Més calor als transports de Barcelona
Re: Més calor als transports de Barcelona
I encara hi haurà gent que dirà que posar aire acondicionat es de nous rics...
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Més calor als transports de Barcelona
No es pot posar aire condicionat en una estació, si és que no l'acotes amb mampares i portes, i espais tancats, aïllats dels trens i del túnel. Hi ha formes de ventilació més eficients que no pagar una milionada per l'aire condicionat en una estació. Per exemple, refrescar amb aigues subterrànies, o la col·locació de nous ventiladors al llarg dels túnels per fer córrer l'aire amb més força.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Més calor als transports de Barcelona
O sia, que a la L9 sí que es podria posar. A les portes de les escales es posen portes de vidre abatibles, al forat del pou s'envidra (posar vidres) i així l'aire discorreria pel llarg de l'andana i per la part de baix del pou on hi ha els ascensors (i no s'esmunyiria aire degut a les portes d'andana, ni les portes abatibles i el sostre envidrat que jo dic). I no creieu que seria mala idea, ja que a la L9 és on menys aire corre, i menys encara si l'andana està plena...Lluita1714 wrote:No es pot posar aire condicionat en una estació, si és que no l'acotes amb mampares i portes, i espais tancats, aïllats dels trens i del túnel. Hi ha formes de ventilació més eficients que no pagar una milionada per l'aire condicionat en una estació. Per exemple, refrescar amb aigues subterrànies, o la col·locació de nous ventiladors al llarg dels túnels per fer córrer l'aire amb més força.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Més calor als transports de Barcelona
Hi ha una cosa que no tinc molt clara: els conductors de TMB han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat? Ja sé que potser la pregunta és una mica absurda, però sempre he tingut aquesta curiositat...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Més calor als transports de Barcelona
L'aire condicionat dels trens sempre esta en funcionament (encara que no el percebem). L'únic que varien és la temperatura depenen de l'estació del any en que estiguem, però això ho fan personal de cotxeres.Adolescent barceloní wrote:Hi ha una cosa que no tinc molt clara: els conductors de TMB han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat? Ja sé que potser la pregunta és una mica absurda, però sempre he tingut aquesta curiositat...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Més calor als transports de Barcelona
Poder, sí que es pot. si es poden refrigerar grans estadis coberts, enormes centres comercials, etc, també es pot refrigerar una xarxa subterrània de metro com la de Barcelona. Hem de tenir en compte que l'aire fred es conserva a sota terra, ja que no hi ha Sol que l'escalfi. L'única font de calor són els propis trens , les estacions i les persones, que al cap i a la fi representen només una porció molt petita de l'espai.Lluita1714 wrote:No es pot posar aire condicionat en una estació, si és que no l'acotes amb mampares i portes, i espais tancats, aïllats dels trens i del túnel.
Igualment, les estacions les pots aïllar del túnels mitjançant cortines d'aire, tal com es fa a l'entrada dels establiments que no tenen les portes tancades.
Amb tot plegat, no crec que refrigerar suaument les principals estacions d ela xarxa fos cap problema. I, efectivament, a la L9/L10 encara seria molt més senzill.Lluita1714
Sempre sempre... no. De vegades a l'hivern et trobes trens que quan paren creen el silenci més absolut, la qual cosa vol dir que els equips no estan funcionant. Són casos puntuals, això sí.xabuca wrote:L'aire condicionat dels trens sempre esta en funcionament (encara que no el percebem). L'únic que varien és la temperatura depenen de l'estació del any en que estiguem, però això ho fan personal de cotxeres.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Més calor als transports de Barcelona
A la resta d'estacions no es pot prescindir de la ventilació natural, ja que són part del sistema de seguretat que evita que el fum d'un incendi afecti a l'estació, (entrada d'aire) i permetent la fugida dels viatgers. Per tant, per poder ventilar amb aire condicionat els túnels, caldria foradar nous pous de ventilació a tots els trams entre estacions, per poder tancar-les amb mampares. I amb tot això el cost de ventilar l'estació pot ser altíssim.
Val a dir que els túnels no són, en el que l'aire respecta, estancs. És importantíssima la ventilació que avui es duu a terme amb els pous que hi ha entre les estacions, que dins solen tenir grans turbines per extraure l'aire dels túnels, i fer, com deia abans, que a les estacions l'aire entri, per evitar lo dels fums, raó per la qual fa uns anys s'eliminaren les portes de les boques de metro i ferrocarrils, aquelles que en obrir-les et despentinaven de sobte amb un torrent d'aire fresc.
