Ferry1ac1 wrote:Sagrerenc wrote:Jo també em donaré de baixa, des que visc a Toulouse normalment vaig a Barcelona un cap de setmana de cada dos i no em compensa de cap de les maneres pagar 8 euros al mes per fer un parell de trajectes. Però és que si visqués a Barcelona tampoc ho renovaria a no ser que l'utilitzés cada dia per anar a la feina. Aquí el VélÔToulouse només em costa 20 euros/any i tinc l'abonament ficat a la targeta sense contacte del transport públic ("Carte Pastel" de Tisséo).
20€ l'any? Però qui paga perquè el servei funcioni?
La infraestructura a Toulouse és bastant important tenint en compte la població de la ciutat (el 27% respecte Barcelona): estem parlant de 242 estacions (58% respecte Barcelona) i 2.400 bicicletes (40% respecte Barcelona). Cal tenir en compte que la "zona Bicing" té una extensió més o menys similar a les dues ciutats. Tot això ens fa pensar que els costos a Toulouse han de ser proporcionalment més alts que a Barcelona.
Però la realitat és que les xifres d'abonats anuals són més modestes: 15.000 a Toulouse i 120.000 a Barcelona (el 12,5%). I si tenim en compte que l'abonament anual a Toulouse costa la meitat, tenim que VélôToulouse ingressa, en concepte d'abonament anual, només un 6% del que ingressa el Bicing.
Però la gran diferència és que a Toulouse també hi ha abonaments mensuals (10 euros), tickets setmanals (5 euros) i diaris (1,20 euros). Segons dades del 2011, el 34% dels trajectes s'efectuen amb un tiquet diari i el 7% tiquet setmanal (encara no existia l'abonament mensual). Això ho explica tot: els ingressos per tiquets diaris són molt superiors als ingressos obtinguts per abonaments.
Però tot i així encara no quadren les xifres. Una altra característica del VélôToulouse és que les estacions disposen de publicitat. Això són més ingressos per a JCDecaux.
Acabo de trobar dades sobre els costos del servei: a VélôToulouse és de 2.000 euros/bici/any (això fa uns 4,8 M€/any) mentre que el cost del Bicing és de 17 M€ (equivalent a uns 2.833 euros/bici/any).
I per cert, a Marsella l'abonament anual val 5 euros...