Sense tenir ni idea dels viatgers que podrien baixar a una estació que es fes al circuit, el que està clar és que el temps de viatge dels trens augmentaria 2 ó 3 minuts al tenir una parada més. Al final passarà com a la R1, que els trens tenen una parada cada mig quilòmetre i triguem el mateix que fa 100 anys... i la culpa no és de la RENFE sino dels senyors alcaldes que demanen estacions suposo que per que creuen que així donen un millor servei als veïns sense adonar-se que perjudiquen molt a tots els viatgers de la línia.vermer3 wrote:És cert l'altre dia de camí a Granollers-Canovelles ho vaig veure a veure si segueixen la mateixa linia a les altres estacions! I també per refrescar-ho una mica s'hauria de construir un baixador al Circuit de Montmeló, en la meva opinió, ja que passa molt a prop del circuit la R3.
Igual que a la C-3 valenciana, que hi ha una parada al circuit Ricardo Tormo.
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
En tot cas seria un baixador o estació on només s'aturarien els trens els dies d'activitat al Circuit. Serien una bona quantitat de viatgers, només cal veure els que cada any fan el "passeig" de més de 30 minuts des de Montmeló R2. En són uns quants.Toni wrote:Sense tenir ni idea dels viatgers que podrien baixar a una estació que es fes al circuit, el que està clar és que el temps de viatge dels trens augmentaria 2 ó 3 minuts al tenir una parada més. Al final passarà com a la R1, que els trens tenen una parada cada mig quilòmetre i triguem el mateix que fa 100 anys... i la culpa no és de la RENFE sino dels senyors alcaldes que demanen estacions suposo que per que creuen que així donen un millor servei als veïns sense adonar-se que perjudiquen molt a tots els viatgers de la línia.vermer3 wrote:És cert l'altre dia de camí a Granollers-Canovelles ho vaig veure a veure si segueixen la mateixa linia a les altres estacions! I també per refrescar-ho una mica s'hauria de construir un baixador al Circuit de Montmeló, en la meva opinió, ja que passa molt a prop del circuit la R3.
Igual que a la C-3 valenciana, que hi ha una parada al circuit Ricardo Tormo.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Com a Calafell, a Cubelles s´han instalat barreres tarifàries amb validadores, i ja funcionen.
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Per qui no ho sàpiga , a la valenciana estació de Circuit Ricardo Tormo, només s'aturen els trens caps de setmana, quan hi fan les curses i els entrenaments, o sigui que per a mi és bastant factible la idea de crear un baixador al Circuit de Catalunya.UT440_132M wrote:En tot cas seria un baixador o estació on només s'aturarien els trens els dies d'activitat al Circuit. Serien una bona quantitat de viatgers, només cal veure els que cada any fan el "passeig" de més de 30 minuts des de Montmeló R2. En són uns quants.Toni wrote:Sense tenir ni idea dels viatgers que podrien baixar a una estació que es fes al circuit, el que està clar és que el temps de viatge dels trens augmentaria 2 ó 3 minuts al tenir una parada més. Al final passarà com a la R1, que els trens tenen una parada cada mig quilòmetre i triguem el mateix que fa 100 anys... i la culpa no és de la RENFE sino dels senyors alcaldes que demanen estacions suposo que per que creuen que així donen un millor servei als veïns sense adonar-se que perjudiquen molt a tots els viatgers de la línia.vermer3 wrote:És cert l'altre dia de camí a Granollers-Canovelles ho vaig veure a veure si segueixen la mateixa linia a les altres estacions! I també per refrescar-ho una mica s'hauria de construir un baixador al Circuit de Montmeló, en la meva opinió, ja que passa molt a prop del circuit la R3.
Igual que a la C-3 valenciana, que hi ha una parada al circuit Ricardo Tormo.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Back to topic!
Com que tot plegat no té a veure amb el tema del fil, declaro l'off-topic oficialment tancat.vermer3 wrote:Per qui no ho sàpiga , a la valenciana estació de Circuit Ricardo Tormo, només s'aturen els trens caps de setmana, quan hi fan les curses i els entrenaments, o sigui que per a mi és bastant factible la idea de crear un baixador al Circuit de Catalunya.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A Segur no n'hi han.vermer3 wrote:437.001 wrote:Com a Calafell, a Cubelles s´han instalat barreres tarifàries amb validadores, i ja funcionen.
Falten a Cunit, que és un 'cachondeo', de la gent que es cola...