Suposant que posem aire condicionat a tota la xarxa, el més lògic també seria obrir conductes d'aire als trens per a una ventilació pròpia del túnel i suprimir l'aire condicionat dels mateixos.
No obstant, l'L9, de la qual ignoro els sistemes de seguretat, probablement podria disposar d'aire condicionat però cal tenir en compte que la calor del túnel generada per les màquines d'aire dels trens no afecta les estacions, i tampoc resulten estar saturades de gent. Fa uns anys, els túnels sempre eren agradables... quan els trens no feien servir aire "artificial" escalfant els túnels, i fent que corri un aire que jo trobo a faltar.
Jo seria partidari de la recerca de sistemes de ventilació ecològics compatibles i vàlids per a les estacions.
Val a dir que els túnels no són, en el que l'aire respecta, estancs. És importantíssima la ventilació que avui es duu a terme amb els pous que hi ha entre les estacions, que dins solen tenir grans turbines per extraure l'aire dels túnels, i fer, com deia abans, que a les estacions l'aire entri, per evitar lo dels fums, raó per la qual fa uns anys s'eliminaren les portes de les boques de metro i ferrocarrils, aquelles que en obrir-les et despentinaven de sobte amb un torrent d'aire fresc.
Suposant que posem aire condicionat a tota la xarxa, el més lògic també seria obrir conductes d'aire als trens per a una ventilació pròpia del túnel i suprimir l'aire condicionat dels mateixos.
No obstant, l'L9, de la qual ignoro els sistemes de seguretat, probablement podria disposar d'aire condicionat però cal tenir en compte que la calor del túnel generada per les màquines d'aire dels trens no afecta les estacions, i tampoc resulten estar saturades de gent. Fa uns anys, els túnels sempre eren agradables... quan els trens no feien servir aire "artificial" escalfant els túnels, i fent que corri un aire que jo trobo a faltar.
Jo seria partidari de la recerca de sistemes de ventilació ecològics compatibles i vàlids per a les estacions.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Més calor als transports de Barcelona
Em referia als conductors d'autobús (per això he posat CCT i no CRT o CCM; bé, hauria d'haver especificat), però s'agraeix la resposta. En resum, que en el metro el conductor no pot controlar la temperatura de l'aire. Jo em referia a si els autobusos han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat. Alguna vegada m'ha semblat veure els conductors quan posen l'aire parlar amb centraleta pel micro, però potser els parlaven d'un altre tema...xabuca wrote:L'aire condicionat dels trens sempre esta en funcionament (encara que no el percebem). L'únic que varien és la temperatura depenen de l'estació del any en que estiguem, però això ho fan personal de cotxeres.Adolescent barceloní wrote:Hi ha una cosa que no tinc molt clara: els conductors de TMB han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat? Ja sé que potser la pregunta és una mica absurda, però sempre he tingut aquesta curiositat...
(Per cert: Centre de Control del Trànsit, lo que és igual que lo de la Sagrera on controlen la L9 però dels autobusos: ho dic bé, és que m'embolico )
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Permís per connectar l'aire condicionat
Per casos que m'he trobat, en què l'autobús duia l'aire condicionat connectat quan fora feia fresca, o bé a una potència absurdament forta, així com per la resposta obtinguda de TMB quan me n'he queixat, no crec que els conductors hagin de demanar permís per connectar-lo.Adolescent barceloní wrote:Em referia als conductors d'autobús (per això he posat CCT i no CRT o CCM; bé, hauria d'haver especificat), però s'agraeix la resposta. En resum, que en el metro el conductor no pot controlar la temperatura de l'aire. Jo em referia a si els autobusos han de demanar permís al CCT per poder posar l'aire acondicionat. Alguna vegada m'ha semblat veure els conductors quan posen l'aire parlar amb centraleta pel micro, però potser els parlaven d'un altre tema...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Més calor als transports de Barcelona
Aclaro que jo no he dit mai que es tingui que posar aire acondicionat a les estacions, nomes he dit aixo per el que s'acostuma a dir per alguns foraires que posar aire acondicionat a metros o busos es de nous rics, però es clar si fos per aquests usuaris encara aniríem am cotxes tirats per cavalls... Evolucio es diu, i no es de nous rics hi han moltes altres coses que si son de nous rics pero l'aire? si us plau...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Al·ludit
Et contestaré per al·lusions: si tu creus que és rupestre voler evitar que cada estiu la xarxa elèctrica estigui a la vora del col·lapse perquè un munt de gent se sent cridada a recrear l'hivern a casa, a la feina i on sigui; si tu creus que el sistema de ventilació natural que fins fa unes dècades hi havia a metros i autobusos és de l'edat de pedra; si tu creus que abocar el nostre planeta a l'abisme per pura comoditat és ser modern, tu mateix.
Per part meva, estic fart, tip i cuit de pescar cada estiu més d'un refredat perquè a un il·luminat se li ha acudit tancar hermèticament espais públics, i a un altre posar l'aire condicionat a tot drap, no fos cas que a algú se li escapés una gota de suor.
Per part meva, estic fart, tip i cuit de pescar cada estiu més d'un refredat perquè a un il·luminat se li ha acudit tancar hermèticament espais públics, i a un altre posar l'aire condicionat a tot drap, no fos cas que a algú se li escapés una gota de suor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Més calor als transports de Barcelona
Evolució, avenç... cap a l'abisme de la destrucció de la terra. Aire al metro, però no fora d'ell, tindrem.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Al·ludit
Posar l'aire acondicionat implicat tenir-lo a 20 graus? tu estas donant per fet que tothom qe posar l'aire abusa d'ell i aixo no es aixis, es pot tenir aire acondicionat sense posar al limit la xarxa com tu dius i sense recrear cap hivern i sense tenir costipats, que t'ho portes tot al teu terreny i aixo no es aixis, els exemples que has posat es abusar del aire, pero no sempre es aixis, es mes cada cop menys.Guigui wrote:Et contestaré per al·lusions: si tu creus que és rupestre voler evitar que cada estiu la xarxa elèctrica estigui a la vora del col·lapse perquè un munt de gent se sent cridada a recrear l'hivern a casa, a la feina i on sigui; si tu creus que el sistema de ventilació natural que fins fa unes dècades hi havia a metros i autobusos és de l'edat de pedra; si tu creus que abocar el nostre planeta a l'abisme per pura comoditat és ser modern, tu mateix.
Per part meva, estic fart, tip i cuit de pescar cada estiu més d'un refredat perquè a un il·luminat se li ha acudit tancar hermèticament espais públics, i a un altre posar l'aire condicionat a tot drap, no fos cas que a algú se li escapés una gota de suor.
Anar en un bus com una llauna de sardines a ple estiu sense aire es inhuma, encara que hi hagin finestres obertes, els unics que desfruitarien d'aquest aire es els que estan enganxats a elles. I si aixo passes series el primer en queixar-te(cosa habitual) d'aquest fet.
Re: Més calor als transports de Barcelona
Yo como usuario habitual también defiendo plenamente el aire acondicionado en el metro, buses y trenes. El problema lo veo más bien en la ventilación de las estaciones. Es cierto que los trenes generan más calor, pero se podría simplemente mejorar la ventilación con más salidas para el aire caliente, y se podrían colocar ventiladores como en Pl. Espanya (aunque yo pasaría del agua, ya hay mucha humedad en BCN). Claro que ventiladores se ven muy feos y dan aspecto tercermundista, y como va a permitirse eso. Cuando en Pl. Espanya es muy agradable que sople un poco de viento. La cosa es lo que dices, iFercat, no hay que poner el aire acondicionado a 20 grados, yo también me he resfriado más de una vez. Y de esa manera por supuesto que estamos sobrecargando la red eléctrica. Pero cuando la temperatura es la adecuada, da muchísimo gusto subirse al bus, tren o metro y estar fresquito, además de que fomenta mucho el transporte público, porque habrá gente que prefiere ir en autobús climatizado que en su coche que no tiene aire (he sabido de más de un caso así). He vivido en ciudades de paises menos desarrollados, donde consecuentemente los transportes carecían de aire acondicionado, y en verano los evitaba a toda costa, simplemente porque no me daba la gana de llegar a todos los sitios sudados. De ser posible iba en coche, bien fresquito. Y eso con temperaturas y niveles de humedad menores a Barcelona. Y ya ni hablar de la peste que hacía toda la gente sudada. Veo el aire acondicionado como una comodidad muy moderna, y que suma muchísimo confort, al menos para la mayoría de gente. No conozco a nadie que jamás haya defendido que el metro no tenga aire acondicionado (aún si a menudo he oído quejas cuando hacía demasiadísimo frío, ¡el Tram antes era una nevera!), aunque sí muchos que cuentan aterrorizados de cuando les tocó ese tren que lo tenía estropeado. Aqui va un voto a favor del fresquito!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
O es fa bé, o no es fa
