Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

victorcasta wrote:No. El 26 d'octubre, com diu la notícia que vas citar ahir.
Per això mateix ho pregunto, m'ha extranyat, a la notícia diuen el 26 d'octubre... a no ser que m'estigui embolicant i una cosa no tingui a veure amb l'altra, que pot ser...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dues cosetes diferents

Post by Guigui »

Una cosa és la presentació, i una altra la inauguració oficial. Que són polítics, i amb els temps que corren, han d'esprémer a fons les poques coses que poden presentar a la societat!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by faristol »

A pocs dies de la inauguracio oficial d'aquest "carril" tinc certes questions que vull fer notar sobre el tema (El carril VAO de la C-58) per allo de dir les coses abans que passin o puguin passar.

Primer de tot es posible que jo estigui molt errat i que les coses vagin de forma diferent, no m'agrada criticar per criticar pero quan les coses tenen fonament i arguments llavors no tinc problemes en fer-ho, tant de bo que les coses que veig siguin errades, no es podra comprobar fins que el carril funcioni aixi que tambe li donc un marge de confiança,pero el que vull dir es que el que explicare quedi dit abans de la inauguracio, paso a diari i he anat veient que feien i he sofert les cues e incomoditats de primera ma, (com tants altres, tambe soc espectador del tema)

Anem a la tèca....(crec que sortira un Post tipus Santfeliuenc...)

Antecedents:

1.- Autopista colapsada a hores punta, tant de sortida com d'entrada.
2.- "PLAN E" de l'anterior govern per fer obra pública.
3.- Reclamacions desde el Valles de millores sobre tot pel transport públic per carretera.


Be, comencem.
La inversio o "gasto" per dir les coses sense eufemismes positius ha estat molt i molt eleveda per unes millores jo crec que molt minses i que no faran desapareixer les cues si no que les traslladaran a un altre lloc afegint-hi un grau de perillositat a la autopista.

- Una de les raons del colapse del coll de Moncada es que un tant per cent molt elevat de persones entren a Barcelona per aqui, via AP-7 i en surten per evitar el peatge de Mollet, si aquest no existis, no hi hauria tant embut PERO "amb la esglesia hemos topado" (abertis)

- Molta gent que va cap al Maresme o Barcelones Nord baixa fins el nus de la Trinitat per despres agafar la B-20 i a li'nreves perque no hi comunicacio efectiva, (be si, la Vallensana i Conreria) pero son carreteres com de muntanya, aqui hi ha lo solucio del Tunel de Parpers de Granollers a Mataro (gratuit), pero si vols fer via has de pagar el peatge de LA Roca i estem en el mateix d'abans.




Errors d'aquest carril.

- Al final del mateix en Direccio Terrassa la incorporacio es per l'esquerra i en corba i en poc espai de temps 1 Km escas hi ha la sortida de la AP-7, ja es veu que les caravanes del coll de Moncada es traslladaran a quest punt just davant de Cerdanyola i Ripollet, a mes del perill de tota incorporacio per l'esquerra i en corba.

- Carril no VAO (la autopista normal) sortint de Barcelona Ningu s'ha parat a pensar que anant cap a Terrassa davant de Ciutat Meridiana, el carril VAO elevat ara fa que el sol mai arribi al carril esquerra (on passen el cotxes que van mes depressa) i en aquesta zona a l`hivern poden donar-se situacions problematiques amb el gel, doncs a patir d'ara el sol no hi tocara mai.

- Carril d'entrada per accedir al VAO venint desde sentit Terrassa , igual es per l'esquerra, tal i com va ara la majoria per aquesta zona (a tot drap) sera un perill intentar posar-se a l'esquerra per accedir al VAO, autobusuos inclsosos, un perill i tambe la formacio de caravanes, abans d'on ara es solen formar.

- Arribada a Barcelona, el carril nomes va a la Meridiana, quant moltissima gent va a les rondes, en aquest cas qui vagi cap a la B-20 perdra tot el que hagi guanyant en la gimcama per anar al nus de la mateixa forma que si es vol accedir a les rondes i optara per anar Meridiana avall empitjorant la circulacio en aquesta avinguda.

- Zona de Trinitat , aqui hi haura un altre punt de conflicte i la gent del barri patira de valent ja que normalment el tema esta força atapait, ara encara ho estara mes i amb semafors inclosos just sota el Nus i per accedir-hi, en el cas de la B-20 es perd l'acces directe i la gent tindra que fer la ICS (X) per anar cap a Badalona colapsant de pas la Ronda de Dalt que ve de la Vall d'hebrón.

- De sortida igual qui vagi per les rondes i vulgui accedir al VAO tindra que sortir de les mateixes i fer una altre gimcama que no justifica el que pugui guanyar, doncs molta gent en comptes de anar per la ronda agafara meridiana, una via que pot tornar a augmentar de transit.

Es una obra d'ingenieria quasi faraonica per molts pocs kilometres i d'una utiliat minsa, s'en afavoriran els usuaris de bus que vagin a Cerdanyola o al Poligon La ferreria i poc mes, be m'en elegro per ells.

Qui i com es controlara que en els cotxes hi vagin 3 o mes persones?

I els panells? qui els controlara? perque de vegades hi ha panells a Terrassa al vespre que indiquen accident a l'entrada de Barcelona i previsio de 45 min. per fer el trajecete i no hi ha res, i mirant per Internet resulta que era a les 5 de la tarda, ¿que van plegar i no van apagar el cartell desde el centre de control? o aixi fomenten que mes gent passi pels tunels de Vallvidrera? no ho se a vegades ho penso...(soc bastant mal pensat perque no ha pasat ni una ni dues vegades, despres es com el conte de la lletera un dia hi ha cacau i ningu en fa cas).

I al moment critic de revertir el sentit del carril???

Com tallaran la incorporacio???

Be i moltes altres coses, pero no vull extendrem.

Que seria lo ideal:
A falta de un planol i dibuixar coses, ja que no es el meu
Fora el petage de Mollet i gratuitat per accedir al tunel de parpers desde la Ap-7

Si parlem d'obres, i si agafem la direccio entrada Barcelona per descruire el tema, aquesta autopista tindria que desviarse cap a l'esquerra un cop superat el Baricentro, be, desviar-se no seguir recta i no fer la corba dretes, la autopista deuria pasar per damunt del riu Fins i ot cobrint aquest i allunyar-se de les casses de cerdanyola just al damunt de la entrada del poligon la ferreria i hauria que fer una gran rotonda o nou nus , on la autopista que va cap a barcelona seguis igual, (ara amb elV AO) i una altre vbaixes tambe sobre el riu al costat de Moncada per anar parar a un nou tunel que anes a Sobre Badalona i aixi s'evitaria anar al nus per accedr al barcelones nord i potser els laterals del riu (de vegades cloca) es dignificarien.pero tot aixo es ciencia ficcio ja ho se.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by victorcasta »

El carril d'acceleració des del carril VAO cap a Manresa, és molt llarg. No conec gaires carrils d'acceleració tan llargs.

D'altra banda, els busos que vagin cap a Sabadell/Terrassa no ho faran per la incorporació de l'esquerra, sinó per la sortida 4, i de la mateixa manera en sentit Barcelona, que s'hauran d'incorporar pels laterals.

El control dels vehicles es farà amb una patrulla in-situ dels Mossos. M'imagino que es posaran a l'alçada de la benzinera BP, on s'hi ha habilitat una zona per a poder-se apartar, o per averies.

El fet que vagi cap a la Meridiana i no cap a Rondes és que és un carril pensat per al bus, i que, ho podran aprofitar els vehicles d'alta ocupació, però sobretot és per a autobusos.
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by faristol »

Be si que es llarg pero jo no en diria "carril d'accelerió" si no que es va fonent en corba, i acel.lerar en corba sense veure que hi ha mes enllà.....noi...perill
Per altre banda la defincio de carril d'acceleració es la de incorporar-se a una via ràpida procurant igualar la teva velocitat a la dels usuaris de la via, en aquell troç els usuaris dl carril esquerra de la via van normalment a mes del permes, per el que el tema de la incorporacio no sera fàcil, es mes pels conductors i pel diseny d'incorporacio de l'esquerra pero es una realitat, ja ho veuras.

Si el control es fara in-situ per un patrulla de Mossos destinada alla les 24 hores, a part de tindre una gran despessa de coliri pels ulls de tant mirar no ho veig clar, ho grabaran i al dia seguent algu anira apuntant matricules? Jo no ho veig clar i tampoc ho han explicat de forma clara.

