Autobusos de Lleida
Re: Autobusos de Lleida
Si, però s'hi us hi fixeu aquest home ensenya la seva T-Nostra B, que es la tarja de bus de jubilats que paguen 2.85€ per 10 viatges. Són uns 28,5 cèntims per viatge, bastant menys que els que tenim una T-10 (91 cèntims) o T-10/30 (69 cèntims). Tots els seus desplaçaments els deu fer en bus.
Re: Autobusos de Lleida
Diria que et convindria molt més comprar-te una T-50/30 per no dir gairebé que fins i tot la T-Jove et sortiria a compte.Adolescent barceloní wrote:Sobretodo si utilizas de dos a tres T-10 cada semana (de lunes a viernes) como yo y mi hermano (16 viajes, por 2: 32. Más alguno más extra... pues eso, casi 30€/semana...)
Si aneu junts tu i el teu germà podrieu compartir una T-70/30.
- Adolescent barceloní
- N9
- Posts: 2377
- Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
- Location: Entre el Barcelonès i Osona
- Contact:
Re: Autobusos de Lleida
Gràcies pel consell. Igualment, per la T-Jove... encara no tinc els 16 anysUT596001 wrote:Diria que et convindria molt més comprar-te una T-50/30 per no dir gairebé que fins i tot la T-Jove et sortiria a compte.Adolescent barceloní wrote:Sobretodo si utilizas de dos a tres T-10 cada semana (de lunes a viernes) como yo y mi hermano (16 viajes, por 2: 32. Más alguno más extra... pues eso, casi 30€/semana...)
Si aneu junts tu i el teu germà podrieu compartir una T-70/30.
Finalitzo l'off-topic.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Re: Autobusos de Lleida
No hi ha un mínim d'edat per a la T-Jove. L'únic requisit és que es tingui menys de 25 anys (cosa que a mi ja m'afectarà d'aquí pocs mesos )Adolescent barceloní wrote:Gràcies pel consell. Igualment, per la T-Jove... encara no tinc els 16 anys
Re: Autobusos de Lleida
Bé, després d'unes quantes setmanes amb el reforç de l'articulat a la L8, puc fer varies apreciacions:
- L'articulat circula de 13:00 a 16:00 (excepcionalment fins les 17:00 o ahir, per exemple, va circular fins acabar el servei del dia per falta de busos).
- A la L3 hi va a parar normalment el 4122 i, el 4059, un cop acabat el reforç a la L8, se'n torna a cotxeres.
- El 4059 porta bastants dies amb el BKB espatllat.
- L'articulat circula de 13:00 a 16:00 (excepcionalment fins les 17:00 o ahir, per exemple, va circular fins acabar el servei del dia per falta de busos).
- A la L3 hi va a parar normalment el 4122 i, el 4059, un cop acabat el reforç a la L8, se'n torna a cotxeres.
- El 4059 porta bastants dies amb el BKB espatllat.
Re: Autobusos de Lleida
Què ha passat amb el tema de la renovació de la concessió? No he llegit res des de l'estiu.
Re: Autobusos de Lleida
Modificacions de línies d’autobús
- El tram d’Agrònoms a les Basses, substituït per la línea d’Alpicat, i serveis alternatius per a la L-12
- La L19 es converteix en un servei a demanda
La concessionària d’autobusos Sarbus aplicarà, a partir de l’1 de gener, ajustaments en dos línies urbanes, la L-14 d’Agrònoms i la L-12 del Centre Històric, per optimitzar el servei. La línia L-14 i la L12 són, actualment, dos dels serveis més deficitaris (amb més quilòmetres i menys usuaris) del conjunt del serveis d’autobusos de la ciutat de Lleida. Seguint el mateix criteri d’adequació, amb l’entrada de l’any, canvia el sistema de funcionament de L-19 de Butsènit per un servei a la demanda, mantenint els mateixos horaris i expedicions.
En concret, se suprimeix l’actual recorregut de la L-12, que ara només funcionava en horari de matí, i la majoria de parades queden cobertes per altres línies. La majoria dels fins ara usuaris de la L-12 línia podran utilitzar altres línies d’autobús urbà i, en aquest sentit, les parades que compten amb més viatgers (Jutjats, Ïlla de l’oci, i la resta de l’eix Balmes-Aragó) disposen d’altres punts d’autobús a menys de 200 metres i amb vehicles que passen a una major freqüència que els de la línia que ara s’anul.la. Aquest autobús portava menys de 5 persones per trajecte i menys d’una persona per quilòmetre.
Pel que fa a L-14, només es deixa de cobrir l’actual tram entre Agrònoms i les Basses, un recorregut que ja queda cobert per la línia L128 de l’ATM, que fa el recorregut de Lleida a Alpicat, amb el mateix itinerari i amb la mateixa freqüència. Així, un cop finalitzat el recorregut pel centre de la ciutat com en l’actualitat, l’autobús es dirigirà per l’Av. Alcalde Rovira Roure fins a la rotonda de l’esglesia de Montserrat, on donarà la volta i tornarà per la mateixa Avinguda. Les parades urbanes es mantenen, i només queden afectades les parades de Camí de l’Albi i les de l’interior del Parc de les Basses d’Alpicat (Les Basses 1 i 2 i Pistes d’Atletisme).
La línia L128 de Lleida a Alpicat té una freqüència de 60 minuts (com la L14) i realitza un recorregut idèntic a gran part de la L14 (va des de la estació d’Autobusos fins a Alpicat passant per Av. Catalunya, Rambla Aragó, Balmes, Rovira Roure i carretera N-240), i realitzarà les mateixes parades. Així, la L128, a més de les parades a l’estació d’Autobusos, Rambla Aragó, RicardVinyes/sanitat, Hospital de Santa Maria i Germanies 2, realitzarà les parades a Camí de l’Albi, Les Basses 1 i 2 i la nova parada davant del Jardiland/Camí de Torres de Sanui. Els usuaris afectats són uns 30 usuaris al dia (2 per autobús), els quals podran agafar la L128 amb les targes integrades de l’ATM.
En el cas de L-19 de Butsènit es transforma en un servei de bus a demanda. Els usuaris que desitgin utilitzar aquesta línia ho podran sol·licitar amb un dia d’antel·lació i farà el recorregut habitual amb els mateixos horaris vigents.
Aquestes modificacions de les línies d’autobusos responen a criteris d’optimització de recursos i d’adaptació a la demanda dels ciutadans i ciutadanes. Des de la concessionària d’autobusos s’ha informat les associacions de veïns d’aquestes modificacions en els recorreguts de les línies.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16858
- El tram d’Agrònoms a les Basses, substituït per la línea d’Alpicat, i serveis alternatius per a la L-12
- La L19 es converteix en un servei a demanda
La concessionària d’autobusos Sarbus aplicarà, a partir de l’1 de gener, ajustaments en dos línies urbanes, la L-14 d’Agrònoms i la L-12 del Centre Històric, per optimitzar el servei. La línia L-14 i la L12 són, actualment, dos dels serveis més deficitaris (amb més quilòmetres i menys usuaris) del conjunt del serveis d’autobusos de la ciutat de Lleida. Seguint el mateix criteri d’adequació, amb l’entrada de l’any, canvia el sistema de funcionament de L-19 de Butsènit per un servei a la demanda, mantenint els mateixos horaris i expedicions.
En concret, se suprimeix l’actual recorregut de la L-12, que ara només funcionava en horari de matí, i la majoria de parades queden cobertes per altres línies. La majoria dels fins ara usuaris de la L-12 línia podran utilitzar altres línies d’autobús urbà i, en aquest sentit, les parades que compten amb més viatgers (Jutjats, Ïlla de l’oci, i la resta de l’eix Balmes-Aragó) disposen d’altres punts d’autobús a menys de 200 metres i amb vehicles que passen a una major freqüència que els de la línia que ara s’anul.la. Aquest autobús portava menys de 5 persones per trajecte i menys d’una persona per quilòmetre.
Pel que fa a L-14, només es deixa de cobrir l’actual tram entre Agrònoms i les Basses, un recorregut que ja queda cobert per la línia L128 de l’ATM, que fa el recorregut de Lleida a Alpicat, amb el mateix itinerari i amb la mateixa freqüència. Així, un cop finalitzat el recorregut pel centre de la ciutat com en l’actualitat, l’autobús es dirigirà per l’Av. Alcalde Rovira Roure fins a la rotonda de l’esglesia de Montserrat, on donarà la volta i tornarà per la mateixa Avinguda. Les parades urbanes es mantenen, i només queden afectades les parades de Camí de l’Albi i les de l’interior del Parc de les Basses d’Alpicat (Les Basses 1 i 2 i Pistes d’Atletisme).
La línia L128 de Lleida a Alpicat té una freqüència de 60 minuts (com la L14) i realitza un recorregut idèntic a gran part de la L14 (va des de la estació d’Autobusos fins a Alpicat passant per Av. Catalunya, Rambla Aragó, Balmes, Rovira Roure i carretera N-240), i realitzarà les mateixes parades. Així, la L128, a més de les parades a l’estació d’Autobusos, Rambla Aragó, RicardVinyes/sanitat, Hospital de Santa Maria i Germanies 2, realitzarà les parades a Camí de l’Albi, Les Basses 1 i 2 i la nova parada davant del Jardiland/Camí de Torres de Sanui. Els usuaris afectats són uns 30 usuaris al dia (2 per autobús), els quals podran agafar la L128 amb les targes integrades de l’ATM.
En el cas de L-19 de Butsènit es transforma en un servei de bus a demanda. Els usuaris que desitgin utilitzar aquesta línia ho podran sol·licitar amb un dia d’antel·lació i farà el recorregut habitual amb els mateixos horaris vigents.
Aquestes modificacions de les línies d’autobusos responen a criteris d’optimització de recursos i d’adaptació a la demanda dels ciutadans i ciutadanes. Des de la concessionària d’autobusos s’ha informat les associacions de veïns d’aquestes modificacions en els recorreguts de les línies.
http://www.paeria.cat/cat/ajuntament/no ... icia=16858
- Danilleida
- N7
- Posts: 578
- Joined: Friday 03/10/2008 2:16
- Location: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.
Re: Autobusos de Lleida
Jo directament suprimiria la L14 i destinaria el bus que te per pasar-lo a la L9 amb un total de 4 autobusos. Crec que no costaria res allargar la L9 fins la rotonda del cami de la creu... A part els estudiants tindrien un bus a agronoms cada 10- 15 minuts...
Re: Autobusos de Lleida
Molt d'acord! No pot ser que a l'ETSEA només s'hi pugui arribar a les hores i 50 minuts amb el 14 i el 17. Amb el 9 això s'arreglaria i es guanyaria molta flexibilitat.Danilleida wrote:Jo directament suprimiria la L14 i destinaria el bus que te per pasar-lo a la L9 amb un total de 4 autobusos. Crec que no costaria res allargar la L9 fins la rotonda del cami de la creu... A part els estudiants tindrien un bus a agronoms cada 10- 15 minuts...
Crec que és una proposta molt vàlida que caldria traslladar a qui correspongui!
Last edited by Ferry1ac1 on Saturday 05/01/2013 18:02, edited 1 time in total.
Re: Autobusos de Lleida
Molt d'acord amb la proposta del company Dani. A part s'ha de destacar que la L14 no s'atura a totes les parades del centre de la ciutat dins el seu recorregut.
Gràcies a la supressió de la L12, el 4146 passa a la L18 juntament amb el 4159. Em sembla un moviment interessant ja que a la L18 no hi ha grans aglomeracions de passatgers i un bus estàndard era excessiu. D'aquesta manera es guanya un altre bus a la reserva.
Per últim cal comentar que el preu del bitllet senzill d'Autobusos de Lleida passa dels 1,15€ als 1,20€. És curiós com al mes de setembre ja van pujar 5 cèntims amb la pujada de l'IVA, i ara un altre cop. Ens han clavat 10 cèntims en 3 mesos.
Gràcies a la supressió de la L12, el 4146 passa a la L18 juntament amb el 4159. Em sembla un moviment interessant ja que a la L18 no hi ha grans aglomeracions de passatgers i un bus estàndard era excessiu. D'aquesta manera es guanya un altre bus a la reserva.
Per últim cal comentar que el preu del bitllet senzill d'Autobusos de Lleida passa dels 1,15€ als 1,20€. És curiós com al mes de setembre ja van pujar 5 cèntims amb la pujada de l'IVA, i ara un altre cop. Ens han clavat 10 cèntims en 3 mesos.
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
Estic d'acord amb el que proposa el Dani!! Suprimir la L14 i extendre la L9. D'altra banda penso que caldria fer una reforma total de totes les linies per guanyar i optimitzar el servei.
Re: Autobusos de Lleida
Què li demanareu als Reixos per a Autobusos de Lleida? Alguna nova línia, busos nous...
Jo podria fer una llista de dues pàgines amb totes les coses que m'agradaria veure.
Jo podria fer una llista de dues pàgines amb totes les coses que m'agradaria veure.
Re: Autobusos de Lleida
Jo demano que començin a pensar en jubilar al 4125, 4126 (normalment a reforços matinals de La Caparrella) principalment perquè no estan adaptats a PMR.
I una proposta, arran de que sense dir res ja es va retallar la 1 (de dos busos a un) quan la van fer baixar per Salmerón i donat que ja no té cap parada excluisva (Anselm Clavé se la van carregar amb aquest canvi) jo crec que es una línia prescindible.
Apart que el tema que comenteu del 9 no estaria malament, però no faria falta un quart bus?
I els que comentàveu lo de la zona de l'ETSEA: què no és el 17 el que tornant del Tanatori para a Tennis 2 (a tocar de l'ETSEA) i no el 18?
Que jo sàpiga el 18 només arriba a aquella residència al costat de la vía del tren, vora el centre de fauna de Vallcalent.
I una proposta, arran de que sense dir res ja es va retallar la 1 (de dos busos a un) quan la van fer baixar per Salmerón i donat que ja no té cap parada excluisva (Anselm Clavé se la van carregar amb aquest canvi) jo crec que es una línia prescindible.
Apart que el tema que comenteu del 9 no estaria malament, però no faria falta un quart bus?
I els que comentàveu lo de la zona de l'ETSEA: què no és el 17 el que tornant del Tanatori para a Tennis 2 (a tocar de l'ETSEA) i no el 18?
Que jo sàpiga el 18 només arriba a aquella residència al costat de la vía del tren, vora el centre de fauna de Vallcalent.
Re: Autobusos de Lleida
Tota la raó, ja he editat el missatge!albe6 wrote: I els que comentàveu lo de la zona de l'ETSEA: què no és el 17 el que tornant del Tanatori para a Tennis 2 (a tocar de l'ETSEA) i no el 18?
Que jo sàpiga el 18 només arriba a aquella residència al costat de la vía del tren, vora el centre de fauna de Vallcalent.
Re: Autobusos de Lleida
Avui he baixat a la capital i em trobo:
- Que al 14 retallat, li segueixen posant 60 minuts de volta. Me l'he trobat fent la regulació a la parada de davant del McDonald's, a l'entrada des d'Almacelles / Alpicat. Crec que al xòfer que li toqui la 14 es passarà més de la meitat del seu torn allí. No el poden baixar a 45 minuts i fer-li fer la regulació davant de l'ETSEA (Agrònoms 2)? Algun que altre estudiant segur que ho agrairía. Per cert, m'ha semblat que tenia el 4122.
- Una de nova no publicitada: al 18 li han retallat horari de servei. Fins ara crec que la última volta era a les 21, i ara passa a ser a les 20.
- Que al 14 retallat, li segueixen posant 60 minuts de volta. Me l'he trobat fent la regulació a la parada de davant del McDonald's, a l'entrada des d'Almacelles / Alpicat. Crec que al xòfer que li toqui la 14 es passarà més de la meitat del seu torn allí. No el poden baixar a 45 minuts i fer-li fer la regulació davant de l'ETSEA (Agrònoms 2)? Algun que altre estudiant segur que ho agrairía. Per cert, m'ha semblat que tenia el 4122.
- Una de nova no publicitada: al 18 li han retallat horari de servei. Fins ara crec que la última volta era a les 21, i ara passa a ser a les 20.
Re: Autobusos de Lleida
Algú fa servir aquesta "app" d'Android? https://play.google.com/store/apps/deta ... lleida.bus
L'acabo de descarregar però no em dóna cap dada. És una llàstima perquè té bona pinta.
L'acabo de descarregar però no em dóna cap dada. És una llàstima perquè té bona pinta.
Re: Autobusos de Lleida
Sergi: Bona tarda i Bon Any! Els autobusos urbans que s'estan suprimint linies o retallant horaris. No seria interessant plantejar una reforma integral de totes les linies per optimitzar els costos i evitar que vàries linies passin pel mateix carrer?Gracies
Alcalde: Sí Sergi, de fet estem treballant en una proposta en aquest sentit, destinada a optimitzar totes les línies, evitant això que dius, però alhora que pugui millorar la freqüències de les línies més utilitzades i reduir el temps d'espera en parada. De fet els ajustos que estem fent ara són d'aquelles línies més deficitàries, o bé perquè el recorregut es massa llarg i/o bé perque tenen poca demanda
http://xat.paeria.es/elog.php?id=109&PH ... 31ae80391q
A veure què fan, tot i que no sé si esperar-ne gran cosa.
Re: Autobusos de Lleida
Los vecinos del casco antiguo de Lleida reclaman una línea de bus que enlace los dos grandes ejes comerciales
Proponen a la Paeria una alternativa a la extinta L-12, abolida por falta de pasajeros
La Plataforma del Pla de l’Aigua, situada en el casco antiguo de Lleida, reclama una línea de minibús que enlace con los dos ejes comerciales de la ciudad, la Zona Alta y el Eix Comercial. Los miembros de la entidad proponen una alternativa después de que se suprimiera la línea de autobús urbano L-12, denominada Jutjats, al no ser rentable por el poco uso de pasajeros que la utilizaban a diario.
Miquel Sabaté, presidente de la Plataforma del Pla de l’Aigua, explica que “el itinerario de la L-12 no era funcional”, por lo que han propuesto al ayuntamiento una alternativa para finalizar con los “problemas de aislamiento” de la zona. “Nos gustaría tener una línea interior que comunicara el centro histórico y la zona alta mediante un minibús lanzadera”. Según Sabaté, se dinamizarían los equipamientos comerciales y culturales, a la vez que se daría una salida a las necesidades de los vecinos, de los turistas y se fomentaría la cultura leridana.
El itinerario previsto por los miembros de la Plataforma comenzaría en el Carrer Cavallers y enlazaría con el histórico Mercat del Pla, la Seu Vella y regresaría hasta Ricard Vinyes. “Serían siete minutos de trayecto con un coste útil. Cualquier visitante de nuestra ciudad podría salir de la Oficina de Turismo y visitar gracias a esta lanzadera los lugares más emblemáticos sin pérdida posible”, subraya Sabaté.
Desde la Paeria se llevó a cabo un plan piloto durante la Navidad utilizando un tren, aunque los resultados no fueron los esperados, puesto que el vehículo se averió los primeros días de utilización.
http://www.lavanguardia.com/local/lleid ... z2HxT1igHf
Proponen a la Paeria una alternativa a la extinta L-12, abolida por falta de pasajeros
La Plataforma del Pla de l’Aigua, situada en el casco antiguo de Lleida, reclama una línea de minibús que enlace con los dos ejes comerciales de la ciudad, la Zona Alta y el Eix Comercial. Los miembros de la entidad proponen una alternativa después de que se suprimiera la línea de autobús urbano L-12, denominada Jutjats, al no ser rentable por el poco uso de pasajeros que la utilizaban a diario.
Miquel Sabaté, presidente de la Plataforma del Pla de l’Aigua, explica que “el itinerario de la L-12 no era funcional”, por lo que han propuesto al ayuntamiento una alternativa para finalizar con los “problemas de aislamiento” de la zona. “Nos gustaría tener una línea interior que comunicara el centro histórico y la zona alta mediante un minibús lanzadera”. Según Sabaté, se dinamizarían los equipamientos comerciales y culturales, a la vez que se daría una salida a las necesidades de los vecinos, de los turistas y se fomentaría la cultura leridana.
El itinerario previsto por los miembros de la Plataforma comenzaría en el Carrer Cavallers y enlazaría con el histórico Mercat del Pla, la Seu Vella y regresaría hasta Ricard Vinyes. “Serían siete minutos de trayecto con un coste útil. Cualquier visitante de nuestra ciudad podría salir de la Oficina de Turismo y visitar gracias a esta lanzadera los lugares más emblemáticos sin pérdida posible”, subraya Sabaté.
Desde la Paeria se llevó a cabo un plan piloto durante la Navidad utilizando un tren, aunque los resultados no fueron los esperados, puesto que el vehículo se averió los primeros días de utilización.
http://www.lavanguardia.com/local/lleid ... z2HxT1igHf
Re: Autobusos de Lleida
Home entre Eix Comercial i Zona alta ja hi ha bona comunicació, amb 5 linies que pugen per Avinguda Catalunya i Rambla Aragó. L'Eix ja està bé de bus, i els de Pla de l'aigua tenen no gaire lluny la parada d'Hisenda, a la plaça Cervantes.
I de baixada en segueixen havent-hi dos, que passant cada 15 minuts com ho fa el 7 sembla suficient. Ara, demanar en sabem tots
I de baixada en segueixen havent-hi dos, que passant cada 15 minuts com ho fa el 7 sembla suficient. Ara, demanar en sabem tots
-
- N7
- Posts: 460
- Joined: Monday 29/09/2008 17:48
- Location: 2 Ronda- Hospitals / 3 Exterior - Hospitals / 20 Ronda
Re: Autobusos de Lleida
He llegit al facebook de Radio Lleida que el grup de CIU criticava el descens d'un 4% en el nombre de viatgers als busos fruit de les retalladas i que la regidora d'urbanisme ha dit que estan treballant en una reestructuració de busos que es posarà en marxa a la primavera... A vere si es cert i fan una reforma integral de totes les linies...