A Segur de Calafell no sé si hi han validadores, algú ho pot confirmar o desmentir?
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
No.vermer3 wrote:437.001 wrote:Com a Calafell, a Cubelles s´han instalat barreres tarifàries amb validadores, i ja funcionen.
Falten a Cunit, que és un 'cachondeo', de la gent que es cola...
A Segur de Calafell no sé si hi han validadores, algú ho pot confirmar o desmentir?
Last edited by RogerHernan95 on Friday 14/09/2012 17:22, edited 1 time in total.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A veure, a quants fils penseu parlar d'estacions amb o sense validadora?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ho he dit perquè ve al cas de la reforma de les estacions de Cubelles i Calafell, que ja s´han completat.metring wrote:A veure, a quants fils penseu parlar d'estacions amb o sense validadora?
Queden les barreres tarifàries a Cunit i Segur de Calafell, però en ambdós casos, la cosa depèn del tancament de la via perquè no s´hi coli més gent, que ara s´hi entra per on es vol, apart de que el tancament de la via és urgent, perquè entre Segur i Cunit, la via passa pel carrer, i la gent creua per on vol perquè no hi ha tanques.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
No, si no ho deia per tu...437.001 wrote:Ho he dit perquè ve al cas de la reforma de les estacions de Cubelles i Calafell, que ja s´han completat.metring wrote:A veure, a quants fils penseu parlar d'estacions amb o sense validadora?
Queden les barreres tarifàries a Cunit i Segur de Calafell, però en ambdós casos, la cosa depèn del tancament de la via perquè no s´hi coli més gent, que ara s´hi entra per on es vol, apart de que el tancament de la via és urgent, perquè entre Segur i Cunit, la via passa pel carrer, i la gent creua per on vol perquè no hi ha tanques.
-
- N5
- Posts: 117
- Joined: Tuesday 16/08/2011 20:34
- Facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id=100000309752594
- Location: Segur de Calafell
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El tancament de la vía complet entre Segur i Cunit, en teoria, porta uns mesos lícitat: http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument437.001 wrote:apart de que el tancament de la via és urgent, perquè entre Segur i Cunit, la via passa pel carrer, i la gent creua per on vol perquè no hi ha tanques.
El km 625 correspon al tram entre l'estació de Segur i el pas superior del límit entre Segur i Cunit.
De fet es van fer treballs de poda al costat Barcelona on posarien les noves tanques, però no van fer rés més .
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.elcargol.com/index.php/polit ... ssibilitat
CiU demanarà a Madrid remodelar l’estació de Sant Sadurní per millorar-ne l’accessibilitat
Divendres, 14 Setembre 2012 10:40
El grup de CiU al Congrés dels Diputats presentarà un text al Registre del Congrés en el qual demanen la remodelació integral de l’estació de trens de Sant Sadurní. Maria Rosell, portaveu i regidora de CiU a Sant Sadurní, considera insuficient les millores de l’aspecte de l’estació, ja que “només s’ha pintat i netejat, però el que cal és millorar-ne l’accessibilitat”.
Els detalls del text els ha presentat avui el diputat al Congrés Carles Campuzano, acompanyat de Rosell. En primer lloc, CiU demana una remodelació integral que “garanteixi la plena accessibilitat als usuaris de Sant Sadurní”. En aquest apartat també es contempla la possibilitat d’instal·lar un ascensor que permeti canviar de via a les persones amb mobilitat reduïda. Tot i això, Campuzano ha explicat que caldria fer un estudi sobre les necessitats de mobilitat a l’estació.
En segon lloc, el grup convergent ha insistit en la necessitat que la línia R4 de Rodalies de Catalunya disposi de trens adaptats a les persones amb mobilitat reduïda, com els que s’usen en d’altres línies com la R1 i la R2, les de la costa. Campuzano creu que aquesta és una necessitat que “ha de complir qualsevol servei públic, tal com s’especifica en la normativa europea”.
En relació al cost que podria suposar una remodelació d’aquest estil, des de CiU ho veuen viable, ja que “no seria una despesa que l’Estat no pogués assumir”, apuntava Campuzano. A més, ha retret al govern espanyol que hagi incomplert els acords del traspàs de competències de Rodalies. Segons Campuzano, “hi ha una inversió prevista de 4.000 milions d’euros en infraestructures fins el 2015, dels quals només s’han invertit uns 300”. Tot i que aquests moments són de contenció econòmica, el cert és que aquest pla ja es va posar en marxa el 2008 i comunitats autonòmes com la de Madrid ja han tingut inversions molt superiors a la catalana, que només ha rebut el 8%.
