Autobusos de Lleida
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: Autobusos de Lleida
Qui ho diria un articulat a la L8 El articulat vindra de la L3 posiblement... perque al mati a hora punta es quan fa falta pero despres ja no...
El 4056 com dieu esta fet pols... tots els matins fa la L14 li han canviat els BKB ara tenen mes intensitat... pel que comenteu de la donar-lo de baixa ho dubto perque abans retiraran els de pis alt que queden que no pas aquest... Per cert on es el 4114??? ja l'han retirat??? sol veig el 4125 i el 4126 a la CC.
Una altra cosa que volia comentar respecte al manteniment del 4058... podrien fer el favor de arreglar-lo amb condicions d'una vegada... des del estiu fa una sorollada impresionant!!! sembla una gabia de grills!!! Una mica d'oli no aniria malament... a veure si aprofiten algun cap de setmana i li fan una posada a punt... es vergonyos com estan els autobusos...
Tambe porta uns dies el 4135 a la L5 substituint al 4158 ja que el 4158 fa la L4 sembla... que la reliquia del 4160 ha petat!
El 4056 com dieu esta fet pols... tots els matins fa la L14 li han canviat els BKB ara tenen mes intensitat... pel que comenteu de la donar-lo de baixa ho dubto perque abans retiraran els de pis alt que queden que no pas aquest... Per cert on es el 4114??? ja l'han retirat??? sol veig el 4125 i el 4126 a la CC.
Una altra cosa que volia comentar respecte al manteniment del 4058... podrien fer el favor de arreglar-lo amb condicions d'una vegada... des del estiu fa una sorollada impresionant!!! sembla una gabia de grills!!! Una mica d'oli no aniria malament... a veure si aprofiten algun cap de setmana i li fan una posada a punt... es vergonyos com estan els autobusos...
Tambe porta uns dies el 4135 a la L5 substituint al 4158 ja que el 4158 fa la L4 sembla... que la reliquia del 4160 ha petat!
Re: Autobusos de Lleida
Bé, després de la primera setmana amb el reforç a la L8, puc dir que el Citaro (tots els dies han assignat el 4059 excepte el dimecres, quan va caure el 4057) s'incorpora a les 13:00 i el retiren a les 16:00 cada dia. Fa un total de 3 voltes abans de tornar a ser canviat pel 4147.
He de dir que aquest bus, segons quin moment, acumula retards de fins a 10 minuts per dos motius: el temps que es perd fent el doble canvi de bus, i la gran absorció de gent que ha de suportar a les 14:35 (l'articulat baixa pràcticament ple de Gualda).
Els conductors en aquesta linia estan molt mal acostumats ja que tenen assignada una hora de temps per fer una volta que dura perfectament 50-55 minuts. Això fa que la velocitat mitjana sigui força baixa en comparació a la resta de línies. Van força lents, i quan no se'n donen compte, ja acumulen retards, com és el cas.
Jo proposo assignar el 4059 al matí a la L3, i a partir de les 13:00 traslladar-lo a la L8 i estirar-li el servei fins al final del dia, enlloc de retirar-lo a les 16:00. Tot i això, aplaudeixo la mesura de l'empresa, ja que des de l'època en que es va suprimir l'antiga línia ING Gualda, la L8 ha hagut d'absorvir el transport de tota la canalla dels instituts.
He de dir que aquest bus, segons quin moment, acumula retards de fins a 10 minuts per dos motius: el temps que es perd fent el doble canvi de bus, i la gran absorció de gent que ha de suportar a les 14:35 (l'articulat baixa pràcticament ple de Gualda).
Els conductors en aquesta linia estan molt mal acostumats ja que tenen assignada una hora de temps per fer una volta que dura perfectament 50-55 minuts. Això fa que la velocitat mitjana sigui força baixa en comparació a la resta de línies. Van força lents, i quan no se'n donen compte, ja acumulen retards, com és el cas.
Jo proposo assignar el 4059 al matí a la L3, i a partir de les 13:00 traslladar-lo a la L8 i estirar-li el servei fins al final del dia, enlloc de retirar-lo a les 16:00. Tot i això, aplaudeixo la mesura de l'empresa, ja que des de l'època en que es va suprimir l'antiga línia ING Gualda, la L8 ha hagut d'absorvir el transport de tota la canalla dels instituts.
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: Autobusos de Lleida
Jo diria posar un reforç a la L3 a la volta que es necesita l'articulat que sera a les 8:20 segurament perque les altres ho dubto que faigo falta... I l'articulat anes a la L8 a primera hora del dia jai fes l'entrada i sortida dels col-legis i fins al final de la jornada... Despres aniria variant els citaros per les linies de tal forma que els hi toques alguna setmana o dies la L8 o la L5... I el 4056 deixar-lo per la L14 i la CC com sempre i evitar al maxim que li toques la L5...erbuki wrote:Bé, després de la primera setmana amb el reforç a la L8, puc dir que el Citaro (tots els dies han assignat el 4059 excepte el dimecres, quan va caure el 4057) s'incorpora a les 13:00 i el retiren a les 16:00 cada dia. Fa un total de 3 voltes abans de tornar a ser canviat pel 4147.
He de dir que aquest bus, segons quin moment, acumula retards de fins a 10 minuts per dos motius: el temps que es perd fent el doble canvi de bus, i la gran absorció de gent que ha de suportar a les 14:35 (l'articulat baixa pràcticament ple de Gualda).
Els conductors en aquesta linia estan molt mal acostumats ja que tenen assignada una hora de temps per fer una volta que dura perfectament 50-55 minuts. Això fa que la velocitat mitjana sigui força baixa en comparació a la resta de línies. Van força lents, i quan no se'n donen compte, ja acumulen retards, com és el cas.
Jo proposo assignar el 4059 al matí a la L3, i a partir de les 13:00 traslladar-lo a la L8 i estirar-li el servei fins al final del dia, enlloc de retirar-lo a les 16:00. Tot i això, aplaudeixo la mesura de l'empresa, ja que des de l'època en que es va suprimir l'antiga línia ING Gualda, la L8 ha hagut d'absorvir el transport de tota la canalla dels instituts.
Re: Autobusos de Lleida
Si el 4114 es l'articulat aquell que anava abans a la 3, una mica ronyós i sense adaptar a PMR en teoria hauria d'estar de baixa, ja que el seu substitut és el 4059, comprat a la vegada que el 4159 (el mitjanet de la 18) i 4160 (habitual de la 4 del que comenteu que ja ha petat).
O et refereixes al 4124, dels primers de PMR i que porta proteccions altes darrere les portes (ja que del 4127 al 4132 les proteccions només són per a les cames)
O et refereixes al 4124, dels primers de PMR i que porta proteccions altes darrere les portes (ja que del 4127 al 4132 les proteccions només són per a les cames)
Re: Autobusos de Lleida
Aquest que dius tu és el 4055, un Iveco articulat que va ser donat de baixa ja fa un temps. El 4114 és l'últim reducte dels Mercedes comprats a finals dels 80 i principis dels 90 que quedava en circulació a Lleida. Jo el vaig veure per últim cop fent un servei Especial cap al mes de maig. Lo del 4160 sembla greu perquè ja porta més d'una setmana sense circular (avui tampoc ha aparegut a la L8, ja que cada diumenge feia el reforç del matí). Sens dubte, aquest i el 4159 han sortit com un nyap.albe6 wrote:Si el 4114 es l'articulat aquell que anava abans a la 3, una mica ronyós i sense adaptar a PMR en teoria hauria d'estar de baixa, ja que el seu substitut és el 4059, comprat a la vegada que el 4159 (el mitjanet de la 18) i 4160 (habitual de la 4 del que comenteu que ja ha petat).
Per cert, sense tenir dades oficials a la mà, crec que la L8 ha superat en passatgers a la L7, sobretot després de la última reforma d'aquesta línia (canvi de sentit). Si us fixeu, les assignacions de la L7 són força penoses (4123 i 4130 fixes, i aquests últims dies ha tingut també el 4129), mentre que a la L8 ens assignen dos Hispano Habit i un CityClass (a part del Citaro articulat). Abans jo no parava de queixar-me perquè la situació era a la inversa
Re: Autobusos de Lleida
Ah, vale! Del 4114 no m'enrecordava, els Mercedes peques de 2 portes i sense adaptar a PMR (era fàcil descobrir quin era quin perquè a un li van retapissar la meeitat dels seients (fins a la porta de sortida) i l'altre els duia tots retapissats.
Fa la tira que no els veig, estan ja de baixa?
Tan malament ha sortit el 4159 de la 18, si com aquell que diu es exclusiu d'aquesta línia? Veient que alguna vegada havien posat a la 19 el Vanhool de la 12 (4146?) substituïnt al mini 4133 que no provessin amb el 4159.
Fa la tira que no els veig, estan ja de baixa?
Tan malament ha sortit el 4159 de la 18, si com aquell que diu es exclusiu d'aquesta línia? Veient que alguna vegada havien posat a la 19 el Vanhool de la 12 (4146?) substituïnt al mini 4133 que no provessin amb el 4159.
Re: Autobusos de Lleida
La Paeria modifica el recorregut de la L-3 per donar servei a la illa educativa de la Mitjana
En el marc del projecte per fer els entorns escolars més segurs, que inclou la millora de la mobilitat en transport públic
Coincidint amb l'inici del curs escolar, l'Ajuntament de Lleida modifica el recorregut de la línia d'autobús L-3 Pardinyes per donar millor servei a la illa educativa de la Mitjana, atès que ha entrat en funcionament el nou institut, així com a l'escola i a l'escola bressol. El nou itinerari passarà pel carrer Xavier Puig Andreu per donar una major cobertura a la comunitat educativa de la illa de la Mitjana i alhora permetrà una major velocitat comercial per a la línia.
