Si algú és subscriptor de La Vanguàrdia li prego que busqui possibles respostes
xDDDDQueixes ferroviàries
JOAN ESPINA DEA Mollerussa
Potser em deixo dur per la meva estimació a tot el relacionat amb el món ferroviari, però no puc evitar mostrar el meu absolut desacord respecte d´alguns conceptes de l´escrit de Francesc Peirón "El AVE del Apocalipsis" (28/ I/ 2007). I es que sóc un absolut defensor del ferrocarril en superfície. És un sistema que funciona a la perfecció a tot Europa menys aquí, on associacions veïnals no saben fer res més que queixar-se per tenir el seu minutet de glòria als mitjans de comunicació.
S´ha plantejat vostè que potser el problema no és la línia fèrria (que, per cert, porta desenes d´anys més que qualsevol de nosaltres al seu lloc) sinó les vivendes? No sabien els propietaris el que compraven? O potser ara volen una requalificació que paguem tots? L´AVE pel Vallès és l´opció més encertada per fer arribar el tren a la nostra ciutat. Molts l´acusen de dividir.
Però no divideix l´AP-7/ B-30, que per cert és molt més ampla que la doble via del tren d´alta velocitat? Les filigranes que s´han de fer entre el Prat i Barcelona per encabir les noves vies s´haurien evitat si s´hagués optat per l´opció més intel · ligent, que a més ja va ser prevista fa més de cent anys, ja que l´entrada a Barcelona per allí tenia reservat l´espai per a dues vies més de les actuals.
També critica les estacions múltiples, però dedueixo que serà per desconeixement. Suposo que mai ha estat ni a París, ni a Lió, ni a Londres, ni a Berlín, ni a Viena, on cada estació té les seves corresponents destinacions segons on es dirigeixin els trens geogràficament, sempre per superfície i sovint sobre viaductes que passen pel bell mig de la ciutat. La diferència és que allí tots estan orgullosos de les infraestructures que tenen.
Senyors, deixeu-vos de tanta especulació amb els terrenys del soterrament i si realment algú vol llençar els diners que sigui en un benefici real per a tots, fent una nova infraestructura de la qual en puguem gaudir tots plegats i no sols una colla de veïns que es distreuen penjant llençols escrits al balcó.
Si algú és subscriptor de La Vanguàrdia li prego que busqui possibles respostes
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Sobre l'home que ha sigut empès a la via del metro de BCN a l'estació de Navas:
Els mitjans de comunicació han afirmat de tot:
- Que els dos homes discutien perquè un volia robar-li la cartera a l'altre
- Que tots dos es coneixien d'un menjador social i es barallaven cada dia
- Ara, que no es coneixien de res i ni tan sols van parlar
- Que van atrapar l'homicida dins l'estació
- Que van atrapar l'homicida pels carrers dels voltants de l'estació
I totes les bestieses que hauran dit i no he sentit. el problema no és que diguessin "es treballa sobre la hipòtesi", sinó que tot plegat ja ho donaven per fet.
Els mitjans de comunicació han afirmat de tot:
- Que els dos homes discutien perquè un volia robar-li la cartera a l'altre
- Que tots dos es coneixien d'un menjador social i es barallaven cada dia
- Ara, que no es coneixien de res i ni tan sols van parlar
- Que van atrapar l'homicida dins l'estació
- Que van atrapar l'homicida pels carrers dels voltants de l'estació
I totes les bestieses que hauran dit i no he sentit. el problema no és que diguessin "es treballa sobre la hipòtesi", sinó que tot plegat ja ho donaven per fet.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Pixades fora de test als diaris
M'agrada aixo d'un tren de mercaderies entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, pero lo de sense bateries ja es espectacular.El Periodico 13 d'octubre 2008
Endarreriments de fins a 20 minuts a la línia C-2 nord per una avaria d'electrificació a Granollers
EUROPA PRESS
BARCELONA
La línia C-2 nord de Rodalies de Renfe, que circula entre Maçanet i Barcelona, acumula endarreriments d'uns 20 minuts en sentit Barcelona per una avaria d'electrificació a l'estació de Granollers (Vallès Oriental), segons ha confirmat Adif.
Segons ha informat una portaveu de Renfe, l'avaria s'ha registrat a les 6.15 hores i ha obligat a circular en via única entre les estacions de Cardedeu i Granollers, i això ha causat els endarreriments. Cap a les vuit del matí els tècnics d'Adif han reparat la incidència i el servei ha començat a recuperar la normalitat.
Per una altra part, un tren de mercaderies s'ha quedat sense bateria entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf de Barcelona cap a les 7.15 hores i ha estat apartat poc després.
Com a conseqüència, un tren de la línia C-3 (l'Hospitalet de Llobregat-Vic), que anava cap a Vic, ha circulat amb una mitja hora de retard.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Pixada de cavall
Ja només falta que diguin que ha hagut d'esperar fins que arribés l'assistència del RACC a carregar-la.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Tren a piles?
Ací una foto de la locomotora en qüestió:Un il·luminat periodista wrote:Per una altra part, un tren de mercaderies s'ha quedat sense bateria entre les estacions de Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf de Barcelona cap a les 7.15 hores i ha estat apartat poc després.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Quan fa que passen mercants per P. Catalunya?
Des de quan passen trens de mercaderies pel túnel de P. Catalunya? Perquè jo no n'hi he vist mai...
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transportils"
En vista de que en el Fòrum del Transport Català molta gent es queixa dels periodistes (més ben dit, dels seus articles) ja que s'equivoquen molt, confonen moltíssimes vegades moltes coses, o simplement fan els articles ràpidament i amb errades, he obert aquest fil per citar i comentar les seves "pifiades transportils". I ja de pas podríem comentar les errades més grans que heu vist en articles transportils de la Viquipèdia.
Per inaugurar el fil us puc dir que a la Viquipèdia i a la premsa sovint confonen el Trambesòs amb el Trambaix. A molts articles, i això sovint ha estat comentat aquí, si passa alguna cosa al T5 (per exemple), diuen que "...una anomalia a la línia 5 del Trambaix..." quan el T5 és Trambesòs. Errades com aquesta n'hi ha moltíssimes. I per no dir que jo mateix més d'una vegada he hagut de modificar algun article i canviar paraules ja que hi havia errades...
(tinc compte a la Viquipèdia, si us interessa) L'objectiu d'aquest fil és reflectir-les totes.
Per inaugurar el fil us puc dir que a la Viquipèdia i a la premsa sovint confonen el Trambesòs amb el Trambaix. A molts articles, i això sovint ha estat comentat aquí, si passa alguna cosa al T5 (per exemple), diuen que "...una anomalia a la línia 5 del Trambaix..." quan el T5 és Trambesòs. Errades com aquesta n'hi ha moltíssimes. I per no dir que jo mateix més d'una vegada he hagut de modificar algun article i canviar paraules ja que hi havia errades...
(tinc compte a la Viquipèdia, si us interessa) L'objectiu d'aquest fil és reflectir-les totes.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti
En el cas de la Viquipèdia no crec que sigui un problema perquè qualsevol pot editar i corregir l'article.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti
Ja et dic, jo mateix més d'una vegada he corregit errades com la que dic més a dalt.Sky wrote:En el cas de la Viquipèdia no crec que sigui un problema perquè qualsevol pot editar i corregir l'article.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
El periodisme...
En aquest fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=5916 hi ha unes quantes pífies. Per exemple, que diversos mitjans diguin el mateix nom d'un carrer quan aquest carrer es diu d'una altra manera.
Busqueu a Transport.cat les pífies més pífies, que no són difícils de trobar [no és en sèrio, ara si voleu].
Cosa meva, o cada cop els periodistes són més ignorants?
Busqueu a Transport.cat les pífies més pífies, que no són difícils de trobar [no és en sèrio, ara si voleu].
Cosa meva, o cada cop els periodistes són més ignorants?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Això ja no és periodisme
És que els que acaben fent-se responsables de la publicació final no són periodistes ni res. Simplement uns activadors del Ctrl+C,V que no es dignen/no saben revisar la informació.Adolescent barceloní wrote:Cosa meva, o cada cop els periodistes són més ignorants?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Això ja no és periodisme
+1Guigui wrote:És que els que acaben fent-se responsables de la publicació final no són periodistes ni res. Simplement uns activadors del Ctrl+C,V que no es dignen/no saben revisar la informació.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qui és l'energumen que va parir el "tercer fil"?
Una de grossa que desgraciadament s'està estenent com una bassa d'oli (millor: com una marea negra) entre els autoanomenats periodistes és el "tercer fil". Ja m'agradaria veure els eixos de locomotores i vagons com s'aguanten en cordills.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N1
- Posts: 9
- Joined: Sunday 15/06/2008 1:38
Re: Els periodistes/Els wikipedistes i els "temes transporti
En enginyeria civil, anomenem FIL DE CARRIL a la barra llarga soldada contínua que conforma la via. L'entramat de la via està conformat per les travesses, els elements de subjecció i dos fils de carril soldat continu, diferenciables en els traçats en corba com a fil alt i fil baix segons la seva posició. Aquesta distinció de fil (o carril) alt i baix és indispensable per la correcta definició el peralt i de la rasant de la via (entre molts altres paràmetres).Guigui wrote:Una de grossa que desgraciadament s'està estenent com una bassa d'oli (millor: com una marea negra) entre els autoanomenats periodistes és el "tercer fil". Ja m'agradaria veure els eixos de locomotores i vagons com s'aguanten en cordills.
Per tant, és completament correcte referir-se al tercer carril de la via d'amplada mixta (1435+1668) com a TERCER FIL. De fet, així pot trobar-se en multitud de projectes oficials del ministeri.
Finalment, comentar que el fer servir la paraula "fil" per referir-se a una biga com és el carril, és degut al seu comportament absolutament elàstic degut a l’elevadíssim coeficient de vinclament que presenta. Efectivament, el carril es comporta com un fil de metall continu fins que no es subjecta per les travesses, tal i com podem comprovar en qualsevol descàrrega de carril penjada a internet.
Salutacions a tothom
Nocturn.
Last edited by Nocturno ferroviario on Monday 09/07/2012 23:55, edited 1 time in total.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Fil
Moltes gràcies per l'aclariment. Finalment una explicació, ja que feia temps que el tema corria pel Fòrum.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.