Renfe-FGC, igual de malament?
Solo que no estamos comparando FGC y Renfe, estamos comparando la calidad del servicio de la línia del Vallès y del Llobregat-Anoia con la del servicio de Rodalies. No se trata de las características, sino de si es adecuado el servicio. Que en los S1 haya una frecuencia de 12 minutos no significa que la Renfe tenga que tener trenes a Manresa cada 12 para que el servicio esté al nivel. De hecho, la principal comparación estaba en la cuantía de incidencias y las molestias y falta de fiabilidad que resulta por parte del servicio prestado, que sobre el papel no es malo. Las frecuencias son buenas y los trenes estan bien (los asientos rígidos se pueden aceptar perfectamente en trayectos de cercanías). Pero en lo que se queda atras es simple y sencillamente en el número descomunal de averías. Evidentemente sería una primicia que el Govern no aproveche para ir contra el gobierno central, pero de eso no se trata, estamos mezclando manzanas y peras. Olvidemonos por un momento de las relaciones políticas en todo este entramado, y abstraigamos: ¿Dirías tu que la calidad del servicio que presta la Renfe es adecuads, o que necesita urgentes mejoras? Yo pienso que necesita medidas urgentes para remediar el tema de las averías y los retrasos sistemáticos. No es asumible bajo ningún concepto considerar que una red ferroviaria con tal incumplimiento de los horarios como la de Barcelona (en los túneles urbanos más que nada) esté dando el servicio que merecen los usuarios, y que permitirían los presupuestos y el precio del billete.
¿Y dirías tu que el servicio que prestan los FGC es adecuado, o que necesita urgentes mejoras en la calidad? Pues creo que tanto yo como la mayoría de usuarios dirán que de salida el servicio es adecuado, a pesar de que hay lugar como mejora.
Dejémos de desviar el tema por favor, porque hablar de que si los intereses de la GenCat, o de los FGC, y que si campaña mediática no tiene demasiado que ver con las innegables experiencias de todos los usuarios de los ferrocarriles en Barcelona. A nadie se le engaña a pensar que la Renfe funciona mal si esto no es cierto. Que luego se busquen culpables donde se pueda, o que la Generalitat tenga interés en deshacerse del operador estatal no tiene absolutamente nada que ver. Podemos abrir otro hilo y hablar sobre campañas mediáticas e intereses, pero si vamos a comparar la calidad del servicio, no hay lugar para discusión, y quien no esté de acuerdo que haga el favor de utilizar unas cuantas veces los FGC, y luego la Renfe, y reto a quien fuera que durante un mes use la Renfe a diario y no acabe completamente frustrado en más de un día porque falla el servicio.
En lo que tienes toda la razón es que la red convencional ha quedado muy descuidado, no ha habido un verdadero interés por ninguno de los dos lados, ya vimos lo que pasó con la línea de la Pobla que tanto interés tenían en rescatar, para al final dejarla como una cosa inútil e innecesaria, que nos esta costando un dinero porque ni hay un interés de encontrarle la rentabilidad (más trenes y menos buses), ni se puede cerrar la línea ya que quedaría en evidencia la desatención de una línea que se empeñaban en mantener funcionando.
Y también te tengo que dar la razón en la complicación que supone dividir la competencia del ferrocarril segun comunidades autónomas, pero la solución no es una administración centralizada de los núcleos de cercanías, eso es absurdo, al igual que lo es transferir competencias para regionales que tienen que quedar limitados por fronteras políticas internas al país. Esto es el resultado de un país donde nadie quiere dar su brazo a torcer en lo más mínimo, porque de ser así habrían encontrado el compromiso de transferir únicamente la gestión de los núcleos de cercanías, las necesidades de los cuales se sabrán mejor en la ciudad de la que irradian, no en Madrid. En el caso de los regionales aplica lo que dices, ahora tendrán que coordinarse con dos o tres administraciones para un regional? Es una competencia que podría funcionar mejor de forma centralizada (podría, con este gobierno eso no ocurrirá en mil años, también tiene que decirse), para que se pueda crear una verdadera red a nivel nacional, y no pequeñas redes independientes dentro de las autonomías, para esto se podría usar un esquema de cercanías que englobe las cuatro ciudades principales de catalunya (no necesariamente líneas contiguas) que se complemente con regionales, regional exprés y/o MDs. Pero ni el gobierno quiere transfrerir competencias reales a la GenCat, ni la GenCat esta dispuesta a pedir menos que la gestion de todos los trenes dentro de catalunya, y no limitarse a pedir la gestion mas completa de los trenes de cercanias, sin que eso signifique hacerse cargo de los regionales, e imponerles fronteras artificiales (las tuvieran o no desde antes), porque en ambos casos el interés no está en que se preste el mejor servicio, sino que está en tener (y no conceder, respectivamente) todas las competencias posibles, y si eso se limita al aspecto de trenes, pues se pintan todos de nuevo, no es como que eso costara dinero. Y en este momento quiero acordarme que hace no mucho el Sr. Trias quiso suprimir el paso de las vías del tren bajo la Pl. de les Glòries, y esto se lo tuvieron que impedir los señores de Adif en Madrid, porque no hubo nadie en la GenCat que pensara que esa red ferroviaria que tanto se anhela gestionar quedaría castrada. Por una vez estuve muy contento de que esa competencia la tuvieran en Madrid.
Pero va a ser que no vinimos a este hilo a hablar de eso, por interesante que sea (perdon por el off topic), sino que estabamos comparando si el servicio de cercanías de Renfe es mejor o peor que el de FGC.
¿Y dirías tu que el servicio que prestan los FGC es adecuado, o que necesita urgentes mejoras en la calidad? Pues creo que tanto yo como la mayoría de usuarios dirán que de salida el servicio es adecuado, a pesar de que hay lugar como mejora.
Dejémos de desviar el tema por favor, porque hablar de que si los intereses de la GenCat, o de los FGC, y que si campaña mediática no tiene demasiado que ver con las innegables experiencias de todos los usuarios de los ferrocarriles en Barcelona. A nadie se le engaña a pensar que la Renfe funciona mal si esto no es cierto. Que luego se busquen culpables donde se pueda, o que la Generalitat tenga interés en deshacerse del operador estatal no tiene absolutamente nada que ver. Podemos abrir otro hilo y hablar sobre campañas mediáticas e intereses, pero si vamos a comparar la calidad del servicio, no hay lugar para discusión, y quien no esté de acuerdo que haga el favor de utilizar unas cuantas veces los FGC, y luego la Renfe, y reto a quien fuera que durante un mes use la Renfe a diario y no acabe completamente frustrado en más de un día porque falla el servicio.
