Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Total votes: 35

davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by davida »

Algú ha pensat que per pujar la velocitat comercial es podria permetre la entrada i la sortida per totes les portes. Així es distribuiria millor el passatge i les parades serien mes curtes. Que nomes entressin pel davant qui no tingues bitllet.
O encara mes ràpid. No es venen bitllets a bord . A molts caixers, estancs, quiosc, etc... es poden adquirir. I sino com vaig veure a Estonia, envies un sms al preu del bitllet i et retornen un codi de bitllet electronic.
O sino un altre alternativa que he vist, el bitllet senzills a bord tenen suplement de per exemple 1€. Al conductor 3€ un bitllet, 2€ al caixer, estanc o tenda, i quasi 1€ amb la T-10.
No es eliminar el bitllet pero si que quasi sigui anecdótic.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by UT596001 »

davida wrote:Algú ha pensat que per pujar la velocitat comercial es podria permetre la entrada i la sortida per totes les portes. Així es distribuiria millor el passatge i les parades serien mes curtes. Que nomes entressin pel davant qui no tingues bitllet.
O encara mes ràpid. No es venen bitllets a bord . A molts caixers, estancs, quiosc, etc... es poden adquirir. I sino com vaig veure a Estonia, envies un sms al preu del bitllet i et retornen un codi de bitllet electronic.
O sino un altre alternativa que he vist, el bitllet senzills a bord tenen suplement de per exemple 1€. Al conductor 3€ un bitllet, 2€ al caixer, estanc o tenda, i quasi 1€ amb la T-10.
No es eliminar el bitllet pero si que quasi sigui anecdótic.
No crec, a la zona 1 sempre que he agafat autobusos l'ús del bitllet senzill és moooolt reduït, per tant no em sembla bona la idea, encara que aplaudeixo l'instal·lació de petites màquines autovenda a les parades més concorregudes. A part que hem de tenir present que l'horari d'obertura dels comerços que esmentes (excepte els caixers) és més reduït que el del servei d'autobús.

En canvi, aplaudeixo l'idea del bitllet al mòbil, a moltes ciutats d'Alemanya i l'operadora De Lijn a Bèlgica ho fan.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Fran-Ikarus »

La pujada i baixada per totes les portes també em sembla inexcusable si d'allò que es tracta és de guanyar velocitat comercial.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Ferry1ac1
N8
N8
Posts: 926
Joined: Tuesday 14/06/2005 10:06
Location: Barcelona-Catalunya
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ferry1ac1 »

UT596001 wrote:No crec, a la zona 1 sempre que he agafat autobusos l'ús del bitllet senzill és moooolt reduït, per tant no em sembla bona la idea, encara que aplaudeixo l'instal·lació de petites màquines autovenda a les parades més concorregudes. A part que hem de tenir present que l'horari d'obertura dels comerços que esmentes (excepte els caixers) és més reduït que el del servei d'autobús.

En canvi, aplaudeixo l'idea del bitllet al mòbil, a moltes ciutats d'Alemanya i l'operadora De Lijn a Bèlgica ho fan.
L'ús no és majoritari, però no hi ha trajecte que no se'n compri un. A moltes ciutats es fa que durant les hores que els comerços estan tancats es venen bitllets a bord, la resta del dia no. Sincerament limitaria la venda de bitllets senzills a bord de 21:30 a 7:00 i a les parades d'inici i final de línia.

