Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Ves a saber, potser aprofiten el fons del Palau Nacional, al final del Piromusical de la Mercè, per a presentar el nom de la nova xarxa, allà on fa anys hi posava MAPFRE
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
O potser no, jo vaig veure un munt de marquesines per muntar al Triangle, quan una visita del Consell Assessor...sag470 wrote:Les noves parades encara falta per comprar, es diu que es concursarà al setembre. Pel tema de les màquines expendedores, vaig llegir que només hi aniran 4 en la primera fase, a Pl.Universitat, a Gran Via-Pg.Gràcia, a Pl.Prat de la Riba i a Pl.Espanya.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... cn-2198274
El nou bus s'obre pas pels carrers de BCN
Marina estén el carril del transport públic entre Gran Via i la Ronda Litoral
Els conductors veuen modificada la seva rutina i intenten adaptar-se als canvis
(llegiu la resta a l'enllç).
El nou bus s'obre pas pels carrers de BCN
Marina estén el carril del transport públic entre Gran Via i la Ronda Litoral
Els conductors veuen modificada la seva rutina i intenten adaptar-se als canvis
(llegiu la resta a l'enllç).
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Ja no fan menció del nom RetBus??? Ara diuen La Xarxa Ortogonal?
Si sembla el cole, això.
Si sembla el cole, això.
frankrodriguez.net
signatura
signatura
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Si a aquest pas, el RetBus acabarà com l'estació de Gaudí del metro: allà està i ale, no serveix per a res
bé, el vestíbul de Gaudí sí que s'utilitza, però enteneu la comparació, no??
bé, el vestíbul de Gaudí sí que s'utilitza, però enteneu la comparació, no??
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Noxarbus... o com en volgueu dir.
Retbus ha caigut com a denominació comercial. Aquí ja proposava, com a denominació provisional d'ús intern, Noxarbus. O Xarxorbus. O Xarxortobus.Renfe445 wrote:Ja no fan menció del nom RetBus??? Ara diuen La Xarxa Ortogonal?
Vosaltres mateixos.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
I SUBTER? en un alard d'imaginació
(que paradòxicament donaria una idea absolutament equivocada del tipus de transport que és)
(que paradòxicament donaria una idea absolutament equivocada del tipus de transport que és)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... eures-fets
Començament de curs amb els deures fets
Durant l'estiu s'han fet als carrers de Barcelona una part important dels preparatius en la infraestructura per a la posada en servei de les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus, que han de començar a funcionar l'1 d'octubre.
Redacció / 10.09.12 - 17:40h
Barcelona ha aprofitat els mesos de juliol i agost per donar un impuls fort als treballs previs a la implantació de la primera fase de la nova xarxa de bus, sobretot pel que fa a la reordenació del trànsit de determinats carrers, la reserva de carrils exclusius per al transport públic i la ubicació de noves parades. Per a les pròximes setmanes queden algunes intervencions urbanístiques, de senyalització vertical i horitzontal al carrer, el desplegament del mobiliari urbà i la senyalització de les parades així com la campanya d'explicació als usuaris i ciutadans.
Com va avançar Hora Punta, les actuacions les ha fet l'Ajuntament de Barcelona en les setmanes de menys activitat perquè el curs comenci amb els deures fets, i en tots els itineraris de les cinc línies de la primera fase de la nova xarxa, amb l'objectiu de facilitar les mesures de prioritat del bus i alhora millorar les condicions generals de la circulació.
Eix vertical V7 (Pl. Espanya - Sarrià)
Canvi de sentit dels carrers de Nicaragua, per on pugen les línies 30 (futura V7), 43 i 78, i Equador, que ha passat a ser de baixada.
Redistribució dels carrils del passeig de Sant Joan Bosco i reserva del carril de baixada per al bus i el taxi. Nou carril bus a Numància - Prat de la Riba.
Canvi de sentit de diversos carrers per millorar la connexió entre Vergós i la Via Augusta en sentit muntanya, a la plaça d'Orient.
Recreixement de voreres per muntar noves parades al carrer Constança i a l'avinguda de Sarrià.
Eix vertical V21 (Montbau - Pg. Marítim)
Redistribució dels carrils a les dues calçades del carrer Marina, entre Almogàvers i la plaça dels Voluntaris Olímpics, i habilitació de carrils bus en tots dos sentits.
Creació d'un carril bus al carrer Marina, entre Diputació i la Gran Via, en sentit descendent, perquè el bus V21, que baixa per Lepant, connecti millor amb el metro i els altres autobusos a Monumental i continuï recte per Marina.
Eix horitzontal H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig)
S'han fet adequacions en tres parades del tramvia de la Diagonal, entre Palau Reial i Maria Cristina, perquè el bus pari a la mateixa plataforma en sentit Besòs, pel costat de la calçada central.
S'està construint una nova parada al tronc central de la Diagonal davant l'Escola d'Arquitectura.
S'ha preparat el nou gir a l'esquerra des de la calçada central a Maria Cristina cap a la Gran Via de Carles III i s'està construint la parada de Cartagena - ronda del Mig.
Eix horitzontal H12 (Gornal - Besòs Verneda)
Reserva del lateral muntanya de la Gran Via, entre Marina i la plaça Espanya, per al transport públic, els serveis i els veïns.
Reserva del lateral mar de la Gran Via, entre Llançà i la rambla de Catalunya, per al trànsit local i els girs a la dreta. Queda per fer la delimitació del doble carril bus a la calçada central, en el mateix sector, perquè la lína H12 pugui progressar entre el dens trànsit d'autobusos urbans i interurbans.
Eix diagonal D20 (Ernest Lluch - Pg. Marítim)
Habilitació de l'espai al carrer de la Torre Melina perquè en una mateixa vorera se situïn els terminals de la D20 i els de les línies del Baix Llobregat 57 i 157, per afavorir l'intercanvi.
Creació de carrils bus al Paral·lel.
De manera simultània, s'estan fent petits moviments de parades en itineraris de les futures noves línies, per millorar-ne la connectivitat, com és el cas del trasllat de la terminal de la línia 10 (futura V21) del carrer Trias Fargas al carrer Trelawny, per acostar-la a la terminal de les línies 57 i 157 (futura D20), itinerari que es farà efectiu el 12 de setembre. En altres ocasions, quan dues parades són molt a prop, se substitueixen per una de nova situada a mig camí, com ha passat al carrer Escòcia / Malgrat.
Les actuacions relacionades amb la nova xarxa de bus han constituït el més destacat del programa de millores a la ciutat d'aquest estiu. Entre les obres, la senyalització i la regulació semafòrica, l'Ajuntament de Barcelona invertirà un milió d'euros en la infraestructura de la primera fase de la nova xarxa.
Començament de curs amb els deures fets
Durant l'estiu s'han fet als carrers de Barcelona una part important dels preparatius en la infraestructura per a la posada en servei de les cinc primeres línies de la nova xarxa de bus, que han de començar a funcionar l'1 d'octubre.
Redacció / 10.09.12 - 17:40h
Barcelona ha aprofitat els mesos de juliol i agost per donar un impuls fort als treballs previs a la implantació de la primera fase de la nova xarxa de bus, sobretot pel que fa a la reordenació del trànsit de determinats carrers, la reserva de carrils exclusius per al transport públic i la ubicació de noves parades. Per a les pròximes setmanes queden algunes intervencions urbanístiques, de senyalització vertical i horitzontal al carrer, el desplegament del mobiliari urbà i la senyalització de les parades així com la campanya d'explicació als usuaris i ciutadans.
Com va avançar Hora Punta, les actuacions les ha fet l'Ajuntament de Barcelona en les setmanes de menys activitat perquè el curs comenci amb els deures fets, i en tots els itineraris de les cinc línies de la primera fase de la nova xarxa, amb l'objectiu de facilitar les mesures de prioritat del bus i alhora millorar les condicions generals de la circulació.
