Integració tarifària al Camp de Tarragona
Re: Integració tarifària al Camp de Tarragona
http://www.europapress.es/catalunya/tar ... 61156.html
Tarragona implanta la integración tarifaria en los transportes públicos
TARRAGONA, 1 Oct. (EUROPA PRESS) -
La Autoridad Territorial de Movilidad (ATM) del Camp de Tarragona inició hoy la implantación de la integración tarifaria lo que permitirá a los usuarios de transportes públicos realizar los intercambios modales que quieran con un mismo abono.
Según destacó el secretario de Movilidad de la Generalitat, Manel Nadal, en algunos casos el ahorro para los usuarios puede llegar al 50%. Por ejemplo, de los 2,6 euros que costaba actualmente el autobús entre Tarragona y Cambrils, a los 0,46 que cuesta con la T-Mes.
La implantación empieza hoy con esta tarjeta mensual, que ya está a la venta, y después se irán incorporando el resto de abonos existentes. El sistema, que se aplica a los autobuses --de momento queda excluido el servicio ferroviario-- se cree que beneficiará a cerca de 18 millones de usuarios y 131 municipios. Actualmente, existen 23 líneas urbanas en Tarragona y Reus, y 90 interurbanas.
La región se ha dividido en cinco zonas que son las que marcan el precio, de acuerdo con la distancia recorrida y los servicios de transporte que las conectan. El usuario podrá adquirir abono para un máximo de 3 zonas. En el caso que el origen y el destino estén al lado pero pertenezcan a zonas diferentes, se podrá utilizar un solo abono para una sola zona, siempre y cuando no se haga transbordo.
Por lo que se refiere a los precios de los abonos, la T-Mes cuesta 42 euros para una zona; 66,70 para dos, y 90,10 para tres --el máximo permitido--. En el primer cuatrimestre del 2009 se prevén implantar el resto de abonos que irán de los 7,20 euros de la tarjeta T10 de 30 días para una zona, a los 70,20 de la T-50 para tres zonas.
La tarjeta se validará mediante un chip que se acerca a los equipos de lectura de cada vehículo. Este sistema se implantará después a toda Catalunya.
Tanto el alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, como el de Tarragona, Josep Félix Ballesteros, remarcaron que el sistema servirá para una mayor cohesión del territorio, para mejorar la movilidad en la zona y potenciar el uso del transporte público.
Tarragona es la cuarta región catalana que implanta el sistema que ya existe en el área metropolitana de Barcelona, en Lleida y en Girona. El Govern quiere extenderlo después a otros territorios catalanes con el objetivo de potenciar el transporte público y disponer del sistema para toda Catalunya en el año 2012.
Tarragona implanta la integración tarifaria en los transportes públicos
TARRAGONA, 1 Oct. (EUROPA PRESS) -
La Autoridad Territorial de Movilidad (ATM) del Camp de Tarragona inició hoy la implantación de la integración tarifaria lo que permitirá a los usuarios de transportes públicos realizar los intercambios modales que quieran con un mismo abono.
Según destacó el secretario de Movilidad de la Generalitat, Manel Nadal, en algunos casos el ahorro para los usuarios puede llegar al 50%. Por ejemplo, de los 2,6 euros que costaba actualmente el autobús entre Tarragona y Cambrils, a los 0,46 que cuesta con la T-Mes.
La implantación empieza hoy con esta tarjeta mensual, que ya está a la venta, y después se irán incorporando el resto de abonos existentes. El sistema, que se aplica a los autobuses --de momento queda excluido el servicio ferroviario-- se cree que beneficiará a cerca de 18 millones de usuarios y 131 municipios. Actualmente, existen 23 líneas urbanas en Tarragona y Reus, y 90 interurbanas.
La región se ha dividido en cinco zonas que son las que marcan el precio, de acuerdo con la distancia recorrida y los servicios de transporte que las conectan. El usuario podrá adquirir abono para un máximo de 3 zonas. En el caso que el origen y el destino estén al lado pero pertenezcan a zonas diferentes, se podrá utilizar un solo abono para una sola zona, siempre y cuando no se haga transbordo.
