Quan hi han d'incloure aquesta explicació entre parèntesi, és perquè en l'imaginari comú, els dos van de la mà.A l'octubre, la CE va incloure els corredors ferroviaris mediterrani, atlàntic i central (però aquest sense el túnel que creua els Pirineus) [...]
Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
- Guigui
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Per molts, inimaginable
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
El mundo alrevés
Es muy fácil decir que ¨no es así¨ lo que dice Guigui, cuando es cierto que estrictamente no lo es, pero creo que él está diciendo algo relacionado con las intenciones reales del corredor central. Una vuelta de tuerca más al asunto, y no sólo mirar y decir ¨pues yo veo 2 cosas, no una¨ o ¨en tal texto pone tal cosa o tal otra¨.
Para entenderlo, la regla de oro es que hay que pensar alrevés, como quien comienza una línea internacional a Francia, en Madrid: El objetivo último de los defensores del corredor central, es la TCP. Es cierto, son 2 cosas ¨separables¨ cuando las quieres mirar separadas. Pero una se explica sólo en la necesidad de justificar la otra, y no alrevés, como debería ser. Es decir, no hay ninguna duda de que de todos los corredores imaginables en España, descontando el Levante-Galicia, el menos útil es el central. Pero éste es funcional a la TCP, lo cual lo hace más atractivo. Primero decido qué quiero necesitar (la TCP), luego contruyo algo que ¨fomente¨ esa necesidad (de ahí el ridículo nombre del ¨Ministerio de Obras Públicas¨), y finamente podré decir que lo necesito cuando ya lo haya construido todo...
Insito, nadie va a estar de acuerdo con este punto de vista, si no está realmente convencido de que el mundo en ciertos lugares está alrevés...
Saludos!
Para entenderlo, la regla de oro es que hay que pensar alrevés, como quien comienza una línea internacional a Francia, en Madrid: El objetivo último de los defensores del corredor central, es la TCP. Es cierto, son 2 cosas ¨separables¨ cuando las quieres mirar separadas. Pero una se explica sólo en la necesidad de justificar la otra, y no alrevés, como debería ser. Es decir, no hay ninguna duda de que de todos los corredores imaginables en España, descontando el Levante-Galicia, el menos útil es el central. Pero éste es funcional a la TCP, lo cual lo hace más atractivo. Primero decido qué quiero necesitar (la TCP), luego contruyo algo que ¨fomente¨ esa necesidad (de ahí el ridículo nombre del ¨Ministerio de Obras Públicas¨), y finamente podré decir que lo necesito cuando ya lo haya construido todo...
Insito, nadie va a estar de acuerdo con este punto de vista, si no está realmente convencido de que el mundo en ciertos lugares está alrevés...
Saludos!
Re: Corredor Central amb TCP
I qui és tutti quanti? La premsa, potser?Guigui wrote:Quan el govern espanyol e tutti quanti s'han referit al Corredor Central, especialment per a diferenciar-lo dels corredors mediterrani i atlàntic, sempre hi han inclòs la TCP com a element indissociable.
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Tutti quanti
Per començar. Però també els diferents partits polítics (començant per PP i PSOE), Ferrmed i també algun o altre pamflet estrafolari com un que recordo haver vist per aquí.437.001 wrote:I qui és tutti quanti? La premsa, potser?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... al-2108301
INICIATIVA SOBRE INFRAESTRUCTURES
El PSC recolza al Congrés una moció en defensa del corredor central
El text, promogut per Chunta Aragonesista, reclama la inclusió de l'eix com a prioritat de la UE
CiU, ICV i PNB han votat en contra de la iniciativa i ERC ha optat per l'abstenció
Dijous, 19 de juliol del 2012 - 17:19h. | JOSE RICO / Barcelona
El Congrés ha aprovat aquest dijous una moció en defensa del corredor ferroviari central que ha comptat amb els vots favorables dels diputats del PSC, que asseguren haver recolzat la proposta "per error". El text el promovia Chunta Aragonesista, partit inclòs en el grup Esquerra Plural, i ha comptat amb el suport de totes les forces a excepció de CiU, ICV i PNB, mentre que ERC ha optat per l'abstenció.
La iniciativa sol·licita al Govern "la inclusió i ferma defensa" davant les autoritats europees de la travessia central ferroviària del Pirineu com a projecte transeuropeu de transport prioritari. Aquest ha estat l'únic punt de la moció que ha aconseguit el suport suficient per ser aprovat. ICV ha demanat votació separada i s'ha desmarcat dels seus companys de grup rebutjant la proposta.
