Propostes de noves línies de tren turístic
Propostes de noves línies de tren turístic
No sé si ja existeix algun fil on es parli d’això, si és així demano disculpes.
Aquests dies he estat per la Vall de Camprodon i no he deixar de pensar, en la possibilitat de construir un tren turístic, a l’antic traçat del tren miner que anava de St. Joan de les Abadesses a Ogassa. És una proposta realista ja que es tracte d’un recorregut molt curt i alhora atractiu.
Jo el faria de via mètrica i trens a vapor de FGC o diesels (costos més baixos a la infraestructura) amb alguns vagons descoberts.
Què us sembla la idea? Quina via i quins trens hi posaríeu?
Aquests dies he estat per la Vall de Camprodon i no he deixar de pensar, en la possibilitat de construir un tren turístic, a l’antic traçat del tren miner que anava de St. Joan de les Abadesses a Ogassa. És una proposta realista ja que es tracte d’un recorregut molt curt i alhora atractiu.
Jo el faria de via mètrica i trens a vapor de FGC o diesels (costos més baixos a la infraestructura) amb alguns vagons descoberts.
Què us sembla la idea? Quina via i quins trens hi posaríeu?
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
Ja existeix al Pirineu, un tren turistic que va de La Pobla de Lillet a Castellar de n'Hug (Clot del Moro) desde fa uns quans anys, i sembla que no te gaires visitants.
En quand a la teva proposta, apart de que ara no hi han diners, es que l'antic traçat es actualment via verda. A mes l'antiga estació d'Ogassa, queda allunyada del nucli del poble, on per accedir cal fer una considerable pujada, i queda al mig de res, ja que no hi ha cap instalació o edifici interesant.
Un altre posibilitat sería a mes de reconstruir aquest tram de tren, reobrir algun telefèric de las mines, que aquestas si quedan a dalt del poble, pro amb las circunstancias actuals es somiar truites.
En quand a la teva proposta, apart de que ara no hi han diners, es que l'antic traçat es actualment via verda. A mes l'antiga estació d'Ogassa, queda allunyada del nucli del poble, on per accedir cal fer una considerable pujada, i queda al mig de res, ja que no hi ha cap instalació o edifici interesant.
Un altre posibilitat sería a mes de reconstruir aquest tram de tren, reobrir algun telefèric de las mines, que aquestas si quedan a dalt del poble, pro amb las circunstancias actuals es somiar truites.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
Bon dia;
Em sap molt greu, però si pensem que, amb el contexte actual, qualsevol cosa és una utopia, anem molt malament. Una cosa és el relatiu fracàs del servei turístic "Tren del Ciment" (en molt gran part degut a no utilitzar el que seria el gran atractiu del servei: La locomotora AM-105 que es troba a l'interior de les cotxeres del Clot del Moro (qualsevol altre locomotora de vapor històrica de l'amplada del ferrocarril podria servir tanmateix), i una altra la proposta de xevi. Una cosa és l'estació de Torralles (que podria servir igualment), i una altra que es pogués portar el ferrocarril fins al nucli d'Ogassa.
Crec d'utilitat recordar les iniciatives sorgides amb mínims mitjans i que han aconseguit moltes coses, generalment entitats sense ànim de lucre. Apart que tota iniciativa que pugui ajudar a l'economia d'una zona, benvinguda sia en el sentit econòmic. Cert és que difícilment la iniciativa pública aportés alguna cosa, a aquest o bé a d'altres idees que poden sorgir. Però per això existeix la iniciativa privada. Sempre i quan les entitats públiques no entorpeixin d'una manera o altra les diferents iniciatives que puguin sorgir, benvingudes siguin, i no utòpiques.
Ara bé, en el cas concret de la idea que planteja xevi, sí resulta una mica complicat, primer per la existència d'una via verda (problemes amb la/les entitats que la gestionen), i segon, aconseguir reunir la gent necessària que li interessi en el projecte i col·labori en aquest, cosa també complicada. I després, amb la política de retallada en les entitats públiques, dubto molt que FGC assumís ser l'operador de la línia (encara que és cert que la mateixa entitat ha assumit ser-ho recentment del futur Tren Turístic de les Terres de l'Ebre), per tant hauria de ser la pròpia entitat sense ànim de lucre que gestionés el projecte que operés aquest. Així que, encara que en un principi pugui semblar realista, plantejant-se els inconvenients, resulta més complicat del que sembla. Però no impossible.
Ganz.
Em sap molt greu, però si pensem que, amb el contexte actual, qualsevol cosa és una utopia, anem molt malament. Una cosa és el relatiu fracàs del servei turístic "Tren del Ciment" (en molt gran part degut a no utilitzar el que seria el gran atractiu del servei: La locomotora AM-105 que es troba a l'interior de les cotxeres del Clot del Moro (qualsevol altre locomotora de vapor històrica de l'amplada del ferrocarril podria servir tanmateix), i una altra la proposta de xevi. Una cosa és l'estació de Torralles (que podria servir igualment), i una altra que es pogués portar el ferrocarril fins al nucli d'Ogassa.
Crec d'utilitat recordar les iniciatives sorgides amb mínims mitjans i que han aconseguit moltes coses, generalment entitats sense ànim de lucre. Apart que tota iniciativa que pugui ajudar a l'economia d'una zona, benvinguda sia en el sentit econòmic. Cert és que difícilment la iniciativa pública aportés alguna cosa, a aquest o bé a d'altres idees que poden sorgir. Però per això existeix la iniciativa privada. Sempre i quan les entitats públiques no entorpeixin d'una manera o altra les diferents iniciatives que puguin sorgir, benvingudes siguin, i no utòpiques.
Ara bé, en el cas concret de la idea que planteja xevi, sí resulta una mica complicat, primer per la existència d'una via verda (problemes amb la/les entitats que la gestionen), i segon, aconseguir reunir la gent necessària que li interessi en el projecte i col·labori en aquest, cosa també complicada. I després, amb la política de retallada en les entitats públiques, dubto molt que FGC assumís ser l'operador de la línia (encara que és cert que la mateixa entitat ha assumit ser-ho recentment del futur Tren Turístic de les Terres de l'Ebre), per tant hauria de ser la pròpia entitat sense ànim de lucre que gestionés el projecte que operés aquest. Així que, encara que en un principi pugui semblar realista, plantejant-se els inconvenients, resulta més complicat del que sembla. Però no impossible.
Ganz.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
Quin és ara mateix l'únic sector de l'economia espanyola que no està caient en picat? Sí... el turisme. Per tant, si volem sortir de la crisi, és en un dels sectors que hi hem de posar més esforços.Ganz wrote:Em sap molt greu, però si pensem que, amb el contexte actual, qualsevol cosa és una utopia, anem molt malament.
Un tren remolcat per una locomotora dièsel sense encant, en un trajecte curt, en un poble on Jesús va perdre l'espardenya, i que va a parar a un museu amb un atractiu turístic limitat (per dir-ho finament) i uns jardins tampoc no suficientment atractius i a sobre cars. Molts elements per a triomfar no té, no...Ganz wrote:Una cosa és el relatiu fracàs del servei turístic "Tren del Ciment"
Potser el primer que hauríem de fer és fer coses més realistes: aprofitar coses ja existents i que no necessitin grans inversions. Exemples de línies on un tren turístic podria tenir sortida:Ganz wrote:Sempre i quan les entitats públiques no entorpeixin d'una manera o altra les diferents iniciatives que puguin sorgir, benvingudes siguin, i no utòpiques.
- Línia de La Pobla
- Línia Manresa-Lleida
- Qualsevol tram de la costa... que no estigui col·lapsat (difícil)
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
Doncs em sembla que hi va haver un viatge de proves amb vaporosa de Figueres a Portbou.
Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
El Transpirinenc també és una línia amb un gran potencial turístic. Amb la 1003 de l'ARMF i uns cotxes podriem fer el fet, conjuntament amb el Cremallera de Núria, es podria fer un "pack". Si m'apureu amb la suïssa 800 que hi ha preservada a Saragossa (ni parlar de la 832 a Can Tunis, uns gamberros que es fan dir aficionats la van deixar sense recanvis i ja es carn de desguàs)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
i que aquest estiu hauría de haver sigut una realitat constant però estem com estem ... es parla de moltes coses però no es concretitzen gaires.Bauvilla wrote:Doncs em sembla que hi va haver un viatge de proves amb vaporosa de Figueres a Portbou.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
Disculpeu-me per l'off-topic (si de cas, algun administrador podria moure aquest missatge a un nou tema d'"Història del transport"), però m'has despertat la curiositat: què ha passat amb aquesta "suïssa" 832, que en notícies de fa uns 10 anys apareixia com a "vehicle en procés de restauració", i ara en canvi en comentaris com el teu i aquest altre:UT440_132M wrote:Si m'apureu amb la suïssa 800 que hi ha preservada a Saragossa (ni parlar de la 832 a Can Tunis, uns gamberros que es fan dir aficionats la van deixar sense recanvis i ja es carn de desguàs)
http://www.flickr.com/photos/trenerobcn1/6459832391/
hom deixa entendre que serà desballestada a curt termini, perquè "no tindria solució"?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
Anem per parts, que s'ha de respondre bastanta cosa :
-La unitat 438-032, com és conegut, està preservada per la FFE, i mantinguda per l'Agrupació 5a Zona. Que la seva reparació, per 5a Zona, es faci quasibé impossible, no significa que estigui previst el seu desguàs (en tot cas, això hauria de ser determinat per la pròpia FFE...). De fet, jo sóc optimista respecte al futur d'aquesta unitat, evidentment que té solució, gens senzilla, però sí que la té. Molt material, després d'estar preservat, ha estat desguassat (a Can Tunis mateix en tenim algun exemple ben clar...). Una associació que amb no massa mitjans disponibles i moltes dificultats hagi aconseguit recentment, per exemple, retornar la locomotora 7652 en estat funcional, diu molt d'ella. El futur d'aquesta unitat no depèn d'ells en si... Parlant de la seva companya a Saragossa, la 833, http://www.flickr.com/photos/38898951@N ... ool-azaft/.
-Respecte al futur de certs trens històrics regulars planificats per al nostre territori en relació amb les entitats CEHFE/CGFT, no es resumeix millor que en http://cehfe.es/paginas/reordenacion.proyectos.htm. En contra del que massa afeccionats es plantegen, s'ha de donar suport, o almenys no perjudicar el gran treball que estan realitzant aquestes entitats, gràcies a les quals els darrers anys s'ha pogut disposar d'una locomotora de vapor per al conegut Tren de la Fresa, s'està a punt d'acabar les molt costoses (en terminologia tècnica i, per consegüent, econòmica) restauracions de material històric tan representatiu com la locomotora de vapor MZA 1701... S'esclareix el tema del TT Costa Brava (la màquina de vapor del qual properament entrarà en fase de proves per aconseguir les autoritzacions per poder circular per la REFIG) i del TT Cerdanya.
-Estic plenament d'acord amb les encertades exposicions de Wefer i UT440_132M. Només esmentar una cosa: Si institucions tan representatives com el Museu de Vilanova estan totalment en contra de la circulació de trens històrics regulars per la REFIG, i fan el possible perquè quasibé tot projecte d'aquesta naturalesa fracassi, es fa molt complex que res surti endavant. Em dirigeixo a UT440_132M ara, i amb franquesa li diré que tant de bo (certament complicat, però res és senzill...). Per la banda catalana i la francesa. Almenys, hi ha hagut en els últims temps alguns canvis positius, per exemple a Puigcerdà ja no hi és l'anterior alcalde, un personatge que va mostrar la seva predisposició negativa en públic a la circulació del llavors anomenat "Tren Verd", per no perjudicar les circulacions regulars ni que això limités l'expansió de la línia, i agrupacions com Associació Transpirinenca donen ampli suport a la instauració d'un tren històric regular per la línia... Les raons són més que evidents.
Salut a tothom!
Ganz.
-La unitat 438-032, com és conegut, està preservada per la FFE, i mantinguda per l'Agrupació 5a Zona. Que la seva reparació, per 5a Zona, es faci quasibé impossible, no significa que estigui previst el seu desguàs (en tot cas, això hauria de ser determinat per la pròpia FFE...). De fet, jo sóc optimista respecte al futur d'aquesta unitat, evidentment que té solució, gens senzilla, però sí que la té. Molt material, després d'estar preservat, ha estat desguassat (a Can Tunis mateix en tenim algun exemple ben clar...). Una associació que amb no massa mitjans disponibles i moltes dificultats hagi aconseguit recentment, per exemple, retornar la locomotora 7652 en estat funcional, diu molt d'ella. El futur d'aquesta unitat no depèn d'ells en si... Parlant de la seva companya a Saragossa, la 833, http://www.flickr.com/photos/38898951@N ... ool-azaft/.
-Respecte al futur de certs trens històrics regulars planificats per al nostre territori en relació amb les entitats CEHFE/CGFT, no es resumeix millor que en http://cehfe.es/paginas/reordenacion.proyectos.htm. En contra del que massa afeccionats es plantegen, s'ha de donar suport, o almenys no perjudicar el gran treball que estan realitzant aquestes entitats, gràcies a les quals els darrers anys s'ha pogut disposar d'una locomotora de vapor per al conegut Tren de la Fresa, s'està a punt d'acabar les molt costoses (en terminologia tècnica i, per consegüent, econòmica) restauracions de material històric tan representatiu com la locomotora de vapor MZA 1701... S'esclareix el tema del TT Costa Brava (la màquina de vapor del qual properament entrarà en fase de proves per aconseguir les autoritzacions per poder circular per la REFIG) i del TT Cerdanya.
-Estic plenament d'acord amb les encertades exposicions de Wefer i UT440_132M. Només esmentar una cosa: Si institucions tan representatives com el Museu de Vilanova estan totalment en contra de la circulació de trens històrics regulars per la REFIG, i fan el possible perquè quasibé tot projecte d'aquesta naturalesa fracassi, es fa molt complex que res surti endavant. Em dirigeixo a UT440_132M ara, i amb franquesa li diré que tant de bo (certament complicat, però res és senzill...). Per la banda catalana i la francesa. Almenys, hi ha hagut en els últims temps alguns canvis positius, per exemple a Puigcerdà ja no hi és l'anterior alcalde, un personatge que va mostrar la seva predisposició negativa en públic a la circulació del llavors anomenat "Tren Verd", per no perjudicar les circulacions regulars ni que això limités l'expansió de la línia, i agrupacions com Associació Transpirinenca donen ampli suport a la instauració d'un tren històric regular per la línia... Les raons són més que evidents.
Salut a tothom!
Ganz.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Com està la Suïssa de 5a. Zona?
I ara, uns anys més tard, respecte a aquesta:
http://www.listadotren.es/motor/phototrain.php?tid=1907
trobo aquesta referència en un tema veí:
que és aquesta:Ganz wrote:-La unitat 438-032, com és conegut, està preservada per la FFE, i mantinguda per l'Agrupació 5a Zona. Que la seva reparació, per 5a Zona, es faci quasibé impossible, no significa que estigui previst el seu desguàs (en tot cas, això hauria de ser determinat per la pròpia FFE...). De fet, jo sóc optimista respecte al futur d'aquesta unitat, evidentment que té solució, gens senzilla, però sí que la té. Molt material, després d'estar preservat, ha estat desguassat (a Can Tunis mateix en tenim algun exemple ben clar...). Una associació que amb no massa mitjans disponibles i moltes dificultats hagi aconseguit recentment, per exemple, retornar la locomotora 7652 en estat funcional, diu molt d'ella. El futur d'aquesta unitat no depèn d'ells en si...
http://www.listadotren.es/motor/phototrain.php?tid=1907
trobo aquesta referència en un tema veí:
Podeu fer-ne cinc cèntims, d'això de que està contaminada d'amiant?Renfe451 wrote:5a Zona de Badalona que té una suïssa a Can Tunis contaminada d'amiant fins a dalt i no s'ha fet absolutament res
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
L'amiant s'utilitzava molt freqüentment als voltants de contactes elèctrics per contenir el "llamp" (arc elèctric) que s'hi forma. N'hi ha a dojo a tot el material antic. Sempre hi ha estat, com qui diu fins fa quatre dies. Tots hem viatjat en trens de tota mena amb un bon grapat de kilos d'amiant, des de tota la vida.
Lo de l'amiant a la Suïssa no té res d'especial ni de sorprenent.
Enviat des del meu S41 usant Tapatalk
Lo de l'amiant a la Suïssa no té res d'especial ni de sorprenent.
Enviat des del meu S41 usant Tapatalk
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
El problema de l'amiant és si les fibres es trenquen i entren en contacte amb l'aire (i, per tant, respirem aquestes fibres). Si estan segellades per algun tipus de recobriment (pintura, etc...) no hi hauria d'haver problema. Però el desamiantat és una tasca feixuga i costosa.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Propostes de noves línies de tren turístic
Però l'amiant no es pot recobrir. Bé, sí que es pot, però és prohibit. Quan trenca s'ha de traure. I si no trenca, doncs també perquè ara és l'enemic públic número u i s'ha generalitzat la idea que viatjar a prop d'amiant és totalment inacceptable. Cosa que jo no valoraré, només l'exposo.
Enviat des del meu S41 usant Tapatalk
Enviat des del meu S41 usant Tapatalk