Eix vertical V7 (Pl. Espanya - Sarrià)
Canvi de sentit dels carrers de Nicaragua, per on pugen les línies 30 (futura V7), 43 i 78, i Equador, que ha passat a ser de baixada.
Redistribució dels carrils del passeig de Sant Joan Bosco i reserva del carril de baixada per al bus i el taxi. Nou carril bus a Numància - Prat de la Riba.
Canvi de sentit de diversos carrers per millorar la connexió entre Vergós i la Via Augusta en sentit muntanya, a la plaça d'Orient.
Recreixement de voreres per muntar noves parades al carrer Constança i a l'avinguda de Sarrià.
Eix vertical V21 (Montbau - Pg. Marítim)
Redistribució dels carrils a les dues calçades del carrer Marina, entre Almogàvers i la plaça dels Voluntaris Olímpics, i habilitació de carrils bus en tots dos sentits.
Creació d'un carril bus al carrer Marina, entre Diputació i la Gran Via, en sentit descendent, perquè el bus V21, que baixa per Lepant, connecti millor amb el metro i els altres autobusos a Monumental i continuï recte per Marina.
Eix horitzontal H6 (Zona Universitària - Fabra i Puig)
S'han fet adequacions en tres parades del tramvia de la Diagonal, entre Palau Reial i Maria Cristina, perquè el bus pari a la mateixa plataforma en sentit Besòs, pel costat de la calçada central.
S'està construint una nova parada al tronc central de la Diagonal davant l'Escola d'Arquitectura.
S'ha preparat el nou gir a l'esquerra des de la calçada central a Maria Cristina cap a la Gran Via de Carles III i s'està construint la parada de Cartagena - ronda del Mig.
Eix horitzontal H12 (Gornal - Besòs Verneda)
Reserva del lateral muntanya de la Gran Via, entre Marina i la plaça Espanya, per al transport públic, els serveis i els veïns.
Reserva del lateral mar de la Gran Via, entre Llançà i la rambla de Catalunya, per al trànsit local i els girs a la dreta. Queda per fer la delimitació del doble carril bus a la calçada central, en el mateix sector, perquè la lína H12 pugui progressar entre el dens trànsit d'autobusos urbans i interurbans.
Eix diagonal D20 (Ernest Lluch - Pg. Marítim)
Habilitació de l'espai al carrer de la Torre Melina perquè en una mateixa vorera se situïn els terminals de la D20 i els de les línies del Baix Llobregat 57 i 157, per afavorir l'intercanvi.
Creació de carrils bus al Paral·lel.
De manera simultània, s'estan fent petits moviments de parades en itineraris de les futures noves línies, per millorar-ne la connectivitat, com és el cas del trasllat de la terminal de la línia 10 (futura V21) del carrer Trias Fargas al carrer Trelawny, per acostar-la a la terminal de les línies 57 i 157 (futura D20), itinerari que es farà efectiu el 12 de setembre. En altres ocasions, quan dues parades són molt a prop, se substitueixen per una de nova situada a mig camí, com ha passat al carrer Escòcia / Malgrat.
Les actuacions relacionades amb la nova xarxa de bus han constituït el més destacat del programa de millores a la ciutat d'aquest estiu. Entre les obres, la senyalització i la regulació semafòrica, l'Ajuntament de Barcelona invertirà un milió d'euros en la infraestructura de la primera fase de la nova xarxa.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Per tant i per curiositats de la vida, la línia 10 recupera el terminal original al carrer Trelawny a poc més d'un mes abans de "morir".metring wrote:http://horapunta.tmb.cat/seccio/mon-bus ... eures-fets
De manera simultània, s'estan fent petits moviments de parades en itineraris de les futures noves línies, per millorar-ne la connectivitat, com és el cas del trasllat de la terminal de la línia 10 (futura V21) del carrer Trias Fargas al carrer Trelawny, per acostar-la a la terminal de les línies 57 i 157 (futura D20), itinerari que es farà efectiu el 12 de setembre. En altres ocasions, quan dues parades són molt a prop, se substitueixen per una de nova situada a mig camí, com ha passat al carrer Escòcia / Malgrat.
Deixant de banda la curiositat, recordeu si ha prosperat aquell projecte dels leds a la calçada per donar prioritat als autobusos?
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
http://www.btv.cat/btvnoticies/2012/09/ ... gonal-ptp/
La FAVB reclama un procés participatiu per implantar la xarxa ortogonal d’autobús
Actualitzat el 10.09.2012 a les 16:23 Patrícia Álvarez
Mentre les actuacions viàries per implantar la nova xarxa de bus a l'octubre ja estan gairebé enllestides, les associacions de veïns comencen a mostrar certa preocupació per les conseqüències del nou sistema ortogonal. La FAVB ha reclamat més participació ciutadana i l'associació Promoció del Transport Públic alerta del temps que perdran els viatgers amb els transbordaments.
“Una aposta que prioritza el transport públic abans que el privat”
Tant les associacions de veïns com Promoció del Transport Públic (PTP) s’han afanyat a donar una opinió positiva sobre la nova xarxa ortogonal d’autobús ja que representa una “millora substancial”. Segons Ana Menéndez, de la vocalia de la FAVB, el nou sistema representa “una retícula molt més racional que l’actual”. Les dues entitats es mostren favorables amb la primera fase d’implantació, que posarà en marxa cinc línies a l’octubre, però no ho tenen tan clar pel que fa al moment en què el sistema estigui implantat a tota la ciutat.
“Cal estudiar a fons zones que quedarien descobertes”
La FAVB ha posat de manifest que el sistema ortogonal ha d’anar complementat amb una xarxa potent de bus de barri i de línies convencionals. “Volem que s’estudiïn algunes zones com Nou Barris, Sant Andreu i Montjuïc, perquè considerem que no tindran cobertura suficient”, afirma Menéndez. L’Ajuntament no ha concretat encara la supressió de línies en fases posteriors, però la inquietud veïnal ja està present. “Veïns de Sant Andreu ens han trucat preocupats per saber si s’eliminaran autobusos”, informa Albert Obiols, secretari de la PTP.
“Més informació i més participació”
Com a solució als dubtes i problemàtiques que ja van sorgint, veïns i usuaris del transport públic aposten per obrir un procés participatiu amb l’Ajuntament. Segons la FAVB, aquest diàleg ha de ser acurat i cal allargar-lo tot el que sigui necessari “perquè la gent entengui el nou plantejament d’autobús”. Des de la PTP alerten que “no tota la ciutat és com l’Eixample per poder implantar aquesta malla de línies” i defensen que hi ha línies convencionals que no s’haurien de suprimir.
La FAVB reclama un procés participatiu per implantar la xarxa ortogonal d’autobús
Actualitzat el 10.09.2012 a les 16:23 Patrícia Álvarez
Mentre les actuacions viàries per implantar la nova xarxa de bus a l'octubre ja estan gairebé enllestides, les associacions de veïns comencen a mostrar certa preocupació per les conseqüències del nou sistema ortogonal. La FAVB ha reclamat més participació ciutadana i l'associació Promoció del Transport Públic alerta del temps que perdran els viatgers amb els transbordaments.
“Una aposta que prioritza el transport públic abans que el privat”
Tant les associacions de veïns com Promoció del Transport Públic (PTP) s’han afanyat a donar una opinió positiva sobre la nova xarxa ortogonal d’autobús ja que representa una “millora substancial”. Segons Ana Menéndez, de la vocalia de la FAVB, el nou sistema representa “una retícula molt més racional que l’actual”. Les dues entitats es mostren favorables amb la primera fase d’implantació, que posarà en marxa cinc línies a l’octubre, però no ho tenen tan clar pel que fa al moment en què el sistema estigui implantat a tota la ciutat.
“Cal estudiar a fons zones que quedarien descobertes”
La FAVB ha posat de manifest que el sistema ortogonal ha d’anar complementat amb una xarxa potent de bus de barri i de línies convencionals. “Volem que s’estudiïn algunes zones com Nou Barris, Sant Andreu i Montjuïc, perquè considerem que no tindran cobertura suficient”, afirma Menéndez. L’Ajuntament no ha concretat encara la supressió de línies en fases posteriors, però la inquietud veïnal ja està present. “Veïns de Sant Andreu ens han trucat preocupats per saber si s’eliminaran autobusos”, informa Albert Obiols, secretari de la PTP.
“Més informació i més participació”
Com a solució als dubtes i problemàtiques que ja van sorgint, veïns i usuaris del transport públic aposten per obrir un procés participatiu amb l’Ajuntament. Segons la FAVB, aquest diàleg ha de ser acurat i cal allargar-lo tot el que sigui necessari “perquè la gent entengui el nou plantejament d’autobús”. Des de la PTP alerten que “no tota la ciutat és com l’Eixample per poder implantar aquesta malla de línies” i defensen que hi ha línies convencionals que no s’haurien de suprimir.
- Ganz
- N7
- Posts: 330
- Joined: Monday 07/05/2012 13:30
- Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
- Location: Puigcerdà
Re: Sobre la línia 56.
Perdoneu la pregunta, però amb tants canvis relacionats amb la nova xarxa d'autobusos, jo ja m'he perdut totalment. Tinc un dubte relacionat amb la desaparició de la línia 56: Significa que aquest autobús no serà substituït de Plaça Espanya cap endavant sinó que només seguirà amb nou recorregut cap a Gornal? Gràcies per avançat i salut.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
De plaça espanya a collblanc anira el 50, i de pl espanya a montjuic el nou 150
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
El meu 50... Reduiran freqüències, no tocaran res i per tant l'interval de pas serà major en ser l'itinerari un pèl més curt... Treuran els autobusos de gas "nous" i posaran autobusos més vells... Sisplau, tinc aquest dubte existencial!!Ecomobisostrans wrote:De plaça espanya a collblanc anira el 50, i de pl espanya a montjuic el nou 150
I una altra cosa: el 150 com se suposa que serà: estàndard, midi o bus de barri? Jo, bus de barri el descarto totalment; ara, estàndard i midi en hores de baixa demanda... Bé, igualment el dia 20 es veurà...
Per cert, he vist els plànols però ara no me'n recordo: el terminal el tindrà on el tenia el 193, oi?
P.D: Perdoneu-me l'off-topic
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Reordenació de sèries a TMB
No sé si fer la pregunta aquí o al fil del RetBus, per tant la faig aquí:
He vist a la pàgina de Facebook d'AutobusesBCN aquesta foto:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Aniran tots els RetBus així o això és una prova?
Pàgina al Facebook d'AutobusesBCN: https://www.facebook.com/pages/Autobuse ... 4467472266
He vist a la pàgina de Facebook d'AutobusesBCN aquesta foto:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Aniran tots els RetBus així o això és una prova?
Pàgina al Facebook d'AutobusesBCN: https://www.facebook.com/pages/Autobuse ... 4467472266
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)
Web de la nova xarxa de bus: http://www.novaxarxabus.bcn.cat/
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Retbus, fora
Atès que la denominació Retbus ha quedat definitivament suprimida de l'ús oficial, he canviat el títol del fil. I atès que "nova xarxa de bus" sona a molt provisional, no he posat cap denominació en lloc de l'antiga, ara en desús.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Hi ha la curiositat de que tota la informació referida a la #nxbus de #busbcn de TMB és a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona!!.
I si poses www.novaxarxa.cat et segueix redirigint al "trunyu" de pàgina web que té Tusgsal (ja que el domini "novaxarxa.cat" va usar-se per Tusgsal per donar a conèixer la seva reestructuració el desembre del 2011)
I si poses www.novaxarxa.cat et segueix redirigint al "trunyu" de pàgina web que té Tusgsal (ja que el domini "novaxarxa.cat" va usar-se per Tusgsal per donar a conèixer la seva reestructuració el desembre del 2011)
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
Es que la creació d'aquesta nova xarxa és projecte de l'Ajuntament de Barcelona...Adolescent barceloní wrote:Hi ha la curiositat de que tota la informació referida a la #nxbus de #busbcn de TMB és a la pàgina web de l'Ajuntament de Barcelona!!.
I si poses http://www.novaxarxa.cat et segueix redirigint al "trunyu" de pàgina web que té Tusgsal (ja que el domini "novaxarxa.cat" va usar-se per Tusgsal per donar a conèixer la seva reestructuració el desembre del 2011)
De fet, a les preguntes ho posa:
Per cert, des de el web, usen el terme NXB (Nova Xarxa de bus), i hi ha una pregunta curiosa:4. És només per a Barcelona?
La nova xarxa de bus és un projecte de TMB i l'Ajuntament per a Barcelona amb vocació metropolitana. Les 28 noves línies definides cobreixen la ciutat de Barcelona, però també aporten millores al transport públic de superfície de l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet i Montcada i Reixac.
11. La NXB és el mateix que el RetBus?
El projecte de NXB és fruit de deu anys d'estudis i recull aportacions d'experts en transport i mobilitat, a més de l'experiència acumulada pels serveis tècnics de l'Ajuntament de Barcelona i de TMB en la gestió de la mobilitat i l'explotació de la xarxa.
RetBus és el nom que es va donar en un moment donat, dins d'aquests estudis, a una proposta de dotze línies d'altes prestacions que se superposarien a la xarxa existent. La NXB és un projecte global de reformulació de tota la xarxa i per tant va més enllà.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llautó
En resum: és el mateix. Passa que no volen dir-ho així, perquè si no, els acusarien de voler esborrar tot el que faci tuf de socialista.Miquel wrote:Per cert, des de el web, usen el terme NXB (Nova Xarxa de bus), i hi ha una pregunta curiosa:
11. La NXB és el mateix que el RetBus?
El projecte de NXB és fruit de deu anys d'estudis i recull aportacions d'experts en transport i mobilitat, a més de l'experiència acumulada pels serveis tècnics de l'Ajuntament de Barcelona i de TMB en la gestió de la mobilitat i l'explotació de la xarxa.
RetBus és el nom que es va donar en un moment donat, dins d'aquests estudis, a una proposta de dotze línies d'altes prestacions que se superposarien a la xarxa existent. La NXB és un projecte global de reformulació de tota la xarxa i per tant va més enllà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Xarxa quadriculada a Barcelona
A las paradas de la D20 (antiga 57 i 157), ja han posat els adhesius de la nova línea.
Han suprimit el mapa, i la tira está feta en forma de termómetro, anunciant las conexions amb Metro i altres línies de la nova xarxa (de las antigas no diu res).
Las frecuencias no son cap maravella:
En hora punta:
Feiners: 7-9 minuts
Dissabtes: 10-12 minuts
Diumenges: 11-13 minuts
El horari de 5,00 a 23,00 excepte els diumenges a las 6,00
Es perd el servei que hi havía entre 23,00 i 23,30 a las sortidas del 57 al Pg. Maritim.
En cartell apart, s'anuncia la retallada de la 57 i 57 fins a Torre Melina i conexió amb tramvia.
Han suprimit el mapa, i la tira está feta en forma de termómetro, anunciant las conexions amb Metro i altres línies de la nova xarxa (de las antigas no diu res).
Las frecuencias no son cap maravella:
En hora punta:
Feiners: 7-9 minuts
Dissabtes: 10-12 minuts
Diumenges: 11-13 minuts
El horari de 5,00 a 23,00 excepte els diumenges a las 6,00
Es perd el servei que hi havía entre 23,00 i 23,30 a las sortidas del 57 al Pg. Maritim.
En cartell apart, s'anuncia la retallada de la 57 i 57 fins a Torre Melina i conexió amb tramvia.