En lo que tienes toda la razón es que la red convencional ha quedado muy descuidado, no ha habido un verdadero interés por ninguno de los dos lados, ya vimos lo que pasó con la línea de la Pobla que tanto interés tenían en rescatar, para al final dejarla como una cosa inútil e innecesaria, que nos esta costando un dinero porque ni hay un interés de encontrarle la rentabilidad (más trenes y menos buses), ni se puede cerrar la línea ya que quedaría en evidencia la desatención de una línea que se empeñaban en mantener funcionando.
Y también te tengo que dar la razón en la complicación que supone dividir la competencia del ferrocarril segun comunidades autónomas, pero la solución no es una administración centralizada de los núcleos de cercanías, eso es absurdo, al igual que lo es transferir competencias para regionales que tienen que quedar limitados por fronteras políticas internas al país. Esto es el resultado de un país donde nadie quiere dar su brazo a torcer en lo más mínimo, porque de ser así habrían encontrado el compromiso de transferir únicamente la gestión de los núcleos de cercanías, las necesidades de los cuales se sabrán mejor en la ciudad de la que irradian, no en Madrid. En el caso de los regionales aplica lo que dices, ahora tendrán que coordinarse con dos o tres administraciones para un regional? Es una competencia que podría funcionar mejor de forma centralizada (podría, con este gobierno eso no ocurrirá en mil años, también tiene que decirse), para que se pueda crear una verdadera red a nivel nacional, y no pequeñas redes independientes dentro de las autonomías, para esto se podría usar un esquema de cercanías que englobe las cuatro ciudades principales de catalunya (no necesariamente líneas contiguas) que se complemente con regionales, regional exprés y/o MDs. Pero ni el gobierno quiere transfrerir competencias reales a la GenCat, ni la GenCat esta dispuesta a pedir menos que la gestion de todos los trenes dentro de catalunya, y no limitarse a pedir la gestion mas completa de los trenes de cercanias, sin que eso signifique hacerse cargo de los regionales, e imponerles fronteras artificiales (las tuvieran o no desde antes), porque en ambos casos el interés no está en que se preste el mejor servicio, sino que está en tener (y no conceder, respectivamente) todas las competencias posibles, y si eso se limita al aspecto de trenes, pues se pintan todos de nuevo, no es como que eso costara dinero. Y en este momento quiero acordarme que hace no mucho el Sr. Trias quiso suprimir el paso de las vías del tren bajo la Pl. de les Glòries, y esto se lo tuvieron que impedir los señores de Adif en Madrid, porque no hubo nadie en la GenCat que pensara que esa red ferroviaria que tanto se anhela gestionar quedaría castrada. Por una vez estuve muy contento de que esa competencia la tuvieran en Madrid.
Pero va a ser que no vinimos a este hilo a hablar de eso, por interesante que sea (perdon por el off topic), sino que estabamos comparando si el servicio de cercanías de Renfe es mejor o peor que el de FGC.
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Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Estoy abstrayéndome para entender tu postura y no tengo claro lo que nos intentas decir sobre "servicio adecuado".
Estarás de acuerdo conmigo que el servicio de la Renfe es muy demandado y por ende algo de satisfacción habrá en el usuario, y es que lo mismo sirve para hacer necesidades fisiológicas (o usos menores, como dicen los expertos) o bien es el rincón del fumador o permite desahogarte con tu pareja o foránea/o. Estamos ante una necesidad que no se tiene en consideración por FGC, efectivamente, los trenes carecen de esta prestación.
Como has expuesto de manera clara y determinada, "sobre el papel no es malo", es cierto que el papel no es malo, es una especie tendente a lija suave que no llega a producir una fricción raspante persistente. Lo malo es que el rollo de papel es un bien muy escaso, hace tiempo conocí de su existencia pero ahora se ha convertido en una leyenda.
No puedo estar más en desacuerdo contigo en "la cuantía de incidencias, las molestias y la fiabilidad", no es un hecho que se necesite destacar de Renfe, la humildad ante todo. O te refieres a la "medida o cantidad indeterminada o vagamente determinada de las cosas". Espero que no, en absoluto considero que tus argumentos estén vagamente determinados.
Tengo una sana curiosidad en conocer, tras lo dicho de Renfe, "en lo que se queda atrás es simple y sencillamente en el número descomunal de averías", quién está ocupando el puesto de delante en el número descomunal de averías ¿?
En esta otra pregunta, incluida a mitad de texto, permíteme que no me abstraiga, enunciabas: "¿Dirías tu que la calidad del servicio que presta la Renfe es adecuada, o que necesita urgentes mejoras?" El punto de partida es el hecho material, que en ferrocarril es el servicio y la infraestructura (incluidos los túneles de Barcelona) de interés general. Pero éste es planificado, administrado y gestionado por la Administración Pública en cuya cúspide tenemos una paella de políticos al cual menos interesado en administrar y más preocupado por velar por sus intereses de origen espurio. Con este panorama y desde el punto de vista del modelo actual de ferrocarril en España, podemos decir que dentro del Estado como Administración hay un discernimiento claro entre el Gobierno central y el Gobierno de la Gencat, el por qué ¿? Son de estas preguntas que el modelo jurídico intenta evitar pero aquí están, como estas: ¿por qué el sistema actual de tasas por usos de la red ferroviaria beneficia a Renfe frente a otras operadoras como expuso el Comité de Regulación Ferroviaria? ¿por qué no se ha liberalizado el transporte de viajeros en España? ... Supongo que el sistema fue diseñado así y cuando no es eficaz el servicio que presta el operador ferroviario (afecta al usuario), tampoco lo es la eficacia en su gestión (Administración Pública), ya que es un "binomio" inseparable (de momento).
Pero tampoco hace falta exponer una teoría de la gestión pública en este ámbito, volvamos al tema de los servicios, recordemos que una empresa catalana es líder en sanitarios que también se venden muy bien en Madrid en donde hay una cabeza pensante que decide sobre la gestión del servicio público y que también se sienta en los váteres del Ministerio de Fomento (sobre las 10:30). En Barcelona a esa misma hora, en el Departament de Territori, hay otra persona dedicada a la gestión sentada en un váter, pensando sobre la gestión de sus competencias. Conclusión, los dos soltando mierda.
A donde van a parar las heces... pues a los usuarios, es decir a nosotros. Da igual donde se gestione la prestación, aquí en Madrid, en París, sólo has de ver el caso de Aguas de Barcelona, vino Suez y dijo, esto se debe hacer así. Lo importante es la eficacia de la gestión de las competencias atribuidas, aunque lamentablemente en este país siempre se esconde el problema principal: la cuestión del dinero, quién ha de poner los duros para que funcione la competencia, es decir el servicio.