La línia circula per l'Av Prat de la Riba i gira cap a la rambla de Corregidor Escofet, i en arribar a la rotonda amb al carrer Comtes d'Urgell, on farà la parada de l'EOI, girarà per aquest carrer. En arribar a la plaça Josep Piñol, realitzarà una nova parada (corresponent a l'antiga parada de la Pl. Orvepard), seguint pel carrer Xavier Puig Andreu per aturar-se davant de l'escola de La Mitjana, i seguint pel mateix carrer, arribant fins al Parc de la Mitjana, on farà una nova parada i empalmarà amb el recorregut habitual. Aquest recorregut és paral·lel a l'anterior i a poca distància, amb el que no afectarà a la cobertura de la línia al barri. L'institut La Mitjana incorpora aquest curs molts alumnes de l'escola del Treball i, per tant, s'eleva el nombre d’usuaris que es desplaçaran al barri.
El paer en cap, Àngel Ros, ha destacat que paral·lelament, la Paeria està duent a terme el Pla de Millora dels Entorns Escolars del col·legi La Mitjana de Pardinyes, que alhora engloba tota la illa educativa que s’ha creat en aquella zona. L’Ajuntament de Lleida ha iniciat aquest projecte que beneficiarà 37 col·legis de la ciutat, per tal de dur a terme actuacions que incrementin la seguretat i l’accessibilitat als centres amb mesures que prioritzin la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic.
Pel que fa al col·legi La Mitjana, un cop es va fer un estudi i una diagnosi prèvia, les problemàtiques detectades a l’entorn d’aquest centre escolar són la necessitat d’incrementar la pacificació de la zona, la millora dels accessos per als vianants així com la manca d’aparcabicis dins del centre escolar.
La 1a tinent d'alcade, Marta Camps, ha explicat que la proposta tècnica que s’ha estudiat per donar solucions a aquestes mancances és crear una àrea 30 en tot l’àmbit, renovar les bandes reductores i col·locar-ne de noves al carrer Euskadi (aquesta actuació ja s’ha executat), col·locar tanques a les noves portes d’accés i modificar l’estacionament en bateria davant de la zona escolar. Pel que fa a la mobilitat a peu, s’ha potenciat la senyalització de zona escolar i s’han creat dos nous passos de vianants al carrer Xavier Puig i Andreu a l’alçada del carrer Pare Gabernet i un altre al carrer Xavier Puig Andreu amb el carrer Josep Pallach, del qual s’estudiarà el canvi del sentit circulatori. També es millorarà la mobilitat en bicicleta amb la col·locació d’aparcabicis en l’interior del col·legi. (arxiu de so)
Campanya per fomentar l’ús del transport públic
El director general de Moventis, Juan Giménez, ha explicat que en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i amb l’objectiu de fomentar l’ús del transport públic i convidar els ciutadans per optar per les alternatives a l’emissió de gasos contaminants que suposa l’ús del vehicle privat, Autobusos de Lleida, la concessionària del transport públic de la ciutat, endega una iniciativa per premiar els viatgers més fidels a l’autobús, fet que suposa l’inici de diverses accions al llarg de l’any per a la promoció del transport urbà.
En aquest sentit, aquesta campanya distingirà la persona amb la targeta de transport públic més utilitzada entre l’1 de gener i el 31 d’agost d’enguany. Com a premi rebrà una recàrrega a la seva targeta per viatjar de forma gratuïta fins al 31 de desembre. A més, serà obsequiada amb un sopar per a dues persones al restaurant que esculli (que estigui situat dins de la cobertura d’Autobusos de Lleida).
A més, els usuaris restants també podran optar a premis a la fidelitat amb el transport públic. Així, les persones que hagin utilitzat el transport públic de forma més recorrent (a partir de 600 validacions fins al 31 d’agost) rebran com a regal entrades de cinema per a les sales Lauren Lleida; és la manera de premiar qui opta de manera assídua per un mitjà de transport que evita l’emissió de diverses tones de gasos contaminants a l’atmosfera. La iniciativa es complementarà amb altres activitats per al conjunt de la ciutadania que neixen amb la vocació de, al llarg de l’any, conscienciar sobre l’ús necessari del transport públic.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16226
En el marc del projecte per fer els entorns escolars més segurs, que inclou la millora de la mobilitat en transport públic
Coincidint amb l'inici del curs escolar, l'Ajuntament de Lleida modifica el recorregut de la línia d'autobús L-3 Pardinyes per donar millor servei a la illa educativa de la Mitjana, atès que ha entrat en funcionament el nou institut, així com a l'escola i a l'escola bressol. El nou itinerari passarà pel carrer Xavier Puig Andreu per donar una major cobertura a la comunitat educativa de la illa de la Mitjana i alhora permetrà una major velocitat comercial per a la línia.
La línia circula per l'Av Prat de la Riba i gira cap a la rambla de Corregidor Escofet, i en arribar a la rotonda amb al carrer Comtes d'Urgell, on farà la parada de l'EOI, girarà per aquest carrer. En arribar a la plaça Josep Piñol, realitzarà una nova parada (corresponent a l'antiga parada de la Pl. Orvepard), seguint pel carrer Xavier Puig Andreu per aturar-se davant de l'escola de La Mitjana, i seguint pel mateix carrer, arribant fins al Parc de la Mitjana, on farà una nova parada i empalmarà amb el recorregut habitual. Aquest recorregut és paral·lel a l'anterior i a poca distància, amb el que no afectarà a la cobertura de la línia al barri. L'institut La Mitjana incorpora aquest curs molts alumnes de l'escola del Treball i, per tant, s'eleva el nombre d’usuaris que es desplaçaran al barri.
El paer en cap, Àngel Ros, ha destacat que paral·lelament, la Paeria està duent a terme el Pla de Millora dels Entorns Escolars del col·legi La Mitjana de Pardinyes, que alhora engloba tota la illa educativa que s’ha creat en aquella zona. L’Ajuntament de Lleida ha iniciat aquest projecte que beneficiarà 37 col·legis de la ciutat, per tal de dur a terme actuacions que incrementin la seguretat i l’accessibilitat als centres amb mesures que prioritzin la mobilitat a peu, en bicicleta i en transport públic.
Pel que fa al col·legi La Mitjana, un cop es va fer un estudi i una diagnosi prèvia, les problemàtiques detectades a l’entorn d’aquest centre escolar són la necessitat d’incrementar la pacificació de la zona, la millora dels accessos per als vianants així com la manca d’aparcabicis dins del centre escolar.
La 1a tinent d'alcade, Marta Camps, ha explicat que la proposta tècnica que s’ha estudiat per donar solucions a aquestes mancances és crear una àrea 30 en tot l’àmbit, renovar les bandes reductores i col·locar-ne de noves al carrer Euskadi (aquesta actuació ja s’ha executat), col·locar tanques a les noves portes d’accés i modificar l’estacionament en bateria davant de la zona escolar. Pel que fa a la mobilitat a peu, s’ha potenciat la senyalització de zona escolar i s’han creat dos nous passos de vianants al carrer Xavier Puig i Andreu a l’alçada del carrer Pare Gabernet i un altre al carrer Xavier Puig Andreu amb el carrer Josep Pallach, del qual s’estudiarà el canvi del sentit circulatori. També es millorarà la mobilitat en bicicleta amb la col·locació d’aparcabicis en l’interior del col·legi. (arxiu de so)
Campanya per fomentar l’ús del transport públic
El director general de Moventis, Juan Giménez, ha explicat que en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i amb l’objectiu de fomentar l’ús del transport públic i convidar els ciutadans per optar per les alternatives a l’emissió de gasos contaminants que suposa l’ús del vehicle privat, Autobusos de Lleida, la concessionària del transport públic de la ciutat, endega una iniciativa per premiar els viatgers més fidels a l’autobús, fet que suposa l’inici de diverses accions al llarg de l’any per a la promoció del transport urbà.
En aquest sentit, aquesta campanya distingirà la persona amb la targeta de transport públic més utilitzada entre l’1 de gener i el 31 d’agost d’enguany. Com a premi rebrà una recàrrega a la seva targeta per viatjar de forma gratuïta fins al 31 de desembre. A més, serà obsequiada amb un sopar per a dues persones al restaurant que esculli (que estigui situat dins de la cobertura d’Autobusos de Lleida).
A més, els usuaris restants també podran optar a premis a la fidelitat amb el transport públic. Així, les persones que hagin utilitzat el transport públic de forma més recorrent (a partir de 600 validacions fins al 31 d’agost) rebran com a regal entrades de cinema per a les sales Lauren Lleida; és la manera de premiar qui opta de manera assídua per un mitjà de transport que evita l’emissió de diverses tones de gasos contaminants a l’atmosfera. La iniciativa es complementarà amb altres activitats per al conjunt de la ciutadania que neixen amb la vocació de, al llarg de l’any, conscienciar sobre l’ús necessari del transport públic.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16226
Re: Autobusos de Lleida
L’Ajuntament de Lleida posa en funcionament el nou Centre de Control de la Mobilitat
- Des d’aquest punt es podran controlar i millorar la sincronització els semàfors per a vehicles i vianants, permetrà programar automàticament canvis de semàfors i s’incorporen les càmeres de trànsit per visualitzar en directe les cruïlles
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat de les tinents d’alcalde, Marta Camps i Sara Mestres, ha visitat el nou Centre de Control de la Mobilitat, que s’ha posat en funcionament darrerament i que està ubicat a la caserna de la Guàrdia Urbana. Des d'aquest punt es controlen els diferents elements de gestió de la mobilitat, com els semàfors, les càmeres de trànsit i el sistema d’ajuda a l’explotació d’Autobusos de Lleida.
El centre disposa de diversos ordinadors, cadascun destinat a una funció però connectats entre ells, així com un videowall per visualitzar en una o diverses pantalles els plànols i les dades de treball. Durant aquests tres últims mesos s'ha instal·lat i posat a punt el nou programa de control semafòric que, a més del control de les cruïlles semaforitzades per a vehicles i vianants, permet fer més programacions que el sistema antic, que només es podia diferenciar en 3 tipus de jornades (hora punta, diürn i nocturn). Amb el nou sistema, a més de poder afegir moltes més jornades, permet programar automàticament canvis de semàfors per manifestacions, talls de carrer o jornades festives.
