Ara per ara ja no és gaire difícil interferir amb el trànsit de passatgers, per desgràcia...Sky wrote:Bioesfera demana usar la línia de la Pobla per transportar mercaderies
En horari nocturn, quan no interfereixi amb el trànsit de passatgers
http://www.segre.com/comarques/detall-c ... rcaderies/
^ No he trobat la notícia a cap web obert.
Notícies línia de La Pobla de Segur
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Pot ser que faci referència als passos a nivell?oriolp13 wrote: Ara per ara ja no és gaire difícil interferir amb el trànsit de passatgers, per desgràcia...
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Alemanya
I'm sorry, vaig ser jo el 1r a parlar d'Alemanya, bàsicament perque pensava en que una línia com la de La Pobla, a un pais desenvolupat com Alemanya o Holanda, com a mínim tindria 1 tren cada hora de Lleida a Balaguer i 1 tren cada 2 hores fins La Pobla, i les prolongacions que proposo (almenys algunes) ja fa anys que s'haurien fet. Es per això que se'm va ocorrer que potser (i seria lo ideal) quan ens hagin d'ajudar de pas ens podrien obligar a aproparnos mes a Europa que al 3r mon en el tema de les infraestructures i els serveis públics.Guigui wrote:No anava per tu. Que es doni per aludit qui hagi parlat d'Alemanya en aquest context.
No es que volgués polititzar el fil, només comentar això, si de cas es poden moure els missatges a algun fil més adient.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La UE no és Espanya
Per matar el tema: a Alemanya no volen ni sentir a parlar de pagar un euro més del compte als països mediterranis (no us sona de res, això?) i, si de cas, si els sobren uns dinerons per a fer coses útils, que se les paguin ells (o sigui, nosaltres).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N6
- Posts: 299
- Joined: Friday 20/05/2011 20:27
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Aquesta sí que seria una notícia excelent per a la línia. Si confiem en la actuació pública, anem ven servits ferroviàriament. A veure si es concreta.Sky wrote:Bioesfera demana usar la línia de la Pobla per transportar mercaderies
En horari nocturn, quan no interfereixi amb el trànsit de passatgers
http://www.segre.com/comarques/detall-c ... rcaderies/
^ No he trobat la notícia a cap web obert.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Donat el número de circulacions que hi ha, si es fesin també de dia, segur que no interferían.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Seria genial que ho fessin però de dia perquè total, hi han tantes circulacions...Sky wrote:Bioesfera demana usar la línia de la Pobla per transportar mercaderies
En horari nocturn, quan no interfereixi amb el trànsit de passatgers
http://www.segre.com/comarques/detall-c ... rcaderies/
^ No he trobat la notícia a cap web obert.
Salutacions des de Figueres.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Tot el que sigui fomentar el transport per ferrocarril està bé, i de mercaderies també... però sembla que això està tant verd com l´ideari de Biosfera...jordiver wrote:Seria genial que ho fessin però de dia perquè total, hi han tantes circulacions...Sky wrote:Bioesfera demana usar la línia de la Pobla per transportar mercaderies
En horari nocturn, quan no interfereixi amb el trànsit de passatgers
http://www.segre.com/comarques/detall-c ... rcaderies/
^ No he trobat la notícia a cap web obert.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Mentre algú hi faci alguna cosa, menys possibilitats de què tanquin la línia.Toni wrote:Tot el que sigui fomentar el transport per ferrocarril està bé, i de mercaderies també... però sembla que això està tant verd com l´ideari de Biosfera...jordiver wrote:Seria genial que ho fessin però de dia perquè total, hi han tantes circulacions...Sky wrote:Bioesfera demana usar la línia de la Pobla per transportar mercaderies
En horari nocturn, quan no interfereixi amb el trànsit de passatgers
http://www.segre.com/comarques/detall-c ... rcaderies/
^ No he trobat la notícia a cap web obert.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Jo no crec que l´objectiu sigui mantenir totes les línies obertes, s´hauran de mantenir les línies útils. Les línies útils son les que donen un servei en bones condicions a un número suficient de gent i si no s´arriba a aquest mínim és molt millor posar un autobus (molt més eficient). El cas de la línia de La Pobla és un cas emblemàtic de línia que no se justifica de cap manera ja que en hora punta anava un número de persones que no omplien un autobus i en hora vall no omplien un taxi. Evidentment, mantenir la línia és un malbaratament enorme de diners públics que paguem entre tots (que se seguiran pagant mentre no vingui algú de fora vestit de negre i aturi coses com aquesta...). FGC intenta ara perdre el mínim possible mentre algun polític no tingui el cap fred per analitzar la qüestió (aquesta línia no admet cap anàlisi).metring wrote:Mentre algú hi faci alguna cosa, menys possibilitats de què tanquin la línia.Toni wrote:Tot el que sigui fomentar el transport per ferrocarril està bé, i de mercaderies també... però sembla que això està tant verd com l´ideari de Biosfera...jordiver wrote:Bioesfera demana usar la línia de la Pobla per transportar mercaderies
En horari nocturn, quan no interfereixi amb el trànsit de passatgers
http://www.segre.com/comarques/detall-c ... rcaderies/
^ No he trobat la notícia a cap web obert.
Seria genial que ho fessin però de dia perquè total, hi han tantes circulacions...
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Toni, no estic d'acord en algusn punts.
És evident que una línia que està buida de servei cla tancar-la per evitar llençar diners en un manteniment erm.
Ara bé, una línia que només tingui mercaderies no té perquè ser deficitaria.
No estic d'acord en dir que un servei de bus es eficient. Es el més contaminant, ocupa la carretera i requereix un manteniment més sovint que el tren (penso jo).
El que no potser es que hi hagi al mateix temps un servei en tren i un de bus que fan el mateix recorregut. I pitjor anular le servei de tren (o reduir-lo dràsticament) a favor d'un transport en bus que cal ampliar i subvencionar preus en ser més car que el tren (un tema no d'incompetència, sino de subnormals).
El que s'ha de fer es omplir el tren i el servei. Anul·lar la línia de bus i traspassar-la al tren. Si la línia pot dur mercaderies fer-ho ja i no esperar a que algú voldria fer-ho.
Cal publicitar que es pot fer, que no es car i que es molt més pràcitc que en camió, però cal que tot estigui fet i sigui factible.
Si els de Biosfera volen dur mercaderies de La Poble de Segur a Lleida han de tindre la garantia no només del servei sino de que en el punt de sortida/arribada tindran un espai on carregar/descarregar mercaderies.
I si es tanca la línia es tanca per a tot.
És evident que una línia que està buida de servei cla tancar-la per evitar llençar diners en un manteniment erm.
Ara bé, una línia que només tingui mercaderies no té perquè ser deficitaria.
No estic d'acord en dir que un servei de bus es eficient. Es el més contaminant, ocupa la carretera i requereix un manteniment més sovint que el tren (penso jo).
El que no potser es que hi hagi al mateix temps un servei en tren i un de bus que fan el mateix recorregut. I pitjor anular le servei de tren (o reduir-lo dràsticament) a favor d'un transport en bus que cal ampliar i subvencionar preus en ser més car que el tren (un tema no d'incompetència, sino de subnormals).
El que s'ha de fer es omplir el tren i el servei. Anul·lar la línia de bus i traspassar-la al tren. Si la línia pot dur mercaderies fer-ho ja i no esperar a que algú voldria fer-ho.
Cal publicitar que es pot fer, que no es car i que es molt més pràcitc que en camió, però cal que tot estigui fet i sigui factible.
Si els de Biosfera volen dur mercaderies de La Poble de Segur a Lleida han de tindre la garantia no només del servei sino de que en el punt de sortida/arribada tindran un espai on carregar/descarregar mercaderies.
I si es tanca la línia es tanca per a tot.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En la meva opinió:gatvell wrote:Toni, no estic d'acord en algusn punts.
És evident que una línia que està buida de servei cla tancar-la per evitar llençar diners en un manteniment erm.
Ara bé, una línia que només tingui mercaderies no té perquè ser deficitaria.
No estic d'acord en dir que un servei de bus es eficient. Es el més contaminant, ocupa la carretera i requereix un manteniment més sovint que el tren (penso jo).
El que no potser es que hi hagi al mateix temps un servei en tren i un de bus que fan el mateix recorregut. I pitjor anular le servei de tren (o reduir-lo dràsticament) a favor d'un transport en bus que cal ampliar i subvencionar preus en ser més car que el tren (un tema no d'incompetència, sino de subnormals).
El que s'ha de fer es omplir el tren i el servei. Anul·lar la línia de bus i traspassar-la al tren. Si la línia pot dur mercaderies fer-ho ja i no esperar a que algú voldria fer-ho.
Cal publicitar que es pot fer, que no es car i que es molt més pràcitc que en camió, però cal que tot estigui fet i sigui factible.
Si els de Biosfera volen dur mercaderies de La Poble de Segur a Lleida han de tindre la garantia no només del servei sino de que en el punt de sortida/arribada tindran un espai on carregar/descarregar mercaderies.
I si es tanca la línia es tanca per a tot.
* És evident que una línia amb molts trens no té per què ser deficitària si el model està ben fet. No és el cas de la línia de la Pobla, que ni porta trens ni portarà. I no portarà per què allà ni hi ha industria ni hi ha gent. És totalment fals que existint la infraestructura es crearà la demanda, si no hi ha demanda no hi ha demanda i pots fer totes les vies que vulguis que no hi haurà (si no hi ha demanda i construeixen un gran aeroport aquests estarà buit per què evidentment no crearà cap demanda addicional).
* Jo sí crec que en aquest cas l´autobus és molt més eficient que el tren. El més eficient no és el tren per concepte sino aquell mitjà que tingui una millor relació servei - costs. Als països més avançats i més rics per cert, es valora quin és el mitjà de transport més apropiat a cada relació i per això tenen xarxes de transports eficients (no com nosaltres). En funció de la demanda, cal fer un taxi, un autobus, un trolleybus, un tramvia, un tren o un metro i fer el que no toca és tenir més cost del que toca. A més, evident a la línia de la Pobla l´autobus passaria per Vilanova, Santa Linya, Àger, etc..... pobles que ara tenen un servei ferroviari pèsim (l´estació està a mitja hora del poble per un camí de cabres) i trigaria el mateix temps aproximadament. A més, un autobus té un cost molt molt molt inferior a un tren i si amb un autobus és suficient (tots els viatgers del tren caben en un autobus de sobra) no és gens eficient ni sostenible posar un vehicle més car.
* Parlant de mercaderies, a la línia de la Pobla no hi ha cap indústria que pugui transportar res. Sembla que el negoci que millor va a la zona és la Bruixa d´Or, i la loteria no genera cap càrrega.... Si no es transporten mercaderies a Sabadell, Vilanova o Mataró, no crec que es transportin a Tremp. Malauradament, a la línia de la Pobla el que sobra és espai, que està tot buit.
No podem permetre´ns aquestes despeses inútils, aquesta línia no mereix gastar tants diners pel servei que dona (ben poquet).
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
En la seva configuració actual, i per a mantenir uns estàndars de servei modern, la Linia de la Pobla es mes que antirentable: no sols li falta passatge sino possibilitats de tenir-ne, per que la població de la zona és la que és. I no dona per més, excepte que prohibim pujar-hi en cotxe i s'obligui a anar en tren.
Si s'aconsegueix un trànsit de mercaderíes, caldría estudiar si entre passtgers i mercaderíes cobreixen mínimament el cost de manteniment de la línia+material mòbil. per que si no, tornarem a pensar en activitats subvencionades que generen molt mes déficit que els hipotètics beneficis socials.
Hi ha uns estudis de nombre de viatgers versus rendibilitat que he de guardar per un lloc o altre. Son els que ens diuen si una línia l'hem de cobrir amb autobusos, autobusos articulats, tranvies o metro. I aquesta es la base de la que cal partir ara, entenent que la paraula subvenció està a la baixa per falta de materia prima.