INICIATIVA SOBRE INFRAESTRUCTURES
El PSC recolza al Congrés una moció en defensa del corredor central
El text, promogut per Chunta Aragonesista, reclama la inclusió de l'eix com a prioritat de la UE
CiU, ICV i PNB han votat en contra de la iniciativa i ERC ha optat per l'abstenció
Dijous, 19 de juliol del 2012 - 17:19h. | JOSE RICO / Barcelona
El Congrés ha aprovat aquest dijous una moció en defensa del corredor ferroviari central que ha comptat amb els vots favorables dels diputats del PSC, que asseguren haver recolzat la proposta "per error". El text el promovia Chunta Aragonesista, partit inclòs en el grup Esquerra Plural, i ha comptat amb el suport de totes les forces a excepció de CiU, ICV i PNB, mentre que ERC ha optat per l'abstenció.
La iniciativa sol·licita al Govern "la inclusió i ferma defensa" davant les autoritats europees de la travessia central ferroviària del Pirineu com a projecte transeuropeu de transport prioritari. Aquest ha estat l'únic punt de la moció que ha aconseguit el suport suficient per ser aprovat. ICV ha demanat votació separada i s'ha desmarcat dels seus companys de grup rebutjant la proposta.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
http://www.ara.cat/politica/PSC-CORREDO ... 26208.html
El PSC rectifica i titlla d'error "inexcusable" haver votat en contra del corredor mediterrani
El PSC rectifica i titlla d'error "inexcusable" haver votat en contra del corredor mediterrani
PERE MARTÍ Barcelona | Actualitzada el 19/07/2012 17:53
El PSC ha rectificat immediatament la votació que ha fet al Congrés a favor del corredor central i en contra del mediterrani. El coordinador dels diputats socialistes catalans al Congrés, Francesc Vallès, ho ha titllat d'error "inexcusable" i en declaracions a l'ARA ha admès que la votació "se'ns ha escapat" perquè "no estàvem al cas. La moció a favor del corredor central l'havia presentat el diputat de la Chunta Aragonesista, Chesús Yuste, integrat dins el grup d'Izquierda Plural, on també hi ha ICV, que no ha acceptat esmenes. Un cop s'ha adonat de l'error, Vallès ha trucat al primer secretari del PSC, Pere Navarro, per pactar la rectificació.
El text aprovat finalment és el que van aprovar per unanimitat les Corts d'Aragó. Vallès s'ha excusat assegurant que faltava el portaveu d'infraestructures i que la votació se'ls ha colat enmig de totes les altres en un dia especialment carregat, però ha anunciat que el PSC farà un comunicat rectificant la votació. El PSC encara té pendent la negociació amb el PSOE de la seva visualització al Congrés. Una altra diputada, Teresa Cunillera, també ha fet un tuit denunciant l'error.
El PSC rectifica i titlla d'error "inexcusable" haver votat en contra del corredor mediterrani
El PSC rectifica i titlla d'error "inexcusable" haver votat en contra del corredor mediterrani
PERE MARTÍ Barcelona | Actualitzada el 19/07/2012 17:53
El PSC ha rectificat immediatament la votació que ha fet al Congrés a favor del corredor central i en contra del mediterrani. El coordinador dels diputats socialistes catalans al Congrés, Francesc Vallès, ho ha titllat d'error "inexcusable" i en declaracions a l'ARA ha admès que la votació "se'ns ha escapat" perquè "no estàvem al cas. La moció a favor del corredor central l'havia presentat el diputat de la Chunta Aragonesista, Chesús Yuste, integrat dins el grup d'Izquierda Plural, on també hi ha ICV, que no ha acceptat esmenes. Un cop s'ha adonat de l'error, Vallès ha trucat al primer secretari del PSC, Pere Navarro, per pactar la rectificació.
El text aprovat finalment és el que van aprovar per unanimitat les Corts d'Aragó. Vallès s'ha excusat assegurant que faltava el portaveu d'infraestructures i que la votació se'ls ha colat enmig de totes les altres en un dia especialment carregat, però ha anunciat que el PSC farà un comunicat rectificant la votació. El PSC encara té pendent la negociació amb el PSOE de la seva visualització al Congrés. Una altra diputada, Teresa Cunillera, també ha fet un tuit denunciant l'error.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
http://www.lavanguardia.com/politica/20 ... ntral.html
PP y PSOE insisten en incluir el corredor central en las prioridades europeas
Las dos formaciones unien fuerzas para presentar enmiendas conjuntas a la futura Red Transeuropea de Transportes de la UE
Política | 02/10/2012 - 06:33h
Bruselas. (EFECOM).- El PP y el PSOE han unido fuerzas para presentar enmiendas conjuntas a la futura Red Transeuropea de Transportes y reclamar la inclusión en la misma de la Travesía Central (conocida también como corredor central), que una España y Francia por los Pirineos, informaron este lunes ambas formaciones en una rueda de prensa. Los dos diputados del PSC en el Parlamento Europeo han asegurado que votarán en contra dela propuesta.
El objetivo de PP y PSOE es conseguir por la vía del trámite parlamentario la inclusión del máximo de infraestructuras españolas posibles en las redes a cofinanciar por Bruselas.
En octubre de 2011, Bruselas desveló que consideraba "prioritarios" solo el Corredor Atlántico (País Vasco) y el Corredor Mediterráneo (de La Jonquera a Algeciras), dejando fuera el eje central.
"Los dos grandes partidos del arco parlamentario español, que a su vez suponen en el PE casi el 90 % de la representación española coinciden en defender los intereses legítimos de España", señala el texto suscrito por ambas formaciones y que han presentado hoy a la prensa los eurodiputados Luis De Grandes (PP) e Inés Ayala (PSOE).
Para el parlamentario popular, la Travesía Central es un "proyecto de Estado", además de "viable y oportuno".
De Grandes criticó "a los que consideran que si se apostaba solo por el Corredor Mediterráneo entonces se tocaría a más" y defendió "la pluralidad de territorios y vías propia de España".
En este sentido, apuntó que "ojalá los partidos minoritarios españoles en el Parlamento Europeo también se unan al bloque común por el interés general", en referencia a otras fuerzas presentes en la Eurocámara y de carácter nacionalista como CiU, el PNV o el BNG.
De Grandes señaló que "además el CorredorCentral tiene ya algunos tramos construidos" en referencia al llamado "eje 16", con la misma ruta en parte que la Travesía Central, que uniría Zaragoza con Francia.
Inés Ayala, que participó también en la conferencia de prensa, señaló que ha defendido "más que nadie" el Corredor Mediterráneo, pero que "no puede ser excluyente de apoyar el resto de ejes ferroviarios españoles que también son esenciales".
Ayala pidió al Gobierno español, después de conocer el primer proyecto de presupuestos, "que se concreten bien todos los proyectos que después queremos que cofinancie Bruselas".
Según la eurodiputada socialista, en los presupuestos nacionales "debe quedar claro que España hará frente a la cofinanciación" de las redes que se reclaman en las enmiendas.
Por otro lado, en las enmiendas presentadas conjuntamente, el PP y el PSOE piden añadir tramos a la red ferroviaria básica (a poner en marcha antes de 2030) tanto de mercancías como de viajeros.
En cuanto a los puertos, se pide incluir en la red básica europea el puerto de Vigo, el de Santander y el de Santa Cruz de Tenerife.
Respecto a los aeropuertos, se ha propuesto la inclusión en la red básica de Málaga, Gran Canaria, Alicante, Tenerife Sur y Santiago de Compostela.
En las enmiendas, también se habla de las redes globales, que a diferencia de las redes básicas tienen el horizonte de inauguración no en 2030 si no de 2050.
Para este último plazo, el PP y el PSOE también piden incluir en la red europea los aeropuertos de Murcia/Corvera, Lleida, Castellón, Huesca/Pirineos, Logroño, Albacete y Córdoba.
Las enmiendas al proyecto de Red Transeuropea de Transportes y al reglamento que establece las herramientas para su financiación se votará en la Comisión de Transportes del PE el 27 de noviembre y en pleno el próximo mes de enero, según las previsiones provisionales de la Eurocámara.
PP y PSOE insisten en incluir el corredor central en las prioridades europeas
Las dos formaciones unien fuerzas para presentar enmiendas conjuntas a la futura Red Transeuropea de Transportes de la UE
Política | 02/10/2012 - 06:33h
Bruselas. (EFECOM).- El PP y el PSOE han unido fuerzas para presentar enmiendas conjuntas a la futura Red Transeuropea de Transportes y reclamar la inclusión en la misma de la Travesía Central (conocida también como corredor central), que una España y Francia por los Pirineos, informaron este lunes ambas formaciones en una rueda de prensa. Los dos diputados del PSC en el Parlamento Europeo han asegurado que votarán en contra dela propuesta.
El objetivo de PP y PSOE es conseguir por la vía del trámite parlamentario la inclusión del máximo de infraestructuras españolas posibles en las redes a cofinanciar por Bruselas.
En octubre de 2011, Bruselas desveló que consideraba "prioritarios" solo el Corredor Atlántico (País Vasco) y el Corredor Mediterráneo (de La Jonquera a Algeciras), dejando fuera el eje central.
"Los dos grandes partidos del arco parlamentario español, que a su vez suponen en el PE casi el 90 % de la representación española coinciden en defender los intereses legítimos de España", señala el texto suscrito por ambas formaciones y que han presentado hoy a la prensa los eurodiputados Luis De Grandes (PP) e Inés Ayala (PSOE).
Para el parlamentario popular, la Travesía Central es un "proyecto de Estado", además de "viable y oportuno".
De Grandes criticó "a los que consideran que si se apostaba solo por el Corredor Mediterráneo entonces se tocaría a más" y defendió "la pluralidad de territorios y vías propia de España".
En este sentido, apuntó que "ojalá los partidos minoritarios españoles en el Parlamento Europeo también se unan al bloque común por el interés general", en referencia a otras fuerzas presentes en la Eurocámara y de carácter nacionalista como CiU, el PNV o el BNG.