Estarás de acuerdo conmigo que el servicio de la Renfe es muy demandado y por ende algo de satisfacción habrá en el usuario, y es que lo mismo sirve para hacer necesidades fisiológicas (o usos menores, como dicen los expertos) o bien es el rincón del fumador o permite desahogarte con tu pareja o foránea/o. Estamos ante una necesidad que no se tiene en consideración por FGC, efectivamente, los trenes carecen de esta prestación.
Como has expuesto de manera clara y determinada, "sobre el papel no es malo", es cierto que el papel no es malo, es una especie tendente a lija suave que no llega a producir una fricción raspante persistente. Lo malo es que el rollo de papel es un bien muy escaso, hace tiempo conocí de su existencia pero ahora se ha convertido en una leyenda.
No puedo estar más en desacuerdo contigo en "la cuantía de incidencias, las molestias y la fiabilidad", no es un hecho que se necesite destacar de Renfe, la humildad ante todo. O te refieres a la "medida o cantidad indeterminada o vagamente determinada de las cosas". Espero que no, en absoluto considero que tus argumentos estén vagamente determinados.
Tengo una sana curiosidad en conocer, tras lo dicho de Renfe, "en lo que se queda atrás es simple y sencillamente en el número descomunal de averías", quién está ocupando el puesto de delante en el número descomunal de averías ¿?
En esta otra pregunta, incluida a mitad de texto, permíteme que no me abstraiga, enunciabas: "¿Dirías tu que la calidad del servicio que presta la Renfe es adecuada, o que necesita urgentes mejoras?" El punto de partida es el hecho material, que en ferrocarril es el servicio y la infraestructura (incluidos los túneles de Barcelona) de interés general. Pero éste es planificado, administrado y gestionado por la Administración Pública en cuya cúspide tenemos una paella de políticos al cual menos interesado en administrar y más preocupado por velar por sus intereses de origen espurio. Con este panorama y desde el punto de vista del modelo actual de ferrocarril en España, podemos decir que dentro del Estado como Administración hay un discernimiento claro entre el Gobierno central y el Gobierno de la Gencat, el por qué ¿? Son de estas preguntas que el modelo jurídico intenta evitar pero aquí están, como estas: ¿por qué el sistema actual de tasas por usos de la red ferroviaria beneficia a Renfe frente a otras operadoras como expuso el Comité de Regulación Ferroviaria? ¿por qué no se ha liberalizado el transporte de viajeros en España? ... Supongo que el sistema fue diseñado así y cuando no es eficaz el servicio que presta el operador ferroviario (afecta al usuario), tampoco lo es la eficacia en su gestión (Administración Pública), ya que es un "binomio" inseparable (de momento).
Pero tampoco hace falta exponer una teoría de la gestión pública en este ámbito, volvamos al tema de los servicios, recordemos que una empresa catalana es líder en sanitarios que también se venden muy bien en Madrid en donde hay una cabeza pensante que decide sobre la gestión del servicio público y que también se sienta en los váteres del Ministerio de Fomento (sobre las 10:30). En Barcelona a esa misma hora, en el Departament de Territori, hay otra persona dedicada a la gestión sentada en un váter, pensando sobre la gestión de sus competencias. Conclusión, los dos soltando mierda.
A donde van a parar las heces... pues a los usuarios, es decir a nosotros. Da igual donde se gestione la prestación, aquí en Madrid, en París, sólo has de ver el caso de Aguas de Barcelona, vino Suez y dijo, esto se debe hacer así. Lo importante es la eficacia de la gestión de las competencias atribuidas, aunque lamentablemente en este país siempre se esconde el problema principal: la cuestión del dinero, quién ha de poner los duros para que funcione la competencia, es decir el servicio.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Veo que insistes en mezclar cuestiones que no tienen nada que ver, y en desviar el tema. No tiene sentido seguir discutiendo contigo sobre un servicio prestado si me contestarás con temas de política que no vienen al caso en esta discusión, ya que por debatir la conclusión de que el servicio de FGC es mejor intentas justificar que la Renfe funcione peor, lo único que haces es darme la razón, que esto se deba a políticos o noseque no lo hace menos grave. Pienso que tu manera de afrontar este tema por si misma imposibilita llegar a ninguna conclusión, ya que estas intentando contestar la pregunta sobre un servicio con una respuesta de algo de políticos que no sé que tiene que ver con si la gente esté o no contenta con el servicio, y reitero que si quieres hablar de política en respecto a operadores ferroviarios deberías hacerlo en el hilo correspondiente. No escribiré nada más al respecto.
Y por cierto, tus ironizaciones no eran en absoluto necesarias, no me parece a mi haberme burlado de lo que tu escribiste. Veo muy ignorante que te burles de alguna expresión mía por no serte habitual, me repatea la gente que menosprecia a otros por usar algunos regionalismos, si algo no se entiende se puede preguntar y pido disculpas si se me escapa alguna frase difícil de entender.
Y por cierto, tus ironizaciones no eran en absoluto necesarias, no me parece a mi haberme burlado de lo que tu escribiste. Veo muy ignorante que te burles de alguna expresión mía por no serte habitual, me repatea la gente que menosprecia a otros por usar algunos regionalismos, si algo no se entiende se puede preguntar y pido disculpas si se me escapa alguna frase difícil de entender.
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Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Ara fa temps que no viatjo en FGC, però fa uns anys recordo perfectament que s'avisava per megafonia de quan hi havia retards de 5 minuts. A Renfe... potser hi havia retards de 30 minuts, i consideraven que no calia avisar perquè era una cosa habitual.res_publica wrote:Renfe vs FGC, doncs jo crec que funciona millor Renfe, principalment pel servei,
Podríem començar a fer una llarga llista d'aquelles coses que funcionen millor a FGC que a Renfe, però acabarem abans destacant el que funciona millor a Renfe que FGC: la velocitat dels trens. En la resta, guanya per golejada FGC.
