Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Re: LAV Barcelona-França
http://www.ara.cat/societat/comboi-come ... 17663.html
INFRAESTRUCTURES
El primer comboi comercial del TGV arribarà a Girona el 8 de gener
Vuit trens diaris uniran Madrid, Girona i Figueres
ACN Girona | Actualitzada el 07/12/2012 13:18
El primer comboi comercial del TGV arribarà a Girona el pròxim 8 de gener, procedent de Barcelona. Així ho ha confirmat el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, en declaracions a Catalunya Ràdio. Font ha dit que aquesta és la data que Renfe i Adif han comunicat a la Generalitat. El trajecte entre Barcelona i Girona durarà 40 minuts, mentre que fins a Figueres serà de 55 minuts. Segons Foment, hi haurà diàriament vuit trens que uniran Madrid, Girona i Figueres i vuit trens Avant que comunicaran les quatre capitals catalanes. La línia tindrà dues connexions diàries amb França. Ricard Font espera que l'estació de Girona estigui finalitzada a finals d'any. La ministra de Foment, Ana Pastor, ja va avançar enmig d'un acte electoral aquesta passada campanya que la línia Barcelona-Figueres del TGV començaria a funcionar al gener amb una oferta de setze freqüències diàries. Malgrat tot, en aquell moment no va concretar a partir de quin dia s'iniciaria el servei. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha concretat que els primers trens de passatgers arribaran a Girona el dimarts 8 de gener. Així ho ha fet saber Renfe i Adif a la Generalitat.
La Generalitat també ha rebut alguns detalls més sobre com serà el servei. Tal com va avançar la ministra a l'acte electoral de Lloret, hi haurà vuit combois que oferiran connexions des de Madrid fins a Figueres i que tindran parada a Girona. D'aquests, sis tindran com a final de trajecte l'estació de Vilafant, però els altres dos seguiran fins a França. La durada del trajecte de Girona a Barcelona serà de 40 minuts i de Barcelona a Figueres, de 55.
D'altra banda, hi haurà vuit trens Avant més. Es tracta de trens d'alta velocitat de mitja distància que cobriran els trajectes entre les quatre capitals catalanes que, després de la posada en marxa de la línia Barcelona-Figueres, quedaran totes quatre connectades per alta velocitat.
De moment, encara no s'han donat a conèixer ni els horaris ni els preus dels bitllets ja que s'està acabant de definir l'oferta comercial. Pel que fa a l'estació provisional del TGV –actualment en obres–, Font espera que estigui acabada a finals d'any.
L'encaix de la nova estació del TGV i l'estació actual de Renfe és un fet que preocupa al consistori, que des del febrer porta demanant reunir-se amb la ministra Pastor per tractar aquest i d'altres temes referits al projecte ferroviari. Pastor, durant l'acte electoral de Lloret, va comprometre's a trobar-se amb l'alcalde. La reunió s'havia de fer el proper dimarts a Madrid però tant l'alcalde com els portaveus de l'Ajuntament de Girona, a excepció del PPC, han decidit no anar-hi perquè Pastor no hi assistirà i ha delegat en el secretari d'Estat d'Infraestructures. L'alcalde ho considera un "nou desaire" del ministeri vers els gironins.
INFRAESTRUCTURES
El primer comboi comercial del TGV arribarà a Girona el 8 de gener
Vuit trens diaris uniran Madrid, Girona i Figueres
ACN Girona | Actualitzada el 07/12/2012 13:18
El primer comboi comercial del TGV arribarà a Girona el pròxim 8 de gener, procedent de Barcelona. Així ho ha confirmat el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, en declaracions a Catalunya Ràdio. Font ha dit que aquesta és la data que Renfe i Adif han comunicat a la Generalitat. El trajecte entre Barcelona i Girona durarà 40 minuts, mentre que fins a Figueres serà de 55 minuts. Segons Foment, hi haurà diàriament vuit trens que uniran Madrid, Girona i Figueres i vuit trens Avant que comunicaran les quatre capitals catalanes. La línia tindrà dues connexions diàries amb França. Ricard Font espera que l'estació de Girona estigui finalitzada a finals d'any. La ministra de Foment, Ana Pastor, ja va avançar enmig d'un acte electoral aquesta passada campanya que la línia Barcelona-Figueres del TGV començaria a funcionar al gener amb una oferta de setze freqüències diàries. Malgrat tot, en aquell moment no va concretar a partir de quin dia s'iniciaria el servei. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ha concretat que els primers trens de passatgers arribaran a Girona el dimarts 8 de gener. Així ho ha fet saber Renfe i Adif a la Generalitat.
La Generalitat també ha rebut alguns detalls més sobre com serà el servei. Tal com va avançar la ministra a l'acte electoral de Lloret, hi haurà vuit combois que oferiran connexions des de Madrid fins a Figueres i que tindran parada a Girona. D'aquests, sis tindran com a final de trajecte l'estació de Vilafant, però els altres dos seguiran fins a França. La durada del trajecte de Girona a Barcelona serà de 40 minuts i de Barcelona a Figueres, de 55.
D'altra banda, hi haurà vuit trens Avant més. Es tracta de trens d'alta velocitat de mitja distància que cobriran els trajectes entre les quatre capitals catalanes que, després de la posada en marxa de la línia Barcelona-Figueres, quedaran totes quatre connectades per alta velocitat.
De moment, encara no s'han donat a conèixer ni els horaris ni els preus dels bitllets ja que s'està acabant de definir l'oferta comercial. Pel que fa a l'estació provisional del TGV –actualment en obres–, Font espera que estigui acabada a finals d'any.
L'encaix de la nova estació del TGV i l'estació actual de Renfe és un fet que preocupa al consistori, que des del febrer porta demanant reunir-se amb la ministra Pastor per tractar aquest i d'altres temes referits al projecte ferroviari. Pastor, durant l'acte electoral de Lloret, va comprometre's a trobar-se amb l'alcalde. La reunió s'havia de fer el proper dimarts a Madrid però tant l'alcalde com els portaveus de l'Ajuntament de Girona, a excepció del PPC, han decidit no anar-hi perquè Pastor no hi assistirà i ha delegat en el secretari d'Estat d'Infraestructures. L'alcalde ho considera un "nou desaire" del ministeri vers els gironins.
Re: LAV Barcelona-França
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... es-2267574
INAUGURACIÓ D'UNA INFRAESTRUCTURA ESTRATÈGICA
La ministra de Foment deixa en mans dels tècnics la data de l'estrena de l'AVE a Figueres
Ana Pastor confirma que l'alta velocitat entre Barcelona i Vilafant obrirà al gener, però no concreta el dia
Divendres, 7 de desembre del 2012 - 16:05h. | CRISTINA BUESA / Barcelona
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha evitat confirmar la data de la inauguració de l'AVE entre Barcelona i Figueres (Alt Empordà). En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, en què compareixia per explicar la nova llei d'ordenació del transport terrestre, la responsable ministerial ha assegurat que hauran de ser els tècnics els que concretin el dia exacte de l'estrena. La Generalitat assegura que Renfe els ha dit que l'obertura de la línia serà el 8 de gener.
"Ja vaig anunciar fa uns 15 dies a Lloret que l'AVE s'obriria al gener", ha recordat la ministra en al·lusió a un acte electoral del PP que va protagonitzar. A continuació, Ana Pastor ha recordat que quan va arribar al ministeri encara hi havia alguns trams per licitar i que en aquests moments encara s'estan realitzant proves en el traçat. Un cop es compleixin els "requeriments tècnics", la infraestructura estarà a punt.
PROBLEMES D'AGENDA
La data del 8 de gener va ser comunicada dimarts passat a la Generalitat per part de diversos responsables de Renfe a Catalunya, ha confirmat a aquest diari el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font. "No tinc cap voluntat de revelar dates però si l'operadora ens l'ha donat, això és el que hi ha", ha assegurat.
Font també ha recordat que l'alta velocitat a Girona i Figueres (concretament a l'estació empordanesa de Vilafant) s'hauria d'haver completat el 2004 i que "Catalunya fa molts anys que espera". "Si ens diuen que serà el 8 de gener i després resulta que la ministra de Foment té problemes d'agenda i l'AVE s'ha d'endarrerir uns dies, ja ho diran ells mateixos", ha dit aquest responsable de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.
INAUGURACIÓ D'UNA INFRAESTRUCTURA ESTRATÈGICA
La ministra de Foment deixa en mans dels tècnics la data de l'estrena de l'AVE a Figueres
Ana Pastor confirma que l'alta velocitat entre Barcelona i Vilafant obrirà al gener, però no concreta el dia
Divendres, 7 de desembre del 2012 - 16:05h. | CRISTINA BUESA / Barcelona
La ministra de Foment, Ana Pastor, ha evitat confirmar la data de la inauguració de l'AVE entre Barcelona i Figueres (Alt Empordà). En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, en què compareixia per explicar la nova llei d'ordenació del transport terrestre, la responsable ministerial ha assegurat que hauran de ser els tècnics els que concretin el dia exacte de l'estrena. La Generalitat assegura que Renfe els ha dit que l'obertura de la línia serà el 8 de gener.
"Ja vaig anunciar fa uns 15 dies a Lloret que l'AVE s'obriria al gener", ha recordat la ministra en al·lusió a un acte electoral del PP que va protagonitzar. A continuació, Ana Pastor ha recordat que quan va arribar al ministeri encara hi havia alguns trams per licitar i que en aquests moments encara s'estan realitzant proves en el traçat. Un cop es compleixin els "requeriments tècnics", la infraestructura estarà a punt.
PROBLEMES D'AGENDA
La data del 8 de gener va ser comunicada dimarts passat a la Generalitat per part de diversos responsables de Renfe a Catalunya, ha confirmat a aquest diari el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font. "No tinc cap voluntat de revelar dates però si l'operadora ens l'ha donat, això és el que hi ha", ha assegurat.
Font també ha recordat que l'alta velocitat a Girona i Figueres (concretament a l'estació empordanesa de Vilafant) s'hauria d'haver completat el 2004 i que "Catalunya fa molts anys que espera". "Si ens diuen que serà el 8 de gener i després resulta que la ministra de Foment té problemes d'agenda i l'AVE s'ha d'endarrerir uns dies, ja ho diran ells mateixos", ha dit aquest responsable de la Conselleria de Territori i Sostenibilitat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestions obertes
Aleshores, recapitulem: fa unes setmanes, des de França s'anuncien una sèrie de noves relacions entre Barcelona i diverses ciutats a l'altra banda dels Pirineus a partir d'abril. Ara, sembla que Fomento (tot i el típic "donde dije digo digo Diego") avança l'obertura de la infraestructura necessària al gener, amb dos enllaços directes amb França. I dins la incertesa general sobre la data, tampoc sembla que diguin exactament fins on a França arribaran aquests dos trens diaris: Montpeller? Lió? Marsella? París? Ginebra?
El temps ho dirà...
El temps ho dirà...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Qüestions obertes
No és correcte del tot.Guigui wrote:Aleshores, recapitulem: fa unes setmanes, des de França s'anuncien una sèrie de noves relacions entre Barcelona i diverses ciutats a l'altra banda dels Pirineus a partir d'abril.
A partir d´abril, els dos TGVs París-Figueres es perllonguen a Sants. Es possible que, alhora, o més endavant, hi afegeixin un tercer TGV cap a París, i un BCN-Ginebra.
Lió, Marsella, Toulouse, i la resta, queden per a quan se solucioni el problema de la manca de subestacions deguda al retard en l´adjudicació, i al retard de la MAT.
I el mateix passa amb els AVEs de Madrid.
No, els dos enllaços no seran directes, sinó amb transbord a Figueres fins l´abril, ja que els AVE 100 i els TGV Duplex no estan encara homologats a França ni Espanya, respectivament. Seran amb transbord a Figueres-Vilafant.Ara, sembla que Fomento (tot i el típic "donde dije digo digo Diego") avança l'obertura de la infraestructura necessària al gener, amb dos enllaços directes amb França.
Pel què sembla, i això ja és per aquest gener, quatre AVEs Madrid-BCN es perllonguen a Figueres, en un primer moment sense parada a Girona (que tot i que van a corre-cuita, no arriben a tenir-la provisionalment mig-potable). També sembla que es perllonguen des de Lleida 2 Avants i se´n creen 2 més de nous BCN-Figueres.
París-Gare de Lyon. Simplement seran els dos TGVs actuals, tot i que potser amb algun lleuger retoc horari.I dins la incertesa general sobre la data, tampoc sembla que diguin exactament fins on a França arribaran aquests dos trens diaris: Montpeller? Lió? Marsella? París?
Hi ha un solc reservat a la malla, però de moment sembla que no passarà de Ginebra-Montpeller, almenys fins a l´abril.Ginebra?
Ja t´ho diem el davida o jo, que estem al lloro...El temps ho dirà...
Re: LAV Barcelona-França
Aquesta tarda he avistat el tren laboratori d'ADIF a l'alçada del Triangle Ferroviari.
Obres i centre comercial ruinós
Petits comentaris relacionat amb l'estació de Perpinyà:
-Actualment, s'està remodelant. L'accés té una coberta taronja transparent, i les estructures del sostre de les andanes, estan cobertes d'andamis.
-Al centre comercial de l'estació, el Centre del Món, el qual recordareu que quan es va inaugurar el trajecte de Figueres a París, encara no havia obert, en només dos anys, han tancat diverses botigues, el pitjor tancament el del Carrefour Market, amb el qual, en Centre queda ferit de mort, al no complir-se ni de bon tros les previsions de visitants que esperaven rebre. Entre la mala gestió, el parking de pagament, quan a molts altres centres de la zona i voltants és gratuït, botigues idèntiques a les de la resta de la vila, etc., han fet que aquest centre s'enfonsi.
-Actualment, s'està remodelant. L'accés té una coberta taronja transparent, i les estructures del sostre de les andanes, estan cobertes d'andamis.
-Al centre comercial de l'estació, el Centre del Món, el qual recordareu que quan es va inaugurar el trajecte de Figueres a París, encara no havia obert, en només dos anys, han tancat diverses botigues, el pitjor tancament el del Carrefour Market, amb el qual, en Centre queda ferit de mort, al no complir-se ni de bon tros les previsions de visitants que esperaven rebre. Entre la mala gestió, el parking de pagament, quan a molts altres centres de la zona i voltants és gratuït, botigues idèntiques a les de la resta de la vila, etc., han fet que aquest centre s'enfonsi.
- trensmat
- N9
- Posts: 1593
- Joined: Wednesday 06/05/2009 17:10
- Location: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla
Re: LAV Barcelona-França
El AVE llegará a Girona el 8 de enero, según fuentes de la Generalitat de Cataluña
La ministra de Fomento, por su parte, sigue manteniendo la fecha de la inauguración.
El primer tren de alta velocidad llegará a Girona el martes, 8 de enero, según anunció el pasado viernes en Cataluña Radio el director general de Transportes de la Generalitat, Ricard Font, tras comunicárselo, según sus propias declaraciones, Renfe y Adif. Por su parte, la ministra de Fomento, Ana Pastor, manifestó también el viernes, en la rueda de prensa posterior al consejo de ministros, su confianza en que la línea de alta velocidad a Girona y a la frontera francesa se inaugurará a "principios del próximo año 2013", si bien eludió concretar el día, ya que “son los técnicos los que deben dar la fecha en la que tengan todo ultimado".
Tras el anuncio del director general de Transportes de la Generalitat de que el tramo de alta velocidad entre Barcelona, Girona y Figueras se inaugurará el 8 de enero, Font declaró que confía en que las obras de la estación de Girona estén a punto para entonces.
Por su parte, la ministra de Fomento, Ana Pastor, ya había anunciado el 22 de noviembre que el AVE llegaría a Girona en enero de 2013, una vez finalizaran este mes diciembre las obras de la línea de alta velocidad Barcelona-Figueras. No obstante, Pastor no confirmó el pasado viernes la fecha exacta que, según la ministra, se fijará cuando los técnicos estimen que está todo ultimado.
Con la puesta en marcha del tramo Barcelona-Figueras, culminará la línea de alta velocidad Madrid-Zaragoza-Lleida-Tarragona-Barcelona y frontera francesa, que se ha ido poniendo en servicio paulatinamente en la última década.
Completar este corredor constituirá, según la ministra, un "hito histórico" ya que se trata de la primera conexión transfronteriza en alta velocidad. “Será la primera vez que un tren español llegue a Francia por un ancho de vía europeo", destacó Pastor.
Servicios y tiempos de viaje
Habrá tres conexiones diarias internacionales con Francia; ocho nacionales de AVE Madrid-Girona-Figueras y ocho regionales de alta velocidad (Avant) entre las cuatro provincias catalanas.
El tiempo de viaje estimado desde Barcelona a Girona será de cuarenta minutos y de 55 hasta Figueras aproximadamente; por su parte, el viaje de Girona a Madrid se realizará en cuatro horas y cinco minutos, y entre Girona y Zaragoza en dos horas y 32 minutos.
En cuanto a los servicios internacionales, Pastor explicó que se van a acelerar los procedimientos de homologación mutua de trenes, que estaban previstos para el final de 2013, para que los trenes, tanto españoles como franceses, puedan estar operativos en abril de 2013. Esto permitiría en una segunda fase iniciar los primeros servicios internacionales entre las principales ciudades españolas y francesas.
http://www.vialibre-ffe.com
La ministra de Fomento, por su parte, sigue manteniendo la fecha de la inauguración.
El primer tren de alta velocidad llegará a Girona el martes, 8 de enero, según anunció el pasado viernes en Cataluña Radio el director general de Transportes de la Generalitat, Ricard Font, tras comunicárselo, según sus propias declaraciones, Renfe y Adif. Por su parte, la ministra de Fomento, Ana Pastor, manifestó también el viernes, en la rueda de prensa posterior al consejo de ministros, su confianza en que la línea de alta velocidad a Girona y a la frontera francesa se inaugurará a "principios del próximo año 2013", si bien eludió concretar el día, ya que “son los técnicos los que deben dar la fecha en la que tengan todo ultimado".
Tras el anuncio del director general de Transportes de la Generalitat de que el tramo de alta velocidad entre Barcelona, Girona y Figueras se inaugurará el 8 de enero, Font declaró que confía en que las obras de la estación de Girona estén a punto para entonces.
Por su parte, la ministra de Fomento, Ana Pastor, ya había anunciado el 22 de noviembre que el AVE llegaría a Girona en enero de 2013, una vez finalizaran este mes diciembre las obras de la línea de alta velocidad Barcelona-Figueras. No obstante, Pastor no confirmó el pasado viernes la fecha exacta que, según la ministra, se fijará cuando los técnicos estimen que está todo ultimado.
Con la puesta en marcha del tramo Barcelona-Figueras, culminará la línea de alta velocidad Madrid-Zaragoza-Lleida-Tarragona-Barcelona y frontera francesa, que se ha ido poniendo en servicio paulatinamente en la última década.
Completar este corredor constituirá, según la ministra, un "hito histórico" ya que se trata de la primera conexión transfronteriza en alta velocidad. “Será la primera vez que un tren español llegue a Francia por un ancho de vía europeo", destacó Pastor.
Servicios y tiempos de viaje
Habrá tres conexiones diarias internacionales con Francia; ocho nacionales de AVE Madrid-Girona-Figueras y ocho regionales de alta velocidad (Avant) entre las cuatro provincias catalanas.
El tiempo de viaje estimado desde Barcelona a Girona será de cuarenta minutos y de 55 hasta Figueras aproximadamente; por su parte, el viaje de Girona a Madrid se realizará en cuatro horas y cinco minutos, y entre Girona y Zaragoza en dos horas y 32 minutos.
En cuanto a los servicios internacionales, Pastor explicó que se van a acelerar los procedimientos de homologación mutua de trenes, que estaban previstos para el final de 2013, para que los trenes, tanto españoles como franceses, puedan estar operativos en abril de 2013. Esto permitiría en una segunda fase iniciar los primeros servicios internacionales entre las principales ciudades españolas y francesas.
http://www.vialibre-ffe.com
Re: LAV Barcelona-França
http://www.lavanguardia.com/local/giron ... -tren.html
Fomento estudia un túnel subterráneo para conectar las estaciones de Girona
El proyecto permitiría mantener los ocho andenes para autobuses y destinar a otros fines el edificio de 1.200 metros cuadrados
Girona | 12/12/2012 - 12:10h
Fomento estudia un túnel subterráneo para conectar las estaciones de Girona
El impacto de las instalaciones de Alta Velocidad en el Parc Central de Girona m.lopez/acn
Girona. (Redacción/Agencias). - Fomento no cierra la puerta a conectar la estación del tren convencional con la de la alta velocidad con un túnel subterráneo, tal y como reclama el Ayuntamiento. El concejal del proyecto ferroviario, Carles Ribas, se ha reunido con el secretario general de infraestructuras para exponer las demandas municipales referentes a minimizar el impacto visual y urbanístico que tendrá la nueva estación en el centro de la ciudad.
Ribas ha recordado que la estación provisional "será prácticamente definitiva" y que hay que evitar que Girona "quede empantanada" para siempre. Ribas espera arrancar bien un compromiso por escrito y que Fomento haga suya la propuesta del ayuntamiento."Son siete u ocho millones de euros más pero es imprescindible para la ciudad", afirmó.
El encuentro se ha llevado a cabo en Madrid entre el concejal responsable del proyecto ferroviario, Carlos Ribas, y el secretario general de infraestructuras. Girona quiere que Fomento se comprometa a hacer algunas actuaciones para evitar el impacto en la zona del Parc Central. La propuesta es construir un paso subterráneo entre las dos estaciones y derribar el 'finger' provisional que se construye.
Ribas aseguró tras la reunión que salía "satisfecho" porque ha habido entendimiento y, a su juicio, Fomento ha "entendido" que no es un sobrecoste absurdo, sino una necesidad para la ciudad. Sin embargo, y después de otros tantos incumplimientos de Fomento, Ribas aseguró que quieren esperar a que haya un "compromiso firme" que ponga "negro sobre blanco" sobre cuál será la intervención final en Girona y se han emplazado a volver a hablar del proyecto en el plazo de una semana.
El compromiso actual de Fomento es estudiar la propuesta técnica del Ayuntamiento de Girona y negociarla con Adif para incluir las modificaciones en la estación provisional durante las obras de reposición de la losa, que se harán el próximo año. El concejal ha explicado que la ejecución de este túnel exclusivo para pasajeros permitiría recuperar las seis andenes de autobuses que ahora se pierden y poder destinar "a otros fines" del edificio de 1.200 metros cuadrados que se levantará sobre la losa del parque Central y que servirá de acceso a los andenes de la alta velocidad.
Según Ribas, la inversión es mínima para lo que supondría para la ciudad caso de recuperar el espacio del Parc Central. Por otro lado, el concejal confirmó la negativa estatal al soterramiento del tren convencional y el posterior derribo del viaducto. Según Ribas, ha quedado confirmado que no hay voluntad de llevar a cabo estas obras y lamentó que no haya ninguna declaración abierta de la máxima responsable de Fomento explicando que la obra no se hará.
Leer más: http://www.lavanguardia.com/local/giron ... z2ErEP6bKV
Síguenos en: https://twitter.com/@LaVanguardia | http://facebook.com/LaVanguardia
Fomento estudia un túnel subterráneo para conectar las estaciones de Girona
El proyecto permitiría mantener los ocho andenes para autobuses y destinar a otros fines el edificio de 1.200 metros cuadrados
Girona | 12/12/2012 - 12:10h
Fomento estudia un túnel subterráneo para conectar las estaciones de Girona
El impacto de las instalaciones de Alta Velocidad en el Parc Central de Girona m.lopez/acn
Girona. (Redacción/Agencias). - Fomento no cierra la puerta a conectar la estación del tren convencional con la de la alta velocidad con un túnel subterráneo, tal y como reclama el Ayuntamiento. El concejal del proyecto ferroviario, Carles Ribas, se ha reunido con el secretario general de infraestructuras para exponer las demandas municipales referentes a minimizar el impacto visual y urbanístico que tendrá la nueva estación en el centro de la ciudad.
Ribas ha recordado que la estación provisional "será prácticamente definitiva" y que hay que evitar que Girona "quede empantanada" para siempre. Ribas espera arrancar bien un compromiso por escrito y que Fomento haga suya la propuesta del ayuntamiento."Son siete u ocho millones de euros más pero es imprescindible para la ciudad", afirmó.
El encuentro se ha llevado a cabo en Madrid entre el concejal responsable del proyecto ferroviario, Carlos Ribas, y el secretario general de infraestructuras. Girona quiere que Fomento se comprometa a hacer algunas actuaciones para evitar el impacto en la zona del Parc Central. La propuesta es construir un paso subterráneo entre las dos estaciones y derribar el 'finger' provisional que se construye.
Ribas aseguró tras la reunión que salía "satisfecho" porque ha habido entendimiento y, a su juicio, Fomento ha "entendido" que no es un sobrecoste absurdo, sino una necesidad para la ciudad. Sin embargo, y después de otros tantos incumplimientos de Fomento, Ribas aseguró que quieren esperar a que haya un "compromiso firme" que ponga "negro sobre blanco" sobre cuál será la intervención final en Girona y se han emplazado a volver a hablar del proyecto en el plazo de una semana.
El compromiso actual de Fomento es estudiar la propuesta técnica del Ayuntamiento de Girona y negociarla con Adif para incluir las modificaciones en la estación provisional durante las obras de reposición de la losa, que se harán el próximo año. El concejal ha explicado que la ejecución de este túnel exclusivo para pasajeros permitiría recuperar las seis andenes de autobuses que ahora se pierden y poder destinar "a otros fines" del edificio de 1.200 metros cuadrados que se levantará sobre la losa del parque Central y que servirá de acceso a los andenes de la alta velocidad.
Según Ribas, la inversión es mínima para lo que supondría para la ciudad caso de recuperar el espacio del Parc Central. Por otro lado, el concejal confirmó la negativa estatal al soterramiento del tren convencional y el posterior derribo del viaducto. Según Ribas, ha quedado confirmado que no hay voluntad de llevar a cabo estas obras y lamentó que no haya ninguna declaración abierta de la máxima responsable de Fomento explicando que la obra no se hará.
Leer más: http://www.lavanguardia.com/local/giron ... z2ErEP6bKV
Síguenos en: https://twitter.com/@LaVanguardia | http://facebook.com/LaVanguardia
Re: LAV Barcelona-França
Algú sap quan començarà en proves a circular trens de viatgers en el tram Mollet - Sants?
Re: LAV Barcelona-França
Si no vaig errat ja ho està fent el 103-016, que com a mínim ha arribat fins a la Sagrera i s'ha endinsat al túnel Sants-Sagrera, arribant suposo fins a Sants.dewit wrote:Algú sap quan començarà en proves a circular trens de viatgers en el tram Mollet - Sants?
Re: LAV Barcelona-França
http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... ueres.html
Nueve AVE diarios enlazarán Barcelona con Girona y Figueres
Dos de ellos permitirán enlazar con el servicio de TGV en Figueres-Vilafant para conectar con París
Economía | 15/12/2012 - 13:51h
Girona tendrá una estación intermodal con Renfe, AVE y autobuses acn
Barcelona. (Efe).- Un total de nueve trenes de Alta Velocidad (AVE) enlazarán Barcelona con Girona y Figueres con un tiempo de viaje de 39 minutos y 55 minutos, respectivamente, según ha informado hoy el Ministerio de Fomento.
De estos nueve trenes, Renfe pondrá en servicio 8 AVE, que comunicarán estas dos ciudades con Madrid, de los que dos tendrán, a su vez, conexión con los servicios de TGV en Figueres-Vilafant para continuar viaje hasta París. La compañía ferroviaria española calcula que la puesta en servicio de la nueva línea supondrá una mejora de los tiempos de viaje actuales, unos 50 minutos de mejora entre Barcelona y Girona, y más de una hora a Figueres.
Asimismo, destaca que el trayecto entre Barcelona y la capital francesa se reducirá en una hora. Los trenes que se emplearán para este servicio son similares a los que unen actualmente Madrid y la ciudad condal.
Nueve AVE diarios enlazarán Barcelona con Girona y Figueres
Dos de ellos permitirán enlazar con el servicio de TGV en Figueres-Vilafant para conectar con París
Economía | 15/12/2012 - 13:51h
Girona tendrá una estación intermodal con Renfe, AVE y autobuses acn
Barcelona. (Efe).- Un total de nueve trenes de Alta Velocidad (AVE) enlazarán Barcelona con Girona y Figueres con un tiempo de viaje de 39 minutos y 55 minutos, respectivamente, según ha informado hoy el Ministerio de Fomento.
De estos nueve trenes, Renfe pondrá en servicio 8 AVE, que comunicarán estas dos ciudades con Madrid, de los que dos tendrán, a su vez, conexión con los servicios de TGV en Figueres-Vilafant para continuar viaje hasta París. La compañía ferroviaria española calcula que la puesta en servicio de la nueva línea supondrá una mejora de los tiempos de viaje actuales, unos 50 minutos de mejora entre Barcelona y Girona, y más de una hora a Figueres.
Asimismo, destaca que el trayecto entre Barcelona y la capital francesa se reducirá en una hora. Los trenes que se emplearán para este servicio son similares a los que unen actualmente Madrid y la ciudad condal.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: LAV Barcelona-França
Avui he vist, entre Gualba i Hostalric, 4 o 5 AVEs estacionats, a més alguna dresina i batonadora funcionant.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: LAV Barcelona-França
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-2273085
INAUGURACIÓ IMMINENT
L'AVE entre Barcelona i Girona trigarà 39 minuts
El Ministeri de Foment facilita els horaris del nou tren però segueix sense confirmar la data de l'estrena
Nou trens cobriran el recorregut fins a Figueres, dos dels quals seguiran fins a París
Dissabte, 15 de desembre del 2012 - 17:32h. | CRISTINA BUESA / Barcelona
Viatge de proves de l'AVE entre Barcelona i Girona, el 10 d'octubre del 2012. JOAN CASTRO
L'AVE entre Barcelona i Girona trigarà 39 minuts a recórrer el trajecte. Així ho ha confirmat aquest dissabte el Ministeri de Foment, que també ha revelat que un total de nou serveis d'alta velocitat faran el viatge entre la capital catalana i l'estació de Vilafant, al costat de Figueres (Alt Empordà). Segueix sense confirmar, no obstant, la data oficial de la inauguració, encara que tot apunta que serà la segona setmana de gener.
Foment ha especificat en una nota quins seran els horaris de l'AVE, que utilitzaran el mateix material mòbil (S-103) que el que ja cobreix el servei entre Madrid i la capital catalana. Entre Barcelona i Figueres el temps de viatge serà de 55 minuts.
UNA HORA MENYS A PARÍS
D'aquesta manera, especifica el ministeri, el trajecte entre Barcelona i Girona serà 50 minuts més breu. En el cas de Figueres, es guanyarà una hora de temps. L'estrena de la línia d'alta velocitat permetrà, dues vegades al dia, connectar amb el TGV que ara surt de Vilafant i seguir fins a París, trigant una hora menys que ara.
INAUGURACIÓ IMMINENT
L'AVE entre Barcelona i Girona trigarà 39 minuts
El Ministeri de Foment facilita els horaris del nou tren però segueix sense confirmar la data de l'estrena
Nou trens cobriran el recorregut fins a Figueres, dos dels quals seguiran fins a París
Dissabte, 15 de desembre del 2012 - 17:32h. | CRISTINA BUESA / Barcelona
Viatge de proves de l'AVE entre Barcelona i Girona, el 10 d'octubre del 2012. JOAN CASTRO
L'AVE entre Barcelona i Girona trigarà 39 minuts a recórrer el trajecte. Així ho ha confirmat aquest dissabte el Ministeri de Foment, que també ha revelat que un total de nou serveis d'alta velocitat faran el viatge entre la capital catalana i l'estació de Vilafant, al costat de Figueres (Alt Empordà). Segueix sense confirmar, no obstant, la data oficial de la inauguració, encara que tot apunta que serà la segona setmana de gener.
Foment ha especificat en una nota quins seran els horaris de l'AVE, que utilitzaran el mateix material mòbil (S-103) que el que ja cobreix el servei entre Madrid i la capital catalana. Entre Barcelona i Figueres el temps de viatge serà de 55 minuts.
UNA HORA MENYS A PARÍS
D'aquesta manera, especifica el ministeri, el trajecte entre Barcelona i Girona serà 50 minuts més breu. En el cas de Figueres, es guanyarà una hora de temps. L'estrena de la línia d'alta velocitat permetrà, dues vegades al dia, connectar amb el TGV que ara surt de Vilafant i seguir fins a París, trigant una hora menys que ara.
Re: LAV Barcelona-França
De siete horas y media a seis horas y media, que siguen siendo seis horas y media perdidas... Me sigue siendo más práctico el trenhotel, que tarda el doble pero llega a las 7 de la mañana, y no pierdo más que una o dos horas útiles saliendo a las seis y media de la tarde, y el precio es casi el mismo en clase litera. Publicitados por igual y con la litera al precio de turista del TGV el Trenhotel podría quitar más mercado a las aerolíneas que el TGV, al menos hasta que Francia decida adaptar todo el tramo Paris-Frontera a AV.jaezcurra wrote:JOAN CASTRO[/size]
UNA HORA MENYS A PARÍS
D'aquesta manera, especifica el ministeri, el trajecte entre Barcelona i Girona serà 50 minuts més breu. En el cas de Figueres, es guanyarà una hora de temps. L'estrena de la línia d'alta velocitat permetrà, dues vegades al dia, connectar amb el TGV que ara surt de Vilafant i seguir fins a París, trigant una hora menys que ara.
Re: LAV Barcelona-França
Precisament per aquesta raó la LAV Barcelona-Figueres-Perpinyà hauria de ser molt més útil per a connectar Barcelona amb tot el sud de França que no pas amb París. Molta obsessió amb París però molt sovint s'obliden les grans ciutats del sud de França: si d'aquí a un mes es posessin trens directes entre Figueres-Vilafant i Tolosa, Bordeus, Marsella o Lió ja s'aconseguirien temps millors que els del cotxe i a uns preus molt més competitius que l'avió.alf wrote:De siete horas y media a seis horas y media, que siguen siendo seis horas y media perdidas... Me sigue siendo más práctico el trenhotel, que tarda el doble pero llega a las 7 de la mañana, y no pierdo más que una o dos horas útiles saliendo a las seis y media de la tarde, y el precio es casi el mismo en clase litera. Publicitados por igual y con la litera al precio de turista del TGV el Trenhotel podría quitar más mercado a las aerolíneas que el TGV, al menos hasta que Francia decida adaptar todo el tramo Paris-Frontera a AV.
La realitat és que dos anys després de la inauguració del tram Figueres-Perpinyà, segueix havent-hi els mateixos dos tristos trens a París i que les connexions entre Barcelona i Toulouse, Marsella o Lió segueixen requerint de dos transbordaments.
Re: LAV Barcelona-França
Tienes toda la razón, el TGV parece mucho más interesante para esas relaciones. Aunque matizar que yendo por Puigcerdà puedes ir a Toulouse trasbordando sólo una vez, en La Tor de Querol, suma el trayecto unas 5 horas
Re: LAV Barcelona-França
jaezcurra wrote:http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ts-2273085
INAUGURACIÓ IMMINENT
L'AVE entre Barcelona i Girona trigarà 39 minuts
El Ministeri de Foment facilita els horaris del nou tren però segueix sense confirmar la data de l'estrena
Nou trens cobriran el recorregut fins a Figueres, dos dels quals seguiran fins a París
La notícia és absolutament esbiaixada i patètica.jaezcurra wrote:http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... ueres.html
Nueve AVE diarios enlazarán Barcelona con Girona y Figueres
Dos de ellos permitirán enlazar con el servicio de TGV en Figueres-Vilafant para conectar con París
Sembla com si l´AVE hagi de ser Barcelona-Girona (segons El Periódico), o Barcelona-Figueres (segons La Vanguardia).
No es diu que seran Madrid-Figueres tots (excepte -no ho sé segur- un o dos).
Per enlloc es menciona que és una extraordinària millora dels temps de trajecte i de la quantitat de trens entre Girona i Madrid (i bona part de la resta d´Espanya, mitjançant correspondència a Madrid-Atocha o a Saragossa).
Re: LAV Barcelona-França
Pues no parece ser el caso de los trenes que van a Alicante o Murcia...alf wrote:De siete horas y media a seis horas y media, que siguen siendo seis horas y media perdidas... Me sigue siendo más práctico el trenhotel, que tarda el doble pero llega a las 7 de la mañana, y no pierdo más que una o dos horas útiles saliendo a las seis y media de la tarde, y el precio es casi el mismo en clase litera. Publicitados por igual y con la litera al precio de turista del TGV el Trenhotel podría quitar más mercado a las aerolíneas que el TGV, al menos hasta que Francia decida adaptar todo el tramo Paris-Frontera a AV.
Por otra parte, jamás, ni TGV ni Trenhotel, podrán quitar parte de mercado al avión en la relación con París.
Re: LAV Barcelona-França
Coses de la premsa: "França" es redueix a París, "Espanya" es redueix a Madrid, "Catalunya" es redueix a la Costa Brava, etc...Sagrerenc wrote:Precisament per aquesta raó la LAV Barcelona-Figueres-Perpinyà hauria de ser molt més útil per a connectar Barcelona amb tot el sud de França que no pas amb París. Molta obsessió amb París però molt sovint s'obliden les grans ciutats del sud de França:
Amb Bordeus, ho dubto, és molt més curt en cotxe via Lleida-Huesca-Jaca-Pau (o potser fins i tot per la Vall d´Aran i Auch). Amb Marsella i Lió és més possible.si d'aquí a un mes es posessin trens directes entre Figueres-Vilafant i Tolosa, Bordeus, Marsella o Lió ja s'aconseguirien temps millors que els del cotxe i a uns preus molt més competitius que l'avió.
Paciència! Saps prou bé que la línia no està al 100%. No cal esperar gaires més trens a París: la LAV París-Lyon està realment al límit de la saturació.La realitat és que dos anys després de la inauguració del tram Figueres-Perpinyà, segueix havent-hi els mateixos dos tristos trens a París i que les connexions entre Barcelona i Toulouse, Marsella o Lió segueixen requerint de dos transbordaments.
Pel què sembla, a més dels dos Barcelona-París, a l´abril es posarà en servei un tercer Barcelona-París, i un Barcelona-Ginebra.