Una vegada s’incorpori el text al Registre, aquest es debatrà en la propera Comissió de Foment, prevista entre octubre i novembre.
CiU demanarà a Madrid remodelar l’estació de Sant Sadurní per millorar-ne l’accessibilitat
Divendres, 14 Setembre 2012 10:40
El grup de CiU al Congrés dels Diputats presentarà un text al Registre del Congrés en el qual demanen la remodelació integral de l’estació de trens de Sant Sadurní. Maria Rosell, portaveu i regidora de CiU a Sant Sadurní, considera insuficient les millores de l’aspecte de l’estació, ja que “només s’ha pintat i netejat, però el que cal és millorar-ne l’accessibilitat”.
Els detalls del text els ha presentat avui el diputat al Congrés Carles Campuzano, acompanyat de Rosell. En primer lloc, CiU demana una remodelació integral que “garanteixi la plena accessibilitat als usuaris de Sant Sadurní”. En aquest apartat també es contempla la possibilitat d’instal·lar un ascensor que permeti canviar de via a les persones amb mobilitat reduïda. Tot i això, Campuzano ha explicat que caldria fer un estudi sobre les necessitats de mobilitat a l’estació.
En segon lloc, el grup convergent ha insistit en la necessitat que la línia R4 de Rodalies de Catalunya disposi de trens adaptats a les persones amb mobilitat reduïda, com els que s’usen en d’altres línies com la R1 i la R2, les de la costa. Campuzano creu que aquesta és una necessitat que “ha de complir qualsevol servei públic, tal com s’especifica en la normativa europea”.
En relació al cost que podria suposar una remodelació d’aquest estil, des de CiU ho veuen viable, ja que “no seria una despesa que l’Estat no pogués assumir”, apuntava Campuzano. A més, ha retret al govern espanyol que hagi incomplert els acords del traspàs de competències de Rodalies. Segons Campuzano, “hi ha una inversió prevista de 4.000 milions d’euros en infraestructures fins el 2015, dels quals només s’han invertit uns 300”. Tot i que aquests moments són de contenció econòmica, el cert és que aquest pla ja es va posar en marxa el 2008 i comunitats autonòmes com la de Madrid ja han tingut inversions molt superiors a la catalana, que només ha rebut el 8%.
Una vegada s’incorpori el text al Registre, aquest es debatrà en la propera Comissió de Foment, prevista entre octubre i novembre.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Aquesta setmana s'han iniciat els preparatius per les obres per alçar i allargar les andanes de Balenyà-Tona-Seva, i la instal·lació de l'agent únic. Tenen un pressupost de 428.603,36€.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Balenyà, el forat negre de rodalia
I això també acabarà amb l'habitual desgavell que causa retards sistemàtics a l'R3?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Balenyà, el forat negre de rodalia
No, però almenys ja no caldrà fer alpinisme...Guigui wrote:I això també acabarà amb l'habitual desgavell que causa retards sistemàtics a l'R3?
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Sembla que s'estan posant al dia, en això d'arreglar les andanes a les estacions de la R3. Ahir a la tarda vaig veure que el baixador d'Els Hostalets de Balenyà, també està en obres de recreixement i prolongació d'andanes. El pressupost vora els 200.000 euros.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://badalona.cat/portalWeb/badalona. ... ll_noticia
L’Ajuntament de Badalona reclama la construcció d’un accés a l’estació de tren des de la platja
La reclamació s’inclou en les al·legacions que l’Ajuntament ha presentat al Pla director d’Infraestructures 2011-2020, que no preveu actuacions a la ciutat
L’Ajuntament de Badalona va presentar ahir les al·legacions al Pla director d’Infraestructures 2011-2020, aprovat inicialment per l’Autoritat del Transport Metropolità el passat mes de juliol i que no preveu cap actuació a la ciutat. La reclamació més urgent continguda en aquestes al·legacions és la de crear, abans de 2015, un accés a l’estació de tren de Rodalies des del costat mar, facilitant la connexió amb l’estacionament de vehicles de la zona.
En les mateixes al·legacions, l’Ajuntament de Badalona ha demanat a l’Autoritat del Transport Metropolità que posi en marxa abans del 2020 el tram entre el Fondo i Lloreda-Sant Crist corresponent a la prolongació de la línia 1 del metro que ha d’arribar fins a Badalona Centre. La petició es basa en què ja està efectuat l’estudi informatiu i d’impacte mediambiental parcial, en concret del tram esmentat, i que aquesta actuació ja es contemplava en el Pla Director d’Infraestructures del període 2001-2010.
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha remarcat que “aquesta prolongació de la línia 1 seria una actuació amb un impacte molt important per a la mobilitat al Barcelonès Nord i al Maresme i tindria una taxa de retorn de la inversió molt superior a altres actuacions que estan planificades per executar dins l’actual període de vigència del Pla, 2011-2020”. D’altra banda, l’alcalde ha lamentat “que l’actual Pla Director d’Infraestructures no contempli cap actuació rellevant a Badalona”.
Garcia Albiol, ha explicat que “l’Ajuntament és conscient que les dificultats pressupostàries impedeixen que tots aquests projectes es materialitzin a curt i mig termini”, però ha remarcat que “Badalona ha de continuar reclamant la seva realització per tal de no quedar fora de la cursa per a la millora de les infraestructures quan la situació econòmica millori”.
L’Ajuntament també ha sol·licitat que s’incorpori l’estudi de la prolongació de la línia 2 del metro fins a l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, un projecte esmentat en l’anterior Pla Director i del qual només s’ha fet el tram Pep-Ventura-Badalona Centre.
Una altra al·legació presentada per l’Ajuntament demana que la prolongació de la línia del tramvia T4, prevista des de Sant Adrià de Besòs fins al Port de Badalona, s’allargui fins a l’estació de Rodalies de Badalona, garantint la intermodalitat entre tots dos modes de transport.
La resta d’al·legacions formulades per l’Ajuntament de Badalona fan referència al transport ferroviari.
L’Ajuntament també sol·licita que es reincorpori al Pla un estudi de la viabilitat de traslladar la línia ferroviària des de la costa fins a l’interior de la ciutat i que s’adeqüi el ramal ferroviari entre Sant Adrià i Sant Andreu Comtal per permetre l’establiment d’un servei de rodalies directe entre el Maresme i Badalona amb el Vallès. En tots dos casos, es milloraria l’accés al ferrocarril d’un bon nombre de ciutadans badalonins.
Badalona, 23 d’octubre de 2012
L’Ajuntament de Badalona reclama la construcció d’un accés a l’estació de tren des de la platja
La reclamació s’inclou en les al·legacions que l’Ajuntament ha presentat al Pla director d’Infraestructures 2011-2020, que no preveu actuacions a la ciutat
L’Ajuntament de Badalona va presentar ahir les al·legacions al Pla director d’Infraestructures 2011-2020, aprovat inicialment per l’Autoritat del Transport Metropolità el passat mes de juliol i que no preveu cap actuació a la ciutat. La reclamació més urgent continguda en aquestes al·legacions és la de crear, abans de 2015, un accés a l’estació de tren de Rodalies des del costat mar, facilitant la connexió amb l’estacionament de vehicles de la zona.
En les mateixes al·legacions, l’Ajuntament de Badalona ha demanat a l’Autoritat del Transport Metropolità que posi en marxa abans del 2020 el tram entre el Fondo i Lloreda-Sant Crist corresponent a la prolongació de la línia 1 del metro que ha d’arribar fins a Badalona Centre. La petició es basa en què ja està efectuat l’estudi informatiu i d’impacte mediambiental parcial, en concret del tram esmentat, i que aquesta actuació ja es contemplava en el Pla Director d’Infraestructures del període 2001-2010.
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, ha remarcat que “aquesta prolongació de la línia 1 seria una actuació amb un impacte molt important per a la mobilitat al Barcelonès Nord i al Maresme i tindria una taxa de retorn de la inversió molt superior a altres actuacions que estan planificades per executar dins l’actual període de vigència del Pla, 2011-2020”. D’altra banda, l’alcalde ha lamentat “que l’actual Pla Director d’Infraestructures no contempli cap actuació rellevant a Badalona”.
Garcia Albiol, ha explicat que “l’Ajuntament és conscient que les dificultats pressupostàries impedeixen que tots aquests projectes es materialitzin a curt i mig termini”, però ha remarcat que “Badalona ha de continuar reclamant la seva realització per tal de no quedar fora de la cursa per a la millora de les infraestructures quan la situació econòmica millori”.
L’Ajuntament també ha sol·licitat que s’incorpori l’estudi de la prolongació de la línia 2 del metro fins a l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol, un projecte esmentat en l’anterior Pla Director i del qual només s’ha fet el tram Pep-Ventura-Badalona Centre.
Una altra al·legació presentada per l’Ajuntament demana que la prolongació de la línia del tramvia T4, prevista des de Sant Adrià de Besòs fins al Port de Badalona, s’allargui fins a l’estació de Rodalies de Badalona, garantint la intermodalitat entre tots dos modes de transport.
La resta d’al·legacions formulades per l’Ajuntament de Badalona fan referència al transport ferroviari.
L’Ajuntament també sol·licita que es reincorpori al Pla un estudi de la viabilitat de traslladar la línia ferroviària des de la costa fins a l’interior de la ciutat i que s’adeqüi el ramal ferroviari entre Sant Adrià i Sant Andreu Comtal per permetre l’establiment d’un servei de rodalies directe entre el Maresme i Badalona amb el Vallès. En tots dos casos, es milloraria l’accés al ferrocarril d’un bon nombre de ciutadans badalonins.
Badalona, 23 d’octubre de 2012
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
A l'estació de St. Feliu de Llobregat s'han repintat l'estació, andanes... i sembla que ho faran tambè a la de St. Joan. Son obres de manteniment o es té plantejat fer alguna remodelació extra (al menys instalar-hi panells per indicar destinacions i a on si paren, no és demanar massa que ho possin)
Sant Feliu
Han pintat també les marquesines, substituint el típic color vermell de rodalíes pel negre. No queda gaire bé.albert28 wrote:A l'estació de St. Feliu de Llobregat s'han repintat l'estació, andanes...
L'exterior de l'edifici l'han pintat d'un color força artificial i homogeni, sense respectar les motllures, que eren d'un altre color. Tampoc ha quedat gaire bé.
I això de que han pintat les andanes?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Les vies principals d'Hospitalet seran l'1 i la 4; i la 2 i la 3 tindran el caràcter de terminals.
Adif reformarà l'estació de l'Hospitalet per on passa el 60% de Rodalies
Les obres costaran 11,5 milions i augmentaran la rapidesa de les maniobres de 519 trens diaris
La inversió en comptagotes que fa el Govern central de la llarga llista d'obres de menor pressupost del pla de Rodalies (de les grans i mitjanes no se'n sap res) arribarà finalment a l'estació de l'Hospitalet de Llobregat. Aquesta parada és un punt neuràlgic del sistema ferroviari barceloní ja que per ella passen diàriament ni més ni menys que 519 trens, el 60% del trànsit total. El gestor d'infraestructures estatal Adif ha tret a concurs aquest divendres la reforma, entre altres treballs, del laberint de 23 vies de l'estació per augmentar la rapidesa de l'entrada i sortida de trens, cosa que ha de repercutir de forma notable en el conjunt de la xarxa.
El principal objectiu del projecte és augmentar la capacitat operativa de les instal·lacions, en especial en les maniobres que realitzen els combois a la capçalera del costat de Sants. L'estació registra cada dia un moviment de 314 trens amb origen o final en aquesta, és a dir que precisen realitzar algun tipus de trajecte intern sense passatge, a més de 205 combois passants. La reordenació de les vies de la número 1 a la 4 racionalitzarà i optimitzarà per fi aquests moviments.
Les obres es liciten amb un termini màxim d'execució de nou mesos. En aquest temps l'actual via 4 es convertirà en passant i la 2 i la 3 tindran el caràcter de terminals, sense continuïtat. Amb aquests canvis les dues vies de circulació general seran la 1 i la 4. També es modificarà la via terminal M1 situada a la capçalera del costat Barcelona. La seva prolongació fins a una longitud de 205 metres facilitarà igualment les maniobres internes de l'estació.
ASCENSORS I ESCALES MECÀNIQUES
El projecte inclou la modernització dels sistemes d'electrificació, seguretat i comunicacions de sis vies més, de la número 11 a la 16, i el condicionament per al rentat de trens de la 17 a la 19. Una altra actuació destacada serà la col·locació d'ascensors i escales mecàniques en l'antiquat i no adaptat per a persones amb mobilitat reduïda pas sota les vies 1 i 2.
Finalment, s'augmentarà fins als 200 metres la longitud útil de les andanes de les dues futures vies de circulació general (1 i 4) i de les dues noves vies terminals (2 i 3). Amb aquesta prolongació es podran estacionar en tota la seva dimensió els nous i moderns trens del model Civia que Renfe està implantant progressivament a la xarxa de Rodalies de Barcelona els últims anys.
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... es-2235522