Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Via tallada entre Ripoll i Ribes

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3. Circulació momentàniament detinguda entre Ripoll i Ribes de Freser per caiguda d'obstacles a la via.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

R3 deixda a la seva sort...

Post by albe6 »

Però que passa últimament a l'R3? De Rodalies de Catalunya.

Línia R3
20/07/2012 12:26h
Tren La Tor Querol (11.15) - l'Hospitalet (14.14) circula amb 25 minuts de demora per una incidència a les instal·lacions a Planoles.

Pot ser que sigui conseqüència dels objectes a via que s'han carregat algun enclavament o es que hi ha carrera d'enclavaments a veure quin peta més vegades?
fubang
N5
N5
Posts: 149
Joined: Sunday 09/04/2006 12:05
Location: vic

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by fubang »

Bona tarda.
albe6 wrote:S'ha "escatxarrat" la senyalització automàtica (per variar) i han passat a blocatge telefònic supletori. (cap tren pot ocupar un determinat cantó fins que el factor que ha enviat el tren rep resposta per telèfon del factor del final del cantó de la recepció d'un tren i així successivament.

Direcció BCN, al ser la majoria de casos inici de recorregut la sortida s'ha de fer amb xiulet i banderí si falla l'indicador MT/OT automàtic
Direcció nord, al ser una parada més, amb la placa n'hi ha prou.
Gracies albe6 per l'explicaciò. Comentar nomès que el tren direcció BCN no era origen Vic, sino que venía de Ripoll, i que el factor va entregar un butlletí al maquinista abans de donar la sortida al tren.

Imagino que el blocatge telefònic supletori es feia entre Centelles i Vic, amb factor a les dues estacions, i el que ignoro és si a l'estaciò de Balenyà hi havía també factor de circulaciò o el cantó era entre Vic i Centelles, quedan Balenyà com un baixador.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

R3 deixada a la seva sort...(2.0) + assistència viatger R2N

Post by albe6 »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3
20/07/2012 20:55h
Tren La Tor Querol (18:55) - L'Hospitalet (22:14) circula amb 20 minuts de demora.
20/07/2012 20:42h
Tren Ripoll (19:10) - L'Hospitalet (21:21) circula amb 20 minuts de demora.

Línia R2 Nord
20/07/2012 20:18h
Tren de Sant Celoni (19:38) a l'Aeroport (20:57) circula amb demora de 20 minuts per espera d'assistència sanitària per a un viatger
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by UT440_132M »

fubang wrote:Bona tarda.
albe6 wrote:S'ha "escatxarrat" la senyalització automàtica (per variar) i han passat a blocatge telefònic supletori. (cap tren pot ocupar un determinat cantó fins que el factor que ha enviat el tren rep resposta per telèfon del factor del final del cantó de la recepció d'un tren i així successivament.

Direcció BCN, al ser la majoria de casos inici de recorregut la sortida s'ha de fer amb xiulet i banderí si falla l'indicador MT/OT automàtic
Direcció nord, al ser una parada més, amb la placa n'hi ha prou.
Gracies albe6 per l'explicaciò. Comentar nomès que el tren direcció BCN no era origen Vic, sino que venía de Ripoll, i que el factor va entregar un butlletí al maquinista abans de donar la sortida al tren.

Imagino que el blocatge telefònic supletori es feia entre Centelles i Vic, amb factor a les dues estacions, i el que ignoro és si a l'estaciò de Balenyà hi havía també factor de circulaciò o el cantó era entre Vic i Centelles, quedan Balenyà com un baixador.
El blocatge es fa entre Vic i St. Miquel de Balenyà. De fet aquest divendres a primera hora del matí encara hi havia el factor de circulació però només anunciava les vies i destinacions dels trens. La senyalització funcionava correctament. De fet la incidència pel que m'han explicat és al CTC que hi ha allà que falla més que una escopeta de fira.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by metring »

De Rodalies:

Línia R2 sud. Tren Estació de França 14:21 a St Vicenç de Calders 15:33 circula amb una demora de 15 minuts
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by iFercat »


Barcelona
Un maquinista deixa abandonat un tren ple de passatgers a Sants
Redacció Actualitzat a les 18:03 h 21/07/2012

Els passatgers d'un tren de Renfe entre Móra d'Ebre i l'Estació de França van quedar oblidats, aquest divendres, en una andana de l'estació de Sants. El seu comboi es va aturar a les 14.39 hores i el maquinista va baixar, va marxar i els va deixar abandonats.

Fins deu minuts després de les tres de la tarda, els passatgers van estar esperant que el tren es poses en marxa i completés les dues parades que els separaven de la seva destinació final. Ningú els va avisar durant més de mitja hora. Finalment, un vigilant els va informar que el tren no es mouria de lloc i que era millor que baixessin.

Un error de coordinació

Renfe ha atribuït l'incident a un error de coordinació. Segons ha informat la companyia en un comunicat, el maquinista va abandonar el tren a Sants sense que es produís "el relleu programat" i el tren va quedar estacionat a la via de l'estació sense cap conductor i sense avís als passatgers.

Renfe ha explicat que, quan el tren va arribar a Sants el maquinista havia de ser rellevat, "però per un error de coordinació no es va produir aquest relleu, per això el tren va finalitzar el seu recorregut a l'estació de Sants".

Tornar els diners

La companyia ha assegurat que "lamenta profundament les molèsties d'aquest error intern" provocades als viatgers, i ha informat que atendrà totes les reclamacions que es presentin i que tornarà els diners de l'import del servei als seus clients.

Renfe ha obert un expedient informatiu als treballadors implicats i s'ha compromès a "analitzar els procediments i processos per evitar que fets com aquest tornin a produir-se".
http://www.324.cat/noticia/1818912/cata ... rs-a-Sants
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by gatvell »

Els que sou conductors de tren/metro o autobusos, es gaire creïble aquesta noticia?
Potser, així de senzill, que un tren es quedi aturat per un "error de coordinació"?
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Atenent-nos a altres incidències...

Post by Guigui »

Veient les vegades (quantitativament no massa, però sí en excés pel tipus d'error) que un tren se salta una parada prevista en l'horari (Torre Baró n'és un clàssic), no m'estranya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by PoLeTe124 »

gatvell wrote:Els que sou conductors de tren/metro o autobusos, es gaire creïble aquesta noticia?
Potser, així de senzill, que un tren es quedi aturat per un "error de coordinació"?
I tant. Cada maquinista té assignat un tren i un recorregut a fer (pot quedar-se a meitat del camí, i un altre maquinista li farà el relleu).
Aquest per exemple deu haver fet: Estació de França 6.17-Móra la Nova 8.47; Móra la Nova 12.15-BCN Sants 14.35, i com aquest tren arriba a Estació de França, un altre maquinista l'ha de dur fins la seva destinació final, i segurament farà un altre tren cap a Tortosa, Reus, Lleida o el que sigui.
Això sí, el maquinista ha d'estar esperant el tren que li toca agafar a l'andana on el fiquen (evidentment). Si triga més de 10-15 minuts en fer acte de presència, es veu implicat en una falta lleu o greu, depenent els minuts de retard que ell porti.
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by gatvell »

Moltes gràcies PoLeTe124
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
fubang
N5
N5
Posts: 149
Joined: Sunday 09/04/2006 12:05
Location: vic

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by fubang »

Bon dia.
UT440_132M wrote:
fubang wrote:


Imagino que el blocatge telefònic supletori es feia entre Centelles i Vic, amb factor a les dues estacions, i el que ignoro és si a l'estaciò de Balenyà hi havía també factor de circulaciò o el cantó era entre Vic i Centelles, quedan Balenyà com un baixador.
El blocatge es fa entre Vic i St. Miquel de Balenyà. De fet aquest divendres a primera hora del matí encara hi havia el factor de circulació però només anunciava les vies i destinacions dels trens. La senyalització funcionava correctament. De fet la incidència pel que m'han explicat és al CTC que hi ha allà que falla més que una escopeta de fira.
Gracies UT440_132M per l'aclariment.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

R3 aturat a Montcada Bifurcació

Post by Guigui »

De Rodalies de Catalunya:

Línia R3
23/07/2012 17:46h
Tren L'Hospitalet (17:23) - Ripoll (19:39) es troba aturat a Montcada Bifurcació per una incidència tècnica.

Edito: reprèn la marxa amb 20 minuts de retard.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by metring »

Un altre cas com el de l'altre dia? Llegiu, llegiu...

R2: Han encontrado al maqui perdido. Tren a St. V. Calders de las 9.51 sale AHORA de Francia #rod2 via @Histrenico: 7 minutes. Ampliar

R2: Tren Est. Francia (9.51) St. Vice. Calders sigue esperando maqui que lo conduzca #rod2 via @Histrenico: 7 minutes. Ampliar

R2: #rod2 el St Vicen. De Sants de las 10.06 va tarde porque el maqui que debe llevarlo aun no ha aparecido via @Histrenico: 45 minutes. Ampliar
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Massa casualitat

Post by Guigui »

Això em comença a fer tuf de vaga encoberta.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Massa casualitat

Post by Ferry1ac1 »

Guigui wrote:Això em comença a fer tuf de vaga encoberta.
Potser és una vaga de zel.
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Massa casualitat

Post by PoLeTe124 »

Ferry1ac1 wrote:
Guigui wrote:Això em comença a fer tuf de vaga encoberta.
Potser és una vaga de zel.
Encara ficaran un Civia a Vic o Ripoll com van fer l'any passat :)
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE

Post by França451 »

Más bien parece una huelga de pitorreo. Me explico: si echamos un vistazo a unas cuantas páginas atrás veremos que las incidencias en la red de Rodalies, en mayor o menor grado han ido como la música de los 40 principales: Por Modas. -Primero, a comienzos de año hubo retrasos por la moda de los accidentes: en poco tiempo los trenes se estampaban, descarrilaban, etc.
-Luego fue la moda de los atropellos. Aunque un dato tan triste ha sido por desgracia el plato más frecuente últimamente, hubo una época en que fueron realmente frecuentes y muy seguidos.
-Luego fue la moda de los obstáculos en la vía. en unas y otras líneas aparecían obstáculos en la vía.
-Después ha sido la moda de las incidencias técnicas en el propio tren.
-Luego a comienzos de verano ha sido la moda de la atención médica a los pasajeros. Varios pasajeros han empezado a ponerse mal en masa y han tenido que ser atendidos. (todo ello, provocando retrasos, claro)
-Ahora es la moda de la "misteriosa desaparición de los conductores". Los maquinistas no aparecen, dejan los trenes solos, etc.
Cuál será la próxima moda que día sí, día también provoque retrasos o cancelaciones en los servicios de Rodalies de Catalunya? Falta de fluído eléctrico? Robo de trenes? (Que una grúa coja el tren y se lo lleve) Invasión de hámsters en los vagones para poner histéricos a los pasajeros? Presencia de zombis, fantasmas u objetos voladores no identificados dentro de los convoyes?

Hagan sus apuestas. El próximo sorteo de la Bono-Loto, sabremos qué nos ha tocado. :boig :boig :boig
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Compte amb el llenguatge

Post by Guigui »

Pretendre que els atropellaments o les atencions mèdiques als viatgers siguin "modes" és si més no cínic. Tot plegat deixant de banda que són coses alienes a la pròpia operació ferroviària i, per tant, no imputables ni a l'operador ni al gestor de la infraestructura.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Compte amb el llenguatge

Post by França451 »

Guigui wrote:Pretendre que els atropellaments o les atencions mèdiques als viatgers siguin "modes" és si més no cínic. Tot plegat deixant de banda que són coses alienes a la pròpia operació ferroviària i, per tant, no imputables ni a l'operador ni al gestor de la infraestructura.
Guigui, no lo digo en plan burla ni mucho menos. Como ya comenté ese tipo de cosas ni mucho menos son intencionadas, pero resalté el hecho de que durante un tiempo han sido muy frecuentes y ha sido la causa de retrasos constantemente siempre por el mismo motivo, hasta que el motivo ha sido otro y otra vez se ha vuelto a repetir. Si fue por casualidad, ha coincidido por puro azar, y si no, podríamos pensar que se hayan inventado algunos casos para justificar algunos retrasos. Y con la atención médica a viajeros pasa lo mismo: cuando hace un mes y medio más o menos empezaron, al tercer día alguien en el foro escribió un mensaje preguntando por qué últimamente estaban teniendo muchas asistencias médicas a pasajeros. sea por golpe de calor o por puro azar, pienso que nuevamente ha sido otra coincidencia, pero que dicha coincidencia ha pasado a engrosar la lista de la "época de asistencia sanitaria al viajero". Nuevamente se podría pensar que algunos (no todos, evidentemente pero sí algunos de los casos), puedan ser una invención o mentira para justificar un retraso.

Qué ha pasado ahora? un día un conductor de relevo no aparece quedando el tren abandonado sin nadie en cabina. Pocos días después el hecho se repite en más de una ocasión. Qué comentarios salen a la luz? Huelga encubierta, huelga de celo, es intencionado, etc. Qué pasó en febrero cuando los choques y descarrilamientos? Se repetían en masa, después del de Clot vino el de Matarò, luego el de la EdF, etc. Y luego curiosamente no hemos vuelto a tener accidentes gordos. Fue un sabotaje o había una intencionalidad detrás? Eso por un lado.
Y por el otro en los casos que podemos considerar casuales como atropellamientos y asistencia a pasajeros, muchos de los mensajes que habéis puesto proceden de mensajería de twitter o hilos de incidencias en el mismo punto: mi pregunta es si todos esos casos fueron reales de verdad o simplemente alguien puso un mensajito en twitter o algún tren se paró en medio de la vía y se dijo que había sido atropellamiento pero nadie lo ha visto.
Lo que quiero decir es la posibilidad de que algún caso haya sido ficticio y por una avería de tipo X, Renfe o cualquier otro hayan dicho "di que fue atropellamiento" para encubrir o justificar un retraso por otros motivos. Mi argumento para decir esto? Lo he dicho más arriba: choca un tren y en una semana chocan cinco más. se da la voz de alarma a los responsables, que si la infraestructura, que si el mantenimiento, y ya no volvemos a tener más accidentes en meses. Un conductor deja un tren abandonado y en una semana hay tres casos más. Se da un toque a los responsables y por arte de magia o lamparita de aladino, dejan de repetirse los casos. No digo que todos tengan que ser iguales , pero alguna de las "etapas" o modas que se han repetido una y otra vez y luego han dejado de repetirse, habrán sido intencionadas, no?

PD: lo de los descarrilamientos y choques si de verdad hubiera sido la infraestructura, etc etc etc, pasaría como el caso de Buenos Aires con los TBA, no? Allí sí que tenían un mantenimiento más que deficiente y los accidentes no hay que ser muy listo para consultar la web, los vídeos de youtube o las noticias para ver que eran constantes y en largos períodos de tiempo, uno cada tres meses, o cosas así. Los accidentes llegaban cuando llegaban porque la infraestructura de verdad era más que deficiente. Pero no se producían treinta en una semana y luego no volvían a producirse en diez meses o doce, como hacemos los españoles, que aquí parece que lo hagan intencionado y luego quieran tomarnos por tontos.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”