Soroll corves línies metro

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albert28
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Soroll corves línies metro

Post by albert28 »

A què es deu que el metro de la línia 2 (dic aquesta perquè fa poc l'he utilitzada) en les corves el tren faci molt de soroll, pel tipus de via?
Last edited by albert28 on Friday 27/07/2012 3:17, edited 1 time in total.
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vermer3
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Re: L2 Metro

Post by vermer3 »

a la L4 també s'utilitzen els mateixos trens que a la L2 i a les corbes també fan molt de soroll deu ser cosa de la rodadura...
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
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Guigui
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Corbes tancades

Post by Guigui »

En ambdues línies, hi ha corbes molt tancades (Monumental, Sagrada Família-Encants, Pg. de Gràcia, etc.).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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França451
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Re: L2 Metro

Post by França451 »

Exacto. Y se debe a que los nuevos trenes, simplemente hacen un ruido infernal debido a la velocidad, cuyo eco es aumentado por la oquedad del túnel.
En Madrid hay un caso que te puedo asegurar que es mucho más insoportable hasta el punto de que tapa la megafonía, por muy fuerte que ésta se anuncie. Se trata de la línea nueve entre Pavones y Vicálvaro. A poco de salir de Pavones, los cinco miles apenas hacían ruido, mientras que los seis miles hacían un ruido infernal, que ya digo, hasta la megafonía la tapaban, hasta casi la entrada en Valdebernardo. cuando el convoy entra en la estación el ruido disminuye, y al salir hacia la estación de Vicálvaro (Universidad) vuelve a aumentar. Llegando a la estación el ruido disminuye y el resto del tramo hasta Puerta de arganda ya no vuelve a producirse. Esa situación sólo se producía con los modelos seis mil, cosa que no pasaba con los 5000.

En Barcelona pasa lo mismo: los nuevemiles hacen un ruido en las curvas que los "cascajos" de los 2000 y 4000 no hacen. Me pregunto qué tipo de materiales usan ahora Caf y Alstom para que se produzcan en muchas líneas un sonido infernal provocado por la rozadura de los ejes sobre los raíles, cuando los modelos más antiguos eran silenciosos. Ni que llevaran ruedas de goma!!!!!!
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
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Javi M
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Vibraciones

Post by Javi M »

Los trenes nuevos, para ahorrar en electricidad, utilizan nuevos materiales que son más ligeros. El peso sobre los ejes de los trenes antiguos impide que los ejes de estos oscilen y vibren, y esto es por lo que los trenes modernos suelen hacer más ruido en las curvas que los antiguos.
França451 wrote:Ni que llevaran ruedas de goma!!!!!!
Precisamente, los trenes con ruedas de goma (por ejemplo, metro de París), ¡apenas producen vibraciones!
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metring
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Re: Soroll corves línies metro

Post by metring »

No només són els trens, també la xupiguai idea de treure el balast i tenir l'assentament de ciment.
Rodalíes
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Re: Soroll corves línies metro

Post by Rodalíes »

De pequeño me parecía "infernal" el sonido de las rodaduras de los 4000 nada más ir desde Santa Eulalia hacia Torrassa y siguientes estaciones. Más incluso que entre Lesseps y Penitents, ó incluso el tramo que mencionáis (Sagrada Familia - Encants).
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ABB_Traccion
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Re: Soroll corves línies metro

Post by ABB_Traccion »

Hola!

Este ruido molesto que se puede oír en el metro, y no tan solo en el metro, en cualquier tipo de tren -con ruedas de hierro, por supuesto- es conocido como "desgaste ondulatorio de onda corta" y se da cuando hay una mala inscripción del vehículo ferroviario en una curva, por diversas razones, por ejemplo: su radio es muy pequeño, su peralte es insuficiente o la velocidad al paso por la curva, simplemente, es inadecuada (demasiado alta, aunque eso no redunde en que haya peligro de descarrilamiento).

Así se ve la cabeza del raíl en las curvas que producen este molesto ruido:
Image

Esto no solo supone un problema de ruidos pues, al fin y al cabo son también vibraciones que se refractan en el tren y en la infraestructura y fatigan los materiales que ya de por si, sufren unas grandes tensiones (toneladas por doquier al paso de un tren, por pequeño o ligero que sea).

Image
Vista de un eje al inscribirse en una curva a la derecha.

Este defecto de rodadura está producido porque las ruedas caladas en los ejes, siempre giran a la misma velocidad, y al ser los ejes rígidos, éstos no pueden compensar la diferencia. Por tanto, la rueda que corre por el hilo bajo patina, apareciendo ondas de deslizamiento, y aparecen problemas como la deformación de la cabeza del carril y vibraciones mencionadas anteriormente.

En Cercanías Barcelona se puede observar este molesto defecto en varias partes de la red, cito algunos ejemplos: Salida de Arc de Triomf hacia Sant Andreu Arenal, salida lado Passeig de Gràcia de la vía 14 de Sants o las curvas que hay entre Bif. Sagrera y Sant Adrià de Besòs. También la R3 entre Vic y Puigcerdà.

Este defecto no tiene que ver con que en la vía haya balasto o sea vía en placa, tanto da, pues el efecto ocurre en todos los tipos de vía, lo que verdaderamente importa es la calidad del carril instalado y el radio de curva y su peralte.

Espero que con esta explicación haya quedado algo más claro.

Saludos.
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Lluita1714
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Re: Soroll corves línies metro

Post by Lluita1714 »

Gran explicació. Molt instructiu, moltes gràcies. I una pregunta: Sabeu si per evitar això hi ha algun tipus de bogie (segurament no-tractor), que tingui independència de rodadura a cada roda, i que per tant permeti velocitats diferents a costat i costat?.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
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ABB_Traccion
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Re: Soroll corves línies metro

Post by ABB_Traccion »

Lluita1714 wrote:Gran explicació. Molt instructiu, moltes gràcies. I una pregunta: Sabeu si per evitar això hi ha algun tipus de bogie (segurament no-tractor), que tingui independència de rodadura a cada roda, i que per tant permeti velocitats diferents a costat i costat?.
Hmm doncs ara mateix se m'acut el sistema Talgo que cada "rodal" son semieixos independents per a cada roda i per tant cada roda giraria a una velocitat, la que ella "necessités" per corregir aquest problema, però això comporta que el guiat de un tren de tipus Talgo sigui encara molt més complicat, per mitjà d'unes barres que van interconnectades entre cotxes i amb els topalls extrems dels furgons. Tot plegat un bon "lio".

Salutacions :D
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Lluita1714
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Re: Soroll corves línies metro

Post by Lluita1714 »

Interessant. Això vol dir que els cotxes Talgo tenen un menor impacte sobre les infraestructures, especialment en corba. Ara em veuran durant uns dies com un ruc mirant bé i fixant-me en el desgast dels rails a certs punts de la xarxa. :P
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ABB_Traccion
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Re: Soroll corves línies metro

Post by ABB_Traccion »

Lluita1714 wrote:Interessant. Això vol dir que els cotxes Talgo tenen un menor impacte sobre les infraestructures, especialment en corba
Segurament, per contrapartida els Talgo en linia recta "serpentejen" -moviment de 'lazo'- molt més que un tren normal i corrent de bogies (els de bogies tenen el anomenat antilazo, els Talgo no, al ser rodes independents) donada la conicitat de les rodes i el perfil de rodadura a les rectes.

Lluita1714 wrote:Ara em veuran durant uns dies com un ruc mirant bé i fixant-me en el desgast dels rails a certs punts de la xarxa.
xD sol passar, ara que recordi, una corva bastant fotuda també és Montcada i Reixac-Manresa

http://www.youtube.com/watch?v=2QYhoEJi4s4
Un video on se sent perfectament aquest soroll.
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Lluita1714
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Re: Soroll corves línies metro

Post by Lluita1714 »

I a la línia del Vallès encara rai que li posen aigua, que a la corba que hi ha entre Martorell Vila i el pont sobre el Llobregat (costat Martorell Central), el soroll és bestial, així com a Gornal. Però el més bèstia que he sentit mai va ser durant les obres de restauració del túnel de Gornal (afectades pel TAV), quan els trens anaven molt, extremadament lents en aquella corba inclinada cap a l'interior i preparada per anar a major velocitat, la fricció era molt major a la roda del costat interior del gir.

De totes formes la via estreta deu tenir, suposo, menor desgast ondulant, o en tot cas, amb menor grandària. Al contrari, la nostra via ampla deu ser molt notable i suposo que un problema més freqüent.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
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Re: Soroll corves línies metro

Post by Renfe445 »

¿Eso que hace como: ssssssssssssss ss ss ss ssss s ssssssssss. En Renfe se oye mucho eso.
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ABB_Traccion
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Re: Soroll corves línies metro

Post by ABB_Traccion »

Renfe445 wrote:¿Eso que hace como: ssssssssssssss ss ss ss ssss s ssssssssss. En Renfe se oye mucho eso.
No eso simplemente es el roce de la pestaña contra el carril, no el deslizamiento
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Re: Soroll corves línies metro

Post by He2/2 »

Amb el sobreample a les corbes, i degut a la conicitat de les rodes es pot compensar, al menys en part la diferència de recorregut, però si el radi és petit, i això passa sovint al metro, no és possible i sempre patinarà una roda. A més a les corbes de petit radi la pestanya frega abm el carril.
Una corba de radi molt petit i que sempre "sona" és la de sortida de la Via 1 (Sarrià) de Plaça Catalunya dels FGC.
Tanmateix, els 9000 fan molt de soroll, fins i tot en recta.
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