res_publica wrote:He trobat aquestes fotos sobre la Sagrera Mercaderies. Són de finals dels anys 90 i s'hi troben a la col·lecció del servei gràfic del Ajuntament de Barcelona.
Fantàstiques fotos!
res_publica wrote:He trobat aquestes fotos sobre la Sagrera Mercaderies. Són de finals dels anys 90 i s'hi troben a la col·lecció del servei gràfic del Ajuntament de Barcelona.
No podia faltar una imatge dels barris als voltans de la Sagrera, aquesta imatge no es tornarà repetir.rangqiang wrote:res_publica wrote:He trobat aquestes fotos sobre la Sagrera Mercaderies. Són de finals dels anys 90 i s'hi troben a la col·lecció del servei gràfic del Ajuntament de Barcelona.
Fantàstiques fotos!
Doncs si que hi són les barraques de la Perona, tot just a la dreta del pont del Treball i banda mar, que són aquests quadrets blancs que es veuen al punt esmentat i per on ara passa l'actual Ronda de Sant Martí. Si no recordo malament, aquest poblat va desaparèixer entre 1985 i 1986. En la seva majoria eren gitanos, i recordo que no eren gaire endreçats, doncs llençaven a la rasa del tren tot allò que no els feia servei, convertint-la en un petit abocador que, vist des del tren no feia gens de bona impresió.res_publica wrote:Detalls: el pont del treball versió abans 2012, no està construït el pont de Calatrava, el Parc de Sant Martí no existeix, tampoc es troben les barraques (crec que era, la Perona¿?), tampoc existeix la cotxera de TMB
Pot ser que siguin aquestes?Alemany wrote:Doncs si que hi són les barraques de la Perona, tot just a la dreta del pont del Treball i banda mar, que són aquests quadrets blancs que es veuen al punt esmentat i per on ara passa l'actual Ronda de Sant Martí. Si no recordo malament, aquest poblat va desaparèixer entre 1985 i 1986. En la seva majoria eren gitanos, i recordo que no eren gaire endreçats, doncs llençaven a la rasa del tren tot allò que no els feia servei, convertint-la en un petit abocador que, vist des del tren no feia gens de bona impresió.res_publica wrote:Detalls: el pont del treball versió abans 2012, no està construït el pont de Calatrava, el Parc de Sant Martí no existeix, tampoc es troben les barraques (crec que era, la Perona¿?), tampoc existeix la cotxera de TMB
Ho tindrè en compte, gràcies per la teva recomenació.Fran-Ikarus wrote:Són aquestes, sí. Només que en una època ja "final" (al sud del Pont del Treball no se'n veu ja cap)
En aquest llibre:
http://www.todostuslibros.com/libros/sa ... 9850-270-1
disponible a preu mòdic (diria que costava 6 €) a kioscos i llibreries del districte, s'hi explica força la història de la Perona, des de la seva formació amb gent humil que hi vivia perquè no podia accedir a un pis.
Quan el "barri" de barraques es va anar degradant, d'alguna manera la part del Pont del Treball cap al Besòs (la que encara es veu, a la foto aèria) era la "xunga", i l'altra la més "normaleta".
Estoy expectante por ver ese material gráfico que mencionas,Euromed wrote:Hola a todos:
Del tema de estaciones de mercancias, veo que no se mencionan las del puerto de Barcelona. En lo que hoy es el paseo de colón, desde el "Portal de la pau" hasta la altura de Via Layetana (Aprox), pero dentro de los terrenos del puerto (para entendernos lo que hoy es el "Moll de la fusta" habia una playa de vias, y el correspondiente edificio de estación, que era Barcelona-Puerto, el edificio estaba a la altura del edificio de la "Autoritat Portuaria de Barcelona". Tengo constancia gráfica de dos edificios diferentes en el mismo lugar, uno que parece ser era de madera y el que hubo hasta mediados de los 60s que era de obra. Esta estación desapareció cuando se derribaron los almacenes/tinglados del muelle de Bosch y Alsina, para dejar paso a una explanada donde se descargaban los barcos con madera. Pero lo que era la dependencia de la estación de Barcelona-Puerto, se traslado al muelle de San Beltran, a la altura del "Paseig de Montjuic", junto al final del actual edificio que alberga unas instalaciones de correos. Era un edificio de una sola planta, construido a mediados de los 60s. Segun fotos aereas que se pueden consultar en la web del Inst.Cartografic de Catalunya, antes de situar alli la estación existia una playa de vias, toda vez que el cercano muelle de "Poniente" era donde se descargaba el carbón. Tambien aprovecho para destacar que aunque no tenia categoria de estación, tambien hubo movimiento de mercancias, en la llamada "Barceloneta Apartadero", aunque basicamente eran mercancias para la propia RENFE, puesto que habian los talleres de Barceloneta y el Economato de RENFE. Cuando se ha mencionado Sants-Mercancias uno de los tráficos importantes eran la descarga de ganado, para su traslado al cercano matadero (actualmente parc del escorxador), traslado que se hacia por la calle Tarragona, y que en más de una ocasión, se habia escapado alguna res, con el consiguiente susto para los paseantes.
Me interesaria saber el tamaño máximo para subir fotos. puesto que de lo hablado, asi como de las diferentes estaciones de mercancias dispongo de algo de material gráfico.
Saludos.
Molt bones fotos ¡¡wefer wrote:Aquí us deixo la foto d'un dels edificis de Sagrera mercaderies, que ha estat enderrocat fa pocs dies...
Aquestes fotos són molt bones ¡¡Euromed wrote:Hola a todos:
Adjunto fotos de BARCELONETA APARTADERO. Este punto era una de los extremos de la linea del puerto.Alli hubo un pequeño muelle de mercancias para uso de RENFE. Junto a este apartadero, habia el economato de RENFE, los talleres de RENFE de Barceloneta, en el que creo se efectuaban solo pequeñas reparaciones de material remolcado, en el lado opuesto habian unos singulares edificios,que eran dependencias de RENFE.
Cuando la electrificación de las lineas de Barcelona, la linea del puerto nunca fue electrificada, aunque si se llegaron a poner los postes para la catenaria, pero nunca se puso la misma.Por un extremo la electrificación llegaba a BARCELONETA APARTAdero, y por el otro extremo hasta la estación de BARCELONA MORROT.
Saludos.
La transformació de les mercaderies de "Término" a Rodalies hi va ser als anys 60 ¿?Euromed wrote:Hola atodos:
Adjunto fotos de la "Estació de França", de lo que fue la zona de "Mercancias a Gran Velocidad", luego se trasformó a lo que se conocia como "Cercanias", tambien aprovecho para adjuntar una foto de lo que era la parte de mercancias de Barcelona Sants.
Saludos.
En aquestes fotos l'estació de la Sagrera tenia més activitat. Quan hi va caure? Pot ser desprès del any 92?Euromed wrote:Hola atodos:
Adjunto fotos de la estacion BARCELONA CLOT (Sagrera) conocida como BARCELONA SAGRERA, aunque el rotulo que habia en la fachada ponia lo primero.
Saludos.
El pont sobre la cloaca del Bogatell i la pròpia estació, pot ser hi van ser on avui comença la platja que porta el mateix nom ?Euromed wrote:Hola a todos:
Tal y como comenté adjunto fotos de estacionesde mercancias de Barcelona.
Estas son de BARCELONA BOGATELL
Saludos