http://www.ara.cat/economia/Hutchison-B ... 26405.html
Hutchison vol ampliar el negoci més enllà del port de Barcelona amb una plataforma logística a l'interior de Catalunya
L'empresa xinesa està interessada en una nova infraestructura per gestionar el trànsit de les mercaderies que arriben a Barcelona
ACN
Hong Kong | Actualitzada el 15/07/2012 14:52
L'empresa xinesa Hutchinson vol ampliar el seu negoci a Catalunya més enllà del moll que construeix al Port de Barcelona. Segons han explicat els seus responsables a l'alcalde de Barcelona Xavier Trias, que està de viatge a la Xina, estan interessats en disposar d'una plataforma logística a l'interior del territori català des d'on es pugui gestionar el trànsit de les mercaderies que arriben a Barcelona.
D'aquesta manera, la ciutat guanyaria pes per convertir-se en la porta d'entrada a Europa de les mercaderies asiàtiques. Trias ha vinculat aquesta possible inversió al corredor mediterrani en afirmar que Hutchison reconeix que ara el corredor mediterrani és una aposta real i per això es planteja participar-hi en la logística al seu voltant. Aquest dissabte a la nit va tenir lloc a Hong Kong la primera presa de contacte entre Xavier Trias i el director de Hutchison Port Holdings, John Meredith.
Accessos ferroviaris
Aquesta empresa xinesa és la responsable d'una milionària inversió en el Port de Barcelona, que ara està pendent de que el govern espanyol compleixi amb el seu compromís de construir els accessos viaris i ferroviaris a aquesta infraestructura per treure-hi les mercaderies. En aquest sentit, Trias ha afirmat que l'empresa xinesa ha entès que s'ha fet una "aposta real" per aquesta via de transport, tant per part de les autoritats espanyoles com per part de la UE. Aquesta nova realitat, segons Trias, dóna una "situació de confort" que fins ara no existia per afrontar negociacions com la de Hutchison i captar més inversions.
Segons l'alcalde de Barcelona, els directius de la companyia saben que l'ajuntament ha fet "tot el possible" per tenir una solució definitiva. Trias ha dit que ell mateix els va garantir que els accessos provisionals estaran enllestits a l'octubre i que s'està treballant per replantejar la inversió estatal en els definitius.
L'alcalde ha qualificat la reunió com "profitosa" perquè, deixant de banda la qüestió dels accessos al port, Hutchison va expressar la seva intenció d'ampliar negoci a Catalunya. Està interessat en construir una plataforma logística a l'interior del territori català per tal de gestionar les mercaderies que arriben o surten del Port de Barcelona. Amb aquest rereport, Barcelona guanyaria pes com a porta d'entrada a les mercaderies asiàtiques cap al continent europeu.
Més enllà de la logística i l'activitat portuària, la corporació Hutchison -que té altres divisions- s'ha interessat en diversificar el seu negoci a Catalunya, segons Trias. L'alcalde ha assenyalat que els responsables de l'empresa han valorat positivament el fet que Barcelona sigui capital mundial de la telefonia mòbil i que es plantegen invertir, per exemple, en aquesta branca d'activitat.
Hutchison vol ampliar negoci a Catalunya
Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Hutchison vol ampliar negoci a Catalunya
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Return to “Transport en general / Transporte en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró