Imatges per a la història

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
evody
N6
N6
Posts: 184
Joined: Wednesday 20/01/2010 18:00

Re: Imatges per a la història

Post by evody »

xevi wrote:Algú pot explicar la restauració de les escales de l'edícula d'Urquinaona? Perquè s'ha fet? què és o que serà? s'hi podrà accedir...
Gràcies!
Pregunto lo mismo... da la sensación que se ha arreglado un poco o solo lo parece?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

122-042-132 wrote:Atenció a l'àlbum que m'han passat avui, d'un tal kimpol que és o era bomber de Barcelona, com a mínim, des del 1974:

Qui és en "Quimpol" Joaquim Pol? :

http://www.bcn.es/bombers/pdf/publicaci ... F18-20.pdf
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... &start=480
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

En aquesta web http://finestresdelamemoria.org/explora/ubicacio , si aneu pel mapa de Google pel carrer Aragó, veureu fotos de l'inici de les obres per cobrir la rasa del ferrocarril. I a http://finestresdelamemoria.org/explora/temes/Transport , fotografies de transports.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Aquesta foto apareix avui a La Vanguardia:
Attachments
glories anys 50.jpg
glories anys 50.jpg (154.69 KiB) Viewed 5900 times
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Un altre fotografia del Pont del Dragó, amb les vies de la Renfe, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... drago.html

Image

I a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... -baro.html , els tramvies-escola de Torre Baró.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

A http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... amvia.html , article sobre el relleu del tramvia a l'autobús:

Image
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Imatges per a la història

Post by Adolescent barceloní »

metring wrote:A http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... amvia.html , article sobre el relleu del tramvia a l'autobús:

Image
Ai el 50! Del tramvia que acabava a la Via Júlia i no pujava a Montjuïc fins als autobusos xupimegamoderns que van des del meu barri fins a Montjuïc i que anirà pròximament fins a Collblanc... Si comparo el tramvia dels anys nosequants fins a l'autobús ara al 2012...
metring wrote:Un altre fotografia del Pont del Dragó, amb les vies de la Renfe, a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... drago.html

Image

I a http://arxiuhistoric.blogspot.com.es/20 ... -baro.html , els tramvies-escola de Torre Baró.
Però aquí és on ara hi ha el Pont del Dragó, al principi del Passeig Valldaura? Perquè carai quin canvi...
Edito: vale, sí que és. Fins que no he llegit el text de l'enllaç no m'ho he cregut...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

Puede que la calle que pasa por debajo del puente es el Pº Valldaura y donde pasa el Biscuter es la C/ Bartrina o el lateral actual de la Avenida Meridina ( paso inferior ) ???
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Pas subterrani

Post by Javi M »

Curiós aquest cartell de "PEATON UTILICE EL PASO SUBTERRANEO". Avui dia conec poca gent que faci servir els passadissos del metro per a fer drecera.
chausson bs
N1
N1
Posts: 9
Joined: Wednesday 28/12/2011 20:05

Re: Imatges per a la història

Post by chausson bs »

metring wrote:Algú dels nostres foraires de Badalona sap si encara existeix aquesta façana? La foto és de 2005. Per cert, el telèfon era més breu que una adreça de sms!

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... otostream/

Image

I aquesta, d'un remolc de tramvia reciclat en "xiringuito"?

Image
hola. Sóc l'autor de les dues fotos. La façana ja no existeix amb aquest aspecte, fa uns dos anys van fer reformes i se la van carregar, ara és una façana anònima i vulgar con les de la resta del carrer. La foto del remolc Zaragoza està feta el novembre de 1984.
User avatar
Javi M
N9
N9
Posts: 1618
Joined: Wednesday 18/11/2009 16:49
Location: Sant Feliu

Increïble!

Post by Javi M »

chausson bs wrote:La façana ja no existeix amb aquest aspecte, fa uns dos anys van fer reformes i se la van carregar, ara és una façana anònima i vulgar con les de la resta del carrer.
Costa de creure com la gent és capaç de fer aquestes coses...
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

El remolque puede ser el bar que habia en las zonas de examen de trafico en Montjuic????
chausson bs
N1
N1
Posts: 9
Joined: Wednesday 28/12/2011 20:05

Re: Imatges per a la història

Post by chausson bs »

sagrering wrote:El remolque puede ser el bar que habia en las zonas de examen de trafico en Montjuic????

Sí, es ese tranvía.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Imatges per a la història

Post by metring »

Unes interessants, a http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... -1971.html , especialment una de l'antiga estació de Martorell (ara la línia de Renfe) a plaça Catalunya

Image
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Imatges per a la història

Post by faristol »

Gracies per l'enllaç, blog força interesant i moltes fotos, no se si heu vist la de FONTANA:

http://mtvo-lasmentiras.blogspot.com.es ... os-en.html


Arrel del mateix blog hi han enllaços a una altre pagina força interesant que no coneixia Histotube.cat

http://histotube.blogspot.com.es/search ... results=42
User avatar
andres
N5
N5
Posts: 86
Joined: Thursday 04/12/2008 21:50
Location: Badalona-Artigas- Segur de Calafell

Re: Imatges per a la història

Post by andres »

No es correcta la fecha de 1930 de la fotografia de Fontana, es de finales de los años 50 que fue cuando la calle de Asturias se convirtió en dirección unica, ademas se ve la señal cuadrada que avisaba del paso del tranvía y esta no empezo a implantarse hasta los años 40
sagrering
N6
N6
Posts: 273
Joined: Thursday 16/09/2010 18:11

Re: Imatges per a la història

Post by sagrering »

Alguien tiene fotografias de los antiguos ascensores de pasaje en Lesseps y Fontana ??
He oido hablar de su existencia, pero no he conseguido ver ningun recuerdo grafico de ellos.
Un saludo
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Imatges per a la història

Post by 122-042-132 »

Interessant col·lecció de fotografies, de quan la cobertura de la rasa del carrer Aragó

http://www.forotrenes.com/foro/viewtopi ... =9&t=38956

Salut!
User avatar
Euromed
N6
N6
Posts: 247
Joined: Saturday 10/11/2012 19:57

Re: Imatges per a la història

Post by Euromed »

Hola a todos:
Las fotos corresponden a las obras de la zona de la bifurcación C/Aragón - Est.Clot. Fueron algo más complejas que la cobertura en si, del resto de la calle, aparte de la construcción del Apd. P.de Gracia.La via E.de França a P. de Gracia, se tuvo que desplazar hacia el lado mar, para poder hacer un doble tunel hasta la altura de la C/ Marina/C/Aragón/Av. Diagonal, donde las vias dirección E.de França, eran exteriores hasta la E.de F.y en tunel las que se dirigian al Clot.
Hay todo un baile de cifras en el tema años, que seria de agradecer si alguien lo puede aclarar.
La cobertura de la C/Aragón se efectuo en la segunda mitad de la decada de los 50. Y el enlace de clot, fue inagurado a principios de los 70s. Recuerdo que durante un periodo de tiempo la linea de metro L-1 estuvo cortada entre glorias y clot (o navas), por problemas de estructura del tunel,debido a las obras del enlace C/Aragón - Clot.
Saludos.
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”