És una mica cutre comptar-ho així, però penso que pot valer...pcongre wrote:Jo tampoc en conec cap font fiable.
Així que faré servir simplement el número de respostes als fils d'incidències corresponents que hi ha en aquest moment, malgrat que molts siguin comentaris al respecte i molts "petits" retards tot sovint no hi surtin, lògicament.
RENFE Rodalia Barcelona = 6046 respostes des de mitjan 2005 / 462,7km = 13,07 respostes/km en 7½ anys
FGC Barcelona = 882 respostes des de mitjan 2005 / 191km = 4,62 respostes/km en 7½ anys
És possible que m'hagi equivocat comptant algun km de més en el cas dels FGC (he mirat de incloure-hi funiculars i aeris d'FGC integrats), però per 3-4km més o menys el resultat no canvia gaire... o si m'he equivocat, feu-m'ho saber, que al capdavall sóc de lletres i m'he refiat de les dades de la wiki!
Salut!
I comptat així, les dades diuen que efectivament, rodalies funciona pitjor (cosa que ja se sabia), però que FGC tampoc és la perfecció absoluta que diguem, tot i que efectivament funciona millor.
FGC també té l´avantatge de no dependre l´altres línies. Hi ha retards de Rodalies que són induïts per incidències que passen més enllà del nucli de Rodalies.