Pel que fa a les màquines de venda de bitllets al carrer caldrà veure quant costen, quants bitllets es compren i el vandalisme que hauran d'aguantar. Sincerament em sembla una pijada.
França451
N9
N9
Posts: 2271
Joined: Sunday 17/07/2011 20:23
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Location: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by França451 »

albert28 wrote:Yo encuentro lógico suprimir la 57 porque el Tram puede absorber claramente la carga de esta línea y total si llega al mismo sitio que el Tram al eliminar esta línea puede aumentarse la frecuencia de otras líneas. En horas puntas el Tram tiene mucha más eficacia que el bus con tanto atasco. Fuera de esas horas pues están a la par y se puede elminar,
Tenemos un pequeño problema todavía sin resolver: que desde Bon Viatge hasta Las Planas de Sant Joan despì es tramo de vía única, y semejante retraso que nadie se ha preocupado en arreglar limita las frecuencias de la T1 y la T2. Indicar igualmente que la T3 sólo cubre Sant Joan despí en parte ya que únicamente lo hace con el barrio de Las Planas y a Cornellà no llega ni de lejos. Mientras no tengamos un Montesa-Sant Feliu CC en vía doble en todo su tramo y un Las Planas-bon Viatge en vía doble, el tram seguirá siendo ineficiente porque no se le puede subir la frecuencia más. De hecho, la duplicación de vía en la T2 es más necesaria, ya que con una buena frecuencia T1/T2, subiendo en la T3 directamente a Sant Joan Despí se puede trasbordar a la T2 en las Planas y bajar más rápidamente al resto del pueblo y a Cornellà que dando toda la vuelta con la T2, aparte de servir de recorrido alternativo a comerte toda la T2. Respecto a la T3 digo lo mismo... me parece completamente absurdo y fuera de lugar el trazado en vía única entre Montesa y la Rambla de San justo, espacio hay de sobra para una segunda vía y ya es hora de resolver esos deberes si queremos tener realmente una alternativa que supla el destrozo que están haciendo en TMB.

PD: igualmente es tercermundista tener una estación cerrada porque sí que ahora no sirve absolutamente para nada cerrada: ernest Lluch. Menos sagreras y líneas nueves que no van a ver abiertas ni nuestros tataranietos y más hacer los deberes bien para que la Nova Xapussa bus sea al menos medio eficiente suplementada o ayudada por un transporte alternativo CON UNAS FRECUENCIAS DECENTES.
PD: y en cuanto a las de la R4 de Hospi a Martorell, mejor no comento.
Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...
User avatar
alf
N6
N6
Posts: 180
Joined: Wednesday 18/07/2012 18:51

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by alf »

França451 wrote: Tenemos un pequeño problema todavía sin resolver: que desde Bon Viatge hasta Las Planas de Sant Joan despì es tramo de vía única, y semejante retraso que nadie se ha preocupado en arreglar limita las frecuencias de la T1 y la T2.
Hasta aquí de acuerdo. Pero es tan sencillo como tirar adelante y suprimir el 57, y luego reinstaurarlo si hace falta antes de que se pueda duplicar la vía hasta Bon Viatge.
França451 wrote: Indicar igualmente que la T3 sólo cubre Sant Joan despí en parte ya que únicamente lo hace con el barrio de Las Planas y a Cornellà no llega ni de lejos. Mientras no tengamos un Montesa-Sant Feliu CC en vía doble en todo su tramo y un Las Planas-bon Viatge en vía doble, el tram seguirá siendo ineficiente porque no se le puede subir la frecuencia más. De hecho, la duplicación de vía en la T2 es más necesaria, ya que con una buena frecuencia T1/T2, subiendo en la T3 directamente a Sant Joan Despí se puede trasbordar a la T2 en las Planas y bajar más rápidamente al resto del pueblo y a Cornellà que dando toda la vuelta con la T2, aparte de servir de recorrido alternativo a comerte toda la T2. Respecto a la T3 digo lo mismo... me parece completamente absurdo y fuera de lugar el trazado en vía única entre Montesa y la Rambla de San justo, espacio hay de sobra para una segunda vía y ya es hora de resolver esos deberes si queremos tener realmente una alternativa que supla el destrozo que están haciendo en TMB.
Esto no lo entiendo... lo dices por el 157? Porque la T3 es bastante irrelevante al tramo de Ernest Lluch hasta Cornellà, excepto por el tramo donde se solapan. Aún y así tienes razón, y el tramo de vía única de la T3 lo que pasa es que esta obsoleto, no se debe duplicar sino substituir por el trayecto por Laureano Miró.
França451 wrote: PD: igualmente es tercermundista tener una estación cerrada porque sí que ahora no sirve absolutamente para nada cerrada: ernest Lluch. Menos sagreras y líneas nueves que no van a ver abiertas ni nuestros tataranietos y más hacer los deberes bien para que la Nova Xapussa bus sea al menos medio eficiente suplementada o ayudada por un transporte alternativo CON UNAS FRECUENCIAS DECENTES.
PD: y en cuanto a las de la R4 de Hospi a Martorell, mejor no comento.
Muy de acuerdo en lo primero, paso de vez en cuando por ahí haciendo justo el trayecto L5 - Tram, y siempre me acuerdo de esa estación de metro que prometieron. En lo segundo, te parecen bajas las frecuencias de la R4 hasta Martorell? A mi 15 minutos me parece muy bien, rara vez los veo llenos. Si hasta la L7, siendo una linea de "metro", pasa cada 15 minutos en sábados y domingos...
User avatar
albert28
N9
N9
Posts: 2185
Joined: Wednesday 10/11/2010 19:29

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by albert28 »

França451 wrote:Indicar igualmente que la T3 sólo cubre Sant Joan despí en parte ya que únicamente lo hace con el barrio de Las Planas y a Cornellà no llega ni de lejos. Mientras no tengamos un Montesa-Sant Feliu CC en vía doble en todo su tramo y un Las Planas-bon Viatge en vía doble, el tram seguirá siendo ineficiente porque no se le puede subir la frecuencia más. De hecho, la duplicación de vía en la T2 es más necesaria, ya que con una buena frecuencia T1/T2, subiendo en la T3 directamente a Sant Joan Despí se puede trasbordar a la T2 en las Planas y bajar más rápidamente al resto del pueblo y a Cornellà que dando toda la vuelta con la T2, aparte de servir de recorrido alternativo a comerte toda la T2. Respecto a la T3 digo lo mismo... me parece completamente absurdo y fuera de lugar el trazado en vía única entre Montesa y la Rambla de San justo, espacio hay de sobra para una segunda vía y ya es hora de resolver esos deberes si queremos tener realmente una alternativa que supla el destrozo que están haciendo en TMB.
Para zanjar el tema del Tram para no hacer más Off-Topic, tienes mucha razón, y te lo dice uno que vive cerca de la parada Bon Viatge (relativamente). Al menos en las horas puntas seria una mejoría realizar algunos T2 siguieran a partir de Llevant|Les Planes directamente hacia BCN por el tramo de T3 y viceversa.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Miquel »

Aquest matí he agafat la H6 a les 8:22 a la parada de Metro Alfons X (de fet, venia d'un V21), deixant de banda l'indigne enllaç entre aquestes dues direcció Mar - Llobregat.
He trigat 50 minuts clavats fins baixar a Plaça Reina Maria Cristina. He trigat 15 minuts d'anar de la parada Alfons X a CAP Larrad (de fet, és la parada següent).

Sort que "és" una línia d'"alta velocitat", en que se suposava que tindria gairebé sempre carril bus, prioritat semafòrica, etc...
I ja no parlem de les pantalletes del bus, que igual que les del metro, finalment només serveixen per mostrar de tot, menys informació de la línia.

Bones idees, però com sempre, portades a la pràctica de la pitjor manera possible.
El metro de Barcelona amb motoristes!
jsantos233
N5
N5
Posts: 116
Joined: Sunday 10/01/2010 18:39

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by jsantos233 »

Jo ahir vaig agafar la H6 a les 07.00 a Virrei Amat i a les 14.00 a Palau Reial. Al matí va anar bastant bé, vaig trigar uns 45 minuts o així, pero a la tornada vaig trigar casi una hora, degut a la alta afluencia de gent en la part central de la línia.

També vaig agafar el H6 el dilluns passat a les 7.00 del matí i vaig trigar potser una mica menys, 38 minuts o així. Després el dimarts a les 17.30 el vaig agafar a Virrei Amat i per fer un 90% del recorregut que vaig fer el dilluns, vaig trigar una hora.

El col.lapse a Barcelona en hores punta es el que es, i no hi ha cap cosa a fer, molt em temo.

Respecte a lo de les pantalles del bus, de les 4 vegades que he agafat l'H6(tots MAN Castrosua, pero imagino que passarà lo mateix als Citaro), només una de les vegades donava informació del trajecte i va ser només durant 10 minuts o així, després va deixar de funcionar i després de 30 minuts va tornar a funcionar.

En un dels trajectes l'ordinador que controla el tema de la tele es reiniciava constantment i a més la megafonia ni els cartells electrónics de seguent parada funcionaven, et tenies que guiar per saber si la parada havia sigut sol.licitada mirant els indicadors de a sobre de les portes. Per al mes frikis, comentar que fan servir la distribució Linux SLAX, carregant el sistema operatiu en RAM i fant servir un entorn d'escriptori KDE 3.5(ho considero una burrada fer servir un entorn d'escriptori per ficar un video...es malgastar memoria RAM).

Una altra cosa que vaig veure, potser només passa en els MAN, es que la gent que va a prop de les portes de la part de darrera del bus no enten lo que vol dir que les portes pitin quan s'estan tancant...la gent ni s'inmutava i podia trigar 30 segons en tancar la porta...

Jo sempre he pensat que quan alguna empresa/polític fa algo per "millorar", lo que vol dir es estalviar diners i empitjorar el servei mentint dient just lo contrari.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by pau5321 »

jsantos233 wrote:Jo ahir vaig agafar la H6 a les 07.00 a Virrei Amat i a les 14.00 a Palau Reial. Al matí va anar bastant bé, vaig trigar uns 45 minuts o així, pero a la tornada vaig trigar casi una hora, degut a la alta afluencia de gent en la part central de la línia.

També vaig agafar el H6 el dilluns passat a les 7.00 del matí i vaig trigar potser una mica menys, 38 minuts o així. Després el dimarts a les 17.30 el vaig agafar a Virrei Amat i per fer un 90% del recorregut que vaig fer el dilluns, vaig trigar una hora.

El col.lapse a Barcelona en hores punta es el que es, i no hi ha cap cosa a fer, molt em temo.

Respecte a lo de les pantalles del bus, de les 4 vegades que he agafat l'H6(tots MAN Castrosua, pero imagino que passarà lo mateix als Citaro), només una de les vegades donava informació del trajecte i va ser només durant 10 minuts o així, després va deixar de funcionar i després de 30 minuts va tornar a funcionar.

En un dels trajectes l'ordinador que controla el tema de la tele es reiniciava constantment i a més la megafonia ni els cartells electrónics de seguent parada funcionaven, et tenies que guiar per saber si la parada havia sigut sol.licitada mirant els indicadors de a sobre de les portes. Per al mes frikis, comentar que fan servir la distribució Linux SLAX, carregant el sistema operatiu en RAM i fant servir un entorn d'escriptori KDE 3.5(ho considero una burrada fer servir un entorn d'escriptori per ficar un video...es malgastar memoria RAM).

Una altra cosa que vaig veure, potser només passa en els MAN, es que la gent que va a prop de les portes de la part de darrera del bus no enten lo que vol dir que les portes pitin quan s'estan tancant...la gent ni s'inmutava i podia trigar 30 segons en tancar la porta...

Jo sempre he pensat que quan alguna empresa/polític fa algo per "millorar", lo que vol dir es estalviar diners i empitjorar el servei mentint dient just lo contrari.
Avui a la 107, hi havia una amb el carrito a la zona groga, li dic: "señora el carrito..." ni cas, "SEÑORA EL CARRITO!" em mira pero ni em fa cas, "señora... que esta pisando la zona amarilla", al final el conductor s'ha hagut d'aixecar a explicarli, 2 minuts parats per una parada.
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Back to topic!

Post by Guigui »

Com que ens estem desviant del tema, crit a l'ordre. Cada cosa té el seu fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
alf
N6
N6
Posts: 180
Joined: Wednesday 18/07/2012 18:51

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by alf »

Hoy me subí por primera vez en una de las nuevas lineas, el H6. Van todos tan bruscos al acelerar y frenar? Varias veces que casi se cae algun viejo porque acelera o frena muy brusco. Pense que tal vez les han puesto horarios muy justos y por eso corren, igual solo era un conductor cafre. Aparte de eso, no vi diferencia del 74. Bueno, la parada tenia pantalla informativa, eso sí había nuevo. No me viene a mente si ya era tan buena la frecuencia del 74, era buena pero hoy me esperé escasos 5 minutos despues de perderlo en la cara.
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ganz »

Si subiste a un 6000 NXB de los que, creo, acostumbran a realizar servicios en la H6, no me extraña nada. En sus inicios (son relativamente de nueva hornada), cuando me ha tocado subir en uno de ellos en la línea 22 (donde puntualmente han circulado), siempre han dado problemas por 3 motivos:
-Acceleración excesiva: Cogieras el 6000 que cogieras. No creo que sea cuestión del conductor, sino más bien del vehículo. En la aproximadamente veintena de veces que me ha tocado subir en uno de ellos, siempre me ha ocurrido lo mismo.
-Frenadas bruscas: Podríamos realizar la misma descripción que con la aceleración.
-Puertas de apertura-cierre demasiado rápidas, siendo un peligro. Eso ocurría especialmente en las primeras veces que subí a uno de esos buses, llegando a hacer daño a gente que bajaba el autobús y se ve golpeada por las puertas en su cierre.
Como curiosidad, en sus derivados en simple 1400, no he contemplado estos problemas de la misma manera (bien, los primeros días, también en el sistema de apertura/cierre de puertas), aunque se nota igualmente su carácter nervioso.

En quant a la nova xarxa, he tingut l'ocasió d'utilitzar la V21 (prou confortable, encara que no massa diferència amb el 10, no he notat un empitjorament del servei), la V7 (més o menys igual que amb la V21), l'H12 (entre Pl.Espanya i Universitat, la veritat és que no es nota la diferència en aquest tram amb l'anterior 56), a més dels primers dies la D20, on he notat que, segons quines hores, circulen dos vehicles en simple però junts, com realitzant la mateixa cadència horària com a reforç. En cap de setmanes i festius, aquest autobús, amb el 50 (perdó l'off-topic, però potser s'hauria d'obrir un nou fil sobre les profundes modificacions del tram sud d'aquesta línia), circulen amb articulats. Ahir, precisament, vaig agafar el 50, amb la curiositat que no han modificat les pantalles de ruta frontals, esmentant encara Montjuïc com a destinació final enlloc de Collblanc. Evidentment no passa això amb els simples de dies feiners.

Apunt apart, ahir les pantalles, a Pl.Universitat, no anaven. Essent pràcticament noves, ja comencen a funcionar erràticament.

Salut a tothom.
Ganz.
Edgar
N2
N2
Posts: 12
Joined: Friday 04/02/2011 13:15

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Edgar »

La veritat es que hi ha alguns conductors de l'H6 que són autèntics kamikazes a la hora de conduir. No només a la hora d'accelerar i frenar, cada cop que baixen pel carrer Periodistes passo una por...
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Adolescent barceloní »

Ganz wrote:Ahir, precisament, vaig agafar el 50, amb la curiositat que no han modificat les pantalles de ruta frontals, esmentant encara Montjuïc com a destinació final enlloc de Collblanc. Evidentment no passa això amb els simples de dies feiners.
Sí que passa, sí. Des que el 50 va a Collblanc he vist uns 6 o 7 autobusos (no sé si seran tots el mateix autobús o no, em fixo en el BKB) dient Montjuïc, en dies feiners. Inclús he pujat en un d'aquests, dels que diu Montjuïc.
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
User avatar
Ganz
N7
N7
Posts: 330
Joined: Monday 07/05/2012 13:30
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Location: Puigcerdà

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by Ganz »

Sí que els primers dies del canvi de recorregut (quan encara el 56, 57 i 157 circulaven i no la NXB), se'n veien forces, de 50 amb les indicacions frontals de recorregut BKB equivocades. Des que la NXB és operativa, sols en recordo un, d'autobús amb les indicacions equivocades, i fou el primer dia. Si és així, una manca d'actualització d'aquelles que canten, perquè ja demostren despreocupació total per una qüestió important. Bé, una més de TMB, valgui la redundància.
pau5321
N7
N7
Posts: 448
Joined: Monday 18/01/2010 4:26
Location: Barcelona
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by pau5321 »

Ganz wrote:Sí que els primers dies del canvi de recorregut (quan encara el 56, 57 i 157 circulaven i no la NXB), se'n veien forces, de 50 amb les indicacions frontals de recorregut BKB equivocades. Des que la NXB és operativa, sols en recordo un, d'autobús amb les indicacions equivocades, i fou el primer dia. Si és així, una manca d'actualització d'aquelles que canten, perquè ja demostren despreocupació total per una qüestió important. Bé, una més de TMB, valgui la redundància.
Avui a la 50 hi havia un que en portava encara P.MONTJUIC
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
piper1986
N1
N1
Posts: 7
Joined: Tuesday 06/03/2012 22:14

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by piper1986 »

Vaig probat la H12, desde ikea gran via fins a verneda i vaig tardar 45 minuts. Avui diumenge l'he agafat de plaça España fins la parada entre roger de llúria i bruc i m'ha sorpres que anès tant ràpid, he contabilitzat els minuts entre parades, plaça españa-universitat-passeig de gràcia i lluria-bruc, 0"-5"-7"-9"" minuts, lo que segons google maps hem dona una velocitat comercial de entre 17 i 19 km/h segons el troç.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Velocitat comercial

Post by Guigui »

Atès la baixada de trànsit en diumenge en comparació amb un feiner, la velocitat comercial dels busos en un dia com avui no és una referència. Al contrari, sembla que aquest aspecte no ha millorat pràcticament gens respecte a les línies anteriors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Post by wefer »

piper1986 wrote:Vaig probat la H12, desde ikea gran via fins a verneda i vaig tardar 45 minuts.
Jo l'he fet servir alguna vegada des de la zona d'Urgell fins a Tetuan, i la velocitat és exactament la mateixa que tenia el 56. De fet, és normal perquè no han canviat res a part del carril bus doble fins a Balmes, que només demostra el seu potencial en hora punta.
I tal com diu en Guigui, el 50 també l'havia utilitzat abans del canvi unes quantes vegades des de Montjuïc, i com que es saltava parades perquè no hi havia gent, era força ràpid.

I de fet, és que és de pura lògica que simplement canviant els rètols dels autobusos no s'aconsegueix fer-los anar més ràpid. L'únic que han fet en algunes zones ha estat suprimir parades (cosa que augmenta el temps d'accés dels viatgers) o fer recorreguts més rectes (ídem que l'anterior), ambdues mesures que milloren la velocitat final en alguns trams però a canvi de perjudicar alguns usuaris. Dit d'una altra manera: desvestir un sant per vestir-ne un altre.
Les úniques mesures realment efectives serien donar preferència semafòrica als busos, i ampliar la quantitat de carrils i calçades exclusives. Però d'això, poc se'n parla.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”