El que he vist en algunes parades de l'Avinguda Matadepera (pel que he vist en d'altres no s'ha donat el mateix error) és que han tret els horaris de la línia 1 i han posat a sobre els de la F1, quan no hauria de ser així.Fran-Ikarus wrote:Avui ha estat el debut de les línies de Festius a Sabadell. Els adhesius amb els horaris i recorreguts, tant de les noves com de les normals que queden per laborables i dissabtes, ja portaven dies convenientment actualitzats a les parades.
Notícies TUS (Sabadell)
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Ja de pas, posarem les línies de festius tal i com ho han deixat per a qui fa temps que no trepitja Sabadell:
F1 Can Deu-Estació Sud. Mateix recorregut que la línia 1 de feiners, a grosso modo.
F2 Sant Julià-Creu de Barberà. Fa el recorregut de la línia 10 entre aquest barri i el centre de la ciutat, del centre fins a la Creu de Barberà fa el recorregut que feia la línia 2 els festius, però sense entrar a la Romànica.
F3 Can Deu-La Romànica. No té res a veure amb la línia 3 de feiners: de Can Deu al centre de la ciutat fa més o menys el recorregut que feia la línia 80 (no recordo si entra al Torrent del Capellà, crec que no), del centre fins a Espronceda fa el recorregut que fa la línia 10. Des del barri d'Espronceda puja per el passeig Espronceda, per anar a parar al Passeig Almogàvers i entrar a la Romànica com fa la línia 3. Sincerament, no crec que sigui la millor solució per al barri de la Romànica...
F4 Can Rull-Poblenou. Fa pràcticament el mateix recorregut que la línia 4, però entra a Can Rull per acabar allà, el barri de Cifuentes com qui diu s'ha quedat sense autobús els diumenges... Manté l'expedició alterna cada hora per servir a Can Roqueta.
F5 Castellarnau-Les Termes: surt de Castellarnau, passa per Can Llong i des de Can Rull fa el mateix recorregut que la línia 5.
Crec que no em deixo res ni faig cap errada...
F1 Can Deu-Estació Sud. Mateix recorregut que la línia 1 de feiners, a grosso modo.
F2 Sant Julià-Creu de Barberà. Fa el recorregut de la línia 10 entre aquest barri i el centre de la ciutat, del centre fins a la Creu de Barberà fa el recorregut que feia la línia 2 els festius, però sense entrar a la Romànica.
F3 Can Deu-La Romànica. No té res a veure amb la línia 3 de feiners: de Can Deu al centre de la ciutat fa més o menys el recorregut que feia la línia 80 (no recordo si entra al Torrent del Capellà, crec que no), del centre fins a Espronceda fa el recorregut que fa la línia 10. Des del barri d'Espronceda puja per el passeig Espronceda, per anar a parar al Passeig Almogàvers i entrar a la Romànica com fa la línia 3. Sincerament, no crec que sigui la millor solució per al barri de la Romànica...
F4 Can Rull-Poblenou. Fa pràcticament el mateix recorregut que la línia 4, però entra a Can Rull per acabar allà, el barri de Cifuentes com qui diu s'ha quedat sense autobús els diumenges... Manté l'expedició alterna cada hora per servir a Can Roqueta.
F5 Castellarnau-Les Termes: surt de Castellarnau, passa per Can Llong i des de Can Rull fa el mateix recorregut que la línia 5.
Crec que no em deixo res ni faig cap errada...
-
- N1
- Posts: 3
- Joined: Sunday 08/01/2012 21:57
Re: Notícies TUS (Sabadell)
bones,segons mhan informat, de cara al 2013 començaran a retirar els mercedes-benz 0405n2 num 62-77, substituinlos per altres, encara no es sap quin model i de quina carrossera sera, però aixo si, de gas natural comprimit.
pel que fa als 3 ex-t.m.b ne fet unes fotos, ,quan pugui ja les pujare. també de cara als ultims volvosB10M mkmII estan a cotxeres apartats, aveure si lis troben algun lloc per enviar-los, salutacions!!!
pel que fa als 3 ex-t.m.b ne fet unes fotos, ,quan pugui ja les pujare. també de cara als ultims volvosB10M mkmII estan a cotxeres apartats, aveure si lis troben algun lloc per enviar-los, salutacions!!!
-
- N1
- Posts: 1
- Joined: Thursday 16/02/2012 21:28
Re: Nova pàgina inicial
Bon dia!, vos deixo un enllaç per a que pogueu descarregar una aplicació per saver els horàris, les parades i la localització
dels autobusos urbans de Sabadell. Considero una molt bona aplicació que han fet uns companys.
Es tracta d'una aplicació per telèfons Android.
https://market.android.com/details?id=c ... tobusesSBD
dels autobusos urbans de Sabadell. Considero una molt bona aplicació que han fet uns companys.
