Si no m'equivoco, la línia orbital es vol fer-la passar vorejant Martorell i parant en una nova estació (al no passar per Martorell Central), i aquesta seria Martorell Oest, imagino que a l'alçada de la carretera de Piera.RogerHernan95 wrote:I segons he llegit, l'estació de Martorell actual es traslledarà a un altre indret i tindra el nom de Martorell Oest, però no han dit que farán amb la actual, l'he posat així per aquest motiu
Propostes ferroviàries per a l'àrea de Barcelona
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Last edited by jEiiK0b on Thursday 08/09/2011 13:20, edited 1 time in total.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Aquí el mapa amb correcions: http://www.mediafire.com/imageview.php? ... rv&thumb=6
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola,
Tot i que ja fa uns dies que em vaig registrar, aquest és el primer post que faig en aquest Fòrum. Espero poder aportar alguna cosa, tot i que veient el nivell que tenen alguns foraires em sembla que el meu desconeixement en molts temes serà espectacular. I començo en aquest fil, ja que m'agrada molt sempre estar pensant en com es podria millorar la xarxa de metro i rodalies, noves ampliacions, modificacions de traçat, etc. Sé que, ara per ara, res de res. Però imaginar és gratuït!
Un tema al qual fa temps que dono voltes és al de l'L4 circular: fa temps que us segueixo, i veig que s'aposta molt per tancar el recorregut actual a l'entorn de la futura estació de La Sagrera. No obstant, a mi no m'agrada. Per mi seria una linia circular extranya: no "contindria" el centre de la ciutat (cosa rara en una linia circular), sinó que el tallaria per Via Laietana i Pg. de Gràcia. Per mi, una linia circular ha de fer el que el seu nom indica: una circumvalació.
L'alternativa que proposo passa per fer el que es fa en moltes ciutats, com ara Londres: que les linies de metro comparteixin vies. La meva proposta d'L4 començaria a La Sagrera cap al mar, Fòrum, Ciutadella... I a Barceloneta es desviaria cap a Drassanes, on compartiria via amb l'L3 fins a Sants-Estació. Allà es desviaria per sota de l'Av. Josep Tarradellas fins a la paça de Fc. Macià, Travessera de Gràcia fins a enllaçar amb els FGC. Des d'aquí continuaria fins a Joanic, on començaria a compartir via amb la L11 prolongada fins a Guinardó | Hospital de Sant Pau. Allà es deviaria fins a tancar el cercle a La Sagrera.
Per altra part, la L11 començaria a Can Cuiàs i faria servir el traçat de l'actual L4 fins a Barceloneta. Des d'allà es podria fer una mini-prolongació fins just a sota de l'EdF. Així doncs, la nova L11 seria Estació de França - Can Cuiàs.
Ja em direu què en penseu!
Tot i que ja fa uns dies que em vaig registrar, aquest és el primer post que faig en aquest Fòrum. Espero poder aportar alguna cosa, tot i que veient el nivell que tenen alguns foraires em sembla que el meu desconeixement en molts temes serà espectacular. I començo en aquest fil, ja que m'agrada molt sempre estar pensant en com es podria millorar la xarxa de metro i rodalies, noves ampliacions, modificacions de traçat, etc. Sé que, ara per ara, res de res. Però imaginar és gratuït!
Un tema al qual fa temps que dono voltes és al de l'L4 circular: fa temps que us segueixo, i veig que s'aposta molt per tancar el recorregut actual a l'entorn de la futura estació de La Sagrera. No obstant, a mi no m'agrada. Per mi seria una linia circular extranya: no "contindria" el centre de la ciutat (cosa rara en una linia circular), sinó que el tallaria per Via Laietana i Pg. de Gràcia. Per mi, una linia circular ha de fer el que el seu nom indica: una circumvalació.
L'alternativa que proposo passa per fer el que es fa en moltes ciutats, com ara Londres: que les linies de metro comparteixin vies. La meva proposta d'L4 començaria a La Sagrera cap al mar, Fòrum, Ciutadella... I a Barceloneta es desviaria cap a Drassanes, on compartiria via amb l'L3 fins a Sants-Estació. Allà es desviaria per sota de l'Av. Josep Tarradellas fins a la paça de Fc. Macià, Travessera de Gràcia fins a enllaçar amb els FGC. Des d'aquí continuaria fins a Joanic, on començaria a compartir via amb la L11 prolongada fins a Guinardó | Hospital de Sant Pau. Allà es deviaria fins a tancar el cercle a La Sagrera.
