Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Pujo el fil per explicar que, tot i que ara hi ha més gent que agafa les escales mecàniques, avui hem sabut que en un mes, l'ascensor de Sagrera L9-L10 s'ha espatllat 18 cops, de tant que el fa servir la gent. Està clar, sigui la gent cívica o incívica, etc., que han fracasat estrepitosament en posar dos ascensors petits en aquella estació. No es poden posar amb aquesta profunditat, enlloc d'ascensors de gran capacitat i en l'intercanviador més potent de la xarxa, que és Sagrera, que ja ho era en els temps que només havia enllaç L1-L5. I aquests dies, que la L1 no arribava a Fondo i es feia més l'enllaç a les línies de metro més noves, ha estat una bogeria total i absoluta, amb més avaries als ascensors per l'ús continuat, els quals no estan preparats per això.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Vull fer un comentari, però sobre escales i ascensors en general:
A les persones de la tercera edat, a moltes li donen impressió baixar les escales mecàniques. És a dir, que molts pugen les escales mecàniques bé però li fan por baixar-les, pel que utilitzen l'ascensor o les escales convencionals.
A les persones de la tercera edat, a moltes li donen impressió baixar les escales mecàniques. És a dir, que molts pugen les escales mecàniques bé però li fan por baixar-les, pel que utilitzen l'ascensor o les escales convencionals.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
+ 1Adolescent barceloní wrote:Vull fer un comentari, però sobre escales i ascensors en general:
A les persones de la tercera edat, a moltes li donen impressió baixar les escales mecàniques. És a dir, que molts pugen les escales mecàniques bé però li fan por baixar-les, pel que utilitzen l'ascensor o les escales convencionals.
Si, senyor, aquest és un altre motiu pel qual hi ha gent reticent a les escales mecàniques i no, no és vagància.
-
- N5
- Posts: 91
- Joined: Thursday 06/01/2011 22:23
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
A la Sagrera diria que es vàren equivocar posant-hi escales mecàniques. No sé si m'erro, pero hi ha 5 trams d'escales dobles per a la pujada i per a la baixada (20, no?) i una il·luminació brutal de tot aquest pou. Quin gasto d'energia no deu tenir això. A banda, en temps no hi acabes d'arribar mai. L'ascensor tot i que sovint cal esperar-ne 2 o 3 pot ser més ràpid. I si el pesques a la primera, va perfecte.
Si hi hagués parades a cada pis, com a uns grans magatzems, no hi ha discusió: escales mecàniques; però si tothom va al mateix destí, hagués estat més útil ascensors grans com hi ha a la major part d'estacions d'aquesta línia. I pot ser els ascensors tinguin un manteniment més delicat que les escales, no ho sé, però també les escales ténen avaries i un manteniment. Però el que és segur es que no caldria tanta energia per il·luminar. També en el funcionament, l'energia que gasta un ascensor deu ser menor. Sols gasta quan funciona i dura molt pocs moments. Si una persona sola baixa per escles mecàniques n'engega 5 trams que segueixen treballant un temps mes desprès de fer-la servir.
Ara no hi ha remei, però caldria tenir-ho previst en futurs prjectes d'estacions fondes i semi fondes. Ara ja sabem que no som rics i que l'energia no és de franc.
Si hi hagués parades a cada pis, com a uns grans magatzems, no hi ha discusió: escales mecàniques; però si tothom va al mateix destí, hagués estat més útil ascensors grans com hi ha a la major part d'estacions d'aquesta línia. I pot ser els ascensors tinguin un manteniment més delicat que les escales, no ho sé, però també les escales ténen avaries i un manteniment. Però el que és segur es que no caldria tanta energia per il·luminar. També en el funcionament, l'energia que gasta un ascensor deu ser menor. Sols gasta quan funciona i dura molt pocs moments. Si una persona sola baixa per escles mecàniques n'engega 5 trams que segueixen treballant un temps mes desprès de fer-la servir.
Ara no hi ha remei, però caldria tenir-ho previst en futurs prjectes d'estacions fondes i semi fondes. Ara ja sabem que no som rics i que l'energia no és de franc.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
I fer a les estacions profundes ascensors inclinats? És a dir, fer algo tipus funicular però amb una inclinació de 45º, algo així com els funicular de la Santa Cova a Montserrat, no sé si m'explico...
Mireu, us adjunto un parell d'imatges per tal que pugueu entendre el que us vull dir. Us adjunto dos PDF's, creats per mi mateix amb l'Inkscape. Ja em perdonareu, però és que els PDF ocupen menys espai i és més còmode.
Per si us interessa, he fet servir un tipus de lletra que es diu "HelveticaNeueLT Std", que és el mateix que fa servir TMB per als plànols de metro i tot això.
Què aconseguiríem, així? Fàcil, l'ascensor tindria més capacitat ja que podria fer-se més gran depenent de l'espai disponible. I dos o tres ascensors inclinats com aquest que he dibuixat, però amb grans dimensions, podria absorbir perfectament el trànsit de passatgers dels ascensors. Clar, que per poder fer això, es necessitarien fer pous més allargats.
Potser, paral·lelament a l'ascensor, es podrien instal·lar unes escales mecàniques/escales convencionals.
Clar, que l'ascensor inclinat només seria rendible en estacions amb una profunditat raonable, i amb suficient espai com per posar-los i que siguin grans per absorbir el passatge.
Potser amb una mica més d'inclinació igual en alguna estació menys profunda es podria posar... Però els meus coneixements arriben fins aquí.
Si teniu alguna idea semblant o si he comès alguna errada, no dubteu en dir-m'ho, eh?
Mireu, us adjunto un parell d'imatges per tal que pugueu entendre el que us vull dir. Us adjunto dos PDF's, creats per mi mateix amb l'Inkscape. Ja em perdonareu, però és que els PDF ocupen menys espai i és més còmode.
Per si us interessa, he fet servir un tipus de lletra que es diu "HelveticaNeueLT Std", que és el mateix que fa servir TMB per als plànols de metro i tot això.
Què aconseguiríem, així? Fàcil, l'ascensor tindria més capacitat ja que podria fer-se més gran depenent de l'espai disponible. I dos o tres ascensors inclinats com aquest que he dibuixat, però amb grans dimensions, podria absorbir perfectament el trànsit de passatgers dels ascensors. Clar, que per poder fer això, es necessitarien fer pous més allargats.
Potser, paral·lelament a l'ascensor, es podrien instal·lar unes escales mecàniques/escales convencionals.
Clar, que l'ascensor inclinat només seria rendible en estacions amb una profunditat raonable, i amb suficient espai com per posar-los i que siguin grans per absorbir el passatge.
Potser amb una mica més d'inclinació igual en alguna estació menys profunda es podria posar... Però els meus coneixements arriben fins aquí.
Si teniu alguna idea semblant o si he comès alguna errada, no dubteu en dir-m'ho, eh?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.
No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
La idea és bàsicament per estacions que encara han de construir-se, no cal dir que fer-ho a les ja construides és una ximpleria de les grans. Ja que no estan fetes... I lo de les escales ho deia per aprofitar l'espai d'alguna manera... O sigui, la meva idea és bàsicament per les estacions que s'han de construir de la L9-L10 i/o L2 a certa profunditat, però bé m'hauria d'haver especificat millor...oriolp13 wrote:Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.
No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
Si fa molts anys hi havia elevadors que podien pujar els cotxes dels trens (antigues cotxeres de Lesseps), per què no fer el mateix però per a les persones? Jo dic de fer un ascensor inclinat pel fet que pot ser molt més gran que un ascensor convencional i pot suportar molt més pes, i potser fer-ne un de vertical amb aquestes característiques és perillós (a veure, no tinc coneixements sobre ascensors, no ho sé). La inclinació de 45º és orientativa, però es pot fer algo com els funiculars de Montserrat que pugen quasi verticals. No sé si m'explico bé...
Resumint: veus això com a inviable, però, i construint els ascensors amb major inclinació: uns 22º o algo així, ni diagonal ni vertical, llavors sí que potser cabrien. Torno a dir, les estacions ja fetes no les toquem però les que no ho estan encara...
Però en fi, siguin verticals o inclinats, mentre puguin absorbir tot el flux de passatgers que els utilitzen, que els facin com puguin/vulguin.
P.D: no estaré pas fent off-topic, no? (si és així perdó...)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Bé, té una certa relació, és una aportació nova al fil.
Sobre ascensors inclinats, no sé si els coneixes, però a Sants-Estació L3 n'hi han un parell, per anar a les andanes.
Sobre ascensors inclinats, no sé si els coneixes, però a Sants-Estació L3 n'hi han un parell, per anar a les andanes.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Absolutíssimament d'acord! I no em val que diguin que l'estació ha de ser després per a la L4. Que potser no és igualment un hiper-intercanviador, amb enllaç amb un munt de línies de transport? És que per ser de la L4 és "menys" enllaç? Han de fer tots els experiments absurds amb aquesta?U-bahn de BCN wrote:A la Sagrera diria que es vàren equivocar posant-hi escales mecàniques. No sé si m'erro, pero hi ha 5 trams d'escales dobles per a la pujada i per a la baixada (20, no?) i una il·luminació brutal de tot aquest pou. Quin gasto d'energia no deu tenir això. A banda, en temps no hi acabes d'arribar mai. L'ascensor tot i que sovint cal esperar-ne 2 o 3 pot ser més ràpid. I si el pesques a la primera, va perfecte.
Si hi hagués parades a cada pis, com a uns grans magatzems, no hi ha discusió: escales mecàniques; però si tothom va al mateix destí, hagués estat més útil ascensors grans com hi ha a la major part d'estacions d'aquesta línia. I pot ser els ascensors tinguin un manteniment més delicat que les escales, no ho sé, però també les escales ténen avaries i un manteniment. Però el que és segur es que no caldria tanta energia per il·luminar. També en el funcionament, l'energia que gasta un ascensor deu ser menor. Sols gasta quan funciona i dura molt pocs moments. Si una persona sola baixa per escles mecàniques n'engega 5 trams que segueixen treballant un temps mes desprès de fer-la servir.
Ara no hi ha remei, però caldria tenir-ho previst en futurs prjectes d'estacions fondes i semi fondes. Ara ja sabem que no som rics i que l'energia no és de franc.
Sobre els trams d'escales, dirien que èren 7, i 8 quan van obrir l'andana inferior fa uns dies.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Sí, n'hi ha fotos a Trenscat.cat, dels de Sants-Estació i els que hi ha al carrer al Carmel i Ciutat Meridiana.metring wrote:Sobre ascensors inclinats, no sé si els coneixes, però a Sants-Estació L3 n'hi han un parell, per anar a les andanes.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Radicalment en desacord en el cas de Sagrera.metring wrote:Absolutíssimament d'acord! I no em val que diguin que l'estació ha de ser després per a la L4. Que potser no és igualment un hiper-intercanviador, amb enllaç amb un munt de línies de transport? És que per ser de la L4 és "menys" enllaç? Han de fer tots els experiments absurds amb aquesta?
Sobre els trams d'escales, dirien que èren 7, i 8 quan van obrir l'andana inferior fa uns dies.
Un ascensor no assegura un flux constant de gent amb la mateixa facilitat que unes escales mecàniques.
La gent no es fixa en que, si prens les escales mecàniques en lloc d´esperar-te a que arribi l´ascensor, arribes o igual, o una mica abans.
Cal tenir en compte que parlem d´una infrastructura preparada per a un ús molt més gran del que no té ara.
Sagrera serà l´enllaç entre la L1, la L5, la L9, la L10, la L4, rodalies, i l´estació d´enllaç per a qui, venint de rodalies, vagi en un futur cap a l´estació d´alta velocitat.
Això són massa viatgers com per poder-se permetre uns ascensors "a la Fondo L9" en una estació d´enllaç d´aquesta importància.
El què passa, és que la gran majoria d´aquests viatgers, són futurs, i encara no la fan servir.
Però sense cap mena de dubtes, no m´agradaria haver d´esperar l´ascensor a Sagrera L4 (actual L9/L10) en hora punta per no haver de pujar les escales... s´hi formaran uns embussos considerables. Apart de que, si hi ha escales mecàniques, l´ascensor se suposa que és només per a qui ho necessita.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
un ascensor inclinat no es altre cosa que una escala mecànica d'un sol graó, tancat.
Comorl?
Ho sento, però no ho puc entendre.437.001 wrote:
Això són massa viatgers com per poder-se permetre uns ascensors "a la Fondo L9" en una estació d´enllaç d´aquesta importància.
A les hores, s'han de posar sis ascensors de gran capacitat a estacions que no ho necessiten tant, i a transbordaments gegants, hi ha tanta gent que s'han de posar pocs?
Re: Comorl?
Llegeix el què t´ha dit EL LLOP just aquí a sobre:metring wrote:Ho sento, però no ho puc entendre.437.001 wrote:
Això són massa viatgers com per poder-se permetre uns ascensors "a la Fondo L9" en una estació d´enllaç d´aquesta importància.
A les hores, s'han de posar sis ascensors de gran capacitat a estacions que no ho necessiten tant, i a transbordaments gegants, hi ha tanta gent que s'han de posar pocs?
En hora punta, per Sagrera-Meridiana ja hi transita MOLTA gent.EL LLOP wrote:un ascensor inclinat no es altre cosa que una escala mecànica d'un sol graó, tancat.
Afegeix-li la (moltíssima) gent de més que hi transitarà un cop acabades les obres següents:
-la L9/L10 en la seva totalitat.
-la L4 des de La Pau, cosa que possibilitarà un nou corredor mar-muntanya entre Poblenou i Vall d´Hebron amb transbord a la L5 a Sagrera-Meridiana.
-la nova estació d´alta velocitat de Sagrera-Pont del Treball.
Això és MOLTA gent.
Els ascensors en cap cas són útils en casos de gran aglomeració de persones, pel motiu que t´explica perfectament El LLOP, i si la gent no s´acostuma a ser més cívica i a no voler-ho tot mastegat i digerit, hi haurà greus problemes en aquesta estació.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
De totes formes, ho sento, però a mi no em convenç que no s'instal·lessin ascensors grans a la L9, cadascú té una opinió diferent, no té més. I ja n'hi ha un problema d'incivisme, sí, però per no posar d'entrada ascensors d'alta capacitat en una estació de tanta profunditat i tants viatgers. I si no podien veure que en una estació tant profunda no tenen èxit les escales mecàniques, la van pifiar. No és el mateix grans aglomeracions en estacions de profunditat convencional que en aquestes.
Apart, com es poden justificar 6 ascensors d'alta capacitat en estacions que no en calen? És que és el món a l'inrevès!! A les de grans aglomeracions, misèria i companyia, i a d'altres, com a Singuerlín, amb dos n'hi haurien de sobres!
Apart, com es poden justificar 6 ascensors d'alta capacitat en estacions que no en calen? És que és el món a l'inrevès!! A les de grans aglomeracions, misèria i companyia, i a d'altres, com a Singuerlín, amb dos n'hi haurien de sobres!
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Metring, si et queixes de Singuerlín... t'explicaré el que em va passar una vegada, el mes passat:metring wrote:De totes formes, ho sento, però a mi no em convenç que no s'instal·lessin ascensors grans a la L9, cadascú té una opinió diferent, no té més. I ja n'hi ha un problema d'incivisme, sí, però per no posar d'entrada ascensors d'alta capacitat en una estació de tanta profunditat i tants viatgers. I si no podien veure que en una estació tant profunda no tenen èxit les escales mecàniques, la van pifiar. No és el mateix grans aglomeracions en estacions de profunditat convencional que en aquestes.
Apart, com es poden justificar 6 ascensors d'alta capacitat en estacions que no en calen? És que és el món a l'inrevès!! A les de grans aglomeracions, misèria i companyia, i a d'altres, com a Singuerlín, amb dos n'hi haurien de sobres!
Fa poc vaig anar a fer un volt a Santa Coloma i vaig anar amb la L9 fins a Església Major. Des de la Sagrera fins a Església Major un dissabte de juliol, al cotxe on anava jo hi havíem jo i el meu germà, ja està (als demés hi havia gent, però). A Església Major vaig baixar i allò fa por: des que em vaig baixar fins que vaig sortir al carrer no em vaig trobar ABSOLUTAMENT NINGÚ. I tenia 4 o 6 ascensors d'alta capacitat per escollir! Per cert, en aquesta estació hi ha 2 ASCENSORS PER A PMR dels que van del carrer fins a les validadores.
Què us sembla?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Peró sia ixo ja es pot fer am ascensors verticals de gran capacitat, quina es la utilitat de fer-los inclinats? nose quina obsessió ta agafat ara am els ascensors inclinats, quan ascensors verticals fas el mateix i am menys espai.Adolescent barceloní wrote:La idea és bàsicament per estacions que encara han de construir-se, no cal dir que fer-ho a les ja construides és una ximpleria de les grans. Ja que no estan fetes... I lo de les escales ho deia per aprofitar l'espai d'alguna manera... O sigui, la meva idea és bàsicament per les estacions que s'han de construir de la L9-L10 i/o L2 a certa profunditat, però bé m'hauria d'haver especificat millor...oriolp13 wrote:Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.
No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
Si fa molts anys hi havia elevadors que podien pujar els cotxes dels trens (antigues cotxeres de Lesseps), per què no fer el mateix però per a les persones? Jo dic de fer un ascensor inclinat pel fet que pot ser molt més gran que un ascensor convencional i pot suportar molt més pes, i potser fer-ne un de vertical amb aquestes característiques és perillós (a veure, no tinc coneixements sobre ascensors, no ho sé). La inclinació de 45º és orientativa, però es pot fer algo com els funiculars de Montserrat que pugen quasi verticals. No sé si m'explico bé...
Resumint: veus això com a inviable, però, i construint els ascensors amb major inclinació: uns 22º o algo així, ni diagonal ni vertical, llavors sí que potser cabrien. Torno a dir, les estacions ja fetes no les toquem però les que no ho estan encara...
Però en fi, siguin verticals o inclinats, mentre puguin absorbir tot el flux de passatgers que els utilitzen, que els facin com puguin/vulguin.
P.D: no estaré pas fent off-topic, no? (si és així perdó...)
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Ja dic, això era una idea... No sé sobre ascensors, no puc dir res... Deia de fer-los inclinats per tal que puguessin ser més grans encara, i per més seguretat, etc...iFercat wrote:Peró sia ixo ja es pot fer am ascensors verticals de gran capacitat, quina es la utilitat de fer-los inclinats? nose quina obsessió ta agafat ara am els ascensors inclinats, quan ascensors verticals fas el mateix i am menys espai.Adolescent barceloní wrote:La idea és bàsicament per estacions que encara han de construir-se, no cal dir que fer-ho a les ja construides és una ximpleria de les grans. Ja que no estan fetes... I lo de les escales ho deia per aprofitar l'espai d'alguna manera... O sigui, la meva idea és bàsicament per les estacions que s'han de construir de la L9-L10 i/o L2 a certa profunditat, però bé m'hauria d'haver especificat millor...oriolp13 wrote:Ho veig una proposta totalment inviable la dels ascensors inclinats. No hi ha espai, i disposant d'ascensors verticals no veig la necessitat de fer els pous més grans per a encabir-los.
No cal discutir gaire realment: a estacions profundes s'han de posar dos o tres ascensors de gran capacitat, i no fer les escales "del Corte Inglés".
D'altra banda, excepte en intercanviadors, crec que amb 2/3 ascensors serveix de sobres, no cal posar-ne cap més.
Si fa molts anys hi havia elevadors que podien pujar els cotxes dels trens (antigues cotxeres de Lesseps), per què no fer el mateix però per a les persones? Jo dic de fer un ascensor inclinat pel fet que pot ser molt més gran que un ascensor convencional i pot suportar molt més pes, i potser fer-ne un de vertical amb aquestes característiques és perillós (a veure, no tinc coneixements sobre ascensors, no ho sé). La inclinació de 45º és orientativa, però es pot fer algo com els funiculars de Montserrat que pugen quasi verticals. No sé si m'explico bé...
Resumint: veus això com a inviable, però, i construint els ascensors amb major inclinació: uns 22º o algo així, ni diagonal ni vertical, llavors sí que potser cabrien. Torno a dir, les estacions ja fetes no les toquem però les que no ho estan encara...
Però en fi, siguin verticals o inclinats, mentre puguin absorbir tot el flux de passatgers que els utilitzen, que els facin com puguin/vulguin.
P.D: no estaré pas fent off-topic, no? (si és així perdó...)
Però sí, tens raó, amb verticals també es pot fer. No hi havia un elevador que pujava els cotxes del Metro a les cotxeres de Lesseps? Doncs és possible fer el mateix però amb un ascensor. Sí, em contradic, però després de pensar-ho bé... un de vertical faria el mateix en menys espai.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
No serà la primera vegada que et contradius en dos missatges consecutiusAdolescent barceloní wrote:
Ja dic, això era una idea... No sé sobre ascensors, no puc dir res... Deia de fer-los inclinats per tal que puguessin ser més grans encara, i per més seguretat, etc...
Però sí, tens raó, amb verticals també es pot fer. No hi havia un elevador que pujava els cotxes del Metro a les cotxeres de Lesseps? Doncs és possible fer el mateix però amb un ascensor. Sí, em contradic, però després de pensar-ho bé... un de vertical faria el mateix en menys espai.
Un ascensor inclinat no té perquè aportar més capacitat que un de vertical.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Escales o ascensors en estacions de metro profundes?
Pos ale, vertical. Tranquil tothom que la dèria pels ascensors inclinats ja se m'ha passat.oriolp13 wrote:Un ascensor inclinat no té perquè aportar més capacitat que un de vertical.
Ni la segona, ni la tercera, ni la quarta... Ni la cinquena, ni la sisena... Sóc així, mai em decideixo per a res! (veus? no sé quina emoticona posar!)oriolp13 wrote:No serà la primera vegada que et contradius en dos missatges consecutius
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.