Por lo que se refiere a los precios de los abonos, la T-Mes cuesta 42 euros para una zona; 66,70 para dos, y 90,10 para tres --el máximo permitido--. En el primer cuatrimestre del 2009 se prevén implantar el resto de abonos que irán de los 7,20 euros de la tarjeta T10 de 30 días para una zona, a los 70,20 de la T-50 para tres zonas.
La tarjeta se validará mediante un chip que se acerca a los equipos de lectura de cada vehículo. Este sistema se implantará después a toda Catalunya.
Tanto el alcalde de Reus, Lluís Miquel Pérez, como el de Tarragona, Josep Félix Ballesteros, remarcaron que el sistema servirá para una mayor cohesión del territorio, para mejorar la movilidad en la zona y potenciar el uso del transporte público.
Tarragona es la cuarta región catalana que implanta el sistema que ya existe en el área metropolitana de Barcelona, en Lleida y en Girona. El Govern quiere extenderlo después a otros territorios catalanes con el objetivo de potenciar el transporte público y disponer del sistema para toda Catalunya en el año 2012.
- Guigui
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Càlculs peculiars
A part de que els càlculs presentats a dalt no són gens certs, costa de creure que hi hagi algú que arribi a fer més de 90 trajectes al mes entre Tarragona i Cambrils.metring wrote:Según destacó el secretario de Movilidad de la Generalitat, Manel Nadal, en algunos casos el ahorro para los usuarios puede llegar al 50%. Por ejemplo, de los 2,6 euros que costaba actualmente el autobús entre Tarragona y Cambrils, a los 0,46 que cuesta con la T-Mes.
D'altra banda, si entreu a la pàgina de l'ATM del Camp de Tarragona, us hi trobareu amb una imatge curiosa a l'apartat "Moure's pel Camp de Tarragona". Després diran que els de la capital ho acaparem tot!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
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Re: Càlculs peculiars
Tots pensant-nos que els 1000 els havien desballestat, i no, resulta que sortien de BCN en camions cap al sud no per anar a OCSAL, sinó per fer-los circular pel metro de TarragonaGuigui wrote:D'altra banda, si entreu a la pàgina de l'ATM del Camp de Tarragona, us hi trobareu amb una imatge curiosa a l'apartat "Moure's pel Camp de Tarragona". Després diran que els de la capital ho acaparem tot!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Integració tarifària al Camp de Tarragona
http://www.lamalla.cat/infolocal/camp_t ... ?id=296483
Reus disposa d'una targeta T-Mes per viatjar en transport públic des d'avui
El nou títol costa 28 euros i es pot recarregar a quioscos i estancs
TINET.CAT
A partir d'aquest dilluns 5 d'octubre els ciutadans que utilitzen el transport públic a Reus disposen d'un nou títol de transport: la T-Mes. L'empresa Reus Transport ha posat en marxa aquest nou tipus d'abonament que permet un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies a comptar des de la primera validació.
El preu de la nova T-Mes és de 28 euros i la seva recàrrega es pot fer als quioscos de premsa i als estancs. La targeta, que és personal i intransferible, bonifica l'ús freqüent del transport públic i s'afegeix a les altres modalitats que ja existeixen i representen un estalvi en relació al bitllet senzill, la T-10, la T-Jove i la T-Escolar.
Reus disposa d'una targeta T-Mes per viatjar en transport públic des d'avui
El nou títol costa 28 euros i es pot recarregar a quioscos i estancs
TINET.CAT
A partir d'aquest dilluns 5 d'octubre els ciutadans que utilitzen el transport públic a Reus disposen d'un nou títol de transport: la T-Mes. L'empresa Reus Transport ha posat en marxa aquest nou tipus d'abonament que permet un nombre il·limitat de viatges durant 30 dies a comptar des de la primera validació.
El preu de la nova T-Mes és de 28 euros i la seva recàrrega es pot fer als quioscos de premsa i als estancs. La targeta, que és personal i intransferible, bonifica l'ús freqüent del transport públic i s'afegeix a les altres modalitats que ja existeixen i representen un estalvi en relació al bitllet senzill, la T-10, la T-Jove i la T-Escolar.
- Guigui
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Validesa
Però és integrada o únicament vàlida per a Reus? Llegint l'article, em quedo amb el dubte...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
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Re: Validesa
Deu ser només per a Reus, ja que abonaments no integrats fins ara només hi havia el de 10 viatges.Guigui wrote:Però és integrada o únicament vàlida per a Reus? Llegint l'article, em quedo amb el dubte...
Per cert, em pregunto si amb l'abonament de 10 viatges no integrat de Reus es podrà agafar la línia 50, la de l'Aeroport, ja que amb una d'integrada no es pot...
Re: Noves tarifes ATM
Les tarifes del 2013 per a l'ATM del Camp de Tarragona:
http://www.atmcamptarragona.cat/upload/ ... lzlSEn.pdf
A destacar que no puja la T-Mes, la T-Mes per a aturats baixa el 75% i agafeu-vos fort perquè...
la nota de premsa parla de la creació de la T-Turisme! Caldrà esperar a que ho acabin de concretar.
http://www.atmcamptarragona.cat/upload/ ... lzlSEn.pdf
A destacar que no puja la T-Mes, la T-Mes per a aturats baixa el 75% i agafeu-vos fort perquè...
la nota de premsa parla de la creació de la T-Turisme! Caldrà esperar a que ho acabin de concretar.
Re: Noves tarifes ATM
La T-Pebrots, no la posaran?UT596001 wrote:Les tarifes del 2013 per a l'ATM del Camp de Tarragona:
http://www.atmcamptarragona.cat/upload/ ... lzlSEn.pdf
A destacar que no puja la T-Mes, la T-Mes per a aturats baixa el 75% i agafeu-vos fort perquè...
la nota de premsa parla de la creació de la T-Turisme! Caldrà esperar a que ho acabin de concretar.
Una bona idea la T-Turisme...
- JPlanas
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Integració tarifària a Tarragona
He vist que l'integració tarifaria de Lleida inclou el ferrocarril (5 anys d'integració tarifaria a l'àrea de Lleida).
Algú hem pot dir el per que a l'àrea de Tarragona no inclou el ferrocarril?
Algú hem pot dir el per que a l'àrea de Tarragona no inclou el ferrocarril?
Re: Integració tarifària a Tarragona
A Lleida només està integrat el tram Lleida-Àger (que és la darrera estació dins de l'àmbit territorial de l'ATM Lleida) de la línia de la Pobla, que és titularitat de la Generalitat des de 2005. No inclou cap línia dels anomenats "serveis regionals de Rodalies de Catalunya", que fins el 2011 eren titularitat de l'Estat.
La pregunta més aviat hauria de ser per què la Generalitat, tot i el traspàs de regionals i rodalies, encara no ha integrat aquestes línies a les respectives ATMs.
La pregunta més aviat hauria de ser per què la Generalitat, tot i el traspàs de regionals i rodalies, encara no ha integrat aquestes línies a les respectives ATMs.
Entrevista a Catalunya Informació
Avui a Catalunya Informació han entrevistat Cèsar Puig del TiS a Tarragona. L'enllaç aquí: http://www.catradio.cat/audio/718906/Ce ... enibilitat
Parla que el sistema integrat del Camp de Tarragona és poc sostenible financerament per la Generalitat ja que està "morint d'èxit". Ja aniran informant, però m'ha sorprès molt venint del Camp de Tarragona que semblava l'ATM menys dinàmica de totes i que pensava que tenia poc èxit.
Parla que el sistema integrat del Camp de Tarragona és poc sostenible financerament per la Generalitat ja que està "morint d'èxit". Ja aniran informant, però m'ha sorprès molt venint del Camp de Tarragona que semblava l'ATM menys dinàmica de totes i que pensava que tenia poc èxit.
- Guigui
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"Morir-se d'èxit"
Què vol dir això? Que tenen més validacions que les que s'esperaven? Que és desitjable que un sistema integrat tingui un màxim determinat d'usuaris? Que no volen que hi hagi massa gent que utilitzi el transport públic?Ferry1ac1 wrote:Parla que el sistema integrat del Camp de Tarragona és poc sostenible financerament per la Generalitat ja que està "morint d'èxit".
O potser algú ha deixat anar una frase feta per fer bonic, i resulta que ni tan sols sap què vol dir?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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- JPlanas
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Re: Integració tarifària al Camp de Tarragona
Un altre cosa que trobo a faltar a les ATM de segona (vull dir a excepció de LA CAPITAL i àrea d'influència) es la manca de la tarja rosa, els nostres avis i discapacitats es veu que també son de segona i no tenen cap ajut per desplaçar-se, deu ser que els 'de províncies' no ens ho mereixem.
Algú coneix el tema?
Algú coneix el tema?
Re: "Morir-se d'èxit"
La veritat és que escoltant l'entrevista tampoc queda molt clar. Pel que he entès jo, "massa" passatgers amb bitllets integrats (subvencionats) i no pagant bitllets senzills (no subvencionats). També diu que la penetració dels bitllets integrats és molt alta.Guigui wrote: Què vol dir això? Que tenen més validacions que les que s'esperaven? Que és desitjable que un sistema integrat tingui un màxim determinat d'usuaris? Que no volen que hi hagi massa gent que utilitzi el transport públic?
O potser algú ha deixat anar una frase feta per fer bonic, i resulta que ni tan sols sap què vol dir?
Em sembla que el periodista que fa l'entrevista tampoc ho acaba d'entendre.
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Solució al problema
Bé, si troben que els falten els diners per a subvencionar les diferents ATMs, que gravin els diferents polítics amb un tribut del 100% equivalent al rendiment en diners i en espècie que cobren pels seus desplaçaments i corresponents dietes, i que el destinin a sufragar el transport públic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
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Re: "Morir-se d'èxit"
La resposta es diu "autocars Plana", sospito.Guigui wrote:Què vol dir això? Que tenen més validacions que les que s'esperaven? Que és desitjable que un sistema integrat tingui un màxim determinat d'usuaris? Que no volen que hi hagi massa gent que utilitzi el transport públic?Ferry1ac1 wrote:Parla que el sistema integrat del Camp de Tarragona és poc sostenible financerament per la Generalitat ja que està "morint d'èxit".
Això també és bastant probable.O potser algú ha deixat anar una frase feta per fer bonic, i resulta que ni tan sols sap què vol dir?
Re: Integració tarifària al Camp de Tarragona
La tarjeta rosa no és de l'ATM sinó de l'extinta Entitat Metropolitana del Transport, així que per exemple una persona gran del meu poble (Castellar del Vallès) paga més que una persona gran de Cornellà de Llobregat, simplement per el fet de viure fora de la zona 1(*). Només les grans ciutats tipus Sabadell, Terrassa, Mataró... disposen de títols de caire social vàlids només dins de llurs xarxes urbanes, així que per exemple una persona gran que visqui a Can Rull (barri de Sabadell) pot anar gratuïtament al centre de Sabadell però per anar al seu hospital de referència, que és l'Hospital de Terrassa, ha de pagar el mateix que la resta de viatgers, a pesar de ser gairebé la mateixa distància.JPlanas wrote:Un altre cosa que trobo a faltar a les ATM de segona (vull dir a excepció de LA CAPITAL i àrea d'influència) es la manca de la tarja rosa, els nostres avis i discapacitats es veu que també son de segona i no tenen cap ajut per desplaçar-se, deu ser que els 'de províncies' no ens ho mereixem.
Algú coneix el tema?
(*):A la pràctica, l'ajuntament de Castellar, així com d'altres del Vallès Occidental, subvenciona de la seva butxaca la T-10 de 1 i, com a molt, 2 zones amb el 50% de bonificació.
Re: Integració tarifària al Camp de Tarragona
El tema de les targetes rosa, em sembla que no és competència directa de les ATM, almenys a Barcelona és la EMT o l'AMB, ja que només és vàlida per 1 zona (Barcelona i municipis limítrofs)
En d'altres llocs, es posa com a condició al contracte de concessió. A Lleida hi ha la "T-Nostra", que és la de jubilats, havent-hi dues categories, A (preu molt reduït) i B (gratuïta) en funció del nivell de renda del jubilat.
En d'altres llocs, es posa com a condició al contracte de concessió. A Lleida hi ha la "T-Nostra", que és la de jubilats, havent-hi dues categories, A (preu molt reduït) i B (gratuïta) en funció del nivell de renda del jubilat.
Re: Integració tarifària al Camp de Tarragona
A veure, això com és possible? Per pujar tarifes són bons, però per a la resta...
http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=16650
La T-10, el abono más usado del bus, no servirá para viajar a la costa en verano
La Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona invalida las tarjetas de 10 viajes para todos los trayectos con Salou, Cambrils y Vila-seca entre el 21 de junio y el 11 de septiembre
Publicado: 01:12 - 15/01/2014
J.Cruset/F.Gras
La T-10, la tarjeta multiviaje más usada por los usuarios del transporte público por carretera del Camp de Tarragona, no servirá para viajar al epicentro de la Costa Daurada en verano. La Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) ha acordado que del 21 de junio al 11 de septiembre de 2014 los abonos T-10 y T-10/30 no podrán ser utilizados para los servicios urbanos e interurbanos con origen, destino o tránsito en Cambrils, Salou y Vila-seca-La Pineda. Únicamente se podrán validar los títulos multiviaje superiores o bonificados (T-Mes, T-50/30, T-FM/FN 70/90 y T-12) o habrá que comprar el billete sencillo, lo que encarecerá los costes para los usuarios de las tarjetas de diez viajes.
La T-10 y la T-10/30 tampoco se podrán validar en los servicios nocturnos de todo el año (entre 23.00 y 6.00 horas) y en las líneas al Aeropuerto de Reus. También en ambos casos sólo serán admitidas las restantes tarjetas multiviaje y el billete sencillo.
Recordemos que la T-10 es un título multipersonal que permite hacer 10 desplazamientos en todos los medios de transporte integrados y la T-10/30 es un título unipersonal que permite también 10 viajes pero con una validez de sólo 30 días a contar desde su primera utilización.
La sorpresa e indignación entre los usuarios por esta medida se añade al malestar creado por la subida de tarifas referentes al transporte público de este año, aprobadas también por el Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona, Autoritat Territorial de la Mobilitat. Las quejas se refieren al incremento del 21% en el precio del billete sencillo de autocar (que pasa 1,65 a 2,00 € para un trayecto de una zona), del 5% en las T-10 y T-10/30, y del 3,5% en las T-50/30 (50 viajes a realizar en 30 días).
Un millón de viajes al mes
Según datos recopilados por este rotativo, durante julio y agosto se realizan un millón de desplazamientos al mes en bus urbano e interurbano por Cambrils, Salou y Vila-seca. De estos, 550.000 viajes se validan con alguna de las tarjetas de la ATM (la T-10 representa casi dos tercios del total). La inmensa mayoría –unos 400.000– son ciudadanos locales que se desplazan entre estas poblaciones o a Tarragona, Reus u otros municipios.
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publicó las tarifas oficiales de la ATM del Camp de Tarragona para 2014, con la siguiente especificación. «Durante el periodo no lectivo estival comprendido entre el 21 de junio y el 11 de setiembre de 2014, en los servicios urbanos e interurbanos con origen, destino o tránsito por los municipios costeros de Cambrils, Salou y Vila-seca únicamente se podrán validar los títulos T-MES, T-50/30, T-FM/FN 70/90 y T-12». Estas mismas tarjetas serán las únicas validas para utilizar los servicios nocturnos y los trayectos con el Aeropuerto de Reus durante 2014, según añade el texto del acuerdo de la ATM.
El Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona está integrado por la Generalitat, mediante el Departament de Territori i Mobilitat, los ayuntamientos de Tarragona, Reus, Valls, Cambrils, Salou y Vila-seca, y los Consells Comarcals del Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès, Conca de Barberà, Priorat y Tarragonès.
Acuerdo ‘por unanimidad’
Los citados acuerdos fueron aprobados «por unanimidad» por el consejo de administración del Consorci en la sesión celebrada el pasado 20 de diciembre.
Estas decisiones aumentarán la recaudación en verano, cuando muchos turistas utilizan el transporte público, pero pueden representar un agravio comparativo entre los municipios costeros afectados y los que no, así como para los ciudadanos que los utilizan por razones laborales o de ocio y para las ciudades receptoras del flujo de turistas que se desplazan desde la costa para visitar Tarragona o Reus.
En primer lugar, destaca que la eliminación de la T-10 (multipersonal) y la T-10/30 (unipersonal) no se aplicará en localidades turísticas como Altafulla, Torredembarra, Mont-roig o Roda de Barà. Una decisión que supone un agravio comparativo con los tres principales municipios de la Costa Daurada, para sus habitantes –la medida también afecta tanto al transporte urbano como al interurbano– y para sus turistas, que deberán usar alternativas menos rentables como el billete sencillo. Pero sin duda los principales damnificados a nivel local serán las personas que utilizan el autocar para ir a trabajar. Por todo esto, los usuarios consultados por el Diari denuncian que este tipo de medida es puramente recaudatoria y que cuestiona la voluntad de las instituciones de fomentar el transporte público colectivo.
La eliminación temporal de las tarjetas supone además que los pasajeros que dejen de utilizarlas no se benefician de la subvención que aplica el consorcio en las validaciones con tarjeta.
http://www.diaridetarragona.com/noticia.php?id=16650
La T-10, el abono más usado del bus, no servirá para viajar a la costa en verano
La Autoritat Territorial de la Mobilitat del Camp de Tarragona invalida las tarjetas de 10 viajes para todos los trayectos con Salou, Cambrils y Vila-seca entre el 21 de junio y el 11 de septiembre
Publicado: 01:12 - 15/01/2014
J.Cruset/F.Gras
La T-10, la tarjeta multiviaje más usada por los usuarios del transporte público por carretera del Camp de Tarragona, no servirá para viajar al epicentro de la Costa Daurada en verano. La Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) ha acordado que del 21 de junio al 11 de septiembre de 2014 los abonos T-10 y T-10/30 no podrán ser utilizados para los servicios urbanos e interurbanos con origen, destino o tránsito en Cambrils, Salou y Vila-seca-La Pineda. Únicamente se podrán validar los títulos multiviaje superiores o bonificados (T-Mes, T-50/30, T-FM/FN 70/90 y T-12) o habrá que comprar el billete sencillo, lo que encarecerá los costes para los usuarios de las tarjetas de diez viajes.
La T-10 y la T-10/30 tampoco se podrán validar en los servicios nocturnos de todo el año (entre 23.00 y 6.00 horas) y en las líneas al Aeropuerto de Reus. También en ambos casos sólo serán admitidas las restantes tarjetas multiviaje y el billete sencillo.
Recordemos que la T-10 es un título multipersonal que permite hacer 10 desplazamientos en todos los medios de transporte integrados y la T-10/30 es un título unipersonal que permite también 10 viajes pero con una validez de sólo 30 días a contar desde su primera utilización.
La sorpresa e indignación entre los usuarios por esta medida se añade al malestar creado por la subida de tarifas referentes al transporte público de este año, aprobadas también por el Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona, Autoritat Territorial de la Mobilitat. Las quejas se refieren al incremento del 21% en el precio del billete sencillo de autocar (que pasa 1,65 a 2,00 € para un trayecto de una zona), del 5% en las T-10 y T-10/30, y del 3,5% en las T-50/30 (50 viajes a realizar en 30 días).
Un millón de viajes al mes
Según datos recopilados por este rotativo, durante julio y agosto se realizan un millón de desplazamientos al mes en bus urbano e interurbano por Cambrils, Salou y Vila-seca. De estos, 550.000 viajes se validan con alguna de las tarjetas de la ATM (la T-10 representa casi dos tercios del total). La inmensa mayoría –unos 400.000– son ciudadanos locales que se desplazan entre estas poblaciones o a Tarragona, Reus u otros municipios.
El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya publicó las tarifas oficiales de la ATM del Camp de Tarragona para 2014, con la siguiente especificación. «Durante el periodo no lectivo estival comprendido entre el 21 de junio y el 11 de setiembre de 2014, en los servicios urbanos e interurbanos con origen, destino o tránsito por los municipios costeros de Cambrils, Salou y Vila-seca únicamente se podrán validar los títulos T-MES, T-50/30, T-FM/FN 70/90 y T-12». Estas mismas tarjetas serán las únicas validas para utilizar los servicios nocturnos y los trayectos con el Aeropuerto de Reus durante 2014, según añade el texto del acuerdo de la ATM.
El Consorci del Transport Públic del Camp de Tarragona está integrado por la Generalitat, mediante el Departament de Territori i Mobilitat, los ayuntamientos de Tarragona, Reus, Valls, Cambrils, Salou y Vila-seca, y los Consells Comarcals del Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès, Conca de Barberà, Priorat y Tarragonès.
Acuerdo ‘por unanimidad’
Los citados acuerdos fueron aprobados «por unanimidad» por el consejo de administración del Consorci en la sesión celebrada el pasado 20 de diciembre.
Estas decisiones aumentarán la recaudación en verano, cuando muchos turistas utilizan el transporte público, pero pueden representar un agravio comparativo entre los municipios costeros afectados y los que no, así como para los ciudadanos que los utilizan por razones laborales o de ocio y para las ciudades receptoras del flujo de turistas que se desplazan desde la costa para visitar Tarragona o Reus.
En primer lugar, destaca que la eliminación de la T-10 (multipersonal) y la T-10/30 (unipersonal) no se aplicará en localidades turísticas como Altafulla, Torredembarra, Mont-roig o Roda de Barà. Una decisión que supone un agravio comparativo con los tres principales municipios de la Costa Daurada, para sus habitantes –la medida también afecta tanto al transporte urbano como al interurbano– y para sus turistas, que deberán usar alternativas menos rentables como el billete sencillo. Pero sin duda los principales damnificados a nivel local serán las personas que utilizan el autocar para ir a trabajar. Por todo esto, los usuarios consultados por el Diari denuncian que este tipo de medida es puramente recaudatoria y que cuestiona la voluntad de las instituciones de fomentar el transporte público colectivo.
La eliminación temporal de las tarjetas supone además que los pasajeros que dejen de utilizarlas no se benefician de la subvención que aplica el consorcio en las validaciones con tarjeta.
Soc jo o la T-10/30 existeix?
Sí que existeix en realitat. M'he equivocat! Gràcies, oriolp13 i Sky per l'aclaració.Missatge original wrote:Acabo de veure la notícia i veig que posa cinc vegades una targeta anomenada T-10/30, i a més, aquesta és definida.
De veritat existeix, o se l'han inventat?
De tota la vida conec la T-10, però la T-10/30, segons el que jo tinc sabut, suposo que no existeix. És que n'hi ha un descompte o alguna cosa? Posa que la T-10/30 és unipersonal, però bé, què direm...
I parlant de la notícia, els senyors de l'ATM són uns llestos i es creuen que prohibint l'ús d'aquests títols es solucionarien les coses.
Perdoneu, però algú ho havia de dir. Perdó.
Last edited by Renfe445 on Wednesday 15/01/2014 19:03, edited 1 time in total.
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