Es tracta d'una aplicació per telèfons Android.
https://market.android.com/details?id=c ... tobusesSBD
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Esta mañana he estado un rato por Sabadell y he visto que al Versus 115 le han cambiado sus paneles BKB originales por paneles Aesys de leds naranjas. Lo he visto haciendo la línea 12 (la de Sant Quirze)
¿Hay algún TUS más con Aesys de leds naranjas o el 115 es el único?
¿Hay algún TUS más con Aesys de leds naranjas o el 115 es el único?
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
El 115 es el único, de momento.trainman wrote:Esta mañana he estado un rato por Sabadell y he visto que al Versus 115 le han cambiado sus paneles BKB originales por paneles Aesys de leds naranjas. Lo he visto haciendo la línea 12 (la de Sant Quirze)
¿Hay algún TUS más con Aesys de leds naranjas o el 115 es el único?
Destacar también que han comprado 5 Citaros ex-TUSGSAL para refuerzos y dar "descanso" a algunos Mercedes para poder dedicarles más mantenimiento, ya que la edad se empieza a notar...
Foto de Joan Cols:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Bonica noticia.Altaria_Trianilla wrote:El 115 es el único, de momento.trainman wrote:Esta mañana he estado un rato por Sabadell y he visto que al Versus 115 le han cambiado sus paneles BKB originales por paneles Aesys de leds naranjas. Lo he visto haciendo la línea 12 (la de Sant Quirze)
¿Hay algún TUS más con Aesys de leds naranjas o el 115 es el único?
Destacar también que han comprado 5 Citaros ex-TUSGSAL para refuerzos y dar "descanso" a algunos Mercedes para poder dedicarles más mantenimiento, ya que la edad se empieza a notar...
Foto de Joan Cols:
Quin són exactament els ex-tusgsal? Pel que es pot veure.. 265, 269?, 266? ...
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Los 5 Citaro ex-Tusgsal de TUS son 262, 265, 266, 269 y 270.
Al 270 lo vi pasar el pasado 7 de marzo (pasó a las 13:05) cuando iba camino de la cochera de TUS, estaba en el puente peatonal sobre la C58 en Ripollet y lo vi pasar subido a un camión góndola.
Al 270 lo vi pasar el pasado 7 de marzo (pasó a las 13:05) cuando iba camino de la cochera de TUS, estaba en el puente peatonal sobre la C58 en Ripollet y lo vi pasar subido a un camión góndola.
Re: Notícies TUS (Sabadell)
El 109 también lleva LEDS, hoy hacía la 1trainman wrote:Esta mañana he estado un rato por Sabadell y he visto que al Versus 115 le han cambiado sus paneles BKB originales por paneles Aesys de leds naranjas. Lo he visto haciendo la línea 12 (la de Sant Quirze)
¿Hay algún TUS más con Aesys de leds naranjas o el 115 es el único?
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
El 109 es un caso un tanto extraño... es el panel BkB, cn las típicas lentejuelas pero en lugar de llevar el flourescente para iluminarlo, se ilumina mediante leds.mikado wrote:El 109 también lleva LEDS, hoy hacía la 1trainman wrote:Esta mañana he estado un rato por Sabadell y he visto que al Versus 115 le han cambiado sus paneles BKB originales por paneles Aesys de leds naranjas. Lo he visto haciendo la línea 12 (la de Sant Quirze)
¿Hay algún TUS más con Aesys de leds naranjas o el 115 es el único?
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Segons comenten al fòrum d'AutobusesBCN, els Citaros ex-TUSGSAL ja s'han posat en servei. S'han renumerat del 122 al 126, respectivament.
Salvem l'Estació de França!
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Acabo de leer en el Diari de Sabadell, que a partir de septiembre, la linia 11 de TUS dara servicio a Via Sabadell (ikea, conforama...) entiendo que con una frecuencia de 1 hora entre semana, los sabados aumentaran la frecuencia.
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Urbanisme31/08/2012
17:35
La línia 11 d’autobús connecta des de dilluns Sant Pau de Riu-sec i l’Hospital de Sabadell
El Pla de Mobilitat Urbana ja preveia l’allargament d’aquesta línia fins al nou polígon del sud de la ciutat. S’han instal·lat cinc parades noves al llarg del recorregut. Els autobusos de la línia 11 passaran cada trenta minuts
Núria García
L’obertura de diferents establiments a l’àrea comercial del polígon de Sant Pau de Riu-sec, més coneguda com Via Sabadell, ha obligat l’Ajuntament a repensar la mobilitat d’aquesta zona de la ciutat. Per aquest motiu, i tal com estava previst dins el Pla de Mobilitat Urbana, dilluns entrarà en funcionament l’allargament de la línia 11 de la TUS, que fins ara cobria el trajecte entre el barri de Gràcia i l’Hospital de Sabadell. El consistori sabadellenc ha instal·lat cinc parades noves al llarg del recorregut i és previst que els autobusos tinguin una freqüència de pas de trenta minuts. Segons ha explicat el regidor d’Espai Públic a la plaça Sant Roc, Paco Bustos, la idea és que “els treballadors del polígon puguin arribar-hi sense necessitat d’utilitzar el vehicle privat i que la gent que hi vagi a comprar també pugui desplaçar-s’hi en transport públic”.
Bustos ha explicat que l’allargament de la línia 11 s’ha posat en marxa quan tots els factors ho han permès, ja que abans ha calgut habilitar tots els accessos per carretera al polígon de Sant Pau de Riu-sec. D’aquesta manera, respon a l’Entesa per Sabadell (ES) que abans de l’estiu havia criticat que hagués començat a funcionar Via Sabadell sense que la connexió per transport públic al polígon estigués solucionada. “Nosaltres no actuem en resposta a una demanda de un grup municipal, sinó que aquesta actuació ja estava prevista dins el Pla de Mobilitat Urbana de Sabadell. S’ha fet quan s’ha pogut”, ha subratllat el regidor d’Espai Públic.
La línia arribarà fins a Badia
L’allargament de la línia 11 de la TUS també beneficiarà els veïns de Badia del Vallès, que també podran utilitzar-la per arribar al Sabadell Parc Empresarial. Paco Bustos ha explicat que la idea és seguir el mateix model que ja s’aplica des de fa molts anys amb Sant Quirze del Vallès, ja que una línia de la TUS connecta els dos municipis. En aquest sentit, el regidor d’Espai Públic ha assenyalat que s’estan mantenint converses amb l’Ajuntament de Badia perquè això sigui possible i que, aquest mes de setembre, representants dels dos consistoris han de mantenir una reunió amb la Generalitat per aconseguir la seva autorització. “Som optimistes perquè la connexió entre Sabadell i Badia amb una línia urbana no existeix ara com ara i, a més, tenir-la en funcionament suposaria un cost zero per als ciutadans”, ha apuntat Bustos.
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/La ... e-Sabadell
17:35
La línia 11 d’autobús connecta des de dilluns Sant Pau de Riu-sec i l’Hospital de Sabadell
El Pla de Mobilitat Urbana ja preveia l’allargament d’aquesta línia fins al nou polígon del sud de la ciutat. S’han instal·lat cinc parades noves al llarg del recorregut. Els autobusos de la línia 11 passaran cada trenta minuts
Núria García
L’obertura de diferents establiments a l’àrea comercial del polígon de Sant Pau de Riu-sec, més coneguda com Via Sabadell, ha obligat l’Ajuntament a repensar la mobilitat d’aquesta zona de la ciutat. Per aquest motiu, i tal com estava previst dins el Pla de Mobilitat Urbana, dilluns entrarà en funcionament l’allargament de la línia 11 de la TUS, que fins ara cobria el trajecte entre el barri de Gràcia i l’Hospital de Sabadell. El consistori sabadellenc ha instal·lat cinc parades noves al llarg del recorregut i és previst que els autobusos tinguin una freqüència de pas de trenta minuts. Segons ha explicat el regidor d’Espai Públic a la plaça Sant Roc, Paco Bustos, la idea és que “els treballadors del polígon puguin arribar-hi sense necessitat d’utilitzar el vehicle privat i que la gent que hi vagi a comprar també pugui desplaçar-s’hi en transport públic”.
Bustos ha explicat que l’allargament de la línia 11 s’ha posat en marxa quan tots els factors ho han permès, ja que abans ha calgut habilitar tots els accessos per carretera al polígon de Sant Pau de Riu-sec. D’aquesta manera, respon a l’Entesa per Sabadell (ES) que abans de l’estiu havia criticat que hagués començat a funcionar Via Sabadell sense que la connexió per transport públic al polígon estigués solucionada. “Nosaltres no actuem en resposta a una demanda de un grup municipal, sinó que aquesta actuació ja estava prevista dins el Pla de Mobilitat Urbana de Sabadell. S’ha fet quan s’ha pogut”, ha subratllat el regidor d’Espai Públic.
La línia arribarà fins a Badia
L’allargament de la línia 11 de la TUS també beneficiarà els veïns de Badia del Vallès, que també podran utilitzar-la per arribar al Sabadell Parc Empresarial. Paco Bustos ha explicat que la idea és seguir el mateix model que ja s’aplica des de fa molts anys amb Sant Quirze del Vallès, ja que una línia de la TUS connecta els dos municipis. En aquest sentit, el regidor d’Espai Públic ha assenyalat que s’estan mantenint converses amb l’Ajuntament de Badia perquè això sigui possible i que, aquest mes de setembre, representants dels dos consistoris han de mantenir una reunió amb la Generalitat per aconseguir la seva autorització. “Som optimistes perquè la connexió entre Sabadell i Badia amb una línia urbana no existeix ara com ara i, a més, tenir-la en funcionament suposaria un cost zero per als ciutadans”, ha apuntat Bustos.
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/La ... e-Sabadell
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Pel que sembla els Citaros Ex-TUSGSAL no només han servit per retirar el veterà VanHool i un dels Ex-TMB (87xx), sino que també per millorar una línia, una dada positiva per fí en el món del transport!trainman wrote:Urbanisme31/08/2012
17:35
La línia 11 d’autobús connecta des de dilluns Sant Pau de Riu-sec i l’Hospital de Sabadell
El Pla de Mobilitat Urbana ja preveia l’allargament d’aquesta línia fins al nou polígon del sud de la ciutat. S’han instal·lat cinc parades noves al llarg del recorregut. Els autobusos de la línia 11 passaran cada trenta minuts
Núria García
L’obertura de diferents establiments a l’àrea comercial del polígon de Sant Pau de Riu-sec, més coneguda com Via Sabadell, ha obligat l’Ajuntament a repensar la mobilitat d’aquesta zona de la ciutat. Per aquest motiu, i tal com estava previst dins el Pla de Mobilitat Urbana, dilluns entrarà en funcionament l’allargament de la línia 11 de la TUS, que fins ara cobria el trajecte entre el barri de Gràcia i l’Hospital de Sabadell. El consistori sabadellenc ha instal·lat cinc parades noves al llarg del recorregut i és previst que els autobusos tinguin una freqüència de pas de trenta minuts. Segons ha explicat el regidor d’Espai Públic a la plaça Sant Roc, Paco Bustos, la idea és que “els treballadors del polígon puguin arribar-hi sense necessitat d’utilitzar el vehicle privat i que la gent que hi vagi a comprar també pugui desplaçar-s’hi en transport públic”.
Bustos ha explicat que l’allargament de la línia 11 s’ha posat en marxa quan tots els factors ho han permès, ja que abans ha calgut habilitar tots els accessos per carretera al polígon de Sant Pau de Riu-sec. D’aquesta manera, respon a l’Entesa per Sabadell (ES) que abans de l’estiu havia criticat que hagués començat a funcionar Via Sabadell sense que la connexió per transport públic al polígon estigués solucionada. “Nosaltres no actuem en resposta a una demanda de un grup municipal, sinó que aquesta actuació ja estava prevista dins el Pla de Mobilitat Urbana de Sabadell. S’ha fet quan s’ha pogut”, ha subratllat el regidor d’Espai Públic.
La línia arribarà fins a Badia
L’allargament de la línia 11 de la TUS també beneficiarà els veïns de Badia del Vallès, que també podran utilitzar-la per arribar al Sabadell Parc Empresarial. Paco Bustos ha explicat que la idea és seguir el mateix model que ja s’aplica des de fa molts anys amb Sant Quirze del Vallès, ja que una línia de la TUS connecta els dos municipis. En aquest sentit, el regidor d’Espai Públic ha assenyalat que s’estan mantenint converses amb l’Ajuntament de Badia perquè això sigui possible i que, aquest mes de setembre, representants dels dos consistoris han de mantenir una reunió amb la Generalitat per aconseguir la seva autorització. “Som optimistes perquè la connexió entre Sabadell i Badia amb una línia urbana no existeix ara com ara i, a més, tenir-la en funcionament suposaria un cost zero per als ciutadans”, ha apuntat Bustos.
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/La ... e-Sabadell
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Una página con propuestas de autobuses y metro
http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Tot i que seria molt positiu que la línia 11 arribés a Badia, hi hauria un problema i és que la concessió del Badia-Sabadell és de Marfina Bus, problema que no existeix a Sant Quirze.trainman wrote: La línia arribarà fins a Badia
L’allargament de la línia 11 de la TUS també beneficiarà els veïns de Badia del Vallès, que també podran utilitzar-la per arribar al Sabadell Parc Empresarial. Paco Bustos ha explicat que la idea és seguir el mateix model que ja s’aplica des de fa molts anys amb Sant Quirze del Vallès, ja que una línia de la TUS connecta els dos municipis. En aquest sentit, el regidor d’Espai Públic ha assenyalat que s’estan mantenint converses amb l’Ajuntament de Badia perquè això sigui possible i que, aquest mes de setembre, representants dels dos consistoris han de mantenir una reunió amb la Generalitat per aconseguir la seva autorització. “Som optimistes perquè la connexió entre Sabadell i Badia amb una línia urbana no existeix ara com ara i, a més, tenir-la en funcionament suposaria un cost zero per als ciutadans”, ha apuntat Bustos.
http://www.radiosabadell.fm/Noticies/La ... e-Sabadell
No m'extranyaria que, en paral·lel que arribi la TUS a Badia, s'autoritzés a Marfina Bus a portar passatge per dins de Sabadell en compensació, tal i com passa a Sant Quirze on es pot emprar sense problemes per fer trajectes interns al municipi la línia 12 i la B8 de Marfina Bus.
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Nous itineraris de les línies d’autobús urbà de Sabadell
A finals novembre és previst que canviïn els recorreguts
Amb l’objectiu d’augmentar l’oferta de línies d’autobús a molts barris, millorar la freqüència de pas a les parades de determinades línies, aconseguir trajectes més ràpids i directes i mantenir una cobertura de servei molt semblant a l’actual, és previst que es modifiquin els recorreguts i itineraris de línies d’autobús urbà de Sabadell.
La nova xarxa d’autobús urbà, que es posarà en marxa a finals de novembre, cerca establir tres eixos de transport principals, tot i que també hi ha altres línees que abracen tota la ciutat. Pel que fa als eixos, el primer, ja existent, és l’eix nord-sud, format per les línies 1, 2 i 3, que uneixen Can Deu amb la Creu de Barberà. El segon eix és l’est-oest, que unirà el Poblenou amb Cifuentes-Can Rull, passant pel centre i els Merinals, format per les línies 4 i 44. I, finalment, l’eix diagonal, des de la zona de les Termes fins a la via Alexandra, passant pel centre i Eix Macià, format per la línia 5 i la nova 55.
La finalitat d’aquests eixos principals és coordinar diverses línies per tal d’obtenir una zona de recorregut comuna atenent la demanda i el model de proximitat del servei existent. Això permetrà a l’usuari que faci trajecte dins d’aquesta zona utilitzar qualsevol de les línies i reduir el temps d’espera a les parades per la major oferta de servei. Així mateix, es possibiliten noves destinacions segons els recorreguts de les diferents línies que passin. Tal com ha explicat el regidor d’Espai Públic, Cristian Sánchez, “volem fer unes rutes més eficients i, alhora, reduir els temps d’espera per oferir un millor servei al ciutadà. En aquest sentit, apostem per la millora de la mobilitat sostenible i l’ús del transport públic. A més –ha afegit, Sánchez–, a partir d’avui s’explicaran totes les novetats als consells de districte perquè la ciutadania comenci a conèixer les modificacions dels recorreguts i, al mateix temps, puguin fer aportacions”.
Així, les línies 1, 2 i 3, que configuren l’eix vertical (nord-sud) són línies amb un servei conjunt en el tronc central que permeten obtenir una freqüència de 5-6 minuts, de forma coordinada, i mantenen recorregut i freqüència, igual que les línies 8, 12 i 23.
Les línies 4 i 6 es transformen en les línies 4 i 44 i canvien el recorregut i la freqüència, creant el nou eix transversal (est-oest), que connecta el Poblenou i Torre-romeu amb Can Rull, passant pel centre i els Merinals. Representa una major oferta de servei i una millora de les freqüències de pas. Així, es crea un corredor comú amb un servei combinat entre les dues línies amb una freqüència de 15 minuts i de 30 minuts en la resta de la línia. En dissabtes, només circularà la línia 4, ja que fa tot el recorregut de la 44.
Les línies 5 i 55 configuren l’eix diagonal des de les Termes a la via Alexandra, passant pel centre i Eix Macià. La línia 5 manté el recorregut actual i passa a una freqüència de 20 minuts amb la possibilitat d’ampliar-lo en un futur al barri de Can Gambús. La línia 55 es crea amb una freqüència de 20 minuts i amb un recorregut idèntic a la línia 5, excepte en el tram oest de la ciutat, on es desvia cap a Can Llong i la Roureda, en lloc de Can Rull. Aquesta modificació crea un corredor comú amb un servei combinat amb una freqüència de 10 minuts entre les Termes i la Creu de Barberà amb la via Alexandra, passant pel centre de la ciutat. Representa una major oferta de servei i una millora de les freqüències de pas.
Línies 7 i 11: Les línies s’exploten conjuntament amb una freqüència de 30 minuts. La línia 7 modifica el seu recorregut a partir de Can Rull, continuant per carretera de Terrassa fins a Castellarnau, creant un trajecte més ràpid i directe amb el centre. A Castellarnau continua com a línia 11 que dobla el servei i modifica el seu recorregut, incorporant el trajecte de la línia 9, connectat tota la ciutat mitjançant la Gran Via. Així, circularà des de Castellarnau per la Gran Via fins a Antoni Llonch, on entrarà al centre per Alfons XIII i continuarà per la Rambla fins a arribar a la Gran Via on connectaria amb el recorregut actual fins Sant Pau de Riu-sec. D’aquesta forma permetrà la connexió de gran part de la ciutat amb la Renfe, els FGC, així com l’Hospital Taulí, el centre i altres punts principals d’atracció. Igualment, com que s’explota conjuntament, a la zona de Castellarnau es permet continuar el viatge canviant de línia sense baixar de l’autobús.
Les línies 10 i 80 modifiquen el recorregut (principalment al centre i puntualment als extrems) per aconseguir trajectes més ràpids i directes. En explotar-se conjuntament, a la zona sud permet continuar el viatge canviant de línia sense baixar de l’autobús.
El president de la TUS, Paco López, ha explicat que “els canvis de les línies d’autobús s’han estudiat durant molts mesos amb l’objectiu de crear eixos potents dins d’una ciutat canviant i viva com és Sabadell”.
Així mateix, aquesta nova xarxa permetrà millorar, també notablement, les freqüències de pas en dissabtes tant als eixos comentats com, pràcticament, a la resta de línies del servei.
Durant els primers dies d’implantació de la nova xarxa està previst la posada marxa del nou web de la companyia de transports TUS i d’un sistema d’informació a l’usuari fent ús de les noves tecnologies, que permetrà poder consultar els horaris, en temps real, de pas per les parades des de qualsevol dispositiu mòbil o ordinador. Aquesta actuació s’engloba dins de les actuacions de Smartcity, ciutat intel·ligent, que s’estan duent a terme des de l’Ajuntament de Sabadell i que comportaran una millora molt important de cara a augmentar la informació i la qualitat de servei dels usuaris.
Pel que fa a la nova App de la companyia de transports, el regidor d’Espai Públic ha destacat que “gràcies a la noves tecnologies estic convençut que aconseguirem arribar a nous públics i, per tant, ampliar el nombre d’usuaris de la TUS”.
Plànol de la proposta provisional dels nous recorreguts dels autobusos
http://www.sabadell.cat/ca/noticies-mun ... e-sabadell
A finals novembre és previst que canviïn els recorreguts
Amb l’objectiu d’augmentar l’oferta de línies d’autobús a molts barris, millorar la freqüència de pas a les parades de determinades línies, aconseguir trajectes més ràpids i directes i mantenir una cobertura de servei molt semblant a l’actual, és previst que es modifiquin els recorreguts i itineraris de línies d’autobús urbà de Sabadell.
La nova xarxa d’autobús urbà, que es posarà en marxa a finals de novembre, cerca establir tres eixos de transport principals, tot i que també hi ha altres línees que abracen tota la ciutat. Pel que fa als eixos, el primer, ja existent, és l’eix nord-sud, format per les línies 1, 2 i 3, que uneixen Can Deu amb la Creu de Barberà. El segon eix és l’est-oest, que unirà el Poblenou amb Cifuentes-Can Rull, passant pel centre i els Merinals, format per les línies 4 i 44. I, finalment, l’eix diagonal, des de la zona de les Termes fins a la via Alexandra, passant pel centre i Eix Macià, format per la línia 5 i la nova 55.
La finalitat d’aquests eixos principals és coordinar diverses línies per tal d’obtenir una zona de recorregut comuna atenent la demanda i el model de proximitat del servei existent. Això permetrà a l’usuari que faci trajecte dins d’aquesta zona utilitzar qualsevol de les línies i reduir el temps d’espera a les parades per la major oferta de servei. Així mateix, es possibiliten noves destinacions segons els recorreguts de les diferents línies que passin. Tal com ha explicat el regidor d’Espai Públic, Cristian Sánchez, “volem fer unes rutes més eficients i, alhora, reduir els temps d’espera per oferir un millor servei al ciutadà. En aquest sentit, apostem per la millora de la mobilitat sostenible i l’ús del transport públic. A més –ha afegit, Sánchez–, a partir d’avui s’explicaran totes les novetats als consells de districte perquè la ciutadania comenci a conèixer les modificacions dels recorreguts i, al mateix temps, puguin fer aportacions”.
Així, les línies 1, 2 i 3, que configuren l’eix vertical (nord-sud) són línies amb un servei conjunt en el tronc central que permeten obtenir una freqüència de 5-6 minuts, de forma coordinada, i mantenen recorregut i freqüència, igual que les línies 8, 12 i 23.
Les línies 4 i 6 es transformen en les línies 4 i 44 i canvien el recorregut i la freqüència, creant el nou eix transversal (est-oest), que connecta el Poblenou i Torre-romeu amb Can Rull, passant pel centre i els Merinals. Representa una major oferta de servei i una millora de les freqüències de pas. Així, es crea un corredor comú amb un servei combinat entre les dues línies amb una freqüència de 15 minuts i de 30 minuts en la resta de la línia. En dissabtes, només circularà la línia 4, ja que fa tot el recorregut de la 44.
Les línies 5 i 55 configuren l’eix diagonal des de les Termes a la via Alexandra, passant pel centre i Eix Macià. La línia 5 manté el recorregut actual i passa a una freqüència de 20 minuts amb la possibilitat d’ampliar-lo en un futur al barri de Can Gambús. La línia 55 es crea amb una freqüència de 20 minuts i amb un recorregut idèntic a la línia 5, excepte en el tram oest de la ciutat, on es desvia cap a Can Llong i la Roureda, en lloc de Can Rull. Aquesta modificació crea un corredor comú amb un servei combinat amb una freqüència de 10 minuts entre les Termes i la Creu de Barberà amb la via Alexandra, passant pel centre de la ciutat. Representa una major oferta de servei i una millora de les freqüències de pas.
Línies 7 i 11: Les línies s’exploten conjuntament amb una freqüència de 30 minuts. La línia 7 modifica el seu recorregut a partir de Can Rull, continuant per carretera de Terrassa fins a Castellarnau, creant un trajecte més ràpid i directe amb el centre. A Castellarnau continua com a línia 11 que dobla el servei i modifica el seu recorregut, incorporant el trajecte de la línia 9, connectat tota la ciutat mitjançant la Gran Via. Així, circularà des de Castellarnau per la Gran Via fins a Antoni Llonch, on entrarà al centre per Alfons XIII i continuarà per la Rambla fins a arribar a la Gran Via on connectaria amb el recorregut actual fins Sant Pau de Riu-sec. D’aquesta forma permetrà la connexió de gran part de la ciutat amb la Renfe, els FGC, així com l’Hospital Taulí, el centre i altres punts principals d’atracció. Igualment, com que s’explota conjuntament, a la zona de Castellarnau es permet continuar el viatge canviant de línia sense baixar de l’autobús.
Les línies 10 i 80 modifiquen el recorregut (principalment al centre i puntualment als extrems) per aconseguir trajectes més ràpids i directes. En explotar-se conjuntament, a la zona sud permet continuar el viatge canviant de línia sense baixar de l’autobús.
El president de la TUS, Paco López, ha explicat que “els canvis de les línies d’autobús s’han estudiat durant molts mesos amb l’objectiu de crear eixos potents dins d’una ciutat canviant i viva com és Sabadell”.
Així mateix, aquesta nova xarxa permetrà millorar, també notablement, les freqüències de pas en dissabtes tant als eixos comentats com, pràcticament, a la resta de línies del servei.
Durant els primers dies d’implantació de la nova xarxa està previst la posada marxa del nou web de la companyia de transports TUS i d’un sistema d’informació a l’usuari fent ús de les noves tecnologies, que permetrà poder consultar els horaris, en temps real, de pas per les parades des de qualsevol dispositiu mòbil o ordinador. Aquesta actuació s’engloba dins de les actuacions de Smartcity, ciutat intel·ligent, que s’estan duent a terme des de l’Ajuntament de Sabadell i que comportaran una millora molt important de cara a augmentar la informació i la qualitat de servei dels usuaris.
Pel que fa a la nova App de la companyia de transports, el regidor d’Espai Públic ha destacat que “gràcies a la noves tecnologies estic convençut que aconseguirem arribar a nous públics i, per tant, ampliar el nombre d’usuaris de la TUS”.
Plànol de la proposta provisional dels nous recorreguts dels autobusos
http://www.sabadell.cat/ca/noticies-mun ... e-sabadell
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Bé, aquest canvi és molt positiu ja que ara la línia 11 passarà cada mitja hora i no pas cada hora com fins ara, ara bé, sembla ser que el fet d'entrar a Badia haurà d'esperar. De tota manera, l'actual parada terminal de la línia 11 està a només dos metres de distància del límit del terme municipal, literalment ,i de fet, els autobusos quan donen la volta per tornar a Sabadell entren dins del terme municipal de Badia, ja que la rotonda que hi ha al costat de la terminal està sencera dins del terme municipal de Badia. A més, resulta que Badia està dins de l'absurd i innecessari govern de l'àrea metropolitana de Barcelona, així que perquè Badia estigui millor comunicada amb la seva capital de comarca, i la seva ciutat de referència real ho haurà d'autoritzar l'ajuntament de BarcelonaSky wrote:Línies 7 i 11: Les línies s’exploten conjuntament amb una freqüència de 30 minuts. La línia 7 modifica el seu recorregut a partir de Can Rull, continuant per carretera de Terrassa fins a Castellarnau, creant un trajecte més ràpid i directe amb el centre. A Castellarnau continua com a línia 11 que dobla el servei i modifica el seu recorregut, incorporant el trajecte de la línia 9, connectat tota la ciutat mitjançant la Gran Via. Així, circularà des de Castellarnau per la Gran Via fins a Antoni Llonch, on entrarà al centre per Alfons XIII i continuarà per la Rambla fins a arribar a la Gran Via on connectaria amb el recorregut actual fins Sant Pau de Riu-sec. D’aquesta forma permetrà la connexió de gran part de la ciutat amb la Renfe, els FGC, així com l’Hospital Taulí, el centre i altres punts principals d’atracció. Igualment, com que s’explota conjuntament, a la zona de Castellarnau es permet continuar el viatge canviant de línia sense baixar de l’autobús.
P.S: Això de les línies 44 i 55 sembla com si ho haguéssin copiat de TUSGSAL
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Avui ha entrat en funcionament la nova disposició de línies i pel que sembla, els treballadors del polígon industrial de Can Roqueta no estan molt contents amb els canvis.
Personalment no puc opinar molt jaqué ja fa 2/3 anys que no agafo el bus perquè es un desastre, al lloc on visc no ofereix un servei molt competitiu respecte el vehicle privat.
Des de fa temps (i no ho han rectificat) no hi ha un possible transbord entre Renfe i Línia 1 a Sabadell Sud (venint de Terrassa) sense esperar entre 5 i 8 minuts (per aquests motiu vaig deixar d'agafar el bus, m'havia d'esperar 10 minuts per fer un trajecte de 5 minuts en bus,15' a peu perquè es de pujada).
A la mateixa parada de Sabadell Sud, la Línia 8 amb freqüència de 30 minuts, sempre marxa buit perquè és arribar el tren i marxar el bus, sembla que es riguin dels viatgers...
Per últim, al desplaçar el inici de la Línia 2 al Parc Central del Vallès, van treure una altra connexió de bus amb la Renfe, amb aquestes errades, no se com volen fomentar el transport públic.
De les altres línies no opino perquè no tinc coneixement de la seva eficàcia o de la seva ineficàcia.
Per acabar , dir que la web a millorat moltíssim, en aquest sentit és el millor que han fet de moment tot i que hi han algunes coses que es poden millorar.
Personalment no puc opinar molt jaqué ja fa 2/3 anys que no agafo el bus perquè es un desastre, al lloc on visc no ofereix un servei molt competitiu respecte el vehicle privat.
Des de fa temps (i no ho han rectificat) no hi ha un possible transbord entre Renfe i Línia 1 a Sabadell Sud (venint de Terrassa) sense esperar entre 5 i 8 minuts (per aquests motiu vaig deixar d'agafar el bus, m'havia d'esperar 10 minuts per fer un trajecte de 5 minuts en bus,15' a peu perquè es de pujada).
A la mateixa parada de Sabadell Sud, la Línia 8 amb freqüència de 30 minuts, sempre marxa buit perquè és arribar el tren i marxar el bus, sembla que es riguin dels viatgers...
Per últim, al desplaçar el inici de la Línia 2 al Parc Central del Vallès, van treure una altra connexió de bus amb la Renfe, amb aquestes errades, no se com volen fomentar el transport públic.
De les altres línies no opino perquè no tinc coneixement de la seva eficàcia o de la seva ineficàcia.
Per acabar , dir que la web a millorat moltíssim, en aquest sentit és el millor que han fet de moment tot i que hi han algunes coses que es poden millorar.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Ahir, Amics del Bus va visitar les instal·lacions de TUS.
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140928/ ... isita-tus/
http://magazin.amicsbuscat.tk/20140928/ ... isita-tus/
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Notícies TUS (Sabadell)
Poso les més maques que m'han sortit:
El imponente 6038. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
Back to the 80s. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
Humo 6038. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
La reluciente cara de un O 405 N² by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
El nº 66 de TUS. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
A la darrera foto ja estava una miqueta fart de tant viatge .
Totes les fotografies estan fetes en format RAW, processades pel Photoshop CS6 i en format TIFF. Màxima qualitat al vostre abast!
El imponente 6038. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
Back to the 80s. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
Humo 6038. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
La reluciente cara de un O 405 N² by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
El nº 66 de TUS. by Frank Rodríguez (Nueva cuenta), on Flickr
A la darrera foto ja estava una miqueta fart de tant viatge .
Totes les fotografies estan fetes en format RAW, processades pel Photoshop CS6 i en format TIFF. Màxima qualitat al vostre abast!
frankrodriguez.net
signatura
signatura