Així mateix, es millora la sincronització entre semàfors i es poden controlar directament des del centre els aforaments de vehicles des dels punts on hi ha estacions de control. En un futur està previst instal·lar un mòdul que permetrà modificar automàticament les fases de semàfor segons el trànsit que detectin les espires. També permet fer simulacions de funcionament de les cruïlles plantejant noves combinacions semafòriques.
Per altra banda, també s'estan incorporant les càmeres de trànsit existents al sistema per controlar en directe les cruïlles i, posteriorment, s'incorporaran les càmeres incloses en el plec del concurs per a la contractació de la gestió dels elements de control de trànsit i de seguretat vial a Lleida, amb el qual s’instal·laran radars i elements de control de velocitat a la ciutat per millorar la seguretat viària i amb l’objectiu de controlar el pas pels semàfors i la velocitat dels vehicles que circulin per les vies i carrers de la ciutat i evitar accidents i atropellaments de vianants. Així, totes les imatges captades per les càmeres podran ser visionades via web o des de terminals mòbils.
En el nou Centre de Control de la Mobilitat, també s'ha instal·lat el Sistema d'Ajuda a l'Explotació (SAE) d'Autobusos de Lleida. Amb aquest sistema es pot visualitzar en temps real la posició dels autobusos, i amb la connexió al sistema de control semafòric, modificar les fases de semàfors en cas que es vulgui prioritzar la circulació del transport públic. A més, permet tenir informació de la velocitat comercial, les cues de trànsit existents i altres dades de funcionament del transport públic.
Per últim s'integraran, un cop es disposin de les noves càmeres de trànsit, controls d'accessos i radars que estan previstos segons el Pla de Mobilitat, i qualsevol eina que permeti un control dels altres mitjans de mobilitat com vianants o bicicletes.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16245
- Des d’aquest punt es podran controlar i millorar la sincronització els semàfors per a vehicles i vianants, permetrà programar automàticament canvis de semàfors i s’incorporen les càmeres de trànsit per visualitzar en directe les cruïlles
L’alcalde de Lleida, Àngel Ros, acompanyat de les tinents d’alcalde, Marta Camps i Sara Mestres, ha visitat el nou Centre de Control de la Mobilitat, que s’ha posat en funcionament darrerament i que està ubicat a la caserna de la Guàrdia Urbana. Des d'aquest punt es controlen els diferents elements de gestió de la mobilitat, com els semàfors, les càmeres de trànsit i el sistema d’ajuda a l’explotació d’Autobusos de Lleida.
El centre disposa de diversos ordinadors, cadascun destinat a una funció però connectats entre ells, així com un videowall per visualitzar en una o diverses pantalles els plànols i les dades de treball. Durant aquests tres últims mesos s'ha instal·lat i posat a punt el nou programa de control semafòric que, a més del control de les cruïlles semaforitzades per a vehicles i vianants, permet fer més programacions que el sistema antic, que només es podia diferenciar en 3 tipus de jornades (hora punta, diürn i nocturn). Amb el nou sistema, a més de poder afegir moltes més jornades, permet programar automàticament canvis de semàfors per manifestacions, talls de carrer o jornades festives.
Així mateix, es millora la sincronització entre semàfors i es poden controlar directament des del centre els aforaments de vehicles des dels punts on hi ha estacions de control. En un futur està previst instal·lar un mòdul que permetrà modificar automàticament les fases de semàfor segons el trànsit que detectin les espires. També permet fer simulacions de funcionament de les cruïlles plantejant noves combinacions semafòriques.
Per altra banda, també s'estan incorporant les càmeres de trànsit existents al sistema per controlar en directe les cruïlles i, posteriorment, s'incorporaran les càmeres incloses en el plec del concurs per a la contractació de la gestió dels elements de control de trànsit i de seguretat vial a Lleida, amb el qual s’instal·laran radars i elements de control de velocitat a la ciutat per millorar la seguretat viària i amb l’objectiu de controlar el pas pels semàfors i la velocitat dels vehicles que circulin per les vies i carrers de la ciutat i evitar accidents i atropellaments de vianants. Així, totes les imatges captades per les càmeres podran ser visionades via web o des de terminals mòbils.
En el nou Centre de Control de la Mobilitat, també s'ha instal·lat el Sistema d'Ajuda a l'Explotació (SAE) d'Autobusos de Lleida. Amb aquest sistema es pot visualitzar en temps real la posició dels autobusos, i amb la connexió al sistema de control semafòric, modificar les fases de semàfors en cas que es vulgui prioritzar la circulació del transport públic. A més, permet tenir informació de la velocitat comercial, les cues de trànsit existents i altres dades de funcionament del transport públic.
Per últim s'integraran, un cop es disposin de les noves càmeres de trànsit, controls d'accessos i radars que estan previstos segons el Pla de Mobilitat, i qualsevol eina que permeti un control dels altres mitjans de mobilitat com vianants o bicicletes.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16245
Re: Autobusos de Lleida
Demà divendres és el darrer dia per bescanviar les targetes T-10 al CAC
Demà divendres dia 28 de setembre és el darrer dia per bescanviar les targetes T-10 per les targetes de l'ATM al Centre d'Atenció al Client ubicat a l'Av. Madrid.
Què cal fer?
Portar la teva targeta T-10 d'Autobusos de Lleida al Centre d'Atenció al Client (Av. Madrid) i canviar-la gratuïtament per una nova targeta de l'ATM. En el moment de fer el canvi caldrà que hi carregueu el títol que més s'adapti a les vostres necessitats de mobilitat.
(Consulteu la gamma de títols: http://www.atmlleida.cat/gamma-de-titols)
Encara us queden viatges en l'antiga targeta?
Els heu d'acabar de gastar entre avui i diumenge 30 de setembre.
A partir de l'1 d'octubre les targetes T-10 antigues ja no seran vàlides i el canvi de targeta s'haurà de pagar. El cost de les targetes és de 2,10 € per les anònimes i de 3,15 € per les personalitzades.
Més informació en el 010 de la Paeria o en el 900 106 848 de l'ATM.
http://www.atmlleida.cat/noticies/169
Demà divendres dia 28 de setembre és el darrer dia per bescanviar les targetes T-10 per les targetes de l'ATM al Centre d'Atenció al Client ubicat a l'Av. Madrid.
Què cal fer?
Portar la teva targeta T-10 d'Autobusos de Lleida al Centre d'Atenció al Client (Av. Madrid) i canviar-la gratuïtament per una nova targeta de l'ATM. En el moment de fer el canvi caldrà que hi carregueu el títol que més s'adapti a les vostres necessitats de mobilitat.
(Consulteu la gamma de títols: http://www.atmlleida.cat/gamma-de-titols)
Encara us queden viatges en l'antiga targeta?
Els heu d'acabar de gastar entre avui i diumenge 30 de setembre.
A partir de l'1 d'octubre les targetes T-10 antigues ja no seran vàlides i el canvi de targeta s'haurà de pagar. El cost de les targetes és de 2,10 € per les anònimes i de 3,15 € per les personalitzades.
Més informació en el 010 de la Paeria o en el 900 106 848 de l'ATM.
http://www.atmlleida.cat/noticies/169
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: Autobusos de Lleida
I amb tot aixo volen incentivar el transport public??? apaga y vamonos!! Amb els temps que estem les tarifes tindrien de ser mes assequibles a les families i no pas amb aquestos preus... Si continuen aixi moltes linies estan destinades a desapareixer (L12, L13,LP, L18, L19...)... i que molta gent deixara d'agafar l'autobus i anar a peu al centre...
PD: Que arreglin el 4058 d'una vegada!!!
PD: Que arreglin el 4058 d'una vegada!!!
Re: Autobusos de Lleida
Campanya d'inspeccions als autobusos per evitar l'ús fraudulent de targetes
Autobusos de Lleida ha posat en marxa una campanya per revisar els bitllets i targetes dels usuaris dels autobusos, amb l'objectiu d'evitar que es faci un ús fraudulent dels abonaments. Així ho va explicar ahir el gerent de l'empresa, Carles Soldevilla, que va assenyalar que han detectat un augment del nombre de persones que utilitzen targetes que no els correspon, com la T-12, que és per a nens, o la T-Nostra, una targeta per a jubilats. "Volem evitar aquest tipus de situacions de picaresca", va apuntar Soldevilla, que va assenyalar que la majoria d'usuaris de l'autobús, un 80%, utilitzen targetes. El gerent de l'empresa va explicar que Autobusos de Lleida sempre ha portat a terme inspeccions als autobusos, però que amb l'adquisició d'unes noves PDA (dispositius de petites dimensions que combinen un ordinador, telèfon/fax, Internet i connexions de xarxa), molt més fàcils d'usar, aquestes es podran fer amb molta més freqüència, fins a arribar als 500 autobusos revisats al mes, uns quinze al dia. "El dispositiu que utilitzàvem abans era més gran i pesant i molt poc còmode. Les noves PDA són fàcils d'utilitzar i més còmodes per a nosaltres i per a l'usuari", va explicar. En cas de detectar l'ús fraudulent d'una targeta, aquesta serà requisada i s'imposarà una multa de sis euros a l'usuari. Soldevilla va afegir que els encarregats de realitzar aquesta nova campanya d'inspeccions, que va entrar en funcionament fa unes setmanes, seran quatre revisors que ja treballaven a la companyia. A l'augment de la picaresca a l'hora d'utilitzar les targetes de l'autobús urbà s'hi suma la caiguda de passatgers que ha experimentat aquest transport. Així, durant el primer semestre del 2012, el nombre d'usuaris d'autobús va caure un 4%, a causa de la crisi, la supressió parcial de línies i la pujada de tarifes, que l'any passat es van encarir una mitjana del 4,6% (encara que en el cas dels bitllets senzills va ser d'un 10% i en el de la T-10 integrada, a un 36%) i que la pujada de l'IVA ha tornat a augmentar aquest any. Fins al 2010, l'impacte de la crisi en el volum de viatgers del bus havia sigut nul i els passatgers havien anat augmentant any rere any en gairebé totes les línies. La primera reducció en el nombre de viatgers va ser el 2011, quan n'hi va haver 123.000 menys (xifra que va representar una caiguda de l'1,6%).
http://cat.lleida.com/actualitat/index.html#155695
Autobusos de Lleida ha posat en marxa una campanya per revisar els bitllets i targetes dels usuaris dels autobusos, amb l'objectiu d'evitar que es faci un ús fraudulent dels abonaments. Així ho va explicar ahir el gerent de l'empresa, Carles Soldevilla, que va assenyalar que han detectat un augment del nombre de persones que utilitzen targetes que no els correspon, com la T-12, que és per a nens, o la T-Nostra, una targeta per a jubilats. "Volem evitar aquest tipus de situacions de picaresca", va apuntar Soldevilla, que va assenyalar que la majoria d'usuaris de l'autobús, un 80%, utilitzen targetes. El gerent de l'empresa va explicar que Autobusos de Lleida sempre ha portat a terme inspeccions als autobusos, però que amb l'adquisició d'unes noves PDA (dispositius de petites dimensions que combinen un ordinador, telèfon/fax, Internet i connexions de xarxa), molt més fàcils d'usar, aquestes es podran fer amb molta més freqüència, fins a arribar als 500 autobusos revisats al mes, uns quinze al dia. "El dispositiu que utilitzàvem abans era més gran i pesant i molt poc còmode. Les noves PDA són fàcils d'utilitzar i més còmodes per a nosaltres i per a l'usuari", va explicar. En cas de detectar l'ús fraudulent d'una targeta, aquesta serà requisada i s'imposarà una multa de sis euros a l'usuari. Soldevilla va afegir que els encarregats de realitzar aquesta nova campanya d'inspeccions, que va entrar en funcionament fa unes setmanes, seran quatre revisors que ja treballaven a la companyia. A l'augment de la picaresca a l'hora d'utilitzar les targetes de l'autobús urbà s'hi suma la caiguda de passatgers que ha experimentat aquest transport. Així, durant el primer semestre del 2012, el nombre d'usuaris d'autobús va caure un 4%, a causa de la crisi, la supressió parcial de línies i la pujada de tarifes, que l'any passat es van encarir una mitjana del 4,6% (encara que en el cas dels bitllets senzills va ser d'un 10% i en el de la T-10 integrada, a un 36%) i que la pujada de l'IVA ha tornat a augmentar aquest any. Fins al 2010, l'impacte de la crisi en el volum de viatgers del bus havia sigut nul i els passatgers havien anat augmentant any rere any en gairebé totes les línies. La primera reducció en el nombre de viatgers va ser el 2011, quan n'hi va haver 123.000 menys (xifra que va representar una caiguda de l'1,6%).
http://cat.lleida.com/actualitat/index.html#155695
Re: Autobusos de Lleida
Doncs no sé si serà casualitat (sort no, que sempre pago) però la darrera vegada que un revisor em va demanar el bitllet... va ser fa més de 15 anys.El gerent de l'empresa va explicar que Autobusos de Lleida sempre ha portat a terme inspeccions als autobusos
Recordo que quan era petit se'ls veia sovint, tenien un estri perforador que et deixava una mena d'asterisc al paperet del bitllet senzill.
- Evalleida
- N7
- Posts: 589
- Joined: Thursday 25/09/2008 16:35
- Location: L11 Llivia-Caparrella, 11B Llivia-Caparrella-Butsenit
Re: Autobusos de Lleida
Aquesta si que es bona... aixo de les inspeccions dos telediaris durara... a mi mai m'han mirat el titol del viatge... El que fan sol es pasejar tot el dia...
Re: Autobusos de Lleida
La multa de 6€ fa riure! A part si algú és tan ruc d'ensenyar la T12 o la targeta de jubilats als revisors i no la pot fer servir, no només li han de retirar sinó que l'haurien de denunciar i retirar-li per sempre la targeta.
Re: Autobusos de Lleida
El 4160 ja torna a circular des de fa uns dies. Avui ha estat assignat a la L8 després de fer el servei el 4059. També hem tingut els habituals 4138 i 4141.
Re: Autobusos de Lleida
La llista de guanyadors: http://www.autobusoslleida.com/paginas/ ... Lleida.pdfSky wrote: Campanya per fomentar l’ús del transport públic
El director general de Moventis, Juan Giménez, ha explicat que en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i amb l’objectiu de fomentar l’ús del transport públic i convidar els ciutadans per optar per les alternatives a l’emissió de gasos contaminants que suposa l’ús del vehicle privat, Autobusos de Lleida, la concessionària del transport públic de la ciutat, endega una iniciativa per premiar els viatgers més fidels a l’autobús, fet que suposa l’inici de diverses accions al llarg de l’any per a la promoció del transport urbà.
En aquest sentit, aquesta campanya distingirà la persona amb la targeta de transport públic més utilitzada entre l’1 de gener i el 31 d’agost d’enguany. Com a premi rebrà una recàrrega a la seva targeta per viatjar de forma gratuïta fins al 31 de desembre. A més, serà obsequiada amb un sopar per a dues persones al restaurant que esculli (que estigui situat dins de la cobertura d’Autobusos de Lleida).
A més, els usuaris restants també podran optar a premis a la fidelitat amb el transport públic. Així, les persones que hagin utilitzat el transport públic de forma més recorrent (a partir de 600 validacions fins al 31 d’agost) rebran com a regal entrades de cinema per a les sales Lauren Lleida; és la manera de premiar qui opta de manera assídua per un mitjà de transport que evita l’emissió de diverses tones de gasos contaminants a l’atmosfera. La iniciativa es complementarà amb altres activitats per al conjunt de la ciutadania que neixen amb la vocació de, al llarg de l’any, conscienciar sobre l’ús necessari del transport públic.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16226
El guanyador és un Sr. que amb una T-Nostra A ha fet 1974 viatges. Això dóna una mitjana de vuit viatges diaris.
Re: Autobusos de Lleida
El primer premi surt més amunt, i és una persona que amb la T-Nostra B ha fet 2819 viatges.Sky wrote:La llista de guanyadors: http://www.autobusoslleida.com/paginas/ ... Lleida.pdfSky wrote: Campanya per fomentar l’ús del transport públic
El director general de Moventis, Juan Giménez, ha explicat que en el marc de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i amb l’objectiu de fomentar l’ús del transport públic i convidar els ciutadans per optar per les alternatives a l’emissió de gasos contaminants que suposa l’ús del vehicle privat, Autobusos de Lleida, la concessionària del transport públic de la ciutat, endega una iniciativa per premiar els viatgers més fidels a l’autobús, fet que suposa l’inici de diverses accions al llarg de l’any per a la promoció del transport urbà.
En aquest sentit, aquesta campanya distingirà la persona amb la targeta de transport públic més utilitzada entre l’1 de gener i el 31 d’agost d’enguany. Com a premi rebrà una recàrrega a la seva targeta per viatjar de forma gratuïta fins al 31 de desembre. A més, serà obsequiada amb un sopar per a dues persones al restaurant que esculli (que estigui situat dins de la cobertura d’Autobusos de Lleida).
A més, els usuaris restants també podran optar a premis a la fidelitat amb el transport públic. Així, les persones que hagin utilitzat el transport públic de forma més recorrent (a partir de 600 validacions fins al 31 d’agost) rebran com a regal entrades de cinema per a les sales Lauren Lleida; és la manera de premiar qui opta de manera assídua per un mitjà de transport que evita l’emissió de diverses tones de gasos contaminants a l’atmosfera. La iniciativa es complementarà amb altres activitats per al conjunt de la ciutadania que neixen amb la vocació de, al llarg de l’any, conscienciar sobre l’ús necessari del transport públic.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16226
El guanyador és un Sr. que amb una T-Nostra A ha fet 1974 viatges. Això dóna una mitjana de vuit viatges diaris.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Autobusos de Lleida
Autobusos de Lleida premia un jubilat que ha realitzat prop de 3.000 trajectes en vuit mesos
Antonio Vázquez, un jubilat lleidatà de 78 anys, és la persona que més ha utilitzat la xarxa d'autobusos de la ciutat de Lleida des de l'1 de gener fins al 31 d'agost d'aquest any. En concret, ha fet prop de 3.000 trajectes i, per això, ha resultat el guanyador d'un concurs per premiar la fidelitats dels usuaris del transport públic. Així, Autobusos Lleida ha premiat Antonio Vázquez amb un sopar en un restaurant i l'oportunitat de viatjar de forma gratuïta amb els busos fins a finals d'any.
El concurs tenia l'objectiu de fomentar l'ús de la xarxa de transport públic, ja que, com en la resta de Catalunya i l'Estat, hi ha una davallada d'entre un 2 i un 3% en el nombre de viatgers. Tot i això, al 2012 s'espera arribar als 7,1 milions d'usuaris a Lleida, una xifra, però, inferior a la dels últims anys.
Autobusos de Lleida també ha premiat uns 120 usuaris més que han fet fins a un mínim de 600 trajectes en bus durant els primers 8 mesos de l'any amb dues entrades de cinema. Donat l'èxit de la iniciativa, l'empresa preveu repetir-la pròximament amb nous premis.
http://cat.lleida.com/actualitat/index.html#155988
Re: Autobusos de Lleida
Me iré a Lleida para ser el aprendiz de este señor. Él me enseñará a aprovechar mi abono al máximo, y mi vida nunca volverá a ser la misma.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Autobusos de Lleida
Sobretodo si utilizas de dos a tres T-10 cada semana (de lunes a viernes) como yo y mi hermano (16 viajes, por 2: 32. Más alguno más extra... pues eso, casi 30€/semana...).alf wrote:Él me enseñará a aprovechar mi abono al máximo, y mi vida nunca volverá a ser la misma.
Si quiero aprovechar los viajes y que no se me pase la 1h15min, tengo que hacer malabarismos casi...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.