Be, no se si nomes es pensat en bus o no, pero veient la mega obra, es evident que si nomes fos pels busos del Valles seria una despesa desorbitada, pero els de Sabadell i mes amunt poc guanyaran ja t'he dit que les caravanes es traslladaran nomes una mica mes amunt i amb mes intensitat, perque s'ajuntaran els usuaris de que entren per Cardanyola-Moncada, que fins ara al menys a la sortida de Barcelona no intervenien en el embus del coll de Montcada, els busos que si els hi anira be son els de Cerdanyola o Ripollet, tot entent que si arriben pel VAO mes vehicles que abans a les entrades de Cerdanyola aquestes tambe es colapsaran ja que la caravana del coll de Montcada feia de "regulacio Natural".

No he vist com esta la Meridana, pero si la incorporacio a la avinguda es pel centre els busos tambe tindran que fer la ics "X" o tindran un semafor especific, o sigui un altre traba.

M'he oblidat de l'anclatge dels cartells a dalt del VAO amb tirants pel vent, tampoc ho vec clar, espero que ho hagin calculat be.

Tambe que anant per les vies normals no VAO en direccio Terrassa-Manresa, just abans de la sortida de Cerdanyola a la corba a dretes a aquesta li ha quedat un "peralte" bastant mal fet i dolent i el radi es mes tencat que abans.

Les matematiques no enganyen, si en configuracio 2 carrils VAO de sortida + 3 carrils normals (en total 5 carrils) s'en pasa a 3 a la zona d'abans del Baricentro, el embus es segur, i mes gran que abans es de logica i fisica.

Sinceramente aquest carril em recorda a aquell que posaven a la Autopista davant la fabrica de ciment quant venies de Girona els Diumenges (tant per la idea com per el kilometratge) en que a vegades era pitjor el remei que la enfermetat i obviament molt el mes car que uns cons.

No estic en contra dels VAO, nomes que crec aquesta mega-obra aillada no servira de molt , pel que ha costat, els VAO que vist a altres llocs tenen molts mes kilometres i la configuracio es molt mes diferent sobre tot en la configuracio del final del VAO.

El temps ens donara o treura la rao.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by raulitinbcn »

Ahir venia de Terrassa i en els cartell de missatgeria variable ficava:

Code: Select all

*****PANELL*****
*******DE*******
*****PROVES*****
i a els costats sortia un signe de informació sobre fons blau.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by davida »

Simplement APOSTOFLANT!!!

www.elperiodico.cat
El carril VAO de la C-58 estara tancat de 13h a 16h, totes les nits i els caps de setmana.
Visca tirar els diners!!!! I tindre una infraestructura sense aprofitar !!!

:cop :cop :cop :cop :cop :cop

Tan costa deixar certes hores obertes en un sentit i unes altres en el altre sentit?
Es per no tindre 24h una patrulla del mossos controalant el VAO?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by victorcasta »

Que els caps de setmana estaran tancats no és cert. La nota de premsa oficial diu que es faran servir depenent de les circumstàncies del trànsit.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by davida »

victorcasta wrote:Que els caps de setmana estaran tancats no és cert. La nota de premsa oficial diu que es faran servir depenent de les circumstàncies del trànsit.
El VAO tindria que funcionar 24h, exceptuant els temps de canvis de sentit del VAO. Es estupid tenir un infraestructura acabada i sense servei els caps de setmana o les nits. Tindre obert el VAO 24h no te que tindre cap cost.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cost del VAO

Post by Guigui »

davida wrote:Tindre obert el VAO 24h no te que tindre cap cost.
El tema és que, tal com el tenen muntat, requereix una supervisió "manual" que té un cost, que augmenta com més temps estigui en servei.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

La premsa corrobora l'horari limitat

Post by Guigui »

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by victorcasta »

davida wrote:
victorcasta wrote:Que els caps de setmana estaran tancats no és cert. La nota de premsa oficial diu que es faran servir depenent de les circumstàncies del trànsit.
El VAO tindria que funcionar 24h, exceptuant els temps de canvis de sentit del VAO. Es estupid tenir un infraestructura acabada i sense servei els caps de setmana o les nits. Tindre obert el VAO 24h no te que tindre cap cost.
Quin sentit té el carril VAO obert de 23 a 5 si l'autopista va buida o quasi buida, tenint en compte el sobrecost que té al haver-hi de destacar una patrulla?
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by davida »

victorcasta wrote: Quin sentit té el carril VAO obert de 23 a 5 si l'autopista va buida o quasi buida, tenint en compte el sobrecost que té al haver-hi de destacar una patrulla?
I perque hi te que estar sempre una patrulla? Controls aleatoris. Pel mateix motiu es podrien tancar les autopistes de peatge de 23 a 5.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Diferència

Post by Guigui »

Llevat que les autopistes de peatge estan tancades amb barrera i el carril VAO, no.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

És força lògic que el carril BVAO romangui inaccessible per la nit, ja que no aporta res a la fluïdesa del trànsit (amb tres carrils per sentit a la C-58 n'hi ha prou, pel trànsit nocturn), a banda que està limitat a 100 Km/h. a diferencia dels carrils normals, i sempre li afegirà un grau de risc (el carril d'incorporació esmentada per l'esquerra en sentit Terrassa, carril únic i certa possibilitat de que un vehicle s'equivoqui i entri pel sentit que no estigui habilitat en aquell moment, etc.).

Si cal que hi hagi una patrulla per control·lar el carril en aquests períodes de temps en què es superflu, cap mena de dubte en que la lògica diu que estigui tancat.

Ara bé, els caps de setmana sencers també? Als moments d'"operació sortida" i "operació retorn" (i especialment a l'estiu i quan hi ha ponts) sí que té sentit utilitzar-ho quan l'enllaç de la C-58 amb el Nus de la Trinitat està congestionat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by faristol »

Acollonante!!

No s'en adonen que hi ha gent que fa hoarri intensiu ( o es que mai han treballat a una industria?) al migdia tancat per anar a a dinar? ( dues horetes) quina "pallussada".

Al mati hi ha tambe força enrenou de sortida de Barcelona i a l'inreves a la tarda cap a les 6 les cues d'entrada a Barcelona son "apoteosiques".

Entenc que a la nit no presti servei, pero el demes es una Pressa de pel.

la nomenclatura d'aquesta nova via es C-58cc

CC - en eletricitat, es Circuit Capacitiu o tambe vol dir "Curt Circuit" esperem que sigui nomes el primer, encara que també podria significar "Cag.. Co...y" o "Cuanta" Collo...
User avatar
faristol
N8
N8
Posts: 769
Joined: Friday 05/01/2007 20:20
Location: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by faristol »

Llegint tot el que s'esta dient per la xarxa i circulant per la C-58 quasi a diari m'en adono d'un altre problema molt gran i aquest si que es de MOLT DIFICIL SOLUCIO, vaja imposible diría.

Els habitants de Barcelona Ciutat i conurbacio, esperen o desitjarien que el carril fos de Sortida al mati i d'entrada a la tarda i en canvi els habitants del Valles i resta de Comarques properes al Barcelonès, desitjarien i voldrien el contrari, es a dir el carril obert d'entrada a Barcelona al mati i de sortida de Barcelona a la Tarda...

Aghhhh....ja la tenim liada un altre cop....algu s'enrecorda d'aquells temps de "l'area Metropolitana" d'un color politic i la resta de "Catunya" d'un altre i les pica-baralles constants???? Doncs aixo...una altre "patata calenta".


* Ja que habiat hi hauran "l.leccions" si algun partit politic proposa (inspirant-se en el carril VAO) que a Catalunya es pari totalment l'activitat desde les 13 hores fins les 16 hores per poguer dinar tranquilament i fins i tot fer migdiada, doncs tenen el meu vot asegurat.


Abans d'ahir deurien estar fent probes ja que sortint de Barcelona vaig veure un Autobus d'una empresa coneguda circulant pel VAO, Impresiona bastant veure un bus enfilant-se davant de la zona de Ciutat Meridiana, pero mes endavant a la alçada del segon pont n'hi habia mes de parats i varis cotxes de mossos atravesats, el bus va parr amb els warnigs i ja no vaig veure mes.

En els panells posa que el carril VAO ja no es una autopista, aixi ho indica el senyal de final d'autopista.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by oriolp13 »

faristol wrote:Llegint tot el que s'esta dient per la xarxa i circulant per la C-58 quasi a diari m'en adono d'un altre problema molt gran i aquest si que es de MOLT DIFICIL SOLUCIO, vaja imposible diría.

Els habitants de Barcelona Ciutat i conurbacio, esperen o desitjarien que el carril fos de Sortida al mati i d'entrada a la tarda i en canvi els habitants del Valles i resta de Comarques properes al Barcelonès, desitjarien i voldrien el contrari, es a dir el carril obert d'entrada a Barcelona al mati i de sortida de Barcelona a la Tarda...

Aghhhh....ja la tenim liada un altre cop....algu s'enrecorda d'aquells temps de "l'area Metropolitana" d'un color politic i la resta de "Catunya" d'un altre i les pica-baralles constants???? Doncs aixo...una altre "patata calenta".


* Ja que habiat hi hauran "l.leccions" si algun partit politic proposa (inspirant-se en el carril VAO) que a Catalunya es pari totalment l'activitat desde les 13 hores fins les 16 hores per poguer dinar tranquilament i fins i tot fer migdiada, doncs tenen el meu vot asegurat.


Abans d'ahir deurien estar fent probes ja que sortint de Barcelona vaig veure un Autobus d'una empresa coneguda circulant pel VAO, Impresiona bastant veure un bus enfilant-se davant de la zona de Ciutat Meridiana, pero mes endavant a la alçada del segon pont n'hi habia mes de parats i varis cotxes de mossos atravesats, el bus va parr amb els warnigs i ja no vaig veure mes.

En els panells posa que el carril VAO ja no es una autopista, aixi ho indica el senyal de final d'autopista.
No crec que hi hagi molt de conflicte, ja que considero que hi ha bastanta més gent que a primera hora del matí entra a treballar cap a Barcelona que no en surti per a treballar a fora.
Salutacions,

Oriol
User avatar
alf
N6
N6
Posts: 180
Joined: Wednesday 18/07/2012 18:51

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by alf »

Me da la impresión de que mucha gente no es familiar con el concepto de una vía reversible, y eso que en la diagonal alta se usa un sistema similar. No se trata de ampliar la autopista entera, sino de ofrecer un pase rápido en horas punta, en este caso a la vez que hace de carril Bus/VAO. En países donde es más amplia la infraestructura viaría, en américa por ejemplo, es bastante comúm este sistema, frecuentemente sin ser carril VAO, sino una serie de carriles adicionales que se usan según el flujo, comunmente en forma de viaducto elevado (pudiendo ser el ahorro de un viaducto paralelo una razón para este sistema, ya que hablamos de 3 carriles). Lo único diferente en la Diagonal es que los tres carriles centrales cambian de sentido según haga falta, ya que tampoco estan a desnivel. En este caso de la C-58 la cosa se asemeja más al principio de un carril bus: Ofrecer a x grupo una forma de rebasar el tráfico, pero no pretende realmente descongestionar, ya que no tiene demasiada capacidad con dos carriles que no son ni siquiera autovía. Ergo, si no hay tráfico, no hay nada que rebasar, y por razones de seguridad, de controlar que los coches vayan ocupados, de desgaste, etc. y porque simplemente no es necesario. ¿Por qué es tirar el dinero no usarlo cuando no hace falta?
Creo que es un muy buen sistema, porque incentiva el uso del bus y del coche compartido, pero no incentiva un mayor uso del coche.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by raulitinbcn »

Informació de la Generalitat

Carril BUS-VAO +3

El nou carril bus-VAO de la C-58 entrarà en funcionament el 29 d'octubre
El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, i el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, han presentat la normativa d’ús del carril bus-VAO de la C-58, que entrarà en funcionament dilluns, 29 d’ocubre. La nova infraestructura pretén fomentar l’ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació i millorar la mobilitat entre el Vallès Occidental i el Barcelonès i augmentar la capacitat viària d’una de les carreteres amb més trànsit de Catalunya.
En el marc de la pròxima posada en funcionament del carril bus-VAO de l’autopista C-58, el director general de Transports de Mobilitat, Ricard Font, i el director del Servei Català de Trànsit, Joan Aregio, n’han presentat la normativa d’ús. La nova infraestructura, que uneix Barcelona (avgda. Meridiana) i Ripollet, pretén fomentar el transport públic i millorar la mobilitat en una de les vies més transitades de Catalunya. Les obres han comportat una inversió de 80 MEUR i estan cofinançades amb fons europeus.
Què és un carril bus-VAO

La nova infraestructura està formada per dos carrils de circulació de té 6,8 quilòmetres de longitud


Imatge aèria del nou carril bus-VAO
Els carrils bus-VAO són aquells pels quals només poden circular de forma exclusiva els transports públics, motocicletes, vehicles ecològics, vehicles per a persones amb mobilitat reduïda i vehicles d’alta ocupació (VAO), és a dir, amb un mínim d’ocupants. Qualsevol transport privat que accedeixi a aquests tipus de carrils sense complir els requisits pot ser sancionat.

Aquest tipus de carrils tenen un horari d’us especial, no funcionen les 24 hores del dia. En el cas del carril bus-VAO de la C-58, els horaris són diferents per als dies feiners i els caps de setmana i festius. Consulteu els horaris a l’apartat del menú Horaris.

El carril bus-VAO de la C-58 és una infraestructura pionera a Catalunya i disposa de 6,82 km de longitud i 10 m d'amplada. Té dos carrils de circulació reversibles que aniran en el mateix sentit i que es podran utilitzar en direcció Barcelona o en direcció Vallès, segons les necessitats de mobilitat. El recorregut del nou carril és de l'avinguda Meridiana de Barcelona a la localitat de Ripollet.

Amb un pressupost de 80 MEUR i cofinançada amb fons europeus, aquesta infraestructura va ser encarregada pel Departament de Territori i Sostenibilitat a l’empresa pública Tabasa. Serà gestionada conjuntament entre el Departament de Territori i Sostenibilitat i el Servei Català de Trànsit.

Vehicles que poden circular-hi

Hi ha un determinat tipus de vehicles que estan autoritzats per circular pel carril bus-VAO, són els següents:

Vehicles destinats al transport públic de viatgers (autobusos, taxis, etc), degudament autoritzats
Turismes o vehicles mixts adaptats amb tres o més ocupants
Motocicletes
Vehicles per a persones amb mobilitat reduïda
Vehicles ecològics de baixa emissió autoritzats i amb etiqueta acreditativa al parabrisa, per mitjà del portal http://www.ecoviat.com

Distintius per als vehicles ecològics

Els conductors de vehicles ecològics que vulguin utilitzar el nou carril bus–VAO hauran d’introduir les dades al portal http://www.ecoviat.com per tal de comprovar que es compleixin els requisits i obtenir el distintiu corresponent.

Un cop rebuda, aquesta etiqueta acreditativa s’ha de col·locar al parabrisa del vehicle.

Els conductors de vehicles ecològics que ja estan registrats en aquest portal, la rebran automàticament, perquè si ho desitgen puguin utilitzar també el carril bus-VAO de la C-58.


Horaris

El carril estarà operatiu en un sentit o en un altre, en funció de les necessitats de mobilitat. L’esquema horari, en general, serà el següent:

Dies feiners

Entre les 6.30 h i les 13 h, estaran oberts en sentit d’entrada a Barcelona.
Entre les 16 h i les 22 h, estaran oberts en sentit de sortida de Barcelona.
La resta del dia, els carrils no estaran operatius.
Caps de setmana i festius

El funcionament del carril bus-VAO respondrà a les necessitats del trànsit


Nous serveis bus exprés

Coincidint amb l’obertura del nou carril bus-Vao, dilluns, 29 d’octubre començaran a funcionar quatre línies de bus ràpid, dins la futura xarxa “exprés.cat”:

Barcelona – Ripollet: Tindrà una freqüència de 10 minuts en hora punta, 15 minuts en hora vall i el temps de recorregut serà de 30 minuts. Inclou un nou servei tots els caps de setmana cada 60 minuts i durant el mes d’agost cada 30 minuts.

Barcelona – Sabadell (nova línia directa): Amb una freqüència de pas de 15 minuts de dilluns a divendres feiners, unirà Barcelona i Sabadell en 30 minuts.

Barcelona – Terrassa (nova línia directa): La nova línia oferirà serveis exprés cada 20 minuts de dilluns a divendres feiners, amb una durada del trajecte de 40 minuts, sense necessitat de transbordament.

Barcelona – Cerdanyola del Vallès – UAB: S’oferiran serveis cada 20 minuts en hora punta.

La parada a Barcelona de les quatre línies serà a Sagrera-Meridiana, on hi ha correspondència amb el Metro i Rodalies de Catalunya. Aquestes línies disposaran d’informació als usuaris en temps real mitjançant pantalles d’informació dinàmica i els vehicles seran accessibles.

Text adaptat a la nostre web de Wikibus (https://sites.google.com/site/wikibusca ... -bus-vao-3)

Enllaços
http://www.gencat.cat/especial/carrilbu ... /index.htm
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”