Igualment, que la infraestructura no sigui de Renfe no em soluciona res. Si prefereixes dir que la culpa és de Renfe/ADIF, doncs perfecte, perquè de fet és així, ja que bona part del desastre de Rodalies BCN és culpa de la lamentable infraestrucutra de què disposem. De fet, en l'únic nucli de rodalies que funciona bé a Espanya, és a dir Madrid, la infraestructura sobre la que circula Renfe és infinitament millor, i efectivament el servei també és de molta més qualitat.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Treient els trams que tots compartim que cal duplicar, podries explicar per què la infraestructura és tant lamentable?.wefer wrote:Ara fa temps que no viatjo en FGC, però fa uns anys recordo perfectament que s'avisava per megafonia de quan hi havia retards de 5 minuts. A Renfe... potser hi havia retards de 30 minuts, i consideraven que no calia avisar perquè era una cosa habitual.res_publica wrote:Renfe vs FGC, doncs jo crec que funciona millor Renfe, principalment pel servei,
Podríem començar a fer una llarga llista d'aquelles coses que funcionen millor a FGC que a Renfe, però acabarem abans destacant el que funciona millor a Renfe que FGC: la velocitat dels trens. En la resta, guanya per golejada FGC.
Igualment, que la infraestructura no sigui de Renfe no em soluciona res. Si prefereixes dir que la culpa és de Renfe/ADIF, doncs perfecte, perquè de fet és així, ja que bona part del desastre de Rodalies BCN és culpa de la lamentable infraestrucutra de què disposem. De fet, en l'únic nucli de rodalies que funciona bé a Espanya, és a dir Madrid, la infraestructura sobre la que circula Renfe és infinitament millor, i efectivament el servei també és de molta més qualitat.
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Ja t'ho explico jo
Per exemple, per les nombroses caigudes de subministrament elèctric. Un cop d'ull al fil d'avaries de Renfe te'n donarà una idea.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Simplificar el problema de la red catalana en lo que dices me parece un error. ¿por qué? 1) es evidente que todos reconocemos los problemas de cada red ferroviaria, ya sea la de Rodalies de Catalunya, FGC y la red de Cercanías de Madrid. 2) Cada red tiene sus propias características técnicas, de gestión, de operaciones.... Comparar una red con otra es absurdo, incluso rectifico mis propias palabras tan tajantes al comparar FGC con Euskotren o FGV. Que escribamos sobre la sensación que tenemos de cada red como si fuesen verdades absolutas, es un error. Por lo que he podido leer en este foro, hay otros compañeros que trabajan en el sector ferroviario y nos aportan su experiencia en el trabajo; aprendamos de quien habla de las características técnicas de la infraestructura, aprendamos de quién trabaja en la gestión de las operaciones, aprendamos de quien conoce como se reúnen los funcionarios y políticos, aprendamos de quien es usuario de las distintas redes... de todos nosotros tendremos una opinión válida y no llena de vagas presunciones. 3) Al final, con todos los datos y las deliberaciones pertinentes, hagamos una conclusión de cada red y entonces veremos qué se puede mejorar y no. 4) Culo veo culo quiero no funciona en la gestión ferroviaria, 5) no veo claro el comentario de "la infraestructura sobre la que circula Renfe és infinitament millor, i efectivament el servei també és de molta més qualitat" y creo que lo comparabas con la de Catalunya.... Aquí lo único que haces, a mi entender, es crear un agravio innecesario, que tiende a exponer el hecho manifiesto de una dejadez de funciones por parte las partes implicadas de forma consciente y de la que sólo se beneficia Madrid. Ésta es mi interpretación, y la conclusión que saco de todo esto es que lo peor que se puede hacer es buscar la confrontación.wefer wrote:Ara fa temps que no viatjo en FGC, però fa uns anys recordo perfectament que s'avisava per megafonia de quan hi havia retards de 5 minuts. A Renfe... potser hi havia retards de 30 minuts, i consideraven que no calia avisar perquè era una cosa habitual.res_publica wrote:Renfe vs FGC, doncs jo crec que funciona millor Renfe, principalment pel servei,
Podríem començar a fer una llarga llista d'aquelles coses que funcionen millor a FGC que a Renfe, però acabarem abans destacant el que funciona millor a Renfe que FGC: la velocitat dels trens. En la resta, guanya per golejada FGC.
Igualment, que la infraestructura no sigui de Renfe no em soluciona res. Si prefereixes dir que la culpa és de Renfe/ADIF, doncs perfecte, perquè de fet és així, ja que bona part del desastre de Rodalies BCN és culpa de la lamentable infraestrucutra de què disposem. De fet, en l'únic nucli de rodalies que funciona bé a Espanya, és a dir Madrid, la infraestructura sobre la que circula Renfe és infinitament millor, i efectivament el servei també és de molta més qualitat.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Hacía tiempo que no veía tanta falta de objetividad...¿Decir que el servicio de Renfe es deficitario es buscar confrontación? No hay más ciego que el que no quiere ver...Lo siento, pero hay cosas que claman al cielo.
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Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Efectivamente, además de deficitario en el papel higiénico, como comenté antes (vid supra) es deficitario el servicio, ya que necesita una partida de gasto de los presupuestos generales del Estado.metring wrote:Hacía tiempo que no veía tanta falta de objetividad...¿Decir que el servicio de Renfe es deficitario es buscar confrontación? No hay más ciego que el que no quiere ver...Lo siento, pero hay cosas que claman al cielo.
De todas maneras, si esto va ser un diálogo de frases decoradas con literatura caballeresca de segunda, al estilo bar de la cantonada, disculpa pero no voy a participar.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Bueno, pues si consideras que este foro, donde la gente dialoga y lo hace respetuosamente, es de estilo "bar de la cantonada", pues quizá no es tu sitio.res_publica wrote:Efectivamente, además de deficitario en el papel higiénico, como comenté antes (vid supra) es deficitario el servicio, ya que necesita una partida de gasto de los presupuestos generales del Estado.metring wrote:Hacía tiempo que no veía tanta falta de objetividad...¿Decir que el servicio de Renfe es deficitario es buscar confrontación? No hay más ciego que el que no quiere ver...Lo siento, pero hay cosas que claman al cielo.
De todas maneras, si esto va ser un diálogo de frases decoradas con literatura caballeresca de segunda, al estilo bar de la cantonada, disculpa pero no voy a participar.
Re: Ja t'ho explico jo
Aquí anava. "Nombroses caigudes de subministrament elèctric" no vol dir res. Primer, "nombroses" no significa res, caldria veure quantes hi ha per quilòmetre de via o inclús per número de trens que circulen, i segurament veuriem que no son ni molt menys tantes... vaja, jo ara mateix no recordo la última que em pogués afectar.... Segon, presuposar que una "caiguda de subminstrament elèctric" és culpa d´una infraestructura lamentable és simplement incorrecte ja que si falta la tensió pot ser culpa de varies causes..... se m´acudeixen: a) de la companyia elèctrica (segurament la més probable), b) d´una falta puntual de potència instal.lada (a tots ens han saltat el diferencial si endollem una estufa de més i no tenim per això una "infraestructura lamentable"), c) d´un defecte puntual de infraestructura (que cal corregir però que no presuposa una "infraestructrua lamentable"), d) de qualsevol causa externa (un llam, un robatori de cables, un sabotatge...), e) del tren (com els electrodomèstics que tenen curtcircuits, suposo que els trens també poden tenir), f) d´una "infraestructura lamentable" (com tothom sap, les catenàries cauen a troços i és tot molt lamentable). Segurament encara em deixo alguna possible causa de "caiguda de subministrament elèctric" i la majoria d´elles no tenen res a veure amb una "infraestructura lamentable", crec que hauriem de ser més cuidadosos a l´hora d´emetre judicis i sobretot no fer cas a qui vol que pensem el que li benefia a ell sense importar-li el més mínim la realitat.Guigui wrote:Per exemple, per les nombroses caigudes de subministrament elèctric. Un cop d'ull al fil d'avaries de Renfe te'n donarà una idea.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Yo estoy de acuerdo contigo, no se puede comparar una red con otra porque tiene condicionantes totalmente diferentes. Quien dice que en una determinada res todo es maravilloso (falso por otro lado) y que todo lo que no sea igual es lamentable (como se dice por aquí) simplemente no sabe nada de ferrocarril, claro que alguno (y me no me refiero a nadie de este forum) ni sabe ni tiene el más mínimo interés en saber, se trata simplemente de criticar para organizar un "gran problema" (que es culpa del otro, claro) y de esta forma no se habla de sus problemas (como mínimo igual de lamentables). La lástima es que la gente les cree....res_publica wrote:Simplificar el problema de la red catalana en lo que dices me parece un error. ¿por qué? 1) es evidente que todos reconocemos los problemas de cada red ferroviaria, ya sea la de Rodalies de Catalunya, FGC y la red de Cercanías de Madrid. 2) Cada red tiene sus propias características técnicas, de gestión, de operaciones.... Comparar una red con otra es absurdo, incluso rectifico mis propias palabras tan tajantes al comparar FGC con Euskotren o FGV. Que escribamos sobre la sensación que tenemos de cada red como si fuesen verdades absolutas, es un error. Por lo que he podido leer en este foro, hay otros compañeros que trabajan en el sector ferroviario y nos aportan su experiencia en el trabajo; aprendamos de quien habla de las características técnicas de la infraestructura, aprendamos de quién trabaja en la gestión de las operaciones, aprendamos de quien conoce como se reúnen los funcionarios y políticos, aprendamos de quien es usuario de las distintas redes... de todos nosotros tendremos una opinión válida y no llena de vagas presunciones. 3) Al final, con todos los datos y las deliberaciones pertinentes, hagamos una conclusión de cada red y entonces veremos qué se puede mejorar y no. 4) Culo veo culo quiero no funciona en la gestión ferroviaria, 5) no veo claro el comentario de "la infraestructura sobre la que circula Renfe és infinitament millor, i efectivament el servei també és de molta més qualitat" y creo que lo comparabas con la de Catalunya.... Aquí lo único que haces, a mi entender, es crear un agravio innecesario, que tiende a exponer el hecho manifiesto de una dejadez de funciones por parte las partes implicadas de forma consciente y de la que sólo se beneficia Madrid. Ésta es mi interpretación, y la conclusión que saco de todo esto es que lo peor que se puede hacer es buscar la confrontación.wefer wrote:Ara fa temps que no viatjo en FGC, però fa uns anys recordo perfectament que s'avisava per megafonia de quan hi havia retards de 5 minuts. A Renfe... potser hi havia retards de 30 minuts, i consideraven que no calia avisar perquè era una cosa habitual.res_publica wrote:Renfe vs FGC, doncs jo crec que funciona millor Renfe, principalment pel servei,
Podríem començar a fer una llarga llista d'aquelles coses que funcionen millor a FGC que a Renfe, però acabarem abans destacant el que funciona millor a Renfe que FGC: la velocitat dels trens. En la resta, guanya per golejada FGC.
Igualment, que la infraestructura no sigui de Renfe no em soluciona res. Si prefereixes dir que la culpa és de Renfe/ADIF, doncs perfecte, perquè de fet és així, ja que bona part del desastre de Rodalies BCN és culpa de la lamentable infraestrucutra de què disposem. De fet, en l'únic nucli de rodalies que funciona bé a Espanya, és a dir Madrid, la infraestructura sobre la que circula Renfe és infinitament millor, i efectivament el servei també és de molta més qualitat.
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Per no sortir del tema
I aquí segueixo. Ves al Twitter d'aquest mateix Fòrum, on es recullen les queixes dels usuaris de tots els serveis, mira les que hi ha de Renfe i d'FGC. Et penses que si cau l'electricitat a FGC, no es munta un sidral cinc vegades més gran que a Renfe (excepte als túnels urbans de Barcelona) a causa de la major densitat de circulacions? Aleshores, mira't les sis possibles causes que enumeres i digue'm què causaria cadascuna d'elles a cada xarxa, i per què apareix reflectit com a queixa a Renfe i perquè molt menys a FGC.Toni wrote:Aquí anava. "Nombroses caigudes de subministrament elèctric" no vol dir res. Primer, "nombroses" no significa res, caldria veure quantes hi ha per quilòmetre de via o inclús per número de trens que circulen, i segurament veuriem que no son ni molt menys tantes... vaja, jo ara mateix no recordo la última que em pogués afectar.... Segon, presuposar que una "caiguda de subminstrament elèctric" és culpa d´una infraestructura lamentable és simplement incorrecte ja que si falta la tensió pot ser culpa de varies causes..... se m´acudeixen: a) de la companyia elèctrica (segurament la més probable), b) d´una falta puntual de potència instal.lada (a tots ens han saltat el diferencial si endollem una estufa de més i no tenim per això una "infraestructura lamentable"), c) d´un defecte puntual de infraestructura (que cal corregir però que no presuposa una "infraestructrua lamentable"), d) de qualsevol causa externa (un llam, un robatori de cables, un sabotatge...), e) del tren (com els electrodomèstics que tenen curtcircuits, suposo que els trens també poden tenir), f) d´una "infraestructura lamentable" (com tothom sap, les catenàries cauen a troços i és tot molt lamentable). Segurament encara em deixo alguna possible causa de "caiguda de subministrament elèctric" i la majoria d´elles no tenen res a veure amb una "infraestructura lamentable", crec que hauriem de ser més cuidadosos a l´hora d´emetre judicis i sobretot no fer cas a qui vol que pensem el que li benefia a ell sense importar-li el més mínim la realitat.Guigui wrote:Per exemple, per les nombroses caigudes de subministrament elèctric. Un cop d'ull al fil d'avaries de Renfe te'n donarà una idea.
I no cal que em responguis amb l'argument de les conxorxes intergalàctiques, perquè no és per aquí on vaig. M'estic centrant en el contingut generat pels usuaris i en el qual les autoritats no tenen influència.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Renfe-FGC, igual de malament?
També veure les incidències, tant de RENFE com FGC, que hi ha en el fil corresponent i veuràs que d'FGC no n'hi han o gairebé no n'hi ha cap.
I per acabar d'aclarir el dubte, escrius un correu a GUIGUI, que es que les apunte totes (gairebé sempre es ell) i probablement et dirà que no s'enrecorda de quin dia va ser l'última incidència d'FGC.
No es una discussió, només una mica de broma per a refredar el tema.
I per acabar d'aclarir el dubte, escrius un correu a GUIGUI, que es que les apunte totes (gairebé sempre es ell) i probablement et dirà que no s'enrecorda de quin dia va ser l'última incidència d'FGC.
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Re: Per no sortir del tema
Com deia al missatge anterior:Guigui wrote:I aquí segueixo. Ves al Twitter d'aquest mateix Fòrum, on es recullen les queixes dels usuaris de tots els serveis, mira les que hi ha de Renfe i d'FGC. Et penses que si cau l'electricitat a FGC, no es munta un sidral cinc vegades més gran que a Renfe (excepte als túnels urbans de Barcelona) a causa de la major densitat de circulacions? Aleshores, mira't les sis possibles causes que enumeres i digue'm què causaria cadascuna d'elles a cada xarxa, i per què apareix reflectit com a queixa a Renfe i perquè molt menys a FGC.Toni wrote:Aquí anava. "Nombroses caigudes de subministrament elèctric" no vol dir res. Primer, "nombroses" no significa res, caldria veure quantes hi ha per quilòmetre de via o inclús per número de trens que circulen, i segurament veuriem que no son ni molt menys tantes... vaja, jo ara mateix no recordo la última que em pogués afectar.... Segon, presuposar que una "caiguda de subminstrament elèctric" és culpa d´una infraestructura lamentable és simplement incorrecte ja que si falta la tensió pot ser culpa de varies causes..... se m´acudeixen: a) de la companyia elèctrica (segurament la més probable), b) d´una falta puntual de potència instal.lada (a tots ens han saltat el diferencial si endollem una estufa de més i no tenim per això una "infraestructura lamentable"), c) d´un defecte puntual de infraestructura (que cal corregir però que no presuposa una "infraestructrua lamentable"), d) de qualsevol causa externa (un llam, un robatori de cables, un sabotatge...), e) del tren (com els electrodomèstics que tenen curtcircuits, suposo que els trens també poden tenir), f) d´una "infraestructura lamentable" (com tothom sap, les catenàries cauen a troços i és tot molt lamentable). Segurament encara em deixo alguna possible causa de "caiguda de subministrament elèctric" i la majoria d´elles no tenen res a veure amb una "infraestructura lamentable", crec que hauriem de ser més cuidadosos a l´hora d´emetre judicis i sobretot no fer cas a qui vol que pensem el que li benefia a ell sense importar-li el més mínim la realitat.Guigui wrote:Per exemple, per les nombroses caigudes de subministrament elèctric. Un cop d'ull al fil d'avaries de Renfe te'n donarà una idea.
I no cal que em responguis amb l'argument de les conxorxes intergalàctiques, perquè no és per aquí on vaig. M'estic centrant en el contingut generat pels usuaris i en el qual les autoritats no tenen influència.
- Que hi ha més queixes a RENFE que a FGC.... lògicament per que hi ha més quilòmetres, més trens, més complicacions, més....
- Que hi hagi més queixes vol dir que el servei de RENFE és horrible o que la instal.lació és lamentable?. En absolut, caldria veure en tot cas números comparatius per quilòmetre o per tren que circula.
- Que hi hagi una queixa significa que la instal.lació és "lamentable"?. En absolut, pensant poquet hem vist 5 ó 6 causes possibles de "caiguda de subministrament elèctric". Evidentment la gent no sap res de si no hi ha corrent per culpa de la companyia o de si hi ha una instal.lació "lamentable". Com que no saben res, escolten a determinats responsables que opten (sense tenir ni idea) per la instal.lació "lamentable" i llavors ja ho tenim: "caos" a les rodalies. Perfecte per no parlar de l´aeroport de Lleida o de la L9 per exemple.
- Que pot fallar més el corrent a RENFE que a FGC?. Evidentment, FGC circula plàcidament per la zona amb més energia de Catalunya (la metropolitana) i RENFE circula per tot arreu, incloses zones com la de Girona on tothom sap que és culpa del abobinable Ministeri que no hi hagi xarxa suficient de subministrament elèctric i les fallades siguin comunes.....
-Que tot és perfecte?. No, no ho és i cal fer moltes coses a totes les xarxes, a les petitetes menys per què son petitetes i és més fàcil tenir-les endreçadetes i a les grans també. Però el que s´hagi de fer s´haurà de fer des d´un anàlisi ben fet i no des de posicions faltes de tot rigor tècnic.
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Punt per punt
És clar, el factor multiplicador de queixes a Renfe enfront FGC és el mateix que el de quilòmetres, trens i complicacions.Toni wrote:- Que hi ha més queixes a RENFE que a FGC.... lògicament per que hi ha més quilòmetres, més trens, més complicacions, més....
Si tan segur n'estàs, presenta'ns els números. Encara els estic esperant des que has desencadenat tot aquest debat. Mentrestant, i a falta de dades, preval la sensació dels usuaris, que és la que és.Toni wrote:- Que hi hagi més queixes vol dir que el servei de RENFE és horrible o que la instal.lació és lamentable?. En absolut, caldria veure en tot cas números comparatius per quilòmetre o per tren que circula.
Mirat al fil d'incidències de rodalia: al darrer mes, 5 incidències explícitament declarades com a caiguda del subministrament elèctric, und d'elles en un lloc tan remot com Sant Adrià del Besòs.Toni wrote:- Que hi hagi una queixa significa que la instal.lació és "lamentable"?. En absolut, pensant poquet hem vist 5 ó 6 causes possibles de "caiguda de subministrament elèctric". Evidentment la gent no sap res de si no hi ha corrent per culpa de la companyia o de si hi ha una instal.lació "lamentable". Com que no saben res, escolten a determinats responsables que opten (sense tenir ni idea) per la instal.lació "lamentable" i llavors ja ho tenim: "caos" a les rodalies. Perfecte per no parlar de l´aeroport de Lleida o de la L9 per exemple.
A St. Adrià em remeto.Toni wrote:- Que pot fallar més el corrent a RENFE que a FGC?. Evidentment, FGC circula plàcidament per la zona amb més energia de Catalunya (la metropolitana) i RENFE circula per tot arreu, incloses zones com la de Girona on tothom sap que és culpa del abobinable Ministeri que no hi hagi xarxa suficient de subministrament elèctric i les fallades siguin comunes.....
Com afirmar que Renfe funciona tan bé com FGC, quan les úniques dades que s'han aportat fins ara aquí corroboren tot el contrari?Toni wrote:-Que tot és perfecte?. No, no ho és i cal fer moltes coses a totes les xarxes, a les petitetes menys per què son petitetes i és més fàcil tenir-les endreçadetes i a les grans també. Però el que s´hagi de fer s´haurà de fer des d´un anàlisi ben fet i no des de posicions faltes de tot rigor tècnic.
En resum: fuigs d'estudi. Polemitzes. Atribueixes als altres el que tu mateix fas. No aportes dades.
Si, com dius que pretens fer, vols refutar l'opinió generalitzada a partir d'una "anàlisi ben feta", et tocarà posar-hi de la teva part, en lloc de respondre "posicions faltes de tot rigor tècnic" amb més "posicions faltes de tot rigor tècnic".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Punt per punt
Responent a cada punt:Guigui wrote:És clar, el factor multiplicador de queixes a Renfe enfront FGC és el mateix que el de quilòmetres, trens i complicacions.Toni wrote:- Que hi ha més queixes a RENFE que a FGC.... lògicament per que hi ha més quilòmetres, més trens, més complicacions, més....
Si tan segur n'estàs, presenta'ns els números. Encara els estic esperant des que has desencadenat tot aquest debat. Mentrestant, i a falta de dades, preval la sensació dels usuaris, que és la que és.Toni wrote:- Que hi hagi més queixes vol dir que el servei de RENFE és horrible o que la instal.lació és lamentable?. En absolut, caldria veure en tot cas números comparatius per quilòmetre o per tren que circula.
Mirat al fil d'incidències de rodalia: al darrer mes, 5 incidències explícitament declarades com a caiguda del subministrament elèctric, und d'elles en un lloc tan remot com Sant Adrià del Besòs.Toni wrote:- Que hi hagi una queixa significa que la instal.lació és "lamentable"?. En absolut, pensant poquet hem vist 5 ó 6 causes possibles de "caiguda de subministrament elèctric". Evidentment la gent no sap res de si no hi ha corrent per culpa de la companyia o de si hi ha una instal.lació "lamentable". Com que no saben res, escolten a determinats responsables que opten (sense tenir ni idea) per la instal.lació "lamentable" i llavors ja ho tenim: "caos" a les rodalies. Perfecte per no parlar de l´aeroport de Lleida o de la L9 per exemple.
A St. Adrià em remeto.Toni wrote:- Que pot fallar més el corrent a RENFE que a FGC?. Evidentment, FGC circula plàcidament per la zona amb més energia de Catalunya (la metropolitana) i RENFE circula per tot arreu, incloses zones com la de Girona on tothom sap que és culpa del abobinable Ministeri que no hi hagi xarxa suficient de subministrament elèctric i les fallades siguin comunes.....
Com afirmar que Renfe funciona tan bé com FGC, quan les úniques dades que s'han aportat fins ara aquí corroboren tot el contrari?Toni wrote:-Que tot és perfecte?. No, no ho és i cal fer moltes coses a totes les xarxes, a les petitetes menys per què son petitetes i és més fàcil tenir-les endreçadetes i a les grans també. Però el que s´hagi de fer s´haurà de fer des d´un anàlisi ben fet i no des de posicions faltes de tot rigor tècnic.
En resum: fuigs d'estudi. Polemitzes. Atribueixes als altres el que tu mateix fas. No aportes dades.
Si, com dius que pretens fer, vols refutar l'opinió generalitzada a partir d'una "anàlisi ben feta", et tocarà posar-hi de la teva part, en lloc de respondre "posicions faltes de tot rigor tècnic" amb més "posicions faltes de tot rigor tècnic".
- No sabem quin és el factor multiplicador per que no sabem res del que passa a FGC. Per alguna cosa serà. De tote formes, si fem una anàlisi res científica de les entrades a cada fil, ni així surt la proporció de quilòmetres amb el que inclús aquest número sortiria favorable a RENFE.
- En la mateixa línia, difícilment podrem presentar números d´incidències quan no sabem res de FGC. Potser vosaltres que esteu més ben relacionats.... I discrepo totalment que el que valgui sigui la percepció de ningú, el que val és un anàlisi de les dades rigurosa per tal de poder treure conclusions. Que valguin les percepcions és el que volen els que no tenen cap interès en explicar els problemes reals. En qualsevol cas afirmo (és una simple qüestió matemàtica de probabilitat) que algún robatori segur que perjudica a RENFE i per tant crec que ets tu el que ha de justificar que totes les incidències es deuen a una infraestructura "lamentable" en contra del sentit comú i les matemàtiques.
- Sobre el tema de l´electricitat de Sant Adrià, jo apostaria per un sabotatge o un robatori ja que la zona és bastant propensa... sino que li diguin als de Tram que tenen les cotxeres al costat de la subestació d´ADIF. Demano que algú que estigui ben relacionat intenti saber la causa de la falta de tensió a Sant Adrià, a veure si algú ho pot saber......
- Sobre el circular plàcidament jo també em remeto a Sant Adrià. FGC no circula per cap lloc comparable, quan anem per zones més conflictives, tot és túnel....
- Jo no dic que RENFE funcioni tant bé, dic que ni molt menys és tot "lamentable", que es dóna un servei raonable i que ni és tant horrible RENFE ni la resta és tant meravellós. També dic que es maltracta mediàticament moltissim a RENFE per interessos que res tenen a veure amb el ferrocarril. Això dic.
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Re: Renfe-FGC, igual de malament?
Xarxa rodalies RENFE (en km) / Incidències RENFE d'un any = X
Xarxa FGC (en km) / Incidències FGC d'un any = Y
Tant senzill i ens podrem fer una idea.
A la gent tant li fa si es un problema de Fecsa, Eon, d'una excavadora o algú que té un atac de cor. Els que fem servir el tren ens preocupa que el tren surti a l'hora i arribi a l'hora.
Es cert que es una estimació no científica, però es cert que es dona una idea.
Les dades les podrem treure dels fils d'incidències d'aquest foro.
A quí li importa el que realment ha passat es al propietari del servei, a qui el gestiona i al propietari de la infraestructura (i potser algu més).
Xarxa FGC (en km) / Incidències FGC d'un any = Y
Tant senzill i ens podrem fer una idea.
A la gent tant li fa si es un problema de Fecsa, Eon, d'una excavadora o algú que té un atac de cor. Els que fem servir el tren ens preocupa que el tren surti a l'hora i arribi a l'hora.
Es cert que es una estimació no científica, però es cert que es dona una idea.
Les dades les podrem treure dels fils d'incidències d'aquest foro.
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Re: Punt per punt
SEMBLEU GAT I GOS.Toni wrote:Responent a cada punt:Guigui wrote:És clar, el factor multiplicador de queixes a Renfe enfront FGC és el mateix que el de quilòmetres, trens i complicacions.Toni wrote:- Que hi ha més queixes a RENFE que a FGC.... lògicament per que hi ha més quilòmetres, més trens, més complicacions, més....
Si tan segur n'estàs, presenta'ns els números. Encara els estic esperant des que has desencadenat tot aquest debat. Mentrestant, i a falta de dades, preval la sensació dels usuaris, que és la que és.Toni wrote:- Que hi hagi més queixes vol dir que el servei de RENFE és horrible o que la instal.lació és lamentable?. En absolut, caldria veure en tot cas números comparatius per quilòmetre o per tren que circula.
Mirat al fil d'incidències de rodalia: al darrer mes, 5 incidències explícitament declarades com a caiguda del subministrament elèctric, und d'elles en un lloc tan remot com Sant Adrià del Besòs.Toni wrote:- Que hi hagi una queixa significa que la instal.lació és "lamentable"?. En absolut, pensant poquet hem vist 5 ó 6 causes possibles de "caiguda de subministrament elèctric". Evidentment la gent no sap res de si no hi ha corrent per culpa de la companyia o de si hi ha una instal.lació "lamentable". Com que no saben res, escolten a determinats responsables que opten (sense tenir ni idea) per la instal.lació "lamentable" i llavors ja ho tenim: "caos" a les rodalies. Perfecte per no parlar de l´aeroport de Lleida o de la L9 per exemple.
A St. Adrià em remeto.Toni wrote:- Que pot fallar més el corrent a RENFE que a FGC?. Evidentment, FGC circula plàcidament per la zona amb més energia de Catalunya (la metropolitana) i RENFE circula per tot arreu, incloses zones com la de Girona on tothom sap que és culpa del abobinable Ministeri que no hi hagi xarxa suficient de subministrament elèctric i les fallades siguin comunes.....
Com afirmar que Renfe funciona tan bé com FGC, quan les úniques dades que s'han aportat fins ara aquí corroboren tot el contrari?Toni wrote:-Que tot és perfecte?. No, no ho és i cal fer moltes coses a totes les xarxes, a les petitetes menys per què son petitetes i és més fàcil tenir-les endreçadetes i a les grans també. Però el que s´hagi de fer s´haurà de fer des d´un anàlisi ben fet i no des de posicions faltes de tot rigor tècnic.
En resum: fuigs d'estudi. Polemitzes. Atribueixes als altres el que tu mateix fas. No aportes dades.
Si, com dius que pretens fer, vols refutar l'opinió generalitzada a partir d'una "anàlisi ben feta", et tocarà posar-hi de la teva part, en lloc de respondre "posicions faltes de tot rigor tècnic" amb més "posicions faltes de tot rigor tècnic".
- No sabem quin és el factor multiplicador per que no sabem res del que passa a FGC. Per alguna cosa serà. De tote formes, si fem una anàlisi res científica de les entrades a cada fil, ni així surt la proporció de quilòmetres amb el que inclús aquest número sortiria favorable a RENFE.
- En la mateixa línia, difícilment podrem presentar números d´incidències quan no sabem res de FGC. Potser vosaltres que esteu més ben relacionats.... I discrepo totalment que el que valgui sigui la percepció de ningú, el que val és un anàlisi de les dades rigurosa per tal de poder treure conclusions. Que valguin les percepcions és el que volen els que no tenen cap interès en explicar els problemes reals. En qualsevol cas afirmo (és una simple qüestió matemàtica de probabilitat) que algún robatori segur que perjudica a RENFE i per tant crec que ets tu el que ha de justificar que totes les incidències es deuen a una infraestructura "lamentable" en contra del sentit comú i les matemàtiques.
- Sobre el tema de l´electricitat de Sant Adrià, jo apostaria per un sabotatge o un robatori ja que la zona és bastant propensa... sino que li diguin als de Tram que tenen les cotxeres al costat de la subestació d´ADIF. Demano que algú que estigui ben relacionat intenti saber la causa de la falta de tensió a Sant Adrià, a veure si algú ho pot saber......
- Sobre el circular plàcidament jo també em remeto a Sant Adrià. FGC no circula per cap lloc comparable, quan anem per zones més conflictives, tot és túnel....
- Jo no dic que RENFE funcioni tant bé, dic que ni molt menys és tot "lamentable", que es dóna un servei raonable i que ni és tant horrible RENFE ni la resta és tant meravellós. També dic que es maltracta mediàticament moltissim a RENFE per interessos que res tenen a veure amb el ferrocarril. Això dic.
Re: Renfe-FGC, igual de malament?
437.001 wrote:SEMBLEU GAT I GOS.
Jo tampoc en conec cap font fiable.gatvell wrote:Xarxa rodalies RENFE (en km) / Incidències RENFE d'un any = X
Xarxa FGC (en km) / Incidències FGC d'un any = Y
Així que faré servir simplement el número de respostes als fils d'incidències corresponents que hi ha en aquest moment, malgrat que molts siguin comentaris al respecte i molts "petits" retards tot sovint no hi surtin, lògicament.
RENFE Rodalia Barcelona = 6046 respostes des de mitjan 2005 / 462,7km = 13,07 respostes/km en 7½ anys
FGC Barcelona = 882 respostes des de mitjan 2005 / 191km = 4,62 respostes/km en 7½ anys
És possible que m'hagi equivocat comptant algun km de més en el cas dels FGC (he mirat de incloure-hi funiculars i aeris d'FGC integrats), però per 3-4km més o menys el resultat no canvia gaire... o si m'he equivocat, feu-m'ho saber, que al capdavall sóc de lletres i m'he refiat de les dades de la wiki!
Salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
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