Per altra part, la L11 començaria a Can Cuiàs i faria servir el traçat de l'actual L4 fins a Barceloneta. Des d'allà es podria fer una mini-prolongació fins just a sota de l'EdF. Així doncs, la nova L11 seria Estació de França - Can Cuiàs.
Ja em direu què en penseu!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Se me ha ocurrido hace unos días una propuesta interesante para la R1 y la R2. El problema es cómo reflejarla en plano, aunque imagino que no supondría mucho problema. La R2 hace pequeñas modificaciones, la R1 sería Cerdanyola UAB-Hospitalet/Estaciò de França-Matarò-Maçanet.
Los trenes con salida Maçanet irían todos a Hospi. Los de salida Blñanes alargarían todos sus servicios a Molins. Los trde Calella o Arenys irían a Molins, Rubì y Cerdanyola Universitat. Y todos los que salgan de Matarò irían a Clot finalizando en el ramal de la estaciò de França.
La R2 haría una modificación: suprimiría la R2 pasante, dejando dos líneas: Maçanet/Sant Celoni-Castelldefels y Sant vicenç/Vilanova-Estaciò de França. Todos los trenes de la R2 Norte finalizarían en Castelldefels.
Se reabre la r10 Barcelona-Estaciò de França-Aeroport.
Paralelamente se opera un pequeño cambio en la estación de Metro de Barceloneta: en los muros de los andenes se colocan imágenes o grabados de la EdF con s historia, publicidad patrocidad por ADIF, y se colocan unas televisiones indicando en sus pantallas las próximas salidas de la EdF tanto de la R10, R2 y R1 como de las líneas de media y larga distancia. Y por supuesto, se indica claramente y en grande la salida y con carteles en las farolas, indicaciones de acceso a EdF.
Qué os parece? los de la R2 ya no tiene nada que portestar, y la R1 alarga a Cerdanyola UAB vía Molins-Papiol. La R3, R4, R7 y R8 se dejan como están y damos más servicio a la R8 metiendo servicios a la UAB por la R1. Se recupera la r10 mandando tres íneas a la EdF sin que se altere el tráfico ferroviario dle resto de la red. Creo que sería una buena opción para todos.
Los trenes con salida Maçanet irían todos a Hospi. Los de salida Blñanes alargarían todos sus servicios a Molins. Los trde Calella o Arenys irían a Molins, Rubì y Cerdanyola Universitat. Y todos los que salgan de Matarò irían a Clot finalizando en el ramal de la estaciò de França.
La R2 haría una modificación: suprimiría la R2 pasante, dejando dos líneas: Maçanet/Sant Celoni-Castelldefels y Sant vicenç/Vilanova-Estaciò de França. Todos los trenes de la R2 Norte finalizarían en Castelldefels.
Se reabre la r10 Barcelona-Estaciò de França-Aeroport.
Paralelamente se opera un pequeño cambio en la estación de Metro de Barceloneta: en los muros de los andenes se colocan imágenes o grabados de la EdF con s historia, publicidad patrocidad por ADIF, y se colocan unas televisiones indicando en sus pantallas las próximas salidas de la EdF tanto de la R10, R2 y R1 como de las líneas de media y larga distancia. Y por supuesto, se indica claramente y en grande la salida y con carteles en las farolas, indicaciones de acceso a EdF.
Qué os parece? los de la R2 ya no tiene nada que portestar, y la R1 alarga a Cerdanyola UAB vía Molins-Papiol. La R3, R4, R7 y R8 se dejan como están y damos más servicio a la R8 metiendo servicios a la UAB por la R1. Se recupera la r10 mandando tres íneas a la EdF sin que se altere el tráfico ferroviario dle resto de la red. Creo que sería una buena opción para todos.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Como dice França451, no es mala idea, es una idea más, pero hay que tener en cuenta que la gente empezaría a hacerse "la picha un lío" con tanto destino/procedencia, ya que al haber tantos cruces/ramales, no queda muy clara la cosa.
Yo pienso que las líneas, con 2 origenes y 2 destinos, es más que de sobras, ya que nunca se llegaría a hacer un solo origen/destino, me explico:
R1: Molins de Rei/L'hospitalet-Mataró/Arenys/Calella/Blanes/Maçanet.
MI R1:Molins de Rei-Calella y L'hospitalet-Maçanet.
R4: St. Vicenç/Vilafranca/Martorell-Terrassa/Manresa
MI R4:St. Vicenç-Terrassa y Martorell/Manresa
Las R2, las unificaría nuevamente, dejándolas:
MI R2:St.Vicenç-St.Andreu comtal y Castelldefels-Sant Celoni.
La R7, Modificaría su trazado, bajándola por el ramal de les aigües, y finalizando su recorrido en la Est. de França.
La R8, con el trazado actual, perohaciendo Granollers centre-Vilafranca, con un servicio cada media hora.
Yo pienso que las líneas, con 2 origenes y 2 destinos, es más que de sobras, ya que nunca se llegaría a hacer un solo origen/destino, me explico:
R1: Molins de Rei/L'hospitalet-Mataró/Arenys/Calella/Blanes/Maçanet.
MI R1:Molins de Rei-Calella y L'hospitalet-Maçanet.
R4: St. Vicenç/Vilafranca/Martorell-Terrassa/Manresa
MI R4:St. Vicenç-Terrassa y Martorell/Manresa
Las R2, las unificaría nuevamente, dejándolas:
MI R2:St.Vicenç-St.Andreu comtal y Castelldefels-Sant Celoni.
La R7, Modificaría su trazado, bajándola por el ramal de les aigües, y finalizando su recorrido en la Est. de França.
La R8, con el trazado actual, perohaciendo Granollers centre-Vilafranca, con un servicio cada media hora.
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Para eso prefiero la red actual como está. el tema de todo esto es que la EdF tiene que tener de Rodalies o dos líneas con pocos trenes o una sola con muchos trenes. Actualmente tiene una con muchos trenes, y añadilrle los Matarò sería simplemente para tener dos posibilidades de enlace con los MDs o LDs. Es que yo sigo pensando en la EdF como Valencia Nord: una estación con varios ramales de donde salgan muchas líneas, y sirva de enlace con los MDs y LDs, teniendo como segunda alternativa Brcelona-Santos Bodrios, como estación pasante o Barcelona-Chapucera TAV, si es que ahí se puede meter más de una línea de MDs o LDs, igualmente como estación pasante. En cuanto a lo que comentáis de tener dos túneles transversales con un buen uso, de qué sirve pedir dos túneles Sants-Catalunya-Clot, Sants-Montcada Bif o Sants-Gràcia-Clot, si meten unas frecuencias de pena, los trenes se quedan parados en mitad de los túneles, los buques se quedan parados con las puertas abiertas y tardan mil horas en sacar a los pasajeros, las infraestructuras se caen a cachos y de Clot a Sants por Gràcia sentido sur es la vergüenza de toda la red, tandando menos incluso en Metro haciendo L2+L5 con trasbordo en Sagrada Famìlia???? Lo único que he visto medio decente son los R1 sentido norte por Plaza Catalunya y el Minibuque de Granollers Centre, que te hace un Sants-Clot en seis minutos circulando a 150 por hora, y algunos EdF que van un poco rápido, todo lo demás son dos túneles que reivindicáis tener y darles serrvicio cuando están de ops! pena y nos quejamos de unas vías al aire libre, en un estado aceptable, que al menos te llevan a una estación en condiciones que por lo menos en cuanto a imagen y valía como estación de apartado y terminal de trenes vale mucho más que los dos bodrios de túneles que tenemos.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Añadir los Mataró hacia EdF supone cizallar entre Clot-Aragó y Arc de Triomf com decenas de trenes, cosa totalmente imposible si no se quieren colapsar los túneles. Efectivamente, en Sagrera (eso de TAV dudo mucho que se ponga) habrá más de una línea de MD, bien por la vía actual bien por la nueva línea de AV. Lo de las frecuencias de pena no lo entiendo, las frecuencias en lugar de ser pensa son de vértigo, con trenes cada 3 minutos..... el túnel de Plaça de Catalunya es espectacular e incluso el de Passeig de Gràcia es de vértigo... te recomiendo ver el siguiente video:França451 wrote:Para eso prefiero la red actual como está. el tema de todo esto es que la EdF tiene que tener de Rodalies o dos líneas con pocos trenes o una sola con muchos trenes. Actualmente tiene una con muchos trenes, y añadilrle los Matarò sería simplemente para tener dos posibilidades de enlace con los MDs o LDs. Es que yo sigo pensando en la EdF como Valencia Nord: una estación con varios ramales de donde salgan muchas líneas, y sirva de enlace con los MDs y LDs, teniendo como segunda alternativa Brcelona-Santos Bodrios, como estación pasante o Barcelona-Chapucera TAV, si es que ahí se puede meter más de una línea de MDs o LDs, igualmente como estación pasante. En cuanto a lo que comentáis de tener dos túneles transversales con un buen uso, de qué sirve pedir dos túneles Sants-Catalunya-Clot, Sants-Montcada Bif o Sants-Gràcia-Clot, si meten unas frecuencias de pena, los trenes se quedan parados en mitad de los túneles, los buques se quedan parados con las puertas abiertas y tardan mil horas en sacar a los pasajeros, las infraestructuras se caen a cachos y de Clot a Sants por Gràcia sentido sur es la vergüenza de toda la red, tandando menos incluso en Metro haciendo L2+L5 con trasbordo en Sagrada Famìlia???? Lo único que he visto medio decente son los R1 sentido norte por Plaza Catalunya y el Minibuque de Granollers Centre, que te hace un Sants-Clot en seis minutos circulando a 150 por hora, y algunos EdF que van un poco rápido, todo lo demás son dos túneles que reivindicáis tener y darles serrvicio cuando están de ops! pena y nos quejamos de unas vías al aire libre, en un estado aceptable, que al menos te llevan a una estación en condiciones que por lo menos en cuanto a imagen y valía como estación de apartado y terminal de trenes vale mucho más que los dos bodrios de túneles que tenemos.
http://www.youtube.com/watch?v=Z6091W7p0fA
Los trenes se quedan parados en los túneles sobretodo en los cizallamientos, el de Passeig de Gràcia - EdF es el caso más emblemático... efectivamente hay que evitar meter más trenes por ahí y menos meter los trenes de Mataró en Edf cizallando el otro túnel. Respecto de los tiempos de viaje, si todo va normal son mil veces más rápidos los de Renfe que los de Metro, es una cuestión de paradas de unos y otros. Respecto de eso de que los túneles están de pena.... no te referirás a la catenaria que es nueva.... o a todos los enclavamientos que son nuevos.... no, no están de pena.... la pena es que nos creamos lo que se va diciendo por ahí por gente con responsabilidad de gobierno pero sin responsabilidad en sus actos.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Hola veig aquest fil una pica parat, jo proposo ampliar la linia 3 fins a besós pasant per trinitat vella(L1), la maquinista (R2,R3;..), bon pastor (L9,L10), verneda(L2), Besos (L4)
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Jo ho he dit molts cops que aquesta ha de ser la sortida racional de la L3. (Vist que la L4 la porten a La Sagrera, però bé podria haver anat per la Maquinista, Trinitat, Can Zam i Montcada, i fins i tot, rematant-ho tot anant fins Can Cuiàs).piper1986 wrote:Hola veig aquest fil una pica parat, jo proposo ampliar la linia 3 fins a besós pasant per trinitat vella(L1), la maquinista (R2,R3;..), bon pastor (L9,L10), verneda(L2), Besos (L4)
Ara bé, vist que la L4 "comparteix" tram amb la L9, el millor seria finalitzar la L3 a Bon Pastor.
Per cert, la maquinista no tindria enllaç amb Rodalies, ja que quedaria més aprop del riu (a la banda de Santa Coloma de la Maquinista).
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Dons que la fagin passar mes aprop de la futura estació, s'ha d'intentar fer els menys transbords possibles, per una persona que vingui del valles oriental y vulgui anar a la part nord de barcelona ha de fer molta volta baixant a passeig de gracia per despres tornar a pujar fins vall d'hebron, mundet, valldaura, etc. no costa res fer-la passar mes aprop ni que sigui un transbord de 100 o 200 metres, podria passar pel carrer que hi ha entre l'estació y el CC de la maquinistaMiquel wrote:Jo ho he dit molts cops que aquesta ha de ser la sortida racional de la L3. (Vist que la L4 la porten a La Sagrera, però bé podria haver anat per la Maquinista, Trinitat, Can Zam i Montcada, i fins i tot, rematant-ho tot anant fins Can Cuiàs).piper1986 wrote:Hola veig aquest fil una pica parat, jo proposo ampliar la linia 3 fins a besós pasant per trinitat vella(L1), la maquinista (R2,R3;..), bon pastor (L9,L10), verneda(L2), Besos (L4)
Ara bé, vist que la L4 "comparteix" tram amb la L9, el millor seria finalitzar la L3 a Bon Pastor.
Per cert, la maquinista no tindria enllaç amb Rodalies, ja que quedaria més aprop del riu (a la banda de Santa Coloma de la Maquinista).
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
També trobo molt important l'enllaç L2-L3 ja sigui a veneda o la pau, ja que l'unic transbord esta al paral·lel, fet que provoca fer una volta de mil dimonis pels usuaris de la L2 d'artigues a badalona P.F. envers al usuaris de la L3 de vall d'hebron a trinitat nova.Miquel wrote:Jo ho he dit molts cops que aquesta ha de ser la sortida racional de la L3. (Vist que la L4 la porten a La Sagrera, però bé podria haver anat per la Maquinista, Trinitat, Can Zam i Montcada, i fins i tot, rematant-ho tot anant fins Can Cuiàs).piper1986 wrote:Hola veig aquest fil una pica parat, jo proposo ampliar la linia 3 fins a besós pasant per trinitat vella(L1), la maquinista (R2,R3;..), bon pastor (L9,L10), verneda(L2), Besos (L4)
Ara bé, vist que la L4 "comparteix" tram amb la L9, el millor seria finalitzar la L3 a Bon Pastor.
Per cert, la maquinista no tindria enllaç amb Rodalies, ja que quedaria més aprop del riu (a la banda de Santa Coloma de la Maquinista).
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Enllaços L3
Hi ha Pg. de Gràcia. És quilomètric, però més ràpid que donar la volta pel Paral·lel.piper1986 wrote:També trobo molt important l'enllaç L2-L3 ja sigui a veneda o la pau, ja que l'unic transbord esta al paral·lel, fet que provoca fer una volta de mil dimonis pels usuaris de la L2 d'artigues a badalona P.F. envers al usuaris de la L3 de vall d'hebron a trinitat nova.
Quant a l'enllaç entre la línia de Granollers i el Barcelonès nord, he reclamat mantes vegades el desplaçament de St. Andreu Comtal cap al nord, cap a un intercanviador entre l'L1 i l'L3 ampliada.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2271
- Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
- Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
- Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Lo del mensaje del usuario Toni, podría comentar algunas cosas, pero no quiero hacer off topics innecesarios. Voy al tema L2-L3. Con esa propuesta, de Bada,lona a Valle Hebròn, tengo una duda: No existen actualmente autobuses de Tugsal de Badalona y Santa Coloma a Valle Hebròn?piper1986 wrote:
També trobo molt important l'enllaç L2-L3 ja sigui a veneda o la pau, ja que l'unic transbord esta al paral·lel, fet que provoca fer una volta de mil dimonis pels usuaris de la L2 d'artigues a badalona P.F. envers al usuaris de la L3 de vall d'hebron a trinitat nova.
En cuanto a hacerlo por Metro, está claro que un acceso directo sería lo más cómodo, pero en caso de no llegar a hacerse, la L4 a Sagrera aliviaría gran parte, no? Badalona-La Pau, L4 La Pau-La Sagrera y si la L3 llegase tan sólo a Trinitat Vella, coger línea 1 hasta Trinitat Vella y allí la L3. Son tres trasbordos, pero es más corto que ir a Paral-lel, eso seguro.
Otra alternativa: L2 a Gorg, L10 a La Sagrera (más corto) y L1 a Trinitat Vella y allí L3.
Cuánto emplea Tugsal en las líneas de Badalona a Valle Hebròn?
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Per a que us compliqueu la vida, sembla que heu oblidat que la L5 arriba fins a Vall d'hebron.França451 wrote:Lo del mensaje del usuario Toni, podría comentar algunas cosas, pero no quiero hacer off topics innecesarios. Voy al tema L2-L3. Con esa propuesta, de Bada,lona a Valle Hebròn, tengo una duda: No existen actualmente autobuses de Tugsal de Badalona y Santa Coloma a Valle Hebròn?piper1986 wrote:
També trobo molt important l'enllaç L2-L3 ja sigui a veneda o la pau, ja que l'unic transbord esta al paral·lel, fet que provoca fer una volta de mil dimonis pels usuaris de la L2 d'artigues a badalona P.F. envers al usuaris de la L3 de vall d'hebron a trinitat nova.
En cuanto a hacerlo por Metro, está claro que un acceso directo sería lo más cómodo, pero en caso de no llegar a hacerse, la L4 a Sagrera aliviaría gran parte, no? Badalona-La Pau, L4 La Pau-La Sagrera y si la L3 llegase tan sólo a Trinitat Vella, coger línea 1 hasta Trinitat Vella y allí la L3. Son tres trasbordos, pero es más corto que ir a Paral-lel, eso seguro.
Otra alternativa: L2 a Gorg, L10 a La Sagrera (más corto) y L1 a Trinitat Vella y allí L3.
Cuánto emplea Tugsal en las líneas de Badalona a Valle Hebròn?
St.Coloma/Badalona amb L9 o L10 + L5 a Vall d'Hebron. Fi!