De Grandes señaló que "además el CorredorCentral tiene ya algunos tramos construidos" en referencia al llamado "eje 16", con la misma ruta en parte que la Travesía Central, que uniría Zaragoza con Francia.
Inés Ayala, que participó también en la conferencia de prensa, señaló que ha defendido "más que nadie" el Corredor Mediterráneo, pero que "no puede ser excluyente de apoyar el resto de ejes ferroviarios españoles que también son esenciales".
Ayala pidió al Gobierno español, después de conocer el primer proyecto de presupuestos, "que se concreten bien todos los proyectos que después queremos que cofinancie Bruselas".
Según la eurodiputada socialista, en los presupuestos nacionales "debe quedar claro que España hará frente a la cofinanciación" de las redes que se reclaman en las enmiendas.
Por otro lado, en las enmiendas presentadas conjuntamente, el PP y el PSOE piden añadir tramos a la red ferroviaria básica (a poner en marcha antes de 2030) tanto de mercancías como de viajeros.
En cuanto a los puertos, se pide incluir en la red básica europea el puerto de Vigo, el de Santander y el de Santa Cruz de Tenerife.
Respecto a los aeropuertos, se ha propuesto la inclusión en la red básica de Málaga, Gran Canaria, Alicante, Tenerife Sur y Santiago de Compostela.
En las enmiendas, también se habla de las redes globales, que a diferencia de las redes básicas tienen el horizonte de inauguración no en 2030 si no de 2050.
Para este último plazo, el PP y el PSOE también piden incluir en la red europea los aeropuertos de Murcia/Corvera, Lleida, Castellón, Huesca/Pirineos, Logroño, Albacete y Córdoba.
Las enmiendas al proyecto de Red Transeuropea de Transportes y al reglamento que establece las herramientas para su financiación se votará en la Comisión de Transportes del PE el 27 de noviembre y en pleno el próximo mes de enero, según las previsiones provisionales de la Eurocámara.
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En quin món viuen
L'esperpent somiatruites queda encara més palès si veiem quins aeroports volen incloure a la xarxa bàsica: Lleida, Logronyo (amb 2 vols diaris) i... atenció: Castelló! Ja posats, per què no Ciudad Real?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Penso que tot això es només una "resposta" a seguir construint Espanya i ara més, degut al gir independentista que ha agafat la Generalitat de Catalunya.
La Unió Europea ja fa fer la llista de corredors ferroviaris europeus i, si no recordo malament, ja es tancada; per molt que bramin no podran fer gaire cosa més.
La Unió Europea ja fa fer la llista de corredors ferroviaris europeus i, si no recordo malament, ja es tancada; per molt que bramin no podran fer gaire cosa més.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
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Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... raneo.html
Fracasa el intento del PP y el PSOE de diluir la apuesta europea por el corredor mediterráneo
El proyecto de corredor central se queda fuera del mapa de redes transeuropeas aprobado por las comisiones de Transporte y de Industria del Parlamento Europeo
Economía | 18/12/2012 - 16:45h | BEATRIZ NAVARRO | BRUSELAS | Corresponsal
El intento del PP y el PSOE por incluir la Travesía Central de los Pirineos (TCP) entre las inversiones prioritarias de la UE en los próximos años ha fracasado.
El proyecto se ha quedado fuera del mapa de redes transeuropeas de transporte aprobado esta mañana por las comisiones de Transporte y de Industria del Parlamento Europeo, que solo han aceptado permitirle tener acceso a financiación comunitaria para estudios, no para su hipotética construcción.
En una decisión muy celebrada por las regiones y el empresariado del Arco Mediterráneo, la Comision Europea decidió en octubre incluir entre sus prioridades la construcción de un corredor ferroviario entre la Jonquera y Algeciras, tramo que conectaría con una importante red europea de transporte de mercancías.
En paralelo, Bruselas renunció a apostar por la TCP, una infraestructura que no encaja en los criterios de rentabilidad económica, viabilidad y valor añadido europeo que guió a Bruselas en la selección de proyectos.
La inclusión de un proyecto entre las prioridades europeas le garantiza un acceso privilegiado a la financiación comunitaria, que en cualquier caso debe ser completada con fondos nacionales o regionales.
La ampliación de la lista de infraestructuras clave en España potencialmente habría reducido su dotación económica, cuando el planteamiento de la UE en la actual revisión de las redes transeuropeas era precisamente priorizar y concentrarse en proyectos factibles a corto plazo.
En febrero, con el cambio de gobierno, España dio la campana. En su primer consejo de ministros europeos de transporte, Ana Pastor anunció la decisión del gobierno de retirar su apoyo a la propuesta pactada por la Comision Europea con el anterior ejecutivo socialista y reclamó la inclusión de nuevos proyectos, entre ellos la construcción de un túnel de cota baja en la parte central de los Pirineos.
El ejecutivo comunitario recibió con sorpresa y disgusto el cambio de posición española. Pero la pelota estaba ya en el campo del Parlamento Europeo, el foro donde PP y PSOE pactaron la pasada primavera sumar fuerzas y presentar varias enmiendas conjuntas para revisar el mapa de proyectos propuesto por Bruselas.
Finalmente, el mapa ha salido aprobado hoy prácticamente intacto en sus grandes líneas. Ni se han eliminado corredores ni se han incluido tramos nuevos. Sí se han introducido pequeñas enmiendas para incluir en la red básica europea infraestructuras como los aeropuertos de Málaga, Alicante, Gran Canaria y Tenerife sur, como pedían los representantes del PP y PSOE en la comisión de transportes.
Las plataformas logísticas de Zaragoza, Murcia, Valladolid, León, Antequera y Alcázar de san Juan también mejoran su estatus dentro de las prioridades europeas.
El acuerdo alcanzado por el Parlamento Europeo debe ser ahora negociado con el consejo de ministros de transporte, con vistas a alcanzar un acuerdo en primera lectura esta primavera para que pueda entrar en vigor con el nuevo presupuesto para el periodo 2014-2020.
La negociación se verá afectada por el resultado de las conversaciones sobre el nuevo marco financiero de la UE, que podrían rebajar los 31.700 millones de euros que Bruselas propone gastar en este programa los próximos siete años.
"Celebro que la rigurosa metodología de la Comision Europea" de selección de proyectos "se haya respetado en el voto de hoy, así como el principio de que cada proyecto debe tener un valor añadido para el conjunto de la UE", ha celebrado el eurodiputado Ramón Tremosa (CIU).
La eurodiputada socialista Inés Ayala, ponente de uno de los informes, cree que el resultado porque "mejora claramente la propuesta del Gobierno" y justifica que se permita a la Travesía Central de los Pirineos seguir teniendo acceso a fondos europeos, aunque solo para estudios; lo contrario, argumenta, habría sido "tirar el dinero" de los contribuyentes europeos porque en los últimos años la UE ya ha subvencionado algunos estudios.
Por su parte, el eurodiputado del PP Luis de Grandes apostó por seguir negociando con la Comisión Europea para alcanzar el objetivo fallido de incluir al puerto de Vigo en la red básica europea.
Fracasa el intento del PP y el PSOE de diluir la apuesta europea por el corredor mediterráneo
El proyecto de corredor central se queda fuera del mapa de redes transeuropeas aprobado por las comisiones de Transporte y de Industria del Parlamento Europeo
Economía | 18/12/2012 - 16:45h | BEATRIZ NAVARRO | BRUSELAS | Corresponsal
El intento del PP y el PSOE por incluir la Travesía Central de los Pirineos (TCP) entre las inversiones prioritarias de la UE en los próximos años ha fracasado.
El proyecto se ha quedado fuera del mapa de redes transeuropeas de transporte aprobado esta mañana por las comisiones de Transporte y de Industria del Parlamento Europeo, que solo han aceptado permitirle tener acceso a financiación comunitaria para estudios, no para su hipotética construcción.
En una decisión muy celebrada por las regiones y el empresariado del Arco Mediterráneo, la Comision Europea decidió en octubre incluir entre sus prioridades la construcción de un corredor ferroviario entre la Jonquera y Algeciras, tramo que conectaría con una importante red europea de transporte de mercancías.
En paralelo, Bruselas renunció a apostar por la TCP, una infraestructura que no encaja en los criterios de rentabilidad económica, viabilidad y valor añadido europeo que guió a Bruselas en la selección de proyectos.
La inclusión de un proyecto entre las prioridades europeas le garantiza un acceso privilegiado a la financiación comunitaria, que en cualquier caso debe ser completada con fondos nacionales o regionales.
La ampliación de la lista de infraestructuras clave en España potencialmente habría reducido su dotación económica, cuando el planteamiento de la UE en la actual revisión de las redes transeuropeas era precisamente priorizar y concentrarse en proyectos factibles a corto plazo.
En febrero, con el cambio de gobierno, España dio la campana. En su primer consejo de ministros europeos de transporte, Ana Pastor anunció la decisión del gobierno de retirar su apoyo a la propuesta pactada por la Comision Europea con el anterior ejecutivo socialista y reclamó la inclusión de nuevos proyectos, entre ellos la construcción de un túnel de cota baja en la parte central de los Pirineos.
El ejecutivo comunitario recibió con sorpresa y disgusto el cambio de posición española. Pero la pelota estaba ya en el campo del Parlamento Europeo, el foro donde PP y PSOE pactaron la pasada primavera sumar fuerzas y presentar varias enmiendas conjuntas para revisar el mapa de proyectos propuesto por Bruselas.
Finalmente, el mapa ha salido aprobado hoy prácticamente intacto en sus grandes líneas. Ni se han eliminado corredores ni se han incluido tramos nuevos. Sí se han introducido pequeñas enmiendas para incluir en la red básica europea infraestructuras como los aeropuertos de Málaga, Alicante, Gran Canaria y Tenerife sur, como pedían los representantes del PP y PSOE en la comisión de transportes.
Las plataformas logísticas de Zaragoza, Murcia, Valladolid, León, Antequera y Alcázar de san Juan también mejoran su estatus dentro de las prioridades europeas.
El acuerdo alcanzado por el Parlamento Europeo debe ser ahora negociado con el consejo de ministros de transporte, con vistas a alcanzar un acuerdo en primera lectura esta primavera para que pueda entrar en vigor con el nuevo presupuesto para el periodo 2014-2020.
La negociación se verá afectada por el resultado de las conversaciones sobre el nuevo marco financiero de la UE, que podrían rebajar los 31.700 millones de euros que Bruselas propone gastar en este programa los próximos siete años.
"Celebro que la rigurosa metodología de la Comision Europea" de selección de proyectos "se haya respetado en el voto de hoy, así como el principio de que cada proyecto debe tener un valor añadido para el conjunto de la UE", ha celebrado el eurodiputado Ramón Tremosa (CIU).
La eurodiputada socialista Inés Ayala, ponente de uno de los informes, cree que el resultado porque "mejora claramente la propuesta del Gobierno" y justifica que se permita a la Travesía Central de los Pirineos seguir teniendo acceso a fondos europeos, aunque solo para estudios; lo contrario, argumenta, habría sido "tirar el dinero" de los contribuyentes europeos porque en los últimos años la UE ya ha subvencionado algunos estudios.
Por su parte, el eurodiputado del PP Luis de Grandes apostó por seguir negociando con la Comisión Europea para alcanzar el objetivo fallido de incluir al puerto de Vigo en la red básica europea.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
http://www.ara.cat/societat/Pastor-Brus ... 12840.html
INFRAESTRUCTURES
Pastor manté a Brussel·les que Espanya no pot renunciar al corredor ferroviari central
La ministra de Foment defensa que aquest eix viari pels Pirineus és "clau per a cinc comunitats autònomes"
ARA Barcelona | Actualitzada el 26/02/2013 13:47
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha defensat aquest dimarts a Brussel·les la seva aposta per construir el corredor mediterrani i, alhora, la travessia central pels Pirineus. Al Parlament Europeu, Pastor ha mantingut aquest posicionament. "Espanya, segons el meu parer, no ha de renunciar al corredor central", ha expressat la ministra davant els mitjans de comunicació. La ministra, que s'ha reunit amb eurodiputats, ha dit que aquest eix ferroviari pels Pirineus és "clau per a cinc comunitats autònomes".
El govern espanyol pressiona per aconseguir que Brussel·les accepti finançar el corredor central. Tanmateix, l'executiu comunitari ja va comunicar el març del 2012 que no considerava prioritari unir Espanya i França a través dels Pirineus. Europa va apostar per finançar el corredor mediterrani.
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Pastor manté a Brussel·les que Espanya no pot renunciar al corredor ferroviari central
La ministra de Foment defensa que aquest eix viari pels Pirineus és "clau per a cinc comunitats autònomes"
ARA Barcelona | Actualitzada el 26/02/2013 13:47
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha defensat aquest dimarts a Brussel·les la seva aposta per construir el corredor mediterrani i, alhora, la travessia central pels Pirineus. Al Parlament Europeu, Pastor ha mantingut aquest posicionament. "Espanya, segons el meu parer, no ha de renunciar al corredor central", ha expressat la ministra davant els mitjans de comunicació. La ministra, que s'ha reunit amb eurodiputats, ha dit que aquest eix ferroviari pels Pirineus és "clau per a cinc comunitats autònomes".
El govern espanyol pressiona per aconseguir que Brussel·les accepti finançar el corredor central. Tanmateix, l'executiu comunitari ja va comunicar el març del 2012 que no considerava prioritari unir Espanya i França a través dels Pirineus. Europa va apostar per finançar el corredor mediterrani.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
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Pastor nega que la insistència pel Corredor Central ferroviari acabi afectant el Mediterrani
La ministra justifica el nou intent que com més peticions, més finançament es pot obtenir
Dimarts, 26 de febrer del 2013 - 14:54h. | EFE / Brussel·les
La ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, ha argumentat que com més projectes d'infraestructures es presentin, més finançament es pot aconseguir de la UE per justificar la insistència del Govern en el Corredor Central ferroviari. Pastor ha descartat que aquest nou intent pugui perjudicar els interessos del Corredor Mediterrani, ja aprovat per les autoritats comunitàries.
La dirigent ha afirmat que Espanya "no ha de renunciar al Corredor Central" ferroviari després de reunir-se a Brussel·les amb representants dels partits espanyols al Parlament Europeu i amb ponents de l'informe que l'Eurocambra està preparant sobre les Xarxes Transeuropees, mentre es negocia amb els Vint-i-set i amb la Comissió Europea (CE) el llistat definitiu dels projectes que podran accedir a finançament de la UE.
Al ser preguntada sobre si el fet d'incloure noves infraestructures pot suposar menys finançament per a les ja contemplades en el llistat, ha assenyalat que "perquè un tingui projectes, no li passarà res a altres projectes".
L'Executiu espanyol "recolza tot el que està en el document actual", però defensa la inclusió de la part del "Corredor Central" no contemplada en l'actual esborrany del llistat, és a dir, l'eix Algesires-Madrid-Saragossa, des d'on es connectaria amb França a través del País Basc i Catalunya.
"Espanya, segons el meu parer no ha de renunciar al Corredor Central", ha dit Pastor, que ha destacat que hi ha "cinc comunitats autònomes per a les quals és un projecte fonamental". Ha recalcat que el Govern defensarà aquest "tercer fil", que suposa una inversió total d'uns 1.500 milions d'euros, per tal que Espanya es converteixi en un "gran centre logístic".
MOMENT DELICAT
Així mateix, ha destacat la importància d'afegir el port de Vigo a la "xarxa europea", de manera que es tingui en compte el seu "element quantitatiu", ja que és el port pesquer més gran del món i té una de les àrees frigorífiques més importants, des de la qual se subministra peix "a gran part de la Unió Europea".
L'objectiu és que aquest port s'inclogui a la "xarxa bàsica" de transport ferroviari de mercaderies i que pugui sol·licitar fons comunitaris per a totes les actuacions que tinguin a veure amb la promoció de les anomenades autopistes del mar.
La ministra ha admès que és "un moment complicat" per defensar aquestes peticions, ja que el llistat de projectes prioritaris està "en fase de discussió" entre el PE, l'Executiu comunitari i els Vint-i-set. El procés es podria prolongar durant els primers mesos del 2013 i culminarà amb una votació en el ple de l'Eurocambra la segona part de l'any.
Pastor nega que la insistència pel Corredor Central ferroviari acabi afectant el Mediterrani
La ministra justifica el nou intent que com més peticions, més finançament es pot obtenir
Dimarts, 26 de febrer del 2013 - 14:54h. | EFE / Brussel·les
La ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, ha argumentat que com més projectes d'infraestructures es presentin, més finançament es pot aconseguir de la UE per justificar la insistència del Govern en el Corredor Central ferroviari. Pastor ha descartat que aquest nou intent pugui perjudicar els interessos del Corredor Mediterrani, ja aprovat per les autoritats comunitàries.
La dirigent ha afirmat que Espanya "no ha de renunciar al Corredor Central" ferroviari després de reunir-se a Brussel·les amb representants dels partits espanyols al Parlament Europeu i amb ponents de l'informe que l'Eurocambra està preparant sobre les Xarxes Transeuropees, mentre es negocia amb els Vint-i-set i amb la Comissió Europea (CE) el llistat definitiu dels projectes que podran accedir a finançament de la UE.
Al ser preguntada sobre si el fet d'incloure noves infraestructures pot suposar menys finançament per a les ja contemplades en el llistat, ha assenyalat que "perquè un tingui projectes, no li passarà res a altres projectes".
L'Executiu espanyol "recolza tot el que està en el document actual", però defensa la inclusió de la part del "Corredor Central" no contemplada en l'actual esborrany del llistat, és a dir, l'eix Algesires-Madrid-Saragossa, des d'on es connectaria amb França a través del País Basc i Catalunya.
"Espanya, segons el meu parer no ha de renunciar al Corredor Central", ha dit Pastor, que ha destacat que hi ha "cinc comunitats autònomes per a les quals és un projecte fonamental". Ha recalcat que el Govern defensarà aquest "tercer fil", que suposa una inversió total d'uns 1.500 milions d'euros, per tal que Espanya es converteixi en un "gran centre logístic".
MOMENT DELICAT
Així mateix, ha destacat la importància d'afegir el port de Vigo a la "xarxa europea", de manera que es tingui en compte el seu "element quantitatiu", ja que és el port pesquer més gran del món i té una de les àrees frigorífiques més importants, des de la qual se subministra peix "a gran part de la Unió Europea".
L'objectiu és que aquest port s'inclogui a la "xarxa bàsica" de transport ferroviari de mercaderies i que pugui sol·licitar fons comunitaris per a totes les actuacions que tinguin a veure amb la promoció de les anomenades autopistes del mar.
La ministra ha admès que és "un moment complicat" per defensar aquestes peticions, ja que el llistat de projectes prioritaris està "en fase de discussió" entre el PE, l'Executiu comunitari i els Vint-i-set. El procés es podria prolongar durant els primers mesos del 2013 i culminarà amb una votació en el ple de l'Eurocambra la segona part de l'any.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Què pesats que són amb la TCP...i de mentre, tot i que ella ho negui, el CM les obres quasi ni avancen!
A veure quan, des d'Europa, se'ls dona llargues definitivament per a la TCP
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Salutacions,
Oriol
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Res a fer
Però si ja ho fan. Passa que, per acontentar la pròpia parròquia, al govern espanyol fan el tossut, però saben perfectament que no hi tenen res a pelar.oriolp13 wrote:A veure quan, des d'Europa, se'ls dona llargues definitivament per a la TCP
Va de tercer carril a la via convencional que va pel centre de la península, o s'han inventat l'accepció de "tercer fil" com a "tercer eix"?Ha recalcat que el Govern defensarà aquest "tercer fil", que suposa una inversió total d'uns 1.500 milions d'euros, per tal que Espanya es converteixi en un "gran centre logístic".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Ja em veig a vindre que faran una nova opció....un túnel desde "Puerta de Atocha" passant per SAragossa i fins la frntera francesa, així no haurna de fer cap pont ni tallar carreteres i serà "barat" ja que només caldrà posar la tuneladora en primera cap al nord-nord-est i endavant.
(faig broma).
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Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Mira que són pesats amb el tema. Un cop resolta la connexió del Pertús, la prioritat del govern francès ara mateix és foradar els Alps cap a Itàlia. I en el Sud-Ouest, les línies prioritàries són, per aquest ordre:
1) LGV Tours-Bordeus (en construcció, obertura prevista 2017)
2) LGV Bordeus-Tolosa (2020-2022)
3) LGV Bordeus-Y basca (2020-2022)
4) LGV Tolosa-Narbona (2025-2030)
A més dels nombrosos projectes de duplicació, electrificació i millora a la xarxa convencional.
Per no parlar de la fèrria oposició al projecte que hi ha a la Bigorra i al Béarn, a l'estiu vaig estar a la zona de Cauterets i a tots els pobles hi ha pancartes i cartells en contra del túnel dels Pirineus. I si el moviment anti-TAV no és tan fort com a la Val di Susa és precisament perquè en el fons tothom sap que és un projecte impossible.
1) LGV Tours-Bordeus (en construcció, obertura prevista 2017)
2) LGV Bordeus-Tolosa (2020-2022)
3) LGV Bordeus-Y basca (2020-2022)
4) LGV Tolosa-Narbona (2025-2030)
A més dels nombrosos projectes de duplicació, electrificació i millora a la xarxa convencional.
Per no parlar de la fèrria oposició al projecte que hi ha a la Bigorra i al Béarn, a l'estiu vaig estar a la zona de Cauterets i a tots els pobles hi ha pancartes i cartells en contra del túnel dels Pirineus. I si el moviment anti-TAV no és tan fort com a la Val di Susa és precisament perquè en el fons tothom sap que és un projecte impossible.
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Bodeus-Dax, i no Bordeus-Y basca.
El tram Dax-Irun no es construirà degut a les pressions que, començades des de l´esquerra abertzale, es van estendre a bona part de l´espectre polític de la zona.
Finalment, es va decidir que el tràfic pel País Basc francès es faci per la línia convencional, electrificada a 1500 V ì amb restes importants de catenaria Midi..
El tram Dax-Irun no es construirà degut a les pressions que, començades des de l´esquerra abertzale, es van estendre a bona part de l´espectre polític de la zona.
Finalment, es va decidir que el tràfic pel País Basc francès es faci per la línia convencional, electrificada a 1500 V ì amb restes importants de catenaria Midi..
Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Ok, gràcies per la correcció! Així doncs, si la pressió popular ha pogut paral·litzar el tram Dax-Y basca, no m'imagino el que podria passar amb la TCP (a la cara Nord del Pirineu). És de ser il·lusos pensar que la TCP es farà abans que Montpeller-Perpinyà (que també va per llarg) i Dax-Y basca...437.001 wrote:Bodeus-Dax, i no Bordeus-Y basca.
El tram Dax-Irun no es construirà degut a les pressions que, començades des de l´esquerra abertzale, es van estendre a bona part de l´espectre polític de la zona.
Finalment, es va decidir que el tràfic pel País Basc francès es faci per la línia convencional, electrificada a 1500 V ì amb restes importants de catenaria Midi..
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Re: Un nou plantejament : La ruta 16 + El corredor Medi
Sembla, desconec les dades, que el govern francés inverteix en millores de línies existents o la creació de noves per a un potencial econòmic viable.
I sota Pirineus es construeix segons la odeaologia del moment sufragat com un subsidi més de tots els que ja hi han, jejejeje.
I sota Pirineus es construeix segons la odeaologia del moment sufragat com un subsidi més de tots els que ja hi han, jejejeje.
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Que no n'hi ha de cuits!
Els ministres de Transport de la UE tornen a descartar el túnel pels Pirineus i ratifiquen el corredor mediterrani
L'eurocomissari Siim Kallas reitera davant la insistència espanyola que el mapa de les prioritats europees "està acabat"
http://www.ara.cat/societat/Transport-U ... 06697.html
L'eurocomissari Siim Kallas reitera davant la insistència espanyola que el mapa de les prioritats europees "està acabat"
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a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Sense educació no hi ha democràcia.
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