Doncs noi, t'equivoques de mig a mig. Prefereixo això a pescar una galipàndria. Anteposo la salut a la comoditat. I si la gent és massa estúpida per regular la temperatura adequadament, més val no posar a les seves mans un sistema que sembla massa complicat perquè el manipuli segons qui.iFercat wrote:Anar en un bus com una llauna de sardines a ple estiu sense aire es inhuma, encara que hi hagin finestres obertes, els unics que desfruitarien d'aquest aire es els que estan enganxats a elles. I si aixo passes series el primer en queixar-te(cosa habitual) d'aquest fet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Més calor als transports de Barcelona
El que se equivoca eres tu, porque tampoco es sano estar mucho tiempo a temperaturas excesivas. ¿Que pasa con los golpes de calor? No olvidemos que muchos usuarios del bus son jubilados y ancianos (y ni que los demás fueramos inmunes), y estos días con la ola de calor una de las recomendaciones era refugiarse en sitios frescos o con aire acondicionado. Si tengo que caminar a 35 grados una subida para llegar a la parada del bus, y luego ir en un bus abarrotado que no tiene aire acondicionado, ahí dentro haran también 30ypico o 40 grados, además de la falta de oxígeno. Comparado con el aire acondicionado bien configurado (que suele ser el caso en la mayoría de buses en mi experiencia, y sólo habría que concienciar un poco más a los conductores al respecto), eso no es más sano, de hecho puede ser igual de peligroso que un frío excesivo. Yo prefiero el fresco del aire acondicionado a que me dé un golpe de calor.Guigui wrote:Doncs noi, t'equivoques de mig a mig. Prefereixo això a pescar una galipàndria. Anteposo la salut a la comoditat. I si la gent és massa estúpida per regular la temperatura adequadament, més val no posar a les seves mans un sistema que sembla massa complicat perquè el manipuli segons qui.
http://es.wikipedia.org/wiki/Golpe_de_calorWikipedia wrote:Generalmente ocurre por estar expuesto a una fuente de calor que lleva la temperatura corporal por encima de 40 °C, y viene acompañado de mortalidades de hasta el 70%, dandose especialmente durante las olas de calor (más de tres días por encima de 32,3 °C).
fuente: http://www.semes.org/revista/vol16_3/116.pdf
Re: O es fa bé, o no es fa
Hi estic totalment d'acord, i el faria extensiu a la possessió i conducció de vehicles de quatre rodes.Guigui wrote:I si la gent és massa estúpida per regular la temperatura adequadament, més val no posar a les seves mans un sistema que sembla massa complicat perquè el manipuli segons qui.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Més calor als transports de Barcelona
pel que fa al metro, des de que entres per l'accés des del carrer (20,25, 30 o 35º) fins que accedeixes al tren (~24º) passa una mitjana de 5 minuts (aproximadament i tirant llarg). De veritat cal una milionada per 5 minuts d'espera quan potser fa dues hores que ens estem torrant al carrer?
Re: Més calor als transports de Barcelona
Estem parlant de aire dins dels transports, no a les andanes. Lo de les andanes s'ha dit nomes que es tècnicament possible. El que es greu es que hi hagi gent que diu que l'aire acondicionat dins dels vagons o bus es de nous rics.El LLOP wrote:pel que fa al metro, des de que entres per l'accés des del carrer (20,25, 30 o 35º) fins que accedeixes al tren (~24º) passa una mitjana de 5 minuts (aproximadament i tirant llarg). De veritat cal una milionada per 5 minuts d'espera quan potser fa dues hores que ens estem torrant al carrer?
Re: Més calor als transports de Barcelona
tots els trens del metro i tots els busos de l'àrea metropolitana tenen aire condicionat. Debatre ara si això es de nou rics es inútil perquè ara no es treurà, com es lògic.iFercat wrote:Estem parlant de aire dins dels transports, no a les andanes. Lo de les andanes s'ha dit nomes que es tècnicament possible. El que es greu es que hi hagi gent que diu que l'aire acondicionat dins dels vagons o bus es de nous rics.El LLOP wrote:pel que fa al metro, des de que entres per l'accés des del carrer (20,25, 30 o 35º) fins que accedeixes al tren (~24º) passa una mitjana de 5 minuts (aproximadament i tirant llarg). De veritat cal una milionada per 5 minuts d'espera quan potser fa dues hores que ens estem torrant al carrer?