Solucions x tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall)

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Adolescent barceloní »

Miquel wrote:Sobre les idees, has pensat un petit minut el que dius?
Són idees, no?
Miquel wrote:Saps el que costa fer moviments de túnels?
Home, clar que costa diners, evidentment. No he mirat tant pels diners sinó per la comoditat.
Miquel wrote:Creus que és viable que dues línies de servei independent tinguin un tram en comú?
He dit "mateixa andana" i "mateix tram" (túnel), no té per què ser "mateixa via". Però igualment, si amb la configuració actual és impossible...

En fi, deixem-ho estar: no es pot.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by metring »

Miquel wrote:
El més encertat és fer el que diu la Metring, llevat de suprimir Maragall L4, ja que dona servei al cantó oposat (costat Llobregat).
El que passa és que Maragall, per adaptar l'enllaç, serà massa complicat, i no es faria servir si ja n'hi ha un enllaç còmode i adaptat a Virrei. I al cap i a la fi, Virrei i Maragall es troben a molt poca distància, cosa que trauria sentit a dues estacions d'enllaç tant properes.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Miquel »

metring wrote:
Miquel wrote:
El més encertat és fer el que diu la Metring, llevat de suprimir Maragall L4, ja que dona servei al cantó oposat (costat Llobregat).
El que passa és que Maragall, per adaptar l'enllaç, serà massa complicat, i no es faria servir si ja n'hi ha un enllaç còmode i adaptat a Virrei. I al cap i a la fi, Virrei i Maragall es troben a molt poca distància, cosa que trauria sentit a dues estacions d'enllaç tant properes.
No em refereixo a adaptar l'enllaç amb L5 (que es podria tancar, no suprimir). Si no deixar l'estació oberta per donar servei a la zona del Guinardó, (Rda Guinardó i voltants).
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Ecomobisostrans »

Miquel wrote: Els dos túnels es troben a la Plaça de Virrei Amat, a banda de l'enllaç entre aquests dos túnels, que deu passar en diagonal per sota del Ptge. Maria Àngels.
Et refereixes a l'enllaç d'emergència o a un enllaç ferroviari (vies que es comuniquen)? Perquè si es el 1r cas es impossible que estigui sota el Pge.Maria Àngels, que està a 300 o 400 m de Virrei Amat.

Estaria be saber la llargada de l'enllaç d'emergència per saber la distància que hi ha entre els 2 tunels, però suposo que deu ser molt poca, ja que després de Ramón Albó deu girar per Felip II (o per Fabra i Puig, però no crec), (a no ser que vagi recte per Ramón Albó i Maladeta que tampoc crec) per tant en algun punt deuen quedar molt prop.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Miquel »

Ecomobisostrans wrote:
Miquel wrote: Els dos túnels es troben a la Plaça de Virrei Amat, a banda de l'enllaç entre aquests dos túnels, que deu passar en diagonal per sota del Ptge. Maria Àngels.
Et refereixes a l'enllaç d'emergència o a un enllaç ferroviari (vies que es comuniquen)? Perquè si es el 1r cas es impossible que estigui sota el Pge.Maria Àngels, que està a 300 o 400 m de Virrei Amat.

Estaria be saber la llargada de l'enllaç d'emergència per saber la distància que hi ha entre els 2 tunels, però suposo que deu ser molt poca, ja que després de Ramón Albó deu girar per Felip II (o per Fabra i Puig, però no crec), (a no ser que vagi recte per Ramón Albó i Maladeta que tampoc crec) per tant en algun punt deuen quedar molt prop.
Em referia a l'enllaç ferroviari.

Cercant per la guia urbanistica de la ciutat, trobem dibuixats els túnels, aquí els teniu (he marcat amb color el túnel de cada línia, suposo que tothom sap on cau l'estació)

Maragall i enllaç:

Image


Virrei Amat:

Image

Cadascú que en tregui les seves conclusions :)
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by metring »

Sobre el que comentava en Miquel, de no suprimir Maragall L4, si es treu el transbordament en favor de Virrei Amat, aleshores, caldria un canvi de nom en una de les dues estacions de Maragall. Idees?
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Adolescent barceloní »

metring wrote:Sobre el que comentava en Miquel, de no suprimir Maragall L4, si es treu el transbordament en favor de Virrei Amat, aleshores, caldria un canvi de nom en una de les dues estacions de Maragall. Idees?
La de la L5, que es digui Avinguda Borbó (o Cotxeres). I la de la L4, Maragall (i quan s'inauguri Plaça Maragall L9 canviem la de la L4 per Els Quinze).
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Maragall L4 s'hauria de tancar

Post by 437.001 »

metring wrote: Hace un momento, estava pensando sobre el transbordo (muy mal) descartado entre Virrei Amat L4 y L5, y realmente, es un desperdicio que no se hayan aprovechado las obras de reforma para hacer ahí el transbordo. Es más, no sólo debería hacerse allí, sino dejar fuera de servicio Maragall L4. ¿Por qué? Poque adaptar el transbordo entre ambas líneas en Maragall será mucho más difícil y caro proporcionalmente, que hacer la nueva estación en Virrei Amat, teniendo el tren al lado, poniendo un par de andenes y ascensores para ir de una línea a otra.

¿No penseu el mateix? No és un drama tancar una estació, s'ha fet a les principals línies de metro del món, per motius semblants a aquest, i han estat justificats. El gran intercanviador hauria de ser aquell, i no Maragall. No és més complicat i difícil adaptar l'enllaç Maragall?
Tancar l´enllaç L4-L5 a Maragall pel simple fet d´obrir el de Virrei Amat? Nooo!!! :x :x :x :x

Per què a Barcelona cada cop que es planteja una millora, n´hi ha que pensen que cal un empitjorament per un altre cantó?
És com els que diuen que s´havia d´haver tancat Sant Andreu Arenal quan es va obrir Sagrera-Meridiana.
Crec que no té sentit.

És perfectament possible que dues línies de metro tinguin enllaç a dues estacions col.laterals l´una de l´altra.
Per tant, l´enllaç L4-L5 tant a Maragall com a Virrei Amat és possible, i de fet, desitjable.

I què si no es pot adaptar l´enllaç a persones amb mobilitat reduïda a Maragall, si n´hi pot haver un a l´estació següent?
De fet, tu dius que és car d´adaptar, no que no es pugui fer...
La veritat, no ho entenc.

És perfectament possible obrir Virrei Amat L4, evidentment amb enllaç a la L5, i que l´enllaç L4-L5 a Maragall segueixi en servei com sempre.
Això sí, veient a venir l´obertura de l´estació de Plaça Maragall, potser convindria que Maragall L4-L5 es passés a anomenar "Els Quinze".
Però amb l´enllaç, si us plau!

La veritat, no ho entenc.
Last edited by 437.001 on Tuesday 18/09/2012 16:21, edited 2 times in total.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by metring »

Digueu-li a algú amb mobilitat reduïda si no s'estimaria més escollir un enllaç curt i ben adaptat, a un massa llarg i al cap i a la fi, molt proper.
Last edited by metring on Wednesday 19/09/2012 12:04, edited 1 time in total.
Reason: Evitar off-topic
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Ecomobisostrans »

Veient els plànols em queda clar que seria molt pràctic construïr Virrei Amat L4 amb un enllaç molt fàcil amb la L5. Llavors no llençaria els diners adaptant el de Maragall, però tampoc el tancaria, ja que la despesa de mantenir-lo obert es mínima, i beneficia alguns trajectes com p.ex. Congrés-Joanic, a més també beneficia als que van a la L4 des del cantó Besòs del Pg.Maragall, ja que poden entrar per Ramón Albó, que d'altra banda tindrien que travessar el Pg:Maragall i la Rda.Guinardó, i després recorrer tota l'andana per sobre fins l'altre extrem (i tornarla a recorrer per dins depenent de per on hagin de sortir)
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by França451 »

Hombre, se puede dejar Maragall L4, pero el tema es que, como dicen algunos, acabaría por usarlo cuatro gatos, porque para el que se lo conozca, se sabe que cronometrado, tardas menos en ir a Virrei Amat, cambiar de línea y bajar que en cambiar directamente en Maragall. Se podrían dejar los dos, el tema es que aprovechando las obras de Virrei como comenté en otro hilo y como aquí dijo Metring, no estaría mal hacer la estación en la L4. Es que no sólo lo digo por eso: lo digo también porque el otro enlace existente entre la L4 y la L5 es igual de lamentable que Maragall: la joya de "Larguito" Verdaguer, con su pasillo kilométrico. Una vez que tuve que ir de Jaume I a Camp de l' Arpa, hice cambio a L2 en Passeig de Gràcia y luego Sagrada Famìlia L5. Únicamente por evitar la joya de Verdaguer. La L5 tiene un problema de enlaces con la 4. Problema que se podría solucionar por el norte con un trasbordo sencillo y fácil: Virrei Amat.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Miquel »

França451 wrote:Hombre, se puede dejar Maragall L4, pero el tema es que, como dicen algunos, acabaría por usarlo cuatro gatos, porque para el que se lo conozca, se sabe que cronometrado, tardas menos en ir a Virrei Amat, cambiar de línea y bajar que en cambiar directamente en Maragall. Se podrían dejar los dos, el tema es que aprovechando las obras de Virrei como comenté en otro hilo y como aquí dijo Metring, no estaría mal hacer la estación en la L4. Es que no sólo lo digo por eso: lo digo también porque el otro enlace existente entre la L4 y la L5 es igual de lamentable que Maragall: la joya de "Larguito" Verdaguer, con su pasillo kilométrico. Una vez que tuve que ir de Jaume I a Camp de l' Arpa, hice cambio a L2 en Passeig de Gràcia y luego Sagrada Famìlia L5. Únicamente por evitar la joya de Verdaguer. La L5 tiene un problema de enlaces con la 4. Problema que se podría solucionar por el norte con un trasbordo sencillo y fácil: Virrei Amat.
M'agradaria emfatitzar que l'estació de Maragall L4 no només s'utilitza actualment per fer intercanvis, si no per accedir a la pròpia L4 des d'aquesta estació.

Si es tanca Maragall L4, cal que un passatger que agafa la L4 a Girona, hagi d'anar fins Virrei Amat per tornar enrere?

Sobre l'enllaç, caldria plantejar-s'ho bé, no podem oblidar que quan la L9 i L10 es prolongui, tindran enllaç amb L4 a Guinardó | Hospital de Sant Pau.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

/?\ Idea

Post by Adolescent barceloní »

Després d'aquella idea de bojos que vaig tenir fa uns dies, he estat pensant i tinc una idea molt més raonable.

Mirant-me el plànol que ha penjat el Miquel, he pensat una proposta. A veure què us sembla...

Per cert, Miquel, he usat un dels plànols que has penjat missatges amunt. Si hi ha qualsevol problema digues-m'ho.

Image

Us explico: tenim les andanes de la L5 (negres) i els dos vestíbuls (quadrats blaus). Doncs construïm l'estació de la L4 sota el carrer Felip II, amb un vestíbul nou a Felip II amb Arnau d'Oms.

Si entres per Fabra i Puig, per accedir a la L4 hauràs de passar pel vestíbul de la L5 i viceversa, si entres per Arnau d'Oms hauràs de passar l'andana de la L4 per accedir a la de la L5.

Com es faria l'enllaç? Fàcil. Si vens de la L5 i vas a la L4, vas al vestíbul de Pl. Virrei Amat i allà hi ha un passadís d'enllaç (lila) que et portarà a la L4.

Què us sembla la proposta?

Bé, cal pensar que no he tingut en compte la distància vertical entre tots dos túnels; se suposa que la L5 va sota la L4 a Maragall, pel que Virrei L4 quedaria una mica per sobre de Virrei L5. Oi?

P.D: se suposa que la imatge es veu, l'he penjada a l'SkyDrive i l'he posat com a pública...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by França451 »

Una pregunta, Juanjo. Tu propuesta echa la estación de línea 4 de Virrei Amat más hacia el Sur. Eso supondría cerrar Maragall l4 o dejar ambas estaciones?
La propuesta no sólo me gusta: es que me encanta, es parecido al enlace de Sagrada Famìlia, solo que con un pasillo entre ambas líneas mucho más corto que el de SF. :plas Y no sólo eso, sino que da acceso a Arnau Dorms. ¿no estaba ahí la cabecera del 26?

Ese enlace no sólo tiene todo el sentido del mundo, sino que es un enlace "muy catalán". Me explico: en el Metro de Barcelona me he fijado que casi todos los enlaces tienen un acceso o dos justo en el centro del pasillo entre ambas líneas, y luego cada línea tiene un acceso propio en la otra punta: Véase p. Ej Sagrada Família, Urquinaona, Diagonal, La Sagrera o Clot.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Adolescent barceloní »

França451 wrote:Una pregunta, Juanjo. Tu propuesta echa la estación de línea 4 de Virrei Amat más hacia el Sur. Eso supondría cerrar Maragall l4 o dejar ambas estaciones?
En principio la idea es mantener ambas estaciones pese a que estén un poco pegadas. Y lo de poner la estación de Virrei L4 en Felip II con Arnau d'Oms es entre otras cosas para no tener que cortar muchas calles a la hora de construir la estación; además, he pensado en ponerla ahí ya que Felip II es una calle ancha y se puede meter debajo la estación sin problema.
França451 wrote:Ese enlace no sólo tiene todo el sentido del mundo, sino que es un enlace "muy catalán". Me explico: en el Metro de Barcelona me he fijado que casi todos los enlaces tienen un acceso o dos justo en el centro del pasillo entre ambas líneas, y luego cada línea tiene un acceso propio en la otra punta: Véase p. Ej Sagrada Família, Urquinaona, Diagonal, La Sagrera o Clot.
Pues ahora que lo dices... sí que es verdad. Ahí no había caído :D
Claro, faltaría medir distancias, las posibles escaleras o escalones que pudiera haber, la adaptabilidad de la estación, etc. He intentado buscar el enlace más fácil entre ambas líneas, ya que éste tiene que servir para "atrochar camino".
Y el vestíbulo lo colocaría en Felip II con Arnau d'Oms, como digo, porque allí hay un cruce espacioso e incluso cabe un ascensor.
França451 wrote:La propuesta no sólo me gusta: es que me encanta, es parecido al enlace de Sagrada Famìlia, solo que con un pasillo entre ambas líneas mucho más corto que el de SF. :plas Y no sólo eso, sino que da acceso a Arnau Dorms. ¿no estaba ahí la cabecera del 26?
Si me permites la corrección, es Arnau d'Oms ;) . Sí, el origen-final del 26 está por esa zona; exactamente en una calle entre Escocia y Felip II que ahora no recuerdo como se llama.

Bona nit.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by metring »

Adolescent barceloní wrote: Si me permites la corrección, es Arnau d'Oms ;) . Sí, el origen-final del 26 está por esa zona; exactamente en una calle entre Escocia y Felip II que ahora no recuerdo como se llama.
El final del 26 és a Riera d'Horta, davant d'Arnau d'Oms.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by 437.001 »

França451 wrote:Hombre, se puede dejar Maragall L4, pero el tema es que, como dicen algunos, acabaría por usarlo cuatro gatos,
Pero si hasta en Madrid hay casos de estaciones colaterales con enlace entre dos líneas en ambas como Plaza Castilla L1-L10 y Chamartín L1-L10, Diego de León L4-L6 y Av. América L4-L6, o Moncloa L3-L6 y Argüelles L3-L6...

La verdad, no lo entiendo.

Explicación:
Para alguien que en el futuro venga de Can Cuiàs L11 y vaya a Horta L5, el transbordo a la L5 en Virrei Amat es mucho más recomendable que en Maragall. Ahorras.
Para alguien que en el futuro venga de Trinitat Nova L4 y vaya a Besòs L4 vía L5 en Sagrera-Meridiana, el transbordo a la L5 es igual si se realiza en Virrei Amat o en Maragall.
Pero para alguien que en el futuro venga de Joanic L4 y vaya a Besòs L4 vía L5 en Sagrera-Meridiana, no es lo mismo bajar en Virrei Amat L4 que en Maragall L4 para cambiar a la L5, es una estación más, con lo que le va mejor Maragall. Y digo Joanic pero también podría decir Guinardó, pero en Guinardó estará la L9/L10.
De todos modos, el transbordo en Sagrera-Meridiana entre L5 y L4 será más corto que entre L9/L10 y L4, aunque en el futuro el transbordo más sencillo será en Sagrera-Estació L9/L10-L4.
Rodalíes
N6
N6
Posts: 293
Joined: Tuesday 15/08/2006 19:23
Location: A Coruña

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Rodalíes »

Viendo las ideas propuestas, si realmente me gustase ver Virrei Amat en la L4 la pondría justo al inicio de la calle Dr Pi i Molist, con 95 metros de andenes de largo y una única salida que comunique con la L5 al instante. Además de dejar también la de Maragall.

Este sistema sería igualito al de Londres donde hay varios casos que simulan esto que proponemos, por ejemplo: Waterloo - Embankment - Charing Cross (Northern y Bakerloo comparten estas estaciones a distinto nivel) ó South Kensington - Gloucester Road - Earl's Court (District y Piccadilly comparten este tramo a distinto nivel, sólo que en este caso la Piccadilly gana en esta ocasión a la District).
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by 437.001 »

Rodalíes wrote:Viendo las ideas propuestas, si realmente me gustase ver Virrei Amat en la L4 la pondría justo al inicio de la calle Dr Pi i Molist, con 95 metros de andenes de largo y una única salida que comunique con la L5 al instante. Además de dejar también la de Maragall.

Este sistema sería igualito al de Londres donde hay varios casos que simulan esto que proponemos, por ejemplo: Waterloo - Embankment - Charing Cross (Northern y Bakerloo comparten estas estaciones a distinto nivel) ó South Kensington - Gloucester Road - Earl's Court (District y Piccadilly comparten este tramo a distinto nivel, sólo que en este caso la Piccadilly gana en esta ocasión a la District).
Creo que la última propuesta de Adolescent barceloní es la más razonable por cuestión de espacio, (aunque sólo si implica no tocar ni un pelo de Maragall y dejarla tal cual está, salvo por supuesto la adaptación a PMR, que es de rigor, a medida que el presupuesto lo vaya permitiendo).

Dr.Pi i Molist no es una calle estrecha, pero tampoco es precisamente la Gran Vía entre Glòries y Besòs.
En cambio Felipe II es una calle ancha en la que una estación cabe perfectamente, aunque no sé si por ahí hay un párking subterráneo.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Novetats al tram més llarg del metro (Llucmajor/Maragall

Post by Adolescent barceloní »

437.001 wrote:Creo que la última propuesta de Adolescent barceloní es la más razonable por cuestión de espacio, (aunque sólo si implica no tocar ni un pelo de Maragall y dejarla tal cual está, salvo por supuesto la adaptación a PMR, que es de rigor, a medida que el presupuesto lo vaya permitiendo).
La idea es esa: aunque Maragall quede entonces un poco pegada, dejarla como está y no tocar nada. Bueno, sólo hacer las obras de adaptación a PMR.
437.001 wrote:Dr.Pi i Molist no es una calle estrecha, pero tampoco es precisamente la Gran Vía entre Glòries y Besòs.
En cambio Felipe II es una calle ancha en la que una estación cabe perfectamente, aunque no sé si por ahí hay un párking subterráneo.
Esa fue una de las razones por las que pensé en poner Virrei Amat L4 en Felip II: la anchura, el espacio. Así, además, no habría que cortar demasiadas calles (bueno, quizá el cruce entre Felip II i Arnau d'Oms y la Pl.Virrei Amat, además de la misma Felip II). En cambio, es que en Pi i Molist veo dificil hacer la estación, sobretodo por la falta de espacio (aunque Pi i Molist no es tan estrecha en verdad).
Además, poniendo la estación en Felip II y construyendo un acceso nuevo en Arnau d'Oms, se daría servicio a aquella zona.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”