"Atenció: tancant portes"

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Post Reply
metring
Administrador

"Atenció: tancant portes"

Post by metring »

Enceto tema nou per parlar d'una cosa de la qual ja fa temps que em vaig fixar: la poca sincronització entre l'avís sonor d'"Atenció: tancant portes" dels ascensors del metro, sobretot dels de la L9. Quin és el pitjor problema? Doncs per a una persona invident o amb problemes de visió, ja que s'ha de guiar amb el avís de la megafonia, i moltíssims cops, la porta ja s'ha tancat o està gairebé tancada quan aquest sona. Ho heu observat?
raulitinbcn
N8
N8
Facebook: raul.lopezalvarez.37

Re: "Atenció: tancant portes"

Post by raulitinbcn »

metring wrote:Enceto tema nou per parlar d'una cosa de la qual ja fa temps que em vaig fixar: la poca sincronització entre l'avís sonor d'"Atenció: tancant portes" dels ascensors del metro, sobretot dels de la L9. Quin és el pitjor problema? Doncs per a una persona invident o amb problemes de visió, ja que s'ha de guiar amb el avís de la megafonia, i moltíssims cops, la porta ja s'ha tancat o està gairebé tancada quan aquest sona. Ho heu observat?
Si, jo m'he fixat. Una cosa que en molesta bastant també, a la L2, abans d'arribar fa un piiiiiiiiiiiiiiiii molt fort. Això em molesta molt :emprenyat :emprenyat
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
alf
N6
N6

Post by alf »

He pensado eso desde que se empezó a usar este tipo de aviso en los ascensores de Av. Tibidabo, donde ocurre lo mismo. He llegado a la conclusión de que la única explicación posible es que no se trata de un aviso, sino de una información. Por decir, "ese sonido que escuchas es la puerta cerrándose". Aunque dudo esto seriamente, y más bien creo que se debe a una mala sincronización.
Guigui
Administrador

Complir l'expedient

Post by Guigui »

Un cop més, ens trobem davant un cas de complir l'expedient, sense pensar en la finalitat de tant dispositiu. Com que hi ha una llei que obliga a facilitar la vida als discapacitats, es prenen les mesures que indica la llei, però no amb la vista posada en facilitar realment la vida de la gent, sinó en complir "d'alguna manera" els requisits tècnics que determina la llei. I així surten les coses com surten.

És el mateix que passa amb la "informació" que faciliten determinats rètols i panells.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

Eren els d'Av. Tibidabo?, uns que es passen absolutament tota l'estona parlant, entre que ho diuen en dos idiomes (o tres?), i avisen de que l'ascensor arriba a l'andana, obre les portes, tanca les portes, puja, arriba al vestíbul i obre les portes (6 avisos x 2 o 3 = 12 o 18 missatges a emetre en qüestió de menys d'un minut)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Guigui
Administrador

Av. Tibidabo, a pas de cargol

Post by Guigui »

En tres: català, castellà i anglès. De fet tots els d'FGC ho fan. Però és cert que, a l'Av. Tibidabo (a més de sincronitzar els quatre de manera horrorosa, sempre que es buida un tren, no es dignen a tenir-ne un sol a baix) triguen un munt fins que acaben els missatges i passen a l'acció corresponent.

UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

Guigui wrote:En tres: català, castellà i anglès. De fet tots els d'FGC ho fan.
Fora de Barcelona habitualment només en català i castellà.
Ecomobisostrans
N10
N10
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit

Post by Ecomobisostrans »

A Les Planes fa 16 o 17 anys que van posar els ascensors i el missatge segueix igual de descordinat, a vegades diu "tancant portes" quan ja s'han tancat del tot.
alf
N6
N6

Post by alf »

Guigui wrote:En tres: català, castellà i anglès. De fet tots els d'FGC ho fan. Però és cert que, a l'Av. Tibidabo (a més de sincronitzar els quatre de manera horrorosa, sempre que es buida un tren, no es dignen a tenir-ne un sol a baix) triguen un munt fins que acaben els missatges i passen a l'acció corresponent.
Ya tardaban eternidades en cerrarse desde antes de que pusieran el mensaje. No les pidas mucho, ya es un milagro si funcionan los 4. No se yo si aún tendrán remedio o si valdría cambiarlos algún buen día que haya dinero...
Guigui
Administrador

Ridícul al metro

Post by Guigui »

Al metro, l'abús de megafonia arriba a tal ridícul que se sobreposen els avisos de "tancant portes" amb els de la megafonia general. L'altre dia, a Penitents, em vaig trobar un solapament entre l'anunci del pis d'andana amb el del tancament del Funicular de Montjuïc per obres.

Un cop més, em pregunto: a TMB, algú pensa per a què serveixen concretament les coses que fan?

uriol108
N8
N8
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras

Post by uriol108 »

l'altre dia vaig estar a l'estació de FGC de Plaça John F. Kennedy (no Plaça Tibidabo) i em vaig fixar que l'ascensior que baixa a les andanes ja no emet avisos sonors, al menys la que vaig baixar jo no es va sentir cap locució. No se si va ser un problema puntual d'aqeull dia, o bé es que ja han tret els avisos sonors per a invidents... :nose
Guigui
Administrador

Encara ho fan

Post by Guigui »

Ahir el vaig agafar, i emetien els avisos sonors. Ara, potser és aquest el motiu pel qual dos estaven fora de servei.

Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”