És que ara només han apujat l'IVA, que no repercuteix en res (almenys directament) en el cost del servei, cost que augmenta cada any i que es repercutirà al gener, com sempre.albert28 wrote:pot ser que ja donguin per suposat que pujaran les tarifes al gener del 2013?
Noves tarifes ATM Barcelona
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Ja donen per suposat que pujaran al gener
Preus 2013 d’ATM
Es estrany que encara no hagin fet cap notícia de quant pujaran els preus... Ja cal que ens preparem de la burrada que faran
Re: Preus 2012 d’ATM
Aquí http://www.transportpublic.org/componen ... -tarifades diuen que el dia 20 es decidiran les tarifes del proper any.albert28 wrote:Es estrany que encara no hagin fet cap notícia de quant pujaran els preus... Ja cal que ens preparem de la burrada que faran
Re: Preus 2012 d’ATM
Doncs ja les tenim aquí acabades de sortir del forn per a l'ATM Àrea de Barcelona:
http://www.atm.cat/gestor/uploads/NP_Tarifes%202013.pdf
Dos coses a comentar:
-Bitllet senzill de 1 zona no puja
-El Bonotren passa a tenir una validesa de 90 dies.
La T-10 de 1 zona es queda en 9,80 euros.
De la resta d'ATM de Catalunya encara no ha sortit res.
http://www.atm.cat/gestor/uploads/NP_Tarifes%202013.pdf
Dos coses a comentar:
-Bitllet senzill de 1 zona no puja
-El Bonotren passa a tenir una validesa de 90 dies.
La T-10 de 1 zona es queda en 9,80 euros.
De la resta d'ATM de Catalunya encara no ha sortit res.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Preus 2012 d’ATM
Quan els bonotren eren de cartró i s'imprimien per davant i anaven sense banda magnètica, ja tenien una validesa de 90 dies... com aquest de l'esquerra a la foto, però jo el recordo en vermell (i no en blau):
http://www.flickr.com/photos/renfeoperadora/7493662298/
Salut !!
http://www.flickr.com/photos/renfeoperadora/7493662298/
Salut !!
UT596001 wrote:Doncs ja les tenim aquí acabades de sortir del forn per a l'ATM Àrea de Barcelona:
[...]
-El Bonotren passa a tenir una validesa de 90 dies.
[...]
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Preus 2012 d’ATM
Alguna cosa em sonava, però no ho vaig arribar a conèixer (servidor és nascut el 1988). Ara bé: el Bonotren sempre ha tingut caducitat o va arribar a existir sense caducitat?genissimon wrote:Quan els bonotren eren de cartró i s'imprimien per davant i anaven sense banda magnètica, ja tenien una validesa de 90 dies... com aquest de l'esquerra a la foto, però jo el recordo en vermell (i no en blau):
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Preus 2012 d’ATM
Caldria canviar el títol del fil per 2013...
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sis en u
He fet un pack: he ajuntat tots els fils que hi havia de les actualitzacions de cada any i hi he posat un títol genèric.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Últim dia de venda (oficial) de títols amb "tarifes 2012"!
Tot just duta a terme una de les "neo-tradicions del segle XXI": proveïr-me de títols 2012 vàlids fins el 28/2/2013.
Les MAEs deuen reflectir unes curioses estadístiques, els últims dies de cada any!
Tot just duta a terme una de les "neo-tradicions del segle XXI": proveïr-me de títols 2012 vàlids fins el 28/2/2013.
Les MAEs deuen reflectir unes curioses estadístiques, els últims dies de cada any!
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
La meva família s'ha gastat un autèntic dineral en títols!Fran-Ikarus wrote:Últim dia de venda (oficial) de títols amb "tarifes 2012"!
Tot just duta a terme una de les "neo-tradicions del segle XXI": proveïr-me de títols 2012 vàlids fins el 28/2/2013.
Les MAEs deuen reflectir unes curioses estadístiques, els últims dies de cada any!
Suposo que les diferents operadores deuen esperar el manà amb ànsia! Com a conseqüència de la pujada de vendes d'aquests dies es deu notar una baixada brutal durant el gener fins a mitjans de febrer que també deu ser dur de passar!
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Doncs la meva mare, avui ha aprofitat a comprar un T-Trimestre, la durada és diferent, però l'estalvi és nota.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
De FGC:
Noves tarifes T-Pensionista a partir del 15 de febrer
A partir del divendres, 15 de febrer, s'aplicarà la nova tarifa de la T-Pensionista per a l'any 2013, que passa a ser de 3,75€.
Noves tarifes T-Pensionista a partir del 15 de febrer
A partir del divendres, 15 de febrer, s'aplicarà la nova tarifa de la T-Pensionista per a l'any 2013, que passa a ser de 3,75€.
Preus 2014?
S'està acostant el 2014, a veure com pujaran els preus dels bitllets...
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Preus 2014?
Els sous porten baixant com a mínim 3 anys. Seria hora de començar a congelar els preus del transport o abaixar-los.albert28 wrote:S'està acostant el 2014, a veure com pujaran els preus dels bitllets...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Amunt, amunt
Però com que argumentaran amb la reducció de l'aportació de les administracions, els preus pujaran.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
La última subida supuso una leve reducción en los precios de los abonos mensuales y trimestrales, ya podrían mantener esa tendencia, es buen momento de buscar fidelizar a la gente al transporte público a través del ahorro. Mejor tener a 2 viajeros pagando 30 que uno pagando 40.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Precisament dos dels títols menys utilitzats. La gent normal utilitza les T-10 i T-50/30, que les van apujar de preu fins a dos cops en un any.alf_ wrote:La última subida supuso una leve reducción en los precios de los abonos mensuales y trimestrales
Dit d'una altra manera, la baixada d'abonaments mensuals i trimestrals va ser únicament una mesura per maquillar una pujada clara de les tarifes. La típica campanya de màrqueting que intenta enganyar els usuaris fent-los mirar cap a un altre costat (en aquest cas "promocionem els viatgers habituals") mentre se'ls pren el pèl descaradament.
Aquí us deixo un estudi molt interessant que va fer CCOO sobre l'evolució dels preus del transport a Barcelona la última dècada, comparats amb el cost de la vida:
I aquí us poso els gràfics corresponents als títols més utilitzats
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Ves fantasmas. Si la gente usa muy poco los abonos es porque es difícil amortizarlos, más razón aún para bajar su precio. Sino que los eliminen, ¿no? Porque no parece ningun argumento que la gente use mucho la T-10 (que es un par de billetes sencillos glorificados) para bajar su precio y premiar los malos hábitos en el transporte público. Se tiene que fomentar más el uso de los abonos para que la gente use el transporte público con regularidad y costumbre. En otras ciudades es lo más normal del mundo que todo dios tenga su abono para moverse todo el día de arriba para abajo en transporte público sin pensar en gasto por billetes sino pensando en un gasto mensual o trimestral, y los billetes sencillos y similares (como un juego de 10 billetes sencillos que es la T-10) son bastante caros. El error de planteamiento aquí es que los abonos sean caros y difíciles de amortizar para quien no usa realmente mucho el transporte público, mientras que echamos el grito al aire por el precio de la T-10. Es pensar completamente a corto plazo, de ahorrarse ahora cuatro duros en el billete, que no de pensar en evolucionar todo el concepto hacia un gasto mensual y regular, que no por cada viaje.wefer wrote:Precisament dos dels títols menys utilitzats. La gent normal utilitza les T-10 i T-50/30, que les van apujar de preu fins a dos cops en un any.alf_ wrote:La última subida supuso una leve reducción en los precios de los abonos mensuales y trimestrales
Dit d'una altra manera, la baixada d'abonaments mensuals i trimestrals va ser únicament una mesura per maquillar una pujada clara de les tarifes. La típica campanya de màrqueting que intenta enganyar els usuaris fent-los mirar cap a un altre costat (en aquest cas "promocionem els viatgers habituals") mentre se'ls pren el pèl descaradament.
---Editat per administració per llenguatge inadequat---
te contradices a ti mismo porque dices que se hizo "maquillaje" con una reducción que ni fue publicitada y que mucha gente ni se dió cuenta por lo mismo que tu dices, que se usan poco. Todavía si hubieran vendido a bombo y platillo que bajaban los precios de los abonos, pero tampoco lo hicieron (normal, era una reducción de alrededor de un 1%, nada para echar cohetes). Es evidente que lo que quieren es recaudar más con títulos que les dejan más dinero, como la T-10, y a su vez (y a través de esto) empujar a más gente a los abonos. Yo incluso hubiera visto bien que se haga eso con mucha más agresividad, haciendo aún más baratos los abonos trimestrales, aunque sea compensando subiendo el precio de los billetes para uso "esporádico". Los operadores del transporte público en ciudades donde predominan los abonos piensan más en fidelizar al usuario, en tener a la gente usando por defecto el transporte público, que no en dar facilidades para usar ahora el coche y ahora el Metro, es una forma de ayudar a reducir el peso del vehículo privado en la ciudad, desincentivar el uso esporádico del transporte público a favor del uso regular. Puedes decir que eso hace daño porque los usuarios esporádicos son empujados al coche. Puede. Pero no puedes tener tu pastel y comerlo también, así que lo que reduces por un lado tienes que subirlo por otro. Ahora mismo los usuarios de los abonos pagamos precios bastante caros (los precios de nuestros abonos "superrebajados y maquillados" esta al nivel de abonos en Suiza!), y los usuarios esporádicos también, cosa que en cambio sí es habitual en muchas ciudades. Parece más justo dar prioridad al que no tiene otra opción y por tanto usa incesablemente el transporte público (gente de bajo nivel adquisitivo como un servidor que no tiene coche), que no darle facilidad al usuario esporádico a cambio de unos abonos que son tan caros que sólamente salen a cuenta para el que usa muchísimo el transporte público y aún así apenas suponen un ahorro leve.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Noves tarifes ATM Barcelona
Que no... Que las personas que utilizan el metro (o el autobús) dos veces al día de lunes a viernes no festivo para ir y volver de trabajar (o de estudiar) claro que son usuarios habituales, hombre, no personas a las que hay que castigar por el "mal hábito" de no viajar más de 40 veces al mes (y los meses que tengan festivos entre semana, quizá ni eso) y no moverse los fines de semana. Que la solución para que la gente utilice las T50/30 es mucho más sencilla, y está claro que no la van a aplicar: bajar su "umbral de rentabilidad" hacia los 35/36 viajes mensuales.
Los mismos argumentos de cada año (en la cita, los de noviembre de 2011):
Los mismos argumentos de cada año (en la cita, los de noviembre de 2011):
Fran-Ikarus wrote:En Platanito ha posat un exemple ben comú (no parlo de colar-se, sinó de la utilització de la T10). Hom pot ser un usuari habitual del transport públic, fent bastants menys de 50 viatges al mes. Per exemple, suposem algú que visqui a la "banlieu", treballi al centre, i faci a diari 2 viatges per anar i tornar de la feina, i després es quedi al seu barri durant el cap de setmana, o només faci desplaçaments a peu, i pel que fa a cotxe, no en tingui ni el trobi a faltar.
En un mes sense festius ni ponts, fa uns 20x2 = 40 viatges. Si té algun festiu o pont, pot voltar els 38, 36, 34... viatges. És a dir, és un exemple de persona que fa ús més que freqüent del transport públic per a les seves necessitats diàries de desplaçament durant la setmana laboral (que són constants), i que no li surt a compte la T50/30 perquè no arriba al mínim de viatges que la fan rentable, tret d'algun mes que utilitzi esporàdicament el transport públic en cap de setmana (això no ho pot preveure, però, per decidir-se a comprar-la). De comprar-se una T-Mes ja no parlem.
D'aquesta gent n'hi ha molta, moltíssima. Té sentit la T10? I tant. Té sentit pensar que els usuaris habituals de la T10 són tots gent que hauria de passar a comprar-se un títol mensual, o bé estil T50/30? I tant que no.
Fran-Ikarus wrote:Concretament, cenyint-nos a títols d'1 zona, has de fer 41 viatges en 30 dies, perquè tenir una T50/30 comenci a compensar no anar tirant de T10.
És a dir, que suposant un mes on surtin 20-21 dies laborables, en el cas de la persona que "només" utilitzi el transport públic 2 cops al dia, els laborables, per anar i tornar de la feina, o de la universitat, o d'allà on sigui, no ha de fallar-ne cap. A la que s'hagi de quedar a casa algun dia per malaltia, comença a "pringar" viatges no utilitzats de T50/30, i li acaba sortint el mes més car que "tirant" de T10. Els mesos que hi hagi menys de 20 dies laborables, ídem.
Des del punt de vista contrari, els mesos que faci més viatges que aquests 2 "fixes" dels laborables, li sortirà a compte la T50/30 exactament a partir del primer viatge "extraordinari" que faci.
Per tant, a aquest tipus d'usuari (probablement el Mortadel·lo ho era, aquest mes) que estigui al voltant dels 40 mesos mensuals "assegurats a mitges" no li surt clarament rentable una T50/30 tal i com està plantejada actualment. De fet, quan jo utilitzava aquest tipus de títols és perquè feia, o bé uns 3 viatges diaris garantits els laborables, o bé perquè el meu estil de vida era de fer molts viatges els caps de setmana, amb la qual cosa em "garantia" bastant la rendibilitat fins i tot en mesos amb molts festius. Molts coneguts, però, no portaven aquest ritme de vida, i era més aviat els 2 viatges fixes en laborables, i poca "vida de viatges" en cap de setmana, així que clarament es veien abocats a la T10.
Perquè la T50/30 cobrís aquest ampli sector d'usuaris (i per tant, en guanyés), penso que el seu preu hauria de garantir una rendibilitat clara a la zona dels 35-36 viatges mensuals. Ara bé, si cada cop que pugen les T10 també pugen les T50/30 i aquesta "zona de rendibilitat" sempre es manté al voltant dels 40, "anem malament per anar a Sants".
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan