Es decir, que se aplicará el mismo esquema que en Terrassa, con las vías 'exteriores' pasantes, y las interiores como terminales, si lo he entendido bien. Creo que se había hecho esta propuesta aqui en foro hace algún tiempo, el problema podría estar en dar cabida a andenes suficientes. ¿Alguien sabe como han decidido solucionarlo?albert28 wrote:Les vies principals d'Hospitalet seran l'1 i la 4; i la 2 i la 3 tindran el caràcter de terminals.
Adif reformarà l'estació de l'Hospitalet per on passa el 60% de Rodalies
Les obres costaran 11,5 milions i augmentaran la rapidesa de les maniobres de 519 trens diaris
La inversió en comptagotes que fa el Govern central de la llarga llista d'obres de menor pressupost del pla de Rodalies (de les grans i mitjanes no se'n sap res) arribarà finalment a l'estació de l'Hospitalet de Llobregat. Aquesta parada és un punt neuràlgic del sistema ferroviari barceloní ja que per ella passen diàriament ni més ni menys que 519 trens, el 60% del trànsit total. El gestor d'infraestructures estatal Adif ha tret a concurs aquest divendres la reforma, entre altres treballs, del laberint de 23 vies de l'estació per augmentar la rapidesa de l'entrada i sortida de trens, cosa que ha de repercutir de forma notable en el conjunt de la xarxa.
El principal objectiu del projecte és augmentar la capacitat operativa de les instal·lacions, en especial en les maniobres que realitzen els combois a la capçalera del costat de Sants. L'estació registra cada dia un moviment de 314 trens amb origen o final en aquesta, és a dir que precisen realitzar algun tipus de trajecte intern sense passatge, a més de 205 combois passants. La reordenació de les vies de la número 1 a la 4 racionalitzarà i optimitzarà per fi aquests moviments.
Les obres es liciten amb un termini màxim d'execució de nou mesos. En aquest temps l'actual via 4 es convertirà en passant i la 2 i la 3 tindran el caràcter de terminals, sense continuïtat. Amb aquests canvis les dues vies de circulació general seran la 1 i la 4. També es modificarà la via terminal M1 situada a la capçalera del costat Barcelona. La seva prolongació fins a una longitud de 205 metres facilitarà igualment les maniobres internes de l'estació.
ASCENSORS I ESCALES MECÀNIQUES
El projecte inclou la modernització dels sistemes d'electrificació, seguretat i comunicacions de sis vies més, de la número 11 a la 16, i el condicionament per al rentat de trens de la 17 a la 19. Una altra actuació destacada serà la col·locació d'ascensors i escales mecàniques en l'antiquat i no adaptat per a persones amb mobilitat reduïda pas sota les vies 1 i 2.
Finalment, s'augmentarà fins als 200 metres la longitud útil de les andanes de les dues futures vies de circulació general (1 i 4) i de les dues noves vies terminals (2 i 3). Amb aquesta prolongació es podran estacionar en tota la seva dimensió els nous i moderns trens del model Civia que Renfe està implantant progressivament a la xarxa de Rodalies de Barcelona els últims anys.
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... es-2235522
Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Doncs a veure si les executen ja les obres per que hi ha cada cisallament que és la ai carai!, sobretot a hora punta, de exasperant que és l'espera a l'entrada de l'estació...
D'altra banda, seria una novetat molt destacable per mi que visc al costat de l'estació i porto veient la mateixa platja de vies desde que tinc 3 anys
D'altra banda, seria una novetat molt destacable per mi que visc al costat de l'estació i porto veient la mateixa platja de vies desde que tinc 3 anys
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Obres de millora de l´alçada i longitud d´andanes en estacions de la R3.
Les obres consisteixen en tenir andanes altes de 160 m (i no 200 m, suposo que perquè a la R3 només hi ha 447, i no Civias).
-Montcada-Ripollet: l´obra sembla acabada.
-Santa Perpètua de Mogoda: idem, però aquí sembla més aviat fet de fa temps, és l´única que té cartelleria de Rodalies de Catalunya.
-Les Franqueses del Vallès: obres en curs a l´andana de l´edifici de viatgers (l´altra andana crec que ja estava en condicions).
-Sant Martí de Centelles: obres en curs a les dues andanes.
El gran problema de les estacions de la R3, és que no n´hi ha ni una que tingui passos inferiors, totes són amb pas a nivell (tret de Vic, clar).
Estacions com Mollet-Santa Rosa, Parets, Granollers-Canovelles, i La Garriga poden presentar situacions de risc per aquest motiu, ja que hi sol pujar i baixar bastanta gent.
L´alçada de les andanes no és tant un problema a la R3 com a les estacions de la R4 del tram Terrassa-Manresa (on és realment perillós), o les del tram Sant Sadurní-Sant Vicenç, de la R4 també.
Les estacions de la R4 que necessiten millora urgent d´andanes són Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet, Lavern-Subirats, La Granada, i L´Arboç. Les altres més o menys estan en un estat mig acceptable.
Les estacions que més necessiten una millora són la de Sant Miquel de Gonteres, i la de Viladecavalls, que són les dues pitjors estacions de rodalies d´Espanya amb molta diferència. Les dues necessiten andanes altes i pas inferior (no convé mantenir el pas a nivell perquè no tenen visibilitat -estan en corba les dues-, i a més són estacions on un de cada dos trens no hi para).
Les estacions de Mollet-Santa Rosa, Granollers-Canovelles, La Garriga, i molt en particular la de Parets del Vallès (que no té visibilitat, ja que hi ha una corba tancada just abans del pas a nivell entre andanes), necessitarien pas inferior.
A banda, a les estacions de Montcada-Bifurcació, Sant Andreu Arenal, Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat del Vallès, i Rubí, també seria una bona idea tenir andanes altes.
En certs casos (Cerdanyola-Universitat, i molt especialment Sant Andreu Arenal) degut a l´afluència, ja que és una incomoditat pels passatgers.
En el cas de Montcada-Bifurcació, perquè no totes les andanes de l´estació són altes, i pot ser causa de risc, a més de que certs trens hi inicien/acaben recorregut.
A Sant Cugat i a Rubí, és incòmode pujar i baixar del tren (per exemple la gent gran), ja que són estacions en corba.
Les obres consisteixen en tenir andanes altes de 160 m (i no 200 m, suposo que perquè a la R3 només hi ha 447, i no Civias).
-Montcada-Ripollet: l´obra sembla acabada.
-Santa Perpètua de Mogoda: idem, però aquí sembla més aviat fet de fa temps, és l´única que té cartelleria de Rodalies de Catalunya.
-Les Franqueses del Vallès: obres en curs a l´andana de l´edifici de viatgers (l´altra andana crec que ja estava en condicions).
-Sant Martí de Centelles: obres en curs a les dues andanes.
El gran problema de les estacions de la R3, és que no n´hi ha ni una que tingui passos inferiors, totes són amb pas a nivell (tret de Vic, clar).
Estacions com Mollet-Santa Rosa, Parets, Granollers-Canovelles, i La Garriga poden presentar situacions de risc per aquest motiu, ja que hi sol pujar i baixar bastanta gent.
L´alçada de les andanes no és tant un problema a la R3 com a les estacions de la R4 del tram Terrassa-Manresa (on és realment perillós), o les del tram Sant Sadurní-Sant Vicenç, de la R4 també.
Les estacions de la R4 que necessiten millora urgent d´andanes són Sant Miquel de Gonteres, Viladecavalls, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses, Castellbell i el Vilar, Sant Vicenç de Castellet, Lavern-Subirats, La Granada, i L´Arboç. Les altres més o menys estan en un estat mig acceptable.
Les estacions que més necessiten una millora són la de Sant Miquel de Gonteres, i la de Viladecavalls, que són les dues pitjors estacions de rodalies d´Espanya amb molta diferència. Les dues necessiten andanes altes i pas inferior (no convé mantenir el pas a nivell perquè no tenen visibilitat -estan en corba les dues-, i a més són estacions on un de cada dos trens no hi para).
Les estacions de Mollet-Santa Rosa, Granollers-Canovelles, La Garriga, i molt en particular la de Parets del Vallès (que no té visibilitat, ja que hi ha una corba tancada just abans del pas a nivell entre andanes), necessitarien pas inferior.
A banda, a les estacions de Montcada-Bifurcació, Sant Andreu Arenal, Cerdanyola-Universitat, Sant Cugat del Vallès, i Rubí, també seria una bona idea tenir andanes altes.
En certs casos (Cerdanyola-Universitat, i molt especialment Sant Andreu Arenal) degut a l´afluència, ja que és una incomoditat pels passatgers.
En el cas de Montcada-Bifurcació, perquè no totes les andanes de l´estació són altes, i pot ser causa de risc, a més de que certs trens hi inicien/acaben recorregut.
A Sant Cugat i a Rubí, és incòmode pujar i baixar del tren (per exemple la gent gran), ja que són estacions en corba.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
També estàn reformant l'andana de la R3 costat estació de Balenyà-Tona-Seva, i els trens ara paren a la via 1 i 3, l'andana de les quals ja era alta en tota la seva longitud, mentre que l'andana costat estació només estava alçada un troç.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
I la de Balenyà-Els Hostalets, però crec que això ja ho havia dit algú altre.oriolp13 wrote:També estàn reformant l'andana de la R3 costat estació de Balenyà-Tona-Seva, i els trens ara paren a la via 1 i 3, l'andana de les quals ja era alta en tota la seva longitud, mentre que l'andana costat estació només estava alçada un troç.
Gràcies per l´aclariment, de totes maneres...
Sant Feliu de Llobregat
A Sant Feliu, encara no han acabat amb amb la posta a punt, que esta sent més profunda del que em pensava.
Han pintat tot l'edifici, les andanes, les baranes, les marquesines i un gran mur que fins ara havia estat de ciment viu.
Han col·locat franges d'adherència a les escales i han millorat el tancament de l'estació: continua sent igual de fàcil colar-se, però ara fer-ho és menys dissimulat, més descarat.
També han alçat una franja de l'andana de la via 2 que quedava més baixa que la resta, la franja on antigament hi havia una altre via. Ho han fet amb ciment i de moment queda molt "cutre". Falta veure si hi posaran o no rajoles.
Ara mateix estan fent alguna cosa als plafons de llum de l'interior de l'edifici. Sembla que encara tenen per uns quants dies més.
Han pintat tot l'edifici, les andanes, les baranes, les marquesines i un gran mur que fins ara havia estat de ciment viu.
Han col·locat franges d'adherència a les escales i han millorat el tancament de l'estació: continua sent igual de fàcil colar-se, però ara fer-ho és menys dissimulat, més descarat.
També han alçat una franja de l'andana de la via 2 que quedava més baixa que la resta, la franja on antigament hi havia una altre via. Ho han fet amb ciment i de moment queda molt "cutre". Falta veure si hi posaran o no rajoles.
Ara mateix estan fent alguna cosa als plafons de llum de l'interior de l'edifici. Sembla que encara tenen per uns quants dies més.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ni amb dissimulació, ni sense
Com si el problema dels que viatgen de franc a costa dels que paguem fos la vergonya...Javi M wrote:Han col·locat franges d'adherència a les escales i han millorat el tancament de l'estació: continua sent igual de fàcil colar-se, però ara fer-ho és menys dissimulat, més descarat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Ni amb dissimulació, ni sense
No et pensis, influeix més del què creus...Guigui wrote:Com si el problema dels que viatgen de franc a costa dels que paguem fos la vergonya...Javi M wrote:Han col·locat franges d'adherència a les escales i han millorat el tancament de l'estació: continua sent igual de fàcil colar-se, però ara fer-ho és menys dissimulat, més descarat.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ho vaig dir jo dies enrere. A Balenyà, l'andana principal no estava tota a la mateixa alçada, només estava alçada la part corresponent a la longitud d'una simple composició de 447. Quan a vegades venia en doble composició, calia fer escalada, doncs la segona meitat del tren, quedava a la part baixa de l'andana, fent salts de ben bé uns 35 cms., entre esglaó retràctil, i andana. Les úniques estacions de la R3 amb pas inferior, són Torelló i Ripoll. Torelló ho mig entenc amb el pas dos cops al dia del semi-directe que no hi te parada, però a Ripoll ho trobo una estupidesa. Tots els trens hi tenen parada a Ripoll. I passen a velocitat molt baixa (menys de 50 km/h). Hagués trobat més lògic fer passos a aquelles estacions de Vic en avall amb alt passatge, sobretot, La Garriga, Les Franqueses, Granollers-Canovelles, Parets, Mollet, i Montcada Ripollet. No s'han fet. Tot i que s'ha de dir que no és una línia on es produeixin molts atropellaments, com sí es dona el cas de la R2 sud, en el tram de Cubelles a Sant Vicenç.437.001 wrote:I la de Balenyà-Els Hostalets, però crec que això ja ho havia dit algú altre.oriolp13 wrote:També estàn reformant l'andana de la R3 costat estació de Balenyà-Tona-Seva, i els trens ara paren a la via 1 i 3, l'andana de les quals ja era alta en tota la seva longitud, mentre que l'andana costat estació només estava alçada un troç.
Gràcies per l´aclariment, de totes maneres...
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
http://www.agrupament.net/portal/2012/1 ... barcelona/
Adif finaliza la cobertura de la nueva estación de Sant Andreu Comtal (Barcelona)
Publicat el 3 desembre 2012 per AFB
Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa
• Con una superficie total aproximada de 14.000 m2, la futura estación es una de las infraestructuras destacadas del tramo La Sagrera-Nus de la Trinitat, junto con los nuevos corredores soterrados
Barcelona, 03 de diciembre de 2012 (Adif).
Adif ha finalizado la construcción de la losa de cobertura de la nueva estación soterrada de Sant Andreu Comtal, en Barcelona, que se inscribe en el tramo La Sagrera-Nus de la Trinitat de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
La nueva estación de Sant Andreu Comtal es una de las infraestructuras destacadas de dicho tramo, que tiene una longitud total de 4,2 km y está dividido en dos sectores, el de La Sagrera y el de Sant Andreu, ambos cofinanciados por la Sociedad Barcelona Sagrera Alta Velocidad, en un 12,8% y un 46,9%, respectivamente.
Su construcción, que supone una inversión superior a 245,3 millones de euros, representará una total transformación de la infraestructura ferroviaria y urbanística de estos sectores del norte de Barcelona, ya que además de la futura estación de Sant Andreu Comtal, permitirá crear corredores soterrados para las nuevas líneas.
Financiación europea
La Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa ha sido cofinanciada por el Fondo de Cohesión, en las obras de plataforma del tramo Madrid-Barcelona, así como el suministro y montaje de vía del tramo Madrid-Vilafranca del Penedès e instalaciones de electrificación, señalización y comunicaciones del tramo Madrid-Lleida, con una ayuda que asciende a 3.358,1 millones de euros.
Las Ayudas RTE-T (Redes Transeuropeas de Transporte) en el mismo periodo han financiado los estudios y proyectos, así como las obras de la plataforma del tramo Maçanet-Sils, con una ayuda que asciende a 70,9 millones de euros.
En el periodo 2007-2013 serán cofinanciadas por las ayudas RTE-T la implementación del ERTMS (Sistema de Gestión de Tráfico Ferroviario Europeo) del tramo Barcelona-Figueres, con una ayuda de 10,6 millones de euros.
El Banco Europeo de Inversiones (BEI) participa también en la financiación de este proyecto.
El tramo Barcelona-Figueres de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa cuenta con una inversión aproximada de 4.200 millones de euros.
Adif finaliza la cobertura de la nueva estación de Sant Andreu Comtal (Barcelona)
Publicat el 3 desembre 2012 per AFB
Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa
• Con una superficie total aproximada de 14.000 m2, la futura estación es una de las infraestructuras destacadas del tramo La Sagrera-Nus de la Trinitat, junto con los nuevos corredores soterrados
Barcelona, 03 de diciembre de 2012 (Adif).
Adif ha finalizado la construcción de la losa de cobertura de la nueva estación soterrada de Sant Andreu Comtal, en Barcelona, que se inscribe en el tramo La Sagrera-Nus de la Trinitat de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
La nueva estación de Sant Andreu Comtal es una de las infraestructuras destacadas de dicho tramo, que tiene una longitud total de 4,2 km y está dividido en dos sectores, el de La Sagrera y el de Sant Andreu, ambos cofinanciados por la Sociedad Barcelona Sagrera Alta Velocidad, en un 12,8% y un 46,9%, respectivamente.
Su construcción, que supone una inversión superior a 245,3 millones de euros, representará una total transformación de la infraestructura ferroviaria y urbanística de estos sectores del norte de Barcelona, ya que además de la futura estación de Sant Andreu Comtal, permitirá crear corredores soterrados para las nuevas líneas.
Financiación europea
La Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa ha sido cofinanciada por el Fondo de Cohesión, en las obras de plataforma del tramo Madrid-Barcelona, así como el suministro y montaje de vía del tramo Madrid-Vilafranca del Penedès e instalaciones de electrificación, señalización y comunicaciones del tramo Madrid-Lleida, con una ayuda que asciende a 3.358,1 millones de euros.
Las Ayudas RTE-T (Redes Transeuropeas de Transporte) en el mismo periodo han financiado los estudios y proyectos, así como las obras de la plataforma del tramo Maçanet-Sils, con una ayuda que asciende a 70,9 millones de euros.
En el periodo 2007-2013 serán cofinanciadas por las ayudas RTE-T la implementación del ERTMS (Sistema de Gestión de Tráfico Ferroviario Europeo) del tramo Barcelona-Figueres, con una ayuda de 10,6 millones de euros.
El Banco Europeo de Inversiones (BEI) participa también en la financiación de este proyecto.
El tramo Barcelona-Figueres de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa cuenta con una inversión aproximada de 4.200 millones de euros.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Sense més comentari, seria bo que algú digués que s´està fent un bona feina, que s´està invertint fent un esforç en temps difícils...... d´aquesta forma seria més creible quan es critiquin les coses mal fetes....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses mal fetes
Per exemple, que s'ha desmantellat tota una estació per fer-la de nou al mateix indret, en lloc d'aprofitar l'obra per desplaçar-la un quilòmetre al nord per enllaçar amb una línia de metro (L1) i el perllongament natural (a més de fàcil i projectat) d'una altra (L3), permetent una distribució molt més eficient dels passatgers al Barcelonès Nord?Toni wrote:...... d´aquesta forma seria més creible quan es critiquin les coses mal fetes....
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Coses mal fetes
Desconec el procés de definició del projecte però si de una cosa estic segur és que la solució adoptada gaudeix de plena acceptació per suposat de l´Ajuntament de Barcelona i també de la Generalitat de Catalunya. És molt difícil fer obres aquí..... jo sempre explico que les obres a Madrid son molt més fàcils, es talla el carrer Serrano i es deixen les voreres fetes un desastre durant les feines.... ningún es queixa. La meitat de l´enrenou que es va fer al carrer Serrano (un dels més elegants de Madrid) es fa a Sant Andreu (ja no dic al Passeig de Gràcia) i s´organitzen 23 plataformes de veïns en contra de les obres..... i no dic que estigui malament, el que dic és que és molt difícil fer obres aquí, tothom opina i al final surt el que surt. Sense conèixer el detall, segur que si li dius a l´abobinable Ministeri que faci una obra més barata un quilòmetre més enllà segur que no hi ha cap problema, si no s´ha fet serà per que algú d´aquí ha demanat altres coses.....Guigui wrote:Per exemple, que s'ha desmantellat tota una estació per fer-la de nou al mateix indret, en lloc d'aprofitar l'obra per desplaçar-la un quilòmetre al nord per enllaçar amb una línia de metro (L1) i el perllongament natural (a més de fàcil i projectat) d'una altra (L3), permetent una distribució molt més eficient dels passatgers al Barcelonès Nord?Toni wrote:...... d´aquesta forma seria més creible quan es critiquin les coses mal fetes....
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Noi, fes-t'ho mirar
I qui li ha dictat a la teva mania persecutòria que li estigui donant les culpes al Ministerio? El teu olfacte altament perspicaç és capaç d'entrellegir una sola referència a qualsevol organisme públic al meu missatge?Toni wrote:Sense conèixer el detall, segur que si li dius a l´abobinable Ministeri que faci una obra més barata un quilòmetre més enllà segur que no hi ha cap problema, si no s´ha fet serà per que algú d´aquí ha demanat altres coses.....
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Noi, fes-t'ho mirar
Reconec que m´ha semblat que el teu missatge anterior era una crítica a l´obra, que s´estava fent tant malament que no es podia ni dir que era una gran obra que representava un gran esforç inversor en temps difícils. Igual tens raó que sempre entenc que no es felicita mai al renfomentoadif (crec que ho dieu així...)....Guigui wrote:I qui li ha dictat a la teva mania persecutòria que li estigui donant les culpes al Ministerio? El teu olfacte altament perspicaç és capaç d'entrellegir una sola referència a qualsevol organisme públic al meu missatge?Toni wrote:Sense conèixer el detall, segur que si li dius a l´abobinable Ministeri que faci una obra més barata un quilòmetre més enllà segur que no hi ha cap problema, si no s´ha fet serà per que algú d´aquí ha demanat altres coses.....
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Yo no veo por qué habría que hacer grandes felicitaciones por la obra de St. Andreu Comptal. ¿Como exactamente mejorará esto la capacidad de la red ferroviaria de BCN? Al contrario, se han suprimido vías. No entiendo el sentido de la obra. Se ha tapado una estación que era al aire libre, ¿por qué esto es bueno en una ciudad con tan poca precipitación como Barcelona? ¿Para que sea otro agujero oscuro y tétrico como las demás estaciones soterradas de Barcelona, en lugar de al menos gaudir de aire fresco y luz solar? Luego, la estación transcurría en trinchera, se podían haber hecho una serie de puentes para mejorar la permeabilidad, más fácil y más barato, no veo la necesidad de cubrirla. Por lo que veo esta obra ha sido de nula utilidad al ferrocarril y sus usuarios (al contrario, más bien ha sido perjudicial). Tampoco entiendo por qué hacía falta esta obra para construir la estación de La Sagrera (que me parece igual de inútil e innecesaria). Me parece que es otro ejemplo más de cómo se derrocha dinero estúpidamente bajo criterios estéticos y urbanísticos que no justifican el coste, u obras sobredimensionadas, como la travesía del AVE por Barcelona. No veo lógico que un país con la coyuntura de España se esté permitiendo carísimos soterramientos y otras obras con finalidad estética, y para colmo se hable de cerrar estaciones existentes y que se podrían aprovechar, como EdF, en lugar de tener que construir algo nuevo. Mentalidad de usar y tirar, cuando por ejemplo Alemania o Suiza, cuya economía va un tanto mejor, acostumbran a tener el ferrocarril en superficie, y no se obsesionan por soterrarlo en cualquier pueblo o en las periferias de las ciudad. Me remito a la enorme controversia que resulto del proyecto Stuttgart 21, que implicaba soterrar el ferrocarril a su paso por la ciudad, y se armó un enorme debate sobre si eso era necesario. Aquí el único debate que hubiera habido habría sido el de como financiar la obra. Luego por qué será que tienen una imagen de España como país que tira el dinero y vive por encima de sus posibilidades.
Eso es lo que pienso de esa obra.
Eso es lo que pienso de esa obra.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
+ 10alf wrote:Yo no veo por qué habría que hacer grandes felicitaciones por la obra de St. Andreu Comptal. ¿Como exactamente mejorará esto la capacidad de la red ferroviaria de BCN? Al contrario, se han suprimido vías. No entiendo el sentido de la obra. Se ha tapado una estación que era al aire libre, ¿por qué esto es bueno en una ciudad con tan poca precipitación como Barcelona? ¿Para que sea otro agujero oscuro y tétrico como las demás estaciones soterradas de Barcelona, en lugar de al menos gaudir de aire fresco y luz solar? Luego, la estación transcurría en trinchera, se podían haber hecho una serie de puentes para mejorar la permeabilidad, más fácil y más barato, no veo la necesidad de cubrirla. Por lo que veo esta obra ha sido de nula utilidad al ferrocarril y sus usuarios (al contrario, más bien ha sido perjudicial). Tampoco entiendo por qué hacía falta esta obra para construir la estación de La Sagrera (que me parece igual de inútil e innecesaria). Me parece que es otro ejemplo más de cómo se derrocha dinero estúpidamente bajo criterios estéticos y urbanísticos que no justifican el coste, u obras sobredimensionadas, como la travesía del AVE por Barcelona. No veo lógico que un país con la coyuntura de España se esté permitiendo carísimos soterramientos y otras obras con finalidad estética, y para colmo se hable de cerrar estaciones existentes y que se podrían aprovechar, como EdF, en lugar de tener que construir algo nuevo. Mentalidad de usar y tirar, cuando por ejemplo Alemania o Suiza, cuya economía va un tanto mejor, acostumbran a tener el ferrocarril en superficie, y no se obsesionan por soterrarlo en cualquier pueblo o en las periferias de las ciudad. Me remito a la enorme controversia que resulto del proyecto Stuttgart 21, que implicaba soterrar el ferrocarril a su paso por la ciudad, y se armó un enorme debate sobre si eso era necesario. Aquí el único debate que hubiera habido habría sido el de como financiar la obra. Luego por qué será que tienen una imagen de España como país que tira el dinero y vive por encima de sus posibilidades.
Eso es lo que pienso de esa obra.
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Totalment d'acord amb tu, Alf
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- vermer3
- N6
- Posts: 300
- Joined: Saturday 02/07/2011 14:11
- Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Parlant del tema de remodelació d'estacions, la de les Franqueses del Vallès (R3), està bastant avançada; l'andana de la via 2 està gairebé acabada, només falta el pas a nivell, que l'han 'mogut' uns quants metres enrere d'on estava fins ara, l'andana de les vies 1 i 3 ja n'han aixecat les llambordes, per tant, va camí de ser reformada igual que l'andana de la via 2.
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Jo diria que la de Les Franqueses NO està bastant avançada. Va avançant, que no és el mateix.vermer3 wrote:Parlant del tema de remodelació d'estacions, la de les Franqueses del Vallès (R3), està bastant avançada; l'andana de la via 2 està gairebé acabada, només falta el pas a nivell, que l'han 'mogut' uns quants metres enrere d'on estava fins ara, l'andana de les vies 1 i 3 ja n'han aixecat les llambordes, per tant, va camí de ser reformada igual que l'andana de la via 2.
La més avançada és Montcada-Ripollet, que si no està acabada ho sembla.
Sant Martí de Centelles està més avançada que Les Franqueses del Vallès.
Les de Balenyà no les he vistes.