La gent que arriba del Vallès per la meridiana baixa a La Sagrera i agafa la L5.
Els de la R2 baixen a Sant Andreu i amb la L1 podrien anar 2 parades més enllà fins a Trinitat Vella per agafar la L3, o fins La Sagrera per agafar la L5.
No cal un enllaç de centenars de metres quan en poc temps (i ara també) qualsevol persona hi podrà accedir, però de moment, només per Sagrera.
Ara, la prolongació de la L3 serviria per donar servei a la Maquinista i a la zona alta del Bon Pastor.
No cal baixar fins Verneda, ja que ja hi arriba el 60 o el 42 (d'autobus), i per afegir, si vols anar a Badalona, agafaries la L10 abans sense necessitat de baixar i enllaçar amb la L2 a Verneda. Així que sense cap dubte, la utilitat és portar la línia fins Bon Pastor, la resta, millor deixar-ho per quan recollim diners dels arbres.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
mireu que he trobat a la viquipedia sobre la R7
Futur
Línia 5 de Rodalies.
En el Pla de Transports de Viatgers (PTV) 2008-2012 es preveu que la línia 7 de Rodalies passi anomenar-se R5, nom que actualment pertany a una línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. A més la línia, que ara fa el trajecte L'Hospitalet de Llobregat - Martorell, es convertirà en una línia circular. La línia a Barcelona passarà per Passeig de Gràcia en comptes de passar per Catalunya.
La línia englobarà dos tipus de serveis: un primer directe Martorell-Granollers Centre (passant per Cerdanyola, Sant Cugat, Rubí i Castellbisbal); i un segon servei circular o en forma de llaç que unirà Martorell amb Granollers Centre passant per Barcelona (Martorell >> Cerdanyola >> Barcelona >> Cerdanyola >> Granollers) i dues vegades pel tram Rubí - Cerdanyola del Vallès per poguer tancar el cercle o llaç.
Al costat de la explicació aquesta hi ha una imatge de com seria, aqui la font:
http://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADnia ... Barcelona)
Futur
Línia 5 de Rodalies.
En el Pla de Transports de Viatgers (PTV) 2008-2012 es preveu que la línia 7 de Rodalies passi anomenar-se R5, nom que actualment pertany a una línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. A més la línia, que ara fa el trajecte L'Hospitalet de Llobregat - Martorell, es convertirà en una línia circular. La línia a Barcelona passarà per Passeig de Gràcia en comptes de passar per Catalunya.
La línia englobarà dos tipus de serveis: un primer directe Martorell-Granollers Centre (passant per Cerdanyola, Sant Cugat, Rubí i Castellbisbal); i un segon servei circular o en forma de llaç que unirà Martorell amb Granollers Centre passant per Barcelona (Martorell >> Cerdanyola >> Barcelona >> Cerdanyola >> Granollers) i dues vegades pel tram Rubí - Cerdanyola del Vallès per poguer tancar el cercle o llaç.
Al costat de la explicació aquesta hi ha una imatge de com seria, aqui la font:
http://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADnia ... Barcelona)
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ben lluny de la realitat
1. L'enllaç remet a un avís que l'entrada en qüestió no existeix a la Viquipèdia.
2. La informació que cites és molt confusa. Més aviat va ser a l'inrevés: va ser Renfe que, aplicant-se exclusivament la seva nomenclatura, sense tenir en compte la resta de la xarxa ferroviària de l'àrea de Barcelona, va voler anomenar l'R7 C-5, fins que l'ATM va obligar-la al canvi. La resta són elucubracions.
2. La informació que cites és molt confusa. Més aviat va ser a l'inrevés: va ser Renfe que, aplicant-se exclusivament la seva nomenclatura, sense tenir en compte la resta de la xarxa ferroviària de l'àrea de Barcelona, va voler anomenar l'R7 C-5, fins que l'ATM va obligar-la al canvi. La resta són elucubracions.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
Aquest enllaç no funciona, aquí en tens un altre: http://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADnia ... rcelona%29joan89 wrote:
Al costat de la explicació aquesta hi ha una imatge de com seria, aqui la font:
http://ca.wikipedia.org/wiki/L%C3%ADnia ... Barcelona)
I l'imatge: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ona%29.svg
Que per cert, inclou un enllaç Sagrera - Sant Andreu Arenal ( ) impossible de realitzar. En tot cas, en una hipotética R7 pel túnel de Passeig de Gràcia, l'enllaç amb l'R3 i l'R4 es faria a Montcada Bifurcació vía ramal de les Aigües.
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
viniendo de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 84#p209784
Divagando un poco, sé que es un poco descabellado, pero no se podría aprovechar el trazado de mercancías desde El Prat hasta El Papiol para poner un tren más directo desde Barcelona hasta Martorell, y que vaya coordinado con un R5 y R6, ambos salida desde Martorell Central. Con uno de estos enlaces cada hora no creo que sería demasiada molestia para los trenes de mercancías, y luego sumamos otro R5 y R6 que vayan hasta Pl. Espanya, y que vayan por el amor de dios coordinados con la R4, asi se garantizan las conexiones Metro Baix Llobregat - Manresa e Igualada, Barcelona - Manresa e igualada con el directo, y R4 - Manresa e Igualada.
Bajando de las nubes, ni siquiera sé si existe un enlace entre la línea de Vilanova y la nueva línea de Mercancías, de lo cual dependería este esquema.
El problema vuelve a ser el mismo, la alta frecuencia que de por sí hay en la R4, y tampoco es muy factible dejar S. J. Despí, S. Feliu y Molins con una frecuencia de media hora.Sagrerenc wrote:Crear un traçat alternatiu entre Sant Vicenç dels Horts i Barcelona és ciència-ficció. Trobo que seria molt més interessant posar semidirectes a l'R4 (els que van a Sant Vicenç de Calders cada hora), que fins a Martorell-Centre parin només a l'Hospitalet i Cornellà, i coordinar els horaris amb els R5 i R6. Es podria anar d'Igualada a Pl. Catalunya en menys de 1h30'.
Divagando un poco, sé que es un poco descabellado, pero no se podría aprovechar el trazado de mercancías desde El Prat hasta El Papiol para poner un tren más directo desde Barcelona hasta Martorell, y que vaya coordinado con un R5 y R6, ambos salida desde Martorell Central. Con uno de estos enlaces cada hora no creo que sería demasiada molestia para los trenes de mercancías, y luego sumamos otro R5 y R6 que vayan hasta Pl. Espanya, y que vayan por el amor de dios coordinados con la R4, asi se garantizan las conexiones Metro Baix Llobregat - Manresa e Igualada, Barcelona - Manresa e igualada con el directo, y R4 - Manresa e Igualada.
Bajando de las nubes, ni siquiera sé si existe un enlace entre la línea de Vilanova y la nueva línea de Mercancías, de lo cual dependería este esquema.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
La frecuencia de la R4 es medianamente alta pero no llega ni de lejos al límite de la saturación como la Línia del Vallès o la L8, a estas alturas.
Económicamente en los tiempos que corren a mi me parece inviable la conexión con St. Vicenç dels Horts con Barcelona por una nueva via, pero es la opción más racional. Hemos convertido el tren que servía al borde sur del Llobregat, el más poblado, en una línea de Metro. Y ahora resulta que tenemos metro pero carecemos de tren. Más aún, no es lógica una línea de Rodalies, haciendo un trayecto como el que hace FGC a su paso por Gornal.
Pero la línea llobregat- Anoia necesita dos cosas, buscar la alternativa para los trenes directos, y conectar con la T1 con éstos. Pongamos por ejemplo que la R5 entre a Barcelona por la C32, en un viaducto, que es una obra económicamente viable, que haga un enlace con la renfe (cómo y dónde es discutible), y que se meta bajo tierra justo después de atravesar las rondas y entrar en la Diagonal con paradas en Zona Universitària (enlace con Metro), Francesc Macià, Provença y Plaça Catalunya. La R6, en cambio, haría servicios entre Igualada y el Aeropuerto. Así mismo se suprimirían los metros comarcales, y serían más servicios directos, que complementarían mejor (quizá reduciendo servicios S8). No tiene lógica que unos trenes acaben en Martorell desde el sur y otros desde el norte, no es lógico que no haya continuidad en esos servicios, francamente.
Económicamente en los tiempos que corren a mi me parece inviable la conexión con St. Vicenç dels Horts con Barcelona por una nueva via, pero es la opción más racional. Hemos convertido el tren que servía al borde sur del Llobregat, el más poblado, en una línea de Metro. Y ahora resulta que tenemos metro pero carecemos de tren. Más aún, no es lógica una línea de Rodalies, haciendo un trayecto como el que hace FGC a su paso por Gornal.
Pero la línea llobregat- Anoia necesita dos cosas, buscar la alternativa para los trenes directos, y conectar con la T1 con éstos. Pongamos por ejemplo que la R5 entre a Barcelona por la C32, en un viaducto, que es una obra económicamente viable, que haga un enlace con la renfe (cómo y dónde es discutible), y que se meta bajo tierra justo después de atravesar las rondas y entrar en la Diagonal con paradas en Zona Universitària (enlace con Metro), Francesc Macià, Provença y Plaça Catalunya. La R6, en cambio, haría servicios entre Igualada y el Aeropuerto. Así mismo se suprimirían los metros comarcales, y serían más servicios directos, que complementarían mejor (quizá reduciendo servicios S8). No tiene lógica que unos trenes acaben en Martorell desde el sur y otros desde el norte, no es lógico que no haya continuidad en esos servicios, francamente.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Plànols de propostes ferroviàries per Barcelona
alf, el transbordament de l'R5 a l'R4 a Martorell-Central ha millorat doncs si abans hi havien 5 minuts per anar de l'estació FGC a RENFE, ara en son vora 10 minuts, en un tren en l'altra tens més estona.
Lluita1714, doblar les vies d'FGC tal com es ara es tot un repte i si, el més lògic. Tot i que tal com ho tenim no es pot fer res, com a molt un projecte "genèric" per veure per on podria anar i fer una estimació aproximada, i res més.
Respecte a fer un enllaç d'FGC a la terminal T1 de l'aeroport ja hi és, es l'autobus L77 que en uns 20-25min et deixa davant la porta. Jo l'he fet servir vàries vegades i n¡he quedat molt content. Et recull davant el terminal (des que hi ha la T1 no hi he anat) i la primera parada es l'estació d'FGC de SAnt Boi de Llobregat, al mateix en agafar el bus a l'estació d'FGC que la primera parada es l'aeroport de Barcelona. El bus té el sistema tarifari integrat, adaptat a PMR i a més a més espai per a maletes. Jo des de Manresa abans tenia que anar a Sants i agfar el tren de l'aeroport, una mica més de dues hores de Manresa a l'aeroport, amb el bus es queda en poc més de hora i mitja.
ARa ja hi ha continuïtat de les línies, no hi han R5 o R6 que comencin o acabin a Martorell-Central, però tens raó que han fet un metro i s'han deixat el tren fora.
Fem-ho d'una altra manera, fem semidirectes en l'R1 entre Clot i Massanet-Massanes. Es parla de fer una línia per darrera del pobles costers, suposo que en part pel canvi climàtic, que ho facin de 4 vies, les interiors per uns semidirectes que des de CLot no parin fins Mataró i uns altres (que ja hi son) parin a tot arreu finalitzan el recorregut a Mataró mateix. Doncs això trasllade'm-ho a la línia d'FGC del Bages-Anoia.
Si fem un tram nou, com el que es diu per DIagonal, al final serà un metro. Pense-m'hi.
Lluita1714, doblar les vies d'FGC tal com es ara es tot un repte i si, el més lògic. Tot i que tal com ho tenim no es pot fer res, com a molt un projecte "genèric" per veure per on podria anar i fer una estimació aproximada, i res més.
Respecte a fer un enllaç d'FGC a la terminal T1 de l'aeroport ja hi és, es l'autobus L77 que en uns 20-25min et deixa davant la porta. Jo l'he fet servir vàries vegades i n¡he quedat molt content. Et recull davant el terminal (des que hi ha la T1 no hi he anat) i la primera parada es l'estació d'FGC de SAnt Boi de Llobregat, al mateix en agafar el bus a l'estació d'FGC que la primera parada es l'aeroport de Barcelona. El bus té el sistema tarifari integrat, adaptat a PMR i a més a més espai per a maletes. Jo des de Manresa abans tenia que anar a Sants i agfar el tren de l'aeroport, una mica més de dues hores de Manresa a l'aeroport, amb el bus es queda en poc més de hora i mitja.
ARa ja hi ha continuïtat de les línies, no hi han R5 o R6 que comencin o acabin a Martorell-Central, però tens raó que han fet un metro i s'han deixat el tren fora.
Fem-ho d'una altra manera, fem semidirectes en l'R1 entre Clot i Massanet-Massanes. Es parla de fer una línia per darrera del pobles costers, suposo que en part pel canvi climàtic, que ho facin de 4 vies, les interiors per uns semidirectes que des de CLot no parin fins Mataró i uns altres (que ja hi son) parin a tot arreu finalitzan el recorregut a Mataró mateix. Doncs això trasllade'm-ho a la línia d'FGC del Bages-Anoia.
Si fem un tram nou, com el que es diu per DIagonal, al final serà un metro. Pense-m'hi.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga