Poca utilitat de les pantalles a les estacions de TMB

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
wefer
Administrador

Poca utilitat de les pantalles a les estacions de TMB

Post by wefer »

Fa temps, potser anys, que penso com de desaprofitades estan les pantalles de les que disposa TMB a les andanes. Es dediquen, gairebé en exclusiva, a donar el temps d'espera (cosa d'altra banda força prescindible) i en canvi, quan són més necessàries fan llufa.
Tots hem viscut aquesta situació.
  1. Tren para a estació.
  2. Tren no arrenca.
  3. Pantalla deixa de donar el temps i passa a "Processant nova informació"
  4. Passen els minuts. Ningú no sap res.
  5. Al cap d'una estona, canvia la informació de la pantalla: "Actualitzant dades"
  6. Tren pita, tanca portes i arrenca.
Per això serveixen les pantalles, per posar missatges absurds quan hi ha una incidència? Home... estaria bé una mica més d'informació, com per exemple "Línia aturada momentàniament" o alguna cosa similar. Per posar el que posen, millor que deixin el rellotge amb l'hora.
Quan l'aturada s'allarga més de 10 minuts, aleshores sí que posen la informació, però vaja, és evident que el sistema és molt poc àgil.

I un altre dia parlarem de la megafonia, amb missatges del tipus "Senyors pas kajsksjka jas sf ds fdsf weññhf ffwe djajdkj per una incidència asd abshjda sd línia 2 askdjaskld hasd al das dkl aturat" o de les inútils pantalles interiors dels trens on ni tan sols es llegeix la lletra de les informacions de tant petita que és.
Miquel
Administrador

Re: Poca utilitat de les pantalles a les estacions de TMB

Post by Miquel »

Jo discrepo una mica, sempre que a les pantalles han intercal·lat el temps d'espera amb missatges cívics (no fumar, no creuar les vies) sempre ens queixem (en part). De totes maneres, jo mateix no sabria que posar a les pantalles si haguéssim de treure el temps d'espera, tenint en compte que tota la informació d'interès es als panells informatius.
Sobre les incidències, quan posa "processant nova informació", crec que tothom associa aquest missatge amb alguna anomalia, crec que tampoc es pot posar el temps d'espera, ja que des de el CCM deuen estar intentant ajudar o estudiant un possible parcial. Ara si, estaria força be que l'hora no desaparegués.
L'"actualitzant Dades" és anecdòtic mentre es calculen les freqüències altre cop.
El problema del monitors actuals es que són curts per voler expressar "molta" informació en aquestes 4 o 5 línies que tenen.

Si tinguéssim monitors com els de la L9 i L10, podrien expressar en cas de servei parcial una alternativa ràpida per enganxar-nos a l'altre part de la línia mitjançant algun plànol animat.

La megafonia és un tema a millorar, per exemple, a Montbau costa que se senti gràcies als molt sorollosos extractors d'aire de l'estació, en el que no se sent ni el so del tren fins que no el tens al costat, horrible.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Adolescent barceloní
N9
N9

Post by Adolescent barceloní »

I intercalar-hi publicitat? Pot ser una idea absurda, o pot ser una bona idea. Què en penseu?
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Javi M
N9
N9

Pantalles L9 i L10

Post by Javi M »

Miquel wrote:Si tinguéssim monitors com els de la L9 i L10, podrien expressar en cas de servei parcial una alternativa ràpida per enganxar-nos a l'altre part de la línia mitjançant algun plànol animat.
Les pantalles de l'L9 i l'L10 són les menys pràctiques de totes. El sistema de la resta de línies perment que els usuaris vegin el temps d'espera des de qualsevol punt de l'andana, havent només dues pantalles, mentre que a les noves línies cal desplaçar-se fins a les pantalles per veure la lletra tan petita. A més a més, són més cares i el consum és més alt.
Last edited by Javi M on Friday 28/12/2012 22:27, edited 1 time in total.
Miquel
Administrador

Re: Pantalles L9 i L10

Post by Miquel »

Javi M wrote:
Miquel wrote:Si tinguéssim monitors com els de la L9 i L10, podrien expressar en cas de servei parcial una alternativa ràpida per enganxar-nos a l'altre part de la línia mitjançant algun plànol animat.
Les pantalles de l'L9 i l'L10 són les menys pràctiques de totes. El sistema de la resta de línies perment que els usuaris vegin el temps d'espera des de qualsevol punt de l'andana, havent només dues pantalles, mentre que a les noves línies cal desplaçar-se fins a les pantalles per veure la lletra tan petita. A més, a més són més cares i el consum és més alt.
El problema de les de la L9, és la posició en que es troben, a la resta de la xarxa, si estiguessin en la mateixa posició (de cara a la via), potser si que en caldria algun més. A banda del consum i la posició, jo em referia a opcions a poder implementar a aquestes pantalles.
Adolescent barceloní wrote:I intercalar-hi publicitat? Pot ser una idea absurda, o pot ser una bona idea. Què en penseu?
De cara a l'usuari, si es dirigeix a un mitjà d'informació, el que menys desitja es que hi hagi publicitat o qualsevol altre cosa que el limiti o el dificulti a aquest accés.
No agradaria a ningú que als monitors de Sants (Adif) on apareix sempre les properes sortides i arribades s'hi posés publicitat cada X segons.
Per publicitat, a Can TMB ja tenen el seu absurd MouTV on hi ha de tot, menys qualsevol informació útil a l'usuari.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Oriolix
N6
N6

Post by Oriolix »

"I un altre dia parlarem de la megafonia, amb missatges del tipus "Senyors pas kajsksjka jas sf ds fdsf weññhf ffwe djajdkj per una incidència asd abshjda sd línia 2 askdjaskld hasd al das dkl aturat" o de les inútils pantalles interiors dels trens on ni tan sols es llegeix la lletra de les informacions de tant petita que és."

Totalment d'acord !!!!

Per cert, a algú li serveix de res que li diguin que el proper metro vindrà en 1, 2 o 3 minuts? Generalment, la informació només t'interessa quan et serveix per prendre alguna decisió. Quan sóc a l'andana, m'és absolutament igual el que trigarà el proper metro!
wefer
Administrador

Post by wefer »

Jo m'imagino més una cosa com aquesta, que crec que ja va sortir per aquí fa un temps:
Image

http://4-id.org/blog4id/?p=163

De tota manera de moment em conformo en que les actuals donin informació de manera més àgil.
Adolescent barceloní
N9
N9

wefer wrote:Jo m'imagino més una cosa com aquesta, que crec que ja va sortir per aquí fa un temps:
Image

http://4-id.org/blog4id/?p=163

De tota manera de moment em conformo en que les actuals donin informació de manera més àgil.
Això seria genial! Ara, que com diu un dels comentaris de la web que has enllaçat:
algú, en aquesta web enllaçada, wrote:El diseño esta muy bien, pero si en las que hay actualmente la única información que tienen que dar (el tiempo para el próximo tren) no es correcta en la mayoría de paradas, con esto sería un cachondeo!
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
metring
Administrador

Post by metring »

Ostres, aquest disseny està molt però que molt bé!!!!
oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

Oriolix wrote:"I un altre dia parlarem de la megafonia, amb missatges del tipus "Senyors pas kajsksjka jas sf ds fdsf weññhf ffwe djajdkj per una incidència asd abshjda sd línia 2 askdjaskld hasd al das dkl aturat" o de les inútils pantalles interiors dels trens on ni tan sols es llegeix la lletra de les informacions de tant petita que és."

Totalment d'acord !!!!

Per cert, a algú li serveix de res que li diguin que el proper metro vindrà en 1, 2 o 3 minuts? Generalment, la informació només t'interessa quan et serveix per prendre alguna decisió. Quan sóc a l'andana, m'és absolutament igual el que trigarà el proper metro!
Doncs crec que serveix no per decidir si l'agafes o no, sinó per no esperar inútilment a l'andana. Imagina't en franges amb baixa freqüència d'estar esperant el metro, i no tenir ni idea si aquest et tardarà 1, 2 o 5 minuts en arribar...
Salutacions,

Oriol
Renfe445
N10
N10

Re: Pantalles L9 i L10

Post by Renfe445 »

Javi M wrote:
Les pantalles de l'L9 i l'L10 són les menys pràctiques de totes. El sistema de la resta de línies perment que els usuaris vegin el temps d'espera des de qualsevol punt de l'andana, havent només dues pantalles, mentre que a les noves línies cal desplaçar-se fins a les pantalles per veure la lletra tan petita. A més, a més són més cares i el consum és més alt.
Millor a dalt de les portes d'andana on posa "Direcció estació" a la dreta podrien ficar el temps que falta, no? Jo crec que es veu més bé la pantalla de LEDs de les portes d'andana que no les pantalles LCD.
Renfe445
N10
N10

Post by Renfe445 »

oriolp13 wrote:
Oriolix wrote:"I un altre dia parlarem de la megafonia, amb missatges del tipus "Senyors pas kajsksjka jas sf ds fdsf weññhf ffwe djajdkj per una incidència asd abshjda sd línia 2 askdjaskld hasd al das dkl aturat" o de les inútils pantalles interiors dels trens on ni tan sols es llegeix la lletra de les informacions de tant petita que és."

Totalment d'acord !!!!

Doncs crec que serveix no per decidir si l'agafes o no, sinó per no esperar inútilment a l'andana. Imagina't en franges amb baixa freqüència d'estar esperant el metro, i no tenir ni idea si aquest et tardarà 1, 2 o 5 minuts en arribar...
Jo em moriria sense aquestes pantalles, us ho dic de veritat. Em deixa més tranquil quan arribarà el proper tren, i moltes vegades quan viatjo al metro encerten al 100%. ;)
raulitinbcn
N8
N8
Facebook: raul.lopezalvarez.37

Post by raulitinbcn »

A mi quasi mai em fan una mala passada, només els 15 segons d'avanç. :D
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
vermer3
N6
N6
Location: L1 Rambla Just Oliveras/R2 R13 R14 R15 Castelldefels/R2 R8 R11 Granollers Centre

Post by vermer3 »

Jo, com molts opinen, no podría viure sense les pantalles, per cert, quin any es van instal·lar?
R.I.P. Línia Port Aventura - Bifurcació Calafat
Desdobleu la línia de Vic ja!
Prou retallar a MD i menys malgastar en AVE!
Renfe445
N10
N10

Post by Renfe445 »

vermer3 wrote:Jo, com molts opinen, no podría viure sense les pantalles, per cert, quin any es van instal·lar?
Jo també ho pregunto, però crec que en fotos la L2 va ser la primera en tenir-les i potser en 2001/2002 ja haurien instal·lat el sistema.
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Post by Fran-Ikarus »

A mi, de vegades, em serveixen per a decidir si prenc/espero la L4 o bé la L2, a La Pau, en funció de la destinació i de les presses que porti (que gairebé sempre són moltes, si estic prenent això com a recurs :? )
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Adolescent barceloní
N9
N9

Parlant de pantalles...

Una cosa que crec que aniria bé és posar les pantalles també als vestíbuls (de fet, la majoria ja en tenen) i que mostrin el temps, igual que les de les andanes. A més, en una altra pantalla es podria mostrar, en el cas dels enllaços, quant trigaries aproximadament en fer un transbord en funció de la gent que hi hagi i del pas al que vagis (en una pantalla al costat de la del temps, tant a andana com a vestíbul)

Si hi ha 2 pantalles al vestíbul, la primera mostraria el que falta per al tren (o trens, s'intercanviarien ara la línia 1 ara la 2 (per exemple) i a l'altra pantalla el que trigues en fer l'enllaç L1-L2 (per exemple). I a les andanes, adjuntaria una al costat de la del temps amb la mateixa funció.

I ja seria demanar massa, que posessin les incidències i els avisos en acústic també a les pantalles.
oriolp13
N9
N9

Post by oriolp13 »

Adolescent barceloní wrote:Parlant de pantalles...

Una cosa que crec que aniria bé és posar les pantalles també als vestíbuls (de fet, la majoria ja en tenen) i que mostrin el temps, igual que les de les andanes. A més, en una altra pantalla es podria mostrar, en el cas dels enllaços, quant trigaries aproximadament en fer un transbord en funció de la gent que hi hagi i del pas al que vagis (en una pantalla al costat de la del temps, tant a andana com a vestíbul)

Si hi ha 2 pantalles al vestíbul, la primera mostraria el que falta per al tren (o trens, s'intercanviarien ara la línia 1 ara la 2 (per exemple) i a l'altra pantalla el que trigues en fer l'enllaç L1-L2 (per exemple). I a les andanes, adjuntaria una al costat de la del temps amb la mateixa funció.

I ja seria demanar massa, que posessin les incidències i els avisos en acústic també a les pantalles.
No crec que calgui tanta informació, que al final es sobresaturaria l'espai de pantalles. A més a més, no tardara el mateix una persona de 20 anys que una de 80 a fer el transbord, ni algú que tingui pressa i algú que no en tingui. Crec que la gent que utilitza el metro ja sap també quan es tarda a fer "X" transbord.
Salutacions,

Oriol
Guigui
Administrador

Instal·lació de pantalles

Post by Guigui »

vermer3 wrote:Jo, com molts opinen, no podría viure sense les pantalles, per cert, quin any es van instal·lar?
El 1999.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
adri
N4
N4

Post by adri »

Hola!!
Soc nou al forum però porto més d'un any llegint i seguint tot el que poseu. Al final m'he decidit registrar-me perquè no he vist que comentéssiu que en algunes pantalles a part del temps d'espera del pròxim tren també posa l'espera del segon tren.
Això ho vaig veure el dissabte passat a la línia 3.
Image

Com comenteu estaria bé que en els enllaços entre línies al principi del passadís es poses una pantalla per saber quan li queda per a que arribi el proper tren. Per exemple a Sants Estació o Diagonal. Això a Berlín ho tenien i era molt útil.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”