I pel que fa a la línia, penso que acabarà com a ferrocarril turístic. Com que les exigéncies de velocitat i càrrega son molt menors que per al servei ordinari, les condicions de la via també son menys exigents, i amb poc cost de manteniment pot acomplir el fet.
Si s'aconsegueix un trànsit de mercaderíes, caldría estudiar si entre passtgers i mercaderíes cobreixen mínimament el cost de manteniment de la línia+material mòbil. per que si no, tornarem a pensar en activitats subvencionades que generen molt mes déficit que els hipotètics beneficis socials.
Hi ha uns estudis de nombre de viatgers versus rendibilitat que he de guardar per un lloc o altre. Son els que ens diuen si una línia l'hem de cobrir amb autobusos, autobusos articulats, tranvies o metro. I aquesta es la base de la que cal partir ara, entenent que la paraula subvenció està a la baixa per falta de materia prima.
I pel que fa a la línia, penso que acabarà com a ferrocarril turístic. Com que les exigéncies de velocitat i càrrega son molt menors que per al servei ordinari, les condicions de la via també son menys exigents, i amb poc cost de manteniment pot acomplir el fet.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Renfe estafa la Generalitat
L’operador públic ha cobrat a l’administració catalana, titular de la línia Lleida-la Pobla, 3,8 milions d’euros per prestació de servei i ús de vies el 2011. El trajecte ha generat uns beneficis del 19%, 607.000 euros que l’Estat ha facturat a la Generalitat. El 2010, es va embutxacar 374.000 euros per la mateixa raó.
Renfe, operador de ferrocarril propietat del ministeri de Foment, acumula pèrdues milionàries degut a l’explotació deficitària de les gairebé vuitanta rutes de mitjana distància en tren convencional que té a l’Estat espanyol. El 70,7% de les línies estan per sota del 33% de cobertura dels costos d’explotació, és a dir, que amb el trànsit de passatgers, l’operador recupera menys del 33% de la despesa generada. I encara més, el 22,7% de les línies no arriba a cobrir el 10% de la despesa.
Però hi ha tres joies de la corona: la línia Barcelona-València en tren convencional, que genera un benefici del 12%, la línia Sevilla-Cadis, amb un minso 0,9%, que ha passat a ser rendible des del 2011, i la veritable joia, la línia Lleida-la Pobla, que va tancar el 2011 amb una taxa de cobertura econòmica del 119%, és a dir, amb una rendibilitat del 19%. Aquestes dades les ha facilitat el Congrés espanyol al diputat de CiU Pere Macias, que les va sol·licitar per escrit l’abril de 2012.
L’únic inconvenient per a RENFE és que aquesta línia, precisament, és de titularitat catalana... Des del gener del 2005, la Generalitat gestiona el servei, però en no ser titular ni de les vies ni dels combois que poden circular per l’ample de via ibèric, es va acordar pagar un cànon a RENFE i l’Adif perquè prestessin el servei. La línia de la Pobla era ruïnosa per a RENFE abans que se’n fes càrrec la Generalitat, però unes inversions de 35 milions d’euros per part de l’administració catalana van posar a to el servei. Tant és així que el 2010, la línia va anotar uns números verds de 305.000 euros (un 10,9% per sobre dels costos que pagava la Generalitat a RENFE, 3,1 milions), i el 2011, la rendibilitat es va enfilar fins el 19%, és a dir, 607.000 euros, per uns costos assumits per la Generalitat de 3,8 milions.
Espoliació ferroviària
En circumstàncies normals, l’operador facturaria al client, en aquest cas la Generalitat, l’import de la prestació del servei, i una petita part en concepte de guany pel servei prestat. Però RENFE, l’estat, han tirat pel dret: “Fins aquest any, RENFE ha estat fent negoci amb la Generalitat, el negoci del segle, diria jo, comparat amb com li va en general. Entenem que vulgui obtenir algun rèdit pels serveis prestats, però és increïble que s’hagi quedat la totalitat dels beneficis passant la factura a la Generalitat”, lamenta el director de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que troba “un acudit que RENFE tregui profit d’aquesta línia, la més rendible de la mitjana distància convencional a tot l’Estat, i a la vegada no faci les inversions que té compromeses a Catalunya”.
En només dos anys, doncs, aquesta empresa pública s’ha embutxacat gairebé un milió d’euros que havien d’anar a la caixa de la Generalitat, titular de l’exitosa línia de ferrocarril. El Congrés espanyol ha facilitat dades de 2010 i 2011, però amb tota probabilitat, si els anys anteriors la línia va ser rendible –com a mínim el 2008 i el 2009 per nombre de passatgers ho seria-, les factures devien arribar de la mateixa manera a la Generalitat.
La Generalitat, però, ha decidit parar els peus a RENFE. Aquest 2012, com remarca Font, “es pagaran prop de 2 milions d’euros pel servei, gairebé la meitat que el 2011, perquè hem suprimit 2 de cada 3 trens, de forma temporal, per tal d’estalviar. I es compraran dos trens propis per tal que la Generalitat pugui operar amb els seus combois i no depengui de la voluntat de RENFE. Això alleugerirà molt els costos”. El 2011, la línia Lleida-la Pobla va transportar 233.766 passatgers, que paguen entre 2 i 6,20 euros en funció del trajecte.
http://www.naciodigital.cat/noticia/452 ... eneralitat
L’operador públic ha cobrat a l’administració catalana, titular de la línia Lleida-la Pobla, 3,8 milions d’euros per prestació de servei i ús de vies el 2011. El trajecte ha generat uns beneficis del 19%, 607.000 euros que l’Estat ha facturat a la Generalitat. El 2010, es va embutxacar 374.000 euros per la mateixa raó.
Renfe, operador de ferrocarril propietat del ministeri de Foment, acumula pèrdues milionàries degut a l’explotació deficitària de les gairebé vuitanta rutes de mitjana distància en tren convencional que té a l’Estat espanyol. El 70,7% de les línies estan per sota del 33% de cobertura dels costos d’explotació, és a dir, que amb el trànsit de passatgers, l’operador recupera menys del 33% de la despesa generada. I encara més, el 22,7% de les línies no arriba a cobrir el 10% de la despesa.
Però hi ha tres joies de la corona: la línia Barcelona-València en tren convencional, que genera un benefici del 12%, la línia Sevilla-Cadis, amb un minso 0,9%, que ha passat a ser rendible des del 2011, i la veritable joia, la línia Lleida-la Pobla, que va tancar el 2011 amb una taxa de cobertura econòmica del 119%, és a dir, amb una rendibilitat del 19%. Aquestes dades les ha facilitat el Congrés espanyol al diputat de CiU Pere Macias, que les va sol·licitar per escrit l’abril de 2012.
L’únic inconvenient per a RENFE és que aquesta línia, precisament, és de titularitat catalana... Des del gener del 2005, la Generalitat gestiona el servei, però en no ser titular ni de les vies ni dels combois que poden circular per l’ample de via ibèric, es va acordar pagar un cànon a RENFE i l’Adif perquè prestessin el servei. La línia de la Pobla era ruïnosa per a RENFE abans que se’n fes càrrec la Generalitat, però unes inversions de 35 milions d’euros per part de l’administració catalana van posar a to el servei. Tant és així que el 2010, la línia va anotar uns números verds de 305.000 euros (un 10,9% per sobre dels costos que pagava la Generalitat a RENFE, 3,1 milions), i el 2011, la rendibilitat es va enfilar fins el 19%, és a dir, 607.000 euros, per uns costos assumits per la Generalitat de 3,8 milions.
Espoliació ferroviària
En circumstàncies normals, l’operador facturaria al client, en aquest cas la Generalitat, l’import de la prestació del servei, i una petita part en concepte de guany pel servei prestat. Però RENFE, l’estat, han tirat pel dret: “Fins aquest any, RENFE ha estat fent negoci amb la Generalitat, el negoci del segle, diria jo, comparat amb com li va en general. Entenem que vulgui obtenir algun rèdit pels serveis prestats, però és increïble que s’hagi quedat la totalitat dels beneficis passant la factura a la Generalitat”, lamenta el director de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que troba “un acudit que RENFE tregui profit d’aquesta línia, la més rendible de la mitjana distància convencional a tot l’Estat, i a la vegada no faci les inversions que té compromeses a Catalunya”.
En només dos anys, doncs, aquesta empresa pública s’ha embutxacat gairebé un milió d’euros que havien d’anar a la caixa de la Generalitat, titular de l’exitosa línia de ferrocarril. El Congrés espanyol ha facilitat dades de 2010 i 2011, però amb tota probabilitat, si els anys anteriors la línia va ser rendible –com a mínim el 2008 i el 2009 per nombre de passatgers ho seria-, les factures devien arribar de la mateixa manera a la Generalitat.
La Generalitat, però, ha decidit parar els peus a RENFE. Aquest 2012, com remarca Font, “es pagaran prop de 2 milions d’euros pel servei, gairebé la meitat que el 2011, perquè hem suprimit 2 de cada 3 trens, de forma temporal, per tal d’estalviar. I es compraran dos trens propis per tal que la Generalitat pugui operar amb els seus combois i no depengui de la voluntat de RENFE. Això alleugerirà molt els costos”. El 2011, la línia Lleida-la Pobla va transportar 233.766 passatgers, que paguen entre 2 i 6,20 euros en funció del trajecte.
http://www.naciodigital.cat/noticia/452 ... eneralitat
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
M'he perdut, no era deficitària?
Ara resulta que tenia beneficis?
(El tema que RENFE estafa a la Generalitat....per mi no es cap novetat, per això no dic res).
Ara resulta que tenia beneficis?
(El tema que RENFE estafa a la Generalitat....per mi no es cap novetat, per això no dic res).
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Ho sento, no m'ho crec. Més beneficis que la línia Barcelona-València? Això deu estar manipulat o ens mirem massa el melic. Potser el benvolgut Pere Macias o el periodista, ha confós "guanys" amb "beneficis".
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Això ja comença a ser indignant... no crec que ens convingui col.lectivament continuar deixant-nos manipular d´aquesta forma. Només uns petits comentaris a l´article:Sky wrote:Renfe estafa la Generalitat
L’operador públic ha cobrat a l’administració catalana, titular de la línia Lleida-la Pobla, 3,8 milions d’euros per prestació de servei i ús de vies el 2011. El trajecte ha generat uns beneficis del 19%, 607.000 euros que l’Estat ha facturat a la Generalitat. El 2010, es va embutxacar 374.000 euros per la mateixa raó.
Renfe, operador de ferrocarril propietat del ministeri de Foment, acumula pèrdues milionàries degut a l’explotació deficitària de les gairebé vuitanta rutes de mitjana distància en tren convencional que té a l’Estat espanyol. El 70,7% de les línies estan per sota del 33% de cobertura dels costos d’explotació, és a dir, que amb el trànsit de passatgers, l’operador recupera menys del 33% de la despesa generada. I encara més, el 22,7% de les línies no arriba a cobrir el 10% de la despesa.
Però hi ha tres joies de la corona: la línia Barcelona-València en tren convencional, que genera un benefici del 12%, la línia Sevilla-Cadis, amb un minso 0,9%, que ha passat a ser rendible des del 2011, i la veritable joia, la línia Lleida-la Pobla, que va tancar el 2011 amb una taxa de cobertura econòmica del 119%, és a dir, amb una rendibilitat del 19%. Aquestes dades les ha facilitat el Congrés espanyol al diputat de CiU Pere Macias, que les va sol·licitar per escrit l’abril de 2012.
L’únic inconvenient per a RENFE és que aquesta línia, precisament, és de titularitat catalana... Des del gener del 2005, la Generalitat gestiona el servei, però en no ser titular ni de les vies ni dels combois que poden circular per l’ample de via ibèric, es va acordar pagar un cànon a RENFE i l’Adif perquè prestessin el servei. La línia de la Pobla era ruïnosa per a RENFE abans que se’n fes càrrec la Generalitat, però unes inversions de 35 milions d’euros per part de l’administració catalana van posar a to el servei. Tant és així que el 2010, la línia va anotar uns números verds de 305.000 euros (un 10,9% per sobre dels costos que pagava la Generalitat a RENFE, 3,1 milions), i el 2011, la rendibilitat es va enfilar fins el 19%, és a dir, 607.000 euros, per uns costos assumits per la Generalitat de 3,8 milions.
Espoliació ferroviària
En circumstàncies normals, l’operador facturaria al client, en aquest cas la Generalitat, l’import de la prestació del servei, i una petita part en concepte de guany pel servei prestat. Però RENFE, l’estat, han tirat pel dret: “Fins aquest any, RENFE ha estat fent negoci amb la Generalitat, el negoci del segle, diria jo, comparat amb com li va en general. Entenem que vulgui obtenir algun rèdit pels serveis prestats, però és increïble que s’hagi quedat la totalitat dels beneficis passant la factura a la Generalitat”, lamenta el director de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, que troba “un acudit que RENFE tregui profit d’aquesta línia, la més rendible de la mitjana distància convencional a tot l’Estat, i a la vegada no faci les inversions que té compromeses a Catalunya”.
En només dos anys, doncs, aquesta empresa pública s’ha embutxacat gairebé un milió d’euros que havien d’anar a la caixa de la Generalitat, titular de l’exitosa línia de ferrocarril. El Congrés espanyol ha facilitat dades de 2010 i 2011, però amb tota probabilitat, si els anys anteriors la línia va ser rendible –com a mínim el 2008 i el 2009 per nombre de passatgers ho seria-, les factures devien arribar de la mateixa manera a la Generalitat.
La Generalitat, però, ha decidit parar els peus a RENFE. Aquest 2012, com remarca Font, “es pagaran prop de 2 milions d’euros pel servei, gairebé la meitat que el 2011, perquè hem suprimit 2 de cada 3 trens, de forma temporal, per tal d’estalviar. I es compraran dos trens propis per tal que la Generalitat pugui operar amb els seus combois i no depengui de la voluntat de RENFE. Això alleugerirà molt els costos”. El 2011, la línia Lleida-la Pobla va transportar 233.766 passatgers, que paguen entre 2 i 6,20 euros en funció del trajecte.
http://www.naciodigital.cat/noticia/452 ... eneralitat
1) La RENFE estafa a la Generalitat. Això a mi m´ofen, no sóc tant idiota. No sé com ningú pot guanyar diners a la línia de la Pobla (és impossible amb els trens buits) però és totalment evident que si tantíssims diners guanya la RENFE hi haurien bofetades per explotar la línia, començant per FGC que és el propietari de la línia. Si FGC, que alguna coseta sabrà de trens, no vol ficar dos tristos trens a una línia seva, per alguna cosa serà... i la cosa la dic jo, per que li surt més barat que ho faci RENFE (si no ho farien ells evidentment).
2) La Generalitat gestiona el servei però no és titular de les vies i els trens. Al final de tant dir mentides ens les creiem. Senyors, la Generalitat és la propietària de les vies, les estacions, els ponts, els túnels i de les plantes de l´aparcament de l´estació de la Pobla. La Generalitat pot ser el que vulgui a la línia de la Pobla i si no ho fa es per que no vol, l´Estat diabòlic no té RES A VEURE.
3) No comentaré que el Sr. Macias demani els resultats de RENFE per després criticar-los. Si tant dolents son com a part del diabòlic Estat, el millor és que FGC assumeixi les seves responsabilitats d´una vegada a la línia, que de moment no ho han fet (aquest és l´interès que tenen...).
4) Que després de gastar-se (jo diria dilapidar-se) 35 MM€ a la línia la Generalitat digui que té tants beneficis no s´ho creuen ni ells. Simplement, si tant bé va la cosa, com és que ara han de treure trens per que no poden pagar-los?.
5) Del Sr. Font és millor no dir res... va ho dic, dir que la línia de la Pobla es "exitosa" ja és per riure... és el que a mi m´ha passat... en serio.... Respecte que la RENFE ens roba... és ridícul.... o sigui que la Generalitat no vol assumir una línia que li traspassen (sobre això després comentem...), li subcontracta a la RENFE (diabòlica per ser part de l´Estat) i a sobre després anem a maxacar-los si pensem que guanyen.... no Sr. Font, quan algú contracta amb la Generalitat és per perdre diners, ho fa "por amor al arte", per fer-li una favor a la Generalitat..... això suposant que guanyi, que ho veig ridícul també.
6) Vull entrar en això del traspàs.... el que jo faria si fos l´Estat quan el Sr. Conseller s´indigna tant amb això de les rodalies sense trens ni vies ni estacions, és dir-li.... Sr. Conseller, per què vol que li traspassem les vies? per fer el mateix que han fet a la Pobla?. Per possar-se la medalla i donar-li tot a la RENFE una altre vegada i a més després criticar-la?.
7) És bonissim que ara la Generalitat digui que compra dos trens (ja m´agradarà veure´ls si és el cas) per que la RENFE diabòlica s´ha portat molt malament..... senyors, això és la seva obligació, assumir les seves responsabilitats, ja haurien d´explotar la línia des de que es va traspassar..... no cal que s´indignin més, treballin i prou....
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Si operar la línia costa 2 i en guanyes 4...... estàs guanyant un 200%. Com s'explica que una línia deficitària tingui beneficis per l'operadora? La renfe cobra de la Generalitat més dels "2" que costa perquè no són una obra benèfica (vol guanyar diners). A més a més la renfe s'embutxaca tot el que guanya de la venda de bitllets.Lluita1714 wrote:Ho sento, no m'ho crec. Més beneficis que la línia Barcelona-València? Això deu estar manipulat o ens mirem massa el melic. Potser el benvolgut Pere Macias o el periodista, ha confós "guanys" amb "beneficis".
El que seria normal és que part d'aquests beneficis es descomptessin del que paga la Generalitat. Si ja paguem amb impostos els costos d'operació de la línia, com és que regalem l'import dels bitllets íntegre a l'operadora?
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Desconeixent totalment si la RENFE guanya o perd, si tantíssims beneficis treu i no vol guanyar menys, el que ha de fer la Generalitat és assumir la gestió de la línia i posar trens de FGC per fi que segur que seran molt més barats. No crec que càpiga cap queixa en cap cas.Ferry1ac1 wrote:Si operar la línia costa 2 i en guanyes 4...... estàs guanyant un 200%. Com s'explica que una línia deficitària tingui beneficis per l'operadora? La renfe cobra de la Generalitat més dels "2" que costa perquè no són una obra benèfica (vol guanyar diners). A més a més la renfe s'embutxaca tot el que guanya de la venda de bitllets.Lluita1714 wrote:Ho sento, no m'ho crec. Més beneficis que la línia Barcelona-València? Això deu estar manipulat o ens mirem massa el melic. Potser el benvolgut Pere Macias o el periodista, ha confós "guanys" amb "beneficis".
El que seria normal és que part d'aquests beneficis es descomptessin del que paga la Generalitat. Si ja paguem amb impostos els costos d'operació de la línia, com és que regalem l'import dels bitllets íntegre a l'operadora?
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Notícies línia de La Pobla de Segur
Podria ser que la línia fos rendible, pels pèls, però que havent de pagar la "taxa" a RENFE, la línia sigui deficitària?
Podria ser que per això FGC vol comprar dos trens, perque al ser propietat de FGC, no hauria de pagar res a ningú?
Podria ser que per això FGC vol comprar dos trens, perque al ser propietat de FGC, no hauria de pagar res a ningú?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga