Exprés.cat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Exprés.cat

Post by victorcasta »


Nova xarxa d'autobusos d'altes prestacions
Les xarxes d’altes prestacions són serveis d’autobusos que es caracteritzen per la seva alta freqüència; l’ús de vehicles moderns i accessibles, velocitat comercial alta, informació en temps real, circulació per carrils segregats i una gran demanda.

Per tal de donar resposta al gran increment de la demanda de serveis de transport interurbà per autobús (des del 2001 ha crescut un 57%), la Generalitat comença la implantació d’una nova xarxa d’autobusos d’altes prestacions, que inclou les línies d’autobusos interurbans amb més demanda de cada demarcació, amb el nom d’exprés.cat.

La xarxa exprés.cat constarà de 40 línies que representen el 40% de la demanda, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.

Les primeres línies de l’exprés.cat: millores i novetats

e1 Sabadell – Barcelona
- Nou servei directe amb freqüència de 15 minuts
- 8 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 60 a 30 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

e2 Terrassa – Barcelona (directe)
- Nou servei directe amb freqüència cada 20 minuts
- 8 parades amb informació en temps real
- La durada del trajecte serà de 40 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

e3 Ripollet – Barcelona
- Increment de freqüència de pas: de 15-20 minuts a 10 -15 minuts
- Prestarà servei durant el mes d’agost i els caps de setmana
- 14 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 40 a 30 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

e4 UAB - Cerdanyola del Vallès - Barcelona
- Increment de freqüència de pas: de 30 a 20 minuts en hora punta
- 9 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 65 a 50 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

Característiques de l’exprés.cat

- Més freqüència de pas en hora punta i nous serveis directes.
- Informació als usuaris en temps real mitjançant pantalles d’informació dinàmica a les parades.
- Velocitat comercial alta i competitiva: carrils bus-VAO, prioritat en els semàfors i reducció del nombre de parades.
- Vehicles totalment accessibles.
- Ús de combustibles alternatius (biodièsel)
- Vehicles còmodes amb més serveis per als viatgers (wifi, etc.)

Mapa de la xarxa Exprés.cat
Font: Territori i Sostenibilitat
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Exprés.cat

Post by victorcasta »

No sé si la nova oferta de bus exprés entre Terrassa i Barcelona serà gaire atractiva pel públic.

En el mateix temps de trajecte, et plantes a la Plaça Catalunya, quan, en canvi, el bus et deixa a Sagrera-Meridiana. Anant en Rodalies, surts d'una altra punta de la ciutat, però tarda 30 minuts en deixar-te a Sagrera-Meridiana.

Veurem com respon la gent.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Competència necessària?

Post by Guigui »

Té gaire sentit promoure des del govern una competència entre bus i tren? Ja estem veient on ha dut això en la relació Lleida-La Pobla.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Exprés.cat

Post by genissimon »

Guigui: Hem coincidit en el temps i en el punt de vista. Però el meu missatge era:

I no es tracta només de com respon la gent. Des de molts punts de vista, en situacions d'alta demanda ha de ser més eficient un tren que un bus. El que s'hauria de fer és just el contrari, procurar que la gent agafi el tren enlloc del bus en línies amb trajectes coincidents. I si el tren no és competitiu, mirar quins són els motius que no el fan competitiu i posar-hi solucions.

Només entenc aquesta postura de l'administració des del 3%. No m'agrada. Els busos són privats i el tren és públic.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
alf
N6
N6
Posts: 180
Joined: Wednesday 18/07/2012 18:51

Re: Exprés.cat

Post by alf »

Es absurdo, hacer una parte del recorrido de un tren que tiene seis veces la capacidad de este bus, esto son ganas de poner más vehiculos en las calles y luego hacer sufrir al servicio de tren. Para colmo no se les ocurre en pensar en servicios transversales, como por ejemplo Vilafranca - Martorell - Terrassa - Sabadell - Granollers - Mataró. Puedo pensar en mil y una veces que un bus rápido y con buena frecuencia en ese trayecto me habría servido a mi o a otra gente, no por nada es el trayecto propuesto para el ferrocarril orbital. Pero por alguna razón hay esa manía de ofrecer tres veces el mismo servicio, y luego otro que podría servir no existe. Quien lo entienda, pero eso sí, luego terminamos pagando nosotros porque habrá menos gente en los trenes y habrá que subsidiar estos autobuses. Mejor se ahrrarían el dinero para poner mejores asientos en los trenes de renfe.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Exprés.cat

Post by victorcasta »

Es pot mirar com una competència tren-bus o es pot veure com un augment de la oferta, barata, però augment.
iFercat
N7
N7
Posts: 388
Joined: Thursday 22/07/2010 16:04

Re: Exprés.cat

Post by iFercat »

victorcasta wrote:Es pot mirar com una competència tren-bus o es pot veure com un augment de la oferta, barata, però augment.
Es que es aixo, si la gent li va millor el tren, seguira agafant el tren, i a qui li vagi millor el bus, doncs agafara el bus, no es dolent l'augment de alternatives.
fcuevas27

Re: Exprés.cat

Post by fcuevas27 »

Hay que verlo como un complemento al tren y tal, no como un competidor, a1 tiene una frecuencia de media hora en dias laborables, bcn - sabadell, y seguro que mas de uno y de dos habran agradecido su existencia, cuando los catalanes tienen problemas, y los de renfe, dan por culo, como estos dias. Cada 1/4 de hora esta bien, pq hasta ahora o era pl. catalunya o fabra i puig (a1), ahora tenemos un poco mas de abanico si queremos dejar barcelona, y los trenes no van bien.

Todo lo que sea poner mas transporte publico lo veo fantastico. ;)
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Exprés.cat

Post by UT596001 »

^^ Pues preferiría que esos autobuses fueran para mejorar la oferta en aquellas líneas dónde sólo hay bus, cómo por ejemplo de Castellar a Caldes, o de Castellar a Terrassa por la C-1415a, o de Terrassa a Martorell...
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Exprés.cat

Post by Adolescent barceloní »

Les línies de Sagalés (201, per exemple, que va de Bcn a Caldes) desapareixeran quan entri en servei aquesta xarxa? Ja que l'e12 també anirà de Bcn a Caldes...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
fcuevas27

Re: Exprés.cat

Post by fcuevas27 »

Y la suerte es que tenemos aunque solo sean 5 expediciones Castellar <--> Sentmenat, 1 que llega a Caldes, y 2 de Caldes a Castellar, que no me extrañaria que la acabasen quitando... ¿Cuando entrara en funcionamiento las lineas express del valles a barcelona?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Plou sobre mullat

Post by Guigui »

iFercat wrote:Es que es aixo, si la gent li va millor el tren, seguira agafant el tren, i a qui li vagi millor el bus, doncs agafara el bus, no es dolent l'augment de alternatives.
En un país on tens totes les possibles relacions ben cobertes, d'acord. Però Catalunya encara ha de resoldre moltes més connexions, ara per ara pràcticament inexistents, abans de duplicar i triplicar trajectes que ja van força ben servits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Post by sag470 »

Se han visto las nuevas incorporaciones para las expres.cat? Sarbus necesita mínimo 8 coches para la e1 y e2. Para la e3, Font repintará los coches de la 622 y para la e4 Sarbus repintará los Cittour habituales de la A3, seguramente, porque son las lineas a las que sustituyen.

Sorprende el fin de la trasera TPC.
fcuevas27

Re: Exprés.cat

Post by fcuevas27 »

le comente a un conductor de sarbus, lo de la expres en la linea de sabadell.... se echo a reir :D :) to mentira me dijo, no lo acabaran haciendo, que si ya hacia años que se hablaba del tema bla bla bla
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Exprés.cat

Post by victorcasta »

Opinió molt qualificada, la d'aquest conductor.
albe6
N8
N8
Posts: 1035
Joined: Friday 17/02/2012 20:15
Location: Almacelles (Lleida)

Re: Exprés.cat

Post by albe6 »

Si s'engega la parafernàlia electoral, adéu a tot això.

Sent que no hi ha logo de TPC, podria ser que a la molt llarga aquest esquema "prototip" substituïs al mig bus pintat de vermell amb el logo de TPC i amb un anagrama Operat per a l'estil de Rodalies?
fcuevas27

Re: Exprés.cat

Post by fcuevas27 »

Benvolgut senyor,

Sobre l'assumpte que ens comenteu a la vostra consulta, us comuniquem que des de la Direcció General de Transports ens informen que el dia 29/10/2012 entrarà en funcionament el bus exprés a la zona del Vallès.

Atentament,

Punt d'Informació del
Departament de Territori i Sostenibilitat
Generalitat de Catalunya
Av. Josep Tarradellas, 2-6
08029 Barcelona

Tel. 93.495.80.80
Fax 93.567.48.71
www.gencat.cat/territori
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Exprés.cat

Post by trainman »

El 2166 y el 2169 de Sarbus ya han recibido la decoración exprés.cat. El primero de ellos está hoy en la A3.

Además comentar que en Cerdanyola de momento he visto los huecos para poner las pantallas de información en las paradas de Fontetes dirección Barcelona y en la de Sant Iscle/Virgen del Pilar dirección UAB. En Ripollet de momento están en todas las paradas excepto la del CAP II Cerdanyola-Ripollet, las de la Rambla Sant Jordi y la del Martinet.

Y para finalizar ya se han publicado los horarios de la línea Barcelona-Ripollet, aquí pone que es e4 y en principio era la e3. Este es el link: http://www20.gencat.cat/docs/ptop/Home/ ... _FINAL.pdf
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

A partir del 29/10

Post by Guigui »

Començaran dilluns que ve. Tres últims paràgrafs de la notícia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Exprés.cat

Post by trainman »

Horarios línea e1 Sabadell-Barcelona:

http://www.sarbus.com/PDFs/E1_Sarbus.pdf

Horarios línea e2 Terrassa-Barcelona:

http://www.sarbus.com/PDFs/E2_Sarbus.pdf

Horarios línea e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB:

http://www.sarbus.com/PDFs/E